0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
3 213 700.00 UAH
Порушення не знайдено
Дата: 2 трав. 10:50
Орган ДФК: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Рівненська обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Рівненська обл.)
ПРИХОВАНО
Бахмацьке комунальне виробниче підприємство "Комунальник", керуючись Законом України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року (далі – Закон) та з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 року (далі — Постанова про особливості), як Замовник по предмету закупівлі: Телескопічний навантажувач б/в JCB 540-170 (в комплекті з відвалом для снігу, робочою платформою, ковшем) або еквівалент (код Класифікація за ДК 021:2015: 43260000-3 - Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-16-005181-a), надає на запит органу державного контролю наступні ґрунтовні пояснення: Відповідно до абз. 3 п. 3 Постанови про особливості - під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону. Згідно п. 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону - тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: 1) замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує: у 2022 році - 10 відсотків; у 2023 році - 15 відсотків; у 2024 році - 20 відсотків; у 2025 році - 25 відсотків; у 2026 році - 30 відсотків; у 2027 році - 35 відсотків; з 2028 року до дня завершення 10-річного строку дії цього пункту - 40 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за формулою: СЛ = (1 - (МВ+ІВ) / С) × 100%, де СЛ - ступінь локалізації виробництва; МВ - митна вартість сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових, імпортованих на митну територію України виробником для виробництва товару, що є предметом закупівлі, гривень; IВ - вартість імпортних сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових, придбаних окремо та/або у складі продукції для виробництва товару, що є предметом закупівлі, у постачальника - резидента України, без урахування податку на додану вартість, гривень; С - собівартість товару, що є предметом закупівлі, гривень. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті. Уповноважений орган здійснює моніторинг дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Кабінет Міністрів України за погодженням із комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання промислової політики та розвитку окремих галузей виробництва, може щороку, не пізніше 31 жовтня, змінювати ступінь локалізації виробництва на наступний календарний рік до 5 відсотків у бік зменшення або до 10 відсотків у бік збільшення щодо кожного окремого товару, що є предметом закупівлі, визначеного підпунктом 2 цього пункту. Кабінет Міністрів України за погодженням із комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання промислової політики та розвитку окремих галузей виробництва, може зменшити ступінь локалізації виробництва для проведення окремої закупівлі товару, визначеного підпунктом 2 цього пункту; 2) особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів: дизель-генераторні установки; генераторні установки з двигуном із іскровим запалюванням; турбогенераторні установки; трансформатори; трансформатори з рідинним діелектриком; трансформатори напруги; вимірювальні трансформатори; трансформатори живлення; електричні конденсатори; конденсатори постійної ємності; конденсатори змінної та регульованої ємності; автомобілі швидкої допомоги; транспортні засоби для перевезення пацієнтів; мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб; міські та туристичні автобуси; громадські автобуси; двосекційні автобуси; низькопідлогові автобуси; туристичні автобуси; мототранспортні вантажні засоби; автоцистерни; автоцистерни для перевезення паливно-мастильних матеріалів; самоскиди; фургони; великовантажні мототранспортні засоби; автокрани та вантажні автомобілі-самоскиди; вантажні автомобілі з підіймальними платформами; вантажні автомобілі-самоскиди; мототранспортні засоби спеціального призначення; пересувні бурові вежі; пожежні транспортні засоби; пожежні автомобілі з поворотною драбиною; пожежні автоцистерни; пожежні автомобілі; транспортні засоби аварійно-ремонтного призначення; підмітально-прибиральні машини; підмітально-збиральні машини з вакуумно-пневматичною системою; поливальні машини; сміттєвози та асенізаційні машини; сміттєвози; сміттєзбиральні машини; вантажоперевізні транспортні засоби; електробуси; кузови, причепи та напівпричепи; кузови транспортних засобів; причепи, напівпричепи та пересувні контейнери; причепи та напівпричепи; напівпричепи; причепи; причепи загального призначення; залізничні та трамвайні локомотиви і рейковий рухомий склад та супутні деталі; залізничні локомотиви та тендери; локомотиви; локомотивні тендери; рейковий рухомий склад; вантажні залізничні вагони; транспортні засоби для ремонту та обслуговування залізничних доріг; залізничні та трамвайні пасажирські вагони і тролейбуси; трамвайні пасажирські вагони; залізничні пасажирські вагони; тролейбуси; залізничні вагони; багажні вагони та вагони спеціального призначення; самохідні частини; вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном; вертольоти та літаки; вертольоти; двигуни для повітряних літальних апаратів; турбореактивні двигуни; турбогвинтові двигуни; реактивні двигуни; навчально-тренувальні літаки; пошуково-рятувальні вертольоти; турбіни та мотори; парові турбіни; гідравлічні турбіни; водяні колеса; насоси та компресори; насоси; насоси для рідин; відцентрові насоси та підіймачі рідин; підіймачі рідин; відцентрові насоси; компресори; газові компресори; роторні компресори; повітряні компресори; турбокомпресори; поршневі об’ємні компресори; машини спеціального призначення різні; гірничодобувне та будівельне обладнання; врубові та тунелепрохідні, бурильні чи прохідницькі машини для добування вугілля чи гірських порід; прохідні комбайни; прохідні машини; машини для земляних і землерийних робіт та їх частини; машини для земляних робіт; фронтальні ковшові навантажувачі зі зворотною лопатою; механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка; механічні лопати; механічні ковшові навантажувачі; землерийні машини; механічні екскаватори; машини для змішування гравію з бітумом; 3) Кабінет Міністрів України за погодженням із комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання промислової політики та розвитку окремих галузей виробництва, може затверджувати додатковий перелік товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, в якому встановлює вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва в розмірі, що не перевищує ступінь локалізації виробництва, встановлений підпунктом 1 цього пункту на відповідний рік. До зазначеного додаткового переліку товарів не включаються товари, визначені підпунктом 2 цього пункту. Замовник здійснює закупівлю товарів, включених до додаткового переліку товарів, затвердженого Кабінетом Міністрів України, виключно у випадку, якщо їх ступінь локалізації виробництва перевищує або дорівнює ступеню локалізації виробництва, встановленому у зазначеному додатковому переліку товарів; 4) у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом. Цей пункт не застосовується до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України "Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі", а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Отож, з метою дотримання встановлених у Законі та Постанові про особливості норм щодо локалізації товару, Бахмацьке комунальне виробниче підприємство "Комунальник", у тендерній документації за предметом закупівлі: Телескопічний навантажувач б/в JCB 540-170 (в комплекті з відвалом для снігу, робочою платформою, ковшем) або еквівалент (код Класифікація за ДК 021:2015: 43260000-3 - Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-16-005181-a) передбачило наступне. Підпункт 9 абз. 2ч. 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації - для підтвердження рівня локалізації Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку у довільній формі із зазначенням найменування товару, назви виробника та ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель. У разі відсутності товару запропонованого учасником процедури закупівлі у відповідному переліку або у разі, якщо ступінь локалізації товару є меншим ніж 15 відсотків, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника на підставі абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону, а саме: не відповідає встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Абзац 10 - 18 ч. 5 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» - Замовник здійснює закупівлю товарів, робіт та послуг (в разі якщо надання послуг/робіт передбачає набуття у власність товарів), визначених підпунктом 2 пункту 61 Розділу X Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про публічні закупівлі», виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує встановлені законодавством норми (на момент подання тендерної пропозиції). При цьому ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Вимога щодо локалізації не застосовується до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Виробник товару несе персональну відповідальність за зміст, достовірність, актуальність, повноту та коректність інформації, яка подається ним при наданні інформації щодо застосування/не застосування вимоги щодо локалізації виробництва та калькуляції. Згідно з пунктом 29-1 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» ступінь локалізації виробництва - це показник місцевої складової у питомій вазі вартості сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових вітчизняного виробництва у собівартості товару, що є предметом закупівлі. Законом тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення процедур закупівлі, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує:у 2022 році - 10 відсотків;у 2023 році - 15 відсотків; у 2024 році - 20 відсотків; у 2025 році - 25 відсотків; у 2026 році - 30 відсотків; у 2027 році - 35 відсотків; з 2028 року до дня завершення 10-річного строку дії цього пункту - 40 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за формулою: СЛ = (1 - (МВ+ІВ) / С) × 100%, де СЛ - ступінь локалізації виробництва; МВ - митна вартість сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових, імпортованих на митну територію України виробником для виробництва товару, що є предметом закупівлі, гривень; IВ - вартість імпортних сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових, придбаних окремо та/або у складі продукції для виробництва товару, що є предметом закупівлі, у постачальника - резидента України, без урахування податку на додану вартість, гривень; С - собівартість товару, що є предметом закупівлі, гривень. Перелік товарів з підтвердженим ступенем локалізації оприлюднюється на веб-порталі та офіційному веб-сайті Мінекономіки. Сформований перелік товарів з підтвердженим ступенем локалізації є автоматичним підтвердженням Мінекономіки ступеня локалізації. Для підтвердження відповідного ступеню локалізації Учаснику необхідно надати у складі пропозиції інформацію про наявність запропонованого товару в переліку із обов’язковим зазначенням відповідним ступенем локалізації, який формує та веде Уповноважений орган або вказати безпосередньо посилання на відповідний товар. Виключення, за якими на товар, який пропонується Учасником, не поширюються вимоги, передбачені пунктом 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону та Постанови 861, та підтвердження від Учасника для застосування таких виключень: - лист-обґрунтування з посиланням на норми Угоди про державні закупівлі, або положення про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України; - сертифікат про походження товару країни, з якою Україна уклала відповідний договір, або країни, що є учасником вказаної Угоди про державні закупівлі. Положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону не застосовуються замовниками у разі: - здійснення закупівлі товару, включеного до переліку товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та / або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, операції з ввезення яких на митну територію України та / або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість та які звільняються від сплати ввізного мита, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2020 р. № 224 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 26, ст. 971, № 33, ст. 1113, № 60, ст. 1903; 2022 р., № 80, ст. 4864); - здійснення замовником закупівлі товару для потреб Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів на їх запит з подальшою передачею таких товарів на облік запитувача. Продовжуючи, потрібно зазначити, що Фізична особа-підприємець Томчук Андрій Михайлович у складі своєї пропозиції надав Лист-обґрунтування про застосування виключення щодо підтвердження рівня локалізації та сертифікат про походження товару. У листі ФОП Томчук А.М. зазначив, що на запропонований предмет закупівлі, а саме: Бувший у використанні навантажувач телескопічний JCB 540-170, 2017 року виготовлення, серійний номер JCB5AF7GCH2472376, не поширюються вимоги, що передбачені п. 6-1 Прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанови № 861, оскільки запропонований товар походить з Великобританії, що підтверджується сертифікатом про походження товару. Водночас, між Україною та Великобританією укладено Угоду про політичне співробітництво, вільну торгівлю і стратегічне партнерство між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії, що ратифікована згідно ЗУ «Про ратифікацію Угоди про політичне співробітництво, вільну торгівлю і стратегічне партнерство між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії» № 1100-ІХ від 16.12.2020 року (надалі - Угода). В подальшому, під час розгляду Бахмацьким комунальним виробничим підприємством «Комунальник» тендерної пропозиції Фізичної особи-підприємця Томчук Андрія Михайловича на відповідність вимогам тендерної документації, Замовником було встановлено дотримання Фізичною особою-підприємцем Томчук Андрієм Михайловичем вимог законодавства з огляду на наступне: Згідно абз. 2 п. 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону – ЦЕЙ пункт НЕ застосовується до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України "Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі", а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. З вищезазначеного Замовник дійшов до висновку, що у разі наявності положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, пункт 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону – НЕ застосовується. Окремо потрібно закцентувати увагу, що Закон України «Про публічні закупівлі» НЕ встановлює жодних вимог щодо дотримання будь-яких порогових сум. Такі порогові суми зазначені лише абз. 1 п. 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, який не підлягає застосуванню з огляду на те, що пункт Закону, в якому врегульовано застосування Порядку, - НЕ застосовується. Продовжуючи, потрібно зазначити, що Замовником було встановлено, що згідно ст. 140 Угоди про політичне співробітництво, вільну торгівлю і стратегічне партнерство між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії - сторони визнають внесок прозорого, недискримінаційного, конкурентного і відкритого тендерного процесу у сталий економічний розвиток і встановлюють у якості своєї мети ефективне, взаємне і поступове відкриття відповідних ринків закупівель. Ця Глава передбачає забезпечення взаємного доступу до ринків державних закупівель на основі принципу національного режиму на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях для державних контрактів та договорів концесії у традиційних галузях економіки, а також у комунальному господарстві. Відповідно до ч. 1, 2, 3 ст. 141 Угоди - ця глава застосовується до державних контрактів на виконання робіт, постачання товарів та надання послуг, а також до контрактів на виконання робіт, постачання товарів і надання послуг у комунальному та інфраструктурному секторах, а також договорів концесії на виконання робіт та надання послуг. Ця Глава застосовується до будь-якого органу та будь-якої організації, що здійснюють закупівлі, які відповідають відповідним визначенням у праві України та Сполученого Королівства у сфері державних закупівель (далі - замовники). Це визначення включає також органи й суб'єкти господарювання, які регулюються публічним правом і здійснюють діяльність у комунальному секторі, такі, як державні підприємства, що здійснюють відповідну господарську діяльність, а також приватні суб'єкти господарювання, які здійснюють відповідну діяльність на підставі спеціальних та виключних прав у комунальному секторі. Ця Глава застосовується до контрактів, вартість яких перевищує порогові значення, встановлені Додатком XVI-C: Розрахунок оціночної вартості державного контракту повинен базуватися на загальній сумі, що підлягає оплаті, за вирахуванням податку на додану вартість. При застосуванні цих порогових значень Україна розраховуватиме та конвертуватиме такі показники вартості у власну національну валюту, використовуючи обмінний курс, встановлений Національним Банком України. Ці порогові значення регулярно переглядаються кожні два роки починаючи з першого парного року після набрання чинності Угодою, виходячи з середньоденного курсу євро, вираженого у спеціальних правах запозичення, розрахованого за період 24 місяці, який закінчується в останній день серпня, що передував перегляду, та набиратимуть чинності з 1 січня. Порогові значення, що переглядаються таким чином, у разі необхідності округлюються до найближчої тисячі євро. Перегляд порогових значень затверджується Комітетом з питань торгівлі згідно з процедурою, встановленою у Розділі VII ("Інституційні, загальні та прикінцеві положення") цієї Угоди. Вивчивши вищезазначені норми права, Замовник дійшов до висновку, що ч. 1, 2, 3 ст. 141 Угоди мають РОЗШИРЮВАЛЬНИЙ характер (в Угоді не зазначено про необхідність дотримання відразу всіх частин ст. 141 для можливості застосування, тобто достатньо відповідності хоча б одній частині ст. 141 Угоди), а незвужувальний, як наприклад вказано в Угоді про державні закупівлі*. *Для прикладу: ч. 1 ст. 1 Угоди про державні закупівлі передбачено, що ця Угода застосовується до будь-якого закону, нормативного акту, процедури чи практики, які стосуються будь-якої закупівлі організаціями, що охоплюються цією Угодою, як вказано у Додатку I. (1). (1) Для кожної Сторони, Додаток I поділяється на п'ять Додатків: Додаток 1 містить перелік організацій, підпорядкованих центральним урядовим органам. Додаток 2 містить організації, підпорядковані регіональним (місцевим) урядовим органам. Додаток 3 містить всі інші організації, які здійснюють закупівлі відповідно до положень цієї Угоди. Додаток 4 визначає послуги, які охоплюються цією Угодою, включені як позитивно, так і негативно у переліки послуг. Додаток 5 визначає будівельні послуги, які охоплюються цією Угодою. Відповідні пороги вартості визначаються у Додатках кожної Сторони. Іншими словами Угода про державні закупівлі може застосовуватися виключно до закупівель, в яких дотримано всі вимоги, що містяться в Додатку І. Водночас в Угоді між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії достатньо відповідності закупівлі одній із частин ст. 141 Угоди. Підсумовуючи, керуючись абз. 2 п. 6-1 Розділу Х Закону, з огляду на те, що закупівля підпадає під дію положень про державні закупівлі Угоди (ч. 2 ст. 141), що укладена між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії, з підстав того, що Фізична особа-підприємець Томчук Андрій Михайлович надав сертифікат про походження товару (згідно якого товар походить з Великобританії), то рішення Замовника про укладення договору із ФОП Томчук А.М. є таким, що засновано у цілковитому дотриманні вимог законодавства України. Окремо Бахмацьке комунальне виробниче підприємство «Комунальник» вважає за необхідне зазначити, що у разі неможливості застосування виключення щодо підтвердження ступеня локалізації, не надання Фізичною особою-підприємцем Томчук Андрієм Михайловичем гарантійного листа, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації товару, визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 922, що є предметом закупівлі, дорівнює чи перевищує 15 відсотків, не є підставою для відхилення пропозиції ФОП Томчук А.М.. Вказане є підставою лише для розміщення вимоги про усунення таких невідповідностей. Вищезазначене пояснюється та підтверджується наступним. Абзацом 1, 2 п. 40 Постанови про особливості (ред. станом на дату проведення закупівлі) визначено – якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Відповідно до вищезазначеного, оскільки гарантійний лист та в цілому, документи щодо локалізації товару, не є документами, в яких зазначається інформація про технічні або якісні характеристики предмета закупівлі, Замовник, у разі незгоди із позицією Фізичної особи-підприємця Томчук Андрія Михайловича щодо локалізації, повинен розмістити вимогу про усунення невідповідностей, шляхом надання документів на підтвердження рівня ступеня локалізації не менше ніж 15 %. В свою чергу, Фізична особа-підприємець Томчук Андрій Михайлович, для обрання переможцем публічної закупівлі, був би зобов’язаний надати вищезазначені документи на підтвердження ступеня локалізації. Щодо можливості здійснення такого підтвердження Замовник зазначає, що Фізична особа-підприємець Томчук Андрій Михайлович, станом на день надання даних пояснень, підтвердив ступінь локалізації товару на рівні 19,38 %, що підтверджується відомостями з Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації за посиланням: https://prozorro.gov.ua/search/products?local_share=10&productVendor=3041324133&text=%D0%9D%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%B6%D1%83%D0%B2%D0%B0%D1%87%20%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20JCB%20540-170,%20%D1%81%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%80%20JCB5AF7GCH2472376%20JCB Відповідно до вищезазначеного, Замовник зазначає, що порушення при проведенні закупівлі: Телескопічного навантажувача б/в JCB 540-170 (в комплекті з відвалом для снігу, робочою платформою, ковшем) або еквівалент (код Класифікація за ДК 021:2015: 43260000-3 - Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-16-005181-a) – відсутні. Закупівля проведена у цілковитому дотримання вимог та принципів законодавства у сфері публічних закупівель.
Бахмацьке комунальне виробниче підприємство "Комунальник", керуючись Законом України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року (далі – Закон) та з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 року (далі — Постанова про особливості), як Замовник по предмету закупівлі: Телескопічний навантажувач б/в JCB 540-170 (в комплекті з відвалом для снігу, робочою платформою, ковшем) або еквівалент (код Класифікація за ДК 021:2015: 43260000-3 - Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-16-005181-a), надає на запит органу державного контролю наступні ґрунтовні пояснення: Відповідно до абз. 3 п. 3 Постанови про особливості - під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону. Згідно п. 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону - тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: 1) замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує: у 2022 році - 10 відсотків; у 2023 році - 15 відсотків; у 2024 році - 20 відсотків; у 2025 році - 25 відсотків; у 2026 році - 30 відсотків; у 2027 році - 35 відсотків; з 2028 року до дня завершення 10-річного строку дії цього пункту - 40 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за формулою: СЛ = (1 - (МВ+ІВ) / С) × 100%, де СЛ - ступінь локалізації виробництва; МВ - митна вартість сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових, імпортованих на митну територію України виробником для виробництва товару, що є предметом закупівлі, гривень; IВ - вартість імпортних сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових, придбаних окремо та/або у складі продукції для виробництва товару, що є предметом закупівлі, у постачальника - резидента України, без урахування податку на додану вартість, гривень; С - собівартість товару, що є предметом закупівлі, гривень. Уповноважений орган формує та веде перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який оприлюднюється на його офіційному веб-сайті. Уповноважений орган здійснює моніторинг дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Кабінет Міністрів України за погодженням із комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання промислової політики та розвитку окремих галузей виробництва, може щороку, не пізніше 31 жовтня, змінювати ступінь локалізації виробництва на наступний календарний рік до 5 відсотків у бік зменшення або до 10 відсотків у бік збільшення щодо кожного окремого товару, що є предметом закупівлі, визначеного підпунктом 2 цього пункту. Кабінет Міністрів України за погодженням із комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання промислової політики та розвитку окремих галузей виробництва, може зменшити ступінь локалізації виробництва для проведення окремої закупівлі товару, визначеного підпунктом 2 цього пункту; 2) особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів: дизель-генераторні установки; генераторні установки з двигуном із іскровим запалюванням; турбогенераторні установки; трансформатори; трансформатори з рідинним діелектриком; трансформатори напруги; вимірювальні трансформатори; трансформатори живлення; електричні конденсатори; конденсатори постійної ємності; конденсатори змінної та регульованої ємності; автомобілі швидкої допомоги; транспортні засоби для перевезення пацієнтів; мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб; міські та туристичні автобуси; громадські автобуси; двосекційні автобуси; низькопідлогові автобуси; туристичні автобуси; мототранспортні вантажні засоби; автоцистерни; автоцистерни для перевезення паливно-мастильних матеріалів; самоскиди; фургони; великовантажні мототранспортні засоби; автокрани та вантажні автомобілі-самоскиди; вантажні автомобілі з підіймальними платформами; вантажні автомобілі-самоскиди; мототранспортні засоби спеціального призначення; пересувні бурові вежі; пожежні транспортні засоби; пожежні автомобілі з поворотною драбиною; пожежні автоцистерни; пожежні автомобілі; транспортні засоби аварійно-ремонтного призначення; підмітально-прибиральні машини; підмітально-збиральні машини з вакуумно-пневматичною системою; поливальні машини; сміттєвози та асенізаційні машини; сміттєвози; сміттєзбиральні машини; вантажоперевізні транспортні засоби; електробуси; кузови, причепи та напівпричепи; кузови транспортних засобів; причепи, напівпричепи та пересувні контейнери; причепи та напівпричепи; напівпричепи; причепи; причепи загального призначення; залізничні та трамвайні локомотиви і рейковий рухомий склад та супутні деталі; залізничні локомотиви та тендери; локомотиви; локомотивні тендери; рейковий рухомий склад; вантажні залізничні вагони; транспортні засоби для ремонту та обслуговування залізничних доріг; залізничні та трамвайні пасажирські вагони і тролейбуси; трамвайні пасажирські вагони; залізничні пасажирські вагони; тролейбуси; залізничні вагони; багажні вагони та вагони спеціального призначення; самохідні частини; вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном; вертольоти та літаки; вертольоти; двигуни для повітряних літальних апаратів; турбореактивні двигуни; турбогвинтові двигуни; реактивні двигуни; навчально-тренувальні літаки; пошуково-рятувальні вертольоти; турбіни та мотори; парові турбіни; гідравлічні турбіни; водяні колеса; насоси та компресори; насоси; насоси для рідин; відцентрові насоси та підіймачі рідин; підіймачі рідин; відцентрові насоси; компресори; газові компресори; роторні компресори; повітряні компресори; турбокомпресори; поршневі об’ємні компресори; машини спеціального призначення різні; гірничодобувне та будівельне обладнання; врубові та тунелепрохідні, бурильні чи прохідницькі машини для добування вугілля чи гірських порід; прохідні комбайни; прохідні машини; машини для земляних і землерийних робіт та їх частини; машини для земляних робіт; фронтальні ковшові навантажувачі зі зворотною лопатою; механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка; механічні лопати; механічні ковшові навантажувачі; землерийні машини; механічні екскаватори; машини для змішування гравію з бітумом; 3) Кабінет Міністрів України за погодженням із комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання промислової політики та розвитку окремих галузей виробництва, може затверджувати додатковий перелік товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, в якому встановлює вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва в розмірі, що не перевищує ступінь локалізації виробництва, встановлений підпунктом 1 цього пункту на відповідний рік. До зазначеного додаткового переліку товарів не включаються товари, визначені підпунктом 2 цього пункту. Замовник здійснює закупівлю товарів, включених до додаткового переліку товарів, затвердженого Кабінетом Міністрів України, виключно у випадку, якщо їх ступінь локалізації виробництва перевищує або дорівнює ступеню локалізації виробництва, встановленому у зазначеному додатковому переліку товарів; 4) у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом. Цей пункт не застосовується до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України "Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі", а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Отож, з метою дотримання встановлених у Законі та Постанові про особливості норм щодо локалізації товару, Бахмацьке комунальне виробниче підприємство "Комунальник", у тендерній документації за предметом закупівлі: Телескопічний навантажувач б/в JCB 540-170 (в комплекті з відвалом для снігу, робочою платформою, ковшем) або еквівалент (код Класифікація за ДК 021:2015: 43260000-3 - Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-16-005181-a) передбачило наступне. Підпункт 9 абз. 2ч. 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації - для підтвердження рівня локалізації Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку у довільній формі із зазначенням найменування товару, назви виробника та ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель. У разі відсутності товару запропонованого учасником процедури закупівлі у відповідному переліку або у разі, якщо ступінь локалізації товару є меншим ніж 15 відсотків, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника на підставі абзацу 3 частини 1 статті 31 Закону, а саме: не відповідає встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Абзац 10 - 18 ч. 5 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» - Замовник здійснює закупівлю товарів, робіт та послуг (в разі якщо надання послуг/робіт передбачає набуття у власність товарів), визначених підпунктом 2 пункту 61 Розділу X Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про публічні закупівлі», виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує встановлені законодавством норми (на момент подання тендерної пропозиції). При цьому ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Вимога щодо локалізації не застосовується до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. Виробник товару несе персональну відповідальність за зміст, достовірність, актуальність, повноту та коректність інформації, яка подається ним при наданні інформації щодо застосування/не застосування вимоги щодо локалізації виробництва та калькуляції. Згідно з пунктом 29-1 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» ступінь локалізації виробництва - це показник місцевої складової у питомій вазі вартості сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових вітчизняного виробництва у собівартості товару, що є предметом закупівлі. Законом тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення процедур закупівлі, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує:у 2022 році - 10 відсотків;у 2023 році - 15 відсотків; у 2024 році - 20 відсотків; у 2025 році - 25 відсотків; у 2026 році - 30 відсотків; у 2027 році - 35 відсотків; з 2028 року до дня завершення 10-річного строку дії цього пункту - 40 відсотків. Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за формулою: СЛ = (1 - (МВ+ІВ) / С) × 100%, де СЛ - ступінь локалізації виробництва; МВ - митна вартість сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових, імпортованих на митну територію України виробником для виробництва товару, що є предметом закупівлі, гривень; IВ - вартість імпортних сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових, придбаних окремо та/або у складі продукції для виробництва товару, що є предметом закупівлі, у постачальника - резидента України, без урахування податку на додану вартість, гривень; С - собівартість товару, що є предметом закупівлі, гривень. Перелік товарів з підтвердженим ступенем локалізації оприлюднюється на веб-порталі та офіційному веб-сайті Мінекономіки. Сформований перелік товарів з підтвердженим ступенем локалізації є автоматичним підтвердженням Мінекономіки ступеня локалізації. Для підтвердження відповідного ступеню локалізації Учаснику необхідно надати у складі пропозиції інформацію про наявність запропонованого товару в переліку із обов’язковим зазначенням відповідним ступенем локалізації, який формує та веде Уповноважений орган або вказати безпосередньо посилання на відповідний товар. Виключення, за якими на товар, який пропонується Учасником, не поширюються вимоги, передбачені пунктом 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону та Постанови 861, та підтвердження від Учасника для застосування таких виключень: - лист-обґрунтування з посиланням на норми Угоди про державні закупівлі, або положення про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України; - сертифікат про походження товару країни, з якою Україна уклала відповідний договір, або країни, що є учасником вказаної Угоди про державні закупівлі. Положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону не застосовуються замовниками у разі: - здійснення закупівлі товару, включеного до переліку товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та / або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, операції з ввезення яких на митну територію України та / або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість та які звільняються від сплати ввізного мита, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2020 р. № 224 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 26, ст. 971, № 33, ст. 1113, № 60, ст. 1903; 2022 р., № 80, ст. 4864); - здійснення замовником закупівлі товару для потреб Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів на їх запит з подальшою передачею таких товарів на облік запитувача. Продовжуючи, потрібно зазначити, що Фізична особа-підприємець Томчук Андрій Михайлович у складі своєї пропозиції надав Лист-обґрунтування про застосування виключення щодо підтвердження рівня локалізації та сертифікат про походження товару. У листі ФОП Томчук А.М. зазначив, що на запропонований предмет закупівлі, а саме: Бувший у використанні навантажувач телескопічний JCB 540-170, 2017 року виготовлення, серійний номер JCB5AF7GCH2472376, не поширюються вимоги, що передбачені п. 6-1 Прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанови № 861, оскільки запропонований товар походить з Великобританії, що підтверджується сертифікатом про походження товару. Водночас, між Україною та Великобританією укладено Угоду про політичне співробітництво, вільну торгівлю і стратегічне партнерство між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії, що ратифікована згідно ЗУ «Про ратифікацію Угоди про політичне співробітництво, вільну торгівлю і стратегічне партнерство між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії» № 1100-ІХ від 16.12.2020 року (надалі - Угода). В подальшому, під час розгляду Бахмацьким комунальним виробничим підприємством «Комунальник» тендерної пропозиції Фізичної особи-підприємця Томчук Андрія Михайловича на відповідність вимогам тендерної документації, Замовником було встановлено дотримання Фізичною особою-підприємцем Томчук Андрієм Михайловичем вимог законодавства з огляду на наступне: Згідно абз. 2 п. 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону – ЦЕЙ пункт НЕ застосовується до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України "Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі", а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України. З вищезазначеного Замовник дійшов до висновку, що у разі наявності положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, пункт 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону – НЕ застосовується. Окремо потрібно закцентувати увагу, що Закон України «Про публічні закупівлі» НЕ встановлює жодних вимог щодо дотримання будь-яких порогових сум. Такі порогові суми зазначені лише абз. 1 п. 3 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, який не підлягає застосуванню з огляду на те, що пункт Закону, в якому врегульовано застосування Порядку, - НЕ застосовується. Продовжуючи, потрібно зазначити, що Замовником було встановлено, що згідно ст. 140 Угоди про політичне співробітництво, вільну торгівлю і стратегічне партнерство між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії - сторони визнають внесок прозорого, недискримінаційного, конкурентного і відкритого тендерного процесу у сталий економічний розвиток і встановлюють у якості своєї мети ефективне, взаємне і поступове відкриття відповідних ринків закупівель. Ця Глава передбачає забезпечення взаємного доступу до ринків державних закупівель на основі принципу національного режиму на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях для державних контрактів та договорів концесії у традиційних галузях економіки, а також у комунальному господарстві. Відповідно до ч. 1, 2, 3 ст. 141 Угоди - ця глава застосовується до державних контрактів на виконання робіт, постачання товарів та надання послуг, а також до контрактів на виконання робіт, постачання товарів і надання послуг у комунальному та інфраструктурному секторах, а також договорів концесії на виконання робіт та надання послуг. Ця Глава застосовується до будь-якого органу та будь-якої організації, що здійснюють закупівлі, які відповідають відповідним визначенням у праві України та Сполученого Королівства у сфері державних закупівель (далі - замовники). Це визначення включає також органи й суб'єкти господарювання, які регулюються публічним правом і здійснюють діяльність у комунальному секторі, такі, як державні підприємства, що здійснюють відповідну господарську діяльність, а також приватні суб'єкти господарювання, які здійснюють відповідну діяльність на підставі спеціальних та виключних прав у комунальному секторі. Ця Глава застосовується до контрактів, вартість яких перевищує порогові значення, встановлені Додатком XVI-C: Розрахунок оціночної вартості державного контракту повинен базуватися на загальній сумі, що підлягає оплаті, за вирахуванням податку на додану вартість. При застосуванні цих порогових значень Україна розраховуватиме та конвертуватиме такі показники вартості у власну національну валюту, використовуючи обмінний курс, встановлений Національним Банком України. Ці порогові значення регулярно переглядаються кожні два роки починаючи з першого парного року після набрання чинності Угодою, виходячи з середньоденного курсу євро, вираженого у спеціальних правах запозичення, розрахованого за період 24 місяці, який закінчується в останній день серпня, що передував перегляду, та набиратимуть чинності з 1 січня. Порогові значення, що переглядаються таким чином, у разі необхідності округлюються до найближчої тисячі євро. Перегляд порогових значень затверджується Комітетом з питань торгівлі згідно з процедурою, встановленою у Розділі VII ("Інституційні, загальні та прикінцеві положення") цієї Угоди. Вивчивши вищезазначені норми права, Замовник дійшов до висновку, що ч. 1, 2, 3 ст. 141 Угоди мають РОЗШИРЮВАЛЬНИЙ характер (в Угоді не зазначено про необхідність дотримання відразу всіх частин ст. 141 для можливості застосування, тобто достатньо відповідності хоча б одній частині ст. 141 Угоди), а незвужувальний, як наприклад вказано в Угоді про державні закупівлі*. *Для прикладу: ч. 1 ст. 1 Угоди про державні закупівлі передбачено, що ця Угода застосовується до будь-якого закону, нормативного акту, процедури чи практики, які стосуються будь-якої закупівлі організаціями, що охоплюються цією Угодою, як вказано у Додатку I. (1). (1) Для кожної Сторони, Додаток I поділяється на п'ять Додатків: Додаток 1 містить перелік організацій, підпорядкованих центральним урядовим органам. Додаток 2 містить організації, підпорядковані регіональним (місцевим) урядовим органам. Додаток 3 містить всі інші організації, які здійснюють закупівлі відповідно до положень цієї Угоди. Додаток 4 визначає послуги, які охоплюються цією Угодою, включені як позитивно, так і негативно у переліки послуг. Додаток 5 визначає будівельні послуги, які охоплюються цією Угодою. Відповідні пороги вартості визначаються у Додатках кожної Сторони. Іншими словами Угода про державні закупівлі може застосовуватися виключно до закупівель, в яких дотримано всі вимоги, що містяться в Додатку І. Водночас в Угоді між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії достатньо відповідності закупівлі одній із частин ст. 141 Угоди. Підсумовуючи, керуючись абз. 2 п. 6-1 Розділу Х Закону, з огляду на те, що закупівля підпадає під дію положень про державні закупівлі Угоди (ч. 2 ст. 141), що укладена між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії, з підстав того, що Фізична особа-підприємець Томчук Андрій Михайлович надав сертифікат про походження товару (згідно якого товар походить з Великобританії), то рішення Замовника про укладення договору із ФОП Томчук А.М. є таким, що засновано у цілковитому дотриманні вимог законодавства України. Окремо Бахмацьке комунальне виробниче підприємство «Комунальник» вважає за необхідне зазначити, що у разі неможливості застосування виключення щодо підтвердження ступеня локалізації, не надання Фізичною особою-підприємцем Томчук Андрієм Михайловичем гарантійного листа, яким учасник гарантує, що ступінь локалізації товару, визначеного підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 922, що є предметом закупівлі, дорівнює чи перевищує 15 відсотків, не є підставою для відхилення пропозиції ФОП Томчук А.М.. Вказане є підставою лише для розміщення вимоги про усунення таких невідповідностей. Вищезазначене пояснюється та підтверджується наступним. Абзацом 1, 2 п. 40 Постанови про особливості (ред. станом на дату проведення закупівлі) визначено – якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Відповідно до вищезазначеного, оскільки гарантійний лист та в цілому, документи щодо локалізації товару, не є документами, в яких зазначається інформація про технічні або якісні характеристики предмета закупівлі, Замовник, у разі незгоди із позицією Фізичної особи-підприємця Томчук Андрія Михайловича щодо локалізації, повинен розмістити вимогу про усунення невідповідностей, шляхом надання документів на підтвердження рівня ступеня локалізації не менше ніж 15 %. В свою чергу, Фізична особа-підприємець Томчук Андрій Михайлович, для обрання переможцем публічної закупівлі, був би зобов’язаний надати вищезазначені документи на підтвердження ступеня локалізації. Щодо можливості здійснення такого підтвердження Замовник зазначає, що Фізична особа-підприємець Томчук Андрій Михайлович, станом на день надання даних пояснень, підтвердив ступінь локалізації товару на рівні 19,38 %, що підтверджується відомостями з Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації за посиланням: https://prozorro.gov.ua/search/products?local_share=10&productVendor=3041324133&text=%D0%9D%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%B6%D1%83%D0%B2%D0%B0%D1%87%20%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20JCB%20540-170,%20%D1%81%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%80%20JCB5AF7GCH2472376%20JCB Відповідно до вищезазначеного, Замовник зазначає, що порушення при проведенні закупівлі: Телескопічного навантажувача б/в JCB 540-170 (в комплекті з відвалом для снігу, робочою платформою, ковшем) або еквівалент (код Класифікація за ДК 021:2015: 43260000-3 - Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка) (ідентифікатор закупівлі UA-2023-01-16-005181-a) – відсутні. Закупівля проведена у цілковитому дотримання вимог та принципів законодавства у сфері публічних закупівель.