0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
3 707 585.00 UAH
Замовник
ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ БЕРЕЗАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 9 лип. 12:19
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПІВДЕННОМУ ОФІСУ ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ Про надання інформації, документів та матеріалів щодо укладення додаткових угод до договору закупівлі, укладеного за результатами закупівлі ID: UA-2020-10-30-004254-c На виконання запиту Південного офісу Державної аудиторської служби України від 14.07.2021 щодо надання документів та інформацію, що підтверджують наявність підстав для збільшення ціни природного газу у межах договору купівлі-продажу природного газу від 04.12.2020 № 631, відділ освіти, культури, молоді та спорту Березанської селищної ради Миколаївської області (далі відділ) як замовник цієї закупівлі, пояснює таке. 30 жовтня 2020 відділом було оголошено закупівлю за предметом ДК 021:2015 - 09120000-6 «Газове паливо (Природний газ)» ідентифікатор закупівлі ID: UA-2020-10-30-004254-c. Вже 16 листопада 2020 за вказаною закупівлею відбувся аукціон. За результатами аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією стала пропозиція ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» , яка була відхилена, як така що не відповідала вимогам тендерної документації. Наступною пропозицією було розглянуто пропозицію ТОВ «ЕКОТЕХІНВЕСТ». Сума пропозиції склала 2 099294,75 грн. з ПДВ за 501 025 м.куб., тобто по 4190 грн з ПДВ за 1000 куб.м. 20 листопада 2020 року відділом на сайті уповноваженого органу було сформовано оголошення про намір укласти договір з ТОВ «ЕКОТЕХІНВЕСТ», а 04 грудня 2020 було укладено сам договір про закупівлю природного газу за №631 (далі договір). За умовами договору постачання газового палива повинно було здійснюватися протягом 2021 року. Таким чином від дати аукціону до початку виконання зобов’язань за договором пройшло 45 календарних днів. Окрім того згідно пп.2 п.10.1. договору істотні умови договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань Сторонами у повному обсязі, крім випадків, які визначені у Законі України “Про публічні закупівлі” , зокрема у випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. 06 січня 2021 року, постачальник природного газу за договором ТОВ «ЕКОТЕХІНВЕСТ» звернувся до відділу з листом №101-21 (додається), яким було повідомлено про неможливість виконання умов договору через різку зміну ціни на природний газ на ринку та запропоновано передивитися ціну визначено договором. До листа було додано 7 проектів додаткових угод, та експертні висновки Київської торгово-промислової-палати України від 04 січня 2021 року №№ Ц-1/1, Ц-1/2, Ц-1/3, Ц-1/4, Ц-1/5 та від 05 січня 2021 року №Ц-5/2. 31 березня 2021 року. ТОВ «ЕКОТЕХІНВЕСТ» черговий раз звернулося до відділу з листом про перегляд ціни договору №22-21. До вказаного листа було додано висновок Харківської торгово-промислової палати від 16.03.2021 3659/21, в якому зазначено ціни на газове паливо на дати з 03 по 15 березня 2021 року. Зазначені експертні висновки вказують, що ціна на природний газ за результатами електронних біржових торгів, станом на 20.11.2020 складала 5760 грн. з ПДВ за тис.куб.м, на 10.12.2020 - 6480 грн. з ПДВ за тис.куб.м, на 22.12.2020 - 7165,51 грн. з ПДВ за тис.куб.м, на 29.12.2020 - 7721,99 грн. з ПДВ за тис.куб.м,, на 30.12.2020 - 8105,88 грн. з ПДВ за тис.куб.м, на 05.01.2021 - 8590 грн. з ПДВ за тис.куб.м, та на 15.03.2021 - 9473,44 грн. з ПДВ за тис.куб.м. З метою, вивчення питання актуальних цін природного газу на ринку відділом було досліджено сайт НАК «Нафтогаз України» та інформацію щодо умов закупівлі компаніями-постачальниками природного газу розміщену на офіційному веб-сайті ТОВ “ГПК “Нафтогаз Трейдинг” за посиланням https://naftogaztrading.com.ua/news/cina-gazu. З оприлюдненої на цьому інформаційному ресурсі інформації витікає, що ціна на природний газ з моменту опублікування оголошення про намір укласти договір до моменту укладення додаткових угод №№ 1,2 3 4, 5 та 6, мала значні коливання, і станом на 09 лютого 2021 мала значення 7604.71 грн. з ПДВ за тис.куб.м. Таким чином відділом було укладено додаткові угоди - від 09.02.2021 № 1 збільшено ціну на товар на 10% з 04.01.2021, тобто до 4608,98 грн. з ПДВ за тис.куб.м. - від 09.02.2021 № 2 збільшено ціну на товар на 10% з 06.01.2021, тобто до 5069,89 грн. з ПДВ за тис.куб.м. - від 11.02.2021 № 3 збільшено ціну на товар на 10% з 08.01.2021, тобто до 5576,88 грн. з ПДВ за тис.куб.м. - від 12.02.2021 № 4 збільшено ціну на товар на 10% з 10.01.2021,тобто до 6134,57 грн. з ПДВ за тис.куб.м. - від 15.02.2021 № 5 збільшено ціну на товар на 10% з 12.01.2021,тобто до 6748,03 грн. з ПДВ за тис.куб.м. - від 16.02.2021 № 6 збільшено ціну на товар на 10% з 14.01.2021,тобто до 7422,83 грн. з ПДВ за тис.куб.м. - від 07.04.2021 № 7 збільшено ціну на товар на 9,99% з 15.03.2021, тобто до 8164,37 грн. з ПДВ за тис.куб.м. Згідно з п.2 ч.5 чт.42 Закону України «Про публічні закупівлі», в редакції чинній на момент укладення додаткових угод, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків «збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії». Згідно з роз`ясненнями Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю» від 07.04.2015 №3302-05/11398-07 у залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків кожного разу з рахуванням попередніх змін, внесених до нього, сукупність яких може перевищувати 10 відсотків від ціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладання договору про закупівлю та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі, і виконати свої зобов`язання відповідно до такого договору з урахуванням зазначених змін. Ураховуючи викладене, при кожному внесенні змін до договору про закупівлю у вищезазначеному випадку шляхом укладання додаткової угоди до договору сторони договору зобов`язані належним чином виконувати умови такого договору з урахуванням змінених його умов кожного разу. Водночас внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» торгово-промислові палати створюються з метою сприяння розвиткові народного господарства національної економіки, її інтеграції у світову господарську систему, формуванню сучасної промислової, фінансової і торговельної інфраструктури, створенню сприятливих умов для підприємницької діяльності, всебічному розвиткові усіх видів підприємництва, не заборонених законодавством України, науково-технічних і торговельних зв`язків між українськими підприємця та підприємцями зарубіжних країн. Оскільки законодавством у сфері публічних закупівель конкретну особу, наділену повноваженнями надавати інформацію на підтвердження коливання ціни товару на ринку, не визначено, як і не визначено форму/вигляд інформації щодо такого коливання, то, виходячи з норм чинного законодавства, до суб`єктів надання такої інформації можна віднести, зокрема, Державну службу статистики України, на яку постановою КМУ № 442 від 10.09.2014 року "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" покладено функцію з контролю за цінами в частині здійснення моніторингу динаміки цін (тарифів) на споживчому ринку; державне підприємство "Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків", яке на замовлення суб`єкта господарювання виконує цінові/товарні експертизи, зокрема, щодо відповідності ціни договору наявній кон`юнктурі певного ринку товарів; Торгово-промислову палату України, яка у межах власних повноважень надає послуги щодо цінової інформації. Так, у своїй постанові від 29.03.2019 у справі № 826/6926/17 Верховний Суд зазначив, що довідки торгово-промислової палати, яка є повноважними органами, що має право, зокрема здійснювати моніторинг цін та визначати вартість товару, містять інформацію щодо ціни на певні товари на певну дату, а отже з аналізу наявної в них інформації та ціни за одиницю продукції визначеної у договорах, укладених між сторонами, можна прослідкувати динаміку цін, а також установити зміну ціни у бік збільшення чи зменшення, установити факт наявності коливання ціни. Отже, висновки торгово-промислової палати є належними та допустимими доказами коливання та зміни ціни на певний період часу. Вказані вище експертні висновки Київської торгово-промислової-палати України є належним підтвердженням коливання ціни на природний газ на ринку, так, як видані саме торгово-промисловою палатою, а засвідчення цін відповідно до ст. 3 Закону України "Про торгово-промислові палати в Україні" віднесено до їх компетенції. У експертних висновках від 04 січня 2021 року №№ Ц-1/1 та Ц-1/5 чітко вказано, що станом на 20.11.2020 ціна на природний газ становила 5760 грн. з ПДВ за тис куб м, що у порівнянні з ціною на 05.01.2021 – 8 590 грн. з ПДВ за тис куб м, є вищою, що свідчить про коливання ціни на ринку природного газу. Так, саме з аналізу наявної в них інформації та ціни за одиницю продукції визначеної у договорі (чи попередній додатковій угоді), можна прослідкувати динаміку цін, а отже установити її рух у бік збільшення чи зменшення та установити факт наявності коливання ціни. Вказані висновки є чинними та інформація викладена в них ні ким не спростована, а отже додаткові угоди укладені на підставі офіційних, належних документів, передбачених чинним законодавством. Окрім того, жодним діючим нормативно-правовим актом чи офіційним роз`ясненням не передбачено яким чином інформація про коливання ціни на ринку повинна бути викладена. Тобто, у зв`язку з відсутністю офіційно затвердженої форми документу (довідки) уповноваженого органу, підтверджуючу зміну ціни, де було б конкретно зазначено відсоток коливання, або офіційно затвердженого алгоритму розрахунку коливання ціни товару на ринку, замовник самостійно, на свій розсуд має право визначати, яким чином учасник може підтвердити коливання ціни на ринку. У той же час, наявність вищевказаних висновків торгово-промислової палати виданих у різний період із зазначенням цін на природний газ дає змогу прослідкувати динаміку зміни цін на ринку природного газу - у даному випадку у бік збільшення. Окрім того, до уваги було взято і те що ціна на газове паливо на ринку коливалася в бік зростання, в тому числі і в період з дати формування тендерної документації до дати укладення договору та в період укладення оскаржуваних додаткових угод. Можливість коригування цін в договорі про закупівлю врегульована виключно ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», тому в даній ситуації не є визначальною дата укладення договору та додаткових угод. Така позиція викладена у постанові Північного апеляційного господарського суду від 23.02.2021 у справі №927/550/20. За таких обставин, відділ освіти, культури, молоді та спорту Березанської селищної ради Миколаївської області, вважає додаткові угоди, щодо яких здійснюється моніторинг, такими що не суперечать нормам законодавства та сторонами дотримано вимоги частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
ПІВДЕННОМУ ОФІСУ ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ Про надання інформації, документів та матеріалів щодо укладення додаткових угод до договору закупівлі, укладеного за результатами закупівлі ID: UA-2020-10-30-004254-c На виконання запиту Південного офісу Державної аудиторської служби України від 14.07.2021 щодо надання документів та інформацію, що підтверджують наявність підстав для збільшення ціни природного газу у межах договору купівлі-продажу природного газу від 04.12.2020 № 631, відділ освіти, культури, молоді та спорту Березанської селищної ради Миколаївської області (далі відділ) як замовник цієї закупівлі, пояснює таке. 30 жовтня 2020 відділом було оголошено закупівлю за предметом ДК 021:2015 - 09120000-6 «Газове паливо (Природний газ)» ідентифікатор закупівлі ID: UA-2020-10-30-004254-c. Вже 16 листопада 2020 за вказаною закупівлею відбувся аукціон. За результатами аукціону найбільш економічно вигідною пропозицією стала пропозиція ТОВ «УКР ГАЗ РЕСУРС» , яка була відхилена, як така що не відповідала вимогам тендерної документації. Наступною пропозицією було розглянуто пропозицію ТОВ «ЕКОТЕХІНВЕСТ». Сума пропозиції склала 2 099294,75 грн. з ПДВ за 501 025 м.куб., тобто по 4190 грн з ПДВ за 1000 куб.м. 20 листопада 2020 року відділом на сайті уповноваженого органу було сформовано оголошення про намір укласти договір з ТОВ «ЕКОТЕХІНВЕСТ», а 04 грудня 2020 було укладено сам договір про закупівлю природного газу за №631 (далі договір). За умовами договору постачання газового палива повинно було здійснюватися протягом 2021 року. Таким чином від дати аукціону до початку виконання зобов’язань за договором пройшло 45 календарних днів. Окрім того згідно пп.2 п.10.1. договору істотні умови договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань Сторонами у повному обсязі, крім випадків, які визначені у Законі України “Про публічні закупівлі” , зокрема у випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. 06 січня 2021 року, постачальник природного газу за договором ТОВ «ЕКОТЕХІНВЕСТ» звернувся до відділу з листом №101-21 (додається), яким було повідомлено про неможливість виконання умов договору через різку зміну ціни на природний газ на ринку та запропоновано передивитися ціну визначено договором. До листа було додано 7 проектів додаткових угод, та експертні висновки Київської торгово-промислової-палати України від 04 січня 2021 року №№ Ц-1/1, Ц-1/2, Ц-1/3, Ц-1/4, Ц-1/5 та від 05 січня 2021 року №Ц-5/2. 31 березня 2021 року. ТОВ «ЕКОТЕХІНВЕСТ» черговий раз звернулося до відділу з листом про перегляд ціни договору №22-21. До вказаного листа було додано висновок Харківської торгово-промислової палати від 16.03.2021 3659/21, в якому зазначено ціни на газове паливо на дати з 03 по 15 березня 2021 року. Зазначені експертні висновки вказують, що ціна на природний газ за результатами електронних біржових торгів, станом на 20.11.2020 складала 5760 грн. з ПДВ за тис.куб.м, на 10.12.2020 - 6480 грн. з ПДВ за тис.куб.м, на 22.12.2020 - 7165,51 грн. з ПДВ за тис.куб.м, на 29.12.2020 - 7721,99 грн. з ПДВ за тис.куб.м,, на 30.12.2020 - 8105,88 грн. з ПДВ за тис.куб.м, на 05.01.2021 - 8590 грн. з ПДВ за тис.куб.м, та на 15.03.2021 - 9473,44 грн. з ПДВ за тис.куб.м. З метою, вивчення питання актуальних цін природного газу на ринку відділом було досліджено сайт НАК «Нафтогаз України» та інформацію щодо умов закупівлі компаніями-постачальниками природного газу розміщену на офіційному веб-сайті ТОВ “ГПК “Нафтогаз Трейдинг” за посиланням https://naftogaztrading.com.ua/news/cina-gazu. З оприлюдненої на цьому інформаційному ресурсі інформації витікає, що ціна на природний газ з моменту опублікування оголошення про намір укласти договір до моменту укладення додаткових угод №№ 1,2 3 4, 5 та 6, мала значні коливання, і станом на 09 лютого 2021 мала значення 7604.71 грн. з ПДВ за тис.куб.м. Таким чином відділом було укладено додаткові угоди - від 09.02.2021 № 1 збільшено ціну на товар на 10% з 04.01.2021, тобто до 4608,98 грн. з ПДВ за тис.куб.м. - від 09.02.2021 № 2 збільшено ціну на товар на 10% з 06.01.2021, тобто до 5069,89 грн. з ПДВ за тис.куб.м. - від 11.02.2021 № 3 збільшено ціну на товар на 10% з 08.01.2021, тобто до 5576,88 грн. з ПДВ за тис.куб.м. - від 12.02.2021 № 4 збільшено ціну на товар на 10% з 10.01.2021,тобто до 6134,57 грн. з ПДВ за тис.куб.м. - від 15.02.2021 № 5 збільшено ціну на товар на 10% з 12.01.2021,тобто до 6748,03 грн. з ПДВ за тис.куб.м. - від 16.02.2021 № 6 збільшено ціну на товар на 10% з 14.01.2021,тобто до 7422,83 грн. з ПДВ за тис.куб.м. - від 07.04.2021 № 7 збільшено ціну на товар на 9,99% з 15.03.2021, тобто до 8164,37 грн. з ПДВ за тис.куб.м. Згідно з п.2 ч.5 чт.42 Закону України «Про публічні закупівлі», в редакції чинній на момент укладення додаткових угод, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків «збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії». Згідно з роз`ясненнями Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю» від 07.04.2015 №3302-05/11398-07 у залежності від коливання ціни товару на ринку сторони протягом дії договору про закупівлю можуть вносити зміни декілька разів в частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків кожного разу з рахуванням попередніх змін, внесених до нього, сукупність яких може перевищувати 10 відсотків від ціни за одиницю товару, визначеної сторонами на момент укладання договору про закупівлю та за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі, і виконати свої зобов`язання відповідно до такого договору з урахуванням зазначених змін. Ураховуючи викладене, при кожному внесенні змін до договору про закупівлю у вищезазначеному випадку шляхом укладання додаткової угоди до договору сторони договору зобов`язані належним чином виконувати умови такого договору з урахуванням змінених його умов кожного разу. Водночас внесення таких змін до договору про закупівлю повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» торгово-промислові палати створюються з метою сприяння розвиткові народного господарства національної економіки, її інтеграції у світову господарську систему, формуванню сучасної промислової, фінансової і торговельної інфраструктури, створенню сприятливих умов для підприємницької діяльності, всебічному розвиткові усіх видів підприємництва, не заборонених законодавством України, науково-технічних і торговельних зв`язків між українськими підприємця та підприємцями зарубіжних країн. Оскільки законодавством у сфері публічних закупівель конкретну особу, наділену повноваженнями надавати інформацію на підтвердження коливання ціни товару на ринку, не визначено, як і не визначено форму/вигляд інформації щодо такого коливання, то, виходячи з норм чинного законодавства, до суб`єктів надання такої інформації можна віднести, зокрема, Державну службу статистики України, на яку постановою КМУ № 442 від 10.09.2014 року "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" покладено функцію з контролю за цінами в частині здійснення моніторингу динаміки цін (тарифів) на споживчому ринку; державне підприємство "Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків", яке на замовлення суб`єкта господарювання виконує цінові/товарні експертизи, зокрема, щодо відповідності ціни договору наявній кон`юнктурі певного ринку товарів; Торгово-промислову палату України, яка у межах власних повноважень надає послуги щодо цінової інформації. Так, у своїй постанові від 29.03.2019 у справі № 826/6926/17 Верховний Суд зазначив, що довідки торгово-промислової палати, яка є повноважними органами, що має право, зокрема здійснювати моніторинг цін та визначати вартість товару, містять інформацію щодо ціни на певні товари на певну дату, а отже з аналізу наявної в них інформації та ціни за одиницю продукції визначеної у договорах, укладених між сторонами, можна прослідкувати динаміку цін, а також установити зміну ціни у бік збільшення чи зменшення, установити факт наявності коливання ціни. Отже, висновки торгово-промислової палати є належними та допустимими доказами коливання та зміни ціни на певний період часу. Вказані вище експертні висновки Київської торгово-промислової-палати України є належним підтвердженням коливання ціни на природний газ на ринку, так, як видані саме торгово-промисловою палатою, а засвідчення цін відповідно до ст. 3 Закону України "Про торгово-промислові палати в Україні" віднесено до їх компетенції. У експертних висновках від 04 січня 2021 року №№ Ц-1/1 та Ц-1/5 чітко вказано, що станом на 20.11.2020 ціна на природний газ становила 5760 грн. з ПДВ за тис куб м, що у порівнянні з ціною на 05.01.2021 – 8 590 грн. з ПДВ за тис куб м, є вищою, що свідчить про коливання ціни на ринку природного газу. Так, саме з аналізу наявної в них інформації та ціни за одиницю продукції визначеної у договорі (чи попередній додатковій угоді), можна прослідкувати динаміку цін, а отже установити її рух у бік збільшення чи зменшення та установити факт наявності коливання ціни. Вказані висновки є чинними та інформація викладена в них ні ким не спростована, а отже додаткові угоди укладені на підставі офіційних, належних документів, передбачених чинним законодавством. Окрім того, жодним діючим нормативно-правовим актом чи офіційним роз`ясненням не передбачено яким чином інформація про коливання ціни на ринку повинна бути викладена. Тобто, у зв`язку з відсутністю офіційно затвердженої форми документу (довідки) уповноваженого органу, підтверджуючу зміну ціни, де було б конкретно зазначено відсоток коливання, або офіційно затвердженого алгоритму розрахунку коливання ціни товару на ринку, замовник самостійно, на свій розсуд має право визначати, яким чином учасник може підтвердити коливання ціни на ринку. У той же час, наявність вищевказаних висновків торгово-промислової палати виданих у різний період із зазначенням цін на природний газ дає змогу прослідкувати динаміку зміни цін на ринку природного газу - у даному випадку у бік збільшення. Окрім того, до уваги було взято і те що ціна на газове паливо на ринку коливалася в бік зростання, в тому числі і в період з дати формування тендерної документації до дати укладення договору та в період укладення оскаржуваних додаткових угод. Можливість коригування цін в договорі про закупівлю врегульована виключно ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», тому в даній ситуації не є визначальною дата укладення договору та додаткових угод. Така позиція викладена у постанові Північного апеляційного господарського суду від 23.02.2021 у справі №927/550/20. За таких обставин, відділ освіти, культури, молоді та спорту Березанської селищної ради Миколаївської області, вважає додаткові угоди, щодо яких здійснюється моніторинг, такими що не суперечать нормам законодавства та сторонами дотримано вимоги частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відділ освіти, культури, молоді та спорту Березанської селищної радиповідомляє що договір укладений за цією закупівлею розірвано в звязку з значним зростанням ціни на товар у Постачальника. Вжити заходи щодо визнання недійсними додаткових угод від 09.02.2021 № 2, від 11.02.2021 № 3, від 12.02.2021 № 4, від 15.02.2021 № 5 та від 16.02.2021 № 6 до Договору про закупівлю з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, відділ не має неможливості через відсутність коштів для оплати передбаченого чинним законодавством судового збору.