0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
490 000 000.00 UAH
Замовник
ФІЛІЯ "ДНОПОГЛИБЛЮВАЛЬНИЙ ФЛОТ" ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА "АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ"
Контакти та закупівліЗавершено. Порушення не знайдено
Дата: 13 жовт. 14:56
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з прокату водного транспортного устаткування з екіпажем (послуги з фрахтування днопоглиблювального обладнання (на умовах тайм-чартеру)) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2022-01-31-012683-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів): 1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. 2. Просимо надати посилання на сторінку власного вебсайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду 3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі вимог пункту 6 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, в частині забезпечення виконання договору про закупівлю. Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Пояснення Замовника Відповідно до наказу Держаудитслужби від 13.10.2022 № 248 «Про початок моніторингу процедур закупівель» Держаудитслужбою, на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, розпочато моніторинг закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (Послуги з фрахтування днопоглиблювального обладнання (на умовах тайм-чартеру)) (ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-31-012683-b), яку проводило Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» в особі філії «Днопоглиблювальний флот» Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (далі - Замовник). До Замовника 25.10.2022 через електронну систему закупівель надійшов запит про надання пояснення, інформації та документів стосовно даної процедури закупівлі, з огляду на що відповідно до ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) повідомляємо наступне. 1. Стосовно надання інформації та відповідних документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Згідно з ч.1 ст.15 Закону України «Про морські порти України» державне підприємство «Адміністрація морських портів України» утворене, зокрема, з метою утримання та забезпечення ефективного використання державного майна, у тому числі модернізації, ремонту, реконструкції та будівництва гідротехнічних споруд, а також контролю і підтримання оголошених глибин. Відповідно, Положенням про філію «Днопоглиблювальний флот» ДП «АМПУ» (далі – ФДФ ДП «АМПУ») на ФДФ ДП «АМПУ» покладено функцію з організації та виконання промірних, тральних, днопоглиблювальних та дноочисних робіт на ВВШ, віднесених до категорії судноплавних, та акваторіях морських портів. Кількість плавзасобів (земснарядів, суден допоміжного та обслуговуючого флоту), що обліковується на балансі ДП «АМПУ», в тому числі ФДФ ДП «АМПУ», є недостатньою для виконання ДП «АМПУ» функцій з підтримки оголошених глибин в акваторіях морських портів в повному обсязі. Для забезпечення виконання зазначених завдань, вирішення проблеми дефіциту власних потужностей, а також відмови від аутсорсингу при виконанні днопоглиблювальних робіт Замовником здійснено закупівлю послуг за кодом ДК 021:2015 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (Послуги з фрахтування днопоглиблювального обладнання (на умовах тайм-чартеру)). Відповідно, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі сформовано з урахуванням вимог статті 23 Закону, досвіду виконання ДП «АМПУ» днопоглиблювальних робіт в акваторіях морських портів із залученням підрядних організацій, прогнозованих потреб ДП «АМПУ» щодо обсягів капітального та експлуатаційного днопоглиблення, а також наявної інформації у відкритих джерелах щодо днопоглиблювального обладнання. Очікувана вартість закупівлі розрахована із дотриманням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 12.02.2020 №275, з використанням методу порівняння ринкових цін шляхом направлення не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій. Замовником було направлено одинадцять листів-запитів потенційним контрагентам (WHITEFORM CONTRACTS LTD, Dentar, United Marine Dredging (FZE), Inai kiara sdn bhd, Rohde Nielsen A/S, Van Oord, Royal Boskalis Westminster N.V., Jan De Nul nv, DEME, Drag - Norte SL, 2E MARITIME), від яких одержано три листи-відповіді: • від WHITEFORM CONTRACTS LTD (лист J1 від 21.12.2021) – на суму 14 585 400,00 Євро; • від 2E MARITIME (лист від 29.12.2021) – на суму 18 020 050,00 Доларів США; • від Dentar (лист б/н; вхід. від 12.01.2022) – на суму 15 892 100,00 Євро. Курс гривні щодо ЄВРО за даними офіційного веб-сайту НБУ станом на 17.01.2022 (дата подання заявки на внесення змін до річного плану закупівель ДП «АМПУ» в частині включення зазначеної закупівлі) становив 31,989 грн.; курс гривні щодо Долара США за даними офіційного веб-сайту НБУ станом на 17.01.2022 становив 27,9514 грн. Відповідно, ціна одержаних пропозицій у гривні визначена на наступному рівні: • від WHITEFORM CONTRACTS LTD – 466 572 360,60 грн без ПДВ; • від 2E MARITIME – 503 685 625,57 грн без ПДВ; • від Dentar – на суму 508 372 386,90 грн без ПДВ. Середня ціна становить 492 876 791,02 грн без ПДВ. З огляду на викладене, на підставі проведеного аналізу шляхом порівняння ринкових цін, очікувана вартість закупівлі була визначена Замовником на рівні 490 000 000,00 грн без ПДВ / 588 000 000,00 грн з ПДВ. Приклад запиту, а також відповіді від потенційних контрагентів додаються. Відповідно, Річним планом ДП «АМПУ» на 2022 рік затверджено проведення закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (Послуги з фрахтування днопоглиблювального обладнання (на умовах тайм-чартеру)) очікуваною вартістю 588 000 000,00 грн з ПДВ, тобто з урахуванням всіх податків і зборів. При поданні тендерної пропозиції учасники закупівлі, відповідно до умов тендерної документації на дану закупівлю (далі – Тендерна документація), мали зазначати ціну своєї тендерної пропозиції без ПДВ. Враховуючи той факт, що згідно з ч.4 ст.26 Закону ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі, в оголошенні про проведення закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (Послуги з фрахтування днопоглиблювального обладнання (на умовах тайм-чартеру)) було визначено очікувану вартість без урахування ПДВ, а саме: 490 000 000,00 грн. без ПДВ. 2. Стосовно надання посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду. Відповідно до ч. 4 ст.3 Закону відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі "Прикінцеві положення" (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону. Відповідно до ст. 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом (Міністерством економічного розвитку та торгівлі України) та Закону України «Про публічні закупівлі», інформацію про закупівлю. Відповідно до ч.1 ст.21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Слід зазначити, що ч. 2 ст. 21 Закону містить вичерпний перелік інформації, яка підлягає обов’язковій публікації, і не містить норми щодо обов’язку замовника оприлюднити в електронній системі закупівель інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. Варто зауважити, що інформація, яка підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель відповідно до ст. 10 Закону оприлюднена в строки, передбачені Законом. Відповідно до п.1 ч.1 ст. 9 Закону основною функцією Уповноваженого органу є, зокрема, розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель. Таким чином із системного аналізу законодавства про закупівлі вбачається відсутність імперативної норми щодо встановлення додаткових вимог щодо обґрунтування рішень замовника чи додаткової публікації інформації у сфері публічних закупівель поза межами електронної системи закупівель у обсязі, що не відповідає за змістом ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» та ч. 2 ст. 21 Закону. Зважаючи на те, що ДП «АМПУ», в тому числі ФДФ ДП «АМПУ», не використовує кошти державного бюджету, норми постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 щодо публікації інформації по даній закупівлі на Замовника не поширюються. Додатково інформуємо, що за результатами проведених Держаудитслужбою моніторингів процедур закупівель ДП «АМПУ» та його філій з аналогічного питання порушень не виявлено (закупівлі за номером: UA-2021-06-18-002891-a; UA-2021-09-07-008955-c; UA-2021-06-01-010869-b; UA-2021-12-22-008035-b). 3. Стосовно надання інформації та її документального підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі вимог пункту 6 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, в частині забезпечення виконання договору про закупівлю. Відповідно до п.6 р.VI Тендерної документації, переможцем (ONUR MARİNE GEMİ İŞLETMECİLİĞİ TİCARET ANONİM ŞİRKETİ) 20.10.2022 надано банківську гарантію публічного акціонерного товариства «МТБ БАНК» від 20.10.2022 №0GO22A187/OD на суму 133 721,28 Доларів США зі строком дії до 31.01.2026, а також копії банківської ліцензії та довіреності, що підтверджує повноваження особи, яка підписала гарантію (скановані копії додаються).
Пояснення Замовника Відповідно до наказу Держаудитслужби від 13.10.2022 № 248 «Про початок моніторингу процедур закупівель» Держаудитслужбою, на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, розпочато моніторинг закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (Послуги з фрахтування днопоглиблювального обладнання (на умовах тайм-чартеру)) (ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-31-012683-b), яку проводило Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» в особі філії «Днопоглиблювальний флот» Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (далі - Замовник). До Замовника 25.10.2022 через електронну систему закупівель надійшов запит про надання пояснення, інформації та документів стосовно даної процедури закупівлі, з огляду на що відповідно до ч.5 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) повідомляємо наступне. 1. Стосовно надання інформації та відповідних документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Згідно з ч.1 ст.15 Закону України «Про морські порти України» державне підприємство «Адміністрація морських портів України» утворене, зокрема, з метою утримання та забезпечення ефективного використання державного майна, у тому числі модернізації, ремонту, реконструкції та будівництва гідротехнічних споруд, а також контролю і підтримання оголошених глибин. Відповідно, Положенням про філію «Днопоглиблювальний флот» ДП «АМПУ» (далі – ФДФ ДП «АМПУ») на ФДФ ДП «АМПУ» покладено функцію з організації та виконання промірних, тральних, днопоглиблювальних та дноочисних робіт на ВВШ, віднесених до категорії судноплавних, та акваторіях морських портів. Кількість плавзасобів (земснарядів, суден допоміжного та обслуговуючого флоту), що обліковується на балансі ДП «АМПУ», в тому числі ФДФ ДП «АМПУ», є недостатньою для виконання ДП «АМПУ» функцій з підтримки оголошених глибин в акваторіях морських портів в повному обсязі. Для забезпечення виконання зазначених завдань, вирішення проблеми дефіциту власних потужностей, а також відмови від аутсорсингу при виконанні днопоглиблювальних робіт Замовником здійснено закупівлю послуг за кодом ДК 021:2015 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (Послуги з фрахтування днопоглиблювального обладнання (на умовах тайм-чартеру)). Відповідно, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі сформовано з урахуванням вимог статті 23 Закону, досвіду виконання ДП «АМПУ» днопоглиблювальних робіт в акваторіях морських портів із залученням підрядних організацій, прогнозованих потреб ДП «АМПУ» щодо обсягів капітального та експлуатаційного днопоглиблення, а також наявної інформації у відкритих джерелах щодо днопоглиблювального обладнання. Очікувана вартість закупівлі розрахована із дотриманням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 12.02.2020 №275, з використанням методу порівняння ринкових цін шляхом направлення не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій. Замовником було направлено одинадцять листів-запитів потенційним контрагентам (WHITEFORM CONTRACTS LTD, Dentar, United Marine Dredging (FZE), Inai kiara sdn bhd, Rohde Nielsen A/S, Van Oord, Royal Boskalis Westminster N.V., Jan De Nul nv, DEME, Drag - Norte SL, 2E MARITIME), від яких одержано три листи-відповіді: • від WHITEFORM CONTRACTS LTD (лист J1 від 21.12.2021) – на суму 14 585 400,00 Євро; • від 2E MARITIME (лист від 29.12.2021) – на суму 18 020 050,00 Доларів США; • від Dentar (лист б/н; вхід. від 12.01.2022) – на суму 15 892 100,00 Євро. Курс гривні щодо ЄВРО за даними офіційного веб-сайту НБУ станом на 17.01.2022 (дата подання заявки на внесення змін до річного плану закупівель ДП «АМПУ» в частині включення зазначеної закупівлі) становив 31,989 грн.; курс гривні щодо Долара США за даними офіційного веб-сайту НБУ станом на 17.01.2022 становив 27,9514 грн. Відповідно, ціна одержаних пропозицій у гривні визначена на наступному рівні: • від WHITEFORM CONTRACTS LTD – 466 572 360,60 грн без ПДВ; • від 2E MARITIME – 503 685 625,57 грн без ПДВ; • від Dentar – на суму 508 372 386,90 грн без ПДВ. Середня ціна становить 492 876 791,02 грн без ПДВ. З огляду на викладене, на підставі проведеного аналізу шляхом порівняння ринкових цін, очікувана вартість закупівлі була визначена Замовником на рівні 490 000 000,00 грн без ПДВ / 588 000 000,00 грн з ПДВ. Приклад запиту, а також відповіді від потенційних контрагентів додаються. Відповідно, Річним планом ДП «АМПУ» на 2022 рік затверджено проведення закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (Послуги з фрахтування днопоглиблювального обладнання (на умовах тайм-чартеру)) очікуваною вартістю 588 000 000,00 грн з ПДВ, тобто з урахуванням всіх податків і зборів. При поданні тендерної пропозиції учасники закупівлі, відповідно до умов тендерної документації на дану закупівлю (далі – Тендерна документація), мали зазначати ціну своєї тендерної пропозиції без ПДВ. Враховуючи той факт, що згідно з ч.4 ст.26 Закону ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі, в оголошенні про проведення закупівлі послуг за кодом ДК 021:2015 60650000-9 Прокат водного транспортного устаткування з екіпажем (Послуги з фрахтування днопоглиблювального обладнання (на умовах тайм-чартеру)) було визначено очікувану вартість без урахування ПДВ, а саме: 490 000 000,00 грн. без ПДВ. 2. Стосовно надання посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду. Відповідно до ч. 4 ст.3 Закону відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі "Прикінцеві положення" (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону. Відповідно до ст. 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом (Міністерством економічного розвитку та торгівлі України) та Закону України «Про публічні закупівлі», інформацію про закупівлю. Відповідно до ч.1 ст.21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Слід зазначити, що ч. 2 ст. 21 Закону містить вичерпний перелік інформації, яка підлягає обов’язковій публікації, і не містить норми щодо обов’язку замовника оприлюднити в електронній системі закупівель інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. Варто зауважити, що інформація, яка підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель відповідно до ст. 10 Закону оприлюднена в строки, передбачені Законом. Відповідно до п.1 ч.1 ст. 9 Закону основною функцією Уповноваженого органу є, зокрема, розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель. Таким чином із системного аналізу законодавства про закупівлі вбачається відсутність імперативної норми щодо встановлення додаткових вимог щодо обґрунтування рішень замовника чи додаткової публікації інформації у сфері публічних закупівель поза межами електронної системи закупівель у обсязі, що не відповідає за змістом ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» та ч. 2 ст. 21 Закону. Зважаючи на те, що ДП «АМПУ», в тому числі ФДФ ДП «АМПУ», не використовує кошти державного бюджету, норми постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 щодо публікації інформації по даній закупівлі на Замовника не поширюються. Додатково інформуємо, що за результатами проведених Держаудитслужбою моніторингів процедур закупівель ДП «АМПУ» та його філій з аналогічного питання порушень не виявлено (закупівлі за номером: UA-2021-06-18-002891-a; UA-2021-09-07-008955-c; UA-2021-06-01-010869-b; UA-2021-12-22-008035-b). 3. Стосовно надання інформації та її документального підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі вимог пункту 6 розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, в частині забезпечення виконання договору про закупівлю. Відповідно до п.6 р.VI Тендерної документації, переможцем (ONUR MARİNE GEMİ İŞLETMECİLİĞİ TİCARET ANONİM ŞİRKETİ) 20.10.2022 надано банківську гарантію публічного акціонерного товариства «МТБ БАНК» від 20.10.2022 №0GO22A187/OD на суму 133 721,28 Доларів США зі строком дії до 31.01.2026, а також копії банківської ліцензії та довіреності, що підтверджує повноваження особи, яка підписала гарантію (скановані копії додаються).