0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
372 700.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 4 бер. 15:45
Орган ДФК: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ (Волинська обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення. На Вашу вимогу тендерний комітет Володимир-Волинського ліцею «Центр освіти» Волинської обласної ради повідомляє наступне. При оголошені та проведені процедури «відкриті торги» на закупівлю природного газу UA-2020-01-03-000594-a, члени тендерного комітету керувалися основними принципами здійснення закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії та ефективності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників; об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. При здійсненні замовником закупівель товарів, робіт і послуг інформування про проведення процедур відкритих торгів забезпечується, насамперед, відповідно до вимог статті 21 Закону. Згідно частини другої вказаної статті в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів обов’язково зазначаються: найменування та місцезнаходження замовника; назва предмета закупівлі; кількість та місце поставки товарів або обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг; очікувана вартість закупівлі товарів, робіт або послуг із зазначенням інформації про включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів; строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; кінцевий строк подання тендерних пропозицій; розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); дата та час розкриття тендерних пропозицій, у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до положень частини четвертої статті 10 цього Закону; розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у відсотках або грошових одиницях та математична формула, що буде застосовуватися при проведенні електронного аукціону для визначення показників інших критеріїв оцінки. В оголошенні може зазначатися додаткова інформація, визначена замовником. Відтак, у статті 21 Закону визначений вичерпний перелік обов’язкових відомостей, які повинні включатись в оголошення про проведення процедури відкритих торгів та надано диспозитивне право замовнику зазначати додаткову інформацію. При цьому Законом не передбачений імперативний обов’язок щодо зазначення в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів інформації про джерело фінансування закупівлі. Разом з тим, відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (із змінами) у формі оголошення про проведення відкритих торгів зазначається, зокрема, інформація про джерело фінансування закупівлі. З огляду на викладене вбачається суперечність законодавства з питань публічних закупівель: вимогам підзаконного акту (наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель») щодо обов’язкового зазначення у формі оголошення про проведення відкритих торгів інформації про джерело фінансування закупівлі суперечить та не узгоджується з правовими нормам статті 21 Закону, оскільки остання такого імперативного обов’язку не встановлює та не наділяє Уповноважений орган правом на власний розсуд доповнювати (розширювати) вичерпний перелік обов’язкових відомостей, які повинні включатись в оголошення про проведення процедури відкритих торгів. Як наголошує Міністерство юстиції України в листі від 30.01.2009 № Н-35267-18 (Щодо порядку застосування нормативно-правових актів) у випадку суперечності норм підзаконного акта нормам закону слід застосовувати норми закону, оскільки він має вищу юридичну силу; зазначена позиція також неодноразово відображалась в рішеннях Конституційного суду України. Згідно наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» форма оголошення про проведення відкритих торгів затверджені обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом унесення в них наявної інформації в електронній системі закупівель. На дату оголошення відкритих торгів UA-2020-01-03-000594-a на закупівлю природного газу і на сьогодні, на авторизованому електронному майданчику «Smarttender.biz» не було реалізовано фізичну можливість вручну внесення інформації про суми джерел фінансування. А також якщо в момент публікації закупівлі у відповідних полях не зазначено обов’язкової інформації, електронний майданчик повідомляє замовнику про виявлені в ньому помилки (в т.ч. про відсутність(не внесення) обов’язкової інформації) і не оголошує торги. Щодо форми повідомлення про намір укласти договір заповнюється електронною системою закупівель автоматично. Тобто замовник, при формуванні вказаної форми повідомлення, взагалі не мав об’єктивної можливості впливати на електронну систему та зазначати інформацію про джерело фінансування закупівлі. Щодо відображення інформації про джерела фінансування повідомляємо, що згідно протоколу від 13.02.2020року № 25 членами тендерного комітету було одноголосно визнано відсутність сум (цифрами) в графі джерела фінансування у річному плану закупівель, як технічну (механічну) помилку. Також у даному протоколі зазначено правильну інформацію щодо джерел фінансування, так як, технічна можливість зміни даних у річному плані, який прив’язаний до оголошеної закупівлі, була відсутня. Оскільки даний протокол є оприлюднений на авторизованому електронному майданчику «Smarttender.biz», то інформація про джерела фінансування є у вільному доступі. З врахуванням викладеного вище тендерним комітетом замовника без завдання шкоди фінансовим інтересам держави, ненавмисно при оголошені відкритих торгів було зроблено технічну помилку та не відображено інформації про джерело фінансування закупівлі так, як того вимагає підзаконний нормативно-правовий акт – наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель». Встановлене Державною аудиторською службою України за результатом моніторингу порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель є наслідком технічної помилки замовника, є малозначним, не створює юридичних наслідків, не порушує вимог Закону, принципів публічних закупівель, не порушує прав та інтересів інших учасників торгів та в підсумку не має негативного впливу для бюджету. Розірвання укладеного договору за результатами даної закупівлі тягне за собою нанесення шкоди життю та здоров’ю дітей- сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування та усіх інших учасників освітнього процесу та призведе до примусової зупинки роботи закладу освіти на період проведення нової закупівлі. Тендерним комітетом було взято до уваги ваші зауваження з метою не допущення таких технічних помилок у майбутньому та прийнято наступні заходи: 1) повторно вивчено та узагальнено вимоги наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель» (із змінами); 2) взято до уваги узагальнені відповіді рекомендаційного характеру Уповноваженого органу щодо застосування законодавства у сфері закупівель; 3) одноголосно вирішено в майбутньому чітко дотримуватись установлених форм оголошення про проведення відкритих торгів та повідомлення про намір укласти договір, із зазначати повну інформацію про джерело фінансування закупівлі так, як того вимагає наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель».