0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Наявні вимоги або скарги без відповіді
Очікувана вартість
4 962 000.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 4 серп. 11:41
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Не усунуто
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
Тендерна пропозиція ФОП Іванечко Ю.В. була відхилена на підставі п. 41 постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі по тексту – Особливості), а саме: не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Учасник звернувся до Антимонопольного Комітету України та скарга була задоволена, рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника скасовано. Відповідно до цього ж рішення АМКУ від 05.04.2023 № 4279-р/пк-пз рішення може бути оскаржено у встановлений законодавством строк. Так, п. 23 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель. 24.04.2023 юридичним відділом АТ «КТЦ» направлено позов до Київського окружного адміністративного суду за №3154/09 від 24.04.2023. Відкрито провадження у справі у спрощеному провадженні без проведення судового засідання - 04.05.2023. Замовник не погоджується з рішенням Антимонопольного комітету України №4279-р/пк-пз від 05.04.2023 з наступних причин: Замовником оголошено відкриті торги по закупівлі солі повареної технічної для промислового переробляння згідно положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Відповідно до вимог п. 29 част. 1 ст. 1 Закону, замовником було розроблено та затверджено тендерну документацію. Згідно статті 22 Закону тендерна документація повинна містити перелік складових, визначених частиною другою, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме: детальний опис товару, показники, посилання на стандартні характеристики. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торгівельну марку, патент, конструкцію та тип предмета закупівлі. Технічні характеристики предмету закупівлі були передбачені част. 6 розділу ІІІ тендерної документації: Сіль поварена технічна для промислового переробляння (насипом або в біг-бегах): Кількість – 368 т, Відповідність – ДСТУ 4246:2003 Сіль кам’яна вищого сорту; Помел (розмір фракції, крупність) – помел № 3 мелена: до 4,0 мм включно – не менше 85%, понад 4,0 мм не більше 15%; вологість – до 0,2%; нерозчинний залишок – до 0,31 %; без домішок. Відповідно до п. 51 Особливостей фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. ФОП Іванечко Ю.В. не скористалась даним правом та не зверталась до замовника з будь-яких роз’яснень щодо тендерної документації, внесення змін до вимог до Учасника або внесення змін до оформлення акту попереднього огляду (додатку №4 до тендерної документації). Щодо вимоги про надання зразку предмету закупівлі, то як вбачається з консультації Міністерства економіки України товариства з обмеженою відповідальністю «Колор С.І.М», розміщеного на сайті (додається до відповіді), у відповіді Уповноваженого органу у сфері публічних закупівель немає жодного слова заперечення з даного питання. При цьому, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 459 від 20 серпня 2014 року (зі змінами) «Питання Міністерства економічного розвитку і торгівлі» спеціально уповноваженим органом у сфері закупівель є Мінекономрозвитку. Згідно ст. 9 Закону основними функціями Уповноваженого органу є розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель. Таким чином, відповідь Мінекономіки України на запит ТОВ «Колор С.І.М» прийнято до уваги замовником. Відповідно до положень законодавства подаючи тендерну пропозицію Учасник цілком та повністю погоджується з умовами проведення процедури закупівлі та вимогами тендерної документації. Крім того, Учасником не було надано сертифікат відповідності №TER.1.Пр.161-22, про який зазначено в декларації постачальника про відповідність. Згідно п. 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не мав підстав для оприлюднення повідомлення про невідповідність тендерної документації. Звертаємо увагу, що Акціонерне товариство «Криворізька теплоцентраль» є підприємством-виробником теплової енергії та забезпечує теплом майже половину населення м. Кривого Рогу. Для живлення хімочищеною водою парових котлів підприємство використовує сіль згідно ДСТУ 4246:2003 Сіль для технічного переробляння вищого гатунку (ГОСТ 153) т.1 стр.129 Справочник химика-энергетика, де показник - масова частка нерозчинного у воді залишку, не більше ніж - 0,31%, концентрація насиченого початкового розчину - 26%, сіль не повинна містити помітних на око домішок. Застосування солі зі значними домішками веде до накопичення на поверхні іонообмінних матеріалів мулу, зважених часток, а в подальшому залипання зерен іонообмінного матеріалу та занесення забрудненнями обладнання. Це призводить до зменшення продуктивності водопідготовчих пристроїв, збільшення витрат солі, неякісної фільтрації та до незворотнього забрудення коштовного іонообмінного матеріалу (термін експлуатації з 1995р). Таким чином, для виробничої діяльності підприємства велике значення має отримання солі повареної технічної для промислового перероблення саме високої якості відповідно до вимог законодавчих актів. ФОП Іванечко Ю.В., учасник відкритих торгів, згідно протоколу лабораторних досліджень від 20.02.2023р. та акту попереднього обстеження надав предмет закупівлі, який не відповідає вимогам тендерної документації, що встановлені на підставі положень ДСТУ 4246:2003, а саме: масова частка нерозчинного у воді залишку наданого зразку солі становить 1,1%, що перевищує зазначений допустимий показник в тендерній документації (0,31%). Враховуючи вищенаведене, замовник не погоджується з рішенням АМКУ від 09.04.2023 та оскаржує рішення в судовому порядку, що не заборонено законодавством України. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що відкриті торги по закупівлі солі повареної технічної для промислового переробляння оголошено 3 лютого 2023 року. На цей момент діяли Особливості, відповідно до абзацу 12 пункту 13 яких придбання замовником товару у разі, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує 100 тис. грн, здійснюється без застосування відкритих торгів або використання електронного каталогу, коли здійснюється закупівля для забезпечення функціонування об’єктів критичної інфраструктури. Згідно листа Департаменту комунальних послуг та комунального обслуговування міністерства розвитку громад та територій України №8/11/3796-22 від 25.10.2022 року Акціонерне товариство «Криворізька теплоцентраль» є об’єктом критичної інфраструктури та мало законодавчі підставі для не застосування відкритих торгів. Проте для можливості відбору найбільш якісного товару та укладення договору саме на умовах замовника було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів та відповідно оприлюднено тендерну документацію. Враховуючи вищенаведене, замовник вважає, що діє виключно в межах законодавства у сфері публічних закупівель.
Тендерна пропозиція ФОП Іванечко Ю.В. була відхилена на підставі п. 41 постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі по тексту – Особливості), а саме: не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Учасник звернувся до Антимонопольного Комітету України та скарга була задоволена, рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції учасника скасовано. Відповідно до цього ж рішення АМКУ від 05.04.2023 № 4279-р/пк-пз рішення може бути оскаржено у встановлений законодавством строк. Так, п. 23 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель. 24.04.2023 юридичним відділом АТ «КТЦ» направлено позов до Київського окружного адміністративного суду за №3154/09 від 24.04.2023. Відкрито провадження у справі у спрощеному провадженні без проведення судового засідання - 04.05.2023. Замовник не погоджується з рішенням Антимонопольного комітету України №4279-р/пк-пз від 05.04.2023 з наступних причин: Замовником оголошено відкриті торги по закупівлі солі повареної технічної для промислового переробляння згідно положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Відповідно до вимог п. 29 част. 1 ст. 1 Закону, замовником було розроблено та затверджено тендерну документацію. Згідно статті 22 Закону тендерна документація повинна містити перелік складових, визначених частиною другою, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме: детальний опис товару, показники, посилання на стандартні характеристики. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торгівельну марку, патент, конструкцію та тип предмета закупівлі. Технічні характеристики предмету закупівлі були передбачені част. 6 розділу ІІІ тендерної документації: Сіль поварена технічна для промислового переробляння (насипом або в біг-бегах): Кількість – 368 т, Відповідність – ДСТУ 4246:2003 Сіль кам’яна вищого сорту; Помел (розмір фракції, крупність) – помел № 3 мелена: до 4,0 мм включно – не менше 85%, понад 4,0 мм не більше 15%; вологість – до 0,2%; нерозчинний залишок – до 0,31 %; без домішок. Відповідно до п. 51 Особливостей фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. ФОП Іванечко Ю.В. не скористалась даним правом та не зверталась до замовника з будь-яких роз’яснень щодо тендерної документації, внесення змін до вимог до Учасника або внесення змін до оформлення акту попереднього огляду (додатку №4 до тендерної документації). Щодо вимоги про надання зразку предмету закупівлі, то як вбачається з консультації Міністерства економіки України товариства з обмеженою відповідальністю «Колор С.І.М», розміщеного на сайті (додається до відповіді), у відповіді Уповноваженого органу у сфері публічних закупівель немає жодного слова заперечення з даного питання. При цьому, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 459 від 20 серпня 2014 року (зі змінами) «Питання Міністерства економічного розвитку і торгівлі» спеціально уповноваженим органом у сфері закупівель є Мінекономрозвитку. Згідно ст. 9 Закону основними функціями Уповноваженого органу є розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель. Таким чином, відповідь Мінекономіки України на запит ТОВ «Колор С.І.М» прийнято до уваги замовником. Відповідно до положень законодавства подаючи тендерну пропозицію Учасник цілком та повністю погоджується з умовами проведення процедури закупівлі та вимогами тендерної документації. Крім того, Учасником не було надано сертифікат відповідності №TER.1.Пр.161-22, про який зазначено в декларації постачальника про відповідність. Згідно п. 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не мав підстав для оприлюднення повідомлення про невідповідність тендерної документації. Звертаємо увагу, що Акціонерне товариство «Криворізька теплоцентраль» є підприємством-виробником теплової енергії та забезпечує теплом майже половину населення м. Кривого Рогу. Для живлення хімочищеною водою парових котлів підприємство використовує сіль згідно ДСТУ 4246:2003 Сіль для технічного переробляння вищого гатунку (ГОСТ 153) т.1 стр.129 Справочник химика-энергетика, де показник - масова частка нерозчинного у воді залишку, не більше ніж - 0,31%, концентрація насиченого початкового розчину - 26%, сіль не повинна містити помітних на око домішок. Застосування солі зі значними домішками веде до накопичення на поверхні іонообмінних матеріалів мулу, зважених часток, а в подальшому залипання зерен іонообмінного матеріалу та занесення забрудненнями обладнання. Це призводить до зменшення продуктивності водопідготовчих пристроїв, збільшення витрат солі, неякісної фільтрації та до незворотнього забрудення коштовного іонообмінного матеріалу (термін експлуатації з 1995р). Таким чином, для виробничої діяльності підприємства велике значення має отримання солі повареної технічної для промислового перероблення саме високої якості відповідно до вимог законодавчих актів. ФОП Іванечко Ю.В., учасник відкритих торгів, згідно протоколу лабораторних досліджень від 20.02.2023р. та акту попереднього обстеження надав предмет закупівлі, який не відповідає вимогам тендерної документації, що встановлені на підставі положень ДСТУ 4246:2003, а саме: масова частка нерозчинного у воді залишку наданого зразку солі становить 1,1%, що перевищує зазначений допустимий показник в тендерній документації (0,31%). Враховуючи вищенаведене, замовник не погоджується з рішенням АМКУ від 09.04.2023 та оскаржує рішення в судовому порядку, що не заборонено законодавством України. Крім того, звертаємо Вашу увагу, що відкриті торги по закупівлі солі повареної технічної для промислового переробляння оголошено 3 лютого 2023 року. На цей момент діяли Особливості, відповідно до абзацу 12 пункту 13 яких придбання замовником товару у разі, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує 100 тис. грн, здійснюється без застосування відкритих торгів або використання електронного каталогу, коли здійснюється закупівля для забезпечення функціонування об’єктів критичної інфраструктури. Згідно листа Департаменту комунальних послуг та комунального обслуговування міністерства розвитку громад та територій України №8/11/3796-22 від 25.10.2022 року Акціонерне товариство «Криворізька теплоцентраль» є об’єктом критичної інфраструктури та мало законодавчі підставі для не застосування відкритих торгів. Проте для можливості відбору найбільш якісного товару та укладення договору саме на умовах замовника було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів та відповідно оприлюднено тендерну документацію. Враховуючи вищенаведене, замовник вважає, що діє виключно в межах законодавства у сфері публічних закупівель.
Акціонерне товариство «Криворізька теплоцентраль» на висновок моніторингу від 25.08.2023 повідомляє наступне: У висновку зазначено, що відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель тендерна пропозиція учасника ТОВ «ДНІПРОСПЕЦХІМ» має статус «очікує рішення». Під час проведення моніторингу встановлено: інформація про подовження строку дії тендерних пропозицій в електронній системі закупівель не оприлюднювалась, кінцевий строк подання тендерних пропозицій відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів є 13 лютого 2023 року. Отже строк дії тендерних пропозицій закінчився 13 червня 2023 року. Таким чином, на момент завершення моніторингу тендерні пропозиції учасників є недійсними. Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція учасника є такою, строк дії якої закінчився. Проте на порушення підпункту 2 пункту 41 Особливостей на початок проведення моніторингу Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ДНІПРОСПЕЦХІМ». Звертаємо Вашу увагу, що замовником 23.03.2023 відхилено тендерну пропозицію ФОП Іванечко Ю.В. Учасником 28.03.2023 подано скаргу до Антимонопольного Комітету України та 30.03.2023 скаргу прийнято до розгляду. Відповідно до п. 17 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» після оприлюднення в електронній системі закупівель скарги електронна система закупівель автоматично призупиняє початок електронного аукціону та не оприлюднює рішення замовника про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, договір про закупівлю і звіт про результати проведення закупівлі. Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, відміну переговорної процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі. Таким чином на період розгляду скарги в АМКУ України закупівля в електронній системі закупівель призупиняється та має статус «Призупинено». В цей час замовник не мав законодавчих підстав для розгляду наступної пропозиції, яка була автоматично запропонована електронною системою закупівель після відхилення тендерної пропозиції ФОП Іванечко Ю.В., а саме пропозиції ТОВ «Дніпроспецхім». Скарга ФОП Іванечко Ю.В. була задоволена та 10.04.2023 в електронній системі закупівель оприлюднено рішення Антимонопольного комітету України № 4279-р/пк-пз від 05.04.2023. Відповідно до п. 23 статті 18 Закон України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель. Оскільки замовник був не згоден з рішенням Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ України від 05.04.2023, то 24.04.2023 до Київського окружного адміністративного суду направлено позов вих. №3154/09. Станом на 31.08.2023 рішення за позовом Акціонерного товариства «Криворізька теплоцентраль» не прийнято. Згідно зі статтею 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов’язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Пунктом 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. Враховуючи вищенаведене, роз’яснення Мінекономіки №3304-04/49140-06 від 07.08.2020 та те, що рішення АМКУ України є обов’язковим до виконання (якщо не оскаржено), якби замовник розглянув пропозицію ТОВ «Дніпроспецхім» (акцептував або відхилив), то тим самим замовником було б порушено положення законодавства у сфері публічних закупівель. Крім того, закупівлі й на сьгоднішній день перебуває у статусі «Призупинено» (скрін додається). Таким чином, замовником виконані всі дії, передбачені законодавством з урахуванням можливостей функціоналу електронної системи Прозорро. Тому вважаємо, що висновок моніторингу від 25.08.2023 є неправомірним, порушення законодавства з боку замовника відсутні. Після отримання рішення Київського окружного адміністративного суду, враховуючи, що строк дії тендерних пропозицій по закупівлі солі повареної технічної для промислового переробляння сплив, всі тендерні пропозиції за закупівлею будуть відхилені.