0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
1 360 000.00 UAH
Замовник
комунальне підприємство "Овруч" Овруцької міської ради Житомирської області
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 10 вер. 14:16
Орган ДФК: Північний офіс Держаудитслужби (Житомирська обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
На підставі ч. 8 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі-Закон) Комунальне підприємство "Овруч" Овруцької міської ради Житомирської області надає наступні заперечення на висновок ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (надалі - ДЕРЖАУДИТСЛУЖБА) від 16.09.2021 року. 1. Держаудитслужба зазначає, що в порушення вимог частини 5 статті 17 Закону, Замовник у тендерній документації (таблиця 1 Додатку № 2) зазначив умову щодо надання учасниками у складі пропозицій документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Замовник не згодний з зауваженнями контролюючого органу з наступних причин. Згідно ч. 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон) Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. У відповідності до п 1.6 розділу 3 тендерної документації документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. На підставі вищезазначеного, Замовником в тендерній документації було передбачено, що у разі, якщо Замовник визначив будь-які документи, які не передбачені діючим законодавством, зокрема, ч.5 ст.17 Закону, вони для учасника не є обов’язковими для надання під час участі в торгах. Тобто, Замовник фактично не вимагає цих документів. 2. У своєму висновку ДЕРЖАУДИТСЛУЖБА зазначає, що в порушення вимог пункту 2 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація Замовника не містить підстав, встановлених пунктами 1, 7 частини 1 статті 17 Закону. Замовник не згодний в вищевказаним зауваженням. Відповідно до п.2 ч.2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Згідно з ч. 4 ст. 17 Закону Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої цієї статті. Документацією не було встановлено вимог щодо необхідності надання документів, які підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої ст17 Закону. На підставі вищезазначеного, Замовником не було порушено п.2 ч.2 статті 22 Закону. 3. Держаудитслужба зазначає, що в порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, Замовником в пункті 4 розділу V тендерної документації встановлено вимогу щодо відхилення тендерної пропозиції учасників, до яких застосовано санкції, зокрема, Указу Президента України від 16 вересня 2015 року № 549/2015 та рішення РНБО України від 2 вересня 2015 року, при тому, що зазначені нормативні документи втратили чинність. Відповідно до п.4 розділу 5 тендерної документації Замовник на підставі пункту 11 частини 1 статті 17 Закону відхиляє тендерну пропозицію учасників, до яких застосовано санкції щодо здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких перебуває у власності іноземної держави, а також державних закупівель у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно із Законом України «Про санкції», Указом Президента України №549/2015 від 16 вересня 2015 року та рішенням РНБО України від 2 вересня 2015 року (дане рішення набрало чинності 22.09.2015 року). У відповідності до ч.1 ст. 16 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону. Частиною першою ст.17 Закону передбачено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо: учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції". За загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у частині першій статті 58 Конституції України. Тобто, якщо до учасника було застосовано санкції згідно із Законом України «Про санкції», Указом Президента України №549/2015 від 16 вересня 2015 року та рішенням РНБО України від 2 вересня 2015 року (дане рішення набрало чинності 22.09.2015 року), на момент дії вищезазначених нормативно-правових актів, при цьому, якщо на сьогодні, стосовно учасника наявні підстави для відмови в торгах згідно п.11 ч.1 ст.17 Закону, тендерна пропозиція такого учасника відхиляється. 4. Держаудитслужба зазначає, що за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 2 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Лінес Плюс», як таку, що не відповідала іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Замовник вважає, що доводи, які приводить контролюючий орган носять суб’єктивний характер, які не підтверджені, ані умовами документації, ані законодавством України у сфері публічних закупівель. Відповідно до абзацу 1 частини 16 статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Разом з тим, відповідно до частини 16 статті 29 Закону повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель стосується невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону та право підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Слід зазначити, що Замовником не було виявлено жодних порушень під час перевірки пропозиції ТОВ «ЛІНЕС ПЛЮС». Згідно з абз.2 ч.15 ст. 29 Закону Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. На сьогодні, на веб-порталі уповноваженого органу не реалізована можливість звернення до органів державної влади, підприємств, установ, організацій через електронну систему. Проте, у замовника виникла необхідність уточнення достовірності інформації стосовно пропозиції ТОВ «ЛІНЕС ПЛЮС» в порядку, передбаченому абз.2 ч.15 ст. 29 Закону. На виконання вищезазначених вимог, Замовник звернувся до ТОВ «ЛІНЕС ПЛЮС» в порядку, передбаченому абз.2 ч.15 ст. 29 Закону. Разом з тим, наголошуємо на тому, що Замовник не звертався до учасника в порядку, передбаченому ч.16 ст. 29 Закону. На підставі вищезазначеного, у Замовника відсутні підстави для відхилення пропозиції ТОВ «ЛІНЕС ПЛЮС». У зв’язку з вищенаведеним, просимо вас: - прийняти зауваження Комунального підприємства "Овруч" Овруцької міської ради Житомирської області до розгляду; - зафіксувати факт усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у зв'язку з відсутністю порушень).