0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
1 916 000.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 2 груд. 11:58
Орган ДФК: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
У відповідності до проведення моніторингу процедури публічної закупівлі Електрична енергія (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-12-18-003502-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та повідомляємо, що розмір бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі виконано відповідно до забезпечення потреб діяльності структурних підрозділів виконавчого комітету Луцької міської ради. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося за результатами проведення моніторингу цін, шляхом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозорро» тощо. Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку, відповідно до п. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», шляхом моніторингу ринкових цін на Розмір бюджетного призначення визначений на підставі попередніх розрахунків до проекту бюджету на 2022 рік та річного плану закупівель на 2022 рік. Розмір бюджетного призначення визначений на підставі попередніх розрахунків до проекту бюджету на 2021 рік та річного плану закупівель на 2021, що складає 1 916 000,00. Очікувана вартість закупівлі складає 2,80 грн. за 1кВт/год. Загальний обсяг закупівлі становить 684 285 кВт/год. Очікувана вартість предмета закупівлі визначена на підставі частини другої розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. Також надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). https://www.lutskrada.gov.ua/static/content/files/e/f4/jmq5qxa7zceqk43c75ftk5lsgfboyf4e.pdf
У відповідності до проведення моніторингу процедури публічної закупівлі Електрична енергія (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-12-18-003502-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та повідомляємо, що розмір бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі виконано відповідно до забезпечення потреб діяльності структурних підрозділів виконавчого комітету Луцької міської ради. Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося за результатами проведення моніторингу цін, шляхом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозорро» тощо. Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку, відповідно до п. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», шляхом моніторингу ринкових цін на Розмір бюджетного призначення визначений на підставі попередніх розрахунків до проекту бюджету на 2022 рік та річного плану закупівель на 2022 рік. Розмір бюджетного призначення визначений на підставі попередніх розрахунків до проекту бюджету на 2021 рік та річного плану закупівель на 2021, що складає 1 916 000,00. Очікувана вартість закупівлі складає 2,80 грн. за 1кВт/год. Загальний обсяг закупівлі становить 684 285 кВт/год. Очікувана вартість предмета закупівлі визначена на підставі частини другої розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275. Також надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). https://www.lutskrada.gov.ua/static/content/files/e/f4/jmq5qxa7zceqk43c75ftk5lsgfboyf4e.pdf
Орган ДФК: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
У відповідності до проведення моніторингу процедури публічної закупівлі Електрична енергія (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-12-18-003502-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та повідомляємо. Закон України “Про публічні закупівлі” установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону України “Про публічні закупівлі” істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі у разі збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Звертаємо увагу, що всі додаткові угоди між виконавчим комітетом Луцької міської ради та ДП "Евода Трейд" КП "Луцькводоканал" були укладені на підставі документів, які підтверджують середньозважені ціни купівлі-продажу електричної енергії на ринку.
Орган ДФК: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
У відповідності до проведення моніторингу процедури публічної закупівлі Електрична енергія (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-12-18-003502-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та повідомляємо. Відповідно до ст. 10 Закону України “Про публічні закупівлі” звіт про виконання договору про закупівлю оприлюднюється протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання. Пунктом 12.3 Договору № 23 від 23.01.2021 “Про постачання електричної енергії споживачу” передбачено, що строк виконання зобов'язань за Договором відкладається на строк дії форс-мажорних обставин. Згідно з Указом Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» на території України запроваджується воєнний стан з 5:30 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Відповідно до довідки Торгово-промислової палати України (далі - ТПП) №2024/02.0-7.1 ТПП засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): «військову агресію російської федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні»; а також ТПП підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого до їх офіційного закінчення є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для суб'єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов’язанням/обов’язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили). На підставі зазначеного повідомляємо, що звіт про виконання договору, який оприлюднено 14.12.2022 у звязку з дією форс-мажорних обставин (військової агресії російської федерації проти України), здійснено з дотриманням вимог Закону України “Про публічні закупівлі”.
У відповідності до проведення моніторингу процедури публічної закупівлі Електрична енергія (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-12-18-003502-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та повідомляємо. Закон України “Про публічні закупівлі” установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Відповідно до ч. 5 ст. 41 Закону України “Про публічні закупівлі” істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі у разі збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Звертаємо увагу, що всі додаткові угоди між виконавчим комітетом Луцької міської ради та ДП "Евода Трейд" КП "Луцькводоканал" були укладені на підставі документів, які підтверджують середньозважені ціни купівлі-продажу електричної енергії на ринку.
У відповідності до проведення моніторингу процедури публічної закупівлі Електрична енергія (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2020-12-18-003502-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та повідомляємо. Відповідно до ст. 10 Закону України “Про публічні закупівлі” звіт про виконання договору про закупівлю оприлюднюється протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання. Пунктом 12.3 Договору № 23 від 23.01.2021 “Про постачання електричної енергії споживачу” передбачено, що строк виконання зобов'язань за Договором відкладається на строк дії форс-мажорних обставин. Згідно з Указом Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» на території України запроваджується воєнний стан з 5:30 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Відповідно до довідки Торгово-промислової палати України (далі - ТПП) №2024/02.0-7.1 ТПП засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): «військову агресію російської федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні»; а також ТПП підтверджує, що зазначені обставини з 24 лютого до їх офіційного закінчення є надзвичайними, невідворотними та об’єктивними обставинами для суб'єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов’язанням/обов’язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили). На підставі зазначеного повідомляємо, що звіт про виконання договору, який оприлюднено 14.12.2022 у звязку з дією форс-мажорних обставин (військової агресії російської федерації проти України), здійснено з дотриманням вимог Закону України “Про публічні закупівлі”.
Подана позовна заява про визнання протиправним та скасування висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 22.12.2022 (№ моніторингу UA-M-2022-12-02-000006) за результатом моніторингу закупівлі “Електрична енергія” (№ закупівлі UA-2020-12-18-003502-b).
Виконавчим комітетом Луцької міської ради розглянуто висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2020-12-18-003502-b. За результатами проведеного аналізу Висновку та інформації, яка оприлюднена в даній закупівлі, вважаємо Висновок ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ не обґрунтованим та безпідставним. Вимога про повернення зайво оплачених коштів по завищеній ціні в сумі 573 822,19 грн на підставі Висновку органу державного фінансового контролю не відповідає ані Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) ані Цивільному та Господарському кодексів України. В частині першій ст. 175 Господарського кодексу України майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов`язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов`язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку. Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом. Згідно ст. 185 Господарського кодексу України до укладення господарських договорів на біржах, оптових ярмарках, публічних торгах застосовуються загальні правила укладення договорів на основі вільного волевиявлення, з урахуванням нормативно-правових актів, якими регулюється діяльність відповідних бірж, ярмарків та публічних торгів. Статтею 655 Цивільного кодексу України визначено, що за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму. Згідно з частинами 4, 5 ст. 656 Цивільного кодексу України, до договору купівлі-продажу на біржах, конкурсах, аукціонах (публічних торгах), договору купівлі-продажу валютних цінностей і цінних паперів застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено законом про ці види договорів купівлі-продажу або не випливає з їхньої суті. Особливості договору купівлі-продажу окремих видів майна можуть встановлюватися законом. Виконавчий комітет Луцької міської ради здійснив та ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО "ЕВОДА ТРЕЙД" КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛУЦЬКВОДОКАНАЛ" уклали договір за результатами процедури відкритих торгів на виконання вимог Закону України "Про публічні закупівлі", який установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою вказаного Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Положеннями статті 3 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначено Законом України "Про публічні закупівлі" (в редакції станом на дату укладання спірних додаткових угод). Вказаний Закон передбачає, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом (ч. 1 ст. 36 Закону). Відповідно до частини четвертої статті 36 Закону України "Про публічні закупівлі" умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; 4) продовження строку дії договору та виконання зобов`язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі; 5) узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни у зв`язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв`язку із застосуванням положень частини п`ятої цієї статті. У абзаці 2 частини 3 ст. 6 Цивільного кодексу України визначено, що сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов`язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами. Отже, Закон України "Про публічні закупівлі" встановлював імперативну норму, згідно з якою зміна істотних умов договору про закупівлю може здійснюватися виключно у випадках, визначених ст. 36 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме за пунктом 2 частини 4 наведеної норми - у випадку коливання цін на ринку товару чи то у бік збільшення, чи у бік зменшення, що надає сторонам право змінювати умови договору щодо ціни товару, при цьому не більше ніж на 10% та не збільшуючи загальну суму договору. Верховний Суд у постанові від 18.03.2021 у справі № 924/1240/18 з подібних правовідносин вказав, що у документі, який видає компетентна організація, має бути зазначена чинна ринкова ціна на товар і її порівняння з ринковою ціною станом на дату, з якої почалися змінюватися ціни на ринку, як у бік збільшення, так і у бік зменшення (тобто наявності коливання). Необхідність зазначення такої інформації зумовлюється також тим, що у випадку коливання цін зміни до договору про закупівлю вносяться з урахуванням показників коливання цін, що стали підставою для здійснення попередніх змін до договору. Кожна зміна до договору має містити окреме документальне підтвердження. Документ про зміну ціни повинен містити належне підтвердження викладених в ньому даних, проведених досліджень коливання ринку, джерел інформації тощо (п.8.10 постанови). Станом на момент підписання договору сторони погодили всі істотні умови - предмет, ціну та строк виконання зобов`язань за договором відповідно до вимог частини третьої статті 180 ГК України та Закону України "Про публічні закупівлі". Необхідність укладення Додаткових угод до Договору обґрунтовано довідками Хмельницької торгово-промислової палати, які підтверджують коливання ціни електричної енергії в сторону збільшення. Крім того, звертаємо увагу що п.2 ч.1 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі" моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. З огляду на зазначене Виконавчий комітет Луцької міської ради здійснив розгляд тендерної пропозиції учасника ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО "ЕВОДА ТРЕЙД" КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛУЦЬКВОДОКАНАЛ". У відповідності до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону, оприлюднюємо такі заперечення на веб-порталі Уповноваженого органу. Просимо врахувати вказані заперечення при їх розгляді та врегулювання вказаної ситуації у досудовому порядку. Замовником однозначно будуть прийняті заходи передбачені частиною 10 статті 8 Закону для звернення до суду шляхом оскарження такого Висновку, а тому просимо не витрачати час для написання запиту про отримання персональних даних уповноваженої особи.