0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
278 000.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 2 лют. 15:04
Орган ДФК: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Усунуто
Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Усунуто
Встановлено порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Усунуто
Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Усунуто
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
У відповідь на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі код за ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги, оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за номером ID: UA-2022-01-04-002261-c, відповідно до частини п'ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Житомирський обласний літературний музей Житомирської обласної ради надає наступні пояснення через електронну систему закупівель. Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Законом, який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, є Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Отож, саме на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені цим Законом зобов'язаний діяти замовник під час проведення ним публічних закупівель (встановлено частиною четвертою статті 3 Закону). Законом не передбачено надання замовником обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість, а також розміщення власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Така вимога міститься в Постанові КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 та відповідно п. 41 постанови стосується головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки. Житомирський обласний літературний музей Житомирської обласної ради не відноситься в розумінні п. 18 ст. 2, п. 3 ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу України до головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) так як є одержувачем бюджетних коштів. Крім того Житомирський обласний літературний музей Житомирської обласної ради не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки. Тому надання інформації згідно п.1 запиту не передбачено діючим законодавством. Однак хочемо зазначити, що розмір очікуваної вартості тендерної пропозиції обраховано із врахуванням офіційно опублікованого індексу інфляції за 2021 рік та підвищення мінімальної заробітної плати на 2022 рік. Для проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів замовником розробляється та затверджується тендерна документація, яка повинна відповідати статті 22 Закону. Тендерна документація оприлюднена для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках у порядку, встановленому статтею 10 Закону. Частина друга статті 22 Закону визначає, що тендерна документація має містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, а також роз’яснює, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Інших вимог в цій частині Закон не містить, в тому числі не встановлює, що віднесення виявленої помилки до формальної (несуттєвої) відбувається за рішенням уповноваженої особи і потребує складання протоколу. Правова природа формальних (несуттєвих) помилок в розумінні Закону є такою, що їх виявлення під час розгляду не потребує прийняття будь-яких додаткових рішень від замовника, оскільки їх допущення не залежить від рішень замовника і в жодному випадку не може призвести до відхилення тендерних пропозицій учасників, що прямо визначено частиною другою статті 22 Закону. Якщо ж виявлена помилка свідчить про наявність підстав для відхилення тендерних пропозицій, визначених статтею 31 Закону, то така помилка не є формальною і тендерна пропозиція учасника відхиляється. При цьому стаття 31 Закону містить вичерпний перелік підстав, у разі виявлення яких замовник зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника, і виявлені формальні (несуттєві) помилки до вказаного переліку не належать. Правові підстави позиції органу державного фінансового контролю щодо необхідності складання протоколу уповноваженої особи з цього питання не відповідають нормам Закону (фактично Закон не визначає такого обов'язку для замовника), а орган державного фінансового контролю є органом державної влади і його посадові особи зобов'язані дотримуватися вимог статті 19 Конституції - діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Тендерна документація замовника для проведення закупівлі за номером ID: UA-2022-01-04-002261-c розроблена з дотриманням вимог Закону, зокрема і статті 22, містить опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, та оприлюднена відповідно до вимог статті 10 Закону – отже, замовник не порушував вимог Закону в цій частині. Частиною 9 статті 29 Закону передбачено, що після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Протокол розгляду тендерних пропозицій, відповідно до частини 1 статті 10 Закону, оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня його затвердження. При цьому зазначаємо, що вимог щодо відображення у протоколі розгляду тендерних пропозицій учасників будь-якої інформації про виявлення або розгляд формальних (несуттєвих) помилок, Законом не встановлено. Складання інших протоколів за результатами розгляду тендерних пропозицій учасників також не передбачено Законом. Окрім того, тендерна документація, затверджена замовником для проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2022-01-04-002261-c також не містить жодних умов щодо необхідності складання протоколу щодо формальних (несуттєвих) помилок. Відповідно до вимог статті 29 Закону замовник розглянув на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію учасника ПП «Фобос», яка була визначена найбільш економічно вигідною, а також склав і оприлюднив у визначений Законом строк протокол про результати проведення процедури закупівлі. Повідомляємо, що під час розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «Фобос» були виявлені несуттєві помилки (пов'язані з оформленням тендерної пропозиції, які не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки), допущення яких не призвело до відхилення його пропозиції. Складання окремих протоколів з цього питання не передбачено Законом.
У відповідь на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі код за ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги, оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за номером ID: UA-2022-01-04-002261-c, відповідно до частини п'ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Житомирський обласний літературний музей Житомирської обласної ради надає наступні пояснення через електронну систему закупівель. Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Законом, який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, є Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Отож, саме на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені цим Законом зобов'язаний діяти замовник під час проведення ним публічних закупівель (встановлено частиною четвертою статті 3 Закону). Законом не передбачено надання замовником обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість, а також розміщення власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Така вимога міститься в Постанові КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 та відповідно п. 41 постанови стосується головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки. Житомирський обласний літературний музей Житомирської обласної ради не відноситься в розумінні п. 18 ст. 2, п. 3 ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу України до головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) так як є одержувачем бюджетних коштів. Крім того Житомирський обласний літературний музей Житомирської обласної ради не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки. Тому надання інформації згідно п.1 запиту не передбачено діючим законодавством. Однак хочемо зазначити, що розмір очікуваної вартості тендерної пропозиції обраховано із врахуванням офіційно опублікованого індексу інфляції за 2021 рік та підвищення мінімальної заробітної плати на 2022 рік. Для проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів замовником розробляється та затверджується тендерна документація, яка повинна відповідати статті 22 Закону. Тендерна документація оприлюднена для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках у порядку, встановленому статтею 10 Закону. Частина друга статті 22 Закону визначає, що тендерна документація має містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, а також роз’яснює, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Інших вимог в цій частині Закон не містить, в тому числі не встановлює, що віднесення виявленої помилки до формальної (несуттєвої) відбувається за рішенням уповноваженої особи і потребує складання протоколу. Правова природа формальних (несуттєвих) помилок в розумінні Закону є такою, що їх виявлення під час розгляду не потребує прийняття будь-яких додаткових рішень від замовника, оскільки їх допущення не залежить від рішень замовника і в жодному випадку не може призвести до відхилення тендерних пропозицій учасників, що прямо визначено частиною другою статті 22 Закону. Якщо ж виявлена помилка свідчить про наявність підстав для відхилення тендерних пропозицій, визначених статтею 31 Закону, то така помилка не є формальною і тендерна пропозиція учасника відхиляється. При цьому стаття 31 Закону містить вичерпний перелік підстав, у разі виявлення яких замовник зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника, і виявлені формальні (несуттєві) помилки до вказаного переліку не належать. Правові підстави позиції органу державного фінансового контролю щодо необхідності складання протоколу уповноваженої особи з цього питання не відповідають нормам Закону (фактично Закон не визначає такого обов'язку для замовника), а орган державного фінансового контролю є органом державної влади і його посадові особи зобов'язані дотримуватися вимог статті 19 Конституції - діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Тендерна документація замовника для проведення закупівлі за номером ID: UA-2022-01-04-002261-c розроблена з дотриманням вимог Закону, зокрема і статті 22, містить опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, та оприлюднена відповідно до вимог статті 10 Закону – отже, замовник не порушував вимог Закону в цій частині. Частиною 9 статті 29 Закону передбачено, що після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Протокол розгляду тендерних пропозицій, відповідно до частини 1 статті 10 Закону, оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня його затвердження. При цьому зазначаємо, що вимог щодо відображення у протоколі розгляду тендерних пропозицій учасників будь-якої інформації про виявлення або розгляд формальних (несуттєвих) помилок, Законом не встановлено. Складання інших протоколів за результатами розгляду тендерних пропозицій учасників також не передбачено Законом. Окрім того, тендерна документація, затверджена замовником для проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2022-01-04-002261-c також не містить жодних умов щодо необхідності складання протоколу щодо формальних (несуттєвих) помилок. Відповідно до вимог статті 29 Закону замовник розглянув на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію учасника ПП «Фобос», яка була визначена найбільш економічно вигідною, а також склав і оприлюднив у визначений Законом строк протокол про результати проведення процедури закупівлі. Повідомляємо, що під час розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «Фобос» були виявлені несуттєві помилки (пов'язані з оформленням тендерної пропозиції, які не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки), допущення яких не призвело до відхилення його пропозиції. Складання окремих протоколів з цього питання не передбачено Законом.
У відповідь на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі код за ДК 021:2015: 79710000-4 - Охоронні послуги, оголошення про проведення якої оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу за номером ID: UA-2022-01-04-002261-c, відповідно до частини п'ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Житомирський обласний літературний музей Житомирської обласної ради надає наступні пояснення через електронну систему закупівель. Стаття 19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Законом, який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, є Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон). Отож, саме на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені цим Законом зобов'язаний діяти замовник під час проведення ним публічних закупівель (встановлено частиною четвертою статті 3 Закону). Законом не передбачено надання замовником обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість, а також розміщення власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Така вимога міститься в Постанові КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 та відповідно п. 41 постанови стосується головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки. Житомирський обласний літературний музей Житомирської обласної ради не відноситься в розумінні п. 18 ст. 2, п. 3 ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу України до головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) так як є одержувачем бюджетних коштів. Крім того Житомирський обласний літературний музей Житомирської обласної ради не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки. Тому надання інформації згідно п.1 запиту не передбачено діючим законодавством. Однак хочемо зазначити, що розмір очікуваної вартості тендерної пропозиції обраховано із врахуванням офіційно опублікованого індексу інфляції за 2021 рік та підвищення мінімальної заробітної плати на 2022 рік. Для проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів замовником розробляється та затверджується тендерна документація, яка повинна відповідати статті 22 Закону. Тендерна документація оприлюднена для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках у порядку, встановленому статтею 10 Закону. Частина друга статті 22 Закону визначає, що тендерна документація має містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, а також роз’яснює, що формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Інших вимог в цій частині Закон не містить, в тому числі не встановлює, що віднесення виявленої помилки до формальної (несуттєвої) відбувається за рішенням уповноваженої особи і потребує складання протоколу. Правова природа формальних (несуттєвих) помилок в розумінні Закону є такою, що їх виявлення під час розгляду не потребує прийняття будь-яких додаткових рішень від замовника, оскільки їх допущення не залежить від рішень замовника і в жодному випадку не може призвести до відхилення тендерних пропозицій учасників, що прямо визначено частиною другою статті 22 Закону. Якщо ж виявлена помилка свідчить про наявність підстав для відхилення тендерних пропозицій, визначених статтею 31 Закону, то така помилка не є формальною і тендерна пропозиція учасника відхиляється. При цьому стаття 31 Закону містить вичерпний перелік підстав, у разі виявлення яких замовник зобов'язаний відхилити тендерну пропозицію учасника, і виявлені формальні (несуттєві) помилки до вказаного переліку не належать. Правові підстави позиції органу державного фінансового контролю щодо необхідності складання протоколу уповноваженої особи з цього питання не відповідають нормам Закону (фактично Закон не визначає такого обов'язку для замовника), а орган державного фінансового контролю є органом державної влади і його посадові особи зобов'язані дотримуватися вимог статті 19 Конституції - діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Тендерна документація замовника для проведення закупівлі за номером ID: UA-2022-01-04-002261-c розроблена з дотриманням вимог Закону, зокрема і статті 22, містить опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, та оприлюднена відповідно до вимог статті 10 Закону – отже, замовник не порушував вимог Закону в цій частині. Частиною 9 статті 29 Закону передбачено, що після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною. Протокол розгляду тендерних пропозицій, відповідно до частини 1 статті 10 Закону, оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня його затвердження. При цьому зазначаємо, що вимог щодо відображення у протоколі розгляду тендерних пропозицій учасників будь-якої інформації про виявлення або розгляд формальних (несуттєвих) помилок, Законом не встановлено. Складання інших протоколів за результатами розгляду тендерних пропозицій учасників також не передбачено Законом. Окрім того, тендерна документація, затверджена замовником для проведення відкритих торгів за номером ID: UA-2022-01-04-002261-c також не містить жодних умов щодо необхідності складання протоколу щодо формальних (несуттєвих) помилок. Відповідно до вимог статті 29 Закону замовник розглянув на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію учасника ПП «Фобос», яка була визначена найбільш економічно вигідною, а також склав і оприлюднив у визначений Законом строк протокол про результати проведення процедури закупівлі. Повідомляємо, що під час розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «Фобос» були виявлені несуттєві помилки (пов'язані з оформленням тендерної пропозиції, які не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки), допущення яких не призвело до відхилення його пропозиції. Складання окремих протоколів з цього питання не передбачено Законом.
Порушення усунено процедурою відміни торгів