0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
15 500 000.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 20 лист. 14:39
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
За пунктом першим запиту про надання пояснень від 23.11.2023 року повідомляємо наступне. Відповідно до частини 1 статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт та 3 відсотків у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі. Згідно Листа Мінекономрозвитку № 3302-06/3812-06 від 07.02.2017 «замовник самостійно встановлює в тендерній документації умови надання забезпечення тендерної пропозиції. Поряд з цим частиною першою статті 560 Цивільного кодексу України встановлено, що виконання зобов’язання може забезпечуватися, зокрема гарантією. Водночас за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов’язку. Гарант відповідає перед кредитором за порушення зобов’язання боржником». Згідно із підпунктом 9 пункту 3 «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», затвердженого Постановою Правління Національного банку України 15.12.2004 № 639 «гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов'язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов'язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку. Зобов'язання банку-гаранта перед бенефіціаром не залежить від базових відносин, які забезпечуються такою гарантією (їх припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли посилання на такі базові відносини безпосередньо міститься в тексті гарантії». Відповідно до пункту 3.2. розділу 3 Тендерної документації «Замовником вимагається внесення учасником забезпечення тендерної пропозиції, що складає: 465 000,00 (чотириста шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок) грн. Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія (далі – банківська гарантія). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше 90 (дев’яносто) днів із дати кінцевого строку подання пропозицій. У тексті (або колонтитулах) банківської гарантії має бути вказано посилання на програмний комплекс, яким накладено кваліфікований електронний підпис. При цьому зазначений у тексті банківської гарантії підписант має співпадати з підписантом, який наклав такий підпис. Забезпечення тендерної пропозиції повинно відповідати вимогам до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 березня 2021 р. за № 275/35897, Постанові Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639, Закону, Постанові № 1178. Банківська гарантія подається учасниками у складі тендерної пропозиції через електронну систему закупівель. У разі продовження строку дії тендерної пропозиції, строк дії забезпечення тендерної пропозиції повинен бути продовжений учасником на відповідний строк. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності грошового покриття, учасником в складі тендерної пропозиції надається інформація (гарантійний лист, довідка тощо) від банку-гаранта про наявність повного грошового покриття. Грошове покриття передбачає розміщення грошових коштів на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах розміщення грошових коштів на депозитний рахунок та грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями. Також учасник має надати доказ фінансово-господарської операції з ініціювання переказу грошового забезпечення (у законодавчо встановленій формі платіжного інструмента, що підтверджує таку операцію, із відміткою про проведення банківської операції (печатка, штемпель, штрихкод/QR-код, тощо, банківської установи, яка провела трансакцію))». Учасником Консорціум «Бюро землевпорядних послуг» (далі – учасник) у складі тендерної пропозиції надано архівний файл «BG 2596», який містить документи, підтверджуючі надання банківської гарантії у складі тендерної пропозиції, зокрема електронну банківську гарантію №2596-23Г від 04.10.2023 року із накладеним електронним підписом та печаткою банку» (далі – банківська гарантія). Відповідно до пункту 1 банківської гарантії «Сума гарантії: 465 000,00грн. (Чотириста шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок), назва валюти–українська гривня, цифровий код валюти–980». Також у пункті 3 банківської гарантії передбачено, що за цією гарантією гарант безвідклично та безумовно зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі-вимога)». Крім того, учасником у складі тендерної пропозиції також надано Довідку №1663/23 від 04.10.2023 року від АТ «РВС БАНК», якою банк підтверджує, що надав КОНСОРЦІУМУ «БЮРО ЗЕМЛЕВПОРЯДНИХ ПОСЛУГ» (далі іменований-Принципал) (ідентифікаційний код 45190515) банківську гарантію №2596-23Г від 04.10.2023 року в розмірі 465000,00 грн. (Чотириста шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок), цифровий код валюти – 980 на умовах грошового забезпечення (покриття) (відкрито рахунок для внесення коштів грошового забезпечення для участі у відкритих торгах з особливостями на закупівлю. Крім того, у довідці зазначено, що Станом на 04.10.2023 року на рахунку залишок коштів становить 465000,00грн. (чотириста шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок), цифровий код валюти–980. Що стосується виписки від 04.10.2023 року, як підтвердження перерахування покриття повідомляємо наступне. Згідно змісту виписки Замовником встановлено, що: 04.10.2023 року Консорціумом «Бюро землевпорядних послуг», ЄДРПОУ 45190515 з рахунку № UA393390720000029322164853001, відкритого в АТ «РВС БАНК» здійснено перерахування коштів у сумі 465 000,00 грн. на рахунок №UA023390720000000000037397007, відкритого в АТ «РВС БАНК». Призначення платежу - КОНСОРЦІУМ "БЮРО ЗЕМЛЕВПОРЯДНИХ ПОСЛУГ" Грошове забезпечення (покриття) згідно Договору про надання гарантії № Д-2596-23Г від 21 вересня 2023 року, без ПДВ, № документу 13534. Таким чином, наданий Учасником у складі тендерної пропозиції документ містить 1) дату проведення операції; 2) номер проведення операції; 3) найменування платника та отримувача платежу; 4) код ЄДРПОУ платника та отримувача платежу; 5) номера рахунків платника та отримувача платежу; 6) інформацію про призначення платежу; 7) суму платежу. Документ підписано, надано в формі електронного документа та підписано шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованої електронної печатки, що прирівняні до власноручного підпису уповноваженої особи банку та його печатки відповідно. Зауважимо, що Замовником вимагається надання у складі тендерної пропозиції доказу застосування платіжного інструменту, а не надання платіжної інструкції. Відповідно до частини 1 статті 34 Закону України «Про платіжні послуги» До платіжних інструментів належать: 1) прямий дебет; 2) кредитовий трансфер; 3) електронні платіжні засоби. Відповідно до пункту 76 статті 1 Закону України «Про платіжні послуги» прямий дебет - платіжний інструмент, що використовується для ініціювання платіжної операції дебетового переказу. Таким чином, на підтвердження застосування платіжного інструменту учасником у складі тендерної пропозиції надано виписку від 04.10.2023 року, яка містить всі необхідні реквізити та інформацію, що підтверджує здійснення платежу з перерахування суми грошового покриття. Документ за операцією з використанням платіжних інструментів - документ, що підтверджує виконання операції з використанням платіжного інструменту (пункт 3 розділу І Положення про порядок емісії та еквайрингу платіжних інструментів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 № 164 (зі змінами). Отже на виконання умов Тендерної документації учасником було розміщено грошове покриття за банківською гарантією у сумі 465 000,00 грн., на підтвердження чого у складі тендерної пропозиції надано ряд підтверджувальних документів. За пунктом другим запиту про надання пояснень від 23.11.2023 року повідомляємо наступне. Зміни за рішенням комісії Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.09.2023 № 15140-р/пк-пз Замовником було внесено в повному обсязі відповідно до такого рішення. Для більш зрозумілого представлення змін додаємо порівняння попередньої редакції Тендерної документації від 12.09.2023 року та нової редакції тендерної документації зі змінами зі результатами рішення АМКУ від від 02.10.2023 року (Додаток 1). Так, Замовником визначено, що Учасник має право надати аналогічний договір з розроблення документації із землеустрою, з використанням геоінформаційних систем ТА/АБО подальшим розміщенням / імпортом матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру. Водночас у попередній версії тендерної документації потенційні учасники мали б надати договір (договори) за 2020-2023 роки з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, а не документації із землеустрою – як визначено в новій редакції тендерної документації. Таким чином, використання Замовником «або» не зобов’язувало потенційних учасників надавати аналогічний договір саме з подальшим розміщенням / імпортом матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру. Такі учасники мали повне право надати аналогічний договір із розроблення з розроблення документації із землеустрою, з використанням геоінформаційних систем БЕЗ подальшого розміщення /імпорту матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру. Отже, права та законні інтереси учасників, зокрема Скаржника, не було порушено, оскільки надання у складі тендерної пропозиції інформації про здійснення інвентаризації земель НЕ обов’язкове та здійснюється лише за можливої наявності у потенційних учасників такого досвіду. Щодо відсутності у технічному завдання інформації про здійснення інвентаризації повідомляємо наступне. Відповідно до ч. 11 ст. 16 11. Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» Комплексний план також повинен містити відомості, передбачені статтею 45-1 Закону України "Про землеустрій". Відповідно до абз. 2 ст. 45-1 Закону України «Про землеустрій», комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, крім відомостей, передбачених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", включає: а) матеріали топографо-геодезичних вишукувань; б) матеріали погодження відповідно до Земельного кодексу України; в) експлікацію земельних угідь за власниками та користувачами земельних ділянок; г) переліки обмежень у використанні земель та переліки земельних ділянок, щодо яких встановлено обмеження у використанні земель; ґ) збірний план земельних ділянок, наданих у власність чи користування, та земельних ділянок, не наданих у власність чи користування; д) план розподілу земель за категоріями, власниками і користувачами (форма власності, вид речового права), угіддями з відображенням наявних обмежень (обтяжень). Крім того, відповідно до абз. 4 та абз. 5 ст. 45-1 Закону України «Про землеустрій» Комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, детальний план території може також передбачати: а) формування земельних ділянок комунальної власності територіальної громади, щодо території якої розроблена відповідна документація; б) внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки всіх форм власності, сформованих до 2004 року, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі. У разі формування земельної ділянки або внесення відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, детальний план території також включає: а) відомості про обчислення площі земельної ділянки; б) кадастровий план земельної ділянки; в) матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість); г) перелік обмежень у використанні земельних ділянок; ґ) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання; д) акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель (за наявності). Відповідно до ст. 57 Закону України «Про землеустрій», технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель включає: а) пояснювальну записку; б) матеріали топографо-геодезичних вишукувань; в) пропозиції щодо узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, що посвідчують право на земельну ділянку, та Державному земельному кадастрі; г) робочий і зведений інвентаризаційні плани; ґ) переліки земельних ділянок (земель) у розрізі за категоріями земель та угіддями, наданих у власність (користування) з кадастровими номерами, наданих у власність (користування) без кадастрових номерів, не наданих у власність чи користування, що використовуються без документів, що посвідчують право на них, що використовуються не за цільовим призначенням, невитребуваних земельних часток (паїв), відумерлої спадщини; д) відомості про меліоративну мережу або її складову частину/частини, в тому числі надані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері гідротехнічної меліорації земель, для державної реєстрації меліоративної мережі або її складової частини/частин у Державному земельному кадастрі, а також про земельні ділянки, на яких вони розміщені; е) відомості про земельні ділянки (частини земельних ділянок) та масиви земель сільськогосподарського призначення, включених до території обслуговування меліоративної мережі. У разі формування земельної ділянки технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель також включає: а) відомості про обчислення площі земельної ділянки; б) кадастровий план земельної ділянки; в) перелік обмежень у використанні земельних ділянок; г) відомості про встановлені межові знаки. Отже, здійснивши порівняння змісту землевпорядних документацій, можливо стверджувати, що землевпорядна частина комплексного плану просторового розвитку, розробляється змістом та у порядку, які тотожні змісту і порядку розроблення землевпорядної документації з інвентаризації земель. Крім того, технічним завданням передбачено формування земельних ділянок комунальної власності територіальної громади, на території якої вони розташовані, а порядок такого формування в рамках комплексного плану просторового розвитку повністю збігається з порядком формування в рамках землевпорядної документації з інвентаризації земель. Все вказане свідчить про тотожність даних документацій в контексті землевпорядних робіт. При цьому, слід зауважити, що розроблення такого виду робіт як комплексний план просторового розвитку громади фактично розпочалося з моменту прийняття Кабінетом Міністрів Постанови № 926 від 01 вересня 2021 р., тобто 2 роки тому. Оскільки дана документація за своїм змістом є дуже складною, і, відповідно, розроблення такої документації (за даними відповідей на запити про строки розроблення), триває 2 та більше років, вбачається цілком логічним, що кількість землевпорядних організацій, які мають повністю завершені договори на виконання саме комплексного плану просторового розвитку громади, невелика. Натомість, проведення інвентаризації земель землевпорядними організаціями відбувається більше 10 років (перша Постанова КМУ «Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель» N 513 була прийнята 23 травня 2012 р.), і кількість повністю завершених договорів з інвентаризації земель в сотні раз більша, що розширює коло землевпорядних організацій, які можуть прийняти участь в даній закупівлі. Отже, наявність у потенційних учасників досвіду, пов’язаного із здійсненням інвентаризації безперечно позитивно вплине на процес надання послуг за закупівлі. Водночас обов’язковості підтвердження досвіду розроблення документації із інвентаризації немає, згідно із Тендерною документацією та рішенням АМКУ, про що і було внесено відповідні зміни до тендерної документації. Таким чином, Замовником в повному обсязі виконано рішенням АМКУ.
За пунктом першим запиту про надання пояснень від 23.11.2023 року повідомляємо наступне. Відповідно до частини 1 статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. Розмір забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 відсотка очікуваної вартості закупівлі у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю робіт та 3 відсотків у разі проведення тендеру/спрощеної закупівлі на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі. Згідно Листа Мінекономрозвитку № 3302-06/3812-06 від 07.02.2017 «замовник самостійно встановлює в тендерній документації умови надання забезпечення тендерної пропозиції. Поряд з цим частиною першою статті 560 Цивільного кодексу України встановлено, що виконання зобов’язання може забезпечуватися, зокрема гарантією. Водночас за гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов’язку. Гарант відповідає перед кредитором за порушення зобов’язання боржником». Згідно із підпунктом 9 пункту 3 «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», затвердженого Постановою Правління Національного банку України 15.12.2004 № 639 «гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов'язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов'язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку. Зобов'язання банку-гаранта перед бенефіціаром не залежить від базових відносин, які забезпечуються такою гарантією (їх припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли посилання на такі базові відносини безпосередньо міститься в тексті гарантії». Відповідно до пункту 3.2. розділу 3 Тендерної документації «Замовником вимагається внесення учасником забезпечення тендерної пропозиції, що складає: 465 000,00 (чотириста шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок) грн. Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія (далі – банківська гарантія). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше 90 (дев’яносто) днів із дати кінцевого строку подання пропозицій. У тексті (або колонтитулах) банківської гарантії має бути вказано посилання на програмний комплекс, яким накладено кваліфікований електронний підпис. При цьому зазначений у тексті банківської гарантії підписант має співпадати з підписантом, який наклав такий підпис. Забезпечення тендерної пропозиції повинно відповідати вимогам до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 березня 2021 р. за № 275/35897, Постанові Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639, Закону, Постанові № 1178. Банківська гарантія подається учасниками у складі тендерної пропозиції через електронну систему закупівель. У разі продовження строку дії тендерної пропозиції, строк дії забезпечення тендерної пропозиції повинен бути продовжений учасником на відповідний строк. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності грошового покриття, учасником в складі тендерної пропозиції надається інформація (гарантійний лист, довідка тощо) від банку-гаранта про наявність повного грошового покриття. Грошове покриття передбачає розміщення грошових коштів на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах розміщення грошових коштів на депозитний рахунок та грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями. Також учасник має надати доказ фінансово-господарської операції з ініціювання переказу грошового забезпечення (у законодавчо встановленій формі платіжного інструмента, що підтверджує таку операцію, із відміткою про проведення банківської операції (печатка, штемпель, штрихкод/QR-код, тощо, банківської установи, яка провела трансакцію))». Учасником Консорціум «Бюро землевпорядних послуг» (далі – учасник) у складі тендерної пропозиції надано архівний файл «BG 2596», який містить документи, підтверджуючі надання банківської гарантії у складі тендерної пропозиції, зокрема електронну банківську гарантію №2596-23Г від 04.10.2023 року із накладеним електронним підписом та печаткою банку» (далі – банківська гарантія). Відповідно до пункту 1 банківської гарантії «Сума гарантії: 465 000,00грн. (Чотириста шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок), назва валюти–українська гривня, цифровий код валюти–980». Також у пункті 3 банківської гарантії передбачено, що за цією гарантією гарант безвідклично та безумовно зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі-вимога)». Крім того, учасником у складі тендерної пропозиції також надано Довідку №1663/23 від 04.10.2023 року від АТ «РВС БАНК», якою банк підтверджує, що надав КОНСОРЦІУМУ «БЮРО ЗЕМЛЕВПОРЯДНИХ ПОСЛУГ» (далі іменований-Принципал) (ідентифікаційний код 45190515) банківську гарантію №2596-23Г від 04.10.2023 року в розмірі 465000,00 грн. (Чотириста шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок), цифровий код валюти – 980 на умовах грошового забезпечення (покриття) (відкрито рахунок для внесення коштів грошового забезпечення для участі у відкритих торгах з особливостями на закупівлю. Крім того, у довідці зазначено, що Станом на 04.10.2023 року на рахунку залишок коштів становить 465000,00грн. (чотириста шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок), цифровий код валюти–980. Що стосується виписки від 04.10.2023 року, як підтвердження перерахування покриття повідомляємо наступне. Згідно змісту виписки Замовником встановлено, що: 04.10.2023 року Консорціумом «Бюро землевпорядних послуг», ЄДРПОУ 45190515 з рахунку № UA393390720000029322164853001, відкритого в АТ «РВС БАНК» здійснено перерахування коштів у сумі 465 000,00 грн. на рахунок №UA023390720000000000037397007, відкритого в АТ «РВС БАНК». Призначення платежу - КОНСОРЦІУМ "БЮРО ЗЕМЛЕВПОРЯДНИХ ПОСЛУГ" Грошове забезпечення (покриття) згідно Договору про надання гарантії № Д-2596-23Г від 21 вересня 2023 року, без ПДВ, № документу 13534. Таким чином, наданий Учасником у складі тендерної пропозиції документ містить 1) дату проведення операції; 2) номер проведення операції; 3) найменування платника та отримувача платежу; 4) код ЄДРПОУ платника та отримувача платежу; 5) номера рахунків платника та отримувача платежу; 6) інформацію про призначення платежу; 7) суму платежу. Документ підписано, надано в формі електронного документа та підписано шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованої електронної печатки, що прирівняні до власноручного підпису уповноваженої особи банку та його печатки відповідно. Зауважимо, що Замовником вимагається надання у складі тендерної пропозиції доказу застосування платіжного інструменту, а не надання платіжної інструкції. Відповідно до частини 1 статті 34 Закону України «Про платіжні послуги» До платіжних інструментів належать: 1) прямий дебет; 2) кредитовий трансфер; 3) електронні платіжні засоби. Відповідно до пункту 76 статті 1 Закону України «Про платіжні послуги» прямий дебет - платіжний інструмент, що використовується для ініціювання платіжної операції дебетового переказу. Таким чином, на підтвердження застосування платіжного інструменту учасником у складі тендерної пропозиції надано виписку від 04.10.2023 року, яка містить всі необхідні реквізити та інформацію, що підтверджує здійснення платежу з перерахування суми грошового покриття. Документ за операцією з використанням платіжних інструментів - документ, що підтверджує виконання операції з використанням платіжного інструменту (пункт 3 розділу І Положення про порядок емісії та еквайрингу платіжних інструментів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 № 164 (зі змінами). Отже на виконання умов Тендерної документації учасником було розміщено грошове покриття за банківською гарантією у сумі 465 000,00 грн., на підтвердження чого у складі тендерної пропозиції надано ряд підтверджувальних документів. За пунктом другим запиту про надання пояснень від 23.11.2023 року повідомляємо наступне. Зміни за рішенням комісії Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.09.2023 № 15140-р/пк-пз Замовником було внесено в повному обсязі відповідно до такого рішення. Для більш зрозумілого представлення змін додаємо порівняння попередньої редакції Тендерної документації від 12.09.2023 року та нової редакції тендерної документації зі змінами зі результатами рішення АМКУ від від 02.10.2023 року (Додаток 1). Так, Замовником визначено, що Учасник має право надати аналогічний договір з розроблення документації із землеустрою, з використанням геоінформаційних систем ТА/АБО подальшим розміщенням / імпортом матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру. Водночас у попередній версії тендерної документації потенційні учасники мали б надати договір (договори) за 2020-2023 роки з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, а не документації із землеустрою – як визначено в новій редакції тендерної документації. Таким чином, використання Замовником «або» не зобов’язувало потенційних учасників надавати аналогічний договір саме з подальшим розміщенням / імпортом матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру. Такі учасники мали повне право надати аналогічний договір із розроблення з розроблення документації із землеустрою, з використанням геоінформаційних систем БЕЗ подальшого розміщення /імпорту матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру. Отже, права та законні інтереси учасників, зокрема Скаржника, не було порушено, оскільки надання у складі тендерної пропозиції інформації про здійснення інвентаризації земель НЕ обов’язкове та здійснюється лише за можливої наявності у потенційних учасників такого досвіду. Щодо відсутності у технічному завдання інформації про здійснення інвентаризації повідомляємо наступне. Відповідно до ч. 11 ст. 16 11. Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» Комплексний план також повинен містити відомості, передбачені статтею 45-1 Закону України "Про землеустрій". Відповідно до абз. 2 ст. 45-1 Закону України «Про землеустрій», комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, крім відомостей, передбачених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", включає: а) матеріали топографо-геодезичних вишукувань; б) матеріали погодження відповідно до Земельного кодексу України; в) експлікацію земельних угідь за власниками та користувачами земельних ділянок; г) переліки обмежень у використанні земель та переліки земельних ділянок, щодо яких встановлено обмеження у використанні земель; ґ) збірний план земельних ділянок, наданих у власність чи користування, та земельних ділянок, не наданих у власність чи користування; д) план розподілу земель за категоріями, власниками і користувачами (форма власності, вид речового права), угіддями з відображенням наявних обмежень (обтяжень). Крім того, відповідно до абз. 4 та абз. 5 ст. 45-1 Закону України «Про землеустрій» Комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, детальний план території може також передбачати: а) формування земельних ділянок комунальної власності територіальної громади, щодо території якої розроблена відповідна документація; б) внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки всіх форм власності, сформованих до 2004 року, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі. У разі формування земельної ділянки або внесення відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру комплексний план просторового розвитку території територіальної громади, генеральний план населеного пункту, детальний план території також включає: а) відомості про обчислення площі земельної ділянки; б) кадастровий план земельної ділянки; в) матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість); г) перелік обмежень у використанні земельних ділянок; ґ) акт приймання-передачі межових знаків на зберігання; д) акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель (за наявності). Відповідно до ст. 57 Закону України «Про землеустрій», технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель включає: а) пояснювальну записку; б) матеріали топографо-геодезичних вишукувань; в) пропозиції щодо узгодження даних, отриманих у результаті проведення інвентаризації земель, з інформацією, що міститься у документах, що посвідчують право на земельну ділянку, та Державному земельному кадастрі; г) робочий і зведений інвентаризаційні плани; ґ) переліки земельних ділянок (земель) у розрізі за категоріями земель та угіддями, наданих у власність (користування) з кадастровими номерами, наданих у власність (користування) без кадастрових номерів, не наданих у власність чи користування, що використовуються без документів, що посвідчують право на них, що використовуються не за цільовим призначенням, невитребуваних земельних часток (паїв), відумерлої спадщини; д) відомості про меліоративну мережу або її складову частину/частини, в тому числі надані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері гідротехнічної меліорації земель, для державної реєстрації меліоративної мережі або її складової частини/частин у Державному земельному кадастрі, а також про земельні ділянки, на яких вони розміщені; е) відомості про земельні ділянки (частини земельних ділянок) та масиви земель сільськогосподарського призначення, включених до території обслуговування меліоративної мережі. У разі формування земельної ділянки технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель також включає: а) відомості про обчислення площі земельної ділянки; б) кадастровий план земельної ділянки; в) перелік обмежень у використанні земельних ділянок; г) відомості про встановлені межові знаки. Отже, здійснивши порівняння змісту землевпорядних документацій, можливо стверджувати, що землевпорядна частина комплексного плану просторового розвитку, розробляється змістом та у порядку, які тотожні змісту і порядку розроблення землевпорядної документації з інвентаризації земель. Крім того, технічним завданням передбачено формування земельних ділянок комунальної власності територіальної громади, на території якої вони розташовані, а порядок такого формування в рамках комплексного плану просторового розвитку повністю збігається з порядком формування в рамках землевпорядної документації з інвентаризації земель. Все вказане свідчить про тотожність даних документацій в контексті землевпорядних робіт. При цьому, слід зауважити, що розроблення такого виду робіт як комплексний план просторового розвитку громади фактично розпочалося з моменту прийняття Кабінетом Міністрів Постанови № 926 від 01 вересня 2021 р., тобто 2 роки тому. Оскільки дана документація за своїм змістом є дуже складною, і, відповідно, розроблення такої документації (за даними відповідей на запити про строки розроблення), триває 2 та більше років, вбачається цілком логічним, що кількість землевпорядних організацій, які мають повністю завершені договори на виконання саме комплексного плану просторового розвитку громади, невелика. Натомість, проведення інвентаризації земель землевпорядними організаціями відбувається більше 10 років (перша Постанова КМУ «Про затвердження Порядку проведення інвентаризації земель» N 513 була прийнята 23 травня 2012 р.), і кількість повністю завершених договорів з інвентаризації земель в сотні раз більша, що розширює коло землевпорядних організацій, які можуть прийняти участь в даній закупівлі. Отже, наявність у потенційних учасників досвіду, пов’язаного із здійсненням інвентаризації безперечно позитивно вплине на процес надання послуг за закупівлі. Водночас обов’язковості підтвердження досвіду розроблення документації із інвентаризації немає, згідно із Тендерною документацією та рішенням АМКУ, про що і було внесено відповідні зміни до тендерної документації. Таким чином, Замовником в повному обсязі виконано рішенням АМКУ.
Аргументовані заперечення до висновку, відповідно до абз. 2 ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник вважає Висновок необґрунтованим, протиправним та таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Замовником не було порушено норм чинного законодавства в сфері публічних закупівель при проведені процедури Закупівлі, тому, відповідно до ч.10 ст.8 Закону Висновок Південного офісу Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-06-001601-a відповідно до вимог чинного законодавства буде оскаржено в суді про що Замовником буде додатково повідомлено в електронній системі закупівель у порядку встановленому Законом України «Про публічні закупівлі». Реалізуючи надане Законом право на надання заперечення на Висновок, повідомляємо наступне. 1)За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції відповідно до Висновку Південним офісом Держаудитслужби вказано про встановлення порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Повідомляємо про незгоду із наявністю вказаного порушенням та надаємо наступні заперечення. Відповідно до підпункту 9 пункту 3 «Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», затвердженого Постановою Правління Національного банку України 15.12.2004 № 639 «гарантія - спосіб забезпечення виконання зобов'язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов'язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку. Зобов'язання банку-гаранта перед бенефіціаром не залежить від базових відносин, які забезпечуються такою гарантією (їх припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли посилання на такі базові відносини безпосередньо міститься в тексті гарантії». Учасником Консорціум «Бюро землевпорядних послуг» (далі – учасник) у складі тендерної пропозиції надано архівний файл «BG 2596», який містить документи, підтверджуючі надання банківської гарантії у складі тендерної пропозиції, зокрема електронну банківську гарантію №2596-23Г від 04.10.2023 року із накладеним електронним підписом та печаткою банку» (далі – банківська гарантія). Відповідно до пункту 1 банківської гарантії «Сума гарантії: 465 000,00грн. (Чотириста шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок), назва валюти–українська гривня, цифровий код валюти–980». Також у пункті 3 банківської гарантії передбачено, що за цією гарантією гарант безвідклично та безумовно зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі-вимога)». Крім того, учасником у складі тендерної пропозиції також надано Довідку №1663/23 від 04.10.2023 року від АТ «РВС БАНК», якою банк підтверджує, що надав КОНСОРЦІУМУ «БЮРО ЗЕМЛЕВПОРЯДНИХ ПОСЛУГ» (далі іменований-Принципал) (ідентифікаційний код 45190515) банківську гарантію №2596-23Г від 04.10.2023 року в розмірі 465000,00 грн. (Чотириста шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок), цифровий код валюти – 980 на умовах грошового забезпечення (покриття) (відкрито рахунок для внесення коштів грошового забезпечення для участі у відкритих торгах з особливостями на закупівлю. Крім того, у довідці зазначено, що Станом на 04.10.2023 року на рахунку залишок коштів становить 465000,00грн. (чотириста шістдесят п’ять тисяч гривень 00 копійок), цифровий код валюти–980. Що стосується виписки від 04.10.2023 року, як підтвердження перерахування покриття повідомляємо наступне. Згідно змісту виписки Замовником встановлено, що: 04.10.2023 року Консорціумом «Бюро землевпорядних послуг», ЄДРПОУ 45190515 з рахунку № UA393390720000029322164853001, відкритого в АТ «РВС БАНК» здійснено перерахування коштів у сумі 465 000,00 грн. на рахунок №UA023390720000000000037397007, відкритого в АТ «РВС БАНК». Призначення платежу - КОНСОРЦІУМ "БЮРО ЗЕМЛЕВПОРЯДНИХ ПОСЛУГ" Грошове забезпечення (покриття) згідно Договору про надання гарантії № Д-2596-23Г від 21 вересня 2023 року, без ПДВ, № документу 13534. Таким чином, наданий Учасником у складі тендерної пропозиції документ містить 1) дату проведення операції; 2) номер проведення операції; 3) найменування платника та отримувача платежу; 4) код ЄДРПОУ платника та отримувача платежу; 5) номера рахунків платника та отримувача платежу; 6) інформацію про призначення платежу; 7) суму платежу. Документ підписано, надано в формі електронного документа та підписано шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису та кваліфікованої електронної печатки, що прирівняні до власноручного підпису уповноваженої особи банку та його печатки відповідно. Зауважимо, що Замовником вимагається надання у складі тендерної пропозиції доказу застосування платіжного інструменту, а не надання платіжної інструкції. Відповідно до частини 1 статті 34 Закону України «Про платіжні послуги» До платіжних інструментів належать: 1) прямий дебет; 2) кредитовий трансфер; 3) електронні платіжні засоби. Відповідно до пункту 76 статті 1 Закону України «Про платіжні послуги» прямий дебет - платіжний інструмент, що використовується для ініціювання платіжної операції дебетового переказу. Таким чином, на підтвердження застосування платіжного інструменту учасником у складі тендерної пропозиції надано виписку від 04.10.2023 року, яка містить всі необхідні реквізити та інформацію, що підтверджує здійснення платежу з перерахування суми грошового покриття. Документ за операцією з використанням платіжних інструментів - документ, що підтверджує виконання операції з використанням платіжного інструменту (пункт 3 розділу І Положення про порядок емісії та еквайрингу платіжних інструментів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 № 164 (зі змінами). Отже на виконання умов Тендерної документації учасником було розміщено грошове покриття за банківською гарантією у сумі 465 000,00 грн., на підтвердження чого у складі тендерної пропозиції надано всі підтверджуючі документи. 2)За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції відповідно до Висновку Південним офісом Держаудитслужби вказано про встановлення порушення вимог пункту 55 Особливостей та частини 22 статті 18 Закону. Повідомляємо про незгоду із наявністю вказаного порушенням та надаємо наступні заперечення. Зміни за рішенням комісії Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.09.2023 № 15140-р/пк-пз Замовником було внесено в повному обсязі відповідно до такого рішення. В новій редакції Тендерної документації від 02.10.2023 року, Замовником визначено, що Учасник має право надати аналогічний договір з розроблення документації із землеустрою, з використанням геоінформаційних систем ТА/АБО подальшим розміщенням / імпортом матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру. У попередній версії тендерної документації від 12.09.2023 року потенційні учасники мали б надати договір (договори) за 2020-2023 роки з розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, а не документації із землеустрою – як визначено в новій редакції тендерної документації. Таким чином, використання Замовником «або» у новій редакції тендерної документації від 02.10.2023 року не зобов’язувало потенційних учасників надавати аналогічний договір саме з подальшим розміщенням / імпортом матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру. Такі учасники мали повне право надати аналогічний договір із розроблення з розроблення документації із землеустрою, з використанням геоінформаційних систем БЕЗ подальшого розміщення /імпорту матеріалів інвентаризації земель до геоінформаційної системи / містобудівного кадастру. Зауважимо, у Рішенні АМКУ не визначено конкретної редакції положення тендерної документації, яке Замовник має відобразити в новій редакції Тендерної документації. Після внесення змін наведена вимога щодо аналогічного досвіду більше не оскаржувалась учасниками, зокрема Скаржником по Скарзі. Отже, права та законні інтереси учасників не було порушено, оскільки надання у складі тендерної пропозиції інформації про здійснення інвентаризації земель НЕ обов’язкове та здійснюється лише за можливої наявності у потенційних учасників такого досвіду. Відповідно до ч. 10 ст. 8 Закону у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Таким чином, Замовник не погоджується із Висновком та повідомляємо про те, що Висновок Південного офісу Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-09-06-001601-a буде оскаржено до суду в установленому законом порядку.