0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
342 684.00 UAH
Замовник
Державний навчальний заклад "Вище професійне училище № 7 м. Миколаїв"
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 14 січ. 17:45
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Миколаївська обл.)
Встановлено порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Усунуто
Встановлено порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Усунуто
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Миколаївська обл.)
ПРИХОВАНО
1. Станом на 20.01.2020 договір з ТОВ «Миколаївська електропостачальна компанія (код 42129888) належним чином не оформлено та не підписано. З урахуванням викладеного, уповноваженою особою (фахівцем з питань публічних закупівель) вирішено, що переговорна процедура закупівлі з ідентифікатором UA-2019-12-18-000517-c відміняється. 2.Законом України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017 визначено, що він визначає правові, економічні та організаційні засади функціонування ринку електричної енергії, регулює відносини, пов’язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії для забезпечення надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам з урахуванням інтересів споживачів, розвитку ринкових відносин, мінімізації витрат на постачання електричної енергії та мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище. Відповідно до абзацу 11 пункту 13 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" ЗУ «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017 (зі змінами від 31.10.2019 №264-IХ чинний з 17.11.2019) тимчасово, на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також і бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обов’язки, передбачені ЗУ "Про ринок електричної енергії" для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених статтею 63 ЗУ № 2019-VIII. Пунктом 47 ст.1 передбачено, що непобутовий споживач - фізична особа - підприємець або юридична особа, яка купує електричну енергію, що не використовується нею для власного побутового споживання; Частиною 1 статті 63 ЗУ «Про ринок електричної енергії» передбачено, що Універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим непобутовим споживачам. Абзацом 2, 4 пункту 13 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" ЗУ «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017 (зі змінами від 31.10.2019 №264-IХ) передбачено, що з метою забезпечення надійного та безперервного постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам відокремлення оператора системи розподілу, кількість приєднаних споживачів до системи розподілу якого перевищує 100 тисяч, упродовж двох років з 1 січня 2019 року такий електропостачальник, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії такий електропостачальник виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як область, міста Київ та Севастополь, Автономна Республіка Крим, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований суб’єкт господарювання. Постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрованим суб’єктом господарювання на території Миколаївської області здійснювало АТ «Миколаївобленерго». Після прийняття ЗУ «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017, під час здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу вертикально інтегрованого суб’єкта господарювання від виробництва, передачі, постачання електричної енергії було створено ТОВ «Миколаївська електропостачальна компанія» (код ЄДРПОУ 42129888), засновником якого є АТ «Миколаївобленерго», на яке покладено функцію постачальника універсальних послуг на закріпленій території Миколаївської області (Постанова НКРЕКП від 14.06.2018 №429 «Про видачу ліцензій з постачання електричної енергії споживачу»). У Додатку 3 до Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території, що затверджено постановою НКРЕКП від 26.10.2018 № 1268, День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 01.11.2018. Дії Замовника під час закупівлі електричної енергії в рамках універсальних послуг узгоджуються з пунктом 13 розділу XVII Закону України "Про ринок електричної енергії". За такого дії замовника узгоджуються із нормативним приписами вказаними вище. Закон України "Про ринок електричної енергії" є нормативно-правовим актом, окремі його норми — це обов'язкові до виконання (всіма) громадянами, посадовими особами, державними органами та іншими суб'єктами права стосовно певної сфери (виду) суспільних відносин, за певних обставин (ситуацій), протягом певного часу, на певній території (у певному просторі) та щодо конкретного кола суб'єктів права, тобто осіб, організацій (в широкому смислі слова), які наділені певними характеристиками. В листі Мінекономрозвитку України від 13.12.2018 № 3304-04/54502-07 не розкривається питання механізму реалізації пункту 13 розділу XVII Закону України "Про ринок електричної енергії", вказаний лист не є нормативним актом та має рекомендаційний характер.
1. Станом на 20.01.2020 договір з ТОВ «Миколаївська електропостачальна компанія (код 42129888) належним чином не оформлено та не підписано. З урахуванням викладеного, уповноваженою особою (фахівцем з питань публічних закупівель) вирішено, що переговорна процедура закупівлі з ідентифікатором UA-2019-12-18-000517-c відміняється. 2.Законом України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017 визначено, що він визначає правові, економічні та організаційні засади функціонування ринку електричної енергії, регулює відносини, пов’язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії для забезпечення надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам з урахуванням інтересів споживачів, розвитку ринкових відносин, мінімізації витрат на постачання електричної енергії та мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище. Відповідно до абзацу 11 пункту 13 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" ЗУ «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017 (зі змінами від 31.10.2019 №264-IХ чинний з 17.11.2019) тимчасово, на період з 1 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також і бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обов’язки, передбачені ЗУ "Про ринок електричної енергії" для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг, передбачених статтею 63 ЗУ № 2019-VIII. Пунктом 47 ст.1 передбачено, що непобутовий споживач - фізична особа - підприємець або юридична особа, яка купує електричну енергію, що не використовується нею для власного побутового споживання; Частиною 1 статті 63 ЗУ «Про ринок електричної енергії» передбачено, що Універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим непобутовим споживачам. Абзацом 2, 4 пункту 13 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" ЗУ «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017 (зі змінами від 31.10.2019 №264-IХ) передбачено, що з метою забезпечення надійного та безперервного постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам відокремлення оператора системи розподілу, кількість приєднаних споживачів до системи розподілу якого перевищує 100 тисяч, упродовж двох років з 1 січня 2019 року такий електропостачальник, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії такий електропостачальник виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як область, міста Київ та Севастополь, Автономна Республіка Крим, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований суб’єкт господарювання. Постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрованим суб’єктом господарювання на території Миколаївської області здійснювало АТ «Миколаївобленерго». Після прийняття ЗУ «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017, під час здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу вертикально інтегрованого суб’єкта господарювання від виробництва, передачі, постачання електричної енергії було створено ТОВ «Миколаївська електропостачальна компанія» (код ЄДРПОУ 42129888), засновником якого є АТ «Миколаївобленерго», на яке покладено функцію постачальника універсальних послуг на закріпленій території Миколаївської області (Постанова НКРЕКП від 14.06.2018 №429 «Про видачу ліцензій з постачання електричної енергії споживачу»). У Додатку 3 до Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території, що затверджено постановою НКРЕКП від 26.10.2018 № 1268, День оприлюднення на офіційному веб-сайті Регулятора: 01.11.2018. Дії Замовника під час закупівлі електричної енергії в рамках універсальних послуг узгоджуються з пунктом 13 розділу XVII Закону України "Про ринок електричної енергії". За такого дії замовника узгоджуються із нормативним приписами вказаними вище. Закон України "Про ринок електричної енергії" є нормативно-правовим актом, окремі його норми — це обов'язкові до виконання (всіма) громадянами, посадовими особами, державними органами та іншими суб'єктами права стосовно певної сфери (виду) суспільних відносин, за певних обставин (ситуацій), протягом певного часу, на певній території (у певному просторі) та щодо конкретного кола суб'єктів права, тобто осіб, організацій (в широкому смислі слова), які наділені певними характеристиками. В листі Мінекономрозвитку України від 13.12.2018 № 3304-04/54502-07 не розкривається питання механізму реалізації пункту 13 розділу XVII Закону України "Про ринок електричної енергії", вказаний лист не є нормативним актом та має рекомендаційний характер.
Згідно пункту 1 констатуючої частини висновку Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області від 20 січня 2020 року про результати моніторингу закупівлі з ідентифікатором UA-2019-12-18-000517-c наведено логічну конструкцію про те, що здійснення закупівель за договором про постачання електричної енергії постачальником універсальної послуги в рамках абзацу 11 пункту 13 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" ЗУ «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017 має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкритими торгами. За такого, Управлінням Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області заявлено про порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі при реалізації замовником права, передбаченого абз. 11 пункту 13 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" ЗУ «Про ринок електричної енергії». Разом з тим, існує велика кількість прикладів оприлюднених закупівель, де різні Замовники, використовуючи своє право, здійснили аналогічне обрання та застосування переговорної процедури, під час закупівлі електричної енергії в рамках універсальних послуг, наприклад: 1. закупівля з ідентифікатором: UA-2019-12-20-001224-c (Миколаївський апеляційний суд) 2. закупівля з ідентифікатором: UA-2019-12-26-001003-b (Миколаївська обласна рада) У вказаних випадках, обґрунтовуючи підставу для проведення переговорної процедури закупівлі наведено посилання на відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником універсальних послуг. Таким чином, замовники реалізують право (не обов’язок) на постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами. Відповідно до ч. 8 ст. 71 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку. Враховуючи вищевикладене, просимо роз’яснити, які експертні, нормативні, технічні та інші документи підтверджують наявність конкуренції на ринку електричної енергії, яка надається постачальником універсальних послуг в Миколаївській області у електричних мережах АТ «Миколаївобленерго» та обмежують право Замовника на отримання універсальних послуг у ТОВ «Миколаївська електропостачальна компанія», передбачених статтею 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» (тимчасово) до 31.12.2020 року ?
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Миколаївська обл.)
Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області на звернення за роз’ясненням змісту висновку та зобов’язань, визначених у висновку про результати проведення моніторингу закупівлі UA-2019-12-18-000517-c, повідомляє наступне. Управлінням Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області у відповідності до положень статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) проведено моніторинг закупівлі державним навчальним закладом «Вище професійне училище № 7 м. Миколаїв» (далі – Замовник) за предметом «ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія», за результатами якого складено та оприлюднено в електронній системі закупівель висновок про результати моніторингу закупівлі (далі – Висновок). В ході проведення моніторингу закупівлі через електронну систему закупівель до Замовника направлено запит про надання пояснень, відповідь на який врахована при приведенні моніторингу. За результатами моніторингу виявлено порушення законодавства у сфері публічних закупівель, про що зазначено у Висновку, а саме: Замовником на порушення частин першої та другої статті 35 Закону без належних підстав застосовано переговорну процедуру для закупівлі електричної енергії та на порушення абзацу шостого частини четвертої статті 35 Закону Замовник на дату оприлюднення запиту про надання пояснень – 15.01.2020, не відмінив переговорну процедуру закупівлі. Також у Висновку заначено структурні одиниці нормативно-правових актів, положення яких свідчать про наявність конкуренції на ринку електричної енергії. Крім того, при проведенні моніторингу враховано інформацію, наведену в Реєстрі суб’єктів природних монополій у сфері енергетики, згідно з якою Товариство з обмеженою відповідальністю «Миколаївська електропостачальна компанія» - учасник, з яким Замовник провів переговори щодо укладання договору на придбання електричної енергії на умовах універсальної послуги, не є суб’єктом природних монополій у сфері енергетики.
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Миколаївська обл.)
ПРИХОВАНО
Станом на 20.01.2020 договір з ТОВ «Миколаївська електропостачальна компанія" (код 42129888) належним чином не оформлено та не підписано. З урахуванням викладеного, уповноваженою особою (фахівцем з питань публічних закупівель) вирішено, що переговорна процедура закупівлі з ідентифікатором UA-2019-12-18-000517-c відміняється.