0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
1 800 000.00 UAH
Замовник
Комунальне некомерційне підприємство "Міська поліклініка № 6" Харківської міської ради
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 13 лют. 12:23
Орган ДФК: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Цим надаємо відповідь на запит про надання пояснень СХІДНОМУ ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) від 16.02.2024 року щодо закупівлі: за код ДК 021:2015 – код: 33690000-3 - Лікарські засоби різні (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-11-14-010209-a ), (далі – Запит), проведеної Замовником – Комунальним некомерційним підприємством "Міська поліклініка № 6" Харківської міської ради (далі – Замовник). Закупівля: за код ДК 021:2015 – код: 33690000-3 - Лікарські засоби різні, була ініційована відповідно до медичних потреб в обслуговуванні населення, на основі значного збільшення потоку виписаних направлень на проведення лабораторних досліджень, оскільки Комунальне некомерційне підприємство "Міська поліклініка № 6" Харківської міської ради є однією з найбільших поліклінік в Україні, по кількості населення. У зв’язку з тим, що Комунальне некомерційне підприємство «Міська поліклініка № 6» Харківської міської ради має надсучасні лабораторні аналізатори закритого типу, то якість лабораторних досліджень, а також технічний стан самих аналізаторів, напряму залежить від якості реагентів. За результатом проведення процедури відкритих торгів було укладено договір про закупівлю № 30/11 від 30.11.2023р. з Фізичною особою – підприємцем Шевцовою Світланою Євгенівною. 25.12.2023р було отримано листа, яким ФОП Шевцова Світлана Євгенівна повідомляла, що реагенти до аналізаторів, за певним переліком, відсутні на складах завода виробника Siemens Healthcare Diagnostics Inc. в Австрії, і до 20.01.2024 р. виробник буде змінювати програму складського обліку та не буде відпускати товар (Лист-повідомлення від ФОП Шевцова С.Є., лист від виробника Siemens Healthcare Diagnostics Inc. будуть надані разом з відповіддю). Також у листі ФОП Шевцова С.Є повідомляла, що залишок реагентів, які не були відвантажені у грудні 2023 року за Договором про закупівлю № 30/11 від 30.11.2023 року, згідно переліку, буде відвантажено наприкінці 9 початку 11 тижня 2024 року. Всі інші реагенти за договором були поставлені до кінця 2023 року. Враховуючи великий попит у населення на ці лабораторні дослідження, які несуть важливу інформаційну складову для отримання вірного діагнозу для пацієнтів, а також враховуючи лист Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27.10.2016 №3302-06/34307-06 «Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю» форма документального підтвердження об`єктивних обставин законом не визначена, оскільки вона залежить саме від обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та виконання зобов`язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг, тому замовник самостійно визначає форму документального підтвердження таких обставини з дотриманням законодавства – було прийняте рішення укласти додаткову угоду №1 від 27.12.2023 р. до договору про закупівлю №30/11 від 30.11.2023р. на продовження строку дії договору для можливості отримання Замовником необхідного переліку реагентів.
Цим надаємо відповідь на запит про надання пояснень СХІДНОМУ ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) від 16.02.2024 року щодо закупівлі: за код ДК 021:2015 – код: 33690000-3 - Лікарські засоби різні (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-11-14-010209-a ), (далі – Запит), проведеної Замовником – Комунальним некомерційним підприємством "Міська поліклініка № 6" Харківської міської ради (далі – Замовник). Закупівля: за код ДК 021:2015 – код: 33690000-3 - Лікарські засоби різні, була ініційована відповідно до медичних потреб в обслуговуванні населення, на основі значного збільшення потоку виписаних направлень на проведення лабораторних досліджень, оскільки Комунальне некомерційне підприємство "Міська поліклініка № 6" Харківської міської ради є однією з найбільших поліклінік в Україні, по кількості населення. У зв’язку з тим, що Комунальне некомерційне підприємство «Міська поліклініка № 6» Харківської міської ради має надсучасні лабораторні аналізатори закритого типу, то якість лабораторних досліджень, а також технічний стан самих аналізаторів, напряму залежить від якості реагентів. За результатом проведення процедури відкритих торгів було укладено договір про закупівлю № 30/11 від 30.11.2023р. з Фізичною особою – підприємцем Шевцовою Світланою Євгенівною. 25.12.2023р було отримано листа, яким ФОП Шевцова Світлана Євгенівна повідомляла, що реагенти до аналізаторів, за певним переліком, відсутні на складах завода виробника Siemens Healthcare Diagnostics Inc. в Австрії, і до 20.01.2024 р. виробник буде змінювати програму складського обліку та не буде відпускати товар (Лист-повідомлення від ФОП Шевцова С.Є., лист від виробника Siemens Healthcare Diagnostics Inc. будуть надані разом з відповіддю). Також у листі ФОП Шевцова С.Є повідомляла, що залишок реагентів, які не були відвантажені у грудні 2023 року за Договором про закупівлю № 30/11 від 30.11.2023 року, згідно переліку, буде відвантажено наприкінці 9 початку 11 тижня 2024 року. Всі інші реагенти за договором були поставлені до кінця 2023 року. Враховуючи великий попит у населення на ці лабораторні дослідження, які несуть важливу інформаційну складову для отримання вірного діагнозу для пацієнтів, а також враховуючи лист Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27.10.2016 №3302-06/34307-06 «Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю» форма документального підтвердження об`єктивних обставин законом не визначена, оскільки вона залежить саме від обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та виконання зобов`язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг, тому замовник самостійно визначає форму документального підтвердження таких обставини з дотриманням законодавства – було прийняте рішення укласти додаткову угоду №1 від 27.12.2023 р. до договору про закупівлю №30/11 від 30.11.2023р. на продовження строку дії договору для можливості отримання Замовником необхідного переліку реагентів.
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, далі – «Особливості», «Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно із абзацом першим частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон») «замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку». Керуючись абзацом першим частини восьмої статті 8 Закону, Комунальне некомерційне підприємство "Міська поліклініка № 6" Харківської міської ради (далі – «Замовник») просить Східний офіс Держаудитслужби роз’яснити наступне: 1. У пункті 1 Констатуючої частини Висновку зазначено, що «умовами тендерної документації визначено обов’язок для учасника подання Форми «Тендерна пропозиція (цінова)» у вигляді, наведеному Замовником. ФОП Шевцова Світлана Євгенівна у складі своєї тендерної пропозиції подана «Тендерна пропозиція (цінова)» (вих. № 23/11-1 від 17/11/2023), в якій зазначила, що погоджується дотримуватися умов цієї тендерної пропозиції протягом 60 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Проте, пунктом 4 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції ТД Замовника визначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 (ста двадцяти) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відтак, тендерна пропозиція ФОП Шевцова Світлана Євгенівна не відповідала вимогам ТД Замовника, та підлягала відхиленню на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей». Просимо роз’яснити, які умови закупівлі (зокрема, тендерної документації) UA-2023-11-14-010209-a передбачали обов’язкове заповнення пункту 2 ФОРМИ «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (ЦІНОВА)», викладеної у Додатку 1 до тендерної документації, саме значенням «120», про яке вказано у Висновку? Просимо роз’яснити, чи мав Замовник обов’язок відхиляти тендерну пропозицію учасника ФОП Шевцови Світлани Євгенівни за відсутності вказівки у тендерній документації закупівлі на заповнення пункту 2 ФОРМИ «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (ЦІНОВА)», викладеної у Додатку 1 до тендерної документації, саме значенням «120»? Чи не вважалось би таке відхилення неправомірним і порушенням прав та охоронюваних законом інтересів цього учасника? 2. У пункті 1 Констатуючої частини Висновку також зазначено, що «в подальшому, Замовником було укладено договір про закупівлю від 30.11.2023 № 30/11 з ФОП Шевцовою Світланою Євгенівною. Пунктом 5.1 даного договору визначено строк поставки товару: до 31.12.2023, та пунктом 10.1 визначено строк дії договору: до 31.12.2023. Додатковою угодою від 27.12.2023 № 1 на підставі підпункту 4 пункту 19 Особливостей внесено зміни до договору від 30.11.2023 № 30/11 та продовжено строк поставки товару та строк дії договору до 31.12.2024. Підпунктом 4 пункту 19 Особливостей визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку, поміж іншого, продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Згідно наданих пояснень Замовника та копій документів, отриманих через електронну систему закупівель 21.02.2024, Замовником 25.12.2023 було отримано листа, яким ФОП Шевцова Світлана Євгенівна повідомляла, що реагенти до аналізаторів, за певним переліком, відсутні на складах завода виробника Siemens Healthcare Diagnostics Inc. в Австрії, і до 20.01.2024 р. виробник буде змінювати програму складського обліку та не буде відпускати товар. Також у листі ФОП Шевцова С.Є повідомляла, що залишок реагентів, які не були відвантажені у грудні 2023 року за Договором про закупівлю № 30/11 від 30.11.2023 року, згідно переліку, буде відвантажено наприкінці 9 початку 11 тижня 2024 року. При цьому, ФОП Шевцова Світлана Євгенівна в своєму листі від 25.12.2023 повідомляла, що забрати реагенти Siemens на складі виробника Siemens у 2023 році можливо було останній раз - 20.11.2023, та станом на 20.11.2023 реагенти до аналізаторів, за певним переліком, відсутні на складах завода виробника. Також, надано лист від виробника Siemens Healthcare Diagnostics Inc., викладеного англійською мовою, без перекладу, датований червнем 2023 року щодо припинення та зняття з виробництва певного переліку продуктів, які не будуть доступні для продажу. Таким чином, станом на момент подання своєї тендерної пропозиції (21.11.2023) певний перелік реагентів Siemens вже був відсутній на складі виробника, та відвантажити його у 2023 році можливості не було, попри це ФОП Шевцова Світлана Євгенівна у складі тендерної пропозиції надала Лист-згоду з умовами проекту договору про закупівлю, у тому числі строком поставки товару – до 31.12.2023. Отже, учасником ФОП Шевцова Світлана Євгенівна не виконано господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, чим не дотримано вимог пункту першого статті 193 Господарського кодексу України, пункту першого статті 526 Цивільного кодексу України, Виходячи з викладеного, укладення додаткової угоди від 27.12.2023 № 1 на продовження строку поставки товару та строк дії договору до 31.12.2024 здійснено Замовником без належного документального підтвердження об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, тощо. Відтак, замовником внесено зміни до істотних умов договору про закупівлю у випадку, не передбаченому законом, чим порушено вимоги пункту 19 Особливостей». Просимо роз’яснити, на підставі якої методики або правила Східним офісом Держаудитслужби робиться висновок про неправомірне застосування Замовником підпункту 4 пункту 19 Особливостей при внесенні змін до Договору про закупівлю №30/11 від 30.11.2023 (далі – «Договір») на підставі Додаткової угоди №1 від 27.12.2023 та/або стверджується про неналежне документальне підтвердження об’єктивних обставин, що спричинили продовження строку дії Договору та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару? Просимо роз’яснити, чи містить чинне законодавство України виключний перелік документів, якими підтверджується об’єктивність обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару згідно підпункту 4 пункту 19 Особливостей? Просимо роз’яснити, чи забороняє чинне законодавство України замовникам (уповноваженим особам замовників) самостійно визначати документи, якими підтверджується об’єктивність обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару згідно підпункту 4 пункту 19 Особливостей, та/або встановлювати достатність наданих постачальником за договором про закупівлю документів для підтвердження об’єктивності обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару згідно підпункту 4 пункту 19 Особливостей? Просимо роз’яснити, чи зобов’язує чинне законодавство України замовників (уповноважених осіб замовників) погоджувати форму документального підтвердження об’єктивності обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару згідно підпункту 4 пункту 19 Особливостей, з третіми особами/органами, зокрема, але не виключно, з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, його міжрегіональними територіальними органами? 3. Відповідно до абзацу другого частини першої статті 8 Закону «моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії». Просимо роз’яснити, чи узгоджується здійснення моніторингу закупівлі UA-2023-11-14-010209-a, починаючи з 13.02.2024, із висновком Східного офісу Держаудитслужби про порушення порядку продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару до 31.12.2024? Чи мав повноваження Східний офіс Держаудитслужби здійснювати моніторинг закупівлі UA-2023-11-14-010209-a у період 2024 року, коли, на думку Східного офісу Держаудитслужби, Додаткова угода №1 від 27.12.2023 ніби укладена з порушенням підпункту 4 пункту 19 Особливостей? Чи правомірність продовження строку дії Договору на підставі Додаткової угоди №1 від 27.12.2023 Східним офісом Держаудитслужби не заперечується? 4. У пункті 3 Констатуючої частини Висновку зазначено, що «Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо припинення договірних відносин, враховуючи норми договору, Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів». Просимо роз’яснити, які саме заходи щодо припинення договірних відносин, враховуючи норми договору, Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України, Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області буде вважати достатніми та повними для виконання зобов’язання, передбаченого пунктом 3 Констатуючої частини Висновку? Просимо навести вичерпний перелік таких заходів. Просимо роз’яснити, якщо ефективність та результативність заходів щодо припинення договірних відносин, враховуючи норми договору, Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України, залежатиме повністю чи частково від контрагента за Договором (постачальника) (наприклад, постачальник не виявить бажання відмовлятись від виконання Договору та припиняти договірні відносини), тоді, яким чином діяти Замовнику, щоб виконати зобов’язання, передбачене пунктом 3 Констатуючої частини Висновку? Чи допускає Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області можливість продовження виконання постачальником зобов’язань щодо передачі товару за Договором у 2024 році, якщо постачальник підтверджує готовність виконувати узяті зобов’язання за Договором у поточній редакції та відмовляється від припинення договірних відносин?
Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-11-14-010209-a від 26.02.2024 оскаржено до суду.
Відповідно до абзацу 2 частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон») надаємо заперечення до Висновку УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі – «ДАСУ») про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2023-11-14-010209-a від 26.02.2024 (далі – «Висновок»). Замовник процедури закупівлі №UA-2023-11-14-010209-a (далі – «Закупівля» / «Процедура закупівлі»), КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА № 6" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – «Замовник») ознайомилось з Висновком та не погоджується з ним, заперечує його правомірність з наступних причин. Щодо «не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону» У пункті 1 Констатуючої частини Висновку зазначено, що «умовами тендерної документації визначено обов’язок для учасника подання Форми «Тендерна пропозиція (цінова)» у вигляді, наведеному Замовником. ФОП Шевцова Світлана Євгенівна у складі своєї тендерної пропозиції подана «Тендерна пропозиція (цінова)» (вих. № 23/11-1 від 17/11/2023), в якій зазначила, що погоджується дотримуватися умов цієї тендерної пропозиції протягом 60 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Проте, пунктом 4 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції ТД Замовника визначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 120 (ста двадцяти) днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відтак, тендерна пропозиція ФОП Шевцова Світлана Євгенівна не відповідала вимогам ТД Замовника, та підлягала відхиленню на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей». Натомість, згідно із абзацом п’ятим підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, далі – «Особливості», замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону». Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону «тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». Згідно із умовами Закупівлі, зокрема, Тендерної документації «ВІДКРИТІ ТОРГИ З ОСОБЛИВОСТЯМИ» на закупівлю Товару, затвердженої Уповноваженою особою КНП «МП № 6»ХМР, протокол № 67 від 14.11.2023 року, далі – «Тендерна документація», учасники Закупівлі, зокрема, ФОП Шевцова Світлана Євгенівна, мали подати у складі тендерної пропозиції документ «Форма «Тендерна пропозиція (цінова)» у вигляді, наведеному у Додатку 1 до Тендерної документації. Пунктом 2 «Форми «Тендерна пропозиція (цінова)» передбачена згода учасника Закупівлі наступного змісту: «2. Ми погоджуємося дотримуватися умов цієї тендерної пропозиції протягом ________ днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій». Як можна побачити, дана згода передбачає зазначення кількості днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, протягом яких учасник погоджуємося дотримуватися умов своєї тендерної пропозиції. При цьому умови Закупівлі, зокрема, Тендерної документації, не передбачали обов’язкове заповнення пункту 2 ФОРМИ «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (ЦІНОВА)», викладеної у Додатку 1 до тендерної документації, саме значенням «120», про яке вказано у Висновку. Учасник Процедури закупівлі ФОП Шевцова Світлана Євгенівна подав у складі своєї тендерної пропозиції ФОРМУ «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (ЦІНОВА)» (за вих. №23/11-1 від 17/11/2023), яка у пункті 2 містить значення кількості днів – «60», що не протирічить жодній умові Закупівлі та відповідає вимогам, установленим у Тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Таким чином, за відсутності вказівки у тендерній документації Закупівлі на заповнення пункту 2 ФОРМИ «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (ЦІНОВА)», викладеної у Додатку 1 до Тендерної документації, саме значенням «120», Замовник не мав законних підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Шевцови Світлани Євгенівни згідно абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, на чому наполягає ДАСУ у Висновку. Додатково, 29.02.2024 Замовник через електронну систему закупівель у порядку абзацу першого частини восьмої статті 8 Закону звертався до ДАСУ за роз’ясненнями щодо Висновку, а саме: Просимо роз’яснити, які умови закупівлі (зокрема, тендерної документації) UA-2023-11-14-010209-a передбачали обов’язкове заповнення пункту 2 ФОРМИ «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (ЦІНОВА)», викладеної у Додатку 1 до тендерної документації, саме значенням «120», про яке вказано у Висновку? Просимо роз’яснити, чи мав Замовник обов’язок відхиляти тендерну пропозицію учасника ФОП Шевцови Світлани Євгенівни за відсутності вказівки у тендерній документації закупівлі на заповнення пункту 2 ФОРМИ «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (ЦІНОВА)», викладеної у Додатку 1 до тендерної документації, саме значенням «120»? Чи не вважалось би таке відхилення неправомірним і порушенням прав та охоронюваних законом інтересів цього учасника? На момент складання цього Заперечення Замовник не отримав від ДАСУ відповіді (роз’яснень) на зазначене Звернення від 29.02.2024. Щодо «внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом» У пункті 1 Констатуючої частини Висновку також зазначено, що «в подальшому, Замовником було укладено договір про закупівлю від 30.11.2023 № 30/11 з ФОП Шевцовою Світланою Євгенівною. Пунктом 5.1 даного договору визначено строк поставки товару: до 31.12.2023, та пунктом 10.1 визначено строк дії договору: до 31.12.2023. Додатковою угодою від 27.12.2023 № 1 на підставі підпункту 4 пункту 19 Особливостей внесено зміни до договору від 30.11.2023 № 30/11 та продовжено строк поставки товару та строк дії договору до 31.12.2024. Підпунктом 4 пункту 19 Особливостей визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку, поміж іншого, продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Згідно наданих пояснень Замовника та копій документів, отриманих через електронну систему закупівель 21.02.2024, Замовником 25.12.2023 було отримано листа, яким ФОП Шевцова Світлана Євгенівна повідомляла, що реагенти до аналізаторів, за певним переліком, відсутні на складах завода виробника Siemens Healthcare Diagnostics Inc. в Австрії, і до 20.01.2024 р. виробник буде змінювати програму складського обліку та не буде відпускати товар. Також у листі ФОП Шевцова С.Є повідомляла, що залишок реагентів, які не були відвантажені у грудні 2023 року за Договором про закупівлю № 30/11 від 30.11.2023 року, згідно переліку, буде відвантажено наприкінці 9 початку 11 тижня 2024 року. При цьому, ФОП Шевцова Світлана Євгенівна в своєму листі від 25.12.2023 повідомляла, що забрати реагенти Siemens на складі виробника Siemens у 2023 році можливо було останній раз - 20.11.2023, та станом на 20.11.2023 реагенти до аналізаторів, за певним переліком, відсутні на складах завода виробника. Також, надано лист від виробника Siemens Healthcare Diagnostics Inc., викладеного англійською мовою, без перекладу, датований червнем 2023 року щодо припинення та зняття з виробництва певного переліку продуктів, які не будуть доступні для продажу. Таким чином, станом на момент подання своєї тендерної пропозиції (21.11.2023) певний перелік реагентів Siemens вже був відсутній на складі виробника, та відвантажити його у 2023 році можливості не було, попри це ФОП Шевцова Світлана Євгенівна у складі тендерної пропозиції надала Лист-згоду з умовами проекту договору про закупівлю, у тому числі строком поставки товару – до 31.12.2023. Отже, учасником ФОП Шевцова Світлана Євгенівна не виконано господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, чим не дотримано вимог пункту першого статті 193 Господарського кодексу України, пункту першого статті 526 Цивільного кодексу України, Виходячи з викладеного, укладення додаткової угоди від 27.12.2023 № 1 на продовження строку поставки товару та строк дії договору до 31.12.2024 здійснено Замовником без належного документального підтвердження об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, тощо. Відтак, замовником внесено зміни до істотних умов договору про закупівлю у випадку, не передбаченому законом, чим порушено вимоги пункту 19 Особливостей». Натомість, 30 листопада 2023 року між Замовником і учасником, який визнаний переможцем Процедури закупівлі, Фізичною особою – підприємцем Шевцовою Світланою Євгенівною, укладено Договір про закупівлю №30/11 від 30.11.2023 (далі – «Договір»), за умовами якого: «Постачальник зобов'язується у 2023 році поставити Замовнику товар: ДК 021:2015 – код: 33690000-3 - Лікарські засоби різні (Реагенти для кількісного визначення гемоглобіну A1c (HbA1c) для біологічного аналізатора Dimension (НК 024:2023 52854 Глюкоза/гемоглобін (Hb) IVD (діагностика in vitro), набір, ферментний спектрофотометричний аналіз), Картридж Flex із реагентами для кількісного визначення кальцію (СА Calcium) для біохімічного аналізатора Dimension (НК 024:2023 45789 Кальцій (Ca2 +) IVD (діагностика in vitro), набір, спектрофотометричний аналіз), Картридж Flex із реагентами для кількісного визначення Холестерину (CHOL Cholesterol) для біохімічного аналізатора Dimension (НК 024:2023 53359 Загальний холестерин IVD (діагностика in vitro), набір, ферментний спектрофотометричний аналіз), Картридж Flex із реагентами для кількісного визначення креатиніну (CRE2) для біохімічного аналізатора Dimension (НК 024:2023 53250 Креатинін IVD (діагностика in vitro), набір, ферментний спектрофотометричний аналіз), Картридж Flex із реагентами для кількісного визначення гама-глутамілтрансферази (GGT) для біохімічного аналізатора Dimension (НК 024:2023 53027 Гама- глутамілтрансфераза (ГГТ) IVD (діагностика in vitro), набір, ферментний спектрофотометричний аналіз), Картридж Flex із реагентами для кількісного визначення Ліпідів високої щільності (HDL Cholesterol) для біохімічного аналізатора Dimension (НК 024:2023 53391 Холестерин ліпопротеїнів високої щільності IVD (діагностика in vitro), набір, ферментний спектрофотометричний аналіз), Картридж Flex із реагентами для кількісного визначення Ліпідів низької щільності (LDL Cholesterol) для біохімічного аналізатора Dimension (НК 024:2023 53395 Холестерин ліпопротеїнів низької щільності IVD (діагностика in vitro), набір, ферментний спектрофотометричний аналіз), Картридж Flex із реагентами для кількісного визначення загального білку (ТР) для біохімічного аналізатора Dimension (НК 024:2023 53985 Загальний білок IVD (діагностика in vitro), набір, ферментна спектрофотометрія), Картридж Flex із реагентами для кількісного визначення Тригліцеридів (TRIG) для біохімічного аналізатора Dimension (НК 024:2023 53460 Тригліцериди IVD (діагностика in vitro), набір, ферментний спектрофотометричний аналіз), Картридж Flex із реагентами для кількісного визначення сечовини (BUN Urea Nitrogen) для біохімічного аналізатора Dimension (НК 024:2023 53587 Сечовина (Urea) IVD (діагностика in vitro), набір, ферментний спектрофотометричний аналіз), Картридж Flex із реагентами для кількісного визначення сечової кислоти (URCA) для біохімічного аналізатора Dimension (НК 024:2023 53583 Сечова кислота IVD (діагностика in vitro), набір, ферментний спектрофотометричний аналіз), Картридж Flex із реагентами для кількісного визначення С-реактивного білку (CRP) для біохімічного аналізатора Dimension (НК 024:2023 53706 C-реактивний білок (СРБ) IVD, набір, ферментний спектрофотометричний аналіз), Картридж Flex Із реагентами для кількісного визначення С-реактивного білку в розширеному діапазоні (RCRP) для біохімічного аналізатора Dimension (НК 024:2023 53706 C-реактивний білок (СРБ) IVD, набір, ферментний спектрофотометричний аналіз), Аналіз ADVIA Centaur Феритин (FER) (НК 024:2023 61078 Феритин IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Аналіз ADVIA Centaur для кількісного вимірювання С-пептиду (CpS) (НК 024:2023 54130 С-пептид IVD (діагностика in vitro), набір, хемілюмінесцентний імунологічний аналіз), Аналіз якості ADVIA Centaur Інсулін (IRI) (НК 024:2023 54237 Інсулін IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Аналіз ADVIA Centaur для визначення поверхневого антигену вірусу гепатиту В HBsAGII (HBsll) (НК 024:2023 48301 Вірус гепатиту B, антитіла класу імуноглобулін G (IgG) до ядерного антигену IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Аналіз ADVIA Centaur для визначення антитіл імуноглобулінів G (IgG) до вірусу гепатиту С (aHCV) (НК 024:2023 48360 Вірус гепатиту C, імуноглобулін G (IgG), антитіла IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Аналіз ADVIA Centaur на визначення кортизолу (Cortisol/COR) (НК 024:2023 54125 Загальний кортизол IVD (діагностика in vitro), набір, хемілюмінесцентний імунологічний аналіз), Аналіз ADVIA Centaur CA 125II (НК 024:2023 54588 Раковий антиген 125 (СА125) IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Аналіз ADVIA Centaur для визначення рівнів дегідроепіандростерон-сульфату (DHEAS) (НК 024:2023 54139 Дегідроепіандростерон сульфат (DHEAS) IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Аналіз ADVIA Centaur Enhanced Estradiol (посилений естрадіол (eE2)) (НК 024:2023 60979 Естрадіол IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Аналіз ADVIA Centaur на визначення фолікулостимулюючого Гормону (FSH) (НК 024:2023 54187 Фолікулостимулювальний гормон (ФСГ) IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Аналіз ADVIA Centaur на визначення лютеїнізуючого гормону (LH) (НК 024:2023 54254 Лютеїнізувальний гормон IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Аналіз ADVIA Centaur Прогестерон (PRGE) (НК 024:2023 54322 Прогестерон IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Аналіз ADVIA Centaur Пролактин (PRL) (НК 024:2023 54335 Пролактин IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Аналіз якості ADVIA Centaur на Глобулін, що зв’язує статеві гормони (SHBG) (НК 024:2023 54360 Глобулін, що зв’язує статеві гормони (SHBG) IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Аналіз ADVIA Centaur на визначення загального тестостерону (Testosterone II (TSTII) (НК 024:2023 61077 Загальний тестостерон IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Аналіз якості ADVIA Centaur на Сифіліс (SYPH) (НК 024:2023 59863 Treponema pallidum. загальні антитіла IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Аналіз ADVIA Centaur anti-TPO (антитіла до тиреопероксидази) (НК 024:2023 58729 Тиреопероксидаза, антитіла (анти-ТПО, мікросомальні антитіла) IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Аналіз ADVIA Centaur Вільний трийодтиронін (FT3) (НК 024:2023 54417 Вільний трийодтиронін IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Аналіз ADVIA Centaur T3 (НК 024:2023 58330 Загальний трийодотиронін (ТТ3), IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Аналіз ADVIA Centaur Т4 (НК 024:2023 58322 Загальний тироксин (ТТ4) IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Аналіз ADVIA Centaur на визначення тиреотропіну (TSH) (НК 024:2023 54386 Тиреоїдний гормон (ТТГ) IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Допоміжний реагент очищувач проб 1 Advia Centaur (НК 024:2023 58236 Буферний розчин для промивання IVD (діагностика in vitro), автоматичні/напівавтоматичні системи), Реагенти Кислота/Луг Advia Centaur (НК 024:2023 58793 Реагент для генерації сигналу під час Імунохемілюмінесцентног о аналізу IVD (діагностика in vitro ), набір), Очищувач 1 Advia Centaur (НК 024:2023 58236 Буферний розчин для промивання IVD (діагностика in vitro ), автоматичні/напівавтоматичні системи), Аналіз ADVIA Centaur Вільний тироксин (FT4) (НК 024:2023 54413 Вільний тироксин IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Аналіз ADVIA Centaur для визначення простат-специфічного антигену (PSA) (НК 024:2023 54673 Загальний простатичний специфічний антиген (ПСА) IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Розширений аналіз на ВІЛ 1/0/2 (EHIV) (НК 024:2023 48452 ВІЛ-1/ВІЛ-2, антитіла IVD (діагностика in vitro), набір, імунохемілюмінесцентний аналіз), Набір реагентів для кількісного визначення D-димерів INNOVANCE D-Dimer (НК 024:2023 47345 D-димер IVD (діагностика in vitro), набір, імуноферментний аналіз (ІФА)), Універсальна картка на 10.000 тестів ШОЕ (НК 024:2023 55970 Швидкість осідання еритроцитів (ШОЕ) IVD (діагностика in vitro), набір).), зазначений в Специфікації (Додаток 1), а Постачальник - прийняти і оплатити товари (товари)» (п. 1.1 Договору); «Кількість товарів вказані у специфікації, яка є невід’ємною частиною цього Договору» (п. 1.2 Договору); «Строк поставки товару (товарів): до 31.12.2023 року (включно)» (п. 5.1 Договору); «Цей Договір набирає чинності з дня його підписання і діє до 31.12.2023 року включно» (пункт 10.1 Договору); відповідно до пунктів 11.4 - 11.9 Договору: «істотні умови цього договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених діючим законодавством. Строк дії договору, за взаємною згодою сторін, може бути продовжений відповідно до вимог діючого законодавства, про що укладається додаткова угода. Додатки і доповнення до цього договору є дійсними, якщо вони підписані обома Сторонами на протязі терміну дії даного Договору. Взаємовідносини Сторін, не врегульовані цим договором, регулюються діючим законодавством України. Згідно Цивільного кодексу України, господарського кодексу та Закон України «Про публічні закупівлі» істотними умовами договору є: предмет договору; сума договору, в тому числі ціна за одиницю; строк дії договору та строк поставки товарів/надання послуг; якість та кількість товару/послуг. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону. У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей». Згідно із пунктом 19 Особливостей «істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону; 9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку. У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей». Аналогічне до підпункту 4 пункту 19 Особливостей положення міститься у пункті 4 частини п’ятої статті 41 Закону. На офіційному сайті Міністерства економіки України, яке є Уповноваженим органом з питань закупівель, https://me.gov.ua/ розміщені узагальнені відповіді щодо застосування законодавства у сфері закупівель. Питанню регламентації строку дії договору про закупівлю приділялась увага у листі Мінекономіки за вих. №3323-04/78667-06 від 08.12.2022. Питання внесення змін до істотних умов договору висвітлювалось у листі Мінекономрозвитку України за вих. №3302-06/34307-06 від 27.10.2016. Так, у листі Мінекономіки за вих. №3323-04/78667-06 від 08.12.2022, зокрема, зазначено, що «пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та Особливостей. Згідно зі статтею 180 ГКУ господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. Згідно з статтею 631 ЦКУ строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору. При цьому Законом та Особливостями строк дії договору не регулюється. Таким чином, строк дії договору встановлюється замовником самостійно, з дотриманням бюджетного та господарського законодавства в цілому». У той же час, у листі Мінекономрозвитку України за вих. №3302-06/34307-06 від 27.10.2016 зазначено, що «форма документального підтвердження обставин Законом не визначена, оскільки вона залежить саме від обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг. Тому замовник самостійно визначає форму документального підтвердження таких обставин з дотриманням законодавства. Водночас, ураховуючи вимоги частини першої статті 631 Цивільного кодексу України, згідно з якою строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов’язки відповідно до договору, продовження дії договору про закупівлю можливо у разі, коли строк його дії не закінчився у встановленому чинним законодавством порядку». Таким чином, відповідно до чинного законодавства України Замовник самостійно визначає у договорі про закупівлю як строк дії договору, так і форму документального підтвердження обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг, з дотриманням законодавства. 25 грудня 2023 року від контрагента за Договором, ФОП Шевцови Світлани Євгенівни, Замовник отримав лист повідомлення за Договором №330/11 від 30.11.2023, яким ФОП Шевцова Світлана Євгенівна повідомляла, що у цьому році забрати реагенти Siemens на складі виробника Siemens у Австрії можливо було останній раз 20/11/2023. Перелік реагентів відсутніх на складі у виробника на 20/11/2023 наводився у даному листі у таблиці із семи товарних позицій. У цьому листі також стверджувалось, що залишок реагентів, які не були відвантажені у грудні 2023 року за Договором ФОП Шевцова Світлана Євгенівна зможе відвантажити Замовнику наприкінці 9 початку 11 тижня 2024 року. При цьому усі інші реагенти за договором були поставлені до кінця 2023 року. Враховуючи великий попит у населення на лабораторні дослідження, які можна здійснити завдяки реагентами, що постачаються за Договором, що несуть важливу інформаційну складову для отримання вірного діагнозу для пацієнтів, вищенаведені норми законодавства та роз’яснення Уповноваженого органу з питань закупівель, що дозволяють Замовнику самостійно визначати форму документального підтвердження обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та виконання зобов’язань щодо передання товару, - для можливості отримання Замовником необхідного переліку реагентів Замовником було прийняте рішення укласти Додаткову угоду №1 від 27.12.2023 до Договору на продовження строку дії Договору та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару згідно підпункту 4 пункту 19 Особливостей. Слід відзначити, що зміни до Договору на підставі Додаткової угоди №1 від 27.12.2023 не призвели до збільшення суми, визначеної в Договорі – у повній відповідності до підпункту 4 пункту 19 Особливостей, а сама Додаткова угода №1 від 27.12.2023 була укладена до закінчення строку дії Договору (тобто не пізніше 31.12.2023) – із дотриманням положень статті 631 Цивільного кодексу України. 27 грудня 2023 року Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до Договору на підставі Додаткової угоди №1 від 27.12.2023, як того вимагає абзац одинадцятий пункту 19 Особливостей, та у межах строку, визначеного пунктом 11 частини першої статті 10 Закону. Додатково, 29.02.2024 Замовник через електронну систему закупівель у порядку абзацу першого частини восьмої статті 8 Закону звертався до ДАСУ за роз’ясненнями щодо Висновку, а саме: Просимо роз’яснити, на підставі якої методики або правила Східним офісом Держаудитслужби робиться висновок про неправомірне застосування Замовником підпункту 4 пункту 19 Особливостей при внесенні змін до Договору про закупівлю №30/11 від 30.11.2023 (далі – «Договір») на підставі Додаткової угоди №1 від 27.12.2023 та/або стверджується про неналежне документальне підтвердження об’єктивних обставин, що спричинили продовження строку дії Договору та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару? Просимо роз’яснити, чи містить чинне законодавство України виключний перелік документів, якими підтверджується об’єктивність обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару згідно підпункту 4 пункту 19 Особливостей? Просимо роз’яснити, чи забороняє чинне законодавство України замовникам (уповноваженим особам замовників) самостійно визначати документи, якими підтверджується об’єктивність обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару згідно підпункту 4 пункту 19 Особливостей, та/або встановлювати достатність наданих постачальником за договором про закупівлю документів для підтвердження об’єктивності обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару згідно підпункту 4 пункту 19 Особливостей? Просимо роз’яснити, чи зобов’язує чинне законодавство України замовників (уповноважених осіб замовників) погоджувати форму документального підтвердження об’єктивності обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару згідно підпункту 4 пункту 19 Особливостей, з третіми особами/органами, зокрема, але не виключно, з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, його міжрегіональними територіальними органами? На момент складання цього Заперечення Замовник не отримав від ДАСУ відповіді (роз’яснень) на зазначене Звернення від 29.02.2024. Щодо законності здійснення моніторингу закупівлі За даними електронної системи закупівель, датами прийняття рішення про проведення моніторингу і публікації рішення про проведення моніторингу є 13 лютого 2024 року. Висновок датується 26 лютим 2024 року. Відповідно до абзацу другого частини першої статті 8 Закону «моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії». У Висновку наголошується на безпідставності внесення змін до істотних умов Договору, зокрема, в частині продовження строку його дії. Однак, проведення моніторингу під час дії Договору, пролонгація якого відбулась на підставі Додаткової угоди №1 від 27.12.2023, є беззаперечним підтвердженням законності укладення Додаткової угоди №1 від 27.12.2023. В іншому випадку, ДАСУ не мав повноважень на здійснення моніторингу при недіючому Договорі. Разом з тим, додатково, 29.02.2024 Замовник через електронну систему закупівель у порядку абзацу першого частини восьмої статті 8 Закону звертався до ДАСУ за роз’ясненнями щодо Висновку, а саме: Просимо роз’яснити, чи узгоджується здійснення моніторингу закупівлі UA-2023-11-14-010209-a, починаючи з 13.02.2024, із висновком Східного офісу Держаудитслужби про порушення порядку продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару до 31.12.2024? Чи мав повноваження Східний офіс Держаудитслужби здійснювати моніторинг закупівлі UA-2023-11-14-010209-a у період 2024 року, коли, на думку Східного офісу Держаудитслужби, Додаткова угода №1 від 27.12.2023 ніби укладена з порушенням підпункту 4 пункту 19 Особливостей? Чи правомірність продовження строку дії Договору на підставі Додаткової угоди №1 від 27.12.2023 Східним офісом Держаудитслужби не заперечується? На момент складання цього Заперечення Замовник не отримав від ДАСУ відповіді (роз’яснень) на зазначене Звернення від 29.02.2024. Щодо чіткості та повноти зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель У пункті 3 Констатуючої частини Висновку зазначено, що «Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо припинення договірних відносин, враховуючи норми договору, Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів». Натомість, наведене у Висновку зобов’язання не містить вичерпний перелік заходів щодо припинення договірних відносин, враховуючи норми договору, Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України, які Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області вважає достатніми та повними для виконання зобов’язання, передбаченого пунктом 3 Констатуючої частини Висновку. Таким чином, зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель з боку ДАСУ визначено не чітко та не повно. Додатково, 29.02.2024 Замовник через електронну систему закупівель у порядку абзацу першого частини восьмої статті 8 Закону звертався до ДАСУ за роз’ясненнями щодо Висновку, а саме: Просимо роз’яснити, які саме заходи щодо припинення договірних відносин, враховуючи норми договору, Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України, Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області буде вважати достатніми та повними для виконання зобов’язання, передбаченого пунктом 3 Констатуючої частини Висновку? Просимо навести вичерпний перелік таких заходів. Просимо роз’яснити, якщо ефективність та результативність заходів щодо припинення договірних відносин, враховуючи норми договору, Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України, залежатиме повністю чи частково від контрагента за Договором (постачальника) (наприклад, постачальник не виявить бажання відмовлятись від виконання Договору та припиняти договірні відносини), тоді, яким чином діяти Замовнику, щоб виконати зобов’язання, передбачене пунктом 3 Констатуючої частини Висновку? Чи допускає Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області можливість продовження виконання постачальником зобов’язань щодо передачі товару за Договором у 2024 році, якщо постачальник підтверджує готовність виконувати узяті зобов’язання за Договором у поточній редакції та відмовляється від припинення договірних відносин? На момент складання цього Заперечення Замовник не отримав від ДАСУ відповіді (роз’яснень) на зазначене Звернення від 29.02.2024. Разом з тим, Замовник звертає увагу, що