0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
1 063 820.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 17 січ. 16:12
Орган ДФК: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
У відповідь на Ваш запит про надання пояснень, повідомляємо наступне: 1. Очікувана вартість закупівлі розрахована з урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Уповноваженого органу від 18.02.2020 № 275 та обрахована відповідно до середньо ринкових цін. Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах. Зокрема, очікувана вартість процедур закупівель була розрахована на підставі вартості зазначеної на веб-сайтах офіційних дистрид’юторів та виробників товару, що є предметом закупівлі. Після чого було розраховано очікувану вартість Методом порівняння ринкових цін. Даний метод полягає в ціновому аналізі та зборі актуальної інформації з ринку товарів/послуг з урахуванням можливості коливання ціни. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на власному веб-сайті було розміщено Замовником на власному веб-сайті у передбачені законодавством строки за посиланням URL: http://tiahynka-sr.gov.ua/%d0%bf%d0%be%d0%b2%d1%96%d0%b4%d0%be%d0%bc%d0%bb%d0%b5%d0%bd%d0%bd%d1%8f/. 2. Щодо формальних помилок в тендерній пропозиції учасника повідомляємо, що відсутні формальні (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника, які потребують оформлення відповідним рішенням уповноваженої особи, невідповідності виявлені в складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі було усунено шляхом розміщення повідомлення про усунення невідповідностей передбаченим п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (зі змінами) (далі – Особливості). 3. Щодо надання документів та інших аспектів діяльності Замовника, в тому числі дотримання строків, щодо надання відповідей, просимо врахувати, що фактичне місцезнаходження Замовника знаходиться в зоні активних бойових дій та внаслідок атаки з боку збройних сил держави-агресора 04.01.2024р. будівлю розташування Замовника було сильно пошкоджено трьома ударами. З урахуванням зазначеного повідомляємо, що на даний момент значна частина документації Замовника є недоступною та знаходиться в процесі відновлення, на даній підставі на Ваш запит надаємо платіжну інструкцію, що підтверджує отримання Замовником товару за Договором від 07.12.2023 № 41/75 465, з відміткою УДКСУ у Бериславському районі. Таким чином Договір є повністю виконаним. Відмічаємо також, що відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» абз. 2 ч. 1 ст. 8 визначено, що Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Повідомляємо, що станом та момент початку процедури моніторингу дія Договору відповідно до п. 10.1 цього договору – завершилась, а саме п. 10.1. зазначає «10.1. Цей Договір набирає чинності з дати підписання уповноваженими представниками Сторін та скріплення печатками, якщо такі є, і діє до 31.12.2023 р., але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх обов’язків». Даний договір є повністю виконаним та Замовником у строки передбачені законодавством (20 робочих днів після закінчення дії договору) було оприлюднено звіт про виконання договору (публікація інформації здійснюється за наявності можливості доступу до електронної системи закупівель). Таким чином даний договір не може бути предметом моніторингу у відповідності до закону.
У відповідь на Ваш запит про надання пояснень, повідомляємо наступне: 1. Очікувана вартість закупівлі розрахована з урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Уповноваженого органу від 18.02.2020 № 275 та обрахована відповідно до середньо ринкових цін. Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах. Зокрема, очікувана вартість процедур закупівель була розрахована на підставі вартості зазначеної на веб-сайтах офіційних дистрид’юторів та виробників товару, що є предметом закупівлі. Після чого було розраховано очікувану вартість Методом порівняння ринкових цін. Даний метод полягає в ціновому аналізі та зборі актуальної інформації з ринку товарів/послуг з урахуванням можливості коливання ціни. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на власному веб-сайті було розміщено Замовником на власному веб-сайті у передбачені законодавством строки за посиланням URL: http://tiahynka-sr.gov.ua/%d0%bf%d0%be%d0%b2%d1%96%d0%b4%d0%be%d0%bc%d0%bb%d0%b5%d0%bd%d0%bd%d1%8f/. 2. Щодо формальних помилок в тендерній пропозиції учасника повідомляємо, що відсутні формальні (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника, які потребують оформлення відповідним рішенням уповноваженої особи, невідповідності виявлені в складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі було усунено шляхом розміщення повідомлення про усунення невідповідностей передбаченим п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (зі змінами) (далі – Особливості). 3. Щодо надання документів та інших аспектів діяльності Замовника, в тому числі дотримання строків, щодо надання відповідей, просимо врахувати, що фактичне місцезнаходження Замовника знаходиться в зоні активних бойових дій та внаслідок атаки з боку збройних сил держави-агресора 04.01.2024р. будівлю розташування Замовника було сильно пошкоджено трьома ударами. З урахуванням зазначеного повідомляємо, що на даний момент значна частина документації Замовника є недоступною та знаходиться в процесі відновлення, на даній підставі на Ваш запит надаємо платіжну інструкцію, що підтверджує отримання Замовником товару за Договором від 07.12.2023 № 41/75 465, з відміткою УДКСУ у Бериславському районі. Таким чином Договір є повністю виконаним. Відмічаємо також, що відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» абз. 2 ч. 1 ст. 8 визначено, що Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Повідомляємо, що станом та момент початку процедури моніторингу дія Договору відповідно до п. 10.1 цього договору – завершилась, а саме п. 10.1. зазначає «10.1. Цей Договір набирає чинності з дати підписання уповноваженими представниками Сторін та скріплення печатками, якщо такі є, і діє до 31.12.2023 р., але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх обов’язків». Даний договір є повністю виконаним та Замовником у строки передбачені законодавством (20 робочих днів після закінчення дії договору) було оприлюднено звіт про виконання договору (публікація інформації здійснюється за наявності можливості доступу до електронної системи закупівель). Таким чином даний договір не може бути предметом моніторингу у відповідності до закону.
Аргументовані заперечення щодо висновку моніторингу, щодо дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі установлено порушення вимог пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, пункту 3 розділу I Порядку № 708 та пункту 15 Особливостей. Відповідно до пункту 3 Порядку № 708, Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовником було визначено предмет закупівлі відповідно до Закону, як товар, що закуповується замовником у межах єдиної процедури закупівлі, і визначено за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника - ДК 021:2015:16700000-2: Трактори. Закон, Порядок № 708 НЕ МІСТИТЬ імперативних норм щодо того, який саме код ДК замовник має обрати при здійсненні закупівлі. Зокрема, деякі коди Єдиного закупівельного словника - ДК 021:2015 є схожими, і різні замовники можуть закуповувати товар (тобто проводити процедуру закупівлі) одного й того ж товару, але при цьому використовувати різні за видом коди ДК. Закон містить імперативні норми щодо заборони поділу предмету закупівлі з метою уникнути процедуру закупівлі (відкриті торги). Відповідно, провівши закупівлю на товар - Трактор з навісним обладнанням ( 1 комплект), за кодом ДК 021:2015:16700000-2: Трактори, замовник не уникнув процедуру закупівлі, а самостійно визначив предмет закупівлі як товар - 1 комплект – трактор з навісним обладнанням – відвал, щітка комунальна. Усе це обладнання частинами комплекту і використовується з трактором для функціонального використання. Крім того, усі комплектуючі повинні агрегатуватися з трактором (бути сумісними), а також, вони не можуть використовуватись окремо без трактора. Крім того, якби по логіці аудитора Замовник поділив на різні коди Єдиного закупівельного словника - ДК 021:2015 трактор, відвал і щітку та проводив ці закупівлі окремо, то Замовник не міг окремо і в найкоротші строки закупити трактор і обладнання, оскільки в межах Закону було передбачено можливість подання пропозицій по трактору – еквівалент, і не знаючи модель і марку трактора (бо Замовник його ще не закупив), Замовник не міг визначити технічні характеристики для обладнання, яке повинно агрегатуватись із трактором, який ще не закуплено і невідомо який трактор запропонують учасники закупівлі. Відповідно, раціональність використання коштів а також необхідність агрегатування (сумісності) обладнання з трактором, стало визначальним при обранні процедури закупівлі і коду Єдиного закупівельного словника. Питання в тому чому під час проведення моніторингу аудитором не було поставлено запитання щодо фактів які викладено у висновку. Очевидно, що цих непорозумінь можна було уникнути. Для прикладу, наводимо ситуацію коли закупляється персональний комп’ютер, за кодом ДК 021:2015: 30210000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина), при цьому персональний комп’ютер складається з монітору, мишки, клавіатури (ДК 021:2015: 30230000-0 — Комп’ютерне обладнання), системного блоку (ДК 021:2015: 30213000-5 — Персональні комп’ютери), мереживного фільтру, та інше, які при поділі на окремі елементи можуть закуповуватись за різними кодами Єдиного закупівельного словника. Відповідно, формальна наявність кількох кодів закупівельного словника, які підходять до одного і того ж товару не повинно бути перешкодою для Замовника у здійсненні закупівлі. Замовником виконано норму Закону – предмет закупівлі визначено як товар, і за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника - ДК 021:2015:16700000-2: Трактори, замовник не уникав процедуру закупівлі – відкриті торги, відповідно є неможливим притягнення до відповідальності дисциплінарної або матеріальної, оскільки це не є порушенням в розумінні Закону і Порядку № 708. Наприклад, у закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-23-013557-a (Північний офіс Держаудитслужби) офіс закуповує Сканер Canon CanoScan LiDE 400 (або еквівалент) за кодом ДК 021:2015:30230000-0: Комп’ютерне обладнання (ДК 021:2015: 30232000-4 — Периферійне обладнання) , хоча у єдиному закупівельному словнику є також ДК 021:2015: 30210000-4 – Машини для обробки даних (апаратна частина) який розкривається на ДК 021:2015: 30216110-0 – Комп’ютерні сканери, і теж виходячи з логіки аудитора, може розглядатись як підходящий код для сканера, а в діях замовника (Північний офіс Держаудитслужби) вбачаються порушення порядку визначення предмету закупівлі? У закупівлях допускається обрання коду ДК який найбільше підходить до предмету закупівлі, і це здійснюється на розсуд замовника, попри існування сумісних кодів ДК, при цьому з дотриманням інших норм Закону , а не «отримувати покарання» за те що Єдиний закупівельний словник містить суміжіні коди, і що аудитору «не сподобався» обраний Замовником код Єдиного закупівельного словника.