0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
250 500.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 29 лист. 15:31
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби (Львівська обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
13 грудня 2019 р. Західним офісом Держаудитслужби оприлюднено Висновок про результати моніторингу) (ID моніторингу: UA-M-2019-11-29-000362), щодо закупівлі Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 39160000-1 - Шкільні меблі (Шкільні меблі для початкових класів «Нова українська школа»: стіл учнівський 1-місний антисколіозний, регулюючий по висоті, з полицею + стілець Т-подібний, регульований по висоті) (ID закупівлі: UA-2019-04-10-000013-b). Згідно тексту даного Висновку встановлено порушення норм ч. 3 ст. 17 та п. 2 ч. 2 ст. 22, ст. 25 Закону. Відповідно до абз. 2 ч. 8 ст. 71 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник протягом 5 робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Враховуючи дане положення Закону та Висновок про результати моніторингу закупівлі Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 39160000-1 - Шкільні меблі (Шкільні меблі для початкових класів «Нова українська школа»: стіл учнівський 1-місний антисколіозний, регулюючий по висоті, з полицею + стілець Т-подібний, регульований по висоті) (ID закупівлі: UA-2019-04-10-000013-b), Відділ освіти Мостиської РДА надає аргументовані заперечення до висновку. Повідомляємо, що виявлені вами недоліки не можуть трактуватися як порушення з наступних причин. 1. Щодо першого Вашого зауваження. Відповідно до п. 2 наказу МЕРТ № 490 передбачено: «Формами документів, зазначених у пункті 1 наказу, затверджуються обов’язкові поля, що заповнюються замовником шляхом УНЕСЕННЯ в них наявної інформації В ЕЛЕКТРОННІЙ СИСТЕМІ закупівель». Тобто «Оголошення проведення процедури закупівлі», «Повідомлення про намір укласти договір», - ці документи формуються САМЕ ЕЛЕКТРОННОЮ СИСТЕМОЮ АВТОМАТИЧНО, шляхом заповнення замовником ВІДПОВІДНИХ ПОЛІВ у електронній системі. Тобто, замовник має можливість опублікувати ТІЛЬКИ ту інформацію, для якої наявні відповідні поля, у інтерфейсі автоматизованого робочого місця на майданчику. Що ж стосується не зазначення в оголошенні про закупівлю поля 10-2 «Джерело фінансування закупівлі»; та у формі повідомлення про намір укласти договір поля 11 «Джерело фінансування закупівлі» - наголошуємо, що це не можливо виконати з причини того, що на момент публікації вище зазначених документів електронною системою НЕ РЕАЛІЗОВАНА можливість внесення відповідної інформації, згідно наказу № 463, № 490. Оскільки у електронній системі на той момент ВІДСУТНІЙ пункт «Джерело фінансування закупівлі». Підтвердженням наших доводів також є інформація із офіційного сайту ДП «Прозорро» (https://infobox.prozorro.org/updates/yak-zaznachiti-dzherelo-finansuvannya-v-prozorro), на якому зазначено, що ТІЛЬКИ «з 1 листопада 2019 р. у системі Прозорро буде поле “Джерело фінансування”. Дане поле реалізоване в рамках внесених змін до Наказу № 490 "Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель". Окрім того, Замовником додатково зазначено джерело фінансування у розділі «Умови розрахунків» 2. Щодо другого Вашого зауваження. Звертаємо Вашу увагу, що у ч. 3. ст. 17 «Про публічні закупівлі» серед іншого передбачено: «Замовник у тендерній документації зазначає, що інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій цієї статті, надається в довільній формі. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі. Замовник НЕ ВИМАГАЄ документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним». Враховуючи дану норму Закону, а також наявність відкритих державних Реєстрів (https://corruptinfo.nazk.gov.ua/, https://kap.minjust.gov.ua/services?product_id=3&is_registry=1&keywords=&usertype=all, https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch ) Замовник ПРАВОМІРНО НЕ ВИМАГАВ підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі, передбачені п. 3, п. 8, П. 9 ч. 1 ст. 17 Закону. 3. Щодо третього зауваження про недотримання вимог ч. 1 ст. 25 Закону. Звертаємо Вашу увагу на те, що пункт 2 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі по тексту - Закон), НЕ МІСТИТЬ ЗАБОРОНИ щодо надання повторного підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним вимогам. Окрім того, п. 1 Розділу ІІІ Тендерної документації містить перелік документів, з яких має складатися тендерна документація учасників. Пункт 8 Розділу ІІІ Тендерної документації закріплює, що : «Учасник має право внести зміни або відкликати свою тендерну пропозицію ДО ЗАКІНЧЕННЯ СТРОКУ її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції». Пунктом 1 Розділу ІV Тендерної документація передбачено: «Тендерні пропозиції, отримані електронною системою закупівель ПІСЛЯ закінчення строку подання, НЕ ПРИЙМАЮТЬСЯ та автоматично повертаються учасникам, які їх подали». Отже, вище вказані пункти нашої Тендерної документації повністю відображають норми Закону про те, що тендерна пропозиція учасника – це документи, які подаються ДО закінчення строку подання. Що ж стосується умови тендерної документації про МОЖЛИВЕ надання повторного підтвердження кваліфікаційним критеріям. Дані документи, які можуть бути отримані після аукціону - НЕ ЯВЛЯЮТЬСЯ тендерною пропозицією учасника. Також і в Законі ВІДСУТНЯ ПРЯМА ЗАБОРОНА отримання після аукціону якоїсь додаткової інформації від учасників. Важливим фактом є ще й те, що отримання такої додаткової інформації, документів тощо після аукціону жодним чином НЕ ЗМІНЮЄ ЗМІСТ тендерної пропозиції учасника та НЕ ЗМІНЮЄ ЦІНУ тендерної пропозиції Учасника. Такі документи, інформація, тощо, тільки ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ту інформацію, яка подана учасником в електронній формі. Тобто, Замовником НЕ ПОРУШЕНО вимог абзацу 4 частини 5 статті 28 Закону, згідно якої замовник та учасник не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції, оскільки при додатковому підтвердженні кваліфікаційним критеріям замовник НЕ ВИМАГАЄ ЗМІНЮВАТИ ЗМІСТ ЧИ ЦІНУ ТЕНДЕРНЇ ПРОПОЗИЦІЇ. Також замовником НЕ ПОРУШЕНО ч. 1 ст. 25 Закону, за якою тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель, оскільки додаткові документи (у випадку їх отримання), не являються тендерною пропозицією і не надання таких документів не являється підставою для відхилення такого учасника. Окрім того, відповідно до ч. 3. ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено: «Тендерна документація може містити також ІНШУ ІНФОРМАЦІЮ відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити». Також, варто наголосити, що ч. 4 ст. 22 Закону містить ЄДИНУ ЗАБОРОНУ щодо змісту тендерної документації, а саме: «4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Обмеження конкуренції та дискримінація – це встановлення переваг чи привілеїв окремим учасникам. Враховуючи те, що дана вимога стосується усіх учасників однаковою мірою, відповідно вона не містить ознак дискримінації, і може бути включена до тендерної документації. Враховуючи все вище викладене, тендерний комітет при опублікуванні необхідних документів, розробленні тендерної документації врахував усі вимоги чинного законодавства та затвердив її з дотриманням ЗУ «Про публічні закупівлі». Також звертаємо увагу, що усі опубліковані замовником документи сформовані електронною системою автоматично, згідно тих пунктів, які НАЯВНІ у функціоналі відповідного майданчика. Отже, тендерний комітет діяв у відповідності до вимог чинного законодавства та з дотриманням ЗУ «Про публічні закупівлі». Відповідно відсутні будь-які порушення з боку діяльності тендерного комітету. Також повідомляємо, що з усіма членами тендерного комітету проведено засідання де обговорено Висновок про результати моніторингу даної закупівлі. Голова тендерного комітету нагадав про основні вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі». В подальшому зобов’язуємось і надалі виконувати вимоги законодавства з питань публічних закупівель, дотримуватись основних принципів публічних закупівель та не допускати будь-яких правопорушень.