0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
3 451 544.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 16 серп. 15:00
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
1. Обгрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик здійснено у відповідності та на підставі проектно-кошторисної документації по проекту: Реконструкція системи електропостачання (встановлення джерела резервного живлення сонячної електростанції потужністю 100 кВт) на об’єкті водопостачання Комунального підприємства «Бродиводоканал» виконавчого комітету Бродівської міської ради за адресою: вул. Івана Богуна, 50 в м. Броди Львівської області 09330000-1 «Сонячна енергія» - 09332000-5 «Сонячна установка» згідно ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника. Вказане обгрунтування визначене згідно та на підставі відповідного експертного звіту №Т211-I від 16 червня 2023р. (реєстраційний номер EX01:8002-7704-9009-9439). (посилання на експертний звіт: https://e-construction.gov.ua/proj_exp_detail/3128001986448852055). 2. Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартостості розміщено через електронний майданчик «Держзакупівлі.онлайн» (www.dzo.com.ua) при опублікуванні річного плану закупівель на веб-сайті prozorro.gov.ua. Зокрема, розміщення вказаного обгрунтування можна знайти за посиланням: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2023-07-11-004149-c.
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
На виконання вимог пункту 6 розділу VI тендерної документації переможцем процедури закупівлі ТзОВ «ОПАЛ» 07 серпня 2023 року здійснено внесення грошових коштів в розмірі 134795,00 грн. (сто тридцять чотири тисячі сімсот дев’яносто п’ять гривень 00 копійок), що становить 5 (п’ять) відсотків вартості договору, на рахунок Замовника UA693808050000026008709048513 в Райффайзен Банк як забезпечення виконання договору на закупівлю. Документом, що підтверджує внесення забезпечення виконання Договору є платіжна інструкція кредитового переказу коштів №244 від 07 серпня 2023р. (копія додається).
1. Обгрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик здійснено у відповідності та на підставі проектно-кошторисної документації по проекту: Реконструкція системи електропостачання (встановлення джерела резервного живлення сонячної електростанції потужністю 100 кВт) на об’єкті водопостачання Комунального підприємства «Бродиводоканал» виконавчого комітету Бродівської міської ради за адресою: вул. Івана Богуна, 50 в м. Броди Львівської області 09330000-1 «Сонячна енергія» - 09332000-5 «Сонячна установка» згідно ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника. Вказане обгрунтування визначене згідно та на підставі відповідного експертного звіту №Т211-I від 16 червня 2023р. (реєстраційний номер EX01:8002-7704-9009-9439). (посилання на експертний звіт: https://e-construction.gov.ua/proj_exp_detail/3128001986448852055). 2. Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартостості розміщено через електронний майданчик «Держзакупівлі.онлайн» (www.dzo.com.ua) при опублікуванні річного плану закупівель на веб-сайті prozorro.gov.ua. Зокрема, розміщення вказаного обгрунтування можна знайти за посиланням: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2023-07-11-004149-c.
На виконання вимог пункту 6 розділу VI тендерної документації переможцем процедури закупівлі ТзОВ «ОПАЛ» 07 серпня 2023 року здійснено внесення грошових коштів в розмірі 134795,00 грн. (сто тридцять чотири тисячі сімсот дев’яносто п’ять гривень 00 копійок), що становить 5 (п’ять) відсотків вартості договору, на рахунок Замовника UA693808050000026008709048513 в Райффайзен Банк як забезпечення виконання договору на закупівлю. Документом, що підтверджує внесення забезпечення виконання Договору є платіжна інструкція кредитового переказу коштів №244 від 07 серпня 2023р. (копія додається).
Розглянувши зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, що визначені у висновку від 05 вересня 2023 за результатами проведеного моніторингу просимо надати роз’яснення щодо висновку з наступного. Згідно пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. В констатуючій частині висновку стверджено: «Проте, на порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178, Замовником встановлено учаснику ТОВ «Опал» вимогу щодо усунення невідповідностей в інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції (найменування, марки, моделі тощо)». На момент початку здійснення моніторингу договір за результатами закупівель був укладений та виконувався (до моменту початку моніторингу оскарження не було), а опублікування Замовником в електронній системі закупівель повідомлення про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ТОВ «Опал», у якому зазначено про необхідність надання учасником копії відповідних наявних паспортів, сертифікатів відповідності (якості), інших документів, які підтверджують відповідні характеристики окремих комплектуючих предмета закупівлі жодним чином не стосувалося та не призвело до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. На підставі вище наведеного просимо надати роз’яснення, яким чином надання відповідних наявних паспортів, сертифікатів відповідності (якості), інших документів, які підтверджують відповідні характеристики матеріалів та обладнання, що пропонується учасником в складі тендерної пропозиції трактуються як порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178, якщо вказані документи жодним чином не змінюють, не замінюють, не доповнюють ні предмет закупівлі, ні його кількісні і якісні характеристики, ні його вартість, ні найменування, марки, моделі тощо, а лише підтверджують таку інформацію учасника, яка була надана ним в межах тендерної пропозиції. Окрім того, Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178 вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Опал» щодо розірвання договору. Верховний Суд неодноразово, зокрема, у постановах від 10 грудня 2019 року у справі №160/9513/18, від 05 березня 2020 року в справі № 640/467/19, від 23 квітня 2020 року у справі №160/5735/19, від 11 червня 2020 року в справі № 160/6502/19, від 12 серпня 2020 року у справа № 160/11304/19, від 21 січня 2021 року у справі №400/4458/19, від 21 жовтня 2021 року у справі № 640/17797/20 від 30 листопада 2021 року у справі № 420/5590/19, де вирішувалися подібні правовідносини, висловлював правову позицію, яка полягає у тому, що можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Спонукання уповноваженої особи самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення чинного законодавства. У зобов’язанні щодо усунення виявлених порушень вказано нечітке формулювання «зокрема, але не виключно» та посилання на нормативно-правові акти (Господарський кодекс України та Цивільний кодекс України) без зазначення конкретних їх норм. У зв’язку з цим, просимо надати роз’яснення з дотриманням яких саме норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України необхідно вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору, а також конкретизувати та надати чіткий перелік можливих заходів (варіантів поведінки) щодо усунення виявлених за результатами проведеного моніторингу порушень у сфері публічних закупівель, оскільки із формулювання «зокрема, але не виключно» не зрозумілі можливі способи вжиття заходів.
У відповідності до п.10 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" повідомляємо про оскарження висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-11-011729-а в Львівському окружному адміністративному суді 19 вересня 2023р. Номер справи 380/21958/23 Номер провадження П/380/22134/23
ЗАПЕРЕЧЕННЯ на висновок від 05.09.2023 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-11-011729-a Згідно з наказом від 16.08.2022 року № 229 «Про початок моніторингу процедур закупівель» Західним офісом Держаудитслужби (м. Львів) розпочато моніторинг процедури закупівлі «Реконструкція системи електропостачання (встановлення джерела резервного живлення сонячної електростанції потужністю 100 кВт) на об'єкті водопостачання Комунального підприємства «Бродиводоканал» виконавчого комітету Бродівської міської ради за адресою: вул. Івана Богуна, 50 в м. Броди Львівської області» (Класифікація за ДК 021:2015: 09332000-5 - Сонячна установка), за результатами проведення якого 05.09.2023 року складено та оприлюднено в електронній системі закупівель висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-11-011729-а (надалі – Висновок) та зобов’язано Комунальне підприємство «Бродиводоканал» здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей №1178 вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Опал» щодо розірвання договору. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації та пункту 43 Особливостей №1178 – при розгляді тендерних пропозицій. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. КП «Бродиводоканал» не погоджується з висновком Західного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-07-11-011729-a від 5 вересня 2023 в частині порушення вимог підпункту 2 пункту 44, а також пункту 3 Особливостей №1178 щодо невідхилення тендерної пропозиції ТОВ «Опал» та встановленого зобов'язання щодо усунення цього порушення: «припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до ТОВ «Опал» щодо розірвання договору», та керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надає до нього аргументовані заперечення. В констатуючій частині Висновку зазначається, що за результатами аналізу питання відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостей №1178, своєчасності його розміщення та виконання учасником встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178. Згідно пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. В констатуючій частині висновку стверджено: «Проте, на порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178, Замовником встановлено учаснику ТОВ «Опал» вимогу щодо усунення невідповідностей в інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції (найменування, марки, моделі тощо)». Фактично відповідно до розділу 3 до Додатку №4 до тендерної документації робочим проектом передбачено встановлення двох блоків панелей на наземній конструкції, передбачається облаштування системи блисковкозахисту, сонячна електростанція (СЕС) повинна мати такі складові: - потужність сонячної електростанції 100 кВт або більше; - сонячні фотоелектричні модулі з монокристалічного кремнію, СЕС повинна поставляти вироблювану електроенергію безпосередньо в трифазну мережу 380/400 В, частотою 50 Гц; - інвертор для перетворення постійного струму в змінний синусоїдальний 380/400 В потужністю не менше, потужності СЕС, 3 фази, 50Гц для передачі у внутрішню електричну мережу об'єкта, допускається набирати зазначену потужність паралельним включенням інверторів меншої потужності, за умови, що їх конструкція передбачає такий режим роботи; - СЕС має бути облаштована пристроєм який буде запобігати перетіканню електроенергії в зовнішню мережу (0% Feed in Mode). У розділі 4 (Вимоги до складових частини системи, пункти 4.1 – 4.5) Додатку №4 тендерної документації до складових частин системи віднесено сонячні модулі з кристалічного кремнію; інвентори; комутаційні дроти для з'єднання сонячних модулів; профілі для розміщення та закріплення сонячних модулів; роз'єми для з'єднань сонячних модулів; група безпеки (пристрої захисного відключення, запобіжники, роз'єднувачі, система блисковкозахисту). При цьому, у розділі 4 Додатку №4 тендерної документації на матеріали, обладнання, що пропонується учасником в складі тендерної пропозиції, необхідно надати копії відповідних наявних паспортів, сертифікатів відповідності (якості), інші документи, які підтверджують відповідні характеристики. У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Опал» надано розрахунок договірної ціни та підсумкову відомість ресурсів, до яких включено, зокрема наступне устаткування: мережевий інвертор DEYE SUN100K-G03 Three Phase6 MPPT, фотоелектричні модулі PV модуль JA Solar JAM72S30-545/MR 545 Wp, Mono, пристрій моніторингу WIFI/LAN, лічильник Janitza UMG-103 (трифазний), кабель АВВГ 4*120, кабель PV Solar DB+(Plus) 6mm а також матеріали: блискавкоприймачі окремостоячі, шафи АС та DС (електрозахист), направляючі профілі оцинковані С-Solar з вказанням їх геометричних розмірів, горизонтальний заземлювач та інших комплектуючих з вказанням їх найменування, марки, моделі тощо які відповідали вимогам тендерної документації. Предметом закупівлі UA-2023-07-11-011729-a є: «джерело резервного живлення сонячна електростанція потужністю 100кВт». Також у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Опал» надано лист-гарантію щодо відповідності будівельних матеріалів та виробів від яких яких залежить якість будівельної продукції вимогам документації, Закону України «Про будівельні норми», Закону України «Про надання будівельної продукції на ринку», Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» та інших нормативно правових актів у сфері будівництва. Окрім того, погодивши проєкт договору в складі тендерної пропозиції, учасник ТОВ «Опал» погодив умови щодо якості обладнання та виконання робіт, зокрема гарантував, що: якість обладнання СЕС, що поставляється та передається у власність Замовнику за цим Договором, а також виконаних робіт повинна відповідати технічним умовам, стандартам та іншій нормативно-технічній документації, діючим в Україні, що регламентують якість обладнання за цим Договором; гарантійні зобов’язання – не менше 10 років з моменту поставки, встановлення та монтажу СЕС; Виконавець зобов’язується здійснювати безоплатний ремонт або заміну виведеного з ладу по причині браку при виготовленні обладнання СЕС протягом гарантійного терміну. Замовником КП «Бродиводоканал» опубліковано в електронній системі закупівель повідомлення про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ТОВ «Опал» в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, помилки, виправлення якої не могло та не призвело до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції («джерело резервного живлення сонячна електростанція потужністю 100кВт»), найменування товару, марки, моделі тощо. Опублікування Замовником в електронній системі закупівель повідомлення про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ТОВ «Опал», у якому зазначено про необхідність надання учасником копії відповідних наявних паспортів, сертифікатів відповідності (якості), інших документів, які підтверджують відповідні характеристики окремих комплектуючих предмета закупівлі жодним чином не стосувалося та не призвело до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Щодо порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178, то повідомляємо наступне. Згідно підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; є такою, строк дії якої закінчився; є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Жодної із зазначених підстав не було, а тому не було підстав для відхилення тендерної пропозиції і відповідно не було порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Законом України «Про публічні закупівлі» чітко визначені критерії нікчемності договору про закупівлю: Стаття 43. Нікчемність договору про закупівлю 1. Договір про закупівлю є нікчемним у разі: 1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону; 2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону; 3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону; 4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону; 5) якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником. Укладений за результатами закупівлі UA-2023-07-11-011729-a договір КП «Бродиводоканал» з ТОВ «Опал» від 09.08.2023 року №09082023 не відповідає жодному з цих критеріїв. Додатково повідомляємо про вжиття заходів щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, зокрема проведення роз’яснювальної роботи з уповноваженою особою, а також вивчення шляхів щодо підвищення кваліфікації уповноваженої особи. На підтвердження цього, подаємо копію наказу.