0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
10 300 000.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 1 груд. 16:17
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Пояснення №1. Для обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість використовувались наступні документи : постанова КМУ №883 від 1108.2021 року, довідка торгово-промислової палати, комерційних пропозицій щодо фінансового лізингу. У КП «Сокиряни – благоустрій» сторінки веб-сайту немає. Пояснення № 2. Додаткова угода була підписана одночасно з актом приймання-передачі об’єкта фінансового лізингу при отриманні об’єкта фінансового лізингу, а саме 05 січня 2022 року, так як власником майна являється банк Після проведення повної перереєстрації документів на майно, всі необхідні оригінали документів включаючи Додаткову угоду від 05 січня 2022 року №21-37LL0002-0001 надіслали лізингоодержувачу - КП «Сокиряни –благоустрій».
Пояснення №1. Для обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість використовувались наступні документи : постанова КМУ №883 від 1108.2021 року, довідка торгово-промислової палати, комерційних пропозицій щодо фінансового лізингу. У КП «Сокиряни – благоустрій» сторінки веб-сайту немає. Пояснення № 2. Додаткова угода була підписана одночасно з актом приймання-передачі об’єкта фінансового лізингу при отриманні об’єкта фінансового лізингу, а саме 05 січня 2022 року, так як власником майна являється банк Після проведення повної перереєстрації документів на майно, всі необхідні оригінали документів включаючи Додаткову угоду від 05 січня 2022 року №21-37LL0002-0001 надіслали лізингоодержувачу - КП «Сокиряни –благоустрій».
Інформація про причини неможливості усунення виявлених порушень під час моніторингу закупівлі послуг фінансового лізингу шляхом припинення зобов’язань за договором. Управлінням Північного офісу Державної аудиторської служби у Вінницькій області проведено моніторинг закупівлі послуг фінансового лізингу на придбання комунальної техніки (автогрейдера ZEPPELIN SEV 917, з заднім навантаженням МАЗ-590425-012, самоскида МАЗ-6501с5-584-000) та надано Висновок 19.12.2022р. КП «Сокиряни-благоустрій» відповідно до частини 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надає інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором. У Висновку вказаний тип виявленого порушення – встановлено порушення законодавства в частині не оприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення у випадках, передбачених законом. Управління Північного офісу Державної аудиторської служби у Вінницькій області з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими, зобов’язує КП «Сокиряни-благоустрій» усунути порушення шляхом припинення зобов’язань за договором фінансового лізингу від 20 грудня 2021 року №21-37LL0002 (далі - Договір). Договір фінансового лізингу було укладено між АТ «Укрсімбанк» (Лізингодавець) та КП «Сокиряни-благоустрій» (Лізингоодержувач) 20 грудня 2021 року. Предметом Договору стали зобов’язання АТ «Укрсімбанк» набути на підставі договору купівлі-продажу у власність транспортні засоби автогрейдер ZEPPELIN SEV 917, з заднім навантаженням МАЗ-590425-012 та самоскид МАЗ-6501с5-584-000 та передати їх у платне користування КП «Сокиряни-благоустрій» на визначений строк та на умовах Договору. Частиною 1 ст.626 Цивільного Кодексу України (далі – ЦК України) договором є домовленість двох або більше сторін, спрямований на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків. Згідно з ч.1 ст.629 ЦК України договір є обов’язковим для виконання сторонами. Статтею 18 Закону України «Про фінансовий лізинг» (далі – Закон про лізинг) передбачені підстави для односторонньої відмови від договору фінансового лізингу та його довгострокового розірвання, які пов’язані з неналежним виконанням сторонами лізингової операції своїх обов’язків за ним. Частиною 6 зазначеної статті Закону про лізинг встановлено, що договір фінансового лізингу може бути достроково розірваний з інших підстав, визначених законом або таким договором. За умовами п.13 Договору КП «Сокиряни-благоустрій» не має права в односторонньому порядку повернути Об’єкт фінансового лізингу та розірвати Договір до закінчення строку лізингу. У разі, якщо Лізингоодержувач в односторонньому порядку фактично поверне Об’єкт фінансового лізингу до закінчення строку лізингу, Лізингодавець не здійснить прийняття Об’єкту, Договір не припиниться і банк продовжуватиме нарахування та стягнення з підприємства платежів, передбачених Договором. Договір укладений відповідно до рішення Сокирянської міської ради Дністровського району Чернівецької області №271/11-21 від 16 вересня 2021 року «Про надання дозволу комунальному підприємству «Сокиряни-благоустрій» на укладання договору фінансового лізингу для придбання техніки». Також цим рішенням Сокирянська міська рада взяла на себе зобов’язання щодо забезпечення виконання умов Договору протягом всього терміну його дії, у тому числі за рахунок виділення з міського бюджету коштів у розмірі та у строки, необхідні для повного та своєчасного виконання умов Договору. Отже, сплата лізингових платежів можлива за кошти місцевого бюджету які плануються на програму фінансового лізингу згідно річного плану і можуть виділятись та надходити на рахунки комунального підприємства в сумі та в термін зазначених у графіку лізингових платежі та перераховуватись на рахунки Лізингодавця. На даний час свої зобов’язання сторони Договору виконують у повному обсязі. Техніка Лізингодавецем придбана та передана Лізингоодержувачу згідно актів приймання-передачі. Вона знаходиться у КП «Сокиряни-благоустрій» і вже рік працює на благоустрій Сокирянської громади. Всі зобов’язання по оплаті згідно графіка лізингових платежів виконуються вчасно. Станом на сьогодні на виконання свої зобов’язань підприємство перерахувало Лізингодавцю 3 202 523грн. Претензій стосовно виконання умов Договору у сторін немає. Також у Висновку міститься зобов’язання застосувати відповідні наслідки недійсності/нікчемності договору. З цього приводу вважаємо за необхідне зазначити наступне. Відповідно до ч.1 ст.204 ЦК України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним. Підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені ч. 1-3,5 та 6 ст. 203 ЦК України (ч.1 ст.215 ЦК України). В ч.1-3, 5, та 6 ст.203 ЦК України викладені вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину. Всіх вимог чинного законодавства при укладенні Договору фінансового лізингу дотримано. Щодо нікчемності правочину, то відповідно до ч.2 ст.214 ЦК України нікчемним правочином є недійсний правочин, недійсність якого встановлена законом. Відповідно до ст.43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі: 1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами Закону; 2) укладення договору з порушенням вимог ч.4 ст.41 Закону, відповідно до якої умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури; 3) укладання договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до ст.18 Закону; 4) укладання договору з порушенням строків, передбачених ч.5,6 ст.33 та ч.7 ст.40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до ст..18 цього Закону; 5) якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником. Зміст порушень, зафіксованих у Висновку, що стосуються тендерної пропозиції АТ «Державний експортно-імпортний банк «України», на нашу думку, не являється порушеннями, зокрема: - відсутність документів, що підтверджують повноваження Мецгера Є.В. Стаття 59 КАС України містить вимоги до документів, що підтверджують повноваження представників. Так, ч.1 цієї статті визначає, що повноваження представників сторін та інших учасників справи мають бути підтверджені такими документами: 1) довіреністю фізичної або юридичної особи; 2) свідоцтвом про народження дитини або рішенням про призначення опікуном, піклувальником чи охоронцем спадкового майна. Юридичні особи, суб'єкти владних повноважень беруть участь у справі через свого керівника або члена виконавчого органу, уповноваженого діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення (самопредставництво юридичної особи), або через представника. При цьому у порядку самопредставництва юридичну особу може представляти за посадою її керівник або інші особи, повноваження яких визначені законодавством чи установчими документами. Отже, керівник юридичної особи має право реалізовувати процесуальні права сторони без подання документів, що засвідчують його повноваження. Як вбачається, із довіреностей Василик Л.В. та Середи Д.А. вони були підписані Головою Правління АТ «Державний експортно-імпортний банк «України» який відповідно до чинного законодавства та п.85 Статуту банку має право представляти юридичну особу без підтверджуючих документів на основі виписки статуту та/або виписки з Єдиного державного реєстру фізичних та юридичних осіб підприємців; - відсутність довідки або опису, що додається в разі відсутності відмітки державного реєстратора Універсального переліку документів для участі в будь-яких закупівлях товарів, послуг чи робіт немає, оскільки вимоги замовників залежать від виду предмета закупівлі. Але існує стандартний список документів, які точно знадобляться для участі у будь-якому державному тендері. Організатор зобов'язаний складати їх згідно з нормами Закону «Про публічні закупівлі». Замовник не має права вимагати документи, що протирічать цим нормам. Як правило замовник вимагає надати один з наступних документів: - оригінал або копію останньої зареєстрованої редакції статуту; - оригінал чи копію іншого установчого документа вашої компанії; - або копію опису за підписом державного реєстратора, за допомогою коду якого є можливим перевірити останню редакцію такого установчого документа через. В нашому випадку учасник АТ «Державний експортно-імпортний банк України» надав копію останньої зареєстрованої у нотаріуса редакції статуту із відповідним записом та посвідченням; - наявність в учасника заборгованості зі сплати податків і зборів АТ «Державний експортно-імпортний банк України» надав лист роз’яснення де зазначається, що наявна заборгованість по Філії мала місце через ситуацію з Автономною Республікою Крим. - повідомлення про внесення змін до Договору, додатковою угодою від 05.01.2022 року №21-37LL0002-0001 яке було оприлюднене в електронній системі закупівель з порушенням строку (три робочих дні) Так, дійсно, нами було допущено порушення вимог п.11 ч.1ст.10 Закону. Особа, з вини якої сталося це порушення звільнена з займаної посади і на підприємстві більше не працює. Враховуючи зміст вищевказаних порушень, зафіксованих у Висновку та зазначені вище положення чинного законодавства України щодо недійсності/нікчемності правочину, на нашу думку, не вбачається правових підстав для того щоб вважати Договір фінансового лізингу нікчемним або ініціювати визнання його недійсним. Разом із тим, виявлені порушення прийняті до уваги та враховуватимуться у здійсненні майбутніх закупівель.