Що потрібно знати постачальнику про аукціон?

  • Аукціон у публічних закупівлях

Що потрібно знати постачальнику про аукціон?

2022-05-02T11:14:47+03:0015.04.2020|Tags: |


Аукціон – один із етапів закупівлі, в якому визначається постачальник із найкращою ціновою пропозицією. Саме пропозиція переможця аукціону розглядається в першу чергу, це дає йому найбільші шанси отримати контракт. Проходить аукціон у три етапи пониження ціни. Застосовується при наявності мінімум двох учасників в:

  • Спрощеній закупівлі
  • Відкритих торгах
  • Відкритих торгах з публікацією англійською мовою
  • Конкурентному діалозі
  • Рамковій угоді
  • Торгах з обмеженою участю.

Як перемогти в аукціоні

До самого початку аукціону невідомо хто буде з вами конкурувати за контракт і яку цінову пропозицію вони надали. Однак на нашому майданчику ви можете скористатися функцією – Прогноз конкурентів, який прогнозує конкурентів та їх ціни на майбутні торги. На практиці: для кожного тендера наш майданчик знайде, покаже та проаналізує результати вже завершених торгів замовника за аналогічними предметами закупівлі. Вибере постачальників і розрахує ймовірність зустріти їх в майбутніх тендерах. Розрахує їхні очікувані цінові пропозиції на підставі аналізу аукціонів, які вже пройшли.

Прогноз поведінки конкурентів під час аукціону

Для більш детального вивчення конкурентів можна відслідкувати їх поведінку під час аукціону. Спочатку оберіть попередній тендер замовника, в закупівлі якого маєте намір взяти участь. Список таких тендерів ви можете побачити в блоці “Аналогічні лоти замовника”.

Аналогічні лоти замовника для аукціону

Після цього потрібно в розділі “Умови” на панелі “Дати” натиснути кнопку “Переглянути”.

Переглянути аукціон

Потрапляємо на сторінку аукціону необхідної закупівлі, на якій можемо побачити цінові пропозиції конкурентів перед початком аукціону, після першого раунду, після другого раунду, після третього раунду, тобто кінцеву цінову пропозицію.

Ми радимо виписувати кудись ціни, щоб під час аукціону одразу бачити своїх конкурентів і розуміти, як вони будуть торгуватися. Детальніше про “Прогноз конкурентів” читайте у статті.

Як проходить аукціон

Аукціон відбувається в реальному часі у робочі дні.

Коли аукціон розпочався, відкривається кількість учасників без назв організацій. Назви і тендерну документацію конкурентів можна побачити тільки після завершення аукціону.

На момент початку аукціону пропозиції формуються в порядку від найвищої до найнижчої. Право бути першим для пониження ціни на кожному з етапів має учасник з найвищою ціною. Тому в кожному раунді перевагу отримує постачальник з найнижчою ціною, адже бачить ставки всіх конкурентів. Кожен учасник має 2 хвилини для ходу, за які він може зробити ставку меншою, або залишити її без змін.


Мінімальний крок зниження ціни

Ціну учасник може понизити одноразово протягом етапу не менше ніж на один крок від своєї попередньої ціни. Мінімальний крок вказує замовник у тендерній документації в межах 0,5-3% від очікуваної вартості.

Приклад мінімального кроку зниження ціни

Уявімо аукціон, в якому очікувана вартість закупівлі 1 млн. грн.. Замовник встановив мінімальний крок у розмірі 3%, тобто 30 тис.грн.. 

 

Ваша цінаЦіна конкурента
Початкова970 тис. грн.950 тис. грн.
Після першого раунду930 тис. грн.950 тис. грн.
Після другого раунду930 тис. грн950 тис. грн.
Кінцева (після третього раунду)930 тис. грн.950 тис. грн.

 

Ви розумієте, що для перемоги потрібно понизити ціну,, але понизитися на 25 тис. грн. неможливо, адже така ставка менша за мінімальний крок. Тому ви робите ставку в 930 тис. грн., яка долає межі мінімального кроку і конкурент відмовляється знижувати свою пропозицію. Ви стали переможцем аукціону.

За результатами трьох етапів розкривається вся інформація про конкурентів і визначається учасник, який запропонував найменшу цінову пропозицію. Він стає переможцем аукціону, якого замовник розглядає першим для укладання договору.

Важлива порада – Не сприймайте аукціон як казино

Порада для постачальників, які підлягають впливу азарту. Аукціон – не казино. Готуйтеся до нього з розумом. Перемога в аукціоні має принести вам додаткові кошти, а не додаткові непередбачені витрати. Начебто перемогли в аукціоні, але насправді програли самі собі.