0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
243 000.00 UAH
Замовник
Комунальний заклад «Черкаська санаторна школа Черкаської обласної ради»
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 11 лют. 11:13
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
В системі електронних торгів Prozorro опубліковано Запит замовнику на пояснення (надалі по тексту - Запит), що подано в рамках Моніторингу UA-M-2022-02-11-000013. За Запитом сформовано наступні питання: «У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:15540000-5: Сирні продукти» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-01-11-001970-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі: - яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі? - чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2022-01-11-001970-a відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація. - з яких підстав пункт 3 «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не відповідають нормам пункту 3 частини 3 статті 25 Закону? Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту..» Комунальний заклад «Черкаська санаторна школа Черкаської обласної ради» під час здійснення публічних закупівель є замовником торгів відповідно до пункту 3 частини 4 статті 2 Закону «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року (далі – Закон): підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої цієї статті, а саме: юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків. Комунальним закладом «Черкаська санаторна школа Черкаської обласної ради» (далі – Замовник) було оголошено процедуру відкритих торгів по предмету ДК 021:2015: 15540000-5 Сирні продукти (Сир твердий «Російський» жирність 50% , без рослинних жирів, Сир кисломолочний (творог) - фасовка по 400 гр. жирність 9 %) (ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-11-001970-a) за адресою www.prozorro.gov.ua. Замовник надає ґрунтовні пояснення на запит. 1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі. Розмір бюджетного призначення (очікуваного) та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно до «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275. Разом з тим, ідентично до вказаного наказу, Замовник затвердив власну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, копія якої додається до відповіді. Визначення очікуваної вартості складалося з таких етапів: 1. Визначення потреби в товарах, роботах, послугах. Визначення потреби в товарі (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) здійснюється на підставі аналізу фактичного використання продуктів харчування для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника. 2. Формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик. Формування опису предмета закупівлі здійснено відповідно до діючих державних стандартів України та державних санітарних норми, правил і гігієнічних нормативів. 3. Аналіз ринку. На цьому етапі доцільно використовувати як загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних, тощо), так і інформацію, отриману шляхом проведення ринкових консультацій. Спершу Замовником було досліджено ресурс державної служби статистики України, а саме рубрику «Статистична інформація», розділ «Економічна статистика/Ціни», за посиланням: http://www.ukrstat.gov.ua/. На вказаному ресурсі, Замовником отримано файл з назвою «Середні споживчі ціни на товари (послуги) у 2021 році», вказаний файл додається до відповіді. Ознайомившись з інформацією про середні споживчі ціни на товари у 2021 році по Черкаській області, зокрема взято інформацію за останній календарний місяць 2021 року – грудень, де уповноваженим органом визначено: Сири м’які жирні - 135,95 грн/кг. Однак, тих номенклатурних позицій, що становив потребу Замовника нажаль органом статистики не опубліковано. Тому, Замовником досліджено інші відкриті джерела щодо ринкових цін на ту групу товарів, що складають предмет закупівлі, зокрема https://index.minfin.com.ua/ua/markets/wares/prods/, де згідно вказаного джерела середня ціна в січні 2022 року на твердий сир жирністю, 50% складала 313,15 грн/кг, а ціна на сир кисломолочний жирністю 9% - 178,17 грн/кг. Таким чином, Замовник здійснив розрахунок наступним чином: 313.15*400 + 178,17*1200 = 339064,00 грн.. Але тут слід відзначити, що вказане джерело збирає та публікує інформацію, щодо ринкових цін в продуктових супермаркетах: Auchan, Fozzy, Furshet, Megamarket, Metro, Novus, Varus. Наступним кроком, Замовник перейшов до методики здійснення ринкових консультацій, шляхом направлення не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг. У відповідь по надісланим запитам Замовник отримав лише 3 комерційні пропозиції, що додаються до відповіді. Розрахунок очікуваної вартості здійснювався за методом порівняння ринкових цін за формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К, де: Цод - очікувана ціна за одиницю; Ц1, Цк - ціни, отримані з відкритих джерел інформації, приведені до єдиних умов; К - кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації. Що в результаті мало наступний вигляд: - для твердого сиру - (176+225+192)/3=197,67 грн/кг; - для сиру кисломолочного – (90+125+98)/3=104,34 грн./кг. Далі для підрахунку очікуваної вартості вказані показник були перемножені на потребу замовника, за результатом чого отримано: 197.67*400+104,34*1200=203868 грн. Однак, враховуючи що запити цінових пропозицій на виробників, офіційних представників та постачальників був сформований без врахування вартості на послуги щодо доставки та розвантаження товару, Замовник провівши додаткову ринкову консультацію встановив, що з врахуванням частоти та графіку поставок потребується від 30 до 50 тис. грн., в залежності від стабільності цін на паливо-мастильні матеріали, а також інших факторів. Таким чином, Замовник вмотивовано оголосив закупівлю на очікувану вартість предмета закупівлі, на загальну суму 243 000,00 грн. 2. Чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2022-01-11-001970-a відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Зазначаємо, що виключно Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює вимоги до замовників торгів щодо порядку проведення процедур закупівель. Так, преамбулою Закону передбачено «Цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад». Інші нормативно-правові акти, в тому числі зазначена постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не встановлює норм права, які б зобов’язували уповноважену особу вносити інформацію в інше місце крім системи Prozorro Частиною 4 статті 10 Закону передбачено, що інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Тобто, Закон не визначає обов’язку для Замовника здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів). Єдиний веб-сайт, на якому Законом зобов’язується Замовнику оприлюднювати інформацію про закупівлю є веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього. Як можемо простежити наочно, інформація на веб-сайті Уповноваженого органу розміщена належним чином за посиланням: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2022-01-11-000325-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-11-001970-a 3. З яких підстав пункт 3 «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не відповідають нормам пункту 3 частини 3 статті 25 Закону Наявність посилання пункт 3 «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації на підставу не повернення забезпечення тендерних пропозицій за умови ненадання переможцем у строк, визначений в абзаці другому частини третьої статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, викликано власне технічною опискою. Оскільки, Замовник волів отримати насправді реальних учасників, котрі не будуть спекулювати власними ціна тендерних пропозицій під час проведення електронного аукціону, було встановлено такий правовий механізм, як забезпечення тендерних пропозицій шляхом подання електронних банківських гарантій, що відповідає положенню статті 25 Закону. Але, не коректність посилання на відповідне положення статті 17 Закону, викликано тим, що під час формування вказаного пункту тендерної документації, було використано минулорічну інформацію, де прописано положення Закону №922-VIII в редакції від 02.04.2020 року. Для підтвердження вказаного наведемо положення абзацу другого частини третьої статті 17 Закону (редакції від 02.04.2020 року) та положення частини шостої статті 17 Закону (в діючій редакції): редакції Закону від 02.04.2020 року* діюча редакції Закону* Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті. Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. * вказані редакції Закону додаються до відповіді Відтак, наочно можливо встановити, що підставою невідповідності нормі пункту 3 частини 3 статті 25 Закону, про які Вами запитується, слугувало виключно механічне використання минулорічної редакції тендерної документації. Однак, враховуючи відсутність звернень зі сторони потенційних учасників до завершення періоду подання тендерних пропозицій встановлених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, можливості відкоригувати таку інформацію на даному етапі, а також рівноцінність наведених норм Закону, Замовник вважає, що дане упущення не створює порушень законних прав та інтересів, будь-якої із сторін закупівельного процесу. Поряд з тим, Замовник сприйняв належним чином акцентування Вашої увагу на вказану технічну описку та гарантує в майбутньому контролювати відповідність положень тендерної документації до діючої редакції Закону.
В системі електронних торгів Prozorro опубліковано Запит замовнику на пояснення (надалі по тексту - Запит), що подано в рамках Моніторингу UA-M-2022-02-11-000013. За Запитом сформовано наступні питання: «У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:15540000-5: Сирні продукти» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-01-11-001970-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі: - яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі? - чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2022-01-11-001970-a відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація. - з яких підстав пункт 3 «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не відповідають нормам пункту 3 частини 3 статті 25 Закону? Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту..» Комунальний заклад «Черкаська санаторна школа Черкаської обласної ради» під час здійснення публічних закупівель є замовником торгів відповідно до пункту 3 частини 4 статті 2 Закону «Про публічні закупівлі» №922-VIII від 25.12.2015 року (далі – Закон): підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої цієї статті, а саме: юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків. Комунальним закладом «Черкаська санаторна школа Черкаської обласної ради» (далі – Замовник) було оголошено процедуру відкритих торгів по предмету ДК 021:2015: 15540000-5 Сирні продукти (Сир твердий «Російський» жирність 50% , без рослинних жирів, Сир кисломолочний (творог) - фасовка по 400 гр. жирність 9 %) (ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-11-001970-a) за адресою www.prozorro.gov.ua. Замовник надає ґрунтовні пояснення на запит. 1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі. Розмір бюджетного призначення (очікуваного) та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно до «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275. Разом з тим, ідентично до вказаного наказу, Замовник затвердив власну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, копія якої додається до відповіді. Визначення очікуваної вартості складалося з таких етапів: 1. Визначення потреби в товарах, роботах, послугах. Визначення потреби в товарі (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) здійснюється на підставі аналізу фактичного використання продуктів харчування для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника. 2. Формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик. Формування опису предмета закупівлі здійснено відповідно до діючих державних стандартів України та державних санітарних норми, правил і гігієнічних нормативів. 3. Аналіз ринку. На цьому етапі доцільно використовувати як загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних, тощо), так і інформацію, отриману шляхом проведення ринкових консультацій. Спершу Замовником було досліджено ресурс державної служби статистики України, а саме рубрику «Статистична інформація», розділ «Економічна статистика/Ціни», за посиланням: http://www.ukrstat.gov.ua/. На вказаному ресурсі, Замовником отримано файл з назвою «Середні споживчі ціни на товари (послуги) у 2021 році», вказаний файл додається до відповіді. Ознайомившись з інформацією про середні споживчі ціни на товари у 2021 році по Черкаській області, зокрема взято інформацію за останній календарний місяць 2021 року – грудень, де уповноваженим органом визначено: Сири м’які жирні - 135,95 грн/кг. Однак, тих номенклатурних позицій, що становив потребу Замовника нажаль органом статистики не опубліковано. Тому, Замовником досліджено інші відкриті джерела щодо ринкових цін на ту групу товарів, що складають предмет закупівлі, зокрема https://index.minfin.com.ua/ua/markets/wares/prods/, де згідно вказаного джерела середня ціна в січні 2022 року на твердий сир жирністю, 50% складала 313,15 грн/кг, а ціна на сир кисломолочний жирністю 9% - 178,17 грн/кг. Таким чином, Замовник здійснив розрахунок наступним чином: 313.15*400 + 178,17*1200 = 339064,00 грн.. Але тут слід відзначити, що вказане джерело збирає та публікує інформацію, щодо ринкових цін в продуктових супермаркетах: Auchan, Fozzy, Furshet, Megamarket, Metro, Novus, Varus. Наступним кроком, Замовник перейшов до методики здійснення ринкових консультацій, шляхом направлення не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг. У відповідь по надісланим запитам Замовник отримав лише 3 комерційні пропозиції, що додаються до відповіді. Розрахунок очікуваної вартості здійснювався за методом порівняння ринкових цін за формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К, де: Цод - очікувана ціна за одиницю; Ц1, Цк - ціни, отримані з відкритих джерел інформації, приведені до єдиних умов; К - кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації. Що в результаті мало наступний вигляд: - для твердого сиру - (176+225+192)/3=197,67 грн/кг; - для сиру кисломолочного – (90+125+98)/3=104,34 грн./кг. Далі для підрахунку очікуваної вартості вказані показник були перемножені на потребу замовника, за результатом чого отримано: 197.67*400+104,34*1200=203868 грн. Однак, враховуючи що запити цінових пропозицій на виробників, офіційних представників та постачальників був сформований без врахування вартості на послуги щодо доставки та розвантаження товару, Замовник провівши додаткову ринкову консультацію встановив, що з врахуванням частоти та графіку поставок потребується від 30 до 50 тис. грн., в залежності від стабільності цін на паливо-мастильні матеріали, а також інших факторів. Таким чином, Замовник вмотивовано оголосив закупівлю на очікувану вартість предмета закупівлі, на загальну суму 243 000,00 грн. 2. Чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2022-01-11-001970-a відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Зазначаємо, що виключно Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює вимоги до замовників торгів щодо порядку проведення процедур закупівель. Так, преамбулою Закону передбачено «Цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад». Інші нормативно-правові акти, в тому числі зазначена постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не встановлює норм права, які б зобов’язували уповноважену особу вносити інформацію в інше місце крім системи Prozorro Частиною 4 статті 10 Закону передбачено, що інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Тобто, Закон не визначає обов’язку для Замовника здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів). Єдиний веб-сайт, на якому Законом зобов’язується Замовнику оприлюднювати інформацію про закупівлю є веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього. Як можемо простежити наочно, інформація на веб-сайті Уповноваженого органу розміщена належним чином за посиланням: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2022-01-11-000325-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-11-001970-a 3. З яких підстав пункт 3 «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не відповідають нормам пункту 3 частини 3 статті 25 Закону Наявність посилання пункт 3 «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації на підставу не повернення забезпечення тендерних пропозицій за умови ненадання переможцем у строк, визначений в абзаці другому частини третьої статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону, викликано власне технічною опискою. Оскільки, Замовник волів отримати насправді реальних учасників, котрі не будуть спекулювати власними ціна тендерних пропозицій під час проведення електронного аукціону, було встановлено такий правовий механізм, як забезпечення тендерних пропозицій шляхом подання електронних банківських гарантій, що відповідає положенню статті 25 Закону. Але, не коректність посилання на відповідне положення статті 17 Закону, викликано тим, що під час формування вказаного пункту тендерної документації, було використано минулорічну інформацію, де прописано положення Закону №922-VIII в редакції від 02.04.2020 року. Для підтвердження вказаного наведемо положення абзацу другого частини третьої статті 17 Закону (редакції від 02.04.2020 року) та положення частини шостої статті 17 Закону (в діючій редакції): редакції Закону від 02.04.2020 року* діюча редакції Закону* Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті. Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. * вказані редакції Закону додаються до відповіді Відтак, наочно можливо встановити, що підставою невідповідності нормі пункту 3 частини 3 статті 25 Закону, про які Вами запитується, слугувало виключно механічне використання минулорічної редакції тендерної документації. Однак, враховуючи відсутність звернень зі сторони потенційних учасників до завершення періоду подання тендерних пропозицій встановлених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, можливості відкоригувати таку інформацію на даному етапі, а також рівноцінність наведених норм Закону, Замовник вважає, що дане упущення не створює порушень законних прав та інтересів, будь-якої із сторін закупівельного процесу. Поряд з тим, Замовник сприйняв належним чином акцентування Вашої увагу на вказану технічну описку та гарантує в майбутньому контролювати відповідність положень тендерної документації до діючої редакції Закону.
Проведено роз’яснювальну роботу стосовно чинного законодавства у сфері публічних закупівель та з приводу невідповідності пункт 3 «Умови повернення чи неповернення забезпечення тендерної пропозиції» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не відповідають нормам пункту 3 частини 3 статті 25 Закону. Було встановлено, що підставою невідповідності нормі пункту 3 частини 3 статті 25 Закону, про які запитувалося під час моніторингу, слугувало виключно механічне використання минулорічної редакції тендерної документації і враховуючи відсутність звернень зі сторони потенційних учасників до завершення періоду подання тендерних пропозицій встановлених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, можливості відкоригувати таку інформацію на даному етапі, а також рівноцінність наведених норм Закону, Замовник вважає, що дане упущення не створює порушень законних прав та інтересів, будь-якої із сторін закупівельного процесу. Замовник сприйняв належним чином акцентування уваги на вказану технічну описку та гарантує в майбутньому контролювати відповідність положень тендерної документації до діючої редакції Закону.