0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
39 270 252.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 3 груд. 15:46
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
Дата закінчення моніторингу: 21 грудня 2019 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного підприємства «Місцеві дороги Запорізької області» (далі – Замовник) на 2019 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з публікацією англійською мовою, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 07.11.2019 № 2, протокол розгляду тендерних пропозицій, оприлюднений в електронній системі закупівель 11.12.2019, протокол розкриття тендерних пропозицій, оприлюднений в електронній системі закупівель 17.12.2019, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Амструд» (далі – ТОВ «Амструд») та товариства з обмеженою відповідальністю «Інкомцентр-Інвест» (далі – ТОВ «Інкомцентр-Інвест»). За результатами проведеного моніторингу установлено, що тендерні пропозиції ТОВ «Амструд» та ТОВ «Інкомцентр-Інвест» не відповідають вимогам підпункту 3.5.5 пункту 5 розділу 3 тендерної документації, а саме: не містять інформації щодо відсутності підстав для відхилення тендерної пропозиції, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону. Однак на порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерні пропозиції ТОВ «Амструд» та ТОВ «Інкомцентр-Інвест», як такі, що не відповідали умовам тендерної документації та допустив їх до оцінки. Відповідно до абзацу шостого частини першої статті 31 Закону Замовник відміняє торги в разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій. Ознака порушення законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював, під час моніторингу, автоматичний індикатор ризику (RISK1-5-2) не підтверджена.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Амструд» та ТОВ «Інкомцентр-Інвест» установлено порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону – порушень не установлено.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом вжиття заходів передбачених пунктом 4 частини першої статті 30 Закону та частиною першою статті 31 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
ДП «Місцеві дороги Запорізької області» уважно розглянуло висновок про результати моніторингу закупівлі 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь (послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Запорізької області та штучних споруд на них (Більмацький район)) (UA-2019-11-08-001770-b ) та відповідно до положень абз.2 п.8 ст.71 надає аргументовані заперечення щодо встановлених порушень законодавства в частині складання тендерної документації та/або внесення змін до неї. Стосовно невідповідності тендерних пропозицій ТОВ «Амструд» та ТОВ «Інкомцентр-Інвест» вимогам підпункту 3.5.5 пункту 5 розділу 3 тендерної документації, а саме: ненадання цими учасниками у складі тендерних пропозиціях інформації щодо відсутності підстав для відхилення тендерної пропозиції, визначених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон): Положеннями тендерної документації по цій закупівлі визначено наступне: - інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, надається в довільній формі (п.3.5.5 тендерної документації); - для підтвердження відсутності підстав, визначених у статті 17 Закону, Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію, зазначену у Додатку 2 до цієї тендерної документації (п.3.5.7 тендерної документації). Згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації Учасник повинен надати копію довідки про те, що Учасника протягом останніх трьох років не було притягнуто до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів); копію довідки про те, що фізична особа, яка є Учасником, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; копію довідки про те, що службова (посадова) особа Учасника, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; копію довідки про те, що в Учасника відсутня заборгованість із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), а у разі її наявність, Учасник зазначає розмір його заборгованості із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) на дату не більше тижневої давнини відносно дати подання тендерної пропозиції; копію довідки про наявність у юридичної особи, яка є Учасником, антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи у випадку, коли вони є обов’язковими відповідно до закону, або про відсутність антикорупційної програми та уповноваженого з антикорупційної програми юридичної особи, із зазначенням підстав відповідно до закону, що вони не є обов’язковими для юридичної особи, яка є Учасником. Відповідно до цих вимог ТОВ «Амструд» та ТОВ «Інкомцентр-Інвест» у своїх тендерних пропозиціях надали всі вищезазначені довідки. У тендерній пропозиції ТОВ «Амструд» надано «Довідку про відсутність підстав для відмови в участі процедури закупівлі згідно ст.17 ЗУ «Про публічні закупівлі»» від 05.12.2019 №5, яка містить всю інформацію, що вимагалася тендерною документацією та відповідає за формою (файл тендерної пропозиції «Довідки.pdf» стор.9). У тендерній пропозиції ТОВ «Інкомцентр-Інвест» надано «Довідку про відсутність підстав для відмови Учаснику в участі у процедури закупівлі на підставі пунктів 1 та 2 статті 17 Закону» від 04.12.2019 №2, яка містить всю інформацію, що вимагалася тендерною документацією та відповідає за формою (файл тендерної пропозиції «Додаток 2» «Довідка ст.17.pdf»). Також необхідно зазначити, що Замовник не передбачав у тендерній документації надання Учасником інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, зокрема: - з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, щодо відомостей про фізичну та юридичну особу, яку притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення (https://corruptinfo.nazk.gov.ua/); - з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (https://minjust.gov.ua/m/str_50640). Таке рішення було прийнято з огляду на положення Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: Відповідно до абз.1 частини 3 статті 17 Закону замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3 та 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Тобто, спосіб підтвердження інформації про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті: - для Учасників - визначено абз.1 п.3 Закону, а саме у вигляді інформації в довільній формі; - для Переможців - Замовник визначає самостійно згідно із законодавством. Крім того, пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити, зокрема, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Таким чином, зазначене вище, вказує на те, що положення Закону стосовно того, що Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність вимогам статті 17 у разі, якщо така інформація міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, розповсюджується як на Учасників процедури закупівлі так і на Переможців. Відповідно до абз.4 частини 3 ст.17 Закону Уповноважений орган щороку до 20 січня та додатково в разі потреби оприлюднює інформацію про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним, на веб-порталі Уповноваженого органу. На сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України листом від 17.01.2019 під №3304-04/1983-06 «Щодо інформації про перелік відкритих єдиних державних реєстрів, доступ до яких є вільним» надано інформацію про функціонування відкритих єдиних державних реєстрів, зокрема розміщено лист Міністерства юстиції України №50858/23886-26-18/8.4.4 від 19.12.2018, в якому зазначається, що Міністерство юстиції України здійснює ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство та реалізувало можливість безкоштовно та цілодобово отримувати інформації з цього реєстру в режимі онлайн на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції у кабінеті електронних сервісів за посиланням https://minjust.gov.ua/m/str_50640. Також, листом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 12.02.2019 №3304-04/6186-06 «Додатково Щодо інформації про функціонування Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення» оприлюднено інформацію щодо відкриття для безоплатного цілодобового доступу за посиланням https://corruptinfo.nazk.gov.ua/ до відомостей з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, зокрема до відомостей про фізичну та юридичну особу, яку притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення. На підставі вищезазначеного, а саме у зв’язку з наявністю відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, Замовник у тендерній документації по цій закупівлі не вимагав від Учасників надання у довільній формі інформації про відсутність підстав, визначених у пунктах 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону. Скан-копії відомостей по учасникам цієї процедури з відкритих реєстрів (Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство та Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення) на дату прийняття рішення тендерного комітету щодо розгляду та прийняття рішення щодо відхилення/допущення до аукціону тендерних пропозицій додаються. З урахуванням вищевикладеного необхідно зазначити, що тендерні пропозиції ТОВ «Амструд» та ТОВ «Інкомцентр-Інвест» повністю відповідає кваліфікаційним вимогам та іншим умовам тендерної документації, тому будь-які підстави для відхилення їх тендерних пропозицій згідно з положеннями 4 частини першої статті 30 Закону відсутні, а відповідно відсутні підстави для відміни торгів згідно з частиною першою статті 31 Закону.