0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
671 459.83 UAH
Замовник
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ" СМІЛЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 21 січ. 14:01
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Черкаська обл.)
Встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель
Усунуто
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Черкаська обл.)
ПРИХОВАНО
Комунальне некомерційне підприємство “Центр первинної медико-санітарної допомоги” Смілянської міської ради під час здійснення публічних закупівель є замовником торгів відповідно до пункту 3 частини 4 статті 2 Закону «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року в редакції від 19.04.2020 №114-IX (далі – Закон): підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої цієї статті, а саме: юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків. Комунальним некомерційним підприємством “Центр первинної медико-санітарної допомоги” Смілянської міської ради (далі – Замовник) було оголошено переговорну процедуру по предмету ДК 021:2015, код 09320000-8 – Пара, гаряча вода та пов’язана продукція (Теплова енергія) (ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-14-002415-c) за адресою www.prozorro.gov.ua. Підстава для проведення переговорної процедури: відповідно до ч.2 п.2 ст.40 Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником. Замовник готовий надати ґрунтовні пояснення на запит. 1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі. Законом не встановлено обов’язку замовника складати та затверджувати річний план закупівель на підставі кошторису (в т.ч. тимчасового кошторису). При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі замовники можуть виходити із планових вартісних показників (очікуваної вартості), потреби тощо. Замовник для забезпечення невідкладних потреб у товарах/роботах/послугах у наступному році, може наприкінці поточного року (або на початку наступного) розпочати процедуру закупівлі за відповідним предметом, керуючись його очікуваною вартістю за умови, що в проєкті договору про закупівлю буде передбачений відповідний порядок виникнення договірних зобов’язань в залежності від реального фінансування. Поряд з цим статтею 41 БКУ визначені особливості формування надходжень бюджету та здійснення витрат бюджету в разі несвоєчасного набрання чинності Законом про Державний бюджет України, яким зокрема встановлено обмеження щодо здійснення деяких витрат бюджету. У свою чергу, відповідно до абзацу 14 розділу І Загальні питання додатку 2 Порядку про складання фінансового плану у разі незатвердження (непогодження) фінансового плану в установленому порядку суб’єктам господарювання державного сектору економіки слід дотримуватися обмежень, установлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.10.2012 № 899 “Про порядок здійснення витрат суб’єктами господарювання державного сектору економіки в разі незатвердження (непогодження) річних фінансових планів у встановленому порядку”, яка містить заборону щодо здійснення деяких видів витрат суб’єкта господарювання державного сектора економіки. Таким чином, ураховуючи, що Закон не містить заборон щодо проведення закупівель до набрання чинності Закону про Державний бюджет України, затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінансового плану підприємства, замовник для забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах у наступному році, може наприкінці поточного року (або на початку наступного року) розпочати закупівлю за відповідним предметом закупівлі. Водночас при укладанні договору про закупівлю за результатом процедури розпоряднику (одержувачу) бюджетних коштів необхідно обов’язково враховувати вимоги частини першої статті 23 БКУ та частини четвертої статті 48 БКУ, які забороняють взяття розпорядниками (одержувачами) бюджетних зобов’язань та здійснення платежів без відповідних бюджетних асигнувань, що в свою чергу надаються відповідно до встановлених бюджетних призначень. Тому, в проєкті договору про закупівлю та договорі про закупівлю передбачено відповідний порядок виникнення договірних зобов’язань в залежності від реального фінансування. При цьому істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених Законом. Якщо закупівля здійснена з урахуванням планової потреби у товарах/послугах на рік, то на початку нового бюджетного року, навіть, за наявності тимчасового індивідуального кошторису замовник у договорах про закупівлю може зазначити суму договору відповідно до ціни тендерної пропозиції, яку визначено найбільш економічно вигідною за результатами аукціону або ціни пропозиції на переговорах (переговорна процедура) та взяти зобов’язання щодо оплати частини предмета закупівлі в межах доведеної суми, передбачивши умову щодо оплати залишку предмета закупівлі виключно за наявності коштів з постійним кошторисом. Таку позицію, висвітлено за листом інформаційного характеру Мінекономрозвитку України «Щодо планування закупівель» №3302-06/29640-06 від 14.09.2016 року та листом Мінекономіки 3304-04/54160-06 від 03.09.2020 «Щодо планування закупівель» (додається). Відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі», планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Формування потреби закупівлі здійснено на підставі планових показників споживання теплової енергії за попередні роки. Очікувана вартість по даній закупівлі визначена на підставі тарифів, які встановлені Рішенням Виконавчого комітету Смілянської міської ради №511 від 21.10.2021 року для КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "СМІЛАКОМУНТЕПЛОЕНЕРГО" (Рішення додається до пояснень). Згідно п.3 даного рішення, тариф для категорії споживачів «Бюджетні установи та організації» на опалювальний період 2021-2022 року складає 4007,28 грн/Гкал. Отже, виходячи з цього, очікувана вартість закупівлі скала: 4007,28 грн*167.56 Гкал = 671459.83 грн (з ПДВ). Згідно ст.5 Закону України "Про природні монополії" Антимонопольний комітет України та його територіальні відділення складають та ведуть електронні версії відповідного переліку суб'єктів природних монополій. Перелік суб'єктів природних монополій в установленому порядку розміщується на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (www.amc.gov.ua). Згідно переліку суб'єктів природних монополій Черкаської області, розміщеному на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СМІЛАКОМУНТЕПЛОЕНЕРГО" відноситься до суб'єктів природних монополій Черкаської області. У зв'язку з тим, що постачання теплової енергії для опалення в приміщеннях замовника, здійснюється потужностями КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "СМІЛАКОМУНТЕПЛОЕНЕРГО", яке займає монопольне (домінуюче) становище на ринку ТРАНСПОРТУВАННЯ ТЕПЛОВОЇ ЕНЕРГІЇ МАГІСТРАЛЬНИМИ ТА МІСЦЕВИМИ (РОЗПОДІЛЬЧИМИ) ТЕПЛОВИМИ МЕРЕЖАМИ (в межах території, на якій розташовані діючі мережі). 2. З яких підстав не підтверджена документально умова застосування переговорної процедури закупівлі – відсутність конкуренції саме з технічних причин? Замовник провів переговорну процедуру відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: - відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником. Закон не містить переліку документів, якими замовник має підтвердити відсутність конкуренції з технічних причин. Більш того, Мінекономіки неодноразово інформувало, що замовник самостійно визначає документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, зокрема на це зверталася увага у листі Мінекономіки від 03.10.2020 №3304-04/60124-06 «Щодо переговорної процедури закупівлі». Відтак нами було здійснено пошук джерел інформації та документів для підтвердження відсутності конкуренції в Зведеному переліку природних монополій. Під час оголошення переговорної процедури, документальним підтвердженням умов застосування переговорної процедури - з причин відсутності конкуренції з технічних причин є завантажений в електронну систему зведений перелік суб’єктів природних монополій станом на 30.11.2021р., який також є офіційно розміщений на офіційному вебсайті Антимонопольного комітету України (www.amc.gov.ua). Зокрема в даному переліку в графі Черкаська область розміщено КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СМІЛАКОМУНТЕПЛОЕНЕРГО". Додатково, в повідомленні про намір укласти договір, замовником зазначено обґрунтування застосування переговорної процедурі, а саме: надано інформацію, що КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СМІЛАКОМУНТЕПЛОЕНЕРГО" є в реєстрі суб’єктів природних монополій та займає монопольне (домінуюче) становище на ринку ТРАНСПОРТУВАННЯ ТЕПЛОВОЇ ЕНЕРГІЇ МАГІСТРАЛЬНИМИ ТА МІСЦЕВИМИ (РОЗПОДІЛЬЧИМИ) ТЕПЛОВИМИ МЕРЕЖАМИ (в межах території, на якій розташовані діючі мережі) з посиланням на офіційний сайт (www.amc.gov.ua) де міститься дана інформація. З огляду на вищезазначене вважаємо, що замовником виконано вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону про те, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обгрунтування застосування переговорної процедури закупівлі експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Адже безумовно таким документом є завантажений в електронну систему зведений перелік суб’єктів природних монополій. З повагою, Уповноважена особа _________________ Нестеренко Наталія Миколаївна
Комунальне некомерційне підприємство “Центр первинної медико-санітарної допомоги” Смілянської міської ради під час здійснення публічних закупівель є замовником торгів відповідно до пункту 3 частини 4 статті 2 Закону «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року в редакції від 19.04.2020 №114-IX (далі – Закон): підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої цієї статті, а саме: юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків. Комунальним некомерційним підприємством “Центр первинної медико-санітарної допомоги” Смілянської міської ради (далі – Замовник) було оголошено переговорну процедуру по предмету ДК 021:2015, код 09320000-8 – Пара, гаряча вода та пов’язана продукція (Теплова енергія) (ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-14-002415-c) за адресою www.prozorro.gov.ua. Підстава для проведення переговорної процедури: відповідно до ч.2 п.2 ст.40 Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником. Замовник готовий надати ґрунтовні пояснення на запит. 1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі. Законом не встановлено обов’язку замовника складати та затверджувати річний план закупівель на підставі кошторису (в т.ч. тимчасового кошторису). При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі замовники можуть виходити із планових вартісних показників (очікуваної вартості), потреби тощо. Замовник для забезпечення невідкладних потреб у товарах/роботах/послугах у наступному році, може наприкінці поточного року (або на початку наступного) розпочати процедуру закупівлі за відповідним предметом, керуючись його очікуваною вартістю за умови, що в проєкті договору про закупівлю буде передбачений відповідний порядок виникнення договірних зобов’язань в залежності від реального фінансування. Поряд з цим статтею 41 БКУ визначені особливості формування надходжень бюджету та здійснення витрат бюджету в разі несвоєчасного набрання чинності Законом про Державний бюджет України, яким зокрема встановлено обмеження щодо здійснення деяких витрат бюджету. У свою чергу, відповідно до абзацу 14 розділу І Загальні питання додатку 2 Порядку про складання фінансового плану у разі незатвердження (непогодження) фінансового плану в установленому порядку суб’єктам господарювання державного сектору економіки слід дотримуватися обмежень, установлених постановою Кабінету Міністрів України від 03.10.2012 № 899 “Про порядок здійснення витрат суб’єктами господарювання державного сектору економіки в разі незатвердження (непогодження) річних фінансових планів у встановленому порядку”, яка містить заборону щодо здійснення деяких видів витрат суб’єкта господарювання державного сектора економіки. Таким чином, ураховуючи, що Закон не містить заборон щодо проведення закупівель до набрання чинності Закону про Державний бюджет України, затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінансового плану підприємства, замовник для забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах у наступному році, може наприкінці поточного року (або на початку наступного року) розпочати закупівлю за відповідним предметом закупівлі. Водночас при укладанні договору про закупівлю за результатом процедури розпоряднику (одержувачу) бюджетних коштів необхідно обов’язково враховувати вимоги частини першої статті 23 БКУ та частини четвертої статті 48 БКУ, які забороняють взяття розпорядниками (одержувачами) бюджетних зобов’язань та здійснення платежів без відповідних бюджетних асигнувань, що в свою чергу надаються відповідно до встановлених бюджетних призначень. Тому, в проєкті договору про закупівлю та договорі про закупівлю передбачено відповідний порядок виникнення договірних зобов’язань в залежності від реального фінансування. При цьому істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених Законом. Якщо закупівля здійснена з урахуванням планової потреби у товарах/послугах на рік, то на початку нового бюджетного року, навіть, за наявності тимчасового індивідуального кошторису замовник у договорах про закупівлю може зазначити суму договору відповідно до ціни тендерної пропозиції, яку визначено найбільш економічно вигідною за результатами аукціону або ціни пропозиції на переговорах (переговорна процедура) та взяти зобов’язання щодо оплати частини предмета закупівлі в межах доведеної суми, передбачивши умову щодо оплати залишку предмета закупівлі виключно за наявності коштів з постійним кошторисом. Таку позицію, висвітлено за листом інформаційного характеру Мінекономрозвитку України «Щодо планування закупівель» №3302-06/29640-06 від 14.09.2016 року та листом Мінекономіки 3304-04/54160-06 від 03.09.2020 «Щодо планування закупівель» (додається). Відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі», планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Формування потреби закупівлі здійснено на підставі планових показників споживання теплової енергії за попередні роки. Очікувана вартість по даній закупівлі визначена на підставі тарифів, які встановлені Рішенням Виконавчого комітету Смілянської міської ради №511 від 21.10.2021 року для КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "СМІЛАКОМУНТЕПЛОЕНЕРГО" (Рішення додається до пояснень). Згідно п.3 даного рішення, тариф для категорії споживачів «Бюджетні установи та організації» на опалювальний період 2021-2022 року складає 4007,28 грн/Гкал. Отже, виходячи з цього, очікувана вартість закупівлі скала: 4007,28 грн*167.56 Гкал = 671459.83 грн (з ПДВ). Згідно ст.5 Закону України "Про природні монополії" Антимонопольний комітет України та його територіальні відділення складають та ведуть електронні версії відповідного переліку суб'єктів природних монополій. Перелік суб'єктів природних монополій в установленому порядку розміщується на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (www.amc.gov.ua). Згідно переліку суб'єктів природних монополій Черкаської області, розміщеному на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СМІЛАКОМУНТЕПЛОЕНЕРГО" відноситься до суб'єктів природних монополій Черкаської області. У зв'язку з тим, що постачання теплової енергії для опалення в приміщеннях замовника, здійснюється потужностями КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "СМІЛАКОМУНТЕПЛОЕНЕРГО", яке займає монопольне (домінуюче) становище на ринку ТРАНСПОРТУВАННЯ ТЕПЛОВОЇ ЕНЕРГІЇ МАГІСТРАЛЬНИМИ ТА МІСЦЕВИМИ (РОЗПОДІЛЬЧИМИ) ТЕПЛОВИМИ МЕРЕЖАМИ (в межах території, на якій розташовані діючі мережі). 2. З яких підстав не підтверджена документально умова застосування переговорної процедури закупівлі – відсутність конкуренції саме з технічних причин? Замовник провів переговорну процедуру відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: - відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником. Закон не містить переліку документів, якими замовник має підтвердити відсутність конкуренції з технічних причин. Більш того, Мінекономіки неодноразово інформувало, що замовник самостійно визначає документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, зокрема на це зверталася увага у листі Мінекономіки від 03.10.2020 №3304-04/60124-06 «Щодо переговорної процедури закупівлі». Відтак нами було здійснено пошук джерел інформації та документів для підтвердження відсутності конкуренції в Зведеному переліку природних монополій. Під час оголошення переговорної процедури, документальним підтвердженням умов застосування переговорної процедури - з причин відсутності конкуренції з технічних причин є завантажений в електронну систему зведений перелік суб’єктів природних монополій станом на 30.11.2021р., який також є офіційно розміщений на офіційному вебсайті Антимонопольного комітету України (www.amc.gov.ua). Зокрема в даному переліку в графі Черкаська область розміщено КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СМІЛАКОМУНТЕПЛОЕНЕРГО". Додатково, в повідомленні про намір укласти договір, замовником зазначено обґрунтування застосування переговорної процедурі, а саме: надано інформацію, що КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СМІЛАКОМУНТЕПЛОЕНЕРГО" є в реєстрі суб’єктів природних монополій та займає монопольне (домінуюче) становище на ринку ТРАНСПОРТУВАННЯ ТЕПЛОВОЇ ЕНЕРГІЇ МАГІСТРАЛЬНИМИ ТА МІСЦЕВИМИ (РОЗПОДІЛЬЧИМИ) ТЕПЛОВИМИ МЕРЕЖАМИ (в межах території, на якій розташовані діючі мережі) з посиланням на офіційний сайт (www.amc.gov.ua) де міститься дана інформація. З огляду на вищезазначене вважаємо, що замовником виконано вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону про те, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обгрунтування застосування переговорної процедури закупівлі експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Адже безумовно таким документом є завантажений в електронну систему зведений перелік суб’єктів природних монополій. З повагою, Уповноважена особа _________________ Нестеренко Наталія Миколаївна
За результатами здійснення моніторингу закупівлі UA-M-2022-01-21-000017 ● 345fb728b3f3421182a462a2aa482d9d та на основі висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-14-002415-c, в зв’язку з виявленими органом державного фінансового контролю ознаками порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель – здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку – Закупівлю скасовано, в системі сформовано звіт про результати проведення процедури. Зобов’язуємось, для недопущення таких порушень в подальшому здійснювати розміщення інформації про закупівлю в повному обсязі цим самим не порушуючи вимоги пункту 8 частини 6 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі».