0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
1 033 843.80 UAH
Замовник
Комунальне підприємство "Балтська багатопрофільна лікарня" Балтської міської ради Одеської області
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 21 січ. 15:50
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.)
Встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель
Усунуто
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.)
ПРИХОВАНО
Сторона Відповідача надає письмові пояснення по процедурі UA-2022-01-18-010417-a Послуги з відведення стічних вод , код ДК 021:2015: 90430000-0 Послуги з відведення стічних вод Запит про надання пояснення. У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів). 1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). 2. Яким чином Замовник може обґрунтувати відповідність оприлюдненого повідомлення про намір укласти договір про закупівлю пункту 8 частини 6 статті 40 Закону, тоді як в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі? Звертаємо увагу, що 26.06.2021 набув чинності Закон України про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель, яким внесено зміни в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на». Таким чином оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. Дата, до якої необхідно надати відповідь 28 січ 00:00 Предмет Надання пояснення: Розмір бюджетного призначення визначено на підставі фактичного надання послуг у попередніх періодах для забезпечення функціонування лікарні, з урахуванням запланованих поточних витрат замовника та вимог діючого законодавства. Очікувана вартість закупівлі розраховувалась Замовником визначена на підставі методу порівняння ринкових цін, беручи до уваги наказ Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (із змінами), Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 01.12.2017 № 316«Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення та Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення». Посилання на сторінку веб-сайту міститься за посиланням вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів: .https://balta-rada.gov.ua/ Слід звернути увагуна те, що відповідно до пункту 4 Постанови Кабінету Міністрів від 11.10.2016 № 710 зазначено: «Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів: 1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель;». При цьому не конкретизовано ні спосіб обгрунтування, ні вимоги щодо форми розміщення. Більш того, зазначена норма не включена до Закону України «Про публічні закупівлі» є рекомендованою, тобто, не обов`язковою.Оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті для органів місцевого самоврядування є рекомендованим, тобто, не обов`язковим.Замовник також не входить до суб’єктів, для яких визначених Постановою Кабінету Міністрів від 11.10.2016 № 710 для яких прямо передбаченообов’язковість оприлюднення обґрунтування. Даної позиції дотримуються і суди при вирішенні адміністративних справ, зокрема у рішенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду№ 101682037, від 22.11.2021 у справі 160/16738/21 Номер документу 101682037 Форма судочинства Адміністративне. Посилання на рішення: https://youcontrol.com.ua/catalog/court-document/101682037/ Так само неточності тексту Закону № 922, з якого не можливо чітко визначити, які саме «експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури»,так само текст Закону: «та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури» що надають підстави для здійснення переговорної процедури закупівлі, тобто дане посилання Закону не містить посилання на правові акти, пункти інструкції, які підтверджують причини визначення тлумачень слів: «та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури», тобто дані значення можуть мати інші назви та посилання, ніж «експертні, нормативні, технічні та інші документи», або вираз «та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури». Закупівля Послуг з відведення стічних вод, як правило закуповується у природнього монополіста і інформація про комунальне підприємство «Балтаводоканал» Балтської міської радияк природного монополіста щодо централізованого водопостачання та централізованого водовідведення міститься в Зведеному перелік суб’єктів природних монополій на сайті АМКУ: https://amcu.gov.ua/zvedenij-perelik-subyektiv-prirodnih-monopolij, тобто в офіційних джерелах і знаходяться у відкритому доступі, але ч. 5, Ст. 17 ЗУ Про публічні закупівлі визначено, що «5. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.». Навпаки, у разі вимагання від учасника документів, які містяться у формі відкритих даних, є порушенням ЗУ "Про доступ до публічної інформації", та порушенням ЗУ «Про публічні закупівлі». З приводу неточності і неоднозначностінорм ЗУ «Про публічні закупівлі»обґрунтовані систематичною судовою практикою, зокрема наступними рішеннями: Рішення № 101809883, 10.12.2021, Одеський окружний адміністративний суд10.12.2021Номер справи 420/16446/21 Номер документу 101809883 Форма судочинства Адміністративне https://youcontrol.com.ua/catalog/court-document/101809883/ Рішення Болградського районного суду Одеської області від 05.09.17 р. у справі 497/1173/17, від 27.09.17 р. у справі № 497/1174/17. У подібній справі, щодо неточності тексту Закону № 922. Так само Рішення Тернопільського окружного адміністративного суду у справі № 500/2271/20 від 16 лютого 2021 року, рішення Сумського окружного адміністративного суду № 95274400, 02.03.2021. Згідно норм судової практики, рішення в будь-якій справі є основним індикатором якості послуг суду. З 2006 року згідно із законом «Про доступ до судових рішень» майже всі вони перебувають у відкритому доступі. Одним із пріоритетних завдань судів, є створення за рахунок мотивів та обґрунтувань, викладених у рішеннях, певної правової визначеності в наслідках, які можуть настати, якщо спірне питання в подібній ситуації потрапить до суду. Тому в п.4 ч.4 ст.17 закону «Про судоустрій і статус суддів» закріплено принцип єдності судової практики — як один із тих, що має забезпечувати єдність системи судоустрою. На засіданні керівного складу вирішено наступне: для врахування вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону України Про публічні закупівлі, шляхом завантаження документів, визначеними/не визначеними пунктом 8 частини шостої статті 40 Закону: експертні, нормативні, технічні та інші документи, разом з договором, укладеним між замовником і учасником торгів.
Сторона Відповідача надає письмові пояснення по процедурі UA-2022-01-18-010417-a Послуги з відведення стічних вод , код ДК 021:2015: 90430000-0 Послуги з відведення стічних вод Запит про надання пояснення. У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів). 1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). 2. Яким чином Замовник може обґрунтувати відповідність оприлюдненого повідомлення про намір укласти договір про закупівлю пункту 8 частини 6 статті 40 Закону, тоді як в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі? Звертаємо увагу, що 26.06.2021 набув чинності Закон України про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель, яким внесено зміни в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на». Таким чином оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. Дата, до якої необхідно надати відповідь 28 січ 00:00 Предмет Надання пояснення: Розмір бюджетного призначення визначено на підставі фактичного надання послуг у попередніх періодах для забезпечення функціонування лікарні, з урахуванням запланованих поточних витрат замовника та вимог діючого законодавства. Очікувана вартість закупівлі розраховувалась Замовником визначена на підставі методу порівняння ринкових цін, беручи до уваги наказ Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (із змінами), Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 01.12.2017 № 316«Про затвердження Правил приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення та Порядку визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення». Посилання на сторінку веб-сайту міститься за посиланням вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів: .https://balta-rada.gov.ua/ Слід звернути увагуна те, що відповідно до пункту 4 Постанови Кабінету Міністрів від 11.10.2016 № 710 зазначено: «Рекомендувати з урахуванням затверджених цією постановою заходів: 1) органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель;». При цьому не конкретизовано ні спосіб обгрунтування, ні вимоги щодо форми розміщення. Більш того, зазначена норма не включена до Закону України «Про публічні закупівлі» є рекомендованою, тобто, не обов`язковою.Оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті для органів місцевого самоврядування є рекомендованим, тобто, не обов`язковим.Замовник також не входить до суб’єктів, для яких визначених Постановою Кабінету Міністрів від 11.10.2016 № 710 для яких прямо передбаченообов’язковість оприлюднення обґрунтування. Даної позиції дотримуються і суди при вирішенні адміністративних справ, зокрема у рішенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду№ 101682037, від 22.11.2021 у справі 160/16738/21 Номер документу 101682037 Форма судочинства Адміністративне. Посилання на рішення: https://youcontrol.com.ua/catalog/court-document/101682037/ Так само неточності тексту Закону № 922, з якого не можливо чітко визначити, які саме «експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури»,так само текст Закону: «та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури» що надають підстави для здійснення переговорної процедури закупівлі, тобто дане посилання Закону не містить посилання на правові акти, пункти інструкції, які підтверджують причини визначення тлумачень слів: «та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури», тобто дані значення можуть мати інші назви та посилання, ніж «експертні, нормативні, технічні та інші документи», або вираз «та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури». Закупівля Послуг з відведення стічних вод, як правило закуповується у природнього монополіста і інформація про комунальне підприємство «Балтаводоканал» Балтської міської радияк природного монополіста щодо централізованого водопостачання та централізованого водовідведення міститься в Зведеному перелік суб’єктів природних монополій на сайті АМКУ: https://amcu.gov.ua/zvedenij-perelik-subyektiv-prirodnih-monopolij, тобто в офіційних джерелах і знаходяться у відкритому доступі, але ч. 5, Ст. 17 ЗУ Про публічні закупівлі визначено, що «5. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.». Навпаки, у разі вимагання від учасника документів, які містяться у формі відкритих даних, є порушенням ЗУ "Про доступ до публічної інформації", та порушенням ЗУ «Про публічні закупівлі». З приводу неточності і неоднозначностінорм ЗУ «Про публічні закупівлі»обґрунтовані систематичною судовою практикою, зокрема наступними рішеннями: Рішення № 101809883, 10.12.2021, Одеський окружний адміністративний суд10.12.2021Номер справи 420/16446/21 Номер документу 101809883 Форма судочинства Адміністративне https://youcontrol.com.ua/catalog/court-document/101809883/ Рішення Болградського районного суду Одеської області від 05.09.17 р. у справі 497/1173/17, від 27.09.17 р. у справі № 497/1174/17. У подібній справі, щодо неточності тексту Закону № 922. Так само Рішення Тернопільського окружного адміністративного суду у справі № 500/2271/20 від 16 лютого 2021 року, рішення Сумського окружного адміністративного суду № 95274400, 02.03.2021. Згідно норм судової практики, рішення в будь-якій справі є основним індикатором якості послуг суду. З 2006 року згідно із законом «Про доступ до судових рішень» майже всі вони перебувають у відкритому доступі. Одним із пріоритетних завдань судів, є створення за рахунок мотивів та обґрунтувань, викладених у рішеннях, певної правової визначеності в наслідках, які можуть настати, якщо спірне питання в подібній ситуації потрапить до суду. Тому в п.4 ч.4 ст.17 закону «Про судоустрій і статус суддів» закріплено принцип єдності судової практики — як один із тих, що має забезпечувати єдність системи судоустрою. На засіданні керівного складу вирішено наступне: для врахування вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону України Про публічні закупівлі, шляхом завантаження документів, визначеними/не визначеними пунктом 8 частини шостої статті 40 Закону: експертні, нормативні, технічні та інші документи, разом з договором, укладеним між замовником і учасником торгів.
Прийнято рішення про відміну процедури UA-2022-01-18-010417-a