0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
12 425 500.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 1 лист. 09:19
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
1. Надати інформацію, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII зі змінами (далі - Закон) не визначено органів, які уповноважені надавати офіційну інформацію щодо вартості товарів, робіт і послуг та переліку документів, якими необхідно керуватись. Згідно частини першої статті 4 Закону, планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Також згідно пункту 14 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (із змінами), закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Таким чином, замовник самостійно та виходячи з наявної потреби визначає очікувану вартість предмета закупівлі, враховуючи його специфіку, з дотриманням принципів, передбачених згідно статті 5 Закону. Згідно чинного законодавства не визначено загальнообов’язкових вимог, інструкцій тощо щодо планування закупівель, в тому числі щодо визначення очікуваної вартості таких закупівель. В той же час, замовником враховано положення наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», зокрема визначення потреби в товарах згідно предмету закупівлі (номенклатура, технічні та якісні показники тощо) здійснено з урахуванням завдань замовника щодо забезпечення безперебійної роботи у сфері благоустрою населених пунктів, надання якісних послуг у сфері поводження з побутовими відходами та з метою забезпечення діяльності пов’язаної з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території Добропільської міської територіальної громади комунальному підприємству «Добропільська служба єдиного замовника» необхідно придбати зазначений товар з метою ліквідації наслідків збройної агресії російської федерації проти України. Товар за своїми якісними, технічними характеристиками повинен відповідати стандартам (технічним умовам) їх виробника, нормам чинного законодавства України та вимогам Замовника. Зазначену потребу розраховано з урахуванням: - необхідності забезпечення максимальну надійність вузлів та агрегатів товару, їх ремонтопридатність та доступність технічного сервісу, безпечність та економічність його експлуатації; - надійності кріплення та фіксації до конструкцій рами автомобіля в транспортному і робочому положеннях; - допустимості маси і габаритних розмірів обладнання в межах навантажень на осі і габаритні розміри автомобіля, а також відповідності діючим технічним вимогам та іншим характеристикам автомобіля. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні та якісні вимоги до предмета закупівлі зазначені у Додатку №2 до тендерної документації, що оприлюднений у складі тендерної документації на авторизованому електронному майданчику у відповідності до вимог Закону та з урахуванням Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178. Крім того, очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом порівняння ринкових цін, на підставі відкритих даних ринку про ціни на товари з відповідними параметрами з використанням інтернет-ресурсу та електронного каталогу (Prozorro Market, який знаходиться у відкритому доступі). Замовником здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації, в тому числі: інформації про ціни на ідентичні товари, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, на сайтах виробників та/або постачальників товарів даної категорії, рекламі, прайс-листах. Сміттєвоз із заднім завантаженням об’єм кузова 16 м.куб. (орієнтовна вартість -5225,0 тис. грн.) Ціна за одиницю 5200,0 тис. грн (з ПДВ) Ціна за одиницю 5250,0 тис. грн (з ПДВ) Ціна за одиницю 5350,0 тис. грн (з ПДВ) https://kievspecteh.com/ КСТ «Київспецтех» http://www.avtek.ua/ ТОВ «Сучасні вантажівки» http://www.avtek.ua/ ТОВ «Сучасні вантажівки» Сміттєвоз із заднім завантаженням об’єм кузова 20 м.куб. (орієнтовна вартість -7200,0 тис. грн.) Ціна за одиницю 7100,0 тис. грн (з ПДВ) Ціна за одиницю 7300,0 тис. грн (з ПДВ) http://www.avtek.ua/ ТОВ «Сучасні вантажівки» https://kievspecteh.com/ КСТ «Київспецтех» Крім того, Замовником здійснено моніторинг та аналіз ринкових цін ідентичних закупівель, що відображені в електронній системі закупівель PROZORRO, та які проводились іншими замовниками, а також шляхом направлення не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій постачальникам. У відповідь на запити цінових пропозицій, Замовником було отримано 4 комерційні пропозиції, що були враховані під час визначення очікуваної вартості методом порівняння ринкових цін, а саме: 1) ТОВ «ТД БУДШЛЯХМАШ», сміттєвоз із заднім завантаженням об’єм кузова 16 м.куб. - 5 990 000 грн.. 2) ТОВ «Киiвський республiканський АВТОЦЕНТР», сміттєвоз із заднім завантаженням об’єм кузова 16 м.куб. - 5 220 931,00 грн. 3) КСТ Київспецтех, сміттєвоз із заднім завантаженням об’єм кузова 20 м.куб – 7 300 000 грн. 4) ТОВ «ВКК «Спецмаш», сміттєвоз із заднім завантаженням об’єм кузова 20 м.куб - 7 200 000,00 грн Згідно отриманих відповідей Замовником сформовано технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.(додаток №1) Також, згідно отриманої інформації з відкритих джерел, комерційних пропозицій та протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою про визначення (розрахунок) очікуваної вартості предмета закупівлі. Замовником визначено розмір очікуваної вартості предмета закупівлі Товару окремо за кожним лотом: Ц од (1 лот) = ((5200000 + 5250000 + 5350000 + 5990000 + 5220931) / 5) = 5402186,20 грн.; Ц од (2 лот) = ((7100000 + 7300000 + 7300000 + 7200000) / 4) = 7225000,00 грн. (очікувана ціна за одиницю товару) ОВ мрц = 5402186,20 + 7225000,00 = 12627186,20 грн. з ПДВ (очікувана вартість за 2 одиниці товару) Враховуючи що розпорядженням начальника міської військової адміністрації № 518 від 29 серпня 2023 року «Про внесення змін до розпорядження начальника міської військової адміністрації від 22 грудня 2022 року № 152 «Про бюджет Добропільської міської територіальної громади на 2023 рік»» було збільшено дохідну частину спеціального фонду міського бюджету, спрямованого на ліквідацію наслідків збройної агресії, для Замовника, як одержувача бюджетних коштів19930,5 тис. грн. (з яких на закупівлю сміттєвозів 12425,0 тис. грн.), було прийнято рішення про визначення очікуваної вартості у розмірі бюджетного призначення, а саме 12425000 грн за два лота. (сміттєвоз із заднім завантаженням об’єм кузова 20 м.куб – 7 200 000 грн; та сміттєвоз із заднім завантаженням об’єм кузова 16 м.куб. – 5 225 000 грн). Враховуючи вищезазначене, замовник обґрунтовано, у відповідності до існуючих методик та без перевищення розміру бюджетного призначення визначив очікувану вартість предмета закупівлі з подальшим оголошенням вказаної закупівлі на веб-порталі уповноваженого органу. 2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення). По суті дотримання Замовником вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) та ч. 5 ст. 8 Закону України «Про державні закупівлі» в частині необхідності публікації на сторінці веб-сайту повідомляємо наступне. Так, відповідно до п.4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Таким чином, розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів є обов`язковим. Згідно з п.4 постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» з 19.12.2020 органам місцевого самоврядування рекомендовано - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 заходи з щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, стосуються органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету. Так, відповідно положень до ст. 2 Бюджетного кодексу України, головні розпорядники бюджетних коштів це бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень. Відповідно до п. 38 ч. ст. 2 Бюджетного кодексу України, одержувач бюджетних коштів - суб`єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету. Відповідно до ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу України головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно: 1) за бюджетними призначеннями, визначеними законом про Державний бюджет України, - установи, уповноважені забезпечувати діяльність Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України в особі їх керівників; міністерства, Національне антикорупційне бюро України, Служба безпеки України, Конституційний Суд України, Верховний Суд, вищі спеціалізовані суди, Вища рада правосуддя та інші органи, безпосередньо визначені Конституцією України, в особі їх керівників, а також Державна судова адміністрація України, Національна академія наук України, Національна академія аграрних наук України, Національна академія медичних наук України, Національна академія педагогічних наук України, Національна академія правових наук України, Національна академія мистецтв України, інші установи, уповноважені законом або Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у відповідній сфері, в особі їх керівників; 2) за бюджетними призначеннями, визначеними рішенням про бюджет Автономної Республіки Крим, - уповноважені юридичні особи (бюджетні установи), що забезпечують діяльність Верховної Ради Автономної Республіки Крим та Ради міністрів Автономної Республіки Крим, а також міністерства та інші органи влади Автономної Республіки Крим в особі їх керівників; 3) за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників. Відповідно до ч. 2 ст. 22 Господарського кодексу України, суб`єктами господарювання державного сектора економіки є суб`єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб`єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п`ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб`єктів. Варто зазначити, що процедура закупівлі проводилась за кошти, виділені з місцевого бюджету. Комунальне підприємство «Добропільська служба єдиного замовника» створено Добропільською міською радою і діє на основі комунальної власності Добропільської міської територіальної громади та є комерційним підприємством. При цьому, Замовник виступає одержувачем бюджетних коштів, оскільки використовує вже розподілені грошові кошти, що підтверджується інформацією з Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на офіційному веб-сайті Державної казначейської служби України. Також, Замовник відсутній у Реєстрі (переліку) суб`єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об`єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств), державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків, розміщеному на офіційному вебсайті Фонду державного майна України. Замовник не є розпорядником бюджетних коштів, а є саме одержувачем бюджетних коштів місцевого бюджету. Отже, Замовник не є головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктом господарювання державного сектору економіки, відтак і не належить до переліку суб`єктів господарювання, на яких розповсюджуються вимоги пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) щодо оприлюднення інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту.
1. Надати інформацію, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII зі змінами (далі - Закон) не визначено органів, які уповноважені надавати офіційну інформацію щодо вартості товарів, робіт і послуг та переліку документів, якими необхідно керуватись. Згідно частини першої статті 4 Закону, планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Також згідно пункту 14 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (із змінами), закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Таким чином, замовник самостійно та виходячи з наявної потреби визначає очікувану вартість предмета закупівлі, враховуючи його специфіку, з дотриманням принципів, передбачених згідно статті 5 Закону. Згідно чинного законодавства не визначено загальнообов’язкових вимог, інструкцій тощо щодо планування закупівель, в тому числі щодо визначення очікуваної вартості таких закупівель. В той же час, замовником враховано положення наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», зокрема визначення потреби в товарах згідно предмету закупівлі (номенклатура, технічні та якісні показники тощо) здійснено з урахуванням завдань замовника щодо забезпечення безперебійної роботи у сфері благоустрою населених пунктів, надання якісних послуг у сфері поводження з побутовими відходами та з метою забезпечення діяльності пов’язаної з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території Добропільської міської територіальної громади комунальному підприємству «Добропільська служба єдиного замовника» необхідно придбати зазначений товар з метою ліквідації наслідків збройної агресії російської федерації проти України. Товар за своїми якісними, технічними характеристиками повинен відповідати стандартам (технічним умовам) їх виробника, нормам чинного законодавства України та вимогам Замовника. Зазначену потребу розраховано з урахуванням: - необхідності забезпечення максимальну надійність вузлів та агрегатів товару, їх ремонтопридатність та доступність технічного сервісу, безпечність та економічність його експлуатації; - надійності кріплення та фіксації до конструкцій рами автомобіля в транспортному і робочому положеннях; - допустимості маси і габаритних розмірів обладнання в межах навантажень на осі і габаритні розміри автомобіля, а також відповідності діючим технічним вимогам та іншим характеристикам автомобіля. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні та якісні вимоги до предмета закупівлі зазначені у Додатку №2 до тендерної документації, що оприлюднений у складі тендерної документації на авторизованому електронному майданчику у відповідності до вимог Закону та з урахуванням Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178. Крім того, очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом порівняння ринкових цін, на підставі відкритих даних ринку про ціни на товари з відповідними параметрами з використанням інтернет-ресурсу та електронного каталогу (Prozorro Market, який знаходиться у відкритому доступі). Замовником здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації, в тому числі: інформації про ціни на ідентичні товари, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, на сайтах виробників та/або постачальників товарів даної категорії, рекламі, прайс-листах. Сміттєвоз із заднім завантаженням об’єм кузова 16 м.куб. (орієнтовна вартість -5225,0 тис. грн.) Ціна за одиницю 5200,0 тис. грн (з ПДВ) Ціна за одиницю 5250,0 тис. грн (з ПДВ) Ціна за одиницю 5350,0 тис. грн (з ПДВ) https://kievspecteh.com/ КСТ «Київспецтех» http://www.avtek.ua/ ТОВ «Сучасні вантажівки» http://www.avtek.ua/ ТОВ «Сучасні вантажівки» Сміттєвоз із заднім завантаженням об’єм кузова 20 м.куб. (орієнтовна вартість -7200,0 тис. грн.) Ціна за одиницю 7100,0 тис. грн (з ПДВ) Ціна за одиницю 7300,0 тис. грн (з ПДВ) http://www.avtek.ua/ ТОВ «Сучасні вантажівки» https://kievspecteh.com/ КСТ «Київспецтех» Крім того, Замовником здійснено моніторинг та аналіз ринкових цін ідентичних закупівель, що відображені в електронній системі закупівель PROZORRO, та які проводились іншими замовниками, а також шляхом направлення не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій постачальникам. У відповідь на запити цінових пропозицій, Замовником було отримано 4 комерційні пропозиції, що були враховані під час визначення очікуваної вартості методом порівняння ринкових цін, а саме: 1) ТОВ «ТД БУДШЛЯХМАШ», сміттєвоз із заднім завантаженням об’єм кузова 16 м.куб. - 5 990 000 грн.. 2) ТОВ «Киiвський республiканський АВТОЦЕНТР», сміттєвоз із заднім завантаженням об’єм кузова 16 м.куб. - 5 220 931,00 грн. 3) КСТ Київспецтех, сміттєвоз із заднім завантаженням об’єм кузова 20 м.куб – 7 300 000 грн. 4) ТОВ «ВКК «Спецмаш», сміттєвоз із заднім завантаженням об’єм кузова 20 м.куб - 7 200 000,00 грн Згідно отриманих відповідей Замовником сформовано технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.(додаток №1) Також, згідно отриманої інформації з відкритих джерел, комерційних пропозицій та протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою про визначення (розрахунок) очікуваної вартості предмета закупівлі. Замовником визначено розмір очікуваної вартості предмета закупівлі Товару окремо за кожним лотом: Ц од (1 лот) = ((5200000 + 5250000 + 5350000 + 5990000 + 5220931) / 5) = 5402186,20 грн.; Ц од (2 лот) = ((7100000 + 7300000 + 7300000 + 7200000) / 4) = 7225000,00 грн. (очікувана ціна за одиницю товару) ОВ мрц = 5402186,20 + 7225000,00 = 12627186,20 грн. з ПДВ (очікувана вартість за 2 одиниці товару) Враховуючи що розпорядженням начальника міської військової адміністрації № 518 від 29 серпня 2023 року «Про внесення змін до розпорядження начальника міської військової адміністрації від 22 грудня 2022 року № 152 «Про бюджет Добропільської міської територіальної громади на 2023 рік»» було збільшено дохідну частину спеціального фонду міського бюджету, спрямованого на ліквідацію наслідків збройної агресії, для Замовника, як одержувача бюджетних коштів19930,5 тис. грн. (з яких на закупівлю сміттєвозів 12425,0 тис. грн.), було прийнято рішення про визначення очікуваної вартості у розмірі бюджетного призначення, а саме 12425000 грн за два лота. (сміттєвоз із заднім завантаженням об’єм кузова 20 м.куб – 7 200 000 грн; та сміттєвоз із заднім завантаженням об’єм кузова 16 м.куб. – 5 225 000 грн). Враховуючи вищезазначене, замовник обґрунтовано, у відповідності до існуючих методик та без перевищення розміру бюджетного призначення визначив очікувану вартість предмета закупівлі з подальшим оголошенням вказаної закупівлі на веб-порталі уповноваженого органу. 2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення). По суті дотримання Замовником вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) та ч. 5 ст. 8 Закону України «Про державні закупівлі» в частині необхідності публікації на сторінці веб-сайту повідомляємо наступне. Так, відповідно до п.4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Таким чином, розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів є обов`язковим. Згідно з п.4 постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» з 19.12.2020 органам місцевого самоврядування рекомендовано - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 заходи з щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, стосуються органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету. Так, відповідно положень до ст. 2 Бюджетного кодексу України, головні розпорядники бюджетних коштів це бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень. Відповідно до п. 38 ч. ст. 2 Бюджетного кодексу України, одержувач бюджетних коштів - суб`єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету. Відповідно до ч. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу України головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно: 1) за бюджетними призначеннями, визначеними законом про Державний бюджет України, - установи, уповноважені забезпечувати діяльність Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України в особі їх керівників; міністерства, Національне антикорупційне бюро України, Служба безпеки України, Конституційний Суд України, Верховний Суд, вищі спеціалізовані суди, Вища рада правосуддя та інші органи, безпосередньо визначені Конституцією України, в особі їх керівників, а також Державна судова адміністрація України, Національна академія наук України, Національна академія аграрних наук України, Національна академія медичних наук України, Національна академія педагогічних наук України, Національна академія правових наук України, Національна академія мистецтв України, інші установи, уповноважені законом або Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у відповідній сфері, в особі їх керівників; 2) за бюджетними призначеннями, визначеними рішенням про бюджет Автономної Республіки Крим, - уповноважені юридичні особи (бюджетні установи), що забезпечують діяльність Верховної Ради Автономної Республіки Крим та Ради міністрів Автономної Республіки Крим, а також міністерства та інші органи влади Автономної Республіки Крим в особі їх керівників; 3) за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників. Відповідно до ч. 2 ст. 22 Господарського кодексу України, суб`єктами господарювання державного сектора економіки є суб`єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб`єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п`ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб`єктів. Варто зазначити, що процедура закупівлі проводилась за кошти, виділені з місцевого бюджету. Комунальне підприємство «Добропільська служба єдиного замовника» створено Добропільською міською радою і діє на основі комунальної власності Добропільської міської територіальної громади та є комерційним підприємством. При цьому, Замовник виступає одержувачем бюджетних коштів, оскільки використовує вже розподілені грошові кошти, що підтверджується інформацією з Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на офіційному веб-сайті Державної казначейської служби України. Також, Замовник відсутній у Реєстрі (переліку) суб`єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об`єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств), державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків, розміщеному на офіційному вебсайті Фонду державного майна України. Замовник не є розпорядником бюджетних коштів, а є саме одержувачем бюджетних коштів місцевого бюджету. Отже, Замовник не є головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктом господарювання державного сектору економіки, відтак і не належить до переліку суб`єктів господарювання, на яких розповсюджуються вимоги пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) щодо оприлюднення інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту.
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
Переможець закупівлі товариство з обмеженою відповідальністю " виробничо-комерційна компанія "СПЕЦМАШ" під час укладання договору про закупівлю надав інформацію про право підписання договору про закупівлю, а саме:Наказ №84-К; Протокол №1/09 загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю " виробничо-комерційна компанія "СПЕЦМАШ";Протокол №2/08 загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю " виробничо-комерційна компанія "СПЕЦМАШ"; Копію Паспорта громадянина України та довідку про присвоєння ідентицікаційного номера;Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Переможець закупівлі товариство з обмеженою відповідальністю " виробничо-комерційна компанія "СПЕЦМАШ" під час укладання договору про закупівлю надав інформацію про право підписання договору про закупівлю, а саме:Наказ №84-К; Протокол №1/09 загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю " виробничо-комерційна компанія "СПЕЦМАШ";Протокол №2/08 загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю " виробничо-комерційна компанія "СПЕЦМАШ"; Копію Паспорта громадянина України та довідку про присвоєння ідентицікаційного номера;Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
За договором про закупівлю від 28 вересня 2023 року № 194 було здійснено поставку товару Замовнику та передано за видатковою накладною № 117 від 25 жовтня 2023 року та актом прийняття-передачі транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, між суб’єктами господарювання (його філією) та уповноваженим дилером (додаються).. Відповідно до пункту 13 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 серпня 2022 року № 861, учасник, з яким укладено договір про закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, одночасно з передачею товару надає замовнику підготовлену виробником товару фактичну калькуляцію собівартості такого товару, що оприлюднюється замовником в електронній системі закупівель разом із звітом про виконання договору про закупівлю. Під час передачі товару учасником було надано калькуляцію собівартості товару із зазначенням митної вартості імпортних компонентів (імпортованих виробником та/або придбаних у постачальників, які є резидентами України) Замовником було виправлено помилку щодо необхідності виконання пункту 13 цього порядку шляхом публікації калькуляції собівартості товару як додаток до цього пояснення у зв’язку з технічною неможливістю додання до звіту про виконання договору.
За договором про закупівлю від 28 вересня 2023 року № 194 було здійснено поставку товару Замовнику та передано за видатковою накладною № 117 від 25 жовтня 2023 року та актом прийняття-передачі транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, між суб’єктами господарювання (його філією) та уповноваженим дилером (додаються).. Відповідно до пункту 13 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 серпня 2022 року № 861, учасник, з яким укладено договір про закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, одночасно з передачею товару надає замовнику підготовлену виробником товару фактичну калькуляцію собівартості такого товару, що оприлюднюється замовником в електронній системі закупівель разом із звітом про виконання договору про закупівлю. Під час передачі товару учасником було надано калькуляцію собівартості товару із зазначенням митної вартості імпортних компонентів (імпортованих виробником та/або придбаних у постачальників, які є резидентами України) Замовником було виправлено помилку щодо необхідності виконання пункту 13 цього порядку шляхом публікації калькуляції собівартості товару як додаток до цього пояснення у зв’язку з технічною неможливістю додання до звіту про виконання договору.
Інформація стосовно оскарження висновку Західного офісу Держаудитслужби від 21.11.2023, складеного за результатом проведення переговорної процедури на закупівлю ДК 021:2015: 34140000-0 — Великовантажні мототранспортні засоби (сміттєвози). Наступним повідомляємо, що комунальне підприємство " Добропільска служба єдиного замовника" не згодне з висновком Західного офісу Держаудитслужби від 21.11.2023 складеного за результатом проведеного моніторингу закупівлі UA-2023-08-31-010185-a щодо проведення переговорної процедури на закупівлю ДК 021:2015: 34140000-0 — Великовантажні мототранспортні засоби (сміттєвози). Стисле обгрунтування: висновок є необгрунтованим та таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства; відсутність підстав для проведення моніторингу. Відповідно до частини десятої статті 8 Закону України "про публічні закупівлі" Замовник оскаржує висновок Західного офісу Держаудитслужби від 21.11.2023 у судовому порядку.
Аргументовані заперечення до висновку Західного офісу Держаудитслужби від 22.11.2023 про результати моніторингу процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-31-010185-a. За результатами моніторингу встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та пункту 3 Особливостей № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника закупівлі ТОВ «Київський Республіканський Автоцентр» як такого, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та допустив його до аукціону. Щодо даного питання повідомляємо таке: Пунктом 12 розділу 3 тендерної документації Замовника встановлені наступні вимоги: «Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель. Тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог: 1) документи мають бути чіткими та розбірливими для читання; 2) тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП); 3) якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо. Винятки: 1) якщо електронні документи тендерної пропозиції видано іншою організацією і на них уже накладено КЕП цієї організації, учаснику не потрібно накладати на нього свій КЕП. Зверніть увагу: документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями). Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги». Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). Всі документи тендерної пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель (шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель).». Відповідно до змін затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2022 р. № 617, що внесені до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 р. № 300 «Деякі питання забезпечення безперебійного функціонування системи надання електронних довірчих послуг», пункт 2 постанови викладено в новій редакції. Підпунктом 2 пункту 2 передбачено, що на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом, та випадках, пов’язаних з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги». Зазначена норма дозволяє використання УЕП замість КЕП, що в свою чергу відображає основну мету Закону України «Про публічні закупівлі» - забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. З урахуванням вищезазначеного, вимога Замовника щодо накладення КЕП на тендерну пропозицію учасника обумовлює саме те, що учасник може підписати свою пропозицію кваліфікованим електронним підписом, що не суперечить вимогам законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», з урахуванням Постанови КМУ від 17.03.2022 № 300 (зі змінами, внесеними згідно з Постановою КМУ від 24.05.2022 № 617). Учасником ТОВ «Київський Республіканський Автоцентр» на свою тендерну пропозицію накладено саме удосконалений електронний підпис на кваліфікованому сертифікаті, що не суперечить законодавству України. Зазначена правова позиція Замовника підтверджується пунктом 2.1 рішення АМКУ №15200-р/пк-пз від 06.07.2021 за процедурою закупівлі № UA-2021-04-08-003510-c. 2. За результатами моніторингу Замовника зобов’язано вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним договором з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення ТОВ «Київський Республіканський Автоцентр» щодо розірвання договору. Щодо даного питання повідомляємо таке: Згідно з частиною першою статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Частиною першою статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Частиною першою статті 188 Господарського кодексу України визначено, що зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. 28 вересня 2023 року на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель оприлюднено укладений договір про закупівлю № 193 від 28 вересня 2023 року з переможцем ТОВ «Київський Республіканський Автоцентр» (далі – Договір). У відповідності до п. 6.2.1 Договору Замовник має право достроково розірвати цей Договір в односторонньому порядку в разі невиконання або неналежного виконання Постачальником взятих на себе зобов'язань, повідомивши про це Постачальника не пізніше ніж за 20 днів до запланованої дати його розірвання. Оскільки ТОВ «Київський Республіканський Автоцентр» не порушує взяті на себе за Договором зобов’язання, у Замовника немає законних підстав для розірвання договору в односторонньому порядку з підстав, встановлених Договором. Відповідно до частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі: 1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону; 2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону; 3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону; 4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону. При укладенні Договору вищезазначені обставини не існували, отже Договір не є нікчемним у розумінні Закону. Крім цього, відповідно до статті 215 Цивільного кодексу України (далі – ЦК) підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою – третьою, п'ятою та шостою статті 203 ЦК. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлено законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. У випадках, встановлених цим Кодексом, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин). Крім цього, статтею 204 ЦК встановлено, що правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним. На момент надання цих пояснень вказаний правочин недійсним судом не визнавався. З урахуванням вказаних вище обставин, у Замовника були відсутні передбачені чинним законодавством України підстави для припинення зобов’язань за Договором. Крім того, вимога про розірвання договору порушує вимоги, встановлені до акту індивідуальної дії (ч. 2 ст. 2 КАС України).Так, відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначені Законом України "Про публічні закупівлі". Права, обов'язки, функції та повноваження ДАСУ визначені законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та Положенням «Про державну аудиторську службу України», затвердженим постановою КМУ від 03.02.2016 № 43 з подальшими змінами. Ні Закон України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ні Закон України «Про публічні закупівлі», ні Положення «Про державну аудиторську службу України», затверджене постановою КМУ від 03.02.2016 № 43, - не містять повноважень ДАСУ зобов'язувати розривати укладені договори між замовником та учасником-переможцем за наслідками проведення публічної закупівлі. Отже, така вимога є неправомірною, а саме такою, що прийнята не «у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України». Окрім цього, укладений договір може бути розірваний лише на підставах, встановлених законом та/або на підставах, встановлених договором. Закон не містить такої підстави розірвання договору як «на підставі висновку ДАСУ» (за зобов'язанням ДАСУ). Зобов`язання учасника, зокрема, вжити заходи для усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору відповідно до законодавства, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення чинного законодавства. Крім того, усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі недоліків у запропонований в оскаржуваному Висновку спосіб, а саме: шляхом розірвання договору може призвести до порушення прав та інтересів третьої особи - Виконавця та мати негативні наслідки для репутації Замовника, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками. У відповідності до ст. 629 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України), договір є обов`язковим для виконання сторонами. Статтею 651 ЦК України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Згідно частини 1 статті 652 ЦК України, у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Відповідно до частини 1 статті 188 Господарського кодексу України (далі – ГК України), зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Отже, що ГК України та ЦК України не містить норм, які б передбачали підставою для розірвання діючого договору висновок ДАСУ, так само як і правового порядку розірвання такого договору. Так, згідно п. 14 част. 1 ст. 1 Закону України "Про публічні закупівлі", моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Отже, висновок ДАСУ (як і вимога про розірвання договору) суперечить меті моніторингу і ч. 2 ст. 2 КАС України, а саме є таким, що прийнятий НЕ «з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано». Отже, зобов`язавши замовника вжити заходів щодо розірвання договору, Держаудитслужба порушує принцип пропорційності та діє без легітимної мети. З урахуванням вищезазначеного Замовник аргументовано не погоджується з висновком Західного офісу Держаудитслужби від 22.11.2023 про результати моніторингу процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-31-010185-a в частині зобов’язання вжиття заходів щодо розірвання договору. Висновок Західного офісу Держаудитслужби від 22.11.2023 про результати моніторингу процедури закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-31-010185-a буде оскаржено Замовником до суду у передбачений Законом строк, про що буде зазначено в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Щодо виконання вимоги вжиття заходів (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 2 частини другої статті 4 Закону та пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 – при відображенні закупівель у річному плані закупівель, вимог частини першої статті 22 Закону та пункту 3 Особливостей №1178, а також вимог пункту 13 Порядку №861 – при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, вимог пункту 14 Порядку №1082, а також пунктів 3 та 24 Особливостей №1178 – при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, повідомляємо що з уповноваженою особою було проведено роз’яснювальну роботу щодо недопущення в подальшому порушень та заплановані навчання. Уповноважена особа планує відвідати онлайн навчання для підвищення кваліфікації Уповноважених осіб щодо проведення публічних закупівель.