0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
1 099 200.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 19 вер. 16:42
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Замовником розглянуто запит про надання пояснень від 22.09.2023 року. За результатами розгляду повідомляємо наступне. Розмір витрат та очікувану вартість предмету закупівлі Замовником визначено на підставі наявної потреби у товарах, з урахуванням кількості техніки на балансі підприємства, норм витрат палива та середніх цін по регіону на аналогічні товари. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівель визначено замовником з урахуванням вимог статей 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до п. 22 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Відповідно до пунктів 1-3 Порядку визначення предмета закупівлі, який затверджено Наказ Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 цей Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. На виконання вимог зазначеного порядку, Замовником визначено предмет закупівлі за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Таким чином, предмет закупівлі визначено учасником на підставі норм чинного законодавства України. Крім того, відповідно до вимог Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893 в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено всю необхідну інформацію передбачену даним порядком. Стосовно публікації повідомлення про усунення невідповідностей повідомляємо наступне. Відповідно до вимог тендерної документації Додатку № 3 до тендерної документації Учасник повинен був надати у складі тендерної пропозиції: «Для підтвердження відповідності запропонованого товару, Учасник у складі пропозиції повинен надати копії (завірені учасником) сертифікатів відповідності та/або паспортів якості та/або інших документів, які підтверджують якість запропонованого товару та повинні бути чинними на момент розкриття тендерних пропозицій. Учасник зобов’язується підтвердити якість товару, що постачається, чинними на момент постачання партії товару документами про якість товару». За результатами розгляду тендерної пропозиції встановлено, що учасником у складі пропозиції надано копії (завірені учасником) сертифікатів відповідності та/або паспортів якості, які мають не розбірливий характер та виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Зазначену вимогу оприлюднено відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які затверджено Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. зі змінами, оскільки, учасником надано відповідні сертифікати на виконання вимог тендерної документації, які мали нерозбірливий вигляд. Зазначені факти свідчать про те, що у Замовника не було підстав відповідно до вимог чинного законодавства відхиляти тендерну пропозицію учасника. Стосовно висновку щодо невідповідності пропозиції учасника вимогам тендерної документації повідомляємо наступне. Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі. У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Таким чином, на виконання ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником у тендерній документації передбачено вичерпний перелік технічних характеристик до предмету закупівлі та документи, надання яких буде підтверджувати відповідність пропозиції Учасника таким характеристикам. Звертаємо увагу, що наявність у стандартах ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро.Технічні умови, за кліматичними умовами використання встановлено зокрема такі марки дизельного палива: літнє (Л), зимове (3) не позбавляє Замовника права передбачити загальні вимоги до товару, що закуповується та документи, які підтверджують його відповідність. Таким чином, висновок про невідповідність пропозиції учасника вимогам тендерної документації є передчасним, необґрунтованим, безпідставним та прийнятим з перевищенням повноважень. Враховуючи вищевикладене, процедуру закупівлі №UA-2023-08-23-004076-a. проведено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Замовником розглянуто запит про надання пояснень від 22.09.2023 року. За результатами розгляду повідомляємо наступне. Розмір витрат та очікувану вартість предмету закупівлі Замовником визначено на підставі наявної потреби у товарах, з урахуванням кількості техніки на балансі підприємства, норм витрат палива та середніх цін по регіону на аналогічні товари. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівель визначено замовником з урахуванням вимог статей 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до п. 22 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Відповідно до пунктів 1-3 Порядку визначення предмета закупівлі, який затверджено Наказ Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 цей Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. На виконання вимог зазначеного порядку, Замовником визначено предмет закупівлі за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Таким чином, предмет закупівлі визначено учасником на підставі норм чинного законодавства України. Крім того, відповідно до вимог Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893 в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено всю необхідну інформацію передбачену даним порядком. Стосовно публікації повідомлення про усунення невідповідностей повідомляємо наступне. Відповідно до вимог тендерної документації Додатку № 3 до тендерної документації Учасник повинен був надати у складі тендерної пропозиції: «Для підтвердження відповідності запропонованого товару, Учасник у складі пропозиції повинен надати копії (завірені учасником) сертифікатів відповідності та/або паспортів якості та/або інших документів, які підтверджують якість запропонованого товару та повинні бути чинними на момент розкриття тендерних пропозицій. Учасник зобов’язується підтвердити якість товару, що постачається, чинними на момент постачання партії товару документами про якість товару». За результатами розгляду тендерної пропозиції встановлено, що учасником у складі пропозиції надано копії (завірені учасником) сертифікатів відповідності та/або паспортів якості, які мають не розбірливий характер та виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Зазначену вимогу оприлюднено відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які затверджено Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. зі змінами, оскільки, учасником надано відповідні сертифікати на виконання вимог тендерної документації, які мали нерозбірливий вигляд. Зазначені факти свідчать про те, що у Замовника не було підстав відповідно до вимог чинного законодавства відхиляти тендерну пропозицію учасника. Стосовно висновку щодо невідповідності пропозиції учасника вимогам тендерної документації повідомляємо наступне. Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі. У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Таким чином, на виконання ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником у тендерній документації передбачено вичерпний перелік технічних характеристик до предмету закупівлі та документи, надання яких буде підтверджувати відповідність пропозиції Учасника таким характеристикам. Звертаємо увагу, що наявність у стандартах ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро.Технічні умови, за кліматичними умовами використання встановлено зокрема такі марки дизельного палива: літнє (Л), зимове (3) не позбавляє Замовника права передбачити загальні вимоги до товару, що закуповується та документи, які підтверджують його відповідність. Таким чином, висновок про невідповідність пропозиції учасника вимогам тендерної документації є передчасним, необґрунтованим, безпідставним та прийнятим з перевищенням повноважень. Враховуючи вищевикладене, процедуру закупівлі №UA-2023-08-23-004076-a. проведено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Замовником розглянуто запит про надання пояснень від 22.09.2023 року. За результатами розгляду повідомляємо наступне. Розмір витрат та очікувану вартість предмету закупівлі Замовником визначено на підставі наявної потреби у товарах, з урахуванням кількості техніки на балансі підприємства, норм витрат палива та середніх цін по регіону на аналогічні товари. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівель визначено замовником з урахуванням вимог статей 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до п. 22 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Відповідно до пунктів 1-3 Порядку визначення предмета закупівлі, який затверджено Наказ Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 цей Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. На виконання вимог зазначеного порядку, Замовником визначено предмет закупівлі за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Таким чином, предмет закупівлі визначено учасником на підставі норм чинного законодавства України. Крім того, відповідно до вимог Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року №610/34893 в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено всю необхідну інформацію передбачену даним порядком. Стосовно публікації повідомлення про усунення невідповідностей повідомляємо наступне. Відповідно до вимог тендерної документації Додатку № 3 до тендерної документації Учасник повинен був надати у складі тендерної пропозиції: «Для підтвердження відповідності запропонованого товару, Учасник у складі пропозиції повинен надати копії (завірені учасником) сертифікатів відповідності та/або паспортів якості та/або інших документів, які підтверджують якість запропонованого товару та повинні бути чинними на момент розкриття тендерних пропозицій. Учасник зобов’язується підтвердити якість товару, що постачається, чинними на момент постачання партії товару документами про якість товару». За результатами розгляду тендерної пропозиції встановлено, що учасником у складі пропозиції надано копії (завірені учасником) сертифікатів відповідності та/або паспортів якості, які мають не розбірливий характер та виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Зазначену вимогу оприлюднено відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які затверджено Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 р. зі змінами, оскільки, учасником надано відповідні сертифікати на виконання вимог тендерної документації, які мали нерозбірливий вигляд. Зазначені факти свідчать про те, що у Замовника не було підстав відповідно до вимог чинного законодавства відхиляти тендерну пропозицію учасника. Стосовно висновку щодо невідповідності пропозиції учасника вимогам тендерної документації повідомляємо наступне. Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі. У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Таким чином, на виконання ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником у тендерній документації передбачено вичерпний перелік технічних характеристик до предмету закупівлі та документи, надання яких буде підтверджувати відповідність пропозиції Учасника таким характеристикам. Звертаємо увагу, що наявність у стандартах ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро.Технічні умови, за кліматичними умовами використання встановлено зокрема такі марки дизельного палива: літнє (Л), зимове (3) не позбавляє Замовника права передбачити загальні вимоги до товару, що закуповується та документи, які підтверджують його відповідність. Таким чином, висновок про невідповідність пропозиції учасника вимогам тендерної документації є передчасним, необґрунтованим, безпідставним та прийнятим з перевищенням повноважень. Враховуючи вищевикладене, процедуру закупівлі №UA-2023-08-23-004076-a. проведено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Керуючись п.п. 11.1, 11.2, 11.4, 11.7 договору про закупівлю № 14-09/23 від 14 вересня 2023 року, з урахуванням та на виконання висновку про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2023-08-23-004076-a від 03.10.2023 року, Сторони дійшли згоди розірвати договір про закупівлю № 14-09/23 від 14 вересня 2023 року.