0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
56 497 819.90 UAH
Замовник
ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "НАЦІОНАЛЬНА СУСПІЛЬНА ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ УКРАЇНИ"
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 7 лют. 18:55
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
1. Обгрунтування На виконання вимог п.7 ст.27 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» щодо зобов’язань ліцензіата дотримуватися виконання умов ліцензії, ст.1 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», а саме «дозвіл на тимчасове мовлення - рішення, прийняте Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення, що надає телерадіоорганізації право на позаконкурсних засадах відповідно до умов дозволу здійснювати тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення строком до одного року» ст. 5 Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України» щодо порядку мовлення, ПАТ «НСТУ» як телерадіомовна організація проводить закупівлю послуг з трансляції своїх телерадіопрограм. Відповідно до ч. 9 ст. 23 Закону України «Про телебачення та радіомовлення», «ліцензія на мовлення, видана Національною радою, є єдиним і достатнім документом, що надає ліцензіату право відповідно до умов ліцензії здійснювати мовлення, користуватися каналами мовлення за умови наявності у володільців радіоелектронних засобів передбачених законом дозволів на їх експлуатацію». Ця норма стосується і дозволів на тимчасове мовлення, які, згідно закону, «дозвіл на тимчасове мовлення, виданий Національною радою, є достатнім документом, що надає телерадіоорганізації право відповідно до умов такого дозволу здійснювати тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення за умови наявності у володільців радіоелектронних засобів передбачених законом дозволів на їх експлуатацію. Дозвіл на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення видається без проведення конкурсу (за заявковим принципом). Порядок видачі та анулювання дозволу на тимчасове мовлення, умови дозволу та порядок здійснення нагляду за додержанням законодавства про телебачення і радіомовлення телерадіоорганізаціями, що здійснюють тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення на підставі відповідного дозволу, визначаються Національною радою. При видачі дозволів на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення Національна рада керується необхідністю захисту інтересів держави, протидії інформаційній агресії, збалансованого та неупередженого інформування аудиторії про суспільно значущі події в Україні». В додатках до ліцензій на мовлення та рішень про видачу дозволів на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення зазначені оператори телекомунікацій, які є суб’єктами господарювання, які здійснюють трансляцію телерадіопрограм із застосуванням власних або орендованих радіоелектронних засобів (РЕЗ) мовлення та відповідно до Закону України «Про радіочастотний ресурс» № 1876-ІV від 24.06.2004 р. (п.2, ч.4, ст.5) користування РЕЗ можливе лише за умов наявності ліцензії на користування радіочастотним ресурсом* або ліцензії на мовлення. На замовлення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, як єдиного регулятора діяльності у сфері телебачення і радіомовлення згідно з Законом України « Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» (розділ ІІІ, ст. 14), для визначення оператора телекомунікаційних послуг, ДП «Український державний центр радіочастот» прораховує частотні присвоєння для використання телерадіомовниками. Також ДП «УДЦР» видає користувачам радіоелектронних засобів висновки щодо електромагнітної сумісності та дозволи на експлуатацію РЕЗ на підставі проведеної міжнародної та внутрішньої координації каналів мовлення, враховуючи такі чинники: - координати розташування; - радіочастотний ресурс узгоджений з Міністерством оборони України; - технічні характеристики радіоелектронних засобів (РЕЗ) оператора; - характеристики випромінювання сигналу; - висота підвісу антени та її коефіцієнт підсилювання що скоординовані на міжнародному рівні та впливають на зону охоплення території сигналом. Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення розподіляє своїми рішеннями тільки ті частоти, які попередньо були прораховані ДП «УДЦР». Згідно Закону України «Про телекомунікації», Закону України «Про радіочастотний ресурс України», користувачі РЕЗ для початку мовлення на кожному конкретному каналі повинні отримати висновки щодо електромагнітної сумісності, а потім дозволи на експлуатацію. Їхня видача регламентується «Порядком надання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів і випромінювальних пристроїв», затвердженого Рішенням НКРЗІ № 559 від 01.11.2012 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.01.2013 за № 57/22589. Висновки щодо ЕМС та дозволи на експлуатацію РЕЗ отримує власник конкретного радіоелектронного засобу – користувач радіочастотного ресурсу. Тож, подаючи до ДП «УДЦР» документи на отримання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію РЕЗ – в інтересах мовника, зокрема, ПАТ «НСТУ», -- користувач РЧР (оператор телекомунікацій) долучає до свого пакету документів саме ліцензію на мовлення або дозвіл на тимчасове мовлення видані ПАТ «НСТУ». Оскільки, відповідно до п.4 ст. 43 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», на одній території забороняється розповсюдження наземним ефірним способом однакових за змістом програм, коли один з користувачів радіочастотного ресурсу звертається до ДП «УДЦР» із заявою на отримання висновку ЕМС по частоті, яка прописана в ліцензії на телерадіомовлення ПАТ «НСТУ» (чи дозволі на тимчасове мовлення), інший оператор вже не може отримати ані висновок щодо електромагнітної сумісності, ані дозвіл на експлуатацію РЕЗ на ту ж саму частоту. Адже це хронологічно пов’язані процедури: після отримання користувачем радіочастотного ресурсу (оператором телекомунікаційних послуг) висновку щодо електромагнітної сумісності по частоті ліцензію або дозвіл на яку отримав мовник (ПАТ «НСТУ»), відбувається монтаж обладнання, запуск мовлення, проведення первинного технічного контролю (ПТК), видача дозволу на експлуатацію. Згідно п.4 ст.42 Закону України «Про радіочастотний ресурс України», термін дії дозволу на експлуатацію дорівнює терміну дії ліцензії на мовлення чи дозволу на тимчасове мовлення. Відтак, жоден інший оператор телекомунікаційних послуг не зможе надавати послуги трансляції телерадіопрограм на частоті, по якій вже отримав дозвільні документи інший оператор телекомунікаційних послуг. На підставі ліцензій на мовлення та дозволів на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення , виданих Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення серія НР № 01052-м, НР № 01064-м , НР № 01063-м від 31.03.2017 р., рішень від 02.08.2018 р. № 1211, від 25.10.18 № 1895, від 06.12.18 № 2155, від 20.12.2018 р. № 2254 була проведена закупівля телекомунікаційних послуг за кодом ДК 021:2015:64220000-4 «Телекомунікаційні послуги, крім послуг телефонного зв’язку і передачі даних», а саме : послуги з трансляції першої програми «Українського радіо» УР-1 в УКХ, FM та СХ діапазонах, другої програми «Радіо «Промінь» УР-2 в УКХ, FM діапазонах, третьої програми «Радіо «Культура» УР-3 в УКХ, FM діапазонах, «Українське радіо. Голос Донбасу» в FM діапазоні та «Українське радіо. Пульс» в FM діапазоні у оператора телекомунікацій Концерну радіомовлення, радіозв’язку та телебачення . Цей оператор зазначений в додатках до діючих ліцензій та до рішень про видачу дозволів на тимчасове мовлення у конкретному регіоні з певною зоною охоплення. Згідно з п.1 додатку 5 до діючих ліцензій на радіомовлення ПАТ «НСТУ» як ліцензіат має забезпечувати високі технічні якості мовлення відповідно до взятих на себе організаційно технічних зобов’язань, та з року в рік виконувати взяті зобов’язання перед операторами телекомунікацій, зокрема, КРРТ. Умови зазначені в ліцензії мають бути виконані відповідно до встановлених вимог п.7 ст.27 Закону України «Про телебачення і радіомовлення». Підстава для застосування переговорної процедури закупівлі п.2 ч.2 ст.35 розділу VІ Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ є відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. Документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі: Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № 922-VIII. Закон України «Про телебачення та радіомовлення» від 21.12.1993 № 3759-XII. Закон України «Про радіочастотний ресурс» № 1876-IV від 24.06.2004 р. Закон України «Про телекомунікації» № 1280- IV від 18.11.2003 р. Ліцензії на мовлення серія НР № 01052-м, НР № 01064-м , НР № 01063-м від 31.03.2017 р., видані Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення . Дозволи на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення, видані Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення рішення від 02.08.2018 р. № 1211, від 25.10.18 № 1895, від 06.12.18 № 2155, від 20.12.2018 р. № 2254. _____________________________________________ *Відповідно до п.2 ст. 12 ЗУ «Про радіочастотний ресурс України», органом державного регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, яка утворюється відповідно до Закону України "Про телекомунікації". Ця ж комісія здійснює і державний нагляд за користуванням радіочастотним ресурсом України (п.3 ст.18 ЗУ «Про радіочастотний ресурс України»). 2. Додаткова угода № 4 до договору - зміна реквізитів 3. Стан виконання договору в частині надання послуг –виконаний, а в частині розрахунків : оплата в сумі – 39 626 351,30 грн з ПДВ; кредиторська заборгованість – 2 993 859,97 грн з ПДВ
1. Обгрунтування На виконання вимог п.7 ст.27 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» щодо зобов’язань ліцензіата дотримуватися виконання умов ліцензії, ст.1 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», а саме «дозвіл на тимчасове мовлення - рішення, прийняте Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення, що надає телерадіоорганізації право на позаконкурсних засадах відповідно до умов дозволу здійснювати тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення строком до одного року» ст. 5 Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України» щодо порядку мовлення, ПАТ «НСТУ» як телерадіомовна організація проводить закупівлю послуг з трансляції своїх телерадіопрограм. Відповідно до ч. 9 ст. 23 Закону України «Про телебачення та радіомовлення», «ліцензія на мовлення, видана Національною радою, є єдиним і достатнім документом, що надає ліцензіату право відповідно до умов ліцензії здійснювати мовлення, користуватися каналами мовлення за умови наявності у володільців радіоелектронних засобів передбачених законом дозволів на їх експлуатацію». Ця норма стосується і дозволів на тимчасове мовлення, які, згідно закону, «дозвіл на тимчасове мовлення, виданий Національною радою, є достатнім документом, що надає телерадіоорганізації право відповідно до умов такого дозволу здійснювати тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення за умови наявності у володільців радіоелектронних засобів передбачених законом дозволів на їх експлуатацію. Дозвіл на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення видається без проведення конкурсу (за заявковим принципом). Порядок видачі та анулювання дозволу на тимчасове мовлення, умови дозволу та порядок здійснення нагляду за додержанням законодавства про телебачення і радіомовлення телерадіоорганізаціями, що здійснюють тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення на підставі відповідного дозволу, визначаються Національною радою. При видачі дозволів на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення Національна рада керується необхідністю захисту інтересів держави, протидії інформаційній агресії, збалансованого та неупередженого інформування аудиторії про суспільно значущі події в Україні». В додатках до ліцензій на мовлення та рішень про видачу дозволів на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення зазначені оператори телекомунікацій, які є суб’єктами господарювання, які здійснюють трансляцію телерадіопрограм із застосуванням власних або орендованих радіоелектронних засобів (РЕЗ) мовлення та відповідно до Закону України «Про радіочастотний ресурс» № 1876-ІV від 24.06.2004 р. (п.2, ч.4, ст.5) користування РЕЗ можливе лише за умов наявності ліцензії на користування радіочастотним ресурсом* або ліцензії на мовлення. На замовлення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, як єдиного регулятора діяльності у сфері телебачення і радіомовлення згідно з Законом України « Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» (розділ ІІІ, ст. 14), для визначення оператора телекомунікаційних послуг, ДП «Український державний центр радіочастот» прораховує частотні присвоєння для використання телерадіомовниками. Також ДП «УДЦР» видає користувачам радіоелектронних засобів висновки щодо електромагнітної сумісності та дозволи на експлуатацію РЕЗ на підставі проведеної міжнародної та внутрішньої координації каналів мовлення, враховуючи такі чинники: - координати розташування; - радіочастотний ресурс узгоджений з Міністерством оборони України; - технічні характеристики радіоелектронних засобів (РЕЗ) оператора; - характеристики випромінювання сигналу; - висота підвісу антени та її коефіцієнт підсилювання що скоординовані на міжнародному рівні та впливають на зону охоплення території сигналом. Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення розподіляє своїми рішеннями тільки ті частоти, які попередньо були прораховані ДП «УДЦР». Згідно Закону України «Про телекомунікації», Закону України «Про радіочастотний ресурс України», користувачі РЕЗ для початку мовлення на кожному конкретному каналі повинні отримати висновки щодо електромагнітної сумісності, а потім дозволи на експлуатацію. Їхня видача регламентується «Порядком надання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів і випромінювальних пристроїв», затвердженого Рішенням НКРЗІ № 559 від 01.11.2012 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.01.2013 за № 57/22589. Висновки щодо ЕМС та дозволи на експлуатацію РЕЗ отримує власник конкретного радіоелектронного засобу – користувач радіочастотного ресурсу. Тож, подаючи до ДП «УДЦР» документи на отримання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію РЕЗ – в інтересах мовника, зокрема, ПАТ «НСТУ», -- користувач РЧР (оператор телекомунікацій) долучає до свого пакету документів саме ліцензію на мовлення або дозвіл на тимчасове мовлення видані ПАТ «НСТУ». Оскільки, відповідно до п.4 ст. 43 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», на одній території забороняється розповсюдження наземним ефірним способом однакових за змістом програм, коли один з користувачів радіочастотного ресурсу звертається до ДП «УДЦР» із заявою на отримання висновку ЕМС по частоті, яка прописана в ліцензії на телерадіомовлення ПАТ «НСТУ» (чи дозволі на тимчасове мовлення), інший оператор вже не може отримати ані висновок щодо електромагнітної сумісності, ані дозвіл на експлуатацію РЕЗ на ту ж саму частоту. Адже це хронологічно пов’язані процедури: після отримання користувачем радіочастотного ресурсу (оператором телекомунікаційних послуг) висновку щодо електромагнітної сумісності по частоті ліцензію або дозвіл на яку отримав мовник (ПАТ «НСТУ»), відбувається монтаж обладнання, запуск мовлення, проведення первинного технічного контролю (ПТК), видача дозволу на експлуатацію. Згідно п.4 ст.42 Закону України «Про радіочастотний ресурс України», термін дії дозволу на експлуатацію дорівнює терміну дії ліцензії на мовлення чи дозволу на тимчасове мовлення. Відтак, жоден інший оператор телекомунікаційних послуг не зможе надавати послуги трансляції телерадіопрограм на частоті, по якій вже отримав дозвільні документи інший оператор телекомунікаційних послуг. На підставі ліцензій на мовлення та дозволів на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення , виданих Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення серія НР № 01052-м, НР № 01064-м , НР № 01063-м від 31.03.2017 р., рішень від 02.08.2018 р. № 1211, від 25.10.18 № 1895, від 06.12.18 № 2155, від 20.12.2018 р. № 2254 була проведена закупівля телекомунікаційних послуг за кодом ДК 021:2015:64220000-4 «Телекомунікаційні послуги, крім послуг телефонного зв’язку і передачі даних», а саме : послуги з трансляції першої програми «Українського радіо» УР-1 в УКХ, FM та СХ діапазонах, другої програми «Радіо «Промінь» УР-2 в УКХ, FM діапазонах, третьої програми «Радіо «Культура» УР-3 в УКХ, FM діапазонах, «Українське радіо. Голос Донбасу» в FM діапазоні та «Українське радіо. Пульс» в FM діапазоні у оператора телекомунікацій Концерну радіомовлення, радіозв’язку та телебачення . Цей оператор зазначений в додатках до діючих ліцензій та до рішень про видачу дозволів на тимчасове мовлення у конкретному регіоні з певною зоною охоплення. Згідно з п.1 додатку 5 до діючих ліцензій на радіомовлення ПАТ «НСТУ» як ліцензіат має забезпечувати високі технічні якості мовлення відповідно до взятих на себе організаційно технічних зобов’язань, та з року в рік виконувати взяті зобов’язання перед операторами телекомунікацій, зокрема, КРРТ. Умови зазначені в ліцензії мають бути виконані відповідно до встановлених вимог п.7 ст.27 Закону України «Про телебачення і радіомовлення». Підстава для застосування переговорної процедури закупівлі п.2 ч.2 ст.35 розділу VІ Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ є відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. Документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі: Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № 922-VIII. Закон України «Про телебачення та радіомовлення» від 21.12.1993 № 3759-XII. Закон України «Про радіочастотний ресурс» № 1876-IV від 24.06.2004 р. Закон України «Про телекомунікації» № 1280- IV від 18.11.2003 р. Ліцензії на мовлення серія НР № 01052-м, НР № 01064-м , НР № 01063-м від 31.03.2017 р., видані Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення . Дозволи на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення, видані Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення рішення від 02.08.2018 р. № 1211, від 25.10.18 № 1895, від 06.12.18 № 2155, від 20.12.2018 р. № 2254. _____________________________________________ *Відповідно до п.2 ст. 12 ЗУ «Про радіочастотний ресурс України», органом державного регулювання у сфері користування радіочастотним ресурсом України є національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, яка утворюється відповідно до Закону України "Про телекомунікації". Ця ж комісія здійснює і державний нагляд за користуванням радіочастотним ресурсом України (п.3 ст.18 ЗУ «Про радіочастотний ресурс України»). 2. Додаткова угода № 4 до договору - зміна реквізитів 3. Стан виконання договору в частині надання послуг –виконаний, а в частині розрахунків : оплата в сумі – 39 626 351,30 грн з ПДВ; кредиторська заборгованість – 2 993 859,97 грн з ПДВ
На виконання зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель повідомляємо: 1. У відповідь на зауваження Держаудитслужби щодо встановленого порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі за договором 01.02.2019 № 49-5/4 (далі – Договір) ПАТ «НСТУ» повторно наголошує: На виконання вимог п.7 ст.27 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» щодо зобов’язань ліцензіата дотримуватися виконання умов ліцензії, ст. 5 Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України» щодо порядку мовлення, ПАТ «НСТУ» як телерадіомовна організація проводить закупівлю послуг з трансляції своїх телерадіопрограм. Крім положень ст.5 Закону України «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України», п. 2 ст. 15 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» містить норму про те, що ПАТ «НСТУ» є телерадіоорганізацією, яка здійснює мовлення на перелічених телевізійних та радіоканалах, відповідно до умов ліцензій на мовлення, виданих Національною радою. Відповідно до ч. 9 ст. 23 Закону України «Про телебачення та радіомовлення», «ліцензія на мовлення, видана Національною радою, є єдиним і достатнім документом, що надає ліцензіату право відповідно до умов ліцензії здійснювати мовлення, користуватися каналами мовлення за умови наявності у володільців радіоелектронних засобів передбачених законом дозволів на їх експлуатацію». Ця норма стосується і дозволів на тимчасове мовлення, які, згідно закону, «…є достатнім документом, що надає телерадіоорганізації право відповідно до умов такого дозволу здійснювати тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення за умови наявності у володільців радіоелектронних засобів передбачених законом дозволів на їх експлуатацію. Дозвіл на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення видається без ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ (за заявковим принципом). Порядок видачі та анулювання дозволу на тимчасове мовлення, умови дозволу та порядок здійснення нагляду за додержанням законодавства про телебачення і радіомовлення телерадіоорганізаціями, що здійснюють тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення на підставі відповідного дозволу, визначаються Національною радою ». Тобто саме Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, як єдиний державний регулятор в сфері телерадіомовлення, визначає всі аспекти діяльності ТРО на підставі тимчасових дозволів на мовлення. В додатках до ліцензій на мовлення та рішень про видачу дозволів на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення зазначені оператори телекомунікацій, які є суб’єктами господарювання, що здійснюють трансляцію телерадіопрограм із застосуванням власних або орендованих радіоелектронних засобів (РЕЗ) мовлення, відповідно до Закону України «Про радіочастотний ресурс» № 1876-ІV від 24.06.2004 р. (підпункт 2 пункту 4 ст.5), та є користувачами радіочастотного ресурсу. Користування РЕЗ можливе лише за умов наявності ліцензії на користування радіочастотним ресурсом* або ліцензії на мовлення. Згідно Закону України «Про телекомунікації», Закону України «Про радіочастотний ресурс України», користувачі РЕЗ для початку мовлення на кожному конкретному каналі повинні отримати висновки щодо електромагнітної сумісності, а потім дозволи на експлуатацію. Їхня видача регламентується «Порядком надання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію радіоелектронних засобів і випромінювальних пристроїв», затвердженого Рішенням НКРЗІ № 559 від 01.11.2012 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.01.2013 за № 57/22589. Висновки щодо ЕМС та дозволи на експлуатацію РЕЗ отримує власник конкретного радіоелектронного засобу – користувач радіочастотного ресурсу. Тож, подаючи до ДП «УДЦР» документи на отримання висновків щодо електромагнітної сумісності та дозволів на експлуатацію РЕЗ – в інтересах мовника, зокрема, ПАТ «НСТУ», - користувач РЧР долучає до свого пакету документів саме ліцензію на мовлення або дозвіл на тимчасове мовлення видані ПАТ «НСТУ». Оскільки, відповідно до п.4 ст. 43 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», на одній території забороняється розповсюдження наземним ефірним способом однакових за змістом програм, коли один з користувачів радіочастотного ресурсу звертається до ДП «УДЦР» із заявою на отримання висновку ЕМС по частоті, яка прописана в ліцензії на телерадіомовлення ПАТ «НСТУ» (чи дозволі на тимчасове мовлення), інший оператор вже не може отримати ані висновок щодо електромагнітної сумісності, ані дозвіл на експлуатацію РЕЗ на ту ж саму частоту. Адже це хронологічно пов’язані процедури: після отримання користувачем радіочастотного ресурсу (оператором телекомунікаційних послуг) висновку щодо електромагнітної сумісності по частоті, ліцензію або дозвіл на яку отримав мовник (ПАТ «НСТУ»), відбувається монтаж обладнання, запуск мовлення, проведення первинного технічного контролю (ПТК), видача дозволу на експлуатацію. Згідно п.4 Ст.42 Закону України «Про радіочастотний ресурс України», термін дії дозволу на експлуатацію дорівнює терміну дії ліцензії на мовлення чи дозволу на тимчасове мовлення. Відтак, жоден інший оператор телекомунікаційних послуг, яка би їхня кількість не була зазначена в додатках до ліцензії на мовлення, не зможе надавати послуги трансляції телерадіопрограм на частоті, по якій вже отримав дозвільні документи інший оператор телекомунікаційних послуг. Передавати в ефір сигнал тієї чи іншої телерадіопрограми ПАТ «НСТУ» на конкретній частоті в певному діапазоні МОЖЕ ТІЛЬКИ ОДИН ОПЕРАТОР, зокрема Концерн РРТ . Це визначено раніше процитованими законодавчими актами та фізичними законами розповсюдження радіохвиль. Наголошуємо, що відповідно до Закону України «Про телебачення і радіомовлення», Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» (ст1.Розділ 1), «Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами». Для телерадіоорганізацій державним регулятором є саме Національна рада. Відповідно п.7 ст.27 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» телерадіоорганізації-ліцензіати зобов’язані виконувати умови ліцензій. Відтак, крім ліцензій на мовлення та тимчасових дозволів НЕ ІСНУЄ ніяких інших «дозвільних документів» на виключне право будь-якого оператора телекомунікаційних послуг, зокрема, і Концерну РРТ надавати послуги із трансляції радіопрограм на тих частотах, на які оператор-користувач РЧР вже отримав від ДП «УДЦР» дозволи на експлуатацію РЕЗ чи висновки ЕМС. Саме з цих причин закупівля послуг з трансляції радіопрограм проводилась за переговорною процедурою. Підстава для застосування переговорної процедури закупівлі п.2 ч.2 ст.35 розділу VІ Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ є відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. Також повторно інформуємо, що на підставі ліцензій на мовлення та дозволів на тимчасове мовлення на територіях з особливим режимом мовлення, виданих Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення НР № 01052-м, НР № 01064-м , НР № 01063-м від 31.03.2017 р., рішень від 02.08.2018 р. № 1211, від 25.10.18 № 1895, від 06.12.18 № 2155, від 20.12.2018 р. № 2254 була проведена закупівля телекомунікаційних послуг у оператора телекомунікацій Концерну радіомовлення, радіозв’язку та телебачення. Цей оператор зазначений в додатках до діючих ліцензій та до рішень про видачу дозволів на тимчасове мовлення. Послуга – трансляція першої програми «Українського радіо» УР-1 в УКХ, FM та СХ діапазонах, другої програми «Радіо «Промінь» УР-2 в УКХ, FM діапазонах, третьої програми «Радіо «Культура» УР-3 в УКХ, FM діапазонах, «Українське радіо. Голос Донбасу» в FM діапазоні та «Українське радіо. Пульс» в FM діапазоні у конкретному регіоні з певною зоною охоплення. Умови зазначені в ліцензії мають бути виконані відповідно до встановлених вимог п.7 ст.27 Закону України «Про телебачення і радіомовлення». Також звертаємо увагу, що проведеними попередніми заходами фінансового контролю не було встановлено жодного порушення щодо неправомірного застосування переговорної процедури закупівлі щодо послуг з трансляції телерадіопрограм ПАТ "НСТУ". Крім цього, повідомляємо, що в разі неврахування обґрунтованих коментарів, ПАТ "НСТУ" буде змушене звернутися до судових органів щодо неправомірних висновків та перешкоджань.