Главная страница » Новини » централізована закупівельна організація » Централізована закупівельна організація (ЦЗО) – як вплинула на публічні закупівлі?

Централізована закупівельна організація (ЦЗО) – як вплинула на публічні закупівлі?

 

 

 

Вагома частина постачальників та замовників досі не знають – що таке ЦЗО. Не переймайтесь, ми допоможемо Вам розібратися в цьому дуууже складному питанні.

Отже, ЦЗО (централізована закупівельна організація) – організація, яка виступає в закупівлях у ролі адміністратора е-каталогу або замовника:

  1. Публікує оголошення на майданчику про закупівлю.
  2. Контролює всі етапи закупівлі.

Єдине, чого не може робити ЦЗО, на відміну від замовника, визначати потребу в товарах і послугах, і укладати договір про закупівлю.

Користь централізованої закупівельної організації в тому, що на закупівлі витрачається менше коштів за рахунок об’єднання та проведення однотипних закупівель.

Сьогодні ЦЗО в Україні можна розподілити на два напрямки:

  1. ЦЗО в закупівлях через Рамкову угоду.
  2. Prozorro Market.

Обидва напрямки контролює одна організація – “Професійні закупівлі”

ЦЗО в закупівлях через Рамкову угоду

Для початку нагадаємо Вам – що таке Рамкова угода. 

Рамкова угода – угода про намір проведення закупівлі, що дозволяє Замовникам і Постачальникам отримати надійних партнерів для довготривалої співпраці. Замовник, або Централізована закупівельна організація (ЦЗО) обирає трьох і більше потенційних Постачальників за наданням товарів і послуг, робіт терміном до 4-ох років. 

Як це працює?

Декілька замовників, яким потрібен однаковий предмет закупівлі, звертаються до ЦЗО, а централізована закупівельна організація створює одне оголошення про закупівлю, на кількість товару, яка потрібна всім замовникам разом узятих. Потім розподіляє товар між замовниками пропорційно (хто скільки замовив).

Звичайно, за Законом України “Про публічні закупівлі” замовник не зобов’язаний звертатися до ЦЗО, проте, якщо йому періодично або регулярно потрібно проводити закупівлю за конкретним предметом – краще звертатися до ЦЗО, адже це і розвантаження замовника непотрібними складнощами + економія.

Prozorro Market

Prozorro Market – це електронний каталог, як інтернет магазин, в якому замовники знають, що хочуть придбати і все, що їм залишилося – це обрати постачальника. Закупівля проходить без аукціонів і кваліфікацій, це як без СМС та реєстрацій, тільки Prozorro. Використовувати е-каталог можна виключно у разі закупівель вартістю до 200 тис. грн.

ЦЗО на Prozorro Market виступають у ролі адміністратора – вирішують давати, чи ні постачальнику право викладати свої товари в каталог. 

Наразі Prozorro Market на стадії пілотного проекту, проте з виданням нової редакції Закону України “Про публічні закупівлі” 19 квітня 2020-го року Prozorro Market – повноправний ресурс для закупівель у системі Prozorro.

Тому ми працюємо над впровадженням на нашому майданчику Prozorro. Market – щоб ви не пропустили жодного тендеру, коли проєкт буде працювати на повну.