0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
2 025 000.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 1 лист. 18:14
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
У відповідь на запит Державної аудиторської служби в рамках моніторингу закупівлі послуг з друку та доставки рахунків та інформаційних повідомлень(інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-11-12-015902-a), повідомляємо наступне. Запит про надання пояснень: 1) додатковою угодою №5 від 12.08.2022 було внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни послуг. у звязку з чим просимо надати підтверджуючи документи, які доказуть відповідне коливання на ринку згідно до яких Замовником прийнято рішення про зміну ціни за одиницю, а також лист постачальника, який запропонував внести вищезазначені зміни Пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. За результатом проведеної процедури закупівлі року було укладено договір №2021/1402 від 28.12.2021 року, предметом якого було надання послуг з друку 3120000 шт рахунків та 90000 шт. інформаційних повідомлень та їх доставки на адреси поштових відділень, вказаних в договорі. 12 серпня 2022 року з ініціативи ПП «Таля» було укладено додаткову угоду №5 у зв’язку із коливанням ціни товару на ринку збільшено вартість за одиницю рахунків та враховуючи виробничу необхідність зменшено кількість друкованої продукції та значно зменшено загальну суму договору. ПП «Таля» звернулися з листом № 150 від 26.0.7.2022 року з проханням підняти ціну за одиницю рахунків. Зазначене збільшення ціни за одиницю ПП «Таля» обгрунтували тим, що значно виросли ціни на витратні матеріали по друку, папір для друку, електроенергія та пальне. Ріст цін на зазначений товар, що формує кінцеву друковану продукцію на ринку є непрогнозованим та непередбачуваним, оскільки це стало наслідком військової агресії російської федерації проти України, введення воєнного стану, знищення потужностей багатьох підприємств- виготовлювачів необхідних товарів/матеріалів, ріст курсу долара, та інших об’єктивних причин, незалежних від підприємства, які не можливо було передбачити та закласти в ціну на момент подання пропозиції чи укладення договору. В обгрунтування витрат ,що включені відповідно до умов тендерної договору ціни кінцевого продукту – друкованого та доставленого рахунку/інформаційного повідомлення ПП «Таля» подало наступні документи, що свідчать про значний ріст цін на папір для друку, витратні матеріали (тонери), електричну енергію, а також пальне для забезпечення доставки друкованої продукції, що входить в предмет договору. ПП «Таля» заначило неможливість виконання договору на старих умовах, у зв’язку з значними збитками, що несе підприємство, виконуючи умови договору. ТОВ «Прикарпатенерготрейд» є постачальником універсальних послуг на території Івано-Франківської області. На наше товариство покладено обов’язок постачальника універсальних послуг для побутових та малих непобутових споживачів відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» та Правил роздрібного ринку. Ці нормативні акти містять вимогу про інформування споживачів про стан розрахунків та надання іншої інформації. На забезпечення виконання цих вимог законодавства проведено процедуру закупівлі та укладено договір № 2021/1402 від 28.12.2021 про друк та доставку рахунків. Крім цього у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України та введенням воєнного стану на постачальника універсальних послуг покладено ряд додаткових обов’язків та заборон щодо постачання електричної енергії населенню на виконання ЗУ «Про мобілізацію та мобілізаційну підготовку», рішень Кабінету Міністрів та НКРЕКП. Розірвання договору з ПП «Таля», що укладений за результатом тендеру, викликало б необхідність у проведенні нової процедури закупівлі, на яку необхідно буде затратити додатковий час, це спричинило б невиконання нашим товариством обов’язків з інформування населення, і імовірно, враховуючи ціни на складові послуги з друку та доставки друкованої продукції, ціна за одиницю друкованої продукції була б вищою за ціну за додатковою угодою №5, що призвело б до додаткових витрат замовника. Зазначені обставини не відповідають інтересам замовника та суперечать принципам здійснення закупівель згідно ст.5 Закону, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність. Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затв. Постановою НКРЕКП № 1469 від 27.12.17 наше підприємство провадить господарську діяльність з дотриманням принципів здійснення закупівель відповідно до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі». При укладенні зазначеного договору та додаткових угод до нього Замовник керувався виключно принципами здійснення закупівель відповідно до ст.5 Закону. Додатки: Лист ПП «Таля» з додатками. Запит про надання пояснень: 2) у звязку з неоприлюдненням додаткових угода №2,3,4 просимо надати інформацію щодо підстав їх укладання та скановані копії вищезазначених угод. Відповідно до п.11 ч.1 ст 10 закону, Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених ч.5 статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Оскільки додатковими угодами №2,3,4 внесено зміни тільки до реквізитів сторін баз зміни істотних умов договору, обов’язок їх оприлюднення відсутній. Додатки: Додаткові угоди № 2 ,3 ,4.
У відповідь на запит Державної аудиторської служби в рамках моніторингу закупівлі послуг з друку та доставки рахунків та інформаційних повідомлень(інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-11-12-015902-a), повідомляємо наступне. Запит про надання пояснень: 1) додатковою угодою №5 від 12.08.2022 було внесено зміни до істотних умов договору в частині збільшення ціни послуг. у звязку з чим просимо надати підтверджуючи документи, які доказуть відповідне коливання на ринку згідно до яких Замовником прийнято рішення про зміну ціни за одиницю, а також лист постачальника, який запропонував внести вищезазначені зміни Пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку: збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. За результатом проведеної процедури закупівлі року було укладено договір №2021/1402 від 28.12.2021 року, предметом якого було надання послуг з друку 3120000 шт рахунків та 90000 шт. інформаційних повідомлень та їх доставки на адреси поштових відділень, вказаних в договорі. 12 серпня 2022 року з ініціативи ПП «Таля» було укладено додаткову угоду №5 у зв’язку із коливанням ціни товару на ринку збільшено вартість за одиницю рахунків та враховуючи виробничу необхідність зменшено кількість друкованої продукції та значно зменшено загальну суму договору. ПП «Таля» звернулися з листом № 150 від 26.0.7.2022 року з проханням підняти ціну за одиницю рахунків. Зазначене збільшення ціни за одиницю ПП «Таля» обгрунтували тим, що значно виросли ціни на витратні матеріали по друку, папір для друку, електроенергія та пальне. Ріст цін на зазначений товар, що формує кінцеву друковану продукцію на ринку є непрогнозованим та непередбачуваним, оскільки це стало наслідком військової агресії російської федерації проти України, введення воєнного стану, знищення потужностей багатьох підприємств- виготовлювачів необхідних товарів/матеріалів, ріст курсу долара, та інших об’єктивних причин, незалежних від підприємства, які не можливо було передбачити та закласти в ціну на момент подання пропозиції чи укладення договору. В обгрунтування витрат ,що включені відповідно до умов тендерної договору ціни кінцевого продукту – друкованого та доставленого рахунку/інформаційного повідомлення ПП «Таля» подало наступні документи, що свідчать про значний ріст цін на папір для друку, витратні матеріали (тонери), електричну енергію, а також пальне для забезпечення доставки друкованої продукції, що входить в предмет договору. ПП «Таля» заначило неможливість виконання договору на старих умовах, у зв’язку з значними збитками, що несе підприємство, виконуючи умови договору. ТОВ «Прикарпатенерготрейд» є постачальником універсальних послуг на території Івано-Франківської області. На наше товариство покладено обов’язок постачальника універсальних послуг для побутових та малих непобутових споживачів відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» та Правил роздрібного ринку. Ці нормативні акти містять вимогу про інформування споживачів про стан розрахунків та надання іншої інформації. На забезпечення виконання цих вимог законодавства проведено процедуру закупівлі та укладено договір № 2021/1402 від 28.12.2021 про друк та доставку рахунків. Крім цього у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України та введенням воєнного стану на постачальника універсальних послуг покладено ряд додаткових обов’язків та заборон щодо постачання електричної енергії населенню на виконання ЗУ «Про мобілізацію та мобілізаційну підготовку», рішень Кабінету Міністрів та НКРЕКП. Розірвання договору з ПП «Таля», що укладений за результатом тендеру, викликало б необхідність у проведенні нової процедури закупівлі, на яку необхідно буде затратити додатковий час, це спричинило б невиконання нашим товариством обов’язків з інформування населення, і імовірно, враховуючи ціни на складові послуги з друку та доставки друкованої продукції, ціна за одиницю друкованої продукції була б вищою за ціну за додатковою угодою №5, що призвело б до додаткових витрат замовника. Зазначені обставини не відповідають інтересам замовника та суперечать принципам здійснення закупівель згідно ст.5 Закону, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність. Відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затв. Постановою НКРЕКП № 1469 від 27.12.17 наше підприємство провадить господарську діяльність з дотриманням принципів здійснення закупівель відповідно до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі». При укладенні зазначеного договору та додаткових угод до нього Замовник керувався виключно принципами здійснення закупівель відповідно до ст.5 Закону. Додатки: Лист ПП «Таля» з додатками. Запит про надання пояснень: 2) у звязку з неоприлюдненням додаткових угода №2,3,4 просимо надати інформацію щодо підстав їх укладання та скановані копії вищезазначених угод. Відповідно до п.11 ч.1 ст 10 закону, Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених ч.5 статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Оскільки додатковими угодами №2,3,4 внесено зміни тільки до реквізитів сторін баз зміни істотних умов договору, обов’язок їх оприлюднення відсутній. Додатки: Додаткові угоди № 2 ,3 ,4.
У відповідності до частини 8 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" повідомляємо про усунення порушень зазначених у висновку. Замовником вжито заходів щодо недопущення порушень законодавства у сфері публічних закупівель в подальшому.