0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
104 490.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 16 вер. 12:50
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
Борщівська школа мистецтв (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне. 11 січня 2024 року Замовник опублікував інформацію про укладення договору на послуги з охорони приміщень та відеоспостереження згідно з ДК 021:2015 — 79710000-4 «Охоронні послуги» (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-11-008379-a) у порядку закупівлі без використання електронної системи. Процедура укладення договору проведена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням вимог Постанови № 1178. Процедура укладення договору проведена із дотриманням вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципів здійснення публічних закупівель, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість і прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об'єктивне та неупереджене визначення переможця; запобігання корупційним діям і зловживанням. Технічне завдання передбачає надання послуг з охорони приміщень та відеоспостереження, що включає встановлення обладнання систем охоронної сигналізації та відеоспостереження за адресою Замовника: 48702, Україна, Тернопільська область, Борщів, вул. Січових Стрільців, будинок 1. Замовник надає відповідь на запитувану інформацію, на підставі проведеного моніторингу процедури укладення договору Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-11-008379-a). Питання 1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів? Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі було здійснено відповідно до рекомендацій наказу Мінекономіки № 275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін, доступних у мережі Інтернет, зокрема в електронній системі закупівель "Prozorro", та з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання коштів». Відповідно до зазначених документів, надається обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, та очікуваної вартості предмета закупівлі. Технічні характеристики (параметри послуг охорони та перелік необхідного обладнання) визначені на підставі службової записки від внутрішнього підрозділу, із врахуванням того, що Замовник на момент укладення договору не мав техніки, що забезпечувало відеонагляд за його приміщеннями, а також була відсутня спецільна технічка – охорона сигналізація. Очікувана вартість предмета закупівлі, передбачена кошторисом та річним планом закупівель на 2024 рік, ґрунтується на всіх фактичних складових ціни, включаючи вартість послуги, послуги оренди програмного комплексу та обладнання, податки та збори, що сплачуються або мають бути сплачені, а також усіх інших витрат відповідно до вимог чинного законодавства щодо формування цін на охороні послуги за визначеним переліком, та відображені в предметі укладеного договору №12/01-24 від 10 січня 2024, та в додатках до нього (додаток – Договір № 12/01-24 від 10 січня 2024). Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі був проведений з урахуванням Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 (зі змінами) за допомогою методу порівняння та аналізу ринкових цін, а також на основі роз’яснень Мінекономіки «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі» № 3301-04/34980-06 від 20.08.2019 року. Система електронних закупівель Prozorro надає відкритий доступ до публічних закупівель, що дозволяє аналізувати не тільки власні попередні закупівлі ідентичного або аналогічного товару, але й угоди купівлі-продажу інших Замовників з урахуванням індексу інфляції. Замовник здійснював моніторинг середньоринкових цін закупівель охоронних послуг згідно з переліком який є актуальним на момент проведення закупівлі, а також на основі історії закупівель за період листопад-грудень 2023 року із передбаченою потребою на 2024 рік (додаток - таблиця проаналізованих закупівель для розрахунку очікуваної вартості по аналогічних потребах). Замовником опубліковано інформацію про закупівлю на електронному майданчику за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-11-008379-a, а також було здійснено публікацію інформації про план використання кошторису за цим призначенням: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-01-11-004622-c. Питання 2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної процедури закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів. Вид та ідентифікатор процедури закупівлі (у разі наявності): Закупівля без використання електронної системи. Розмір бюджетного призначення:104 490,00 гривень (без ПДВ). Підстави для здійснення закупівлі: Відповідно до статті 64 Конституції України (далі — Конституція) в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень. Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (далі — Указ № 64) про введення воєнного стану термін його дії встановлено до 09 листопада 2024 року. Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно: Ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні. Забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України. Стаття 12і Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях: Працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану. Розробляє та вводить в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації. Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану. З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості. Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 5 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку необхідності захисту прав інтелектуальної власності. Даний спосіб надання послуг є захищений Патентом № 153510 на корисну модель «Охоронна система» та законодавством України, зареєстрованим у Державному реєстрі України корисних моделей 19.07.2023 р. та виданим Державною організацією «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій». З метою забезпечення недоторканості та непорушності прав інтелектуальної власності, запобігання порушень Закону України «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі» застосовується вищевказане виключення. Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період до 31 грудня 2024 року. При цьому Замовником підтверджується наявність нагальної потреби в закупівлі «послуги з охорони приміщень та відеоспостереження» за адресою 48702, Україна, Тернопільська область, Борщів, вул. Січових Стрільців, будинок 1; відповідно до коду 79710000-4: Охоронні послуги за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника. Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель. Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі та якнайшвидшого забезпечення наявної потреби замовника в умовах воєнного стану, замовник прийняв рішення щодо забезпечення закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5(4) пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку необхідності захисту прав інтелектуальної власності. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження): 1. Патент № 153510 на корисну модель «Охоронна система» та законодавством України, зареєстрований у Державному реєстрі України корисних моделей 19.07.2023 р. та виданий Державною організацією «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій»; 2. Висновок науково-правової експертизи № 9643; 3. Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 71159; 4. Обґрунтування підстави закупівлі послуг без використання електронної системи закупівель. Питання 3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців та вибрано саме ТОВ «Охоронна фірма «Жальгіріс», з яким укладений договір без використання електронної системи закупівель? При проведенні відбору пропозицій потенційних постачальників, Замовник визначив основні критерії, що були зумовлені його господарською потребою: 1) Послуги охорони приміщення Замовника повинні поширюватися на територію міста Борщів, що розташовано на значній відстані від обласних центрів, за місцезнаходженням-адресою: 48702, Україна, Тернопільська обл., Борщів, вул. Січових Стрільців, будинок 1.; 2) Виконавець повинен мати можливість оперативно( в межах 10 хвилин) реагувати на спрацювання системи сигналізації.; 3) Виконавець повинен мати в наявності, та здійснити встановлення - обладнання для охоронної сигналізації та відеоспостереження, а також обладнання для дистанційної передачі сигналів, так як у Замовника відсутня матеріально-технічна база із таким функціоналом. Після здійсненого опрацювання наявних організацій за допомогою мережі Інтерет, що надають послуги охорони приміщень із встановленням обладнання, було встановлено, що найкращою є цінова пропозиція ТОВ «Охоронна фірма «Жальгіріс»» (код ЄДРПОУ 43887860) (далі – Виконавець), яка відповідає господарськи потребам Замовника, поширює діяльність на його місцезнаходження. На підтвердження наявних дозволів, Виконавець на стадії укладення договорів надав документи, що підтверджують наявність в нього ліцензії у сфері охорони, а також свідоцтво про авторське право на програмний комплекс у сфері організації відеоспостереження та охорони(додаються в додатках). Замовник здійснив повну, всебічну та об’єктивну перевірку документів ТОВ «Охоронна фірма «Жальгіріс»» (код ЄДРПОУ 43887860) під час укладення договору без використання електронного майданчика відповідно до актуальних на момент проведення закупівлі вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (із змінами) та відповідно до вимог підпункту 3 пункту 44, підпункту 2 пункту 45 та абзацу 15 пункту 47 Особливостей і Закону України «Про публічні закупівлі» на підставі наданих документів та публічних даних державних реєстрів, та встановлено, що відсутні обставини для відмови в укладенні договору. Замовник перевірив документи контрагента ТОВ «Охоронна фірма «Жальгіріс»» (код ЄДРПОУ 43887860) на достовірність і встановив, що недостовірна інформація відсутня згідно з публічними даними та державними реєстрами. Тому вимоги абзацу першого пункту 42 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами) виконані. Прошу надати інформацію, щодо стану виконання договору від 10.01.2024 № 12/01-24, укладеного з ТОВ «Охоронна фірма «Жальгіріс» станом на 17.09.2024. Станом на 17.09.2024 року Замовником здійснено оплати на 68650 грн без ПДВ, згідно отриманих послуги з охорони приміщень та відеоспостереження та на підставі підписаних Актів за період січня-серпня 2024 року. Замовник звертає увагу на позицію Конституційного Суду України у Рішенні від 25 січня 2012 року № 3-рп/2012 (справа № 1-11/2012), згідно з якою одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності. Це означає необхідність дотримання балансу між несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване рішення (ст. 2 КАС України). Тому Замовник готовий захищати законність своїх дій у разі суперечливих рішень контролюючого органу. Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», відповідь із необхідною інформацією Замовник завантажив через електронну систему закупівель Prozorro. Пояснення було надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту, тобто в період з 18 по 20 вересня 2024 року. Додатки: 1. Таблиця аналізу аналогічних закупівель виконавця. 2. Дані реєстру юридичних осіб Міністерства юстиції України виконавця. 3. Патент № 153510 на корисну модель «Охоронна система» та законодавством України, зареєстрований у Державному реєстрі України корисних моделей 19.07.2023 р. та виданий Державною організацією «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій»; 4. Висновок науково-правової експертизи № 9643; 5. Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 71159; 6. Обґрунтування підстави закупівлі послуг без використання електронної системи закупівель.
Борщівська школа мистецтв (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне. 11 січня 2024 року Замовник опублікував інформацію про укладення договору на послуги з охорони приміщень та відеоспостереження згідно з ДК 021:2015 — 79710000-4 «Охоронні послуги» (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-01-11-008379-a) у порядку закупівлі без використання електронної системи. Процедура укладення договору проведена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням вимог Постанови № 1178. Процедура укладення договору проведена із дотриманням вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципів здійснення публічних закупівель, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість і прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об'єктивне та неупереджене визначення переможця; запобігання корупційним діям і зловживанням. Технічне завдання передбачає надання послуг з охорони приміщень та відеоспостереження, що включає встановлення обладнання систем охоронної сигналізації та відеоспостереження за адресою Замовника: 48702, Україна, Тернопільська область, Борщів, вул. Січових Стрільців, будинок 1. Замовник надає відповідь на запитувану інформацію, на підставі проведеного моніторингу процедури укладення договору Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-01-11-008379-a). Питання 1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів? Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі було здійснено відповідно до рекомендацій наказу Мінекономіки № 275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін, доступних у мережі Інтернет, зокрема в електронній системі закупівель "Prozorro", та з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання коштів». Відповідно до зазначених документів, надається обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, та очікуваної вартості предмета закупівлі. Технічні характеристики (параметри послуг охорони та перелік необхідного обладнання) визначені на підставі службової записки від внутрішнього підрозділу, із врахуванням того, що Замовник на момент укладення договору не мав техніки, що забезпечувало відеонагляд за його приміщеннями, а також була відсутня спецільна технічка – охорона сигналізація. Очікувана вартість предмета закупівлі, передбачена кошторисом та річним планом закупівель на 2024 рік, ґрунтується на всіх фактичних складових ціни, включаючи вартість послуги, послуги оренди програмного комплексу та обладнання, податки та збори, що сплачуються або мають бути сплачені, а також усіх інших витрат відповідно до вимог чинного законодавства щодо формування цін на охороні послуги за визначеним переліком, та відображені в предметі укладеного договору №12/01-24 від 10 січня 2024, та в додатках до нього (додаток – Договір № 12/01-24 від 10 січня 2024). Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі був проведений з урахуванням Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 (зі змінами) за допомогою методу порівняння та аналізу ринкових цін, а також на основі роз’яснень Мінекономіки «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі» № 3301-04/34980-06 від 20.08.2019 року. Система електронних закупівель Prozorro надає відкритий доступ до публічних закупівель, що дозволяє аналізувати не тільки власні попередні закупівлі ідентичного або аналогічного товару, але й угоди купівлі-продажу інших Замовників з урахуванням індексу інфляції. Замовник здійснював моніторинг середньоринкових цін закупівель охоронних послуг згідно з переліком який є актуальним на момент проведення закупівлі, а також на основі історії закупівель за період листопад-грудень 2023 року із передбаченою потребою на 2024 рік (додаток - таблиця проаналізованих закупівель для розрахунку очікуваної вартості по аналогічних потребах). Замовником опубліковано інформацію про закупівлю на електронному майданчику за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-11-008379-a, а також було здійснено публікацію інформації про план використання кошторису за цим призначенням: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-01-11-004622-c. Питання 2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної процедури закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів. Вид та ідентифікатор процедури закупівлі (у разі наявності): Закупівля без використання електронної системи. Розмір бюджетного призначення:104 490,00 гривень (без ПДВ). Підстави для здійснення закупівлі: Відповідно до статті 64 Конституції України (далі — Конституція) в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень. Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (далі — Указ № 64) про введення воєнного стану термін його дії встановлено до 09 листопада 2024 року. Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно: Ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні. Забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України. Стаття 12і Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях: Працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану. Розробляє та вводить в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації. Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану. З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості. Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 5 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку необхідності захисту прав інтелектуальної власності. Даний спосіб надання послуг є захищений Патентом № 153510 на корисну модель «Охоронна система» та законодавством України, зареєстрованим у Державному реєстрі України корисних моделей 19.07.2023 р. та виданим Державною організацією «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій». З метою забезпечення недоторканості та непорушності прав інтелектуальної власності, запобігання порушень Закону України «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі» застосовується вищевказане виключення. Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період до 31 грудня 2024 року. При цьому Замовником підтверджується наявність нагальної потреби в закупівлі «послуги з охорони приміщень та відеоспостереження» за адресою 48702, Україна, Тернопільська область, Борщів, вул. Січових Стрільців, будинок 1; відповідно до коду 79710000-4: Охоронні послуги за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника. Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель. Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі та якнайшвидшого забезпечення наявної потреби замовника в умовах воєнного стану, замовник прийняв рішення щодо забезпечення закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5(4) пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку необхідності захисту прав інтелектуальної власності. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження): 1. Патент № 153510 на корисну модель «Охоронна система» та законодавством України, зареєстрований у Державному реєстрі України корисних моделей 19.07.2023 р. та виданий Державною організацією «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій»; 2. Висновок науково-правової експертизи № 9643; 3. Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 71159; 4. Обґрунтування підстави закупівлі послуг без використання електронної системи закупівель. Питання 3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців та вибрано саме ТОВ «Охоронна фірма «Жальгіріс», з яким укладений договір без використання електронної системи закупівель? При проведенні відбору пропозицій потенційних постачальників, Замовник визначив основні критерії, що були зумовлені його господарською потребою: 1) Послуги охорони приміщення Замовника повинні поширюватися на територію міста Борщів, що розташовано на значній відстані від обласних центрів, за місцезнаходженням-адресою: 48702, Україна, Тернопільська обл., Борщів, вул. Січових Стрільців, будинок 1.; 2) Виконавець повинен мати можливість оперативно( в межах 10 хвилин) реагувати на спрацювання системи сигналізації.; 3) Виконавець повинен мати в наявності, та здійснити встановлення - обладнання для охоронної сигналізації та відеоспостереження, а також обладнання для дистанційної передачі сигналів, так як у Замовника відсутня матеріально-технічна база із таким функціоналом. Після здійсненого опрацювання наявних організацій за допомогою мережі Інтерет, що надають послуги охорони приміщень із встановленням обладнання, було встановлено, що найкращою є цінова пропозиція ТОВ «Охоронна фірма «Жальгіріс»» (код ЄДРПОУ 43887860) (далі – Виконавець), яка відповідає господарськи потребам Замовника, поширює діяльність на його місцезнаходження. На підтвердження наявних дозволів, Виконавець на стадії укладення договорів надав документи, що підтверджують наявність в нього ліцензії у сфері охорони, а також свідоцтво про авторське право на програмний комплекс у сфері організації відеоспостереження та охорони(додаються в додатках). Замовник здійснив повну, всебічну та об’єктивну перевірку документів ТОВ «Охоронна фірма «Жальгіріс»» (код ЄДРПОУ 43887860) під час укладення договору без використання електронного майданчика відповідно до актуальних на момент проведення закупівлі вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (із змінами) та відповідно до вимог підпункту 3 пункту 44, підпункту 2 пункту 45 та абзацу 15 пункту 47 Особливостей і Закону України «Про публічні закупівлі» на підставі наданих документів та публічних даних державних реєстрів, та встановлено, що відсутні обставини для відмови в укладенні договору. Замовник перевірив документи контрагента ТОВ «Охоронна фірма «Жальгіріс»» (код ЄДРПОУ 43887860) на достовірність і встановив, що недостовірна інформація відсутня згідно з публічними даними та державними реєстрами. Тому вимоги абзацу першого пункту 42 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами) виконані. Прошу надати інформацію, щодо стану виконання договору від 10.01.2024 № 12/01-24, укладеного з ТОВ «Охоронна фірма «Жальгіріс» станом на 17.09.2024. Станом на 17.09.2024 року Замовником здійснено оплати на 68650 грн без ПДВ, згідно отриманих послуги з охорони приміщень та відеоспостереження та на підставі підписаних Актів за період січня-серпня 2024 року. Замовник звертає увагу на позицію Конституційного Суду України у Рішенні від 25 січня 2012 року № 3-рп/2012 (справа № 1-11/2012), згідно з якою одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності. Це означає необхідність дотримання балансу між несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване рішення (ст. 2 КАС України). Тому Замовник готовий захищати законність своїх дій у разі суперечливих рішень контролюючого органу. Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», відповідь із необхідною інформацією Замовник завантажив через електронну систему закупівель Prozorro. Пояснення було надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту, тобто в період з 18 по 20 вересня 2024 року. Додатки: 1. Таблиця аналізу аналогічних закупівель виконавця. 2. Дані реєстру юридичних осіб Міністерства юстиції України виконавця. 3. Патент № 153510 на корисну модель «Охоронна система» та законодавством України, зареєстрований у Державному реєстрі України корисних моделей 19.07.2023 р. та виданий Державною організацією «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій»; 4. Висновок науково-правової експертизи № 9643; 5. Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 71159; 6. Обґрунтування підстави закупівлі послуг без використання електронної системи закупівель.
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
1.«Замовником в обґрунтуванні підстави для здійснення закупівлі без застосування відкритих торгів вказано, що «…з метою дотримання принципу ефективності закупівлі та якнайшвидшого забезпечення наявної потреби замовника в умовах воєнного стану, замовник прийняв рішення щодо забезпечення закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5(4) пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку необхідності захисту прав інтелектуальної власності…». Просимо Вас довести наявність виняткового випадку, коли послуги можуть бути надані виключно певним суб`єктом господарювання у випадку, якщо існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності та необхідності використання виключно охоронної системи «Аресконт» та неможливості розгляду аналогів\еквівалентів охоронних систем. Надати документальне підтвердження щодо необхідності захисту прав інтелектуальної власності при здійсненні даної закупівлі.» 2.Процедура закупівлі проведена із врахуванням наявної потреби в послугах охорони із наданням переліку необхідного обладнання та програмного комплексу, визначені на підставі службової записки від внутрішнього підрозділу, із врахуванням того, що Замовник на момент укладення договору не мав техніки, що забезпечувало відеонагляд за його приміщеннями, а також була відсутня спеціальне технічне обладнання – охорона сигналізація. Підпункт 5 пункт 13Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» встановлює, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли:роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків:необхідність захисту прав інтелектуальної власності. Відповідно до умов договору про надання послуг з охорони приміщень №12/01-24 від 10 січня 2024 року, Замовник отримує послуги на використання «охоронної системи «Аресконт»», яка є інтелектуальною власністю виконавця – ТОВ «Охоронна фірма «Жальгіріс»» згідно патенту №118627, який зареєстровано в Державному реєстрі патентів України на корисну модель від 10 серпня 2017 року. Відповідно до пункту 1.1. Договору про надання послуг з охорони приміщень №12/01-24 від 10 січня 2024 року (далі – договір) встановлено, що Виконавець надає, встановлює та обслуговує систему охоронно-пожежної сигналізації і відео спостереження (охоронної системи). Відповідно до Додатку 1 «Акт вводу в експлуатацію….» до Договору, Виконавцем було надано та встановлено перелік обладнання охоронної системи «Аресконт» від 10 січня 2024 року. Також Замовник повідомляє, що за його міс знаходженням, та місцем надання охоронних послуг«48702, Україна , Тернопільська обл., Борщів, ВУЛ. СІЧОВИХ СТРІЛЬЦІВ, будинок 1» - були відсутні пропозиції про можливість надання послуг охорони із наданням необхідного обладнання та програмного комплексу від інших потенційних виконавців. Тобто, на підставі наведеного вище, із врахуванням відсутності в Замовника матеріально-технічної бази для організації охорони, та використання охоронної системи, що є інтелектуальною власністю, Замовником було застосовано підставу для укладення договору без використання електронної системи закупівель, на підставі підпункту 5 пункту 13 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. Додатки: 1 Патент № 153510 на корисну модель «Охоронна система» та законодавством України, зареєстрований у Державному реєстрі України корисних моделей 19.07.2023 р. та виданий Державною організацією «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій»; 2.Висновок науково-правової експертизи № 9643; 3.Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 71159; 4. Договір про надання послуг з охорони приміщень №12/01-24 від 10 січня 2024 року. 3.«Відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 у разі укладення договору про закупівлю замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. Під час моніторингу встановлено, що за вищевказаною закупівлею без використання електронної системи, Замовником в електронній системі закупівель не опубліковано обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника. Враховуючи вищенаведене, прошу пояснити причини та підстави не оприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування щодо проведення закупівлі UA-2024-01-11-008379-a без використання електронної системи у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника?»
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
Підпункт 5 пункт 13 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» встановлює, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: необхідність захисту прав інтелектуальної власності. Замовником проведено укладення договору із врахуванням вимог відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 у разі укладення договору про закупівлю замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. Замовник на стадії укладення договору для отримання послуг охорони від ТОВ «Охоронна фірма «Жальгіріс»», інформація про який зазначена в процедурі № UA-2024-01-11-008379-a, підготував та підписав обґрунтування укладення договору без використання електронної системи у вигляді розпорядчого рішення Замовника,який погоджено та затверджено особою, визначеною керівником Замовника, із метою подальшого оприлюднення в електронній системі закупівель, проте через технічні (регламентів) роботи в електронному кабінету майданчику Замовника, скан-копія обгрунтвання не збереглись в електронній базі даних.Одночасно із цим, Замовник надає повторно наявне погоджене та підписане обґрунтування №1 від 10.01.2024 до та рішення уповноваженої особи № 1 від 10.01.2024 до цього пояснення. Додатки: 1. Обґрунтування підстави закупівлі послуг без використання електронної системи закупівель. 2. Рішення уповноваженої особи.
1.«Замовником в обґрунтуванні підстави для здійснення закупівлі без застосування відкритих торгів вказано, що «…з метою дотримання принципу ефективності закупівлі та якнайшвидшого забезпечення наявної потреби замовника в умовах воєнного стану, замовник прийняв рішення щодо забезпечення закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5(4) пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку необхідності захисту прав інтелектуальної власності…». Просимо Вас довести наявність виняткового випадку, коли послуги можуть бути надані виключно певним суб`єктом господарювання у випадку, якщо існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності та необхідності використання виключно охоронної системи «Аресконт» та неможливості розгляду аналогів\еквівалентів охоронних систем. Надати документальне підтвердження щодо необхідності захисту прав інтелектуальної власності при здійсненні даної закупівлі.» 2.Процедура закупівлі проведена із врахуванням наявної потреби в послугах охорони із наданням переліку необхідного обладнання та програмного комплексу, визначені на підставі службової записки від внутрішнього підрозділу, із врахуванням того, що Замовник на момент укладення договору не мав техніки, що забезпечувало відеонагляд за його приміщеннями, а також була відсутня спеціальне технічне обладнання – охорона сигналізація. Підпункт 5 пункт 13Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» встановлює, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли:роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків:необхідність захисту прав інтелектуальної власності. Відповідно до умов договору про надання послуг з охорони приміщень №12/01-24 від 10 січня 2024 року, Замовник отримує послуги на використання «охоронної системи «Аресконт»», яка є інтелектуальною власністю виконавця – ТОВ «Охоронна фірма «Жальгіріс»» згідно патенту №118627, який зареєстровано в Державному реєстрі патентів України на корисну модель від 10 серпня 2017 року. Відповідно до пункту 1.1. Договору про надання послуг з охорони приміщень №12/01-24 від 10 січня 2024 року (далі – договір) встановлено, що Виконавець надає, встановлює та обслуговує систему охоронно-пожежної сигналізації і відео спостереження (охоронної системи). Відповідно до Додатку 1 «Акт вводу в експлуатацію….» до Договору, Виконавцем було надано та встановлено перелік обладнання охоронної системи «Аресконт» від 10 січня 2024 року. Також Замовник повідомляє, що за його міс знаходженням, та місцем надання охоронних послуг«48702, Україна , Тернопільська обл., Борщів, ВУЛ. СІЧОВИХ СТРІЛЬЦІВ, будинок 1» - були відсутні пропозиції про можливість надання послуг охорони із наданням необхідного обладнання та програмного комплексу від інших потенційних виконавців. Тобто, на підставі наведеного вище, із врахуванням відсутності в Замовника матеріально-технічної бази для організації охорони, та використання охоронної системи, що є інтелектуальною власністю, Замовником було застосовано підставу для укладення договору без використання електронної системи закупівель, на підставі підпункту 5 пункту 13 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. Додатки: 1 Патент № 153510 на корисну модель «Охоронна система» та законодавством України, зареєстрований у Державному реєстрі України корисних моделей 19.07.2023 р. та виданий Державною організацією «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій»; 2.Висновок науково-правової експертизи № 9643; 3.Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 71159; 4. Договір про надання послуг з охорони приміщень №12/01-24 від 10 січня 2024 року. 3.«Відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 у разі укладення договору про закупівлю замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. Під час моніторингу встановлено, що за вищевказаною закупівлею без використання електронної системи, Замовником в електронній системі закупівель не опубліковано обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника. Враховуючи вищенаведене, прошу пояснити причини та підстави не оприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування щодо проведення закупівлі UA-2024-01-11-008379-a без використання електронної системи у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника?»
Підпункт 5 пункт 13 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» встановлює, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: необхідність захисту прав інтелектуальної власності. Замовником проведено укладення договору із врахуванням вимог відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 у разі укладення договору про закупівлю замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. Замовник на стадії укладення договору для отримання послуг охорони від ТОВ «Охоронна фірма «Жальгіріс»», інформація про який зазначена в процедурі № UA-2024-01-11-008379-a, підготував та підписав обґрунтування укладення договору без використання електронної системи у вигляді розпорядчого рішення Замовника,який погоджено та затверджено особою, визначеною керівником Замовника, із метою подальшого оприлюднення в електронній системі закупівель, проте через технічні (регламентів) роботи в електронному кабінету майданчику Замовника, скан-копія обгрунтвання не збереглись в електронній базі даних.Одночасно із цим, Замовник надає повторно наявне погоджене та підписане обґрунтування №1 від 10.01.2024 до та рішення уповноваженої особи № 1 від 10.01.2024 до цього пояснення. Додатки: 1. Обґрунтування підстави закупівлі послуг без використання електронної системи закупівель. 2. Рішення уповноваженої особи.