0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
1 825 000.00 UAH
Порушення не знайдено
Дата: 12 лист. 16:24
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
По першому питанню: 1.Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик. Розмір бюджетного призначення та очікувану вартість предмета закупівлі визначено згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: 1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо; 2) отримання комерційних (цінових ) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників; 3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют). Відповідно до вказаної методики, при визначені очікуваної вартості предмету закупівлі товарів, робіт та послуг використовується один із методів формування очікуваної вартості предмету закупівлі та проведення моніторингу цін для подальшого укладення договорів. Частиною 4 статті 4 Закону (в редакції чинній на час проведення закупівлі) передбачено, що для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації. Для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі замовником здійснювався пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації, до якої відноситься інформація про ціни товарів, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі на сайтах постачальників, в електронній системі закупівель “ProZorro” щодо аналогічних закупівель та проведенням ринкових консультацій. Також замовником було отримано цінові пропозиції, що додаються до відповідні на запит про надання пояснень. Щодо обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета Закупівлі повідомляємо наступне: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені технічним завданням та були оприлюднені Замовником у тендерній документації відповідно до вимог статей 22 і 23 Закону України «Про публічні закупівлі та визначені відповідно до потреб Замовника. Технічне завдання передбачене Додатком 2 до Тендерної документації. Переглянути технічні характеристики можна у закупівлі №UA-2024-10-09-005784-a, яка не відбулася через відсутність пропозицій. Посилання на закупівлю - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-09-005784-a Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені на засіданні робочої групи та зазначені в Протоколі робочої групи №3 від 15.07.2024.Робоча група з визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі створена наказом директора навчального закладу № 171 від 18.06.2024 р. Технічні, та якісні характеристики предмета закупівлі складені відповідно до потреб ДНЗ «Новояворівське ВПУ» з урахуванням специфіки предмета закупівлі для створення на базі училища навчального закладу навчально-практичного центру професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів» «Центру діагностики та технічного обслуговування автомобілів». Обґрунтування необхідності закупівлі даного виду товару — замовник здійснює закупівлю даного виду товару, оскільки вони за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідають потребам та вимогам замовника. По другому питанню: 2. Надати інформацію, яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано Товариство з обмеженою відповідальністю «Алекс со» (далі – ТОВ «Алекс со»), з яким укладено договір від 31.10.2024 №31-10. Замовником ДНЗ «Новояворівське ВПУ» 09.10.2024 р. була оголошена закупівля КОД ДК 021:2015 – 34130000-7: Мототранспортні вантажні засоби (Вантажний мікроавтобус) за процедурою відкриті торги (з особливостями) в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2024-10-09-005784-a. 18.10.2024 року через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником, відкриті торги щодо Закупівлі автоматично відмінені електронною системою закупівель відповідно до п. 51 Особливостей. 18.10.2024 року через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником, відкриті торги щодо Закупівлі автоматично відмінені електронною системою закупівель відповідно до п. 51 Особливостей. Звіт про результати проведення процедури закупівлі - UA-2024-09-06-007817-a додається. Оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, Замовником було здійснено на підставі трьох комерційних пропозицій, з яких Замовником було визначено найбільш економічно вигідну (додаються). При цьому, зазначаємо, що Особливостями не регламентується, яким чином замовник має пересвідчитися у відповідності постачальника встановленим у тендерній документації вимогам та у якому вигляді зберігати отриману інформацію. Стосовно доброчесності постачальника - згідно останніх змін до законодавства, для укладення прямого договору на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей, підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у закупівлі відповідно до пункту 47 Особливостей, не вимагається. По третьому питанню: 3. Надати документальне підтвердження щодо відповідності пропонованого ТОВ «Алекс со» товару особливостям локалізації, визначеним у пункті 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону? Відповідно до пункту 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861 визначено, що Дія цього Порядку не застосовується до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару. Перелік країн, з якими укладено угоди про вільну торгівлю, а також перелік країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, публікується на офіційному веб-сайті Мінекономіки. В Додатку 4 до тендерної документації у закупівлі за номером UA-2024-10-09-005784-a, яка не відбулася, було вказано вимоги до учасників процедури закупівлі. На виконання зазначених вимог при укладенні прямого договору на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей постачальником Товариством з обмеженою відповідальністю «Алекс со» було надано усі документи, що вимагалися тендерною документацією. Щодо локалізації учасником було надано наступні документи: 1.Лист-пояснення щодо відсутності необхідності підтвердження ступеня локалізації згідно пункту 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861. 2.Сертифікат типу колісного транспортного засобу (КТЗ). 3.Сертифікат відповідності завершеного колісного транспортного засобу №12364663. Скан-копії зазначених документів додаються до пояснення. По четвертому питанню: Надати інформацію (з документальним підтвердженням) щодо виконання пункту 13 Порядку №861 (надання постачальником одночасно з передачею товару фактичної калькуляції собівартості такого товару). Станом на сьогодні, 18.11.2024 року, товар ще не поставлений замовнику. Окрім цього, постачальник не повинен одночасно з передачею товару надавати замовнику фактичну калькуляцію собівартості такого товару оскільки товар, який пропонується постачальником Товариство з обмеженою відповідальністю «Алекс со» не підпадає під локалізацію відповідно до пункту 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861. Додатки: 1.Комерційні пропозиції. 2. Лист-пояснення щодо відсутності необхідності підтвердження ступеня локалізації згідно пункту 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861. 3.Сертифікат типу колісного транспортного засобу (КТЗ). 4.Сертифікат відповідності завершеного колісного транспортного засобу №12364663.
По першому питанню: 1.Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик. Розмір бюджетного призначення та очікувану вартість предмета закупівлі визначено згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: 1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо; 2) отримання комерційних (цінових ) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників; 3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют). Відповідно до вказаної методики, при визначені очікуваної вартості предмету закупівлі товарів, робіт та послуг використовується один із методів формування очікуваної вартості предмету закупівлі та проведення моніторингу цін для подальшого укладення договорів. Частиною 4 статті 4 Закону (в редакції чинній на час проведення закупівлі) передбачено, що для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації. Для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі замовником здійснювався пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації, до якої відноситься інформація про ціни товарів, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі на сайтах постачальників, в електронній системі закупівель “ProZorro” щодо аналогічних закупівель та проведенням ринкових консультацій. Також замовником було отримано цінові пропозиції, що додаються до відповідні на запит про надання пояснень. Щодо обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета Закупівлі повідомляємо наступне: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені технічним завданням та були оприлюднені Замовником у тендерній документації відповідно до вимог статей 22 і 23 Закону України «Про публічні закупівлі та визначені відповідно до потреб Замовника. Технічне завдання передбачене Додатком 2 до Тендерної документації. Переглянути технічні характеристики можна у закупівлі №UA-2024-10-09-005784-a, яка не відбулася через відсутність пропозицій. Посилання на закупівлю - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-09-005784-a Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені на засіданні робочої групи та зазначені в Протоколі робочої групи №3 від 15.07.2024.Робоча група з визначення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі створена наказом директора навчального закладу № 171 від 18.06.2024 р. Технічні, та якісні характеристики предмета закупівлі складені відповідно до потреб ДНЗ «Новояворівське ВПУ» з урахуванням специфіки предмета закупівлі для створення на базі училища навчального закладу навчально-практичного центру професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів» «Центру діагностики та технічного обслуговування автомобілів». Обґрунтування необхідності закупівлі даного виду товару — замовник здійснює закупівлю даного виду товару, оскільки вони за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідають потребам та вимогам замовника. По другому питанню: 2. Надати інформацію, яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано Товариство з обмеженою відповідальністю «Алекс со» (далі – ТОВ «Алекс со»), з яким укладено договір від 31.10.2024 №31-10. Замовником ДНЗ «Новояворівське ВПУ» 09.10.2024 р. була оголошена закупівля КОД ДК 021:2015 – 34130000-7: Мототранспортні вантажні засоби (Вантажний мікроавтобус) за процедурою відкриті торги (з особливостями) в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2024-10-09-005784-a. 18.10.2024 року через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником, відкриті торги щодо Закупівлі автоматично відмінені електронною системою закупівель відповідно до п. 51 Особливостей. 18.10.2024 року через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником, відкриті торги щодо Закупівлі автоматично відмінені електронною системою закупівель відповідно до п. 51 Особливостей. Звіт про результати проведення процедури закупівлі - UA-2024-09-06-007817-a додається. Оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, Замовником було здійснено на підставі трьох комерційних пропозицій, з яких Замовником було визначено найбільш економічно вигідну (додаються). При цьому, зазначаємо, що Особливостями не регламентується, яким чином замовник має пересвідчитися у відповідності постачальника встановленим у тендерній документації вимогам та у якому вигляді зберігати отриману інформацію. Стосовно доброчесності постачальника - згідно останніх змін до законодавства, для укладення прямого договору на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей, підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у закупівлі відповідно до пункту 47 Особливостей, не вимагається. По третьому питанню: 3. Надати документальне підтвердження щодо відповідності пропонованого ТОВ «Алекс со» товару особливостям локалізації, визначеним у пункті 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону? Відповідно до пункту 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861 визначено, що Дія цього Порядку не застосовується до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару. Перелік країн, з якими укладено угоди про вільну торгівлю, а також перелік країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, публікується на офіційному веб-сайті Мінекономіки. В Додатку 4 до тендерної документації у закупівлі за номером UA-2024-10-09-005784-a, яка не відбулася, було вказано вимоги до учасників процедури закупівлі. На виконання зазначених вимог при укладенні прямого договору на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей постачальником Товариством з обмеженою відповідальністю «Алекс со» було надано усі документи, що вимагалися тендерною документацією. Щодо локалізації учасником було надано наступні документи: 1.Лист-пояснення щодо відсутності необхідності підтвердження ступеня локалізації згідно пункту 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861. 2.Сертифікат типу колісного транспортного засобу (КТЗ). 3.Сертифікат відповідності завершеного колісного транспортного засобу №12364663. Скан-копії зазначених документів додаються до пояснення. По четвертому питанню: Надати інформацію (з документальним підтвердженням) щодо виконання пункту 13 Порядку №861 (надання постачальником одночасно з передачею товару фактичної калькуляції собівартості такого товару). Станом на сьогодні, 18.11.2024 року, товар ще не поставлений замовнику. Окрім цього, постачальник не повинен одночасно з передачею товару надавати замовнику фактичну калькуляцію собівартості такого товару оскільки товар, який пропонується постачальником Товариство з обмеженою відповідальністю «Алекс со» не підпадає під локалізацію відповідно до пункту 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861. Додатки: 1.Комерційні пропозиції. 2. Лист-пояснення щодо відсутності необхідності підтвердження ступеня локалізації згідно пункту 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861. 3.Сертифікат типу колісного транспортного засобу (КТЗ). 4.Сертифікат відповідності завершеного колісного транспортного засобу №12364663.
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
Щодо питання: 1. Надати інформацію з документальним підтвердженням, щодо дотримання вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 в частині підтвердження відповідності суб’єкта, з яким укладено договір про закупівлю (ТОВ «Алекс со»), вимогам, що були визначені Замовником у тендерній документації за відміненими торгами (UA-2024-10-09-005784-a). Положеннями Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178) передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 6 пункту 13, а саме: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. Замовником ДНЗ «Новояворівське ВПУ» 09.10.2024 р. була оголошена закупівля КОД ДК 021:2015 – 34130000-7: Мототранспортні вантажні засоби (Вантажний мікроавтобус) за процедурою відкриті торги (з особливостями) в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2024-10-09-005784-a. 18.10.2024 року через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником, відкриті торги щодо Закупівлі автоматично відмінені електронною системою закупівель відповідно до п. 51 Особливостей. При цьому потреба в здійсненні закупівлі вищезазначено товару не відпала. Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель. З метою дотримання принципу ефективності закупівлі та максимальної економії, якнайшвидшого забезпечення потреби навчального закладу в закупівлі вантажного мікроавтобуса для створення на базі училища навчально-практичного центру професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів» «Центр діагностики та технічного обслуговування автомобілів» в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 6 пункту 13 Особливостей. Додатком №4 до тендерної документації у закупівлі UA-2024-10-09-005784-a, що не відбулася через неподання жодної тендерної документації було передбачено Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Перелік додається до відповіді на запит про надання пояснення. Замовником надається документальне підтвердження щодо дотримання вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 в частині підтвердження постачальника ТОВ «Алекс со» вимогам, що були визначені у тендерній документації за відміненими торгами (UA-2024-10-09-005784-a). Додатки: 1.Документи постачальника ТОВ «Алекс со». 2.Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Щодо питання: 1. Надати інформацію з документальним підтвердженням, щодо дотримання вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 в частині підтвердження відповідності суб’єкта, з яким укладено договір про закупівлю (ТОВ «Алекс со»), вимогам, що були визначені Замовником у тендерній документації за відміненими торгами (UA-2024-10-09-005784-a). Положеннями Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178) передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 6 пункту 13, а саме: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. Замовником ДНЗ «Новояворівське ВПУ» 09.10.2024 р. була оголошена закупівля КОД ДК 021:2015 – 34130000-7: Мототранспортні вантажні засоби (Вантажний мікроавтобус) за процедурою відкриті торги (з особливостями) в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2024-10-09-005784-a. 18.10.2024 року через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником, відкриті торги щодо Закупівлі автоматично відмінені електронною системою закупівель відповідно до п. 51 Особливостей. При цьому потреба в здійсненні закупівлі вищезазначено товару не відпала. Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель. З метою дотримання принципу ефективності закупівлі та максимальної економії, якнайшвидшого забезпечення потреби навчального закладу в закупівлі вантажного мікроавтобуса для створення на базі училища навчально-практичного центру професії «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів» «Центр діагностики та технічного обслуговування автомобілів» в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 6 пункту 13 Особливостей. Додатком №4 до тендерної документації у закупівлі UA-2024-10-09-005784-a, що не відбулася через неподання жодної тендерної документації було передбачено Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Перелік додається до відповіді на запит про надання пояснення. Замовником надається документальне підтвердження щодо дотримання вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 в частині підтвердження постачальника ТОВ «Алекс со» вимогам, що були визначені у тендерній документації за відміненими торгами (UA-2024-10-09-005784-a). Додатки: 1.Документи постачальника ТОВ «Алекс со». 2.Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
По першому питанню: 1. Надати інформацію з документальним підтвердженням щодо дотримання при здійсненні досліджуваної закупівлі за підпунктом 6 пункту 13 Особливостей №1178 вимог, що були визначені Замовником у пункті 7 «Інші вимоги» Додатку 4 тендерної документації за відміненими торгами (UA-2024-10-09-005784-a). Відповідно до пункту 7 «Інші вимоги» Додатку 4 тендерної документації, за відміненими торгами (UA-2024-10-09-005784-a), зазначено, що Замовником вимагається надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. На підтвердження цієї вимоги Учасник процедури закупівлі подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як мототранспортні вантажні засоби. Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 02.08.2022 №861 (далі – Порядок №861). Пунктом 13-1 Порядку чітко встановлено, що замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Якщо предметом закупівлі, внесеним до переліку, є колісні транспортні засоби, замовник визначає в тендерній документації вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифіката відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданого органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI). Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції сертифікат типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданий органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI). Нав виконання норм Постанови №861 замовником було включено усі вищезазначені вимоги у тендерну документацію щодо закупівлі, яка не відбулася (№UA-2024-10-09-005784-a). Відповідно до пункту 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861 визначено, що Дія цього Порядку не застосовується до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару. Перелік країн, з якими укладено угоди про вільну торгівлю, а також перелік країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, публікується на офіційному веб-сайті Мінекономіки. Оскільки товар Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекс со» не підпадає під локалізацію відповідно до пункту 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861, вищезазначені документа, а саме сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. На підтвердження цієї вимоги Учасник процедури закупівлі подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності ТОВ «Алекс СО» не повинен був надавати. Щодо локалізації учасником було надано наступні документи: 1.Лист-пояснення щодо відсутності необхідності підтвердження ступеня локалізації згідно пункту 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861. 2.Сертифікат типу колісного транспортного засобу (КТЗ), в кому зазначається, що місцезнаходженням виробника колісного транспортного засобу є країна Італія. 3.Сертифікат відповідності завершеного колісного транспортного засобу №12364663. По другому питанню: 2.Надати інформацію щодо причини не застосування локалізації при закупівлі мототранспортного вантажного засобу (Вантажний мікроавтобус)? Відповідно до пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель: якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис. грн, замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує відсоток, який за градацією збільшується кожного року на 5 відсотків. Водночас згідно з абзацом 5 пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону не застосовуються замовниками у разі здійснення ними закупівлі товарів, робіт чи послуг, якщо країною походження таких товарів (зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг) є: - країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15.04.1994 в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30.03.2012 в м. Женеві (далі — Угода від 15.04.1994), з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або - країна, яка є учасником Угоди від 15.04.1994, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» від 16.03.2016 № 1029-VIII (далі — Закон № 1029). Таке виключення впроваджено в Особливостях на заміну припису підпункту 4 пункту 6–1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, який згідно з абзацом 3 пункту 3 Особливостей поки що не використовується. Відповідно до підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, враховуючи положення пункту 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі — Порядок № 861), правила локалізації не застосовувались до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді від 15.04.1994, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Тобто тепер положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону можуть не застосовуватися незалежно від сум, визначених угодами (порогів СПЗ). Про це зазначала представниця Уповноваженого органу в сфері публічних закупівель Тетяна Мішта в публікації порталу RADNUK.COM.UA «Що змінилось у частині локалізації з 09.07.2024? Говоримо про порогові межі міжнародних угод і сертифікат походження». Вимоги до локалізації не потрібно застосовувати, якщо замовник закуповує товар: • очікувана вартість становить до 200 000 грн; або • з країн, з якими Україна уклала інші міжнародні договори України, згоду на обов’язковість яких надала ВРУ, що містять положення про державні закупівлі, зокрема угоди про вільну торгівлю; або • з країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» від 16.03.2016 № 1029-VIII; або • для потреб Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів на їх запит з подальшою передачею таких товарів на облік запитувача. Угода від 15.04.1994 — це багатостороння угода в рамках Світової організації торгівлі, яка регулює закупівлю товарів, робіт та послуг державними органами сторін Угоди від 15.04.1994 на основі принципів відкритості, прозорості та недискримінації. Як вже згадано вище, Україна приєдналась до Угоди від 15.04.1994 згідно з Законом № 1029. Для України Угода від 15.04.1994 набрала чинності 18.05.2016. Варто зазначити, що згідно з абзацом 2 пункту 3 Порядку № 861 перелік країн, з якими укладено угоди про вільну торгівлю, а також перелік країн, які є учасниками Угоди від 15.04.1994, публікується на офіційному вебсайті Мінекономіки. В Сертифікаті типу колісного транспортного засобу (КТЗ), що наданий Товариством з обмеженою відповідальністю «Алекс со» зазначається, що місцезнаходженням виробника колісного транспортного засобу є країна Італія. Для підтвердження правомірності дій замовника наводимо коментар Тетяни Мішти (заступниці директора департаменту регулювання публічних закупівель Мінекономіки),який оприлюднений в журналі «Радник в сфері публічних закупівель» за посиланням https://radnuk.com.ua/voiennyj-stan/shcho-zminylos-u-chastyni-lokalizatsii-z-09-07-2024-hovorymo-pro-porohovi-mezhi-mizhnarodnykh-uhod-i-sertyfikat-pokhodzhennia/. Коментар Тетяни Мішти: Щоб відповісти на ці питання, слід звернутись до положень законодавства. Так, Закон України «Про публічні закупівлі» влітку 2022 року зазнав змін, якими тимчасово, строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: 1) замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує встановлений у цьому пункті відсоток на відповідний рік; 2) особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до товарів, перелічених у цьому пункті. Згідно з Законом у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом. У свою чергу, пунктом 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Ці Особливості затверджені Урядом Постановою від 12.10.2022 № 1178. До Постанови №1178 внесено зміни, згідно з якими під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Це означає, що вартісна межа як для товару, який входить до переліку, визначеного пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, так і для товару у складі робіт або послуг прирівняна до тієї, яку визначає Закон до предмета закупівлі з вимогою щодо ступеня локалізації, та становить 200 тис. грн. Натомість згідно з Законом пункт 6-1 не застосовується до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Такі міжнародні угоди мають відповідні умови, на яких вони укладені, вартісні межі (монетарне покриття), за яких застосовуються, та перелік суб’єктів, на яких такі угоди поширюються. У свою чергу, для реалізації вимог Закону Уряд прийняв постанову КМУ № 861 від 02.08.2022, якою затвердив порядки підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва. Постановою № 861 встановлено, що дія цього Порядку не застосовується до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», що підтверджується сертифікатом про походження товару.Тому до останніх змін, внесених до Постанови № 1178, під вимоги щодо ступеня локалізації не потрапляли товари, країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, у разі перевищення вартісної межі, встановленої такими угодами, і такі товари не потребували внесення їх до переліку. Натомість з останніми внесеними змінами Постанова № 1178 встановлює, що положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону не застосовуються замовниками у разі здійснення замовником закупівлі товарів, робіт чи послуг, якщо країною походження таких товарів (зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг) є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі». Це означає, що незалежно від монетарного покриття таких угод, у разі придбання замовником товарів з переліку (або у складі робіт і послуг), передбаченого Законом, вартістю понад 200 тис. грн, якщо країною походження такого товару є країна, яка є стороною такої угоди, то вимога про ступінь локалізації на такий товар, походження якого підтверджується сертифікатом про походження товару, не розповсюджується. Тому замовник для встановлення походження товару може у тендерній документації передбачити подання сертифіката про походження товару для підтвердження його відповідності вимозі, встановленій у Постанові № 1178, а саме: що такий товар походить з країни, яка є стороною таких угод. Додаток: 1. Інвойс на даний автомобіль, в котрому зазначено країну походження товару, та те, що товар є європейського походження.
По першому питанню: 1. Надати інформацію з документальним підтвердженням щодо дотримання при здійсненні досліджуваної закупівлі за підпунктом 6 пункту 13 Особливостей №1178 вимог, що були визначені Замовником у пункті 7 «Інші вимоги» Додатку 4 тендерної документації за відміненими торгами (UA-2024-10-09-005784-a). Відповідно до пункту 7 «Інші вимоги» Додатку 4 тендерної документації, за відміненими торгами (UA-2024-10-09-005784-a), зазначено, що Замовником вимагається надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. На підтвердження цієї вимоги Учасник процедури закупівлі подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як мототранспортні вантажні засоби. Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі і визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону та додатковим переліком товарів, що затверджується Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 3 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено у Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою кабінету Міністрів України від 02.08.2022 №861 (далі – Порядок №861). Пунктом 13-1 Порядку чітко встановлено, що замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Якщо предметом закупівлі, внесеним до переліку, є колісні транспортні засоби, замовник визначає в тендерній документації вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифіката відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданого органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI). Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації подає у складі тендерної пропозиції сертифікат типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданий органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI). Нав виконання норм Постанови №861 замовником було включено усі вищезазначені вимоги у тендерну документацію щодо закупівлі, яка не відбулася (№UA-2024-10-09-005784-a). Відповідно до пункту 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861 визначено, що Дія цього Порядку не застосовується до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, що підтверджується сертифікатом про походження товару. Перелік країн, з якими укладено угоди про вільну торгівлю, а також перелік країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”, публікується на офіційному веб-сайті Мінекономіки. Оскільки товар Товариства з обмеженою відповідальністю «Алекс со» не підпадає під локалізацію відповідно до пункту 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861, вищезазначені документа, а саме сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. На підтвердження цієї вимоги Учасник процедури закупівлі подає у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності ТОВ «Алекс СО» не повинен був надавати. Щодо локалізації учасником було надано наступні документи: 1.Лист-пояснення щодо відсутності необхідності підтвердження ступеня локалізації згідно пункту 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861. 2.Сертифікат типу колісного транспортного засобу (КТЗ), в кому зазначається, що місцезнаходженням виробника колісного транспортного засобу є країна Італія. 3.Сертифікат відповідності завершеного колісного транспортного засобу №12364663. По другому питанню: 2.Надати інформацію щодо причини не застосування локалізації при закупівлі мототранспортного вантажного засобу (Вантажний мікроавтобус)? Відповідно до пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель: якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис. грн, замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує відсоток, який за градацією збільшується кожного року на 5 відсотків. Водночас згідно з абзацом 5 пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону не застосовуються замовниками у разі здійснення ними закупівлі товарів, робіт чи послуг, якщо країною походження таких товарів (зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг) є: - країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15.04.1994 в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30.03.2012 в м. Женеві (далі — Угода від 15.04.1994), з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або - країна, яка є учасником Угоди від 15.04.1994, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» від 16.03.2016 № 1029-VIII (далі — Закон № 1029). Таке виключення впроваджено в Особливостях на заміну припису підпункту 4 пункту 6–1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, який згідно з абзацом 3 пункту 3 Особливостей поки що не використовується. Відповідно до підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, враховуючи положення пункту 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі — Порядок № 861), правила локалізації не застосовувались до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді від 15.04.1994, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Тобто тепер положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону можуть не застосовуватися незалежно від сум, визначених угодами (порогів СПЗ). Про це зазначала представниця Уповноваженого органу в сфері публічних закупівель Тетяна Мішта в публікації порталу RADNUK.COM.UA «Що змінилось у частині локалізації з 09.07.2024? Говоримо про порогові межі міжнародних угод і сертифікат походження». Вимоги до локалізації не потрібно застосовувати, якщо замовник закуповує товар: • очікувана вартість становить до 200 000 грн; або • з країн, з якими Україна уклала інші міжнародні договори України, згоду на обов’язковість яких надала ВРУ, що містять положення про державні закупівлі, зокрема угоди про вільну торгівлю; або • з країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі» від 16.03.2016 № 1029-VIII; або • для потреб Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів на їх запит з подальшою передачею таких товарів на облік запитувача. Угода від 15.04.1994 — це багатостороння угода в рамках Світової організації торгівлі, яка регулює закупівлю товарів, робіт та послуг державними органами сторін Угоди від 15.04.1994 на основі принципів відкритості, прозорості та недискримінації. Як вже згадано вище, Україна приєдналась до Угоди від 15.04.1994 згідно з Законом № 1029. Для України Угода від 15.04.1994 набрала чинності 18.05.2016. Варто зазначити, що згідно з абзацом 2 пункту 3 Порядку № 861 перелік країн, з якими укладено угоди про вільну торгівлю, а також перелік країн, які є учасниками Угоди від 15.04.1994, публікується на офіційному вебсайті Мінекономіки. В Сертифікаті типу колісного транспортного засобу (КТЗ), що наданий Товариством з обмеженою відповідальністю «Алекс со» зазначається, що місцезнаходженням виробника колісного транспортного засобу є країна Італія. Для підтвердження правомірності дій замовника наводимо коментар Тетяни Мішти (заступниці директора департаменту регулювання публічних закупівель Мінекономіки),який оприлюднений в журналі «Радник в сфері публічних закупівель» за посиланням https://radnuk.com.ua/voiennyj-stan/shcho-zminylos-u-chastyni-lokalizatsii-z-09-07-2024-hovorymo-pro-porohovi-mezhi-mizhnarodnykh-uhod-i-sertyfikat-pokhodzhennia/. Коментар Тетяни Мішти: Щоб відповісти на ці питання, слід звернутись до положень законодавства. Так, Закон України «Про публічні закупівлі» влітку 2022 року зазнав змін, якими тимчасово, строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: 1) замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує встановлений у цьому пункті відсоток на відповідний рік; 2) особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до товарів, перелічених у цьому пункті. Згідно з Законом у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом. У свою чергу, пунктом 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Ці Особливості затверджені Урядом Постановою від 12.10.2022 № 1178. До Постанови №1178 внесено зміни, згідно з якими під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом. У разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товару, визначеного пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Це означає, що вартісна межа як для товару, який входить до переліку, визначеного пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, так і для товару у складі робіт або послуг прирівняна до тієї, яку визначає Закон до предмета закупівлі з вимогою щодо ступеня локалізації, та становить 200 тис. грн. Натомість згідно з Законом пункт 6-1 не застосовується до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Такі міжнародні угоди мають відповідні умови, на яких вони укладені, вартісні межі (монетарне покриття), за яких застосовуються, та перелік суб’єктів, на яких такі угоди поширюються. У свою чергу, для реалізації вимог Закону Уряд прийняв постанову КМУ № 861 від 02.08.2022, якою затвердив порядки підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва. Постановою № 861 встановлено, що дія цього Порядку не застосовується до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», що підтверджується сертифікатом про походження товару.Тому до останніх змін, внесених до Постанови № 1178, під вимоги щодо ступеня локалізації не потрапляли товари, країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, у разі перевищення вартісної межі, встановленої такими угодами, і такі товари не потребували внесення їх до переліку. Натомість з останніми внесеними змінами Постанова № 1178 встановлює, що положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону не застосовуються замовниками у разі здійснення замовником закупівлі товарів, робіт чи послуг, якщо країною походження таких товарів (зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг) є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі». Це означає, що незалежно від монетарного покриття таких угод, у разі придбання замовником товарів з переліку (або у складі робіт і послуг), передбаченого Законом, вартістю понад 200 тис. грн, якщо країною походження такого товару є країна, яка є стороною такої угоди, то вимога про ступінь локалізації на такий товар, походження якого підтверджується сертифікатом про походження товару, не розповсюджується. Тому замовник для встановлення походження товару може у тендерній документації передбачити подання сертифіката про походження товару для підтвердження його відповідності вимозі, встановленій у Постанові № 1178, а саме: що такий товар походить з країни, яка є стороною таких угод. Додаток: 1. Інвойс на даний автомобіль, в котрому зазначено країну походження товару, та те, що товар є європейського походження.