0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
3 044 235 600.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 23 лип. 14:46
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Державна аудиторська служба України У відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 02.08.2021 в рамках здійснення моніторингу № UA-M-2021-07-23-000045 від 23.07.2021 повідомляється наступне. Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» та Примірної методики визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 №275. На підтвердження обґрунтування застосування переговорної процедури надається висновок науково-технічної експертизи від 03.06.2021 № 1/21 тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю: код ДК 021:2015 34620000-9 Рейковий рухомий склад (Лот № 1 34622200-5 Залізничні пасажирські вагони (Вагон пасажирський купейний спальний); Лот № 2 34622200-5 Залізничні пасажирські вагони (Вагон пасажирський купейний спальний типу СВ); Лот № 3 34622200-5 Залізничні пасажирські вагони (Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі); Лот № 4 34622200-5 Залізничні пасажирські вагони (Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі та купе начальника поїзда)), що підготовлений Дніпровським національним університетом залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. Щодо документів, якими визначається порядок здійснення попередньої оплати під час використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою “Оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізація залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень”, надаємо посилання на постанову Кабінету Міністрів України від 28.04.2021 № 447 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті України для оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізації залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/447-2021-%D0%BF) та наказ Міністерства інфраструктури України від 16.07.2021 № 376 «Про попередню оплату товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (https://mtu.gov.ua/documents/2029.html). На виконання вимог пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі були розміщені на веб-сайті замовника за адресою https://www.uz.gov.ua/about/procurement/promulgation/page-30/547688/. Крім того, надаються пояснення щодо неможливості проведення цієї процедури закупівлі у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин та скан-копії листів щодо проведеного моніторингу цін виробників пасажирського рухомого складу.
Державна аудиторська служба України У відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 02.08.2021 в рамках здійснення моніторингу № UA-M-2021-07-23-000045 від 23.07.2021 повідомляється наступне. Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» та Примірної методики визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 №275. На підтвердження обґрунтування застосування переговорної процедури надається висновок науково-технічної експертизи від 03.06.2021 № 1/21 тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю: код ДК 021:2015 34620000-9 Рейковий рухомий склад (Лот № 1 34622200-5 Залізничні пасажирські вагони (Вагон пасажирський купейний спальний); Лот № 2 34622200-5 Залізничні пасажирські вагони (Вагон пасажирський купейний спальний типу СВ); Лот № 3 34622200-5 Залізничні пасажирські вагони (Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі); Лот № 4 34622200-5 Залізничні пасажирські вагони (Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі та купе начальника поїзда)), що підготовлений Дніпровським національним університетом залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. Щодо документів, якими визначається порядок здійснення попередньої оплати під час використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою “Оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізація залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень”, надаємо посилання на постанову Кабінету Міністрів України від 28.04.2021 № 447 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті України для оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізації залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/447-2021-%D0%BF) та наказ Міністерства інфраструктури України від 16.07.2021 № 376 «Про попередню оплату товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (https://mtu.gov.ua/documents/2029.html). На виконання вимог пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі були розміщені на веб-сайті замовника за адресою https://www.uz.gov.ua/about/procurement/promulgation/page-30/547688/. Крім того, надаються пояснення щодо неможливості проведення цієї процедури закупівлі у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин та скан-копії листів щодо проведеного моніторингу цін виробників пасажирського рухомого складу.
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Відповідно до вимог абзацу п’ятого пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» передбачено, що розмір та строк попередньої оплати в межах строків, визначених у абзацах другому - четвертому цього пункту, кількість платежів з попередньої оплати в межах строку, а також положення щодо здійснення в поточному бюджетному періоді попередньої оплати тих товарів, робіт і послуг, що згідно з договорами про закупівлю передбачається поставити, виконати і надати протягом поточного чи наступного бюджетного періоду, визначаються головним розпорядником бюджетних коштів виходячи із необхідності, що обґрунтовується, зокрема, реальним станом поставки товару, виконання робіт, надання послуг, помісячним розподілом бюджетних асигнувань, сезонністю робіт, циклом виробництва. При цьому, вказаний пункт не містить обов’язку головного розпорядника бюджетних коштів визначати вказані умови безпосередньо в договорах про закупівлю. Поряд з цим, звертаємо увагу на те, що можливість здійснення попередньої оплати, а також основні умови здійснення такої попередньої оплати в межах реалізації бюджетної програми КПКВК 3101270 «Оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізація залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень» визначені пунктом 8 постанови Кабінету Міністрів України від 28.04.2021 № 447 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті України для оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізації залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/447-2021-%D0%BF) та наказом Міністерства інфраструктури України від 16.07.2021 № 376 «Про попередню оплату товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (https://mtu.gov.ua/documents/2029.html). Також, надаємо висновок науково-технічної експертизи від 03.06.2021 № 1/21 у повному обсязі.
Відповідно до вимог абзацу п’ятого пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» передбачено, що розмір та строк попередньої оплати в межах строків, визначених у абзацах другому - четвертому цього пункту, кількість платежів з попередньої оплати в межах строку, а також положення щодо здійснення в поточному бюджетному періоді попередньої оплати тих товарів, робіт і послуг, що згідно з договорами про закупівлю передбачається поставити, виконати і надати протягом поточного чи наступного бюджетного періоду, визначаються головним розпорядником бюджетних коштів виходячи із необхідності, що обґрунтовується, зокрема, реальним станом поставки товару, виконання робіт, надання послуг, помісячним розподілом бюджетних асигнувань, сезонністю робіт, циклом виробництва. При цьому, вказаний пункт не містить обов’язку головного розпорядника бюджетних коштів визначати вказані умови безпосередньо в договорах про закупівлю. Поряд з цим, звертаємо увагу на те, що можливість здійснення попередньої оплати, а також основні умови здійснення такої попередньої оплати в межах реалізації бюджетної програми КПКВК 3101270 «Оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізація залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень» визначені пунктом 8 постанови Кабінету Міністрів України від 28.04.2021 № 447 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті України для оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів та модернізації залізничної інфраструктури для розвитку пасажирських перевезень» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/447-2021-%D0%BF) та наказом Міністерства інфраструктури України від 16.07.2021 № 376 «Про попередню оплату товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (https://mtu.gov.ua/documents/2029.html). Також, надаємо висновок науково-технічної експертизи від 03.06.2021 № 1/21 у повному обсязі.
Повідомляємо, що відповідно до частини десятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» акціонерне товариство «Українська залізниця» оскаржило до суду висновок Державної аудиторської служби від 17.08.2021 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-06-14-013661-b.
Акціонерне товариство «Укрзалізниця» (надалі- АТ «Укрзалізниця», Замовник), розглянувши Висновок Державної аудиторської служби України від 17.08.2021 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-06-14-013661-b (надалі – «Висновок»), надає свої заперечення до такого Висновку відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно з Висновком встановлено порушення Замовником абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі». Вважаємо, що Замовником не було допущено жодних порушень вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Для всебічного обґрунтування підстав застосування переговорної процедури при здійсненні закупівлі за предметом: «34622200-5 Залізничні пасажирські вагони (Вагон пасажирський купейний спальний; Вагон пасажирський купейний спальний типу СВ; Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі; Вагон пасажирський купейний спальний обладнаний для перевезення пасажирів з інвалідністю в колісному кріслі та купе начальника поїзда)» АТ «Укрзалізниця» 05.08.2021 о 14 год. 08 хв. 08 секунд в електронній системі закупівель було оприлюднені пояснення, у яких на запит Державної аудиторської служби України була викладена позиція АТ «Укрзалізниця» стосовно порушеного питання. Враховуючи інформацію, наведену вище, а також зважаючи на те, що наразі існує нагальна потреба в оновлені рухомого складу АТ «Укрзалізниця» для перевезення пасажирів, вважаємо рішення щодо застосування переговорної процедури закупівлі на підставі абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» цілком виправданим та таким, що відповідає вимогам законодавства України. Крім того, відповідно до абзацу третього пункту 3 частини 1 розділу ІІІ Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 08 вересня 2020 року № 552 (надалі – «Порядок заповнення висновку») передбачено, що висновок має містити опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу процедури закупівлі, із зазначенням найменування та реквізитів документів, на підставі яких зроблено висновок про наявність порушення (у разі потреби також деталізуються суть та обставини допущення порушення). В порушення вказаної норми, Висновок не містить жодних посилань на найменування та реквізити документів, на підставі яких зроблено висновок про наявність порушення в процедурі закупівлі UA-2021-06-14-013661-b. Натомість лише зазначено, що замовником документально не надано обґрунтованого підтвердження щодо застосування переговорної процедури закупівлі. Поряд з цим, відповідно до частини 3 розділу ІІІ Порядку заповнення висновку, у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 констатуючої частини висновку має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення. В пункті 3 Висновку міститься інформація про те, що Державна аудиторська служба України зобов’язує замовника здійснити заходи з усунення порушень керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (надалі – «Закон»). Стаття 2 вказаного Закону визначає головні завдання органу державного фінансового контролю, а стаття 5 – порядок здійснення контролю за дотриманням законодавства у сфері закупівель. Ані стаття 2, ані стаття 5 Закону не встановлює повноваження Державної аудиторської служби України зобов’язувати замовників закупівлі усувати у встановленому порядку виявлені порушення. Враховуючи наведене вище вважаємо, що Висновок виданий з порушенням вимог законодавства України до порядку його складання та залишаємо за собою право звернутися з даного приводу до суду у встановленому законодавством порядку.