0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
37 818 900.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 1 жовт. 09:27
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.)
ПРИХОВАНО
1.Служба автомобільних доріг у Донецькій області повідомляє, що, надані свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів та машини на Renoult Master, Sandhaus, МБП-420(Т-150К)-630, про які йдеться у п. 1, 2, 14 таблиці №1 «Довідка про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання, устаткування тощо)» поганої якості, але на них можна розглянути інформацію щодо назви, власника транспортного засобу та його реєстраційний номер. Також ця інформація відображена у договорах оренди від 12.06.2019 б/н (нотаріально засвідчений) та від 05.05.2020 № Ор-05, додатках до них та листах-підтвердженнях орендодавців щодо не заперечення використання машин для надання за предметом закупівлі на весь строк надання послуг за предметом закупівлі. Згідно пункту 2 «Інша інформація» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, до формальних (несуттєвих) помилок належать зазначення неповного переліку інформації в певному документі, усупереч вимогам тендерної документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі тендерної пропозиції Учасника. Враховуючи вимоги статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо принципів здійснення закупівель, за рішенням тендерного комітету формальними (несуттєвими) вважаються інші технічні помилки в тендерної пропозиції Учасника, якщо вони не впливають на зміст тендерної пропозиції та на прийняття рішення щодо відповідності Учасника умовам тендерної документації. 2. Відповідно до умов таблиці №3 додатку 4 «Довідка про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до надання послуг» тендерної документації, для інженерно-технічних працівників обов’язкова наявність вищої або неповної вищої освіти, загальний стаж роботи має становити не менше 2-х років. Відповідно до Методічних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, до переліку ключових посад інженерно-технічні працівників, для надання можна віднести такі посади: - головний інженер або інша особа, яка здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації; - виконавець робіт або інша особа, яка виконує його функції; - інженер з якості або інша особа, яка контролює якість ремонтно-будівельних робіт; - майстер (1 особа), - інші особи (обов’язкова наявність яких передбачена проектною документацією). Інженер-програміст не входить до переліку ключових посад інженерно-технічних працівників, передбачених проектною документацією, необхідних для надання послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги державного значення Н-20 Слов’янськ – Донецьк – Маріуполь на ділянці км 5+050 – км 10+305 (влаштування освітлення).
1.Служба автомобільних доріг у Донецькій області повідомляє, що, надані свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів та машини на Renoult Master, Sandhaus, МБП-420(Т-150К)-630, про які йдеться у п. 1, 2, 14 таблиці №1 «Довідка про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання, устаткування тощо)» поганої якості, але на них можна розглянути інформацію щодо назви, власника транспортного засобу та його реєстраційний номер. Також ця інформація відображена у договорах оренди від 12.06.2019 б/н (нотаріально засвідчений) та від 05.05.2020 № Ор-05, додатках до них та листах-підтвердженнях орендодавців щодо не заперечення використання машин для надання за предметом закупівлі на весь строк надання послуг за предметом закупівлі. Згідно пункту 2 «Інша інформація» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, до формальних (несуттєвих) помилок належать зазначення неповного переліку інформації в певному документі, усупереч вимогам тендерної документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі тендерної пропозиції Учасника. Враховуючи вимоги статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо принципів здійснення закупівель, за рішенням тендерного комітету формальними (несуттєвими) вважаються інші технічні помилки в тендерної пропозиції Учасника, якщо вони не впливають на зміст тендерної пропозиції та на прийняття рішення щодо відповідності Учасника умовам тендерної документації. 2. Відповідно до умов таблиці №3 додатку 4 «Довідка про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до надання послуг» тендерної документації, для інженерно-технічних працівників обов’язкова наявність вищої або неповної вищої освіти, загальний стаж роботи має становити не менше 2-х років. Відповідно до Методічних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, до переліку ключових посад інженерно-технічні працівників, для надання можна віднести такі посади: - головний інженер або інша особа, яка здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації; - виконавець робіт або інша особа, яка виконує його функції; - інженер з якості або інша особа, яка контролює якість ремонтно-будівельних робіт; - майстер (1 особа), - інші особи (обов’язкова наявність яких передбачена проектною документацією). Інженер-програміст не входить до переліку ключових посад інженерно-технічних працівників, передбачених проектною документацією, необхідних для надання послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги державного значення Н-20 Слов’янськ – Донецьк – Маріуполь на ділянці км 5+050 – км 10+305 (влаштування освітлення).
Адміністративний позов
ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку моніторингу Південного офісу Держаудитслужби (UA-M-2020-09-30-000059) на закупівлю «ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт» ДК 021-2015 (50230000-6 – послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги) Послуги з поточного середнього ремонту автомобільної дороги державного значення Н-20 Слов’янськ – Донецьк – Маріуполь на ділянці км 5+050 – км 10+305 (освітлення)», індивідуальний номер закупівлі UA-2020-06-22-002078-c, відкриті торги з публікацією англійською мовою. Згідно висновку Держаудитслужби Службою автомобільних доріг у Донецькій області, під час проведення зазначеної закупівлі, було вчинено два епізоди порушень з якими не погоджується Замовник виходячи з наступного: 1) Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону. 2) Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі. Держаудитслужба зазначає наступне: «За результатами моніторингу установлено, що відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій, оприлюдненого 31.07.2020, Замовник допустив до аукціону тендерні пропозиції учасників ТОВ «Енерготрейд-М» та ТОВ «Раун». За результатами оцінки тендерних пропозицій, шляхом застосування електронного аукціону, електронною системою закупівель автоматично визнано найбільш економічно вигідною пропозицію ТОВ «Енерготрейд-М». Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 10.08.2020 № 337 Замовником визначено переможцем ТОВ «Енерготрейд-М», повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу від 10.08.2020 та укладено Договір. За результатами аналізу тендерної пропозиції ТОВ «Раун» встановлено наступне. Відповідно до пункту 5 розділу 3 ТД учасником надається інформація за встановленою формою та з підтверджуючими документами згідно Таблиці 3 Додатку 4. Водночас, відповідно до Додатку 4 до ТД Замовником зазначено, що додатково на інженерно - технічних працівників (інженери, виконроби, майстри, та ін.), перерахованих в довідці, учасник повинен надати скан-копії дипломів про закінчення учбових закладів. Для інженерно-технічних працівників обов’язкова наявність вищої або неповної вищої освіти. Загальний стаж роботи має становити не менше 2-х років. Проте, учасником ТОВ «Раун» у пункті 4 довідки про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до надання послуг, від 29.07.2020 № 74-02/20 зазначено, що загальний стаж роботи у дорожньому господарстві інженера-програміста Коваля В.Я. – 1 рік і 4 місяці, чим не дотримано вимог Додатку 4 до ТД. Також, слід зазначити, що розділ вказаної довідки, де зазначено інформацію про інженера-програміста Коваля В.Я., називається «інженерно-технічні працівники, які будуть залучені до надання послуг». Замовник на запит Південного офісу Держаудитслужби про надання пояснень надав 20.10.2020 інформацію, що не обґрунтовує рішення Замовника. Крім того Замовник в своїх поясненнях посилається на методичні рекомендації щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, затверджені наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 17.08.2020 № 1572, який прийнято після оголошення даної закупівлі та розгляду тендерних пропозицій. Отже, на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Раун» у зв’язку із невідповідністю його такому кваліфікаційному критерію, установленим статтею 16 Закону, як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та допустив її до оцінки. Таким чином відповідно до пункту 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій.» Не погоджуємось з таким висновком, вважаємо його не обґрунтованим виходячи з наступного. Відповідно до умов таблиці №3 додатку 4 «Довідка про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до надання послуг» тендерної документації, для інженерно-технічних працівників обов’язкова наявність вищої або неповної вищої освіти, загальний стаж роботи має становити не менше 2-х років. Щодо посилання Замовника на Методичні рекомендації щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства зазначаємо наступне. Дійсно, зазначений документ було прийнято Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України лише 17.08.2020 р. Водночас, як вбачається зі змісту цих рекомендацій, вони мають характер узагальнення інформації, що була раніше закріплена та опублікована в інших нормативно-правових актах щодо здійснення публічних закупівель. Таким чином, Методичні рекомендації щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства фактично не містять будь-якої новації щодо діючого законодавства, водночас конкретизують деякі з діючих та рекомендують порядок їх застосування. Тож, посилання Замовника на ці Рекомендації є абсолютно обґрунтованими та законними в цій частині пояснень. Так, відповідно до Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, до переліку ключових посад інженерно-технічні працівників, для надання можна віднести такі посади: - головний інженер або інша особа, яка здійснює технічне керівництво діяльністю будівельної організації; - виконавець робіт або інша особа, яка виконує його функції; - інженер з якості або інша особа, яка контролює якість ремонтно-будівельних робіт; - майстер (1 особа), - інші особи (обов’язкова наявність яких передбачена проектною документацією). Інженер-програміст не входить до переліку ключових посад інженерно-технічних працівників, передбачених проектною документацією, необхідних для надання послуг з поточного середнього ремонту автомобільної дороги державного значення Н-20 Слов’янськ – Донецьк – Маріуполь на ділянці км 5+050 – км 10+305 (влаштування освітлення). На підставі викладеного, вважаємо, що Замовником не було порушено порядок здійснення закупівлі, та законно укладено договір за результатом проведеної процедури. Щодо усунення порушень шляхом розірвати договір закупівлі зазначаємо наступне. Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує усунути виявлені порушення, зокрема розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Водночас, Служба автодоріг у Донецькій області не погоджується з таким висновком, та заходами щодо усунення зазначених порушень. Недоліки, про які зазначає Держаудитслужба в своїй вимозі не впливають на якість виконання робіт Учасником – переможцем, та вважаємо, що такий захід щодо усунення зазначеного порушення, як розірвання договору є проявленням правового пуризму зі сторони контролюючого органу, адже ефективне здійснення публічної повністю закупівлі відповідає меті Закону України «Про публічні закупівлі». В даному випадку, тендерним комітетом Служби автомобільних доріг у Донецькій області було прийнято рішення, яке повністю виправдовує мету Держави здійснити ремонт автомобільної дороги для суспільства, та реалізувати належним чином отримані бюджетні кошті, шляхом улаштування якісного дорожнього покриття за мінімальними витратами коштів платників податків. Водночас, не проведення, або несвоєчасне проведення процедури тендерної закупівлі має жахливі наслідки у вигляді не реалізованих коштів та не виправданих надій громадян на гарне майбутнє, що втілює Служба автомобільних доріг у вигляді відбудованих автошляхів, що з’єднують міста та області нашої єдиної Держави. Уважно ознайомившись з недоліками, що зазначені у вимозі, Замовник, маючи на меті здійснення заходів щодо усунення виявленого порушення провів роз’яснювальні заходи для членів тендерного комітету з детального вивчення законодавства у сфері публічних закупівель, яке регулює порушене питання у висновку, для врахування та запобігання випадків порушення законодавства з питань публічних закупівель в подальшій роботі. Також, вважаємо за належне зазначити, що договір про закупівлю, який вимагає розірвати Держаудитслужба, укладено згідно розділу 6 статті 33 Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції, що діяла після 19.04.2020р.) з Товариством з обмеженою відповідальністю «Енерготрейд-М» як з переможцем аукціону. Просимо врахувати, що згідно з п. 2 ст. 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини. Відповідно до ст. 509 Цивільного кодексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу. Згідно ч.1 ст.526 Цивільного кодексу України - зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. У відповідності до окремих положень ст. 598 Цивільного кодексу України відзначено, що зобов'язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом. Припинення зобов'язання на вимогу однієї із сторін допускається лише у випадках, встановлених договором або законом. Відповідно до положень п.15.2. Договору №2-112 відзначено, що Замовник має право відмовитися від Договору та вимагати відшкодування Виконавцем збитків у разі невиконання або неналежного виконання Виконавцем зобов'язань за Договором, в тому числі: - відставання з вини Виконавця строків надання послуг більше ніж на один місяць, якщо таке відставання не пов’язане з відсутністю фінансування (несвоєчасністю його здійснення); - неодноразове (два і більше рази) порушення Виконавцем будівельних норм і правил, безпеки руху інших нормативних документів, передбачених п. 1.5. цього Договору; - не усунення у встановлений термін (строк) недоліків, виявлених та зафіксованих Замовником. Положення чинного законодавства України не передбачають підстав для розірвання договору про закупівлю послуг у зв'язку із вимогою Державної аудиторської служби (її структурного підрозділу), більше того, у відповідності до Положення «Про Державну аудиторську службу», що затверджено постановою КМУ № 43 від 03.02.2016 р., Держаудитслужба не наділена повноваженнями щодо розірвання договорів, які укладені у чіткій послідовності та відповідності чинному законодавству України. З урахуванням описаного, а ні положення Договору №2-112, а ні положення чинного законодавства не передбачають розірвання Договору №2-112 згідно вимоги Держаудитслужби, у зв'язку із окресленим, Висновок в частині зобов'язання Службу автомобільних доріг у Донецькій області здійснити заходи щодо розірвання Договору №2-12 є незаконним. Додатково повідомляємо, що роботи по договору з Товариством з обмеженою відповідальністю «Енерготрейд-М» від 25.08.2020 р. №2-112 розпочато та тривають, що на сьогоднішній день є належним зобов’язанням обох сторін. Розірвання договору із переможцем торгів, який запропонував найбільш економічно вигідну пропозицію та виконав повністю умови укладеного ним договору є неможливим. Заперечення на висновок моніторингу затверджено протоколом засідання тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Донецькій області від 29.10.2020р. №469.