1) досвід виконання аналогічних договорів;
2) фінансова спроможність.
Усі документи тендерної пропозиції, крім відсутності забезпечення тендерної пропозиції та технічних документів.
10 календарних днів
7 робочих днів з дати прийняття скарги до розгляду з можливістю продовження до 12 робочих днів
Не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, з можливістю продовжити цей строк до 60 днів.
Обмежень строку дії договору у законодавстві сфери публічних закупівель не визначено.
На суму від 100 000,00 гривень на товари.
на будь-який процент, що визначить замовник у тендерній документації (якщо визначить).
не пізніше ніж за три дні до завершення строку подання тендерних пропозицій.
Так, потрібно.
5 робочих днів, із можливістю аргументованого продовження до 20 робочих днів
Провести спрощену закупівлю або прозвітувати.
Відповідно до вимог пункту 3-1 Прикінцевих положень Закону України “Про публічні закупівлі”.
Провести відкриті торги з особливостями.
Провести спрощену закупівлю за Наказом ДП “ПРОЗОРРО” від 20.10.2022 року № 25 або прозвітувати, або провести закупівлю через PROZORRO MARKET.
Так, необхідно пройти тестування для УО.
Провести відкриті торги з особливостями.
Немає потреби (відсутній обов’язок) в публікації звіту в такому випадку.
Законом України “Про публічні закупівлі” з урахуванням особливостей, що визначені Постановою КМ України №1178.
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі:
- відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладання договору про закупівлю;
- не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону;
- не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону;
- не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Договір, який укладений між сторонами, може бути розірваний згідно з частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України, де зазначається, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до статті 21 Закону в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначається кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
У разі наявності поданих скарг на умови тендерної документації до органу оскарження, в учасників залишається можливість подання тендерних пропозицій до кінцевого терміну подання тендерних пропозицій.
Згідно із частиною 4,5 та 7 статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового
еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
- зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
- збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, – не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії;
- покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
- продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
- погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку;
- зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;
- зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
У зв’язку з необхідністю забезпечення потреб оборони під час дії правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях можуть бути змінені істотні умови договору про закупівлю (після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі) замовником за яким є суб’єкт, визначений у частині першій статті 2 Закону України “Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони”, а саме: обсяг закупівлі, сума договору, строк дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг.
Умови оплати визначаються у проекті договору, який є складовою тендерної документації. Договір про закупівлю укладається відповідно до статті 41 Закону.
Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
- зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;
- збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, – не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії;
- покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
- продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю;
- погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку;
- зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування;
- зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни;
- зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону.
Постановою Кабінету міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» передбачена можливість здійснення попередньої оплати.
Отже, замовник на підставі вищевикладеного може зазначити вказану можливість в тендерній документації.
Однак, в будь-якому випадку розрахунок здійснюється відповідно до умов укладеного договору.
Відповідно до ч.8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», строк подання скарг залежить від предмету оскарження, етапу закупівлі, на якому подається скарга, а також процедури закупівлі, яка оскаржується:
Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій – подаються з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за 4 дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, – подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій (у процедурі відкритих торгів з публікацією англійською мовою), – подаються протягом 5 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель протоколу розгляду тендерних пропозицій.
Вартість скарг тепер визначається Постановою КМУ №292 «Про встановлення розміру плати за подання скарги..» та варіюється залежно від етапу закупівлі, на якому подається скарга, а також безпосередньої вартості предмета закупівлі (або лота). Розмір плати розраховується автоматично електронною системою закупівель та округлюється до наступних 10 гривень і обраховується таким чином:
0,3 відсотка очікуваної вартості предмета закупівлі або його частини (лота) у разі оскарження такої частини предмета закупівлі (лота), але не менш як 2 тис. гривень та не більш як 85 тис. гривень – у разі оскарження:
- тендерної документації;
- технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі та/або кваліфікаційних критеріїв до учасників відбору;
- прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій.
0,6 відсотка очікуваної вартості предмета закупівлі або його частини (лота) у разі оскарження такої частини предмета закупівлі (лота), але не менш як 3 тис. гривень та не більш як 170 тис. гривень – у разі оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися:
- після оцінки тендерних пропозицій;
- після розгляду тендерних пропозицій відповідно до статті 29 Закону України “Про публічні закупівлі”;
- після розгляду тендерних пропозиції, поданих на перший етап конкурентного діалогу, на відповідність вимогам, установленим у тендерній документації для першого етапу;
- після розгляду документів, поданих учасником процедури закупівлі на кваліфікаційний відбір на першому етапі торгів з обмеженою участю, на відповідність вимогам, установленим у тендерній документації для першого етапу, та оцінки кваліфікації учасників на першому етапі процедури торгів з обмеженою участю;
- після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Плата за скаргу здійснюється суб’єктом оскарження через електронну систему закупівель одним із таких способів:
- із застосуванням електронного платіжного засобу;
- шляхом безготівкового переказу коштів з банківського рахунка суб’єкта оскарження.
Скарга реєструється, отримує реєстраційну картку та оприлюднюється в електронній системі закупівель лише після внесення плати за неї. Скарга не може бути відкликана. Спрощені закупівлі неможливо оскаржити до АМКУ.
Відповідно до Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166 за подання учасником тендерної пропозиції та/або пропозиції учасника процедури закупівлі, що була розкрита електронною системою закупівель, оператором авторизованого електронного майданчика з учасника справляється плата. Відповідно до п. 4 даного порядку, плата учаснику за подання пропозиції повертається у разі відміни торгів або визнання їх такими, що не відбулися, крім випадків, коли тендерну пропозицію учасника/ переможця було відхилено.
Зазначене питання не регулюється законодавством у сфері державних закупівель. Пропозиція учасника не може бути відхилена на підставі не відповідності кодам КВЕД, окрім випадків, коли в тендерній документації встановлені вимоги щодо відповідності кодів КВЕД предмету закупівлі.
Під час завантаження документів банківської гарантії учасник самостійно вказує (обирає) тип файлу у відповідності до вимог, передбачених тендерною документацією, та з урахуванням технічних аспектів функціонування електронного майданчика “Zakupki UA”.
Після отримання самої електронної банківської гарантії не можна змінювати її назву та тип файлу, її необхідно залишити в такому вигляді, в якому її видали.
Ч. 2 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі за текстом – Закон) визначено перелік складових, які повинна містити тендерна документація. Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. При цьому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону).
Тобто, якщо вимогами тендерної документації передбачено накладення електронного цифрового підпису (далі за текстом – ЕЦП) на тендерну пропозицію учасника, то ЕЦП накладається на таку пропозицію в цілому (один ЕЦП на всі файли).
У випадку, якщо в тендерній документації вказана умова щодо накладення ЕЦП учасника на кожен документ (файл) тендерної пропозиції окремо, то учасник накладає ЕЦП також і на заархівований файл банківської гарантії.
Варто звернути увагу, що 07.11.2018 р. набрав чинності Закон України «Про електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VIII, яким врегульовано використання електронного підпису, а також регламентовано порядок електронної ідентифікації. Згідно з Закону України «Про електронні довірчі послуги» на заміну ЕЦП вводяться нові види електронних підписів.
Отже, накладення ЕЦП на електронну банківську гарантію залежить від наявності даної вимоги у тендерній документації замовника.
В учасників/постачальників немає технічної можливості завантажувати документи в систему після формування повідомлення про намір укласти договір, а згідно з вимогами частини 9 статті 14 Закону, вони не мають права це робити. При цьому можливість завантажувати документи після формування повідомлення про намір укласти договір є в процедурах закупівлі.
Згідно з статтею 38 Закону, за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, розробленими відповідно до Закону, члени тендерного комітету замовника, уповноважена особа (особи), члени органу оскарження (посадові) особи Уповноваженого органу, службові (посадові) особи органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (обслуговуючого банку), несуть відповідальність згідно із законами України. За порушення вимог, установлених Законом в частині прийнятих рішень, вибору і застосування процедур закупівлі, відповідальність несуть члени тендерного комітету або уповноважена особа (особи) персонально.
Таким чином, у разі визначення переможцем процедури закупівель учасника, який подав частину документів після кінцевого строку подання тендерних пропозицій, а замовник визнав ці документи як частину тендерної пропозиції, то кожен член тендерного комітету, якщо такий голосував «за», або уповноважена особа, яка прийняла таке рішення буде нести персональну відповідальність відповідно до статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, де передбачена санкція у вигляді накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб від семисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Зміна реквізитів не є істотною умовою договору про закупівлю щодо, яких потрібно оприлюднювати додаткову угоду.
Допорогова закупівля – закупівля товарів, робіт та послуг, очікувана вартість яких менше встановленої абзацами другим і третім частини 1 статті 2 Закону.
Звіт про укладені договори – закупівля за прямим договором товарів, робіт та послуг, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис грн та є меншою за встановлену в абзацах другому і третьому частини 1 статті 2 Закону.
Закупівлі поза системою – закупівля за прямим договором товарів, робіт та послуг, очікувана вартість яких є меншою 50 тис. грн.
Участь постачальника у публічних закупівлях є платною – плата стягується не за реєстрацію, а саме за подання тендерних пропозицій, тобто лише у разі реальної участі у конкретних торгах. Тарифи для постачальників визначені Порядком функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. №166, а також Порядком формування та використання електронного каталогу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. №822.
Так, може.
Перш ніж розпочати публікувати щось в системі в інтерактивному режимі реального часу, можна створити тестову закупівлю і, таким чином, випробувати функціонал електронного майданчика “Zakupki UA”. В тестовому режимі надається можливість створити план/закупівлю, які зможуть побачити лише ті користувачі, які знаходяться в тестовому режимі. Тестувати систему мають можливість не тільки Замовники, а й Учасники/Постачальники.
Якщо мова йде про відкритті торги чи конкурентний діалог, то розміщення тендерної документації є обов’язковим. Тендерна документація прикріплюється під час створення оголошення про закупівлю. Зміни до тендерної документації можна вносити протягом усього періоду подання пропозиції. При внесенні змін термін подання пропозицій має бути продовжений так, щоб до закінчення строку подання пропозиції залишилося не менше 7 днів.
Якщо мова йде про допорогові закупівлі, то замовник може прикріпити тендерну документацію (в разі наявності) при створенні оголошення про закупівлю. У допорогових закупівлях зміни до документації можуть вноситися лише під час періоду уточнень (обговорення).
Замовник має відповісти на таке запитання або вимогу в електронній системі закупівель. Якщо вимога є обгрунтованою, замовник також може внести відповідні зміни до тендерної документації. У разі відсутності відповіді замовника на запитання чи вимогу процедура не переходить на наступний етап, поки замовник не відповість на запитання чи вимогу. Щоб відповісти на запитання чи вимогу до закінчення строку прийому пропозицій має бути не менше 2/7 днів для спрощених/надпорогових процедур закупівель відповідно.
Якщо Учасник відмовляється від своєї пропозиції, коли його пропозицію за результатами аукціону визначено найбільш економічно вигідною, то замовник не може відхилити пропозицію такого учасника, навіть не розглянувши її. Адже відхилення пропозиції у зв’язку з відмовою від підписання договору або укладання договору про закупівлю можливе лише щодо переможця процедури закупівлі.
Тож у такому випадку замовнику потрібно буде розглянути пропозицію учасника та відхилити її з підстав для відхилення, передбачених Законом, якщо у пропозиції такі підстави мають місце, або ж визнати учасника переможцем, і вже потім відхилити пропозицію у зв’язку з його відмовою від укладення договору про закупівлю.
Якщо закупівля не відбулась, то замовник оцінює причини неуспішності закупівлі, що не відбулась, та готує нову (оголошує більший бюджет, зміна умов).
Якщо ж потреба замовника у відповідній закупівлі актуальна, то він оголошує її знов. А якщо і вдруге закупівля не відбувається з цих же підстав, то тендерний комітет може прийняти рішення про застосування переговорної процедури та вносить відповідні зміни (саме щодо процедури закупівлі) до річного плану.
У аукціоні можуть брати участь тільки зареєстровані Учасники/постачальники та замовники.
Будь-яка інформація про Учасників та їх тендерні пропозиції/пропозиції є закритими до закінчення аукціону.
А відповідно до статті 28 Закону перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій/пропозицій.
Розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Якщо питання стосується предмету або умов закупівлі, то питання можна задавати через електронний майданчик “Zakupki UA”, на якому було попередньо здійснено реєстрацію. Для запитань відведено період уточнень.
У випадку виявлення порушень стосовно умов закупівлі (наприклад, короткий період уточнень, строків подачі пропозицій, невідповідність предмета закупівлі категорії, недоліків технічної специфікації, замалий бюджет закупівлі, умов, що зменшують конкуренцію, тощо) Користувач системи (в т.ч. потенційний учасник) може звернутись до замовника з пропозицією усунути порушення: поставивши питання через електронний майданчик “Zakupki UA”, подавши вимогу або подавши скаргу до АМКУ (недоступно для спрощених закупівель).
У випадку виявлення порушень на етапах «Подання пропозицій», «Кваліфікація переможця», «Прекваліфікація» та «Пропозиції розглянуті» учасник може звернутись до замовника зі зверненням щодо усунення порушень або ж до АМКУ зі скаргою стосовно:
- умов (зазвичай дискримінаційних) тендерної документації;
- технічних, якісних та кількісних характеристик та/або кваліфікаційних критеріїв до учасників відбору;
- рішення про допуск/недопуск до аукціону;
- кваліфікація переможця;
- прийняття/відхилення тендерної пропозиції та відхилення усіх тендерних пропозицій;
- прийняття/неприйняття замовником рішення про переможця/відхилення пропозиції/відміни торгів.
Строк розгляду пропозиції надто затягується, то потрібно отримати інформацію про причини затримки розгляду пропозиції за допомогою мобільного зв’язку, електронної пошти тощо. Контактна інформація про Замовника є в оголошенні закупівлі.
Якщо Замовник зазначає, що документи для кваліфікації повинні бути подані разом з пропозицією, то Учасник, реєструючи свою пропозицію для участі в торгах, завантажує через електронний майданчик “Zakupki UA” скановані копії необхідних документів.
Якщо Замовник зазначає, що документи подаються на етапі розгляду пропозицій або кваліфікації переможця, то документи завантажуються після проведення аукціону, Учасником з найменшою по величині ціновою пропозицією.
Пороги закупівель визначаються відповідно до пункту 1 статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі”. “Допорогові” та “надпорогові” закупівлі – це умовні назви закупівель. Закупівлі, очікувана вартість яких менша 200 000 грн (для товарів, послуг) та 1,5 млн грн (для робіт), а також менша 1 млн грн для товарів і послуг, 5 млн грн – для робіт (для замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання), вважаються “допороговими”. Такі закупівлі регламентуються Порядоком здійснення допорогових закупівель, а не Законом України “Про публічні закупівлі”. Якщо ж очікувана вартість закупівлі дорівнює або перевищує 200 000 грн (для товарів, послуг), для робіт 1,5 млн грн, а також дорівнює або перевищує 1 млн грн, а робіт – 5 млн грн (для замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання), такі закупівлі вважаються “надпорогові” та підпадають під сферу застосування Закону України “Про публічні закупівлі”.
У на сайті є посилання на сторінку Законодавство, де можна знайти не лише нормативно-правову базу, а й іншу корисну інформацію як для замовників, так і для учасників. .
Ні, всі пропозиції в системі приховані до завершення аукціону.
“Допорогові” закупівлі регламентуються Порядком здійснення допорогових закупівель, затвердженим Наказом ДП “Зовнішторгвидав України” від 13.04.2016 № 35. Він застосовується, якщо у разі проведення замовником відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт із використанням електронної системи закупівель під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах 2 та 3 частини 1 статті 2 Закону.
Так, можливо.
В залежності від типу закупівлі закупівля передбачає такі етапи:
- період уточнень, подання пропозицій, аукціон, кваліфікація, визначення переможця та завершення закупівлі (допорогова закупівля);
- подання пропозицій, аукціон, кваліфікація, визначення переможця та завершення закупівлі (відкриті торги та переговорна процедура для потреб оборони);
- подання пропозицій, прекваліфікація, аукціон, кваліфікація, визначення переможця та завершення закупівлі (відкриті торги з публікацією англійською мовою).
Усі файли, що прикріплені під час оголошення закупівлі, а також до пропозицій учасників повинні мати розширення .doc, .docx, .ppt, .pptx, .pdf, .jpeg, .png та/або розширення програм, що здійснюють архівацію даних. Забороняється обмежувати перегляд цих файлів шляхом встановлення на них паролів або у будь-який інший спосіб.
При проведення допорогових/спрощених закупівель у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників.
Відповідно до частини четвертої статті 23 Закону під час проведення надпорогових закупівель технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз “або еквівалент”.
Період уточнень триває мінімум 3 робочих дні. Даний мінімальний термін “зашитий” в Систему, тобто поставити термін періоду менше (наприклад, 1-2 дні) неможливо.
Протягом періоду уточнень Ви можете, за необхідності, змінювати умови закупівлі, додавати/змінювати документи.
Тривалість періоду подання пропозицій може становити не менше 1-го робочого дня, якщо очікувана вартість закупівлі становить від 3 000 гривень до 50 000 гривень, та не менше 2-х робочих днів, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує 50 000 гривень.
Крок аукціону визначає замовник. Розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону в межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків або в грошових одиницях очікуваної вартості закупівлі.
Крім закупівель, що передбачають вибір контрагента лише за ціною, Замовник має право оголосити закупівлю, в якій при оцінці пропозицій враховуються й інші фактори. Для таких закупівель визначаються додаткові (нецінові) критерії оцінки пропозицій, які для замовника мають суттєве значення.
До цих критеріїв можна віднести, наприклад: умови оплати; строк виконання; гарантійне обслуговування; експлуатаційні витрати тощо (стаття 29 Закону).
Питому вагу кожного нецінового критерію та їхню кількість замовник визначаєте самостійно, але загальна питома вага нецінових критеріїв не може бути вищою, ніж 30 відсотків (крім випадку застосування процедури конкурентного діалогу).
Застосовувати нецінові критерії можна лише, якщо закупівля має складний характер (у тому числі закупівля консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт) та немає постійно діючого ринку.
Згідно із пунктом 10 частини першої статті 1 Закону забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції – надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку з поданням тендерної пропозиції/пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія.
Відповідно до частини 1 статті 25 Закону замовник має право зазначити в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення пропозиції.
У разі, якщо замовник вимагає надання забезпечення пропозиції, в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення пропозиції не повертається учаснику.
Допорогових закупівель стосуються такі правопорушення:
- неоприлюднення інформації про закупівлі відповідно до вимог законодавства;
- порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі відповідно до вимог законодавства.
Тож уповноважена особа, призначена відповідальною за допорогові закупівлі, може нести відповідальність за неоприлюднення звіту про укладені договори, порушення порядку оприлюднення такого звіту (наприклад, перевищення строку в 1 календарний день). Також не забуваймо, що відносно допорогових закупівель складають додаток до річного плану. Тож за його неоприлюднення або порушення строку оприлюднення також можуть оформити протокол про адміністративне правопорушення на таку особу.
Зазначені документи можна оформляти у вигляді протоколів у довільній формі.
При оголошенні допорогової закупівлі на Prozorro Ви маєте діяти відповідно до додатку до річного плану. При формуванні очікуваної вартості запівель Ви можете керуватися аналізом кон’юнктури ринку. Якщо зламано складне обладнання, то Ви можете окремо закупити експертну оцінку ремонту і окремо ремонт.
Прямою закупівлею.
Питання учасників є анонімними до закінчення аукціону.
Кожен учасник має право подати тільки одну тендерну пропозицію (у тому числі до визначеної в тендерній документації частини предмета закупівлі (лота)).
Будь-яка інформація про учасників та їхні пропозиції є закритою до закінчення електронного аукціону, крім початкових цінових пропозицій, які залишаються закритими лише до початку аукціону для всіх осіб, крім учасника, який подав пропозицію.
Замовник має право вносити зміни в інформацію та документи щодо оголошеної закупівлі до початку прийому пропозицій. Уся історія змін документів, внесених у цей період, зберігається і доступна для перегляду користувачам Системи. Якщо замовник вносить зміни до документів, він зобов’язаний дозавантажити такі зміни у вигляді окремого файлу.
Відповідно до частини 4 статті 30 Закону Учасник може протягом одного раунду аукціону один раз понизити ціну/приведену ціну своєї пропозиції не менше ніж на один крок від своєї попередньої ціни/приведеної ціни.
Дата та час аукціону визначається системою автоматично, а електронний майданчик “Zakupki UA” інформує користувачів про дату початку аукціону.
Якщо на закупівлю зареєструвався лише один учасник, то Система автоматично переходить до процесу “Оцінка”, а закупівлі присвоює статус “Кваліфікація”.
Якщо учасник, який запропонував найменшу ціну, вважає його дискваліфікацію недостатньо аргументованою, то він може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам закупівлі, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь із такою інформацією не пізніше ніж через 3 дні з дня надходження такої вимоги.
В день визначення переможця Замовник приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Протягом одного дня з дати ухвалення такого рішення Замовник оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Переможцю процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та іншим учасникам електронною системою закупівель автоматично у день визначення учасника переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі направляється інформація про переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі із зазначенням його найменування та місцезнаходження.
Згідно з частиною 5 статті 33 Закону з метою забезпечення права на оскарження рішень Замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Згідно з частиною 6 статті 33 Закону Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедур закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадках обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
Так, потрібно. Протягом 3 робочих днів з дня укладання – опублікувати договір про закупівлю та всі додатки до нього.
Процедура закупівлі вважається завершеною, якщо підписано та опубліковано договір у системі, відмінено/визнано такою, що не відбулась. Після цього немає можливості повернутись на попередній етап проведення закупівлі.
Відповідно до абзацу шостого частини 9 статті 14 Закону Учасник має право внести зміни або відкликати свою пропозицію до закінчення строку її подання без втрати свого забезпечення пропозиції.
У випадку виявлення порушення учасник може звернутися до замовника із Вимогою через відповідну електронну форму на електронному майданчику “Zakupki UA”. У разі відсутності відповіді замовника на запитання чи вимогу процедура не переходить на наступний етап (аукціон), поки замовник не відповість на запитання чи вимогу.
У надпорогових закупівлях учасник має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерних пропозицій звернутися до замовника з вимогою усунути порушення. Замовник розглядає вимогу на надає відповідь протягом трьох робочих днів.
У спрощених закупівлях вимоги подаються у період уточнень, який становить не менше трьох робочих днів. Замовник надає роз’яснення на звернення та/або вносить зміни до оголошення чи вимог до предмета закупівлі протягом одного робочого дня.
У випадку відхилення пропозиції, учасник також може звернутись до замовника із вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, кваліфікаційним критеріям. Замовник надає відповідь на таке звернення протягом 5 днів з дня його надходження (у надпорогових закупівлях) та протягом 3 днів (у спрощених).
Замовник протягом 1/3 днів (спрощена/надпорогова закупівлі) розглядає вимогу, приймає і оприлюднює рішення щодо неї. За цей період замовник повинен опублікувати відповідь на вимогу і (у випадку задоволення вимоги) внести відповідні зміни до умов закупівлі. У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі/тендерної документації строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на 2/7 робочі дні, відповідно.
Перегляд таких рішень можливий лише в період до підписання договору. Після обрання статусу рішення щодо вимоги “Задоволено”, “Відхилено” або “Не задоволено” замовник в обов’язковому порядку оприлюднює обґрунтування щодо свого рішення. Після розміщення відповіді щодо вимоги замовником вимога набуває статусу “розглянуто Замовником”, та ініціатор вимоги протягом 2 днів оцінює відповідь “Задовільно”/“Незадовільно”.
У разі виявлення порушення у надпороговій процедурі закупівлі, учасник може звернутися зі скаргою до АМКУ, відповідно до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Офіційної мінімальної очікуваної вартості не передбачено.
Відповідно до частини 5 статті 29 Закону для проведення електронного аукціону ціни/приведені ціни всіх тендерних пропозицій/пропозицій розташовуються в електронній системі закупівель у порядку від найвищої до найнижчої без зазначення найменування та інформації учасників. Стартовою ціною визначається найвища ціна/приведена ціна. Перед початком кожного наступного етапу аукціону визначається нова стартова ціна за результатами попереднього етапу аукціону.
Якщо Учасники подали тендерні пропозиції/пропозиції з однаковим значенням ціни/приведеної ціни, першим в електронному аукціоні пониження ціни буде здійснювати Учасник, який подав свою тендерну пропозицію/пропозицію пізніше, ніж інші Учасники з аналогічним значенням ціни тендерної пропозиції/пропозиції.
Відповідно до частини 4 статті 30 Закону Учасник може протягом одного етапу аукціону один раз понизити ціну/приведену ціну своєї пропозиції не менше ніж на один крок від своєї попередньої ціни/приведеної ціни.
Після подачі пропозиції Учаснику варто чекати на повідомлення про дату аукціону, якщо такий буде призначено (у випадку, коли пропозицію подав лише один учасник на допорогову закупівлю, аукціон не призначається), при цьому дата аукціону призначається після закінчення періоду подачі пропозицій. Після цього потрібно відкрити розділ Мої пропозиції, перейти за посиланням на аукціон, що виводиться навпроти певної пропозиції (обов’язково переходити на аукціон з розділу Мої пропозиції, а не зі сторінки закупівлі) і перевірити права користувача (на сторінці повинен виводитись час, який лишається до початку аукціону і внизу сторінки має бути зазначено “Вхід на даний момент закритий. Спробуйте пізніше”).
Якщо закупівля не відбулась, тому що не було жодної пропозиції від учасників, оголосіть закупівлю ще раз і цього разу вкажіть довші терміни періоду уточнень та періоду подачі пропозицій. Запросіть Ваших поточних або потенційних постачальників самостійно або зверніться з цим питанням до представника майданчика.
Крім звичайних закупівель, в яких переможець обирається лише за ціною, замовник може оголосити закупівлю, в якій беруться до уваги й інші фактори. Для таких закупівель визначаються нецінові критерії оцінки пропозиції, які мають суттєве значення для замовника. До таких критеріїв можна віднести, наприклад:
- умови оплати;
- строк виконання;
- гарантійне обслуговування;
- експлуатаційні витрати тощо.
Нецінові критерії зазвичай застосовуються у випадку, коли закупівля має складний характер (закупівля консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт) та немає постійно діючого ринку.
На авторизованому електронному майданчику можливе лише проведення публічних (державних) закупівель.
Проведення закупівлі через електронний майданчик “Zakupki UA” для державних замовників безкоштовне.
Вартість подачі пропозиції залежить від бюджету закупівлі (лоту) і коливається в межах від 17 грн. до 1700 грн. У випадку коли вартість закупівлі становить:
- не більш як 20 тисяч гривень вартість подачі пропозиції складає 17 грн.,
- не більш як 50 тисяч гривень – 119 грн.,
- не більш як 200 тисяч гривень – 340 грн.,
- не більш як 1 мільйон гривень – 510 грн.,
- більш як 1 мільйон гривень – 1700 грн.
- більш як 4 мільйони гривень – 3400 грн.
Більше в розділі Тарифи
Оголошення закупівлі можливе лише в реальному режимі роботи. До цього моменту в замовника є можливість проводити тестові закупівлі з метою ознайомлення з принципами роботи майданчика. Перехід в реальний режим роботи можливий лише за умови наявності підписанного договору з майданчиком. Детальніше про оголошення закупівлі в Інструкції для замовника на сайті.
Для того, щоб подати пропозицію, потрібно обрати закупівлю, в якій Ви хотіли б прийняти участь, та натиснути “Подати пропозицію”. Після цього у новом вікні потрібно внести Вашу ціну, вказати Ваші опції по неціновим критеріям, якщо такі є, та додати документи, які цікавлять замовника.
Для того, щоб створити закупівлю, замовнику потрібно увійти в особистий кабінет, обрати розділ “Мої закупівлі” та натиснути “Додати закупівлю”. У новому вікні потрібно заповнити всі поля, що стосуються закупівлі, та натиснути “Зберегти”. Більш детально процес створення закупівлі описаний в інструкції для замовника. Переглянути інструкцію можна тут Інструкція для замовника.
Для того, щоб зареєструватись на майданчику, потрібно перейти на головну сторінку та обрати розділ “Перейти до майданчику”, після цього потрібно натиснути “Зареєструватись” і заповнити вказані поля. Подальші кроки реєстрації описані в інструкціях, які можна переглянути тут Реєстрація в Prozorro на Zakupki.UA .
Для реєстрації в якості Замовника потрібно перейти в розділ “Замовникам” та натиснути “Зареєструватись”. У новому вікні необхідно вказати адресу діючої електронної скриньки та придуманний пароль, а також поставити відмітку навпроти “Згода суб’єкта персональнних даних”. Після підтвердження Вашої електронної скриньки, Ви зможете внести дані Вашої організації в розділі “Дані організації”. Більш детально процес реєстрації описанний в Інструкції для замовника
Для того, щоб переглянути опубліковані закупівлі потрібно натиснути “Перейти до майданчику” Закупівлі можна відфільтрувати за статусом (період уточнень, період подачі пропозицій і т.д.), назвою предмету закупівлі або ж за номером закупівлі.
Для реєстрації в якості Постачальника потрібно потрібно натиснути “Перейти до майданчику” та натиснути “Зареєструватись”. У новому вікні необхідно вказати адресу діючої електронної скриньки та придуманний пароль, а також поставити відмітку навпроти “Згода суб’єкта персональнних даних”. Після підтвердження Вашої електронної скриньки, Ви зможете внести дані Вашої організації в розділі “Дані організації”. Більш детально процес реєстрації описанний в Інструкції для учасника