0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
1 750 000.00 UAH
Замовник
Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 26 січ. 10:58
Орган ДФК: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ. ( обл.)
Встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель
Усунуто
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02 липня 2018 року № 189, наказу від 25.01.2022 № 46 «Про початок моніторингу процедур закупівель», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області (далі – Орган державного фінансового контролю) проводило моніторинг публічної закупівлі Сир сичужний твердий (з масовою часткою жиру в сухій речовині не менше 50%) (код ДК 021:2015: 15540000-5: «Сирні продукти». ID закупівлі: UA-2022-01-18-000843-b). За результатами зазначеного складено висновок про результати проведення моніторингу від 27.01.2022, в якому орган державного фінансового контролю, дійшов до висновку зобов’язує Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо відміни тендеру відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів. Зазначене стало підставою для звернення Замовника щодо отримання роз’яснення по змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку, виходячи з наступного. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що в порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації щодо умови надання забезпечення тендерних пропозицій. Відповідно до пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Відповідно до частини першої статті 25 Закону «Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. У разі якщо Замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції». Виходячи з вищенаведеного, Замовник в оголошенні про проведення закупівлі, а саме: Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників – Надання забезпечення тендерних пропозицій у формі: електронна банківська гарантія. Формою підтвердження є документ; Вимоги до документу: Відповідно до вимог Тендерної документації. Замовник у частині 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерній документації зазначає розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (сторінки 8-9 Тендерної документації). У пункті 2.2. частині 2 Розділі 3 Тендерній документації зазначається сума забезпечення: 52 500,00 грн - 3% від очікуваної вартості предмета закупівлі. У пункті 2.4. частині 2 Розділі 3 Тендерній документації зазначається вид забезпечення: електронна банківська гарантія. У пункті 2.5. частині 2 Розділі 3 Тендерній документації зазначається, що електронна банківська гарантія повинна бути безвідкличною та безумовною (свідчити про безумовний обов'язок банку сплатити на користь Замовника: Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького (код ЄДРПОУ 14321481), р/р IBAN: UA248201720355119001000016897 в ДКСУ в м. Києві, МФО 820172, суму забезпечення тендерної пропозиції при виникненні обставин, вказаних у пункті 3 Розділу III цієї тендерної документації) та не може бути відкликана протягом строку її дії. У пункті 2.6. частині 2 Розділі 3 Тендерній документації, що банківська гарантія повинна бути оформленою відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 Наказу № 2628 від 14.12.2020 року Мінекономрозвитку України. Для гарантій, наданих банками-резидентами, — електронна банківська гарантія. Вона має бути оформлена згідно з вимогами статей 560-562 Цивільного кодексу України та Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 та Наказу № 2628 від 14.12.2020 року Мінекономрозвитку України. Для гарантій, наданих банками-нерезидентами, — Bid Bond. Банківська гарантія або резервний акредитив (стендбай), що надається банком-нерезидентом, має бути підпорядкована уніфікованим правилам, які регулюють використання відповідного інструмента та офіційно видані Міжнародною Торговельною Палатою (Uniform Rulesfor Demand Guarantees, ICC Publication 758 — URDG758 або International Standby Practices, ICC Publication 590 — ISP98). Bid Bond повинна бути авізована через авізуючий банк — резидент України. Учасник-нерезидент у складі тендерної пропозиції подає авізування Bind Bond, проведене авізуючим банком в електронній формі, з обов’язковим накладанням ЕЦП/КЕП авізуючого банку. Виходячи з вищезазначеного, прошу Вас надати роз’яснення стосовно заповнення електронних полів в оголошенні про проведенні відкритих торгів «Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників». А саме, яку інформацію безпосередню потрібно зазначати в електронних полях? Оскільки, дане поле містить посилання на Тендерну документацію в якій зазначено вимоги стосовно надання забезпечення тендерних пропозицій у частині 2 Розділі 3 Тендерній документації. Тому, дане питання потребує розгляду та надання роз’яснення для того, щоб прийняти до уваги про недопущення в подальшому. Враховуючи вищевикладене, керуючись частиною восьмою статті 8 Закону, що надає право Замовнику протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку. Прошу Вас розглянути дане звернення та надати роз’яснення з порушених у зверненні питань.
Орган ДФК: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ. ( обл.)
На Ваш запит про надання роз’яснень щодо висновку про результати моніторингу, відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), повідомляємо наступне: Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі сиру сичужного твердого (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2022-01-18-000843-b), оприлюдненого в електронній системі закупівель 27 січня 2022 року, встановлено порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону, а саме: оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації щодо умови надання забезпечення тендерних пропозицій. Відповідно до пункту 15 частини другої статті 22 у тендерній документації зазначаються відомості щодо розміру та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Відповідно до пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію, зокрема розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Тобто, зі змісту пункту 9 частини другої статті 21 Закону слідує, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити умови надання забезпечення тендерних пропозицій, а не посилання на документи, які містять інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій. Враховуючи викладене, в оголошенні про проведення відкритих торгів, згідно пункту 9 частини другої статті 21 Закону, та у тендерній документації, згідно пункту 15 частини другої статті 22 Закону, Замовником обов’язково зазначаються умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). Натомість, в порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації щодо умови надання забезпечення тендерних пропозицій. Щодо зобов’язань Замовника, визначених у висновку: Статтею 8 Закону визначено порядок здійснення моніторингу процедур публічних закупівель. Відповідно до частини першої статті 8 Закону моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Відтак, Управління відповідно до своїх повноважень має право здійснювати моніторинг закупівлі на всіх стадіях її проведення до закінчення дії договору. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо відміни тендеру відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів. Відповідно до частини десятої статті 11 Закону уповноважена особа планує закупівлі та формує річний план закупівель в електронній системі закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель/спрощені закупівлі, оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, у випадку здійснення закупівель відповідно до частини сьомої статті 3 цього Закону, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом, забезпечує оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог цього Закону, здійснює інші дії, передбачені цим Законом. Рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою. Відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Згідно частини дев’ятої статті 8 Закону у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку. Відповідно до статті 44 Закону за порушення вимог, установлених цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, уповноважені особи, службові (посадові) особи замовників, службові (посадові) особи та члени органу оскарження, службові (посадові) особи Уповноваженого органу, службові (посадові) особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, службові (посадові) особи органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (обслуговуючого банку), несуть відповідальність згідно із законами України.
Орган ДФК: УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛ. ( обл.)
ПРИХОВАНО
Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області за результатами моніторингу, висновок якого оприлюдненого 27.01.2022 року, процедури відкритих торгів за предметом закупівлі «Сир сичужний твердий (з масовою часткою жиру в сухій речовині не менше 50%)» (№ UA-2022-01-18-000843-b) виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель: «порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації щодо умови надання забезпечення тендерних пропозицій». Органом державного фінансового контролю викладені зобов’язання до замовника щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: «відміни тендеру відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів». На виконання вищевикладених зобов’язань замовником: - прийнято рішення про відміну тендеру згідно протоколу уповноваженої особи від 01.02.2022 року № 80 на підставі пункту 2 частини першої статті 32 Закону у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути та прийнято до уваги про недопущення в подальшому.