0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
1 547 664.00 UAH
Замовник
Вище професійне училище Львівського державного університету безпеки життєдіяльності (м.Вінниця) Львівський державний університет безпеки життєдіяльності
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 6 бер. 19:38
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
Державна аудиторська служба України В.о. начальника управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області Наталії БЄЛКІНІЙ Вище професійне училище Львівського державного університету безпеки життєдіяльності (м. Вінниця), що діє від імені та в інтересах Львівського державного університету безпеки життєдіяльності (надалі - Замовник) уважно розглянуло Ваш запит від 13.03.2023 року з приводу надання пояснення в межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету “Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб із борошна пшеничного 1 сорту; хліб із суміші борошна житнього обдирного і пшеничного 1 сорту; булочка із борошна пшеничного 1 сорту (70 грам))”, код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - “15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби”, інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель “Prozorro” за номером: UA-2022-01-14-001147-b (надалі-процедура закупівлі) та надає пояснення по суті питання: “1. Підтвердить документально (платіжні доручення, накладні, виписки по рахунках, тощо) щодо виконання в повному обсязі своїх зобов’язань обома сторонами за договором про закупівлю товару від 16.02.2022 № 29 з урахуванням всіх додаткових угод до нього. Коли саме було проведено останній платіж за поставлення товару? Надати копію підтверджувального документу по взаєморозрахунках.” Договір про закупівлю за державні кошти від 16.02.2022 № 29 (далі - Договір) був підписаний Замовником та Товариством з обмеженою відповідальністю “Наш Хліб Вінниця” 16.02.2022 року за результатом проведення процедури закупівлі (Договір та додаткові угоди (договора) до нього розміщенні в електронній системі закупівель), і на даний час є виконаний сторонами. Виконання зобов'язань сторін за Договором підтверджуються видатковими накладними, інформацією про проведені платежі за Договором та актами звірки взаємних розрахунків за лютий-грудень 2022 року та січень-лютий 2023 року, що додаються. Також, надаємо інформацію про дату останнього платежу за поставлений товар по Договору, який було здійснено 28 лютого 2023 року за видатковою накладною від 26.02.2023 року № Н-00022775 (копія платіжного документу від 27.02.2023 № 176 додається). Документи щодо взаєморозрахунків між Замовником та Товариством з обмеженою відповідальністю “Наш Хліб Вінниця” надаються у вигляді актів звірки взаємних розрахунків за лютий-грудень 2022 року та січень-лютий 2023 року. Одночасно інформуємо, що данні про використання розпорядниками та одержувачами публічних коштів державного та місцевих бюджетів, а також інформація про договори та стан їх виконання - є відкритими і розміщенні на офіційному державному веб-порталі “Spending” (https://spending.gov.ua/new). Інформація та документи, що вимагаються у Вашому запиті надаються через електронну систему закупівель в межах трьохденного терміну. Додатки: на 375 арк. у 1 прим. З повагою Начальник училища Микола ГОВОРУЩАК Уповноважена особа Сергій ЩЕРБАНЬ
Державна аудиторська служба України В.о. начальника управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області Наталії БЄЛКІНІЙ Вище професійне училище Львівського державного університету безпеки життєдіяльності (м. Вінниця), що діє від імені та в інтересах Львівського державного університету безпеки життєдіяльності (надалі - Замовник) уважно розглянуло Ваш запит від 13.03.2023 року з приводу надання пояснення в межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету “Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб із борошна пшеничного 1 сорту; хліб із суміші борошна житнього обдирного і пшеничного 1 сорту; булочка із борошна пшеничного 1 сорту (70 грам))”, код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - “15810000-9 - Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби”, інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель “Prozorro” за номером: UA-2022-01-14-001147-b (надалі-процедура закупівлі) та надає пояснення по суті питання: “1. Підтвердить документально (платіжні доручення, накладні, виписки по рахунках, тощо) щодо виконання в повному обсязі своїх зобов’язань обома сторонами за договором про закупівлю товару від 16.02.2022 № 29 з урахуванням всіх додаткових угод до нього. Коли саме було проведено останній платіж за поставлення товару? Надати копію підтверджувального документу по взаєморозрахунках.” Договір про закупівлю за державні кошти від 16.02.2022 № 29 (далі - Договір) був підписаний Замовником та Товариством з обмеженою відповідальністю “Наш Хліб Вінниця” 16.02.2022 року за результатом проведення процедури закупівлі (Договір та додаткові угоди (договора) до нього розміщенні в електронній системі закупівель), і на даний час є виконаний сторонами. Виконання зобов'язань сторін за Договором підтверджуються видатковими накладними, інформацією про проведені платежі за Договором та актами звірки взаємних розрахунків за лютий-грудень 2022 року та січень-лютий 2023 року, що додаються. Також, надаємо інформацію про дату останнього платежу за поставлений товар по Договору, який було здійснено 28 лютого 2023 року за видатковою накладною від 26.02.2023 року № Н-00022775 (копія платіжного документу від 27.02.2023 № 176 додається). Документи щодо взаєморозрахунків між Замовником та Товариством з обмеженою відповідальністю “Наш Хліб Вінниця” надаються у вигляді актів звірки взаємних розрахунків за лютий-грудень 2022 року та січень-лютий 2023 року. Одночасно інформуємо, що данні про використання розпорядниками та одержувачами публічних коштів державного та місцевих бюджетів, а також інформація про договори та стан їх виконання - є відкритими і розміщенні на офіційному державному веб-порталі “Spending” (https://spending.gov.ua/new). Інформація та документи, що вимагаються у Вашому запиті надаються через електронну систему закупівель в межах трьохденного терміну. Додатки: на 375 арк. у 1 прим. З повагою Начальник училища Микола ГОВОРУЩАК Уповноважена особа Сергій ЩЕРБАНЬ
Державна аудиторська служба України В.о. начальника управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області Наталії БЄЛКІНІЙ Вище професійне училище Львівського державного університету безпеки життєдіяльності (м. Вінниця), що діє від імені та в інтересах Львівського державного університету безпеки життєдіяльності (далі - Замовник) розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-14-001147-b від 17.03.2023 року (далі - висновок), користуючись положеннями частини восьмої статті 8 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), звертаємося до Вас, як до органу державного фінансового контролю, за роз’ясненням його змісту з наступних питань. 1. Просимо Вас надати пояснення щодо зобов'язань здійснити заходи з усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, які наведенні у висновку, зокрема, врахування вимог частини п’ятої статті 23 Закону при складанні тендерної документації, недопущення таких порушень в подальшому та конкретизувати, перелічити, які саме інформація та/або документи будуть свідчити про належне вжиття таких заходів Замовником та вважатися достатніми для органу державного фінансового контролю. 2. Враховуючи, що висновок містить твердження про те, що Замовником встановлено екологічні характеристики товару, просимо вказати який саме з нормативно-правових актів з питань публічних закупівель визначає поняття “екологічна характеристика товару”. 3. На якій підставі посадовою особою органу державного фінансового контролю під час проведення моніторингу враховувався неіснуючий протокол уповноваженої особи від 31.12.2023 № 39 (саме цей протокол зазначено у висновку), якщо зазначена дата - 31.12.2023 року не настала ? 4. За яких причин посадовою особою органу державного фінансового контролю при формуванні питань для надання пояснень (інформації, документів) від Замовника відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, не включено до запиту питання щодо врахування Замовником вимог частини п’ятої статті 23 Закону при складанні тендерної документації, якщо дане питання було предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі ? 5. Чому при складанні висновку посадовою особою органу державного фінансового контролю не враховувалось пояснення Замовника від 15.03.2023 № 91 01/362-91 10, надане на запит Державної аудиторської служби України, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 (інформація про пояснення Замовника від 15.03.2023 № 91 01/362-91 10 відсутня в переліку документів, які було проаналізовано під час моніторингу)? Прошу роз'яснити з якою метою формувався даний запит за таких умов. 6. На якій підставі посадовою особою органу державного фінансового контролю під час проведення моніторингу враховувався аналіз тендерної пропозиції Товариства з откритою відповідальністю “Наш Хліб Вінниця”, яке не було учасником процедури закупівлі (саме про це товариство зазначено у висновку), якщо учасником та переможцем процедури закупівлі було інше підприємство, хоча із співзвучною назвою, але з іншою організаційно-правовою формою господарювання - Товариство з обмеженою відповідальністю “Наш Хліб Вінниця” ? 7. Прошу детально обґрунтувати (з посиланням на нормативно-правові акти, судову практику тощо) чому у висновку зазначено, що Замовником встановлено екологічні характеристики для предмета закупівлі (товару), якщо зміст пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації взагалі не містить будь-яких “екологічних характеристик” предмета закупівлі ? 8. Чи враховано посадовою особою органу державного фінансового контролю, що зміст вимоги пункту 2 Додатку 2 тендерної документації, на який здійснено посилання у висновку, в частині передбачення заходів із захисту довкілля, стосується тільки державного стандарту, якому має відповідати предмет закупівлі (товар) ? Роз'яснення змісту висновку з обґрунтуванням просимо надати у відповідності нумерації запитань. Одночасно, Замовник вдячний співробітникам Управління Східного офісу Державної аудиторської служби України в Донецькій області за їхню роботу щодо намагання забезпечення неухильного дотримання законодавства України у сфері публічних закупівель. З повагою Начальник училища Микола ГОВОРУЩАК Уповноважена особа Сергій ЩЕРБАНЬ
Державна аудиторська служба України В.о. начальника управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області Наталії БЄЛКІНІЙ Згідно наказу Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області від 06.03.2023 № 9-з проведено моніторинг закупівлі Вищого професійного училища Львівського державного університету безпеки життєдіяльності (м. Вінниця), що діє від імені та в інтересах Львівського державного університету безпеки життєдіяльності (далі - Замовник) за предметом: “Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (хліб із борошна пшеничного 1 сорту; хліб із суміші борошна житнього обдирного і пшеничного 1 сорту; булочка із борошна пшеничного 1 сорту (70 грам)) (далі-товар) за кодом ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”: “15810000-9 – Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби”, ідентифікатор закупівлі: UA-2022-01-14-001147-b (далі-процедура закупівлі), за результатами якого складено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-14-001147-b (далі - висновок). Керуючись положеннями абзацу першого частини восьмої статті 8 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), 21.03.2023 року Замовником через електронну систему закупівель надіслано звернення до Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області (далі - орган державного фінансового контролю) щодо роз’яснення змісту висновку та зобов’язань, визначених у висновку. На даний час, відповідь на роз'яснення органом державного фінансового контролю не надана. Враховуючи зміст висновку, відсутність щодо нього роз'яснення від органу державного фінансового контролю, обмежений термін щодо зобов'язань Замовника, встановлених абзацом другим частини восьмої статті 8 Закону, на виконання зазначеного пункту Закону, надаємо аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-14-001147-b. За зазначених обставин, Замовник не може погодитися зі змістом висновку в частині виявленого порушення та зобов'язань щодо його усунення, так як висновок, як акт індивідуальної дії, не відповідає критеріям обґрунтованості та вмотивованості. В змісті пункту 1 констатуючої частини висновку, зазначається про перелік документів, які не мають відношення до процедури закупівлі, проте, на підставі яких формувався висновок, зокрема, протокол уповноваженої особи від 31.12.2023 № 39 (саме цей протокол зазначено у висновку), при тому, що зазначена дата - 31.12.2023 року не настала. Також, тендерна пропозиція Товариства з откритою відповідальністю “Наш Хліб Вінниця”, яке не було учасником процедури закупівлі (саме про це товариство зазначено у висновку), при тому, що учасником та переможцем процедури закупівлі було підприємство з іншою організаційно-правовою формою господарювання - Товариство з обмеженою відповідальністю “Наш Хліб Вінниця”. Поряд з цим, органом державного фінансового контролю, під час формування висновку, не враховано пояснення Замовника від 15.03.2023 № 91 01/362-91 10, надане на запит Державної аудиторської служби України, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43. В пункті 2 констатуючої частини висновку зазначається, що за результатами питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини п'ятої статті 23 Закону, проте, поряд з цим, у цьому ж пункті, висновок містить протилежне твердження, що за результатами аналізу дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо, серед іншого, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону - порушень не встановлено, що є неузгодженим. Нам, як замовнику із тексту висновку не зрозуміло чи було встановлено, на думку Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області, порушення відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону. Не зважаючи на інформацію у висновку, що “порушень не встановлено в частині відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону”, в пункті 3 констатуючої частини висновку, з незрозумілих причин, зазначаються зобов'язання для Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом врахування вимог частини п’ятої статті 23 Закону при складанні тендерної документації, недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 №552 затверджено Порядок заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі. Згідно з пунктом 3 розділу ІІІ даного Порядку у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 констатуючої частини висновку має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов'язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов'язання щодо їх усунення. З огляду на встановлені порушення контролюючий орган зобов'язав Вище професійне училище львівського державного університету безпеки життєдіяльності (м. Вінниця) здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом врахування вимог частини п’ятої статті 23 Закону України “Про публічні закупівлі” при складанні тендерної документації, недопущенні таких порушень в подальшому. Пред'являючи такі вимоги до Замовника, Управління Східного офісу Державної аудиторської служби в Донецькій області зазначило, що керується статтями 2 та 5 Закону України “Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні”. Так, статтею 2 Закону України “Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні” передбачено, що головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні. Статтею 5 цього ж Закону України “Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні” передбачено, що контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Порядок та підстави проведення органом державного фінансового контролю перевірок закупівель встановлюється Кабінетом Міністрів України. Перевірка закупівель у замовників проводиться за місцезнаходженням юридичної особи, що перевіряється, чи за місцем розташування об'єкта права власності, щодо якого проводиться перевірка, і полягає у документальному та фактичному аналізі дотримання замовником законодавства про закупівлі. Результати перевірки закупівель викладаються в акті перевірки закупівель. Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю. Однак, правові норми на які здійснюються посилання не містять способів усунення замовником виявлених порушень та компетенційно-правових норм які уповноважують орган державного фінансового контролю встановлювати щодо замовника таке зобов’язання . Стосовно правомірності визначених органом фінансового контролю в висновку способів усунення виявлених в ході моніторингу порушень,також, необхідно врахувати наступне. Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб'єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття, чого в цьому випадку зроблено не було. Зазначивши у висновку про необхідність вжити заходів щодо усунення порушень законодавства, контролюючий орган не визначив способу усунення виявлених порушень під час моніторингу, що свідчить про його нечіткість та не визначеність. Висновок не містить конкретних заходів до виконання, тобто є неконкретизованим, оскільки в цій частині висновку не встановлено спосіб його виконання, не міститься визначення переліку дій, які саме необхідно вчинити Замовнику, які заходи слід вжити задля усунення порушень. Таке формулювання виключає можливість відстежити виконання визначеного зобов'язання. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб'єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі Замовника для усунення порушень. Вказане є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акту індивідуальної дії. Зобов'язальний характер вимоги щодо усунення правопорушення свідчить як про встановлення цього порушення, так і визначення імперативного обов'язкового способу його усунення. Відповідна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 05.03.2020 року по справі № 640/467/19. Спонукання Замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення Замовником чинного законодавства. В силу викладеного, покладаючи у спірному висновку на Замовника обов'язок по здійсненню заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо недопущення вказаних порушень в подальшому, без зазначення відповідної конкретизації порядку їх усунення, суб'єкт владних повноважень діяв всупереч чинного законодавства з питань публічних закупівель. Викладене свідчить про порушення процедури формування висновку, та його незаконність. Стосовно доводу органу державного фінансового контролю в частині не дотримання Замовником вимог частини п’ятої статті 23 Закону при складанні тендерної документації, варто зазначити, що суб'єкт владних повноважень не може самостійно тлумачити та “розширювати” на свій розсуд вимоги Закону. Відповідно пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Відповідно до частини першої статті 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав . Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Частина п'ята статті 23 Закону передбачає, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. А з аналізу частини п'ятої статті 23 Закону вбачається, що якщо замовник скористався своїм правом і зазначив у тендерній документації вимогу відповідності предмету певним екологічним характеристикам, у такому разі, він зобов'язаний визначити яким шляхом та якими документами учасник закупівлі має підтвердити ці характеристики. Також, варто зауважити, що Закон у цій частині надає право замовнику, а не обов'язок, а тому у випадку не застосування даного права замовником - порушення Закону не наступає. Тож, не зазначення у складі тендерної документації вимоги щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції маркувань, протоколів випробувань або сертифікатів не може свідчити про невідповідність тендерної документації вимогам Закону. Тлумачення вимоги, встановленої пунктом 2 Додатком 2 до тендерної документації: “Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля” посадовою особою органу державного фінансового контролю на свій розсуд є її особистою думкою, яка є не вмотивованою та не обґрунтованою, і належним чином не роз'ясненою. Тому вказане зауваження недоліком не вважаємо, при тому, що у всіх учасників були рівні умови участі у процедурі закупівлі, і звернень, відповідно частини першої статті 24 Закону, до Замовника за роз’ясненнями щодо змісту тендерної документації та/або з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру не надходило. Також, варто відзначити, що за результатом проведення процедури закупівлі за тендерною документацією даного змісту вдалося досягнути економії в 26,8 % , що вказує на її ефективність. Формулювання вимоги, викладеної у пункті 2 Додатку 2 до тендерної документації не зобов'язувало учасника процедури закупівлі до певних дій щодо підтвердження екологічних характеристик, так як стосується лише технічних та якісних характеристик товару, а ніяк екологічних характеристик, як зазначає посадова особа органу державного фінансового контролю у висновку. Екологічна характеристика - це окремий вид характеристики, яка відмінна від технічної або якісної характеристик. Закупівля хлібобулочних виробів не передбачає необхідності відповідно до норм чинного законодавства України встановлення екологічних характеристик товару. Відповідно до чинного законодавства хлібобулочні вироби, як товар повинні відповідати затвердженим відповідним державним стандартам (ДСТУ) або технічним умовам, які в свою чергу передбачають застосування заходів із захисту довкілля, як обов'язкову умову. Зазначена у пункті 2 Додатку 2 до тендерної документації вимога, що “Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля”, відповідає змісту статті 50, 68 Конституції України та зобов'язує саме учасника під час виконання умов договору закупівлі дотримуватись вимог чинного законодавства, у тому числі щодо права кожної людини на безпечне для життя і здоров'я, при цьому вона не містить будь-яких встановлених Замовником екологічних характеристик товару. На даний час жоден з нормативно-правових актів з питань публічних закупівель не визначає поняття «екологічна характеристика товару», проте за стандартами серії ДСТУ ISO 14020 «Екологічні маркування та декларації» можна дійти висновку, що "екологічна характеристика продукції"- це характеристика продукції, що пов'язана з її впливами на стан довкілля та здоров'я людини. При цьому, "характеристика" - це опис, визначення істотних, характерних ознак чи особливостей, показники якості, стану, кількості та інші. Виходячи з цього, зміст пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації взагалі не містить будь- яких "екологічних характеристик" предмету закупівлі. Таким чином, Замовником в тендерній документації не встановлювались будь-які "екологічні характеристики товару" та будь-які вимоги щодо документального підтвердження "екологічних характеристик" предмету закупівлі. Дана правова позиція висвітлена у рішенні Одеського окружного адміністративного суду від 05.05.2021 у справі № 420/10594/20, яке залишено без змін постановою від 16.11.2021 у справі № 420/10594/20 П'ятим апеляційним адміністративним судом. Поряд з цим, варто звернути увагу, що за аналогічним змістом тендерної документації, де в тому числі, в пункті 2 Додатку 2 до тендерної документації наявна вимога, що “Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля”, Замовником в січні 2022 року, крім зазначеної процедури закупівлі, було оголошено інші відкриті торги, в тому числі, закупівля з ідентифікатором: UA-2022-01-23-000379-b, щодо якої Державною аудиторською службою України в особі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області здійснено моніторинг. За результатом моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-23-000379-b, де серед іншого аналізувалось питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України “Про публічні закупівлі” - порушень не встановлено. Розбіжність у висновках щодо одного і того ж питання - є ще одним підтвердженням того, що думка, висвітлена у висновку посадовою особою Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області неузгоджена з нормами законодавства та є такою, що суперечить дійсним обставинам. Вважаємо, що зміст тендерної документації складений Замовником у відповідності до вимог Закону та таким, що жодним чином не вплинув на перебіг процедури закупівлі, не обмежив права учасників процедури закупівлі. Підсумовуючи вище викладене, виконати вимогу про усунення порушень неможливо у зв’язку із недоведеністю наявності порушення, а також у зв’язку із відсутністю конкретних вимог щодо усунення порушення. Разом з цим, Замовником проаналізований висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, здійснено заходи щодо додержання уповноваженою особою вимог частини п'ятої статті 23 Закону при складанні тендерної документації, складений протокол від 23.03.2023 № 53, уповноваженою особою 22.03.2023 року (з 10:00 по 16:55 год.) прийнято участь в онлайн-семінарі для уповноважених осіб та фахівців, що супроводжують закупівлі на тему: “Практика здійснення закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану з урахуванням особливостей, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178» (з урахуванням актуальних змін у законодавстві щодо публічних закупівель)”, що організований Державною службою України з надзвичайних ситуацій із залученням експерта з питань державних закупівель, на якому, серед іншого, обговорено деякі питання, що висвітлені у висновку. Описані у висновку недоліки вважаємо спростованими нашим запереченням. З повагою Начальник училища Микола ГОВОРУЩАК Уповноважена особа Сергій ЩЕРБАНЬ