0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
227 012.50 UAH
Замовник
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 1 вер. 15:15
Орган ДФК: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Запорізька обл.)
Порушення порядку визначення предмета закупівлі
Усунуто
Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Усунуто
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган фінансового контролю: Управління східного офісу Держаудитслужби у Запорізькій області вул. Перемоги, 129, м. Запоріжжя 69005 Замовник: Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області вул. Фортечна,65, м. Запоріжжя 69005 Про надання роз’яснень змісту висновку від 03.09.2021 року, складеного за результатами моніторингу процедури закупівлі ( UA-2021-07-29-001336-b, код ДК 021:2015: 03110000-5 Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва (паливні брикети з лушпиння соняшника)) ГУ ДСНС України у Запорізькій області під час здійснення публічних закупівель є Замовником торгів згідно пункту 9 частини 1 статті 1 Закону України « Про публічні закупівлі» (далі - Закон). 29.07.2021 року ГУ ДСНС України у Запорізькій області (далі – Замовник) оголошено закупівлю (відкриті торги) згідно ідентифікатором: UA-2021-07-29-001336-b щодо предмета закупівлі - ДК 021:2015: 03110000-5 Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва (паливні брикети з лушпиння соняшника). 01.09.2021 року органом фінансового контрою –Управлінням східного офісу Державної аудиторської служби України у Запорізькій області відповідно до Наказу №459 було прийнято рішення про початок моніторингу закупівель: Паливні брикети з лушпиння соняшника» (код ДК 021:2015:03110000-5: Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва), ідентифікатор закупівель UA-2021-07-29-001336-b. 03.09.2021 року за результатами моніторингу Управлінням східного офісу Державної аудиторської служби України у Запорізькій області було складено висновок. У висновку органу фінансового контролю вказано, що Замовником під час проведення процедури закупівлі (UA-2021-07-29-001336-b), було допущено наступні порушення: Порушено порядок визначення предмета закупівлі за кодом ДК Єдиного державного закупівельного словника; Неправомірне визначення переможцем процедури закупівлі UA-2021-07-29-001336-b – ФОП Голуб К.М. Щодо першого порушення – порушення порядку визначення предмета закупівлі за кодом ДК Єдиного державного закупівельного словника, вважаємо за доцільне зазначити наступне. Відповідно до частини 3 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020р. (далі-Порядок), предмет закупівлі товарів і послуг визначається Замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону У країни «Про публічні закупівлі» та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Відповідно до розділу 1 Національного класифікатора – Єдиний закупівельний словник, затвердженого Наказом Міністерства економіки та розвитку України № 1749 з 2016-01-01 від 23.12.2015р., цей класифікатор Український Єдиний закупівельний словник призначений замовникам державних закупівель для описування в повідомленнях про запрошення до участі в торгах (тендерах) предмета державних закупівель, а також вітчизняним товаровиробникам і надавачам послуг для пошуку тендерних пропозицій як у межах, так і поза межами України. Так, предметом процедури закупівлі UA-2021-07-29-001336-b є паливні брикети з лушпиння соняшника, які виробляються з відходів сількогосподарського виробництва, тому Замовником було визначено код ДК за Єдиним закупівельним словником - ДК 021:2015: 03110000-5 Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва, що цілком відповідає предмету закупівлі, яку було оголошено ГУ ДСНС України у Запорізькій області 29.07.2021 року. Іншого порядку щодо визначення Замовником предмету закупівлі, аніж зазначено у частині 3 Порядку, чинним законодавством не передбачено, також чинним законодавством не перебачено спеціальних суб’єктів владних повноважень, до компетенції яких належить визначення правильності віднесення тих чи інших товарів, робіт або послуг до відповідних класифікаційних угрупувань (кодів) ЄЗС. Окрім цього, звертаємо увагу на ту обставину, що в межах процедури закупівлі (UA-2021-07-29-001336-b) було подано три тендерних пропозиції учасниками торгів, які у складі своїх пропозицій пропонували товар, а саме: паливні брикети з лушпиння соняшника, що свідчить про правильне визначення Замовником коду ДК предмету закупівлі в рамках процедури відкритих торгів (UA-2021-07-29-001336-b), який призначений для опису предмета закупівель та пошуку тендерних пропозицій. Також, слід зазначити, що іншими замовниками в рамках процедури закупівель – предмет закупівлі паливні брикети з лушпиння соняшника, був зазначений код ДК 021:2015: 03110000-5 Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва, а саме: Каховське міжрайонне управління водного господарства, ідентифікатор закупівлі UA-2020-11-25-011140-c; Південне міжрегіональне управління юстиції (м. Одеса), ідентифікатор закупівлі UA-2021-08-28-002123-c. Щодо другого порушення - необґрунтованого рішення про визначення переможцем процедури закупівлі UA-2021-07-29-001336-b – ФОП Голуб К.М. В рамках процедури закупівлі ( UA-2021-07-29-001336-b) Замовником було сформовано вимоги до учасників закупівлі та оприлюднено за змістом тендерної документації, що затверджена рішенням уповноваженої особи від 29.07.2021 року протокол №2. Згідно умов пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерна пропозиція подається в електронному вигляді, шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям наявність/відсутність підстав установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених у статті 17 Закону (згідно Додатку 3 — для переможця). Згідно додатку №3 до тендерної документації, Замовником визначено перелік документів та інформації для підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно частини 1 та 2 статті 17 Закону України “Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі", а саме для відсутності підстав відхилення в участі у процедурі закупівлі передбачено подання учасниками торгів довідки в довільній формі про те, що особа, яка є учасником процедури закупівлі не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку, та переможцем торів – довідки МВС України про відсутність судимості за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку, що кореспондується з вимогами положення пункту 5 частини 1 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якого Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника у разі, якщо фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. На виконання вказаних вимог, у складі своєї тендерної пропозиції ФОП Голуб К.М. було надано довідку в довільній формі, в якій зазначено, що вона не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Окрім того, ФОП Голуб К.М., яка протоколом щодо прийняття рішень Уповноваженою особою №5 від 20.08.2021року, була визначена переможцем відкритих торгів в рамках процедури закупівель, також надала довідку видану МВС України № 21229706990930543374, відповідно до змісту якої, станом на 27.08.2021 Голуб К.М. до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості немає та в розшуку не перебуває. Таким чином, ФОП Голуб К.М. було дотримано усіх вимог до тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, відповідно до вимог Замовника до тендерної документації, що свідчить про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції останньої з підстав визначених пунктом 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Щодо надання ФОП Голуб К.М. довідки в довільній формі стосовно відсутності підстав для відхилення тендерної пропозиції з підстав визначених п.6 ч. 1 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі», звертаємо увагу на той факт, що зазначений пункт відноситься до юридичних осіб, а відтак не є обов’язковою для фізичних осіб-підприємців. Окрім цього, подання учасником процедури закупівлі у складі своєї тендерної пропозиції документів що не передбачені вимогами Замовника до тендерної документації не є підставою для відхилення такої пропозиції, оскільки зазначені документи не розглядаються Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника. З урахуванням наведеного, керуючись вимогами частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» прошу надати роз’яснення змісту висновку, а саме: 1. В чому саме полягає порушення Замовником - ГУ ДСНС України у Запорізькій області Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020р., щодо визначення коду ДК предмету закупівлі, в межах процедури відкритих торгів, ідентифікатор закупівлі UA-2021-07-29-001336-b. 2. В чому конкретно полягає порушення щодо визначення переможцем процедури закупівлі UA-2021-07-29-001336-b – ФОП Голуб К.М., з урахуванням вимог ст.17 Закону України «Про публічні закупівлі» та яким чином, порушення, що зазначене у висновку Управління східного офісу Державної аудиторської служби України у Запорізькій області від 03.09.2021 року, повинно бути усунуто Замовником.
Орган ДФК: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Запорізька обл.)
Щодо порушення порядку визначення предмета закупівлі Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020р., предмет закупівлі товарів і послуг визначається Замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Крім того, згідно із Порядком розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11.06.2020 № 1082, під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо коду товару визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Висновком про результати моніторингу вказаної процедури закупівлі не вказано про порушення Замовником торгів жодного нормативно – правового акту щодо визначення предмета даної процедури закупівлі, а лише наголошено, що відповідно до Закону України «Про альтернативні види палива», Національного стандарту України «Біопаливо тверде» ДСТУ EN 14588:2013, Національного стандарту України «Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване» ДСТУ 7124:2009, Паливні брикети з лушпиння соняшника найбільш відповідають номенклатурної позиції предмета закупівлі за ДК 021:2015: 09110000-3 — Тверде паливо. Враховуючи зазначене вище Замовник самостійно приймає рішення щодо визначення предмету закупівлі та його коду за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Щодо необґрунтованого рішення про визначення переможця процедури закупівлі Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Пунктом 3) частини першої розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД передбачено подання учасниками торгів в складі тендерної пропозиції інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону (Додаток 3). Додатком 3 до ТД визначений Перелік документів та інформації для підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно частини 1 та 2 статті 17 Закону, а саме для відсутності підстави для відхилення передбачено подання учасниками торгів довідки в довільній формі про те, що фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку (пункт 5 частини першої статті 17 Закону); службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку (пункт 6 частини першої статті 17 Закону). Аналогічні вимоги передбачені і пунктами 5 та 6 частини першої статті 17 Закону. На виконання вказаної вимоги ТД учасником торгів ФОП Голуб К.М. в складі тендерної пропозиції надано Інформацію (довідку) від 14.08.2021 №4 (файл: Довідки до статті 17 ЗУ.pdf) та Лист гарантію б/д та б/н (файл: Стаття 17 ЗУ.pdf) де вказано, що фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку; службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку, чим не дотримано вимоги тендерної документації Замовника торгів та порушено вимоги пунктів 5 та 6 частини першої статті 17 Закону. Отже, інформація надана учасником торгів не відповідає вимогам щодо надання такої інформації (пункти 5 та 6 частини першої статті 17 Закону) передбаченими тендерною документацією Замовника торгів та законодавству. Відповідно до пункту 1 частини першої статті 31 Закону, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, де вказано, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи невідповідність наданої ФОП Голуб К.М. інформації передбаченої Замовником вимогами Додатку 3 до ТД, тендерна пропозиція такого учасника підлягає відхиленню на підставі пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Орган ДФК: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Запорізька обл.)
ПРИХОВАНО
Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від (далі – Закон) повідомляємо, що Головним управлінням ДСНС України у Запорізькій області вжито заходів щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 03.09.2021 про результати моніторингу закупівлі ДК 021:2015 03110000-5 - Сільськогосподарські культури, продукція товарного садівництва та рослинництва (Паливні брикети з лушпиння соняшника) (UA-2021-07-29-001336-b), а саме: 08.09.2021 р. відмінено торги відповідно до пункту 2 частини 1 статті 32 Закону – неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель.