0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
132 432 282.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 13 жовт. 15:07
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
КП “Житомирводоканал” надає пояснення щодо запиту про надання пояснення Державної аудиторської служби України на закупівлю ДК 021:2015 ДК 021:2015:09310000-5 Електрична енергія оголошення № UA-2021-10-13-009859-b . Відповідно до Статуту метою діяльності Комунального підприємства “Житомирводоканал” Житомирської міської ради є безперебійна експлуатація діючих споруд водопроводу і каналізації, які знаходяться на балансі підприємства з метою забезпечення водоспоживачів міста Житомира питною водою та очистки стічних вод. Пунктом 2.1 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України затвердженого Наказом Держжитлокомунгоспу України 05.07.95 № 30 (надалі - Правила) визначено, що технічна експлуатація систем водопостачання та водовідведення здійснюється виробниками згідно із Водним кодексом України, Кодексом України про надра, законами України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", "Про питну воду та питне водопостачання", "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про охорону праці", "Про житлово-комунальні послуги", іншими нормативно-правовими актами, а також державними будівельними нормами і правилами, державними санітарними нормами і правилами. Технічна експлуатація систем водопостачання та водовідведення повинна забезпечувати безперебійну і надійну роботу всіх споруд при високих техніко-економічних і якісних показниках з урахуванням вимог охорони водойм від забруднення стічними водами і раціонального використання водних ресурсів. Для забезпечення безперебійної і економічної роботи систем водопостачання та водовідведення необхідне використання насосного та іншого обладнання для роботи якого необхідна електрична енергія. Для визначення необхідного об'єму електричної енергії проведено аналіз фактичного використання у минулих періодах та враховано можливе зростання цін на ринку електричної енергії. Прогнозований обсяг на 2022 рік склав 39 500 000 кВт/год на рік. Якість електричної енергії має відповідати ГОСТ 13109-97 та нормам чинного законодавства. Слід зазначити, що 13 квітня 2017 року Верховною Радою України прийнято Закон України «Про ринок електричної енергії» . Його мета – приведення законодавства України до вимог Третього пакету енергетичного законодавства ЄС, запровадження конкурентних механізмів функціонування ринку електричної енергії. Прийняття Закону є передумовою структурних змін в електроенергетиці України, підґрунтям для модернізації галузі та інтеграції ринку електричної енергії України до регіональних енергетичних ринків, з наступним входженням до загальноєвропейського енергетичного ринку. Відповідно до норм Закону «Про ринок електричної енергії» з 1 липня 2019 року впроваджено нову модель конкурентного ринку електроенергії, який замінив схему оптового ринку єдиного покупця на торгівлю на комерційних сегментах. Основні умови діяльності ринку електричної енергії та взаємовідносини між ними визначаються нормативно-правовими актами, що регулюють впровадження Закону, зокрема: - Правила ринку (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 307); - Правила ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 №308); - Кодекс системи передачі (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 309); - Кодекс систем розподілу (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 310); - Кодекс комерційного обліку електричної енергії (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 311); - Правила роздрібного ринку електричної енергії (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 312). Таким чином постачальники зобов'язані закуповувати електричну енергію виключно на ринку, відповідно до норм чинного законодавства України. Результати торгів та аналітична інформація міститься на офіційному сайті АТ “Оперетор ринку” за посиланням https://www.oree.com.ua. При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі підприємство керувалося путктом 3 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 27 “Про затвердждення примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі” шляхом аналізу ринку електричної енергії. Так середньозважена ціна електричної енергії на РДН ОЕС України за 10 днів жовтня, складала 2,50 грн. за 1 кВт/год без ПДВ. Відповідно до умов процедури закупівлі та договору ціна на електричну енергію (грн. за 1 кВт*год з ПДВ) визначається за формулою: Ц(спож) = Ц(фср) + Цп + Тпередача, де: Ц(фср) - фактична середньозважена ціна купівлі електричної енергії для Споживача на ринках електричної енергії за розрахунковий місяць, грн./кВт*год, (з урахуванням зборів та платежів, що передбачені чинним законодавством України); Цп - ціна на послуги, пов'язані з постачанням електричної енергії споживачу, грн./кВт*год. Тпередача - тариф на послуги з передачі електричної енергії НЕК "Укренерго". Так, очікувана вартість предмета закупівлі за 1 кВт/год складала: ціна електричної енергії 2,50 без ПДВ + послуги з передачі за тарифами ПРАТ “НЕК “УКРЕНЕРГО” (Додаток 1), що діяли на момент формування очікуваної вартості 0,29393 грн. без ПДВ + ПДВ 20% = 3,52716 грн. Таким чином, очікувана вартість становила 3,52716 грн. х 39 500 000 кВт/год/рік= 132 432 282 грн. 13.10.2021р. закупівля була опублікована. В цей час на ринку електричної енергії відбувся значний ріст ціни на електричну енергію, з приводу чого на майданчику з'явилося застереження від потенційних постачальників, що заявлена нами ціна не відповідає дійсності і має бути скоригована відповідно до ринку. На підставі аналізу ринку, очікувана вартість за одиницю була скоригована, а оскільки зміна очікуваної вартості законом не передбачена, то було зменшено кВт/год на рік. Очікувана вартість за одиницю склала: 2,87221 грн. без ПДВ (середньозважена ціна РДН ОЕС з 13.10.2021р.-31.10.2021р. (Додаток2))+ послуги з передачі за тарифами ПРАТ “НЕК “УКРЕНЕРГО” який за анонсом Укренерго вводився в дію з 01.12.2022р.(додаток 3) 0,34564 грн. без ПДВ + ПДВ 20%+ 25% (прогнозований ріст ціни за результатами торгів за жовтень 2021р. (Додаток 4)) = 4,8 грн. за 1 кВт/год (округлено). Отже, кількість електричної енергії склала 27 590 059 кВт/год/рік. Щодо збільшення ціни за 1 кВт/год електричної енергії повідомляємо наступне. Як вже зазначалось вище, з 1 липня 2019 року впроваджено нову модель конкурентного ринку електроенергії, ціна на якому не є стабільною. Так, в липні 2022 року відбувся ріст ціни на електричну енергію на РДН ОЕС на 16,6% (Додаток 5), в серпні 2022 року відбувся ріст ціни на електричну енергію на РДН ОЕС на 13,3% (Додаток 6), у вересні 2022 року відбувся ріст ціни на електричну енергію на РДН ОЕС на 17,05% (Додаток 7). Відповідно до підп. 2 розділу 5 Закону України “Про публічні закупівлі” допускається збільшення ціни за одиницю товару у разі коливання ціни такого товару на ринку, пропорційно збільшенню ціни, але не більше ніж на 10%. При цьому сума договору не може бути збільшена. Таким чином, збільшення ціни за одиницю відбувалось в декілька етапів, що не суперечить чинному законодавству та коригувалась кількість електричної енергії таким чином, щоб сума договору не збільшилась. Перше коригування, згідно Додаткової угоди 1 відбувалось за розрахунком: 2,598 (ціна за договором без ПДВ) * 2% = 2,649 грн. За 1 кВт/год без ПДВ та тарифу з передачі ПРАТ “НЕК “Укренерго”+ 0,34564 грн. тариф з передачі ПРАТ “НЕК “Укренерго” + ПДВ 20% = 3,593 грн. за 1 кВт. Друге коригування, згідно Додаткової угоди 2 відбувалось за розрахунком: 2,649 (ціна за договором без ПДВ) * 9,9%= 2,910 грн. за 1 кВт/год без ПДВ та тарифу з передачі ПРАТ “НЕК “Укренерго”+ 0,34564 грн. тариф з передачі ПРАТ “НЕК “Укренерго” + ПДВ 20% =3,907 грн. за 1 кВт. Третє коригування, згідно Додаткової угоди 3 відбувалось за розрахунком: 2,910 грн. (ціна за договором без ПДВ) * 2,8% = 2,991 грн.за 1 кВт/год без ПДВ та тарифу з передачі ПРАТ “НЕК “Укренерго”+ 0,34564 грн. тариф з передачі ПРАТ “НЕК “Укренерго” + ПДВ 20% =4,004 грн. за 1 кВт. Як вбачається із розрахунків, збільшення ціни за одиницю відбувалося виключно в частині вартості електричної енергії. На підставі вищевикладеного, ріст ціни на електричну енергію з липня по вересень 2022р. на РДН ОЕС відбувся в межах 46,95%, а відповідно до укладених додаткових угод ріст ціни складає лише 14,7%. Всі додаткові угоди обґрунтовано укладені на підставі вимог чинного законодавства.
КП “Житомирводоканал” надає пояснення щодо запиту про надання пояснення Державної аудиторської служби України на закупівлю ДК 021:2015 ДК 021:2015:09310000-5 Електрична енергія оголошення № UA-2021-10-13-009859-b . Відповідно до Статуту метою діяльності Комунального підприємства “Житомирводоканал” Житомирської міської ради є безперебійна експлуатація діючих споруд водопроводу і каналізації, які знаходяться на балансі підприємства з метою забезпечення водоспоживачів міста Житомира питною водою та очистки стічних вод. Пунктом 2.1 Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України затвердженого Наказом Держжитлокомунгоспу України 05.07.95 № 30 (надалі - Правила) визначено, що технічна експлуатація систем водопостачання та водовідведення здійснюється виробниками згідно із Водним кодексом України, Кодексом України про надра, законами України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", "Про питну воду та питне водопостачання", "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про охорону праці", "Про житлово-комунальні послуги", іншими нормативно-правовими актами, а також державними будівельними нормами і правилами, державними санітарними нормами і правилами. Технічна експлуатація систем водопостачання та водовідведення повинна забезпечувати безперебійну і надійну роботу всіх споруд при високих техніко-економічних і якісних показниках з урахуванням вимог охорони водойм від забруднення стічними водами і раціонального використання водних ресурсів. Для забезпечення безперебійної і економічної роботи систем водопостачання та водовідведення необхідне використання насосного та іншого обладнання для роботи якого необхідна електрична енергія. Для визначення необхідного об'єму електричної енергії проведено аналіз фактичного використання у минулих періодах та враховано можливе зростання цін на ринку електричної енергії. Прогнозований обсяг на 2022 рік склав 39 500 000 кВт/год на рік. Якість електричної енергії має відповідати ГОСТ 13109-97 та нормам чинного законодавства. Слід зазначити, що 13 квітня 2017 року Верховною Радою України прийнято Закон України «Про ринок електричної енергії» . Його мета – приведення законодавства України до вимог Третього пакету енергетичного законодавства ЄС, запровадження конкурентних механізмів функціонування ринку електричної енергії. Прийняття Закону є передумовою структурних змін в електроенергетиці України, підґрунтям для модернізації галузі та інтеграції ринку електричної енергії України до регіональних енергетичних ринків, з наступним входженням до загальноєвропейського енергетичного ринку. Відповідно до норм Закону «Про ринок електричної енергії» з 1 липня 2019 року впроваджено нову модель конкурентного ринку електроенергії, який замінив схему оптового ринку єдиного покупця на торгівлю на комерційних сегментах. Основні умови діяльності ринку електричної енергії та взаємовідносини між ними визначаються нормативно-правовими актами, що регулюють впровадження Закону, зокрема: - Правила ринку (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 307); - Правила ринку «на добу наперед» та внутрішньодобового ринку (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 №308); - Кодекс системи передачі (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 309); - Кодекс систем розподілу (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 310); - Кодекс комерційного обліку електричної енергії (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 311); - Правила роздрібного ринку електричної енергії (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 312). Таким чином постачальники зобов'язані закуповувати електричну енергію виключно на ринку, відповідно до норм чинного законодавства України. Результати торгів та аналітична інформація міститься на офіційному сайті АТ “Оперетор ринку” за посиланням https://www.oree.com.ua. При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі підприємство керувалося путктом 3 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 27 “Про затвердждення примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі” шляхом аналізу ринку електричної енергії. Так середньозважена ціна електричної енергії на РДН ОЕС України за 10 днів жовтня, складала 2,50 грн. за 1 кВт/год без ПДВ. Відповідно до умов процедури закупівлі та договору ціна на електричну енергію (грн. за 1 кВт*год з ПДВ) визначається за формулою: Ц(спож) = Ц(фср) + Цп + Тпередача, де: Ц(фср) - фактична середньозважена ціна купівлі електричної енергії для Споживача на ринках електричної енергії за розрахунковий місяць, грн./кВт*год, (з урахуванням зборів та платежів, що передбачені чинним законодавством України); Цп - ціна на послуги, пов'язані з постачанням електричної енергії споживачу, грн./кВт*год. Тпередача - тариф на послуги з передачі електричної енергії НЕК "Укренерго". Так, очікувана вартість предмета закупівлі за 1 кВт/год складала: ціна електричної енергії 2,50 без ПДВ + послуги з передачі за тарифами ПРАТ “НЕК “УКРЕНЕРГО” (Додаток 1), що діяли на момент формування очікуваної вартості 0,29393 грн. без ПДВ + ПДВ 20% = 3,52716 грн. Таким чином, очікувана вартість становила 3,52716 грн. х 39 500 000 кВт/год/рік= 132 432 282 грн. 13.10.2021р. закупівля була опублікована. В цей час на ринку електричної енергії відбувся значний ріст ціни на електричну енергію, з приводу чого на майданчику з'явилося застереження від потенційних постачальників, що заявлена нами ціна не відповідає дійсності і має бути скоригована відповідно до ринку. На підставі аналізу ринку, очікувана вартість за одиницю була скоригована, а оскільки зміна очікуваної вартості законом не передбачена, то було зменшено кВт/год на рік. Очікувана вартість за одиницю склала: 2,87221 грн. без ПДВ (середньозважена ціна РДН ОЕС з 13.10.2021р.-31.10.2021р. (Додаток2))+ послуги з передачі за тарифами ПРАТ “НЕК “УКРЕНЕРГО” який за анонсом Укренерго вводився в дію з 01.12.2022р.(додаток 3) 0,34564 грн. без ПДВ + ПДВ 20%+ 25% (прогнозований ріст ціни за результатами торгів за жовтень 2021р. (Додаток 4)) = 4,8 грн. за 1 кВт/год (округлено). Отже, кількість електричної енергії склала 27 590 059 кВт/год/рік. Щодо збільшення ціни за 1 кВт/год електричної енергії повідомляємо наступне. Як вже зазначалось вище, з 1 липня 2019 року впроваджено нову модель конкурентного ринку електроенергії, ціна на якому не є стабільною. Так, в липні 2022 року відбувся ріст ціни на електричну енергію на РДН ОЕС на 16,6% (Додаток 5), в серпні 2022 року відбувся ріст ціни на електричну енергію на РДН ОЕС на 13,3% (Додаток 6), у вересні 2022 року відбувся ріст ціни на електричну енергію на РДН ОЕС на 17,05% (Додаток 7). Відповідно до підп. 2 розділу 5 Закону України “Про публічні закупівлі” допускається збільшення ціни за одиницю товару у разі коливання ціни такого товару на ринку, пропорційно збільшенню ціни, але не більше ніж на 10%. При цьому сума договору не може бути збільшена. Таким чином, збільшення ціни за одиницю відбувалось в декілька етапів, що не суперечить чинному законодавству та коригувалась кількість електричної енергії таким чином, щоб сума договору не збільшилась. Перше коригування, згідно Додаткової угоди 1 відбувалось за розрахунком: 2,598 (ціна за договором без ПДВ) * 2% = 2,649 грн. За 1 кВт/год без ПДВ та тарифу з передачі ПРАТ “НЕК “Укренерго”+ 0,34564 грн. тариф з передачі ПРАТ “НЕК “Укренерго” + ПДВ 20% = 3,593 грн. за 1 кВт. Друге коригування, згідно Додаткової угоди 2 відбувалось за розрахунком: 2,649 (ціна за договором без ПДВ) * 9,9%= 2,910 грн. за 1 кВт/год без ПДВ та тарифу з передачі ПРАТ “НЕК “Укренерго”+ 0,34564 грн. тариф з передачі ПРАТ “НЕК “Укренерго” + ПДВ 20% =3,907 грн. за 1 кВт. Третє коригування, згідно Додаткової угоди 3 відбувалось за розрахунком: 2,910 грн. (ціна за договором без ПДВ) * 2,8% = 2,991 грн.за 1 кВт/год без ПДВ та тарифу з передачі ПРАТ “НЕК “Укренерго”+ 0,34564 грн. тариф з передачі ПРАТ “НЕК “Укренерго” + ПДВ 20% =4,004 грн. за 1 кВт. Як вбачається із розрахунків, збільшення ціни за одиницю відбувалося виключно в частині вартості електричної енергії. На підставі вищевикладеного, ріст ціни на електричну енергію з липня по вересень 2022р. на РДН ОЕС відбувся в межах 46,95%, а відповідно до укладених додаткових угод ріст ціни складає лише 14,7%. Всі додаткові угоди обґрунтовано укладені на підставі вимог чинного законодавства.
Розглянувши висновок державної аудиторської служби України за результатами здійснення моніторингу закупівлі електричної енергії UA-2021-10-13-009859-b повідомляємо наступне. У висновку Держаудитслужби зазначено, що в тендерній документації Замовника не міститься вимога про подання заяви про відсутність підстав для відхилення передбачених пунктами 5, 6, 12, 13 статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі». Проте, абзацом 4 Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що Учасник процедури закупівлі, у тому числі об’єднання учасників, в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої статті 17 Закону, шляхом заповнення відповідних електронних полів, визначених адміністратором електронної системи закупівель і реалізованих в електронній системі закупівель. Також абзацом 5 Додатку 2 до тендерної документації чітко визначено, що означає заповнення полів, а саме: “Заповненням відповідних електронних полів вважається розміщення відповідної інформації” та в електронній системі закупівель чітко визначено яка саме інформація має бути розміщена. Така вимога тендерної документації Учасником ТОВ «ЕНЕРДЖІ МАРКЕТС АССІСТАНТ» виконана не була, тому і була відхилена на підставі п.1 ч. 1 ст. 31 Закону України “Про публічні закупівлі”. Також повідомляємо, що наразі КП «Житомирводоканал» розпочата процедура розірвання договору про закупівлю електричної енергії укладеного з ТОВ «КАПІТАЛ ЕНЕРДЖІ ГРУП».