0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
76 200 000.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 7 лют. 19:31
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
На запит про надання пояснень Держаудитслужби України від 19.02.2020р. пояснюємо наступне: Позиція Тендерного комітету ДУ НАНЦ щодо наявності підстав застосування переговорної процедури закупівлі UA-2020-01-24-001725-c щодо відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з товариством з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРПРОМФЛОТ», за відсутності при цьому альтернативи, на підставі пункту 2 частини другої статті 35 Закону полягає в причинах та обставинах, викладених в Обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі. При застосуванні переговорної процедури закупівлі Замовник мав всі підстави керуватися вимогами пункту 2 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи) У 2018 та 2019 роках ДУ НАНЦ вдалося поновити морські дослідження, зокрема в листопаді – грудні 2018 р. та січні – квітні 2019 р. сезонний загін української антарктичної експедиції (УАЕ) виконав океанографічні та біоресурсні дослідження відповідно до завдання 4 «Визначення тенденцій кліматичної мінливості океанографічних полів Південного океану, прогнозування зон підвищеної біологічної продуктивності та промислової значимості» (заходи 1, 2, 3) та завдання 6 «Комплексне вивчення структури і функцій антарктичних організмів, створення узагальнених моделей екосистем» (заходи 1,2) Державної цільової програми у зоні економічних та наукових інтересів України – районі 48 статистичної звітності Комісії з морських живих ресурсів Антарктики (ККАМЛР). Використовуючи програмно-апаратний комплекс «Феррі Бокс», встановлений на судні «Море Содружества» та наданий у користування компанією «Інтерпромфлот», здійснено безперервне вимірювання ключових параметрів стану морського природного середовища (температури, солоності, рН, прозорості густини морської води, вмісту в ній розчинних кисню та СО2, біогенних елементів, хлорофілу А та інших пігментів) на океанографічному полігоні згідно вимог Глобальної Системи Спостереження Океану (GOOS) та Системи Спостереження Південного Океану (SOOS) та наповнення відповідної бази океанографічних даних. З використанням встановлених на судні «Море Содружества» риболовецьких тралів та акустичних гідролокаторів (сонарів) виконано дослідження кількості та просторового розподілу антарктичного криля у протоці Брансфілда та морі Скоша з використанням акустичної (сонарної) зйомки, поєднаної із траловим ловом, згідно з рекомендаціями ККАМЛР, зокрема відбір проб антарктичного криля траловим ловом та аналіз морфологічної, вікової, статевої структур його популяцій, вивчення нецільових видів в траловому прилові та проведення акустичної (сонарної) зйомки в точках відбору проб криля. Отримані в ході наведених вище досліджень дані за експертною оцінкою провідних наукових організацій України, компетентних у питаннях океанографії, екології моря та рибного промислу (Гідрофізичний Центр НАН України (вх. № 74 від 23.12.2019), Український науковий центр екології моря Міненергодовкілля України (вх № 66/1 від 16.12.2019), Інститут рибальства та екології моря Держрибгоспу України (вх. № 75 від 26.12.2019)) становлять значну наукову цінність, та є унікальними, оскільки у сезоні антарктичного літа 2018-19 рр. РКТ-С «Море Содружества» було єдиним судном у Зоні дії Договору про Антарктику, обладнаним програмно-апаратним комплексом вимірювальних приладів «Феррі Бокс». Фахівцями ДУ НАНЦ під час участі у заходах міжнародних організацій СКАР, КОМНАП, АНТКОМ (CCAMLR), членом яких є Україна, а представництво здійснюється Міністерством освіти і науки України через ДУ НАНЦ, зібрано інформацію щодо наявності на суднах, які здійснюють промислову та науково-дослідну діяльність у Зоні дії Договору про Антарктику, програмно-апаратних вимірювальних комплексів приладів «Феррі Бокс» та їх аналогів. Згідно з отриманою інформацією, у промисловому сезоні 2019/2020 років, що співпадає з сезоном навігації в Антарктиці, РКТ-С «Море Содружества» (прапор України), за отриманою з різних джерел ДУ НАНЦ інформацією, так само як у сезоні 2018/2019 років, залишається єдиним судном, що здійснює промисловий вилов криля, відповідає всім вимогам щодо проведення наукових досліджень такого рівня та обладнане програмно-апаратним комплексом «Феррі Бокс». Для перевірки інформації щодо того, чи є РКТ-С «Море Содружества» єдиним судном, яке у сезоні 2020 року може надати для потреб 25-ї Української Антарктичної Експедиції необхідне обладнання, вказане у пункті 17 цього обґрунтування, ДУ НАНЦ було надіслано запити на здійснення наукової експертизи до Українського наукового центру екології моря Міненергобезпеки України та Гідрофізичного Центру НАН України. У отриманих науково-експертних заключеннях (вх. № 74 від 23.12.2019, вх.№ 66/1 від 16.12.2019) підтверджено, що у 2020 році РКТ-С «Море Содружества» залишається єдиним судном, яке здійснює діяльність з промислового вилову криля у Зоні дії Договору про Антарктику, та обладнане програмно-апаратним комплексом «Феррі Бокс». Також інформацію щодо того, що у 2020 році РКТ-С «Море Содружества» залишається єдиним судном, яке здійснює діяльність у Зоні дії Договору про Антарктику, та обладнане програмно-апаратним комплексом «Феррі Бокс», підтверджено в листуванні ДУ НАНЦ із виробниками програмно-апаратного комплексу «Феррі Бокс» «JENA engineering GMBH». За офіційними даними Комісії з морських живих ресурсів Антарктики (ККАМЛР) було отримано вичерпний список промислових суден, які у сезоні 2019/2020 років мають дозвіл на вилов антарктичного криля (www.ccamlr.org/en/compliance/authorised-vessels-0). ДУ НАНЦ було отримано інформацію від представників всіх країн, судна прапору яких мають вказані дозволи, у науковому комітеті ККАМЛР, щодо відсутності програмно-апаратних комплексів вимірювальних приладів «Феррі Бокс» або аналогів на промислових суднах прапорів Королівства Норвегії, Республіки Чилі, Китайської Народної Республіки та Республіки Корея. Таким чином, було додатково підтверджено факт, що РКТС «Море Содружества» (прапор України) є єдиним судном у Зоні дії Договору про Антарктику, яке у 2020 році відповідає умовам, вказаним у пункті 16 цього обґрунтування. Ця інформація була детально викладена в службових записках завідувача відділу міжнародного наково-технічного співробітництва ДУ НАНЦ Федчука А.П.від 14.01.2020, вх. № 16в, від 21.01.2020, вх. № 21в та від 23.01.2020 № 23в. На запит ДУ НАНЦ листом від 17.12.2019 № 17/12-19 компанія-власник програмно-апаратного комплексу «Феррі Бокс», встановленого на РКТ-С «Море Содружества», ТОВ «Інтерпромфлот» підтвердив спроможність забезпечити виконання описаних у пункті 13 морських досліджень в районі № 48 статистичної звітності ККАМЛР у 2020 році для потреб 25-ї Української антарктичної експедиції, з використанням судна РКТ-С «Море Содружества», та повідомило, що в листопаді 2019 року фахівцями виробника «JENA engineering GMBH» здійснене планове калібрування та технічне обслуговування програмно – апаратного комплексу на борту судна. Листом від 06.12.2019 на адресу ТОВ «Інтерпромфлот» Компанія підтвердила, що вказане калібрування та технічне обслуговування виконане, після чого програмно-апаратний комплекс вимірювальних приладів «Феррі Бокс» готовий до роботи та може бути використаний для потреб 25-ї Української Антарктичної Експедиції. Зважаючи на викладене, у Замовника ДУ НАНЦ наявні умови та підстави для застосування та проведення переговорної процедури закупівлі UA-2020-01-24-001725-c, відповідно до вимог пункту 2 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи), за ДК 021-2015: 73110000-6 «Дослідницькі послуги» (Комплексна послуга з матеріально-технічного забезпечення Українських антарктичних експедицій).
На запит про надання пояснень Держаудитслужби України від 19.02.2020р. пояснюємо наступне: Позиція Тендерного комітету ДУ НАНЦ щодо наявності підстав застосування переговорної процедури закупівлі UA-2020-01-24-001725-c щодо відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з товариством з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРПРОМФЛОТ», за відсутності при цьому альтернативи, на підставі пункту 2 частини другої статті 35 Закону полягає в причинах та обставинах, викладених в Обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі. При застосуванні переговорної процедури закупівлі Замовник мав всі підстави керуватися вимогами пункту 2 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи) У 2018 та 2019 роках ДУ НАНЦ вдалося поновити морські дослідження, зокрема в листопаді – грудні 2018 р. та січні – квітні 2019 р. сезонний загін української антарктичної експедиції (УАЕ) виконав океанографічні та біоресурсні дослідження відповідно до завдання 4 «Визначення тенденцій кліматичної мінливості океанографічних полів Південного океану, прогнозування зон підвищеної біологічної продуктивності та промислової значимості» (заходи 1, 2, 3) та завдання 6 «Комплексне вивчення структури і функцій антарктичних організмів, створення узагальнених моделей екосистем» (заходи 1,2) Державної цільової програми у зоні економічних та наукових інтересів України – районі 48 статистичної звітності Комісії з морських живих ресурсів Антарктики (ККАМЛР). Використовуючи програмно-апаратний комплекс «Феррі Бокс», встановлений на судні «Море Содружества» та наданий у користування компанією «Інтерпромфлот», здійснено безперервне вимірювання ключових параметрів стану морського природного середовища (температури, солоності, рН, прозорості густини морської води, вмісту в ній розчинних кисню та СО2, біогенних елементів, хлорофілу А та інших пігментів) на океанографічному полігоні згідно вимог Глобальної Системи Спостереження Океану (GOOS) та Системи Спостереження Південного Океану (SOOS) та наповнення відповідної бази океанографічних даних. З використанням встановлених на судні «Море Содружества» риболовецьких тралів та акустичних гідролокаторів (сонарів) виконано дослідження кількості та просторового розподілу антарктичного криля у протоці Брансфілда та морі Скоша з використанням акустичної (сонарної) зйомки, поєднаної із траловим ловом, згідно з рекомендаціями ККАМЛР, зокрема відбір проб антарктичного криля траловим ловом та аналіз морфологічної, вікової, статевої структур його популяцій, вивчення нецільових видів в траловому прилові та проведення акустичної (сонарної) зйомки в точках відбору проб криля. Отримані в ході наведених вище досліджень дані за експертною оцінкою провідних наукових організацій України, компетентних у питаннях океанографії, екології моря та рибного промислу (Гідрофізичний Центр НАН України (вх. № 74 від 23.12.2019), Український науковий центр екології моря Міненергодовкілля України (вх № 66/1 від 16.12.2019), Інститут рибальства та екології моря Держрибгоспу України (вх. № 75 від 26.12.2019)) становлять значну наукову цінність, та є унікальними, оскільки у сезоні антарктичного літа 2018-19 рр. РКТ-С «Море Содружества» було єдиним судном у Зоні дії Договору про Антарктику, обладнаним програмно-апаратним комплексом вимірювальних приладів «Феррі Бокс». Фахівцями ДУ НАНЦ під час участі у заходах міжнародних організацій СКАР, КОМНАП, АНТКОМ (CCAMLR), членом яких є Україна, а представництво здійснюється Міністерством освіти і науки України через ДУ НАНЦ, зібрано інформацію щодо наявності на суднах, які здійснюють промислову та науково-дослідну діяльність у Зоні дії Договору про Антарктику, програмно-апаратних вимірювальних комплексів приладів «Феррі Бокс» та їх аналогів. Згідно з отриманою інформацією, у промисловому сезоні 2019/2020 років, що співпадає з сезоном навігації в Антарктиці, РКТ-С «Море Содружества» (прапор України), за отриманою з різних джерел ДУ НАНЦ інформацією, так само як у сезоні 2018/2019 років, залишається єдиним судном, що здійснює промисловий вилов криля, відповідає всім вимогам щодо проведення наукових досліджень такого рівня та обладнане програмно-апаратним комплексом «Феррі Бокс». Для перевірки інформації щодо того, чи є РКТ-С «Море Содружества» єдиним судном, яке у сезоні 2020 року може надати для потреб 25-ї Української Антарктичної Експедиції необхідне обладнання, вказане у пункті 17 цього обґрунтування, ДУ НАНЦ було надіслано запити на здійснення наукової експертизи до Українського наукового центру екології моря Міненергобезпеки України та Гідрофізичного Центру НАН України. У отриманих науково-експертних заключеннях (вх. № 74 від 23.12.2019, вх.№ 66/1 від 16.12.2019) підтверджено, що у 2020 році РКТ-С «Море Содружества» залишається єдиним судном, яке здійснює діяльність з промислового вилову криля у Зоні дії Договору про Антарктику, та обладнане програмно-апаратним комплексом «Феррі Бокс». Також інформацію щодо того, що у 2020 році РКТ-С «Море Содружества» залишається єдиним судном, яке здійснює діяльність у Зоні дії Договору про Антарктику, та обладнане програмно-апаратним комплексом «Феррі Бокс», підтверджено в листуванні ДУ НАНЦ із виробниками програмно-апаратного комплексу «Феррі Бокс» «JENA engineering GMBH». За офіційними даними Комісії з морських живих ресурсів Антарктики (ККАМЛР) було отримано вичерпний список промислових суден, які у сезоні 2019/2020 років мають дозвіл на вилов антарктичного криля (www.ccamlr.org/en/compliance/authorised-vessels-0). ДУ НАНЦ було отримано інформацію від представників всіх країн, судна прапору яких мають вказані дозволи, у науковому комітеті ККАМЛР, щодо відсутності програмно-апаратних комплексів вимірювальних приладів «Феррі Бокс» або аналогів на промислових суднах прапорів Королівства Норвегії, Республіки Чилі, Китайської Народної Республіки та Республіки Корея. Таким чином, було додатково підтверджено факт, що РКТС «Море Содружества» (прапор України) є єдиним судном у Зоні дії Договору про Антарктику, яке у 2020 році відповідає умовам, вказаним у пункті 16 цього обґрунтування. Ця інформація була детально викладена в службових записках завідувача відділу міжнародного наково-технічного співробітництва ДУ НАНЦ Федчука А.П.від 14.01.2020, вх. № 16в, від 21.01.2020, вх. № 21в та від 23.01.2020 № 23в. На запит ДУ НАНЦ листом від 17.12.2019 № 17/12-19 компанія-власник програмно-апаратного комплексу «Феррі Бокс», встановленого на РКТ-С «Море Содружества», ТОВ «Інтерпромфлот» підтвердив спроможність забезпечити виконання описаних у пункті 13 морських досліджень в районі № 48 статистичної звітності ККАМЛР у 2020 році для потреб 25-ї Української антарктичної експедиції, з використанням судна РКТ-С «Море Содружества», та повідомило, що в листопаді 2019 року фахівцями виробника «JENA engineering GMBH» здійснене планове калібрування та технічне обслуговування програмно – апаратного комплексу на борту судна. Листом від 06.12.2019 на адресу ТОВ «Інтерпромфлот» Компанія підтвердила, що вказане калібрування та технічне обслуговування виконане, після чого програмно-апаратний комплекс вимірювальних приладів «Феррі Бокс» готовий до роботи та може бути використаний для потреб 25-ї Української Антарктичної Експедиції. Зважаючи на викладене, у Замовника ДУ НАНЦ наявні умови та підстави для застосування та проведення переговорної процедури закупівлі UA-2020-01-24-001725-c, відповідно до вимог пункту 2 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи), за ДК 021-2015: 73110000-6 «Дослідницькі послуги» (Комплексна послуга з матеріально-технічного забезпечення Українських антарктичних експедицій).
До Окружного адміністративного суду м.Києва 01051, м. Київ, вул. Петра Болбочана, 8, корпус 1 ПОЗИВАЧ: Державна установа Національний антарктичний науковий центр Код ЄДРПОУ 21574751 01601, м. Київ, бульвар Т. Шевченка, 16 електронна пошта:uac@uac.gov.ua телефон (044) 246-38-10 ВІДПОВІДАЧ: Державна аудиторська служба України ЄДРПОУ 40165856 04070, м.Київ, вул. Петра Сагайдачного, буд. 4 електронна пошта: postmast@dkrs.gov.ua телефон (044) 485 17 96 адміністративний позов немайнового характеру 13.03.2020р. АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПОЗОВ про оскарження рішення суб’єкта владних повноважень 1. Законодавство, яким регульовано спільні правовідносини Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади з метою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Статтею 12 Закону визначено, що закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі. Переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками. Частиною другою статті 35 Закону визначено кілька підстав для застосування переговорної процедури закупівлі. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 35 Закону, переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. Здійснення вибору процедури закупівлі, відповідно до частини 3 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), є одним з повноважень тендерного комітету замовника. 24 січня 2020 року Тендерним комітетом ДУ НАНЦ було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, складене за формою, затвердженою Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 (копія – додаток №2) згідно якого замовник Державна установа Національний антарктичний науковий центр має намір за переговорною процедурою укласти з ТОВ «Інтерпромфлот» договір закупівлі Комплексної послуги з матеріально- технічного забезпечення українських антарктичних експедицій, предмет закупівлі ДК 021:2015 73110000-6 Дослідницькі послуги, ціна пропозиції 76 200 000,00 грн. В пункті 14 повідомлення обґрунтовано здійснення вибору переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують, наявність умов застосування процедури закупівлі. Відповідно до роз’яснення, наданого Міністерством економічного розвитку і торгівлі України «Щодо застосування переговорної процедури закупівлі» №3301-06/37709-06 від 22.11.2016р., у залежності від предмету закупівлі, який визначається замовником відповідно до порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 №454, та умови для застосування переговорної процедури закупівлі, замовник самостійно визначає документи, зокрема, експертні, нормативні, технічні та інші, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 35 Закону. 2. Підстави застосування переговорної процедури закупівлі. При обранні процедури закупівлі Тендерний комітет замовника ДУ НАНЦ керувався наступним (докладніше – в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 24.01.2020р. – додаток № 2): Відповідно до Указу Президента України «Про надання державній установі «Український антарктичний центр» статусу національного наукового центру» від 23 грудня 2004 року № 1524/2004, яким визнано загальнодержавне та міжнародне значення комплексних наукових досліджень в Антарктиці, які проводяться державною установою "Український антарктичний центр", вагомий внесок цієї установи у забезпечення використання результатів досліджень для реалізації економічних і національних інтересів України, та надано їй статус національного наукового центру надалі іменувати її Національний антарктичний науковий центр. Пунктом 2 цього Указу визначено, що пріоритетними напрямами діяльності Національного антарктичного наукового центру є: розроблення та виконання програм проведення наукових досліджень в Антарктиці; координація роботи, пов'язаної з участю України у проведенні міжнародних наукових досліджень в Антарктиці; забезпечення подальшого розвитку діяльності антарктичної станції "Академік Вернадський", підготовка та проведення комплексних морських експедицій у Південній півкулі. На виконання зобов’язань України як Сторони міжнародного Договору про Антарктику від 01 грудня 1959 (постанова Верховної Ради України про приєднання до Договору №2609-XII від 17.09.92, дата набуття чинності 28.10.1992), Україна здійснює міжнародне співробітництво в наукових дослідженнях в Антарктиці в інтересах науки i прогресу всього людства; сприяє здійсненню цілей i принципів Статуту Організації Об'єднаних Націй; виконує згідно Договору про Антарктику взяті на себе міжнародні зобов’язання та здійснює захист та реалізацію своїх економічних і національних інтересів в районі дії Договору про Антарктику. Постановою Кабінету Міністрів України «Про порядок участі центральних органів виконавчої влади у діяльності міжнародних організацій, членом яких є Україна від 13 вересня 2002 р. № 1371» у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 р. № 1276 затверджено Перелік центральних органів виконавчої влади, інших державних органів, відповідальних за виконання зобов'язань, що випливають із членства України в міжнародних організаціях, відповідно до якого, за співпрацю з міжнародними організаціями та їх органами: Комісія по збереженню морських живих ресурсів Антарктики (ККАМЛР) Науковий комітет з антарктичних досліджень (СКАР) Рада керуючих антарктичними програмами (КОМНАП) Секретаріат Договору про Антарктику та за виконання зобов'язань, що випливають із членства України в цих міжнародних організаціях відповідальне Міністерство освіти і науки, яке ці обов’язки реалізує через підпорядковану йому Державну установу Національний антарктичний науковий центр. Рішенням Науково-технічної ради ДУ НАНЦ від 09 грудня 2019 року (протокол № 5) було затверджено план наукових досліджень 25-ї Української Антарктичної Експедиції, який відповідно до завдання 4 «Визначення тенденцій кліматичної мінливості океанографічних полів Південного океану, прогнозування зон підвищеної біологічної продуктивності та промислової значимості» (заходи 1, 2, 3) та завдання 6 «Комплексне вивчення структури і функцій антарктичних організмів, створення узагальнених моделей екосистем» (заходи 1,2) Державної цільової програми у зоні економічних та наукових інтересів України – районі 48 статистичної звітності Комісії з морських живих ресурсів Антарктики (ККАМЛР) передбачає здійснення комплексного моніторингу гідродинамічних, гідрологічних і гідрохімічних полів Південного океану згідно вимог Глобальної Системи Спостереження Океану (GOOS) та Системи Спостереження Південного Океану (SOOS) для прогнозування зон підвищеної біологічної продуктивності та промислової значимості, аналізу екологічного стану та формування природоохоронних заходів для збереження біоресурсів в районі наукових та економічних інтересів України – ККАМЛР 48 (Antarctic Atlantic CCAMLR Area 48). План досліджень передбачає одночасне отримання як даних неперервних гідрологічних, гідрофізичних та гідрохімічних вимірювань, так само і даних кількісної акустичної (сонарної) зйомки скупчень криля, та зразків криля, отриманих шляхом промислового тралення. Українські науковці в 2020 році відповідно до затверджених програм наукових досліджень, потребували для виконання морських досліджень використання судна, обладнаного програмно-апаратним комплексом «Феррі-Бокс». Водночас судно має бути обладнаним приладами для акустичної (сонарної) зйомки скупчень криля, тралами для відбору зразків криля, та мати дозвіл Комісії із морських живих ресурсів Антарктики (далі ККАМЛР) на промисловий вилов антарктичного криля. Фахівцями ДУ НАНЦ під час участі у заходах міжнародних організацій СКАР, КОМНАП, АНТКОМ (CCAMLR), членом яких є Україна, а представництво здійснюється Міністерством освіти і науки України через ДУ НАНЦ, зібрано інформацію щодо наявності на суднах, які здійснюють промислову та науково-дослідну діяльність у Зоні дії Договору про Антарктику, програмно-апаратних вимірювальних комплексів приладів «Феррі Бокс» та їх аналогів. Згідно з отриманою інформацією, у промисловому сезоні 2019/2020 років, що співпадає з сезоном навігації в Антарктиці, РКТ-С «Море Содружества» (прапор України), за отриманою з різних джерел ДУ НАНЦ інформацією, так само як у сезоні 2018/2019 років, залишається єдиним судном, що здійснює промисловий вилов криля, відповідає всім вимогам щодо проведення наукових досліджень такого рівня та обладнане програмно-апаратним комплексом «Феррі Бокс». Для перевірки інформації щодо того, чи є РКТ-С «Море Содружества» єдиним судном, яке у сезоні 2020 року може надати для потреб 25-ї Української Антарктичної Експедиції необхідне обладнання, ДУ НАНЦ було надіслано запити на здійснення наукової експертизи до Українського наукового центру екології моря Міненергобезпеки України та Гідрофізичного Центру НАН України. У отриманих науково-експертних заключеннях (вх. № 74 від 23.12.2019, вх.№ 66/1 від 16.12.2019 – додатки до відповіді про надання поснень під час моніторингу) підтверджено, що у 2020 році РКТ-С «Море Содружества» залишається єдиним судном, яке здійснює діяльність з промислового вилову криля у Зоні дії Договору про Антарктику, та обладнане програмно-апаратним комплексом «Феррі Бокс». Також інформацію щодо того, що у 2020 році РКТ-С «Море Содружества» залишається єдиним судном, яке здійснює діяльність у зоні дії Договору про Антарктику, та обладнане програмно-апаратним комплексом «Феррі Бокс», підтверджено в листуванні ДУ НАНЦ із виробниками програмно-апаратного комплексу «Феррі Бокс» «JENA engineering GMBH». Науковий Комітет з Антарктичних Досліджень (SCAR/СКАР) є головною неурядовою організацією, що відповідальна за міжнародну координацію наукових досліджень в Антарктичному регіоні. ДУ НАНЦ як установа, що представляє Україну в Науковому комітеті з антарктичних досліджень (СКАР), Комісії по збереженню морських живих ресурсів Антарктики (ККАМЛР) та інших міжнародних організаціях системи Договору про Антарктику, бере участь у координуванні наукових досліджень в Антарктичному регіоні та володіє повною інформацією про види досліджень які планується проводити країнами – членами цих міжнародних організацій в Антарктиці та високотехнологічне наукове обладнання, що використовується. Таким чином, у Замовника ДУ НАНЦ були наявні умови та підстави для застосування переговорної процедури закупівлі, відповідно до вимог пункту 2 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи), за ДК 021-2015: 73110000-6 «Дослідницькі послуги» (Комплексна послуга з матеріально-технічного забезпечення Українських антарктичних експедицій). 3. Моніторинг закупівлі. Відповідно до статті 7-1, Закону, моніторинг закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його територіальні органи. 07 лютого 2020 року Державною аудиторською службою України було розпочато моніторинг закупівлі UA-M-2020-02-07-000069 ● 7ddadce51c82476c8ac33ee967e3f271 Державної установи Національний антарктичний науковий центр предмет закупівлі за ДК 021:2015 73110000-6 «Дослідницькі послуги» (Комплексна послуга з матеріально-технічного забезпечення Українських антарктичних експедицій), за переговорною процедурою Prozorro UA-2020-01-24-001725-c ● , (інформація про оприлюднення 6e5af9fb84c44cddb6e934992fcfe189) (інформація про моніторинг – додаток №3). Відповідно до частини 5 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», протягом строку проведення моніторингу закупівлі орган державного фінансового контролю має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, повинен надати відповідні пояснення через електронну систему закупівель. 19 лютого 2020 року Держаудитслужбою було оприлюднено запит замовнику на пояснення, на який 24 лютого 2020 року ДУ НАНЦ було надано відповідь (роздруківка з електронної системи закупівель – додаток № 4). До відповіді додані експертний висновок УкрНЦЕМ від 16.12.2019р. №01/6 -365 (копія - додаток № 5), лист ТОВ «Інтерпромфлот» від 17.12.209 №17/12-19 (копія - додаток № 6), лист Наукового гідрофізичного центру НАН України від 21.12.2019р. вих. №148-344 з науково-експертною оцінкою (копія - додаток № 7), службові записки завідувача відділу міжнародного наукового та науково-технічного співробітництва ДУ НАНЦ Федчука А.П. від 14.02.2020р., 21.01.2020р. та 23.01.2020р. (копії – додатки № 8, 9, 10), що підтверджують наявність умов для застосування переговорної процедури закупівлі. 28 лютого 2020 року Державною аудиторською службою України було оприлюднено висновок про результати моніторингу закупівлі Державної установи Національний антарктичний науковий центр (далі – Висновок), у пункті 2 констатуючої частини якого зазначено: «Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов застосування переговорної процедури закупівель установлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 35 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено». В третьому пункті констатуючої частини Висновку зазначено: «Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба, зобов’язує Замовника вжити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення». Роздрукований з електронної системи закупівель Висновок – додаток №11, заявляється клопотання про витребування Висновку в суб’єкта владних повноважень (відповідача). 4. Позивач ДУ НАНЦ оскаржує Висновок в частині: встановлення порушення вимог пункту 2 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі», зобов’язання замовника усунути порушення шляхом розірвання договору та вважає висновок незаконним і необґрунтованим з наступних підстав: В пункті 1 констатуючої частини Висновку Держаудитслужбою наявінсть порушення обгрунтоваується тим, що пояснення Замовника та документи не підтверджують (відсутності конкуренції на відповідному ринку) неможливість надання комплексної послуги з матеріально-технічного забезпечення Українських антарктичних експедицій промисловими суднами під прапором Китайської народної республіки (Fu Rong Hai, Fu Yuan Yu 9818, Long Fa, Long Teng) та Республіки Кореї (Insung Ho, Kwang Ja Ho та Sejong) інформація про які розміщена на сайті ККАМЛР. В той же час Державною аудиторською службою не зазначено у висновку доказів, якими підтверджується, що зазначені Корейські та Китайські суда мають необхідне обладнання та можливість надати комплексну послугу ДУ НАНЦ та спростовують висновок ДУ НАНЦ про відсутність конкуренції на відповідному ринку. Ще в грудні 2019 року у ДУ НАНЦ були наявна інформація, зібрана з різних джерел в процесі виконання статутних завдань, яка підтверджувала, що у 2019-2020 промисловому сезоні РКТ-С «Море Содружества» залишається єдиним судном, яке здійснює діяльність з промислового вилову у зоні дії Договору про Антарктику, обладнане програмно-апаратним комплексом «Феррі Бокс» та необхідним науковцям ДУ НАНЦ обладнанням. Але, оскільки аналогічна закупівля ДУ НАНЦ Комплексної послуги з матеріально-технічного забезпечення українських антарктичних експедицій, здійснена ДУ НАНЦ 02.10.2018р. за переговорною процедурою № UA-2018-10-02-001268-a з ТОВ «Інтерпромфлот» була визнана Державною аудиторською службою такою, що здійснена з порушенням пункту 2 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» під час проведення моніторингу, результати на той момент оскаржувалися в судовому порядку, ДУ НАНЦ додатково звернувся з запитами до наукових представників країн, що здійснюють промисловий вилов криля в 48 районі ККАМЛР, для отримання підтвердження відсутності конкуренції ще з одного джерела. Тому відсутність відповіді на звернення ДУ НАНЦ наукових представників Китаю та Кореї не є та не може бути доказом можливості риболовецьких суден цих країн надати Комплексну послугу українським науковцям. Таким чином, закупівля комплексної послуги була максимально відкладена до отримання всіх відповідей, що уникнути суперечок з органом державного фінансового контролю. На даний момент постановою Верховного Суду у складі Колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 05 березня 2020 року було задоволено касаційну скаргу ДУ НАНЦ, скасовано постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 26 листопада 2019 року в справі №640/467/19, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 вересня 2019 року в справі № 640/467/19 залишено в силі. Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12 вересня 2019 року в справі № 640/467/19 було визнано протиправним та скасувано висновок про результати моніторингу закупівлі Державної установи Національний антарктичний науковий центр: предмет закупівлі за ДК 021-2015: 73110000-6 "Дослідницькі послуги" (Комплексна послуга з матеріально - технічного забезпечення Українських антарктичних експедицій) за переговорною процедурою Prozorro №UA-2018-10-02-001268-а Державної аудиторської служби України, який оприлюднено 19.12.2018 року в частині встановлення порушення законодавства щодо неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі та зобов`язання замовника усунути порушення. Підстави обрання процедури закупівлі були аналогічними – наявність лише одного судна в промисловому сезоні 2018/2019 (РКТ-С «Море Содружества»), що відповідає всім вимогам ДУ НАНЦ для надання Комплексної послуги з матерілаьно-технічного забезпечення українських антарктичних експедицій. Обставиною, що потребує доведення для встановлення наявності порушення пункту 2 частини другої статті 35 Закону є наявність іншого судна, що відповідає вимогам ДУ НАНЦ - обладнаного програмно-апаратним комплексом «Феррі-Бокс», приладами для акустичної (сонарної) зйомки скупчень криля, тралами для відбору зразків криля, та мати дозвіл Комісії із морських живих ресурсів Антарктики (далі ККАМЛР) на промисловий вилов антарктичного криля. Посилання на такі докази у оскаржуваному Висновку відсутні. Відповідно до ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, у таких справах суб’єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин. Зобов’язання щодо усунення порушень шляхом розірвання договору оскаржується Замовником у зв’язку із відсутністю порушень, а також у зв’язку із тим, що така вимога суперечить пункту 1 статті 188 Господарського кодексу України, відповідно до якої зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Відповідно до ч.10 статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Адміністративний позов подається з дотриманням встановленого строку. Позивач надає до позовної заяви копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо повноваження керівника Державної установи Національний антарктичний науковий центр на підписання позовної заяви в порядку самопредставництва (додаток №12) та заявляє клопотання про витребування оскаржуваного рішення та запитів замовнику на пояснення, опублікованого на веб-порталі Уповноваженого органу у відповідача, оскільки позивачу це рішення та запити не надавалися та відсутні. Позивачем при поданні позовної заяви подається роздруківка електронного доказу сплати судового збору у встановленому порядку та розмірі (додаток № 1). Відповідно до ч. 5 ст.160 КАС України, позивач у позовній заяві зазначає: - законом не встановлений обов’язків досудовий порядок урегулювання спору, тому заходи для досудового врегулювання спору не вживалися; - заходи забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви не здійснювалися; - оскаржуване рішення суб’єкта владних повноважень обмежує право позивача як замовника застосовувати переговорну процедуру за наявності для цього підстав, не оскарження висновку спричиняє перевірку закупівель та непродуктивні втрати робочого часу співробітників позивача у зв’язку із необхідністю участі у такій перевірці, право на оскарження висновку органу державного фінансового контролю прямо передбачене п.10 ст. 71 Закону України «Про публічні закупівлі» - позивач надає власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав. - позивач подає клопотання про витребування оскаржуваного висновку у зв’язку із відсутністю його у позивача Відповідно до статті 2 КАС України, Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб’єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо. Оскаржуваний висновок, на переконання позивача, не відповідає цим вимогам. Зважаючи на викладене, оскільки у оскаржуваному Висновку (в частині, що оскаржується) відсутні докази того, що корейські та китайські суда, що мають дозвіл на вилов криля в 48 районі ККАМЛР обладнані необхідним для українських науковців обладнанням для надання Комплексної послуги з матерілаьно-технічного забезпечення українських антарктичних експедицій, обгрунтування та висновок позивача ДУ НАНЦ, які викладені в Повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі не спростовані Відповідачем під час проведення моніторингу закупівлі, враховуючи, що, відповідно до ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, у таких справах суб’єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин, Керуючись статтями 2, 5, 77, 160, 161 КАС України, Законом України «Про публічні закупівлі», «Порядком заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі», затвердженим Наказом Державної аудиторської служби України 23.04.2018 № 86, ст. 188 ГК України, ПРОШУ: 1. Визнати протиправним та скасувати висновок про результати моніторингу закупівлі Державної аудиторської служби України, UA-M-2020-02-07-000069 ● 7ddadce51c82476c8ac33ee967e3f271 від 28 лютого 2020 року закупівлі Державної установи Національний антарктичний науковий центр, предмет закупівлі за ДК 021-2015: 73110000-6 «Дослідницькі послуги» (Комплексна послуга з матеріально-технічного забезпечення Українських антарктичних експедицій) за переговорною процедурою Prozorro UA-2020-01-24-001725-c (інформація про оприлюдення 6e5af9fb84c44cddb6e934992fcfe189, 2020-01-24) в частині встановлення порушення вимог пункту 2 частини другої статті 35 Закону України про публічні закупівлі та зобов’язання замовника вжити заходів для усуння порушень, зокрема, шляхом розірвання договору. 2. Стягнути з відповідача Державної аудиторської служби України, ЄДРПОУ 40165856, 04070, м.Київ, вул. Петра Сагайдачного, буд. 4 на користь позивача Державної установи Національний антарктичний науковий центр, ЄДРПОУ 21574751, 01601, м. Київ, бульвар Т. Шевченка, 16, IBAN UA 158201720343110001000010192 в ДКСУ м. Києва, МФО 820172 суму сплаченого судового збору 2102,00 грн. та інші документально підтверджені судові витрати. 3. Витребувати в відповідача Державної аудиторської служби України оскаржуване рішення – оприлюднений 28 лютого 2020 року висновок про результати моніторингу закупівлі UA-M-2020-02-07-000069 ● 7ddadce51c82476c8ac33ee967e3f271 закупівлі Державної установи Національний антарктичний науковий центр, предмет закупівлі за ДК 021-2015: 73110000-6 «Дослідницькі послуги» (Комплексна послуга з матеріально-технічного забезпечення Українських антарктичних експедицій) за переговорною процедурою Prozorro за переговорною процедурою Prozorro UA-2020-01-24-001725-c. ДОДАТКИ: 1. Платіжне доручення про сплату судового збору. 2. Роздруковане з електронної системи закупівель повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 24.01.2020р. та друкована версія 3. Роздрукована з електронної системи закупівель інформація про моніторинг закупівлі UA-M-2020-02-07-000069 ● 7ddadce51c82476c8ac33ee967e3f271 4. Роздрукований з електронної системи закупівель запит замовнику на пояснення від 02.19.2020р. та відповідь ДУ НАНЦ від 24.02.2020р. 5. Копія експертного висновку УкрНЦЕМ від 16.12.2019р. №01/6 – 6. Копія листаТОВ «Інтерпромфлот» від 17.12.209 №17/12-19 7. Копія листа Наукового гідрофізичного центру НАН України від 21.12.2019р. вих. №148-344 з науково-експертною оцінкою 8. Копія службової записки завідувача відділу міжнародного наукового та науково-технічного співробітництва ДУ НАНЦ Федчука А.П. від 14.02.2020р., 9. Копія службової записки завідувача відділу міжнародного наукового та науково-технічного співробітництва ДУ НАНЦ Федчука А.П. від 21.01.2020р. 10. Копія службової записки завідувача відділу міжнародного наукового та науково-технічного співробітництва ДУ НАНЦ Федчука А.П. від 23.01.2020р. 11. Роздрукований з електронної системи закупівель висновок про результати моніторингу закупівлі від 28.02.2020р. 12. Копія виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Державної установи Національний антарктичний науковий центр (доказ наявний у позивача). 13. Копія позовної заяви та доданих документів (1 примірник). Директор ДУ НАНЦ Є.О. Дикий