0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
12 414 274.88 UAH
Знайдено порушення
Дата: 30 вер. 11:38
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Харківська обл.)
ПРИХОВАНО
Безлюдівська селищна рада Харківського району Харківської області надає пояснення щодо моніторингу закупівлі теплова енергія, код згідно ДК 021:2015 – 09320000-8 – Пара, гаряча вода та пов`язана продукція в межах своєї компетенції. Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: технічні та якісні характеристики предмету закупівлі визначені відповідно до потреб замовника та з урахуванням вимог Законів України «Про теплопостачання», «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», Правил користування тепловою енергією, Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж та інших нормативних документів, що регулюють відносини сторін з приводу теплопостачання. Обгрунтування розміру бюджетного призначення: розмір бюджетного призначення визначений відповідно до розрахунку кошторису на 2022 рік. Обгрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: очікувана вартість предмета закупівлі визначена на підставі наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”, обрано метод розрахунку очікуваної вартості товару/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів: Очікувана вартість закупівлі товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів (відповідно до постанов, наказів, інших нормативно-правових актів органів державної влади, уповноважених на здійснення державного регулювання цін у відповідній сфері), визначається як добуток необхідного обсягу товарів/послуг та ціни (тарифу), затвердженої відповідним нормативно-правовим актом, що розраховується за такою формулою: ОВрег - V * Цтар, де: ОВрег - очікувана вартість закупівлі товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів; V - кількість (обсяг) товару/послуги, що закуповується; Цтар - ціна (тариф) за одиницю товару/послуги. Тариф на теплову енергію затверджено Виконавчим комітетом Безлюдівської селищної ради у порядку, передбаченому п.п.2) п. а) ст. 28 ЗУ “Про місцеве самоврядування в Україні”, ЗУ “Про житлово-комунальні послуги”, ЗУ “Про теплопостачання” та згідно Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 12.09.2018 р. № 239 “Порядок розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих для їх встановлення.” Також Безлюдівська селищна рада надає посилання на офіційний веб-сайт: khbsr.gov.ua і зазначає, що веб-сайт містить посилання на кабінет замовника в системі «Prozzoro», в якому відображається вся інформація про закупівлі Безлюдівської селищної ради. На час проведення переговорної процедури КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ «КОМУНЕНЕРГО», код ЄДРПОУ 39402730, адреса: 62466, Харківської області, Харківського району, смт. Хорошеве, вулиця Горького, будинок 1 займало монопольне (домінуюче) становище на ринку послуг з теплопостачання в межах території Безлюдівської селищної ради Харківського району, Харківської області. Згідно зі статтею 5 Закону України «Про природні монополії», до сфери діяльності природних монополій віднесено, зокрема, транспортування теплової енергії. Відповідно Зведеного переліку суб’єктів природних монополій станом на 30.11.2021, розміщеного Антимонопольним комітетом України за посиланням https://data.gov.ua/dataset/b9b1752e-92fc-4277-8f0d-227c40da2eda, щодо транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, Комунальне підприємство Харківської районної ради «КОМУНЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 39402730, 62466, Харківська область, Харківський район, смт. Хорошеве, вул. Горького, буд. 1) значиться під номером 168. Відповідно до Реєстру суб’єктів природних монополій у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення розміщеному на офіційному сайті НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ (НКРЕКП) http://www.nerc.gov.ua станом на 31.12.2021 щодо транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами Комунальне підприємство Харківської районної ради «КОМУНЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 39402730, 62466, Харківська область, Харківський район, смт. Хорошеве, вул. Горького, буд. 1) значиться під номером 168.
Безлюдівська селищна рада Харківського району Харківської області надає пояснення щодо моніторингу закупівлі теплова енергія, код згідно ДК 021:2015 – 09320000-8 – Пара, гаряча вода та пов`язана продукція в межах своєї компетенції. Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: технічні та якісні характеристики предмету закупівлі визначені відповідно до потреб замовника та з урахуванням вимог Законів України «Про теплопостачання», «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», Правил користування тепловою енергією, Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж та інших нормативних документів, що регулюють відносини сторін з приводу теплопостачання. Обгрунтування розміру бюджетного призначення: розмір бюджетного призначення визначений відповідно до розрахунку кошторису на 2022 рік. Обгрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: очікувана вартість предмета закупівлі визначена на підставі наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”, обрано метод розрахунку очікуваної вартості товару/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів: Очікувана вартість закупівлі товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів (відповідно до постанов, наказів, інших нормативно-правових актів органів державної влади, уповноважених на здійснення державного регулювання цін у відповідній сфері), визначається як добуток необхідного обсягу товарів/послуг та ціни (тарифу), затвердженої відповідним нормативно-правовим актом, що розраховується за такою формулою: ОВрег - V * Цтар, де: ОВрег - очікувана вартість закупівлі товарів/послуг, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів; V - кількість (обсяг) товару/послуги, що закуповується; Цтар - ціна (тариф) за одиницю товару/послуги. Тариф на теплову енергію затверджено Виконавчим комітетом Безлюдівської селищної ради у порядку, передбаченому п.п.2) п. а) ст. 28 ЗУ “Про місцеве самоврядування в Україні”, ЗУ “Про житлово-комунальні послуги”, ЗУ “Про теплопостачання” та згідно Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 12.09.2018 р. № 239 “Порядок розгляду органами місцевого самоврядування розрахунків тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, а також розрахунків тарифів на комунальні послуги, поданих для їх встановлення.” Також Безлюдівська селищна рада надає посилання на офіційний веб-сайт: khbsr.gov.ua і зазначає, що веб-сайт містить посилання на кабінет замовника в системі «Prozzoro», в якому відображається вся інформація про закупівлі Безлюдівської селищної ради. На час проведення переговорної процедури КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ХАРКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ «КОМУНЕНЕРГО», код ЄДРПОУ 39402730, адреса: 62466, Харківської області, Харківського району, смт. Хорошеве, вулиця Горького, будинок 1 займало монопольне (домінуюче) становище на ринку послуг з теплопостачання в межах території Безлюдівської селищної ради Харківського району, Харківської області. Згідно зі статтею 5 Закону України «Про природні монополії», до сфери діяльності природних монополій віднесено, зокрема, транспортування теплової енергії. Відповідно Зведеного переліку суб’єктів природних монополій станом на 30.11.2021, розміщеного Антимонопольним комітетом України за посиланням https://data.gov.ua/dataset/b9b1752e-92fc-4277-8f0d-227c40da2eda, щодо транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, Комунальне підприємство Харківської районної ради «КОМУНЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 39402730, 62466, Харківська область, Харківський район, смт. Хорошеве, вул. Горького, буд. 1) значиться під номером 168. Відповідно до Реєстру суб’єктів природних монополій у сферах теплопостачання, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення розміщеному на офіційному сайті НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ (НКРЕКП) http://www.nerc.gov.ua станом на 31.12.2021 щодо транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами Комунальне підприємство Харківської районної ради «КОМУНЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 39402730, 62466, Харківська область, Харківський район, смт. Хорошеве, вул. Горького, буд. 1) значиться під номером 168.
У відповідь на Висновок про результати моніторингу закупівлі за оголошенням UA-2022-01-19-008904-a на закупівлю «Теплова енергія» (код ДК 021:2015:09320000-8- Пара, гаряча вода та пов’язана продукція) надаємо наступні аргументовані заперечення до висновку: Безлюдівська селищна рада (надалі – Замовник) не може погодитись з висновком Північно-східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі UA-2022-01-19-008904-a на закупівлю «Теплова енергія» (код ДК 021:2015:09320000-8- Пара, гаряча вода та пов’язана продукція), оскільки у ст. 5 ЗУ «Про природні монополії» чітко визначені сфери (ринки), де виникають природні монополії і регулюється їх діяльність. Однією із таких сфер діяльності є саме «траспортування теплової енергії». Згідно ст. 1 ЗУ «Про теплопостачання» транспортування теплової енергії - господарська діяльність, пов’язана з передачею теплової енергії (теплоносія) за допомогою мереж на підставі договору; теплова енергія - товарна продукція, що виробляється на об’єктах сфери теплопостачання для опалення, підігріву питної води, інших господарських і технологічних потреб споживачів, призначена для купівлі-продажу; теплотранспортуюча організація - суб’єкт господарської діяльності, який здійснює транспортування теплової енергії; виробництво теплової енергії - господарська діяльність, пов’язана з перетворенням енергетичних ресурсів будь-якого походження, у тому числі альтернативних джерел енергії, на теплову енергію за допомогою технічних засобів з метою її продажу на підставі договору; теплогенеруюча організація - суб’єкт господарської діяльності, який має у своїй власності або користуванні теплогенеруюче обладнання та виробляє теплову енергію; постачання теплової енергії (теплопостачання) - господарська діяльність, пов’язана з наданням теплової енергії (теплоносія) споживачам за допомогою технічних засобів транспортування та розподілом теплової енергії на підставі договору; теплопостачальна організація - суб’єкт господарської діяльності з постачання споживачам теплової енергії; Згідно статті 19 ЗУ «Про теплопостачання» «Діяльність у сфері теплопостачання може здійснюватись суб’єктами господарської діяльності у сфері теплопостачання всіх організаційно-правових форм та форм власності, зокрема, на основі договорів оренди, підряду, концесії, лізингу та інших договорів. Теплогенеруючі організації, які використовують різні технології виробництва теплової енергії, мають рівні права доступу на ринок теплової енергії. Споживач або суб’єкт теплоспоживання має право вибирати (змінювати) теплопостачальну організацію, якщо це технічно можливо. Теплогенеруюча організація має право постачати вироблену теплову енергію безпосередньо споживачу згідно з договором купівлі-продажу. У разі якщо така організація не є теплотранспортуючою, то теплотранспортуюча організація не має права відмовити теплогенеруючій організації у транспортуванні теплової енергії, якщо це дозволяють технічні можливості системи.» Згідно частин 1-2 ст. 21 ЗУ «Про теплопостачання» «Теплогенеруючим організаціям незалежно від організаційно-правових форм та форм власності надається право доступу до магістральних та місцевих теплових мереж за умови виконання технічних умов на приєднання. Суб’єкт господарювання, який здійснює діяльність з транспортування теплової енергії, зобов’язаний приєднати теплогенеруючу організацію, що має намір здійснювати діяльність з виробництва теплової енергії, після виконання технічних умов та укладання договору на приєднання до теплової мережі. Спори щодо обсягу робіт, зазначених у технічних умовах на приєднання, розглядаються відповідно до законодавства. Якщо до магістральної або місцевої теплової мережі теплопостачальної організації приєднані дві або декілька теплогенеруючих організацій, то встановлення пріоритетності укладання договорів на закупівлю теплової енергії від них здійснюється на конкурентних засадах. Конкурс організовує виконавчий орган міської або селищної ради в порядку, встановленому законодавством. Відповідно до абз. 2 ч.1 ст. 1 ЗУ «Про природні монополії» природна монополія – це стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги) (далі - товари). Згідно Розпорядження Антимонопольного комітету України від 28.11.2012 р. № 874-р «Про затвердження Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій», зведений перелік суб’єктів природних монополій розміщується щомісяця до 20 числа на офіційному веб-сайті АМКУ (http://www.amc.gov.ua). Згідно п. 1 Порядку складання та ведення Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, реєстру суб’єктів природних монополій, затвердженого постановою КНРЕ КП № 1268 від 19.10.2017 р. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, складає та веде реєстр суб’єктів природних монополій, які провадять господарську діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг. Згідно пп.8 п.1 вищезазначеного Порядку Реєстр складається та ведеться щодо суб’єктів господарювання, які відповідно до Закону України «Про природні монополії» провадять діяльність з транспортування теплової енергії. До Реєстру вносяться відомості про суб’єктів природних монополій, які отримали ліцензії на право провадження господарської діяльності у сферах, визначених у пункті 1 цього Порядку, державне регулювання яких здійснюється НКРЕКП, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями. Внесення до Реєстру відомостей про суб’єктів природних монополій, які провадять господарську діяльність у сферах централізованого водопостачання та водовідведення, транспортування теплової енергії відповідно до ліцензій, виданих Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, здійснюється на підставі інформації, наданої до НКРЕКП Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями за формою, наведеною в додатку 2 до цього Порядку, не пізніше 5 числа кожного місяця. Відомості щодо суб’єктів природних монополій, які провадять господарську діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, вносяться НКРЕКП до Реєстру станом на останнє число звітного місяця.5. Реєстр розміщується щомісяця не пізніше 7 числа на офіційному веб-сайті НКРЕКП (http://www.nerc.gov.ua/), відомості з якого щомісяця до 10 числа на електронних та паперових носіях подаються до Антимонопольного комітету України. (Пункти 2-5 вищезазначеного Порядку). Згідно вищезазначених норм чинного законодавства України теплотранспортуючі організації, враховуючи технічні особливості постачання теплової енергії споживачам, займають домінуюче (монопольне) становище на ринку постачання теплової енергії, тобто фактично утворюють ринок природніх монополій в сфері транспортування теплової енергії, оскільки маючи на балансі теплові мережі, забезпечують саме транспортування теплоносія до кінцевого споживача, тоді як виробництво теплової енергії та її постачання може здійснюватися будь-якими організаціями, незалежно від форм власності та організаційно-правової форми, здійснюватись окремо від теплотраспортуючої організації, але реалізація та поставка теплової енергії, як продукції є неможливою без доступу до магістральних та місцевих (розподільчих) теплових мереж, тому згідно абз. 5 ст. 6 ЗУ «Про природні монополії» такі сфери дільності як постачання та виробництво теплової енергії належать до суміжних ринків, тобто в яких не може існувати природних монополій. Згідно ст. 1 ЗУ «Про природні монополі» суміжний ринок – це товарний ринок, що не перебуває у стані природної монополії, для суб'єктів якого реалізація вироблених товарів або використання товарів інших суб'єктів господарювання неможливе без безпосереднього використання товарів, що виробляються (реалізуються) суб'єктами природних монополій. Таким чином, ринки виробництва та постачання теплової енергії не є ринками природних монополій, тому доводи Північно-східного офісу Держаудитслужби про неправомірність проведення замовником переговорної процедури закупівлі (UA-2022-01-19-008904-a) на підставі п.2) ч.2 ст. 40 ЗУ «Про публічні закупівлі» з учасником – Комунальне підприємство Харківської районної ради «Комуненрго» (далі – КП «Комуненрго») через відсутність підприємства в переліку монополістів на ринку постачання та виробництва теплової енергії є безпідставними та такими, що не відповідають статтям 1, 5, 6 ЗУ «Про природні монополії». Замовник при проведенні переговорної процедури закупівлі посилався на п.2 ч.2 ст. 40 ЗУ «Про публічні закупівлі» як на підставу застосування переговорної процедури закупівлі з учасником – КП «Комуненерго», оскільки послуги з транспортування теплової енергії можуть бути надані саме цим суб’єктом господарювання у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, а саме, теплові мережі, якими здійснюється транспортування теплової енергії до об’єктів теплопостачання знаходяться на балансі КП «Комуненерго» як теплотранспортуючої організації, яка входить до суб’єктів природних монополій згідно реєстрів: реєстр суб’єктів природних монополій, розміщений на офіційному сайті НКРЄ КП за посиланням : http:// www.nerc.gov.ua, згідно якого КП «Комунерего» ( код ЄДРПОУ 39402730) є суб’єктом природної монополії і перебуває в реєстрі під номером 168. В реєстрі суб’єктів природних монополій, розміщеного Антимонопольним комітетом України за посиланням: http://amc.gov.ua КП «Комунерего» ( код ЄДРПОУ 39402730) є суб’єктом природної монополії і перебуває в реєстрі під номером 168. Будь-які інші теплогенеруючі організації у відповідності до ст. 21 ЗУ «Про теплопостачання» не виявляли бажання приєднатися до мереж КП «Комуненерго» з метою продажу теплової енергії кінцевому споживачу. Оскільки об’єкти, на які здійснюється теплопостачання за договором № КЕ-09/01/2022 від 26.01.2022 р., укладеного між КП «Комуненерго» і Безлюдівською селищною радою приєднані до мереж КП «Комуненерго», як суб’єкта природної монополії, який здійснює траспортування, виробництво та постачання теплової енергії згідно наданої ліцензії від 20.10.2015 р. № 498, яка була залучена Учасником для підтвердження права займатися відповідною господарською діяльністю згідно ЗУ «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» та згідно ст. 23 ЗУ «Про теплопостачання», а підключення до інших джерел постачання тепла не обґрунтовано технічними можливостями, оскільки КП «Комуненерго» займає монопольне становище на ринку транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами в територіальних межах Безлюдівської селищної ради Харківського району Харківської області, Замовником обрана переговорна процедура закупівлі відповідно до абз. 4 п.2 ч.2 ст. 40 ЗУ «Про публічні закупівлі», що повністю відповідає нормам вищезазначеного законодавства України.
Позовна заява про визначення протиправним та скасування висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу закупівлі UA-2022-01-19-008904-a від 14.10.2022 року.