0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
4 150 000.00 UAH
Замовник
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "НЕДРИГАЙЛІВСЬКА ЛІКАРНЯ" НЕДРИГАЙЛІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 19 черв. 15:48
Орган ДФК: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
1) Щодо обгрунтування технічних вимог до предмета закупівлі. Керуючись нормами законодавства, уповноважена особа визначає предмет закупівлі, розробляє та затверджує тендерну документацію, оприлюднює інформацію, розглядає пропозиції учасників та виконує інші дії, пов’язані із проведенням закупівель. Потреба для закупівлі визначається кількома факторами, в тому числі протоколами лікування, методиками та правилами надання медичної допомоги. Ключовим принципом, яким керується Замовник, є максимальна ефективність використання коштів, що досягається шляхом закупівлі якісних товарів за максимально вигідною ціною. Процедура відкритих торгів передбачає необхідність розглядати еквіваленти, але при цьому необхідно вказати показники еквівалентності товарів. Пункт 2 Статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагає, що у тендерній документації Замовником повинна бути надана «інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону» (п/п 3). Детальні технічні характеристики товарів, що є предметом закупівлі вказані на упаковках, у інструкціях з використання чи сертифікатах якості. Крім того, аналогічні закупівлі проводяться іншими замовниками, де також можна взяти інформацію про технічні показники товарів. Очікувана вартість предмету закупівлі визначалась з урахуванням: закупівельних цін минулих періодів з урахуванням індексу споживчих цін, цінових пропозицій операторів ринку, що були розміщені у інших процедурах у системі закупівель, тобто – на підставі проведеного моніторингу. Крім того, замовник має врахувати, що предметом договору є не разова закупівля значної кількості товарів, а закупівлі партіями протягом року. 2) Щодо змісту проекту договору. Замовник у складі тендерної документації розміщує проект договору, умови якого є орієнтовними але не вичерпними. Замовник у складі тендерної документації розмістив орієнтовні засади проекту договору. При цьому під час укладення договору з учасником-переможцем вимоги Постанови КМУ враховані та включені до договору. Станом на момент проведення моніторингу будь яких додаткових угод не укладалося. Таким чином, умови укладеного Договору про закупівлю повністю відповідають вимогам Особливостей та нормам Закону.
1) Щодо обгрунтування технічних вимог до предмета закупівлі. Керуючись нормами законодавства, уповноважена особа визначає предмет закупівлі, розробляє та затверджує тендерну документацію, оприлюднює інформацію, розглядає пропозиції учасників та виконує інші дії, пов’язані із проведенням закупівель. Потреба для закупівлі визначається кількома факторами, в тому числі протоколами лікування, методиками та правилами надання медичної допомоги. Ключовим принципом, яким керується Замовник, є максимальна ефективність використання коштів, що досягається шляхом закупівлі якісних товарів за максимально вигідною ціною. Процедура відкритих торгів передбачає необхідність розглядати еквіваленти, але при цьому необхідно вказати показники еквівалентності товарів. Пункт 2 Статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимагає, що у тендерній документації Замовником повинна бути надана «інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону» (п/п 3). Детальні технічні характеристики товарів, що є предметом закупівлі вказані на упаковках, у інструкціях з використання чи сертифікатах якості. Крім того, аналогічні закупівлі проводяться іншими замовниками, де також можна взяти інформацію про технічні показники товарів. Очікувана вартість предмету закупівлі визначалась з урахуванням: закупівельних цін минулих періодів з урахуванням індексу споживчих цін, цінових пропозицій операторів ринку, що були розміщені у інших процедурах у системі закупівель, тобто – на підставі проведеного моніторингу. Крім того, замовник має врахувати, що предметом договору є не разова закупівля значної кількості товарів, а закупівлі партіями протягом року. 2) Щодо змісту проекту договору. Замовник у складі тендерної документації розміщує проект договору, умови якого є орієнтовними але не вичерпними. Замовник у складі тендерної документації розмістив орієнтовні засади проекту договору. При цьому під час укладення договору з учасником-переможцем вимоги Постанови КМУ враховані та включені до договору. Станом на момент проведення моніторингу будь яких додаткових угод не укладалося. Таким чином, умови укладеного Договору про закупівлю повністю відповідають вимогам Особливостей та нормам Закону.
Комунальне некомерційне підприємство «Недригайлівська лікарня» (далі - Замовник), вивчивши висновки моніторингу, надає свої заперечення. Замовник погоджується з висновком моніторингу щодо позиції про те, що опублікований у складі тендерної документації Проект договору повинен містити основні вимоги щодо виконання його умов, в тому числі порядок внесення змін до істотних умов договору. В подальшій роботі замовник бере на себе зобов’язання врахувати висновки моніторингу та не допущення таких порушень. Замовник не погоджується з висновком моніторингу щодо нікчемності укладеного договору та надає обгрунтування своєї позиції. - Згідно вимог особливостей, затверджених Постановою Кабінету міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року зі змінами та доповненнями, «Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.» Співставлення змісту оголошення про заплановану закупівлю, пропозиції учасника – переможця та Договру №72 підтверджує, що зміст укладеного договору не відрізняється від пропозиції. Проект договору, оприлюднений у оголошенні містить технічну помилку, що не впливає на процедуру закупівлі, порядок визначення переможця закупівлі та головні критерії ефективності проведеної закупівлі. Проектом договору визначено можливість зміни істотних умов договору «Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (у тому числі за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами, у повному обсязі, крім випадків: - зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника; - зміни ціни за одиницю товару не більш як на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; - узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості послуг); - зміни ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок; - зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу інфляції». В ході проведення відкритих торгів з особливостям Уповноваженою особою замовника було виявлено та самостійно виправлено технічну помилку, допущену у проекті договору. Крім того, на момент оголошення закупівлі, замовник планував, що придбання товарів здійснюватиметься за рахунок бюджетних коштів і тому включив у проект договору пункт 4.5. Але на момент укладення договору фінансування з бюджету не було здійснене і тому цей пункт було вилучено із договору на момент його підписання. Договір з переможцем повністю відповідає пункту 19 Особливостей. Тобто укладений та оприлюднений у електронній системі закупівель відповідає вимогам законодавства. Будь які додаткові угоди на підставі пунктів, зазначених у проекті договору чи у самому договорі, що потягнуло б за собою порушення порядку внесення змін до договору, сторонами не підписувались, а отже негативних наслідків у результаті допущеної помилки не настало. Тобто, відсутні будь які підстави вважати укладений договір нікчемним, відсутні. На даний час існує протиріччя між істотними умовами договору, викладеними у статті 41 Закону «Про публічні закупівлі» (які і зазначені у проекті договору) і істотними умовами, передбаченими пунктом 19 Особливостей (які зазначені у підписаному договорі). У випадку підписання договору з істотними умовами договору у тому вигляді, як вони зазначені у проекті договору – було б допущено порушення норм законодавства. Тобто має місце не нікчемність укладеного договору, а допущена помилка уповноваженою особою під час складання тендерної документації. Особливостями визначено поняття нікчемності Договору : «Договір про закупівлю є нікчемним у разі: коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 цих особливостей», тобто фактом укладення договору, що не повторив проект, але відповідає вимогам, замовник не допустив порушення цієї норми Особливостей. Таким чином, не можливо виконати вимоги моніторингу, а саме визнати укладений договір нікчемним. У такому випадку буде допущено порушення законодавства. Предметом договору є постачання фармацевтичної продукції, яка використовується замовником одразу після придбання задля надання медичної допомоги пацієнтам. Оплата поставлених товарів здійснюється не бюджетними коштами, а власними коштами Комунального некомерційного підприємства «Недригайлівська лікарня».