0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
2 280 000.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 12 вер. 16:38
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.)
ПРИХОВАНО
ПОЯСНЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ 13.09.2022р. я, уповноважена особа з публічних закупівель, на онлайн майданчику «Державні закупівлі онлайн», отримала запит про надання запитуваної Вами інформації. Відповідно до ст. 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок (останній день подачі відповіді на запит 16.09.2022р.) У відповідності до п.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» з приводу надання конкретної інформації щодо запитуваних питань у запиті про надання пояснень від 13.09.2022р. повідомляю наступне. 15.02.2022 року на онлайн майданчику закупівель «Державні закупівлі онлайн», мною, уповноваженою особою, було оприлюднено закупівлю за предметом закупівлі «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» ДК 021:2015: 60130000-8 – «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» з очікуваною вартістю 2`280`000.00 гривень (з ПДВ) По першому питанню стосовно яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Одним із принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, є максимальна економія і ефективність. Запорукою ефективного та успішного проведення процедур закупівель є їх оптимальне планування. Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Очікувана вартість закупівлі — це розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення чи не включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Законодавство не обмежує Замовника, у виборі джерел цінової інформації. Ми, як Замовники, обрали для себе оптимальний варіант- розгляд комерційної пропозиції ( планової калькуляції). Усі технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) є зазначені у технічній документації предмету закупівлі. Посилання на вищезазначену частину питання можна знайти за таким посиланням https://www.dzo.com.ua/tenders/15210957. Технічні та якісні вимоги складались на підставі розрахунків планового відділу. Відповідно до планової чисельності працівників підприємства на 2022р. складає 495 чол. Докладніше про це, зазначено у поясненні Луцюка В.Ф., який на той час здійснював повноваження уповноваженої особи з публічних закупівель. Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, то згідно з вимогами пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (зі змінами) Державне підприємство «Шахта №9 «Нововолинська» не є головним розпорядником бюджетних коштів у розумінні Бюджетного кодексу України та не виступає суб’єктом господарювання державного сектору економіки. По другому питанню щодо посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) ДП «Шахта №9 «Нововолинська» в своєму користуванні чи посиланні не має власного веб-сайту підприємства. Дана норма не є передбаченою ні у Статуті підприємства, ні у Колективному договорі. Відповідно до вищевикладеного, я, як уповноважена особа вважаю, що закупівля за предметом «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» ДК 021:2015: 60130000-8 – «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» з очікуваною вартістю 2`280`000.00 гривень (з ПДВ) відбулась без порушення вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель. Мною було докладно вивчено усі надані та наявні документи. Хочу наголосити на відсутність будь яких намірів уповноваженої особи на порушення чинного законодавства у сфері державних закупівель. Скани документів прикріплюємо до цього Пояснення. 16.09.2022р. Лісовська Ю.М.
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.)
ПРИХОВАНО
ПОЯСНЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ 15.09.2022р. я, уповноважена особа з публічних закупівель, на онлайн майданчику «Державні закупівлі онлайн», отримала запит про надання запитуваної Вами інформації. Відповідно до ст. 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок (останній день подачі відповіді на запит 16.09.2022р.) У відповідності до п.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» з приводу надання конкретної інформації щодо запитуваних питань у запиті про надання пояснень від 15.09.2022р. повідомляю наступне. У п.10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. У п.11 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею. Нами не була відхилена тендерна пропозиція на підставі того, що вона була визнана найбільш економічно вигідною. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», відміна тендеру може бути лише за двох умов: відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, в Україні було введено воєнний стан строком на 30 діб. Так як потреба у перевезенні у нас була, то відповідно до законодавства України про публічні закупівлі ми, як Замовники, не могли відмінити тендер з причини того, що було б зірвано виробничий процес. Нами, як Замовником, було прийнято рішення про розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах ПП «САМ-Моторс» шляхом завантаження копії документу про сплату тендерного забезпечення, тоді як частиною шістнадцять статті 29 Закону передбачено усунення невідповідностей лише для інформації та/або документів, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону та підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю на підставі того, що у період військового часу діяльність банківських установ працювала не на повну потужність, що могло призвести до того, що ці кошти (тендерне забезпечення) могли б не відобразитись на рахунку. Для офіційного підтвердження сплати тендерного забезпечення, мною, як уповноваженою особою було прийнято рішення про те, щоб ПП «Сам-Моторс» надало документу про сплату тендерного забезпечення. На мою суб´єктивну думку, дана вимога не є дискримінаційною чи грубим порушенням публічних закупівель. Ця вимога була зумовлена воєнними подіями у країні. 15.02.2022 року на онлайн майданчику закупівель «Державні закупівлі онлайн», мною, уповноваженою особою, було оприлюднено закупівлю за предметом закупівлі «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» ДК 021:2015: 60130000-8 – «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» з очікуваною вартістю 2`280`000.00 гривень (з ПДВ) Відповідно до інформації, що зазначена на майданчику закупівель: строк для періоду уточнень – до 21.02.2022р., строк періоду оскарження – до 27.02.2022р, строк подання пропозиції – до 03.03.2022р. Згідно ст. 24 Закону України « Про публічні закупівлі» надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї 1. Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Строк подання пропозиції – до 03.03.2022р. Аукціон відбувся 04.03.2022р. До нас, як до Замовників, від Учасників відкритих торгів не надходило жодних уточнень стосовно вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції, виду та умов його надання. Замовники, як й Учасники процедури закупівлі, керуються нормами та вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель. Мною було докладно вивчено усі надані та наявні документи. Хочу наголосити на відсутність будь яких намірів уповноваженої особи на порушення чинного законодавства у сфері державних закупівель. 20.09.2022р. Лісовська Ю.М.
ПОЯСНЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ 13.09.2022р. я, уповноважена особа з публічних закупівель, на онлайн майданчику «Державні закупівлі онлайн», отримала запит про надання запитуваної Вами інформації. Відповідно до ст. 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок (останній день подачі відповіді на запит 16.09.2022р.) У відповідності до п.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» з приводу надання конкретної інформації щодо запитуваних питань у запиті про надання пояснень від 13.09.2022р. повідомляю наступне. 15.02.2022 року на онлайн майданчику закупівель «Державні закупівлі онлайн», мною, уповноваженою особою, було оприлюднено закупівлю за предметом закупівлі «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» ДК 021:2015: 60130000-8 – «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» з очікуваною вартістю 2`280`000.00 гривень (з ПДВ) По першому питанню стосовно яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Одним із принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, є максимальна економія і ефективність. Запорукою ефективного та успішного проведення процедур закупівель є їх оптимальне планування. Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Очікувана вартість закупівлі — це розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення чи не включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Законодавство не обмежує Замовника, у виборі джерел цінової інформації. Ми, як Замовники, обрали для себе оптимальний варіант- розгляд комерційної пропозиції ( планової калькуляції). Усі технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) є зазначені у технічній документації предмету закупівлі. Посилання на вищезазначену частину питання можна знайти за таким посиланням https://www.dzo.com.ua/tenders/15210957. Технічні та якісні вимоги складались на підставі розрахунків планового відділу. Відповідно до планової чисельності працівників підприємства на 2022р. складає 495 чол. Докладніше про це, зазначено у поясненні Луцюка В.Ф., який на той час здійснював повноваження уповноваженої особи з публічних закупівель. Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, то згідно з вимогами пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (зі змінами) Державне підприємство «Шахта №9 «Нововолинська» не є головним розпорядником бюджетних коштів у розумінні Бюджетного кодексу України та не виступає суб’єктом господарювання державного сектору економіки. По другому питанню щодо посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) ДП «Шахта №9 «Нововолинська» в своєму користуванні чи посиланні не має власного веб-сайту підприємства. Дана норма не є передбаченою ні у Статуті підприємства, ні у Колективному договорі. Відповідно до вищевикладеного, я, як уповноважена особа вважаю, що закупівля за предметом «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» ДК 021:2015: 60130000-8 – «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» з очікуваною вартістю 2`280`000.00 гривень (з ПДВ) відбулась без порушення вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель. Мною було докладно вивчено усі надані та наявні документи. Хочу наголосити на відсутність будь яких намірів уповноваженої особи на порушення чинного законодавства у сфері державних закупівель. Скани документів прикріплюємо до цього Пояснення. 16.09.2022р. Лісовська Ю.М.
ПОЯСНЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ 13.09.2022р. я, уповноважена особа з публічних закупівель, на онлайн майданчику «Державні закупівлі онлайн», отримала запит про надання запитуваної Вами інформації. Відповідно до ст. 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок (останній день подачі відповіді на запит 16.09.2022р.) У відповідності до п.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» з приводу надання конкретної інформації щодо запитуваних питань у запиті про надання пояснень від 13.09.2022р. повідомляю наступне. 15.02.2022 року на онлайн майданчику закупівель «Державні закупівлі онлайн», мною, уповноваженою особою, було оприлюднено закупівлю за предметом закупівлі «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» ДК 021:2015: 60130000-8 – «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» з очікуваною вартістю 2`280`000.00 гривень (з ПДВ) По першому питанню стосовно яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Одним із принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, є максимальна економія і ефективність. Запорукою ефективного та успішного проведення процедур закупівель є їх оптимальне планування. Важливий етап планування закупівель - визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Очікувана вартість закупівлі — це розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення чи не включення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів. Законодавство не обмежує Замовника, у виборі джерел цінової інформації. Ми, як Замовники, обрали для себе оптимальний варіант- розгляд комерційної пропозиції ( планової калькуляції). Усі технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) є зазначені у технічній документації предмету закупівлі. Посилання на вищезазначену частину питання можна знайти за таким посиланням https://www.dzo.com.ua/tenders/15210957. Технічні та якісні вимоги складались на підставі розрахунків планового відділу. Відповідно до планової чисельності працівників підприємства на 2022р. складає 495 чол. Докладніше про це, зазначено у поясненні Луцюка В.Ф., який на той час здійснював повноваження уповноваженої особи з публічних закупівель. Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, то згідно з вимогами пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (зі змінами) Державне підприємство «Шахта №9 «Нововолинська» не є головним розпорядником бюджетних коштів у розумінні Бюджетного кодексу України та не виступає суб’єктом господарювання державного сектору економіки. По другому питанню щодо посилання на сторінку власного вебсайту або іншого офіційного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) ДП «Шахта №9 «Нововолинська» в своєму користуванні чи посиланні не має власного веб-сайту підприємства. Дана норма не є передбаченою ні у Статуті підприємства, ні у Колективному договорі. Відповідно до вищевикладеного, я, як уповноважена особа вважаю, що закупівля за предметом «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» ДК 021:2015: 60130000-8 – «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» з очікуваною вартістю 2`280`000.00 гривень (з ПДВ) відбулась без порушення вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель. Мною було докладно вивчено усі надані та наявні документи. Хочу наголосити на відсутність будь яких намірів уповноваженої особи на порушення чинного законодавства у сфері державних закупівель. Скани документів прикріплюємо до цього Пояснення. 16.09.2022р. Лісовська Ю.М.
ПОЯСНЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ 15.09.2022р. я, уповноважена особа з публічних закупівель, на онлайн майданчику «Державні закупівлі онлайн», отримала запит про надання запитуваної Вами інформації. Відповідно до ст. 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок (останній день подачі відповіді на запит 16.09.2022р.) У відповідності до п.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» з приводу надання конкретної інформації щодо запитуваних питань у запиті про надання пояснень від 15.09.2022р. повідомляю наступне. У п.10 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. У п.11 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею. Нами не була відхилена тендерна пропозиція на підставі того, що вона була визнана найбільш економічно вигідною. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», відміна тендеру може бути лише за двох умов: відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, в Україні було введено воєнний стан строком на 30 діб. Так як потреба у перевезенні у нас була, то відповідно до законодавства України про публічні закупівлі ми, як Замовники, не могли відмінити тендер з причини того, що було б зірвано виробничий процес. Нами, як Замовником, було прийнято рішення про розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах ПП «САМ-Моторс» шляхом завантаження копії документу про сплату тендерного забезпечення, тоді як частиною шістнадцять статті 29 Закону передбачено усунення невідповідностей лише для інформації та/або документів, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону та підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю на підставі того, що у період військового часу діяльність банківських установ працювала не на повну потужність, що могло призвести до того, що ці кошти (тендерне забезпечення) могли б не відобразитись на рахунку. Для офіційного підтвердження сплати тендерного забезпечення, мною, як уповноваженою особою було прийнято рішення про те, щоб ПП «Сам-Моторс» надало документу про сплату тендерного забезпечення. На мою суб´єктивну думку, дана вимога не є дискримінаційною чи грубим порушенням публічних закупівель. Ця вимога була зумовлена воєнними подіями у країні. 15.02.2022 року на онлайн майданчику закупівель «Державні закупівлі онлайн», мною, уповноваженою особою, було оприлюднено закупівлю за предметом закупівлі «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» ДК 021:2015: 60130000-8 – «Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів» з очікуваною вартістю 2`280`000.00 гривень (з ПДВ) Відповідно до інформації, що зазначена на майданчику закупівель: строк для періоду уточнень – до 21.02.2022р., строк періоду оскарження – до 27.02.2022р, строк подання пропозиції – до 03.03.2022р. Згідно ст. 24 Закону України « Про публічні закупівлі» надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї 1. Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Строк подання пропозиції – до 03.03.2022р. Аукціон відбувся 04.03.2022р. До нас, як до Замовників, від Учасників відкритих торгів не надходило жодних уточнень стосовно вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції, виду та умов його надання. Замовники, як й Учасники процедури закупівлі, керуються нормами та вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель. Мною було докладно вивчено усі надані та наявні документи. Хочу наголосити на відсутність будь яких намірів уповноваженої особи на порушення чинного законодавства у сфері державних закупівель. 20.09.2022р. Лісовська Ю.М.
23.09.2022р., на онлайн майданчику проведення закупівель було оголошено висновок щодо порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації. Даним Висновком Ви зобов'язали нас здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Відповідно до ст. 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок . Згідно п.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку. Відповідно до вищевикладеного, звернення щодо надання роз'яснення, подано у межах терміну, визначеного чинним законодавством України. Уважно вивчивши Ваш Висновок, з огляду на відсутність механізму усунення виявлених порушень, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язав здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. У висновку не конкретизовано, які саме заходи має здійснити Замовник щодо недопущення встановлених порушень у подальшому та яким чином здійснити притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення . Вказавши у Висновку про необхідність «здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів», Ви не визначили передбачений законом спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про нечіткість та невизначеність висновку. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі Замовника для усунення порушень. Даним Висновком це можна вважати спонуканням самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, це може призвести до нового можливого порушення чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії. Аналогічні висновки містяться в постановах Верховного Суду від 5 березня 2020 року у справі №640/467/19, від 11 червня 2020 року у справі №160/6502/19, від 12 серпня 2020 року у справі №160/11304/19, від 26 листопада 2020 року у справі №160/11367/19 та від 26 травня 2022 року у справі №480/496/19. У своєму Висновку Ви зобов`язали нас усунути встановлене порушення та запропонували один із можливих шляхів усунення цих порушень, а саме: здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, винних у порушені законодавства. При цьому випливає, що встановлене порушення, яке відображено у висновку про результати моніторингу процедури публічної закупівлі, належать до адміністративних правопорушень, відповідальність за які передбачена Кодексом України про адміністративні правопорушення. Підприємство не наділене повноваженнями притягувати працівників до відповідальності згідно положень Кодексу України про адміністративні правопорушення. Таким чином, ми вважаємо, що Висновок щодо виявлених порушень з Вашого боку є неправомірним. А тому, у межах наданих повноважень, просимо Вас надати роз'яснення щодо способу притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення. Принагідно повідомляємо Вас, що особа, яка виконувала на той час обов'язки уповноваженого з проведення публічних закупівель, виконувала цю роботу по суміщенню до основної роботи й на даний час не здійснює закупівлі. Їй було винесено усне попередження та зобов'язано пройти курси підвищення кваліфікації у разі, якщо буде знову виконувати функції по закупівлям. 28.09.2022р. Уповноважена особа з проведення закупівель Юлія ЛІСОВСЬКА
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.)
Південним офісом Держаудитслужби відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) здійснено моніторинг відкритих торгів за предметом закупівлі: ДК 021:2015: 60130000-8: Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів, яка проводилась Державним підприємством «Шахта № 9 «Нововолинська» (далі – Замовник) (оголошення про закупівлю оприлюднено за номером ID: UA-2022-02-15-004713-b), очікуваною вартістю 2 280 000,00 грн з ПДВ. Результати моніторингу процедури закупівлі відображені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі від 23.09.2022, який оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до норм частини шостої статті 8 Закону. За результатами аналізу питання дотримання строків розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення частини десятої статті 29 Закону. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пунктів 14, 15 та 18 частини другої статті 22 та частини першої статті 25 Закону. Також, за результатами аналізу питання відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником у тендерній пропозиції вимогам Закону, встановлено порушення частини шістнадцятої статті 29 Закону. Південним офісом Держаудитслужби зобов’язано Замовника здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. У межах проведення моніторингу цієї закупівлі Замовником в електронній системі закупівель 28.09.2022 оприлюднено звернення за роз’ясненням щодо висновку в частині конкретизації заходів щодо усунення Замовником порушення та способу притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення. Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи держаної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Правові основи діяльності органів державного фінансового контролю, визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Положенням про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23 та статтею 113 Бюджетного кодексу України. Відповідно до пункту 3 розділу ІІІ «Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку» Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01.10.2020 за № 958/35241 (далі – Порядок) у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення. Дотримуючись пункт 3 Порядку у констатуючій частині висновку про результати моніторингу закупівлі зазначено, що керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Рішеннями Верховного Суду у справах № 640/467/19, 160/6502/19, 160/11304/19, 160/11367/19 та 480/496/19 визначено, що у висновку про потребу «усунути порушення законодавства в сфері публічних закупівель» Держаудитслужба має конкретизувати, якого саме заходу має вжити позивач для усунення виявлених під час моніторингу порушень. Спонукання Замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, яких саме заходів слід вжити для усунення виявлених порушень, зі свого боку, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акта індивідуальної дії. Частина п’ята статті 242 КАС України передбачає при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Отже, зважаючи на зазначене, Південний офіс Держаудитслужби зобов’язав Замовника здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, так як на даному етапі відсутні шляхи щодо усунення вказаних порушень. Також, слід зазначити, що Південний офіс Держаудитслужби не зобов’язував Замовника здійснювати заходити щодо притягнення осіб, якими допущені порушення, саме до адміністративної відповідальності.
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.)
ПРИХОВАНО
ПРО УСУНЕННЯ НЕДОЛІКІВ 13.09.2022р. уповноваженою особою з публічних закупівель, на онлайн майданчику «Державні закупівлі онлайн», було отримано запит про надання запитуваної інформації. 16.09.2022р. було надано пояснення у межах чинного законодавства та у межах повноважень. 15.09.2022ро. було знову опубліковано запит на надання інформації. 20.09.2022р. було надано відповідь на запитувану інформацію. 23.09.2022р. на онлайн майданчику «Державні закупівлі онлайн» було опубліковано Висновок. Згідно п.8 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку. Скориставшись даним правом, уповноваженою особою 28.09.2022р. було опубліковано звернення про надання роз´яснення щодо Висновку. У межах чинного терміну, Південний офіс Держаудитслужби надав свої роз´яснення, які були використані у подальшій роботі. Відповідно до ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. З метою недопущення у подальшій роботі порушень, 29.09.2022р. було проведено оперативну нараду, на якій було вивчено запити моніторингу, пояснення, висновок та почуто пояснення особи, яка була відповідальна за проведення закупівлі. Відповідно до статті 147-1 КЗпП України дисциплінарні стягнення застосовуються органом, якому надано право прийняття на роботу (обрання, затвердження і призначення на посаду) даного працівника. Повідомляємо Вас, що особа, яка виконувала на той час обов'язки уповноваженого з проведення публічних закупівель, виконувала цю роботу по суміщенню до основної роботи й на даний час не здійснює закупівлі. Їй було винесено усне попередження та зобов'язано пройти курси підвищення кваліфікації у разі, якщо буде знову виконувати функції по закупівлям. 30.09.2022р. Уповноважена особа з проведення закупівель Юлія ЛІСОВСЬКА