0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
26 000 000.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 27 лют. 09:59
Орган ДФК: Північно-Східний офіс Держаудитслужби (Сумська обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Північно-Східний офіс Держаудитслужби (Сумська обл.)
ПРИХОВАНО
Департамент інфраструктури Сумської міської ради надає пояснення стосовно застосування п.2 ч.2 статті 35 Закону України "Про публічні закупівлі" при закупівлі енергії електричної, а саме ч.2 ст. 58 Розділу ХІІ закріплено, що Споживачі, визначені в Законі про ринок електричної енергії, мають право на постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами. Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради скористався своїм правом на постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, шляхом підписання Заяви – приєднання до умов договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг та укладання Договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» (сканкопії додаються). ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» є єдиним постачальником універсальної послуги постачання електричної енергії за регульованим тарифом і передачі електричної енергії в межах власних діючих мереж на території Сумської області. Дане підприємство включене до Переліку постачальників універсальних послуг на закріпленій території, затвердженого постановою НКРЕКП від 26.10.2018 №1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого, відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території» за № 11. Частиною 2 ст.63 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. Отже, ті замовники, які відносяться до малих непобутових споживачів, на закупівлю електричної енергії проводять переговорну процедуру з постачальником універсальних послуг, оскільки в межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. При цьому ціни на електричну енергію, що постачається споживачам постачальниками універсальних послуг включають, у тому числі, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії»). На підставі викладеного, з метою безперебійного забезпечення електричною енергією об’єктів Замовника, враховуючи Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (зі змінами), Закон України «Про ринок електричної енергії» від 13 квітня 2017 року № 2019-VІІІ, Постанову НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії» було прийнято рішення про здійснення закупівлі електричної енергії на умовах універсальної послуги у постачальника універсальної послуги ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» за переговорною (скороченою) процедурою, відповідно до п.2 ч.2 статті 35 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, оскільки ч.2 ст.63 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг.
Департамент інфраструктури Сумської міської ради надає пояснення стосовно застосування п.2 ч.2 статті 35 Закону України "Про публічні закупівлі" при закупівлі енергії електричної, а саме ч.2 ст. 58 Розділу ХІІ закріплено, що Споживачі, визначені в Законі про ринок електричної енергії, мають право на постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами. Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради скористався своїм правом на постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, шляхом підписання Заяви – приєднання до умов договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг та укладання Договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» (сканкопії додаються). ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» є єдиним постачальником універсальної послуги постачання електричної енергії за регульованим тарифом і передачі електричної енергії в межах власних діючих мереж на території Сумської області. Дане підприємство включене до Переліку постачальників універсальних послуг на закріпленій території, затвердженого постановою НКРЕКП від 26.10.2018 №1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого, відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території» за № 11. Частиною 2 ст.63 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. Отже, ті замовники, які відносяться до малих непобутових споживачів, на закупівлю електричної енергії проводять переговорну процедуру з постачальником універсальних послуг, оскільки в межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. При цьому ціни на електричну енергію, що постачається споживачам постачальниками універсальних послуг включають, у тому числі, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії»). На підставі викладеного, з метою безперебійного забезпечення електричною енергією об’єктів Замовника, враховуючи Закон України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (зі змінами), Закон України «Про ринок електричної енергії» від 13 квітня 2017 року № 2019-VІІІ, Постанову НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії» було прийнято рішення про здійснення закупівлі електричної енергії на умовах універсальної послуги у постачальника універсальної послуги ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» за переговорною (скороченою) процедурою, відповідно до п.2 ч.2 статті 35 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме: відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, оскільки ч.2 ст.63 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг.
Департамент інфраструктури Сумської міської ради звертається за роз’ясненнями, щодо висновку Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області стосовно правомірності застосування переговорної процедури (скороченої) при закупівлі електричної енергії, адже в поясненні, наданому 27.02.2020 р. чітко зазначено про те, що ч.2 ст. 58 Розділу ХІІ Закону про ринок електричної енергії № 2019 закріплено, що Споживачі, визначені в Законі про ринок електричної енергії, мають право на постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами. ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» є єдиним постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії за регульованим тарифом і передачі електричної енергії в межах власних діючих мереж на території Сумської області. Дане підприємство включене до Переліку постачальників універсальних послуг на закріпленій території, затвердженого постановою НКРЕКП від 26.10.2018 №1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого, відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території» за № 11. Постачальник універсальних послуг ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» здійснює постачання електричної енергії у порядку, визначеному правилами роздрібного ринку, та на умовах договору постачання універсальних послуг. Договір про постачання універсальних послуг є публічним договором приєднання та розробляється постачальником універсальної послуги на підставі типового договору, форма якого затверджується Регулятором. Департаментом інфраструктури міста Сумської міської ради 01.01.2019 року укладений Договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг строком на 2 роки (2019-2020 р.р.). Скан – копії Договору та Заяви-приєднання надано до пояснення. Частиною 2 ст.63 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. Так, постачання електричної енергії дійсно не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Проте, відповідно до укладеного Договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг з ТОВ «ЕНЕРА СУМИ», предметом договору є постачання електричної енергії за регульованим тарифом і передачі електричної енергії в межах власних діючих мереж на території Сумської області на умовах універсальної послуги. Мова по те, що ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» є природним монополістом у сфері енергетики та комунальних послуг, при виборі процедури закупівлі – не йшла. Мова йде про те, що частиною 2 ст.63 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг (ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» ) не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. А тому і був застосований п.2 ч.2 статті 35 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме: відсутность конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, оскільки ч.2 ст.63 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг, тобто з технічних причин. Департаментом інфраструктури міста Сумської міської ради у 2019 р. та 2020 році були проведені дві преговорні (скорочені) процедури закупівлі електричної енергії, проте питання у 2019 році в Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області не виникало. До речі, листи АМКУ та листи Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, щодо закупівлі електричної енергії носять рекомендаційний характер. Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради керується виключно Законами України. На підставі викладеного, просимо надати роз’яснення: 1. Чому, скориставшись своїм правом на укладання Договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, відповідно до прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про ринок електричної енергії», якими передбачено надання тимчасово, у період з 01.01.2019 року по 31.12.2020 року, універсальних послуг постачальником універсальних послуг бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності, Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради порушив Закон України, в частині обрання та застосування переговорної процедури (скороченої) в 2020 році, проте, як в 2019 році по такій самій закупівлі порушень не встановлено? 2. Навіщо проводити відкриті торги на закупівлю електричної енергії для вуличного освітлення у 2020 році, якщо, відповідно до чинного законодавства України, Замовник має укладений Договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг та Заяву – приєднання до умов договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, та у період з 01.01.2019 року по 31.12.2020 року проводить переговорні процедури (скорочені), при відсутністі конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, оскільки ч.2 ст.63 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг, тобто з технічних причинвідповідно до чинного законодавства України (обґрунтування наведено вище)?
Орган ДФК: Північно-Східний офіс Держаудитслужби (Сумська обл.)
Щодо порушених у зверненні питань слід зазначити, що твердження Замовника, що у 2019 році по такій самій закупівлі порушень не встановлено не відповідає дійсності, оскільки Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області не здійснювало контрольні заходи (в т.ч. моніторинг), під час яких досліджувалось питання правомірності здійснення закупівель Департаментом інфраструктури міста Сумської міської ради електричної енергії у 2019 році. При цьому, суть та обставини допущеного порушення в частині неправомірного обрання переговорної процедури закупівлі (ID: UA-2020-01-08-000032-c) викладено у констатуючій частині висновку про результати моніторингу закупівлі.
Орган ДФК: Північно-Східний офіс Держаудитслужби (Сумська обл.)
ПРИХОВАНО
Департамент інфраструктури Сумської міської ради повідомляє про неможливість усунення порушень, відповідно до висновку Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, стосовно правомірності застосування переговорної процедури (скороченої) при закупівлі електричної енергії, в зв’язку з тим, що вважає правомірними своє дії в укладенні Договору про постачання електричної енергії з постачальником універсальних послуг та Заяви – приєднання до умов договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг та правомірним проведення переговорної процедури (скороченої), при відсутністі конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи, оскільки ч.2 ст.63 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що у межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг, тобто з технічних причин, відповідно до чинного законодавства України.