0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
406 400.00 UAH
Замовник
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ СЄВЄРОДОНЕЦЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 12 лип. 18:06
Орган ДФК: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Відповідно до Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-01-04-005921-a, органом державного фінансового контролю виявлені ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, а саме зазначено наступне. «1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 липня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922 зі змінами (далі – Закон № 922), вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), розгляд тендерної пропозиції, визначення переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) Управління освіти Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області (далі – Замовник) на 2023 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника (протокол від 04.01.2023 № 41); тендерну пропозицію Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (далі – ЛОІППО); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 25.01.2023 № 43 щодо визначення переможця; повідомлення про намір укласти договір від 25.01.2023; договір про закупівлю послуг від 01.02.2023 № 56/3 (далі – Договір). За результатами проведених торгів було визначено переможцем ЛОІППО з остаточною ціновою пропозицією в сумі 290 306,04 грн. без ПДВ. Моніторингом відповідності повноти відображення інформації у формах документів в сфері публічних закупівель установлено, що оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформації про місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг, що суперечить вимогам пункту 3 частини другої статті 21 Закону № 922. Крім того, встановлено, що у повідомленні про намір укласти договір про закупівлю не міститься інформації про місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг, що суперечить вимогам пункту 3 частини другої статті 33 Закону № 922. За результатами аналізу питання щодо відповідності тендерної документації Замовника вимогам Закону встановлено, що у пункті 4 Розділу 6. «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, не зазначено порядок змін умов договору та не міститься інформація про істотні умови, що обов’язково включаються до договору, які не можуть змінюватися впродовж дії договору після його підписання, що є порушенням вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону № 922 та пункту 19 Особливостей № 1178. За результатом моніторингу відповідності тендерної пропозиції ЛОІППО, вимогам тендерної документації Замовника установлено, що згідно із вимогами Додатку 2 «Технічна специфікація» для підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі учаснику необхідно підтвердити наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід з англійської мови. Проте, на вимогу тендерної документації Замовника учасником не підтверджено наявність у нього працівників відповідної кваліфікації (учителів англійської мови), чим не дотримано вимоги Додатку 2 «Технічна специфікація» до тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону № 922 не відхилив тендерну пропозицію ЛОІППО, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі тендерної документації, визначив його переможцем торгів та уклав із ним Договір. 2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства: За результатами аналізу питання повноти відображення інформації у формах документів, що оприлюднюються відповідно до Закону в сфері публічних закупівель установлено порушення вимог пункту 3 частини 2 статті 21 та пункту 3 частини 2 статті 33 Закону № 922. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону № 922 та пункту 19 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця установлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини 1 статті 31 Закону № 922. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено. 3. Зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень): З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.». З відповідними висновками органу державного фінансового контролю про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-01-04-005921-a, Замовник не погоджується з огляду на наступне. І. Щодо інформації про місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг. Відповідно до змісту Додатку 2 до Тендерної документації («Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі», «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ДК 021:2015 80570000-0 – Послуги з професійної підготовки у сфері підвищення кваліфікації») зазначено, що під час воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», підвищення педагогічної кваліфікації виключно за дистанційною формою навчання. Проведення навчання з 01 лютого 2023 року по 20 грудня 2023 року дистанційно та після 14:00 з метою забезпечення безперервного освітнього процесу в закладах освіти. Таким чином, місце виконання робіт чи надання послуг визначалась територія України, оскільки передбачалось дистанційне надання послуг. ІІ. Щодо порядку зміни умов договору та інформації про істотні умови, що обов’язково включаються до договору, які не можуть змінюватися впродовж дії договору після його підписання. Відповідно до п. 8 ч 2 ст. 22 Закону № 922 у тендерній документації зазначаються такі відомості: проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Порядок зміни умов договору визначено в розділі 10 «Порядок зміни умов договору про закупівлю» проєкту Договору проведення навчання з підвищення кваліфікації педагогічних працівників, де зазначено: «10.1. Зміни до договору про закупівлю можуть вноситись у випадках, зазначених у цьому договорі про закупівлю та оформляються у письмовій формі шляхом укладення відповідної додаткової угоди (угод) Сторонами. 10.2. Пропозицію щодо внесення змін до договору про закупівлю може зробити кожна із Сторін договору про закупівлю шляхом направлення офіційного листа (пропозиції) іншій стороні в письмовій / електронній формі. Моментом належного повідомлення однієї Сторони іншу Сторону в розумінні умов цього договору є наступний робочий день після дня відправки повідомлення (електронного листа) відповідно до умов цього договору про закупівлю (далі – дата належного повідомлення). Дата належного повідомлення є датою фактичної обізнаності Сторони про факти, дії, події, зазначені в повідомленні (електронному листі). Сторони домовились, що роздруківка Стороною електронного повідомлення з електронної адреси, вказаної у реквізитах Сторони цього договору про закупівлю, є належним доказом повідомлення іншої Сторони згідно з умовами цього договору. У разі направлення листа в письмовій формі поштою, якщо поштовий лист повернено підприємством у зв’язку з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, вважається, що адресат (Сторона) повідомлений про зміст листа належним чином з дати, яка є третім календарним днем після дня отримання підприємством зв'язку адресата поштового листа. 10.3. Пропозиція щодо внесення змін до договору про закупівлю має містити обґрунтування необхідності внесення таких змін і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов’язаною у разі її прийняття. 10.4. Сторона, що отримала пропозицію щодо внесення змін до договору про закупівлю, має протягом 20 робочих днів розглянути пропозицію та погодитись із нею чи надати аргументовану відмову. 10.5. Зміна цього договору про закупівлю допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено цим договором про закупівлю або законом. Водночас цей договір про закупівлю може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору про закупівлю другою стороною та в інших випадках, встановлених цим договором про закупівлю або законом. 10.6. Сторона цього договору про закупівлю, яка вважає за необхідне розірвати договір про закупівлю достроково в односторонньому порядку, надсилає іншій стороні лист-повідомлення про розірвання договору про закупівлю не пізніше ніж за 30 днів до дати розірвання договору про закупівлю. Лист-повідомлення про розірвання договору про закупівлю надсилається електронним листом з описом вкладення на адресу сторони, що зазначена в розділі «Реквізити цього договору». Договір про закупівлю вважається розірваним з дати розірвання, зазначеної в листі-повідомленні про розірвання договору про закупівлю. 10.7. Будь-яка Сторона цього договору про закупівлю має право розірвати цей договір про закупівлю достроково в односторонньому порядку, повідомивши про це іншу Сторону у строк за 20 (двадцять) календарних днів до бажаної дати розірвання цього договору про закупівлю, у разі: - невиконання або неналежного виконання протилежною стороною своїх зобов’язань за цим договором про закупівлю; - в інших випадках, передбачених договором про закупівлю та чинним законодавством України. 10.8. Додаткові угоди та додатки до цього договору про закупівлю є його невід’ємною частиною і мають юридичну силу у разі, якщо вони викладені в письмовій формі, підписані Сторонами та набирають чинності з моменту їх підписання уповноваженими представниками Сторін. 10.9. Кожна Сторона несе повну відповідальність за правильність вказаних нею в цьому договорі про закупівлю реквізитів та зобов’язується своєчасно в письмовій формі повідомляти іншу Сторону про їх зміну, а в разі неповідомлення несе ризик настання пов'язаних із ним несприятливих наслідків. Якщо зміни не стосуються істотних умов цього договору про закупівлю, Сторони можуть оформити такі зміни шляхом відповідного повідомлення одна одної в письмовій формі. 10.10. У випадках, не передбачених дійсним договором про закупівлю, Сторони керуються чинним законодавством України. 10.11. Жодна зі Сторін не має права передавати права та обов’язки за цим Договором третім особам без отримання письмової згоди другої Сторони. 10.12. Договір викладений українською мовою в двох примірниках, які мають однакову юридичну силу, по одному для кожної зі Сторін.». Таким чином, порядок зміни умов договору визначено вищезазначеним розділом проєкту Договору проведення навчання з підвищення кваліфікації педагогічних працівників, що спростовує твердження органу державного фінансового контролю про їх відсутність. Щодо інформації про істотні умови, то відповідні істотні умови, що обов’язково включаються до договору, визначені в п. 4 «Умови договору про закупівлю» Розділу 6. Результати торгів та укладання договору про закупівлю, де зазначено, що істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі, крім випадків: - визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; - перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі; - перерахунку ціни та обсягів товарів за результатами електронного аукціону в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Таким чином, твердження органу державного фінансового контролю про відсутність інформації про істотні умови, що обов’язково включаються до договору, які не можуть змінюватися впродовж дії договору після його підписання, спростовуються вищезазначеним. ІІІ. Щодо підтвердження наявності у працівників учасника відповідної кваліфікації (учителів англійської мови). Згідно Додатку 2 «Технічна специфікація» для підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі не встановлено вимоги про підтвердження наявності працівників, які мають необхідні знання та досвід з англійської мови, а тому висновки органу державного фінансового контролю з цього приводу, є наслідком помилкового суб’єктивного тлумачення вимог тендерної документації. За таких обставин, вимога органу державного фінансового контролю щодо вжиття заходів з усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, є безпідставною та незаконною, оскільки ґрунтується на неповному дослідження умов тендерної документації Замовника.