0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
294 639.60 UAH
Замовник
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ОДЕСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР СОЦІАЛЬНО ЗНАЧУЩИХ ХВОРОБ" ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ"
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 10 лют. 10:02
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
На виконання вимог, викладених у запиті Південного офісу Держаудитслужби у межах проведення моніторингу щодо закупівлі за номером ID: UA-M-2022-02-10-000013 КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ОДЕСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР СОЦІАЛЬНО ЗНАЧУЩИХ ХВОРОБ" ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" повідомляє про наступне: У відповідності до положень Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII зі змінами та доповненнями (надалі за текстом - Закон) уповноваженою особою КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ОДЕСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР СОЦІАЛЬНО ЗНАЧУЩИХ ХВОРОБ" ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" «01» лютого 2022 року через авторизований електронний майданчик було оприлюднено оголошення про проведення переговорної процедури на закупівлю: ДК 021:2015 98390000-3 Інші послуги (Оренда кисневого обладнання, а саме: Кріогенна стаціонарна горизонтальна ємність (зав.№20/0375), випарник 2 шт., розетка 380v, танк комп'ютер за адресою: м.Одеса, вул. С.Ядова, 4 тривалістю 12 місяців ) оголошення UA-2022-02-01-014147-b. 10 лютого 2022 року на підставі наказу Південного офісу Держаудитслужби від 09.02.2022 року №101 через електронну систему закупівель опубліковано рішення про початок моніторингу закупівлі ID: UA-2022-02-01-014147-b та «10» лютого 2021 року було сформовано запит Замовнику на пояснення. Внаслідок відсутності уповноваженої особи на робочому місці (перебування на лікарняному), на запит не було надано відповіді. 16 лютого 2022 року був оприлюднений висновок Південного офісу Держаудитслужби: Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення та розміщення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури, відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Одеський обласний центр соціально значущих хвороб» Одеської обласної ради», (далі – Замовник) на 2022 рік, протокол від 26.01.2022 № 17, протокол щодо переговорної процедури від 31.01.2022 № 20, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене 01.02.2022 в електронній системі закупівель. У межах проведення моніторингу Замовнику було надано запит про надання пояснення від 10.02.2022 щодо документального обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначення його очікуваної вартості, а також надання посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Відповідно до частини 5 статті 8 Закону Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Однак, на запит Південного офісу Держаудитслужби від 10.02.2022 Замовник не надав відповідні пояснення (інформацію, документи), чим не дотримано вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено наступне. Відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Наказ Мінекономрозвитку № 1082) розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Разом з тим, відповідно до пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Також відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратнопрограмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, в тому числі якщо під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису та якщо під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Однак, проведеним моніторингом встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, повідомлення про намір укласти договір), на них накладено електронний цифровий підпис (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено пункт 3 Наказу Мінекономрозвитку №1082. Зазначена переговорна процедура застосована відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону з підстави: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником. Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Проте на порушення пункту 8 частини 6 статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Так 26.06.2021 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель», яким внесено зміни в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на». Таким чином, оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Відповідно до пункту 2 частини восьмої статті 40 Закону Замовник відміняє переговорну процедуру закупівлі у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель». По суті виявлених порушень та повідомляємо наступне: 1. Щодо кваліфікованого електронного підпису: Кваліфікований електронний підпис (КЕП) уповноваженої особи сформований АЦСК «ПРИВАТБАНК» у відповідності до чинних нормативних документів, які регулюють довірчі електронні послуги. Уповноважена особа не може визначати або впливати на інформацію, яка міститься у сертифікатах КЕП. Проте, враховуючи рекомендації Південного офісу Держаудитслужби буде проведена заміна КЕП уповноважених осіб Підприємства. 2. Щодо ненадання відповіді на запит Держаудитслужби уповноваженій особі суворо вказано на неприпустимість подібних порушень Закону та необхідність організації тимчасового виконання обов’язків уповноваженої особи під час тимчасової відсутності основного співробітника. 3. Щодо відсутності в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі: відсутність документів що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі як додатків до протоколу переговорної процедури викликане технічною помилкою при скануванні документів. Уповноваженій особі вказано на необхідність посилити контроль за якістю підготовки електронних копій документів, що оприлюднюються через електронну систему закупівель. 4. Щодо можливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель на підставі пункту 2 частини восьмої статті 40 Закону повідомляємо наступне: предметом закупівлі є послуги з оренди кисневого обладнання, яке використовується для забезпечення лікування хворих на гостру респіраторну хворобу COVID-19. На даний час обладнання задіяне у забезпечнні лікувального процесу біль як 150 хворих, у тому числі 22 пацієнтів, які перебувають у відділенні інтенсивної терапії на апаратах штучної вентиляції легенів. Кріогенна стаціонарна горизонтальна ємність на даний час заповнена рідким киснем, який використовується для кисневої підтримки пацієнтів, тому укладення договору про оренду є життєво необхідним для забезпечення лікування пацієнтів. Водночас, усвідомлюючи всю важливість функцій та завдань, які покладаються на органи державного фінансового контролю у сфері публічних закупівель, КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ОДЕСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР СОЦІАЛЬНО ЗНАЧУЩИХ ХВОРОБ" ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" націлено сприяти виконанню функцій контролю та щиро сподіваємося на подальшу співпрацю.