0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
1 462 000.00 UAH
Замовник
КП "Електричних мереж зовнішнього освітлення "Міськсвітло" Житомирської міської ради
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 19 лют. 17:09
Орган ДФК: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Усунуто
Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Усунуто
Встановлено порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Усунуто
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
Замовник надає відповідь на запит по пунктах 1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик вимог закупівлі здійснено шляхом аналізу ринку закупівель та у відповідності до вимог ДСТУ, ТУ України. Технічні характеристики товару, котрий постачається Замовнику, повинні відповідати технічному регламенту (стандарту та ін.). Товар, що постачається, повинен відповідати екологічним нормам визначеним законодавством України. Очікувану вартість предмета закупівлі визначено за методикою, яка передбачена наказом №275 від 18.02.2020 року Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Керуючись п.1. Р.2 "Етапи визначення очікуваної вартості" наказу №275 від 18.02.2020 року визначення потреби в товарах, роботах, послугах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) було здійснено на підставі аналізу фактичного використання товарів, робіт та послуг для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах. Керуючись п.3. Р.2 "Етапи визначення очікуваної вартості" наказу №275 від 18.02.2020 року використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, а саме в електронній системі закупівель “ПРОЗОРРО“, порталу МІНФІН https://index.minfin.com.ua/markets/fuel/a95/, та інших джерел відкритих даних. Розмір бюджетного призначення затверджений планом закупівель Замовника. Очікувана вартість предмета закупівлі оприлюднена на веб-сайті: https://prozorro.gov.ua. Всі документи, щодо закупівлі UA-2024-01-26-014713-a оприлюднено у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» та «Про електронні документи та електронний документообіг» і знаходяться у вільному доступі в електронній системі. 2. Закупівля UA-2024-01-26-014713-a «Бензин, дизельне паливо, газ скраплений» здійснювалась за процедурою «Відкриті торги з особливостями» передбаченою постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р. абзац 16 пункту 47 Особливостей свідчить, що «Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.». Це цитата. Підкреслюємо, що формулювання положень пункті 5 розділу 3 тендерної документації носить констатаційний характер на основі положень абзацу 16 та 17 пункту 47 Особливостей, а не є вимогою замовника - «Інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, надається в довільній формі». Що в свою чергу повністю відповідає положенням абзацу 17 пункту 47 Особливостей («Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.») особливо в частині «…крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту…» Отже положення «Інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, надається в довільній формі» повністю кореспондує та відповідає положенням абзаців 16 та 17 пункту 47 Особливостей в частинах «…шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції…» та «…крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту…» Положення абзацу 4 пункту 49 Особливостей стосуються не заповнення тендерної документації, а виконання цивільно-правової дії, а саме укладення договору, у встановлені строки. Відповідно до положень абзацу 4 пункту 49 Особливостей «Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.». Рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі було прийнято 08.02.24р. Договір про закупівлю було укладено 20.08.24р. Таким чином положення абзацу 4 пункту 49 Особливостей Замовником виконано повністю. Пункт 44 Особливостей стосується відхилення тендерної пропозиції «44. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли…». У той час як пункт 1 розділу 6 тендерної документації жодним чином не стосується відхилення тендерної пропозиції. Пункт 50 Особливостей відповідає повністю пункту 1 розділу 6 тендерної документації Замовника. Редакція пункту 50 Особливостей – «50. Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.» Редакція 1 розділу 6 тендерної документації Замовника – «Замовник відміняє торги в разі: - відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг; - неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель; - скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг. - якщо здійснення закупівлі стало неможливим унаслідок непереборної сили;» Різниця практично відсутня. Формулювання пункту 1 розділу 6 тендерної документації Замовника жодним чином не спотворює зміст пункту 50 Особливостей та не видозмінює його дію. Пункт 51 Особливостей відповідає повністю пункту 1 розділу 6 тендерної документації Замовника. Редакція пункту 51 Особливостей – «51. Відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі: 1) відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями; 2) неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями. Електронною системою закупівель автоматично протягом одного робочого дня з дати настання підстав для відміни відкритих торгів, визначених цим пунктом, оприлюднюється інформація про відміну відкритих торгів. » Редакція 1 розділу 6 тендерної документації Замовника – « - відхилення всіх тендерних пропозицій згідно із Законом. - подання для участі в них менше однієї тендерної пропозиції; » Різниця практично відсутня. Формулювання пункту 1 розділу 6 тендерної документації Замовника жодним чином не спотворює зміст пункту 51 Особливостей та не видозмінює його дію. Отже, пункти 1 та 2 розділу 6 тендерної документації жодним чином не стосуються відхилення тендерних пропозицій. Підстави відміни замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися у пункті 1 розділу 6 тендерної документації повністю відповідають п. 50 та 51 Особливостей. Твердження про наявність невідповідностей між пунктами 44, 50 та 51 Особливостей та пунктом 1 розділу 6 тендерної документації повністю беспідставне. Електронна адреса посадової особи Замовника міститься наприклад на сторінці закупівлі https://www.dzo.com.ua/tenders/22046088 або в ПРОЗОРРО (скріншот Додаток1 додається). Невиконання цієї вимоги є в принципі технічно неможливим в силу будови та архітектури порталу ПРОЗОРРО або dzo.com.ua. Електронна адреса посадової особи Замовника буде відображена незалежно від бажання Замовника. Тендерна документація Замовника не повинна бути повним дослівним переказом Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710. Втім викладення формальних помилок у пункті 1 розділу 3 тендерної документації фактично відповідає переліку формальних помилок згідно Наказу Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710. І таким чином спотворення результатів торгів з цієї причини є повністю виключеним. Положення підпункту 2 пункту 50 Особливостей стосуються цивільно-правових дій Замовника під час проведення закупівель та укладення договору, які були здійснені з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель (наприклад укладення договору у строки, що перевищують зазначені 15 днів з дати прийняття рішення чи невірний вибір переможця закупівлі), а не редакції формулювань у тендерній документації замовника. Таким чином використання положень підпункту 2 пункту 50 Особливостей в даному випадку є незастосовним. Відповідь на зауваження перераховані у запиті надана. Втім підкреслюємо, - абсолютно очевидно, що навіть гіпотетично вказані зауваження ніяк не могли спотворити результати торгів. У той час як замовник зазнає збитків через неможливість працювати по договору. За результатами торгів була закуплена продукція якісна (така, що перевищує стандарти України, що видно з сертифікатів виробника) за дуже вигідною ціною, особливо як для такої продукції, результати торгів не спотворено, права інших учасників торгів не порушено, в тому числі і з огляду на їх відсутність. Таким чином замовник несе необґрунтовані втрати у зв’язку з моніторингом.
Орган ДФК: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
Замовник надає відповідь на запит по пунктах Номер договору укладеного з ТОВ «БУДТРАНС-С» за № 153/23 від 14.11.2023р. у той час як в довідці про наявність документально підтвердженого досвіду зазначено № 153/253. Довідку у довільній формі про наявність документально підтвердженого досвіду Учасник готує самостійно. Відповідно до переліку формальних помилок згідно Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 в частині пунктів 3 «3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.» та 2 «2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.» дана невідповідність не впливає на ціну тендерної пропозиції та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, при цьому зміст наданого документа відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації. Таким чином дана невідповідність є механічною опискою та формальною помилкою в розумінні Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 і не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції у результаті торгів. Відповідно до пункту 43 Особливостей «Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність (!) у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності (!) інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).». Отже, мова йде про відсутність документа у тендерній документації. Таким чином відповідно до пункту 43 Особливостей підставою для застосування даного пункту є відсутність зазначеного документу, втім Учасник його надав. Таким чином підстави для направлення повідомлення з вимогою про усунення такої невідповідності на основі пункту 43 Особливостей не було. У пункті 1.2. Додатку 1 тендерної документації Замовника чітко зазначено, що є наданням договору у повному обсязі у розумінні тендерної документації Замовника в частині, - «… не менше 2 копій договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору),». В даному переліку тендерної документації Замовника відсутній рахунок-фактура. У той же час Учасник у тендерній пропозиції надав Замовнику видаткові накладні по даному договору. Отже, вимоги тендерної документації Замовника Учасник виконав та підтвердив відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» на основі вимог передбачених пунктом 1 розділу 3 тендерної документації Замовника та пунктом 1.2 Додатку № 1 до тендерної документації Замовника та у повній відповідності до тендерної документації Замовника. Документ під повною назвою сертифікат відповідності державному стандарту України може бути наданий лише на території України. В інших країнах цей документ має іншу назву. Що є логічним, оскільки не може на території іншої країни бути наданий документ під повною назвою сертифікат відповідності державному стандарту України. Замовник у своїй тендерній документації жодним чином не обмежує Учасника у наданні українського сертифікату або іноземного з перекладом на пропоновану продукцію. Замовник не надає жодних переваг місцю походження сертифікатів. Замовник не встановлює у своїй тендерній документації, яким саме стандартам повинен відповідати пропонований учасником товар, українським або іноземним. Замовник прямо передбачає у своїй тендерній документації, що учасник може надати іноземний сертифікат з перекладом. Учасник у своїй тендерній пропозиції надав усі сертифікати до усіх видів палива і забезпечив їх перекладом. Дані сертифікати буде прикладено до цієї відповіді окремо. Просимо звернути увагу, в сертифікатах наданих учасником зазначено, яким стандартам вони відповідають та на базі яких стандартів зроблено виміри, - вони мають серію EN, EN ISO. Таким чином Учасник безперечно довів відповідність стандартам палива, яке він пропонує. Замовник в свою чергу не звужував яким саме стандартам повинен відповідати пропонований учасником товар. Враховуючи, що стандарти EN практично завжди у своїх вимогах перевищують ДСТУ, а також те що більшість показників палива у сертифікатах є кращими від нормативних (які в свою чергу перевищують ДСТУ) можна сказати, що Учасник дану вимогу не просто виконав, а навіть перевиконав. Враховуючи зазначене вище підстав для відхилення пропозиції учасника на основі підпункту 2 пункту 44 Особливостей або направлення йому повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей на основі пункту 43 Особливостей не було. Учасник безперечно виконав передбачені тендерною документацією вимоги в повному обсязі. Підстав для застосування положень підпункту 2 пункту 50 Особливостей немає. Відповідь на зауваження в обох запитах надана. Звертаємо увагу, що всі зауваження в обох запитах навіть теоретично не могли ніяк спотворити результати закупівлі. За результатами торгів Замовник отримує підтверджено високоякісний товар за дуже вигідною ціною. Реальна ціна палива у закупівлі на ринку України при такій самій якості набагато вища. Таким чином збитки пов’язані з зауваженнями у запитах відсутні повністю, а втрати через неможливість працювати по договору для Замовника можуть бути великі.
Замовник надає відповідь на запит по пунктах 1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик вимог закупівлі здійснено шляхом аналізу ринку закупівель та у відповідності до вимог ДСТУ, ТУ України. Технічні характеристики товару, котрий постачається Замовнику, повинні відповідати технічному регламенту (стандарту та ін.). Товар, що постачається, повинен відповідати екологічним нормам визначеним законодавством України. Очікувану вартість предмета закупівлі визначено за методикою, яка передбачена наказом №275 від 18.02.2020 року Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Керуючись п.1. Р.2 "Етапи визначення очікуваної вартості" наказу №275 від 18.02.2020 року визначення потреби в товарах, роботах, послугах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) було здійснено на підставі аналізу фактичного використання товарів, робіт та послуг для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах. Керуючись п.3. Р.2 "Етапи визначення очікуваної вартості" наказу №275 від 18.02.2020 року використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, а саме в електронній системі закупівель “ПРОЗОРРО“, порталу МІНФІН https://index.minfin.com.ua/markets/fuel/a95/, та інших джерел відкритих даних. Розмір бюджетного призначення затверджений планом закупівель Замовника. Очікувана вартість предмета закупівлі оприлюднена на веб-сайті: https://prozorro.gov.ua. Всі документи, щодо закупівлі UA-2024-01-26-014713-a оприлюднено у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» та «Про електронні документи та електронний документообіг» і знаходяться у вільному доступі в електронній системі. 2. Закупівля UA-2024-01-26-014713-a «Бензин, дизельне паливо, газ скраплений» здійснювалась за процедурою «Відкриті торги з особливостями» передбаченою постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р. абзац 16 пункту 47 Особливостей свідчить, що «Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.». Це цитата. Підкреслюємо, що формулювання положень пункті 5 розділу 3 тендерної документації носить констатаційний характер на основі положень абзацу 16 та 17 пункту 47 Особливостей, а не є вимогою замовника - «Інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, надається в довільній формі». Що в свою чергу повністю відповідає положенням абзацу 17 пункту 47 Особливостей («Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.») особливо в частині «…крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту…» Отже положення «Інформація про відсутність підстав, визначених у частинах першій і другій статті 17 Закону, надається в довільній формі» повністю кореспондує та відповідає положенням абзаців 16 та 17 пункту 47 Особливостей в частинах «…шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції…» та «…крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту…» Положення абзацу 4 пункту 49 Особливостей стосуються не заповнення тендерної документації, а виконання цивільно-правової дії, а саме укладення договору, у встановлені строки. Відповідно до положень абзацу 4 пункту 49 Особливостей «Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.». Рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі було прийнято 08.02.24р. Договір про закупівлю було укладено 20.08.24р. Таким чином положення абзацу 4 пункту 49 Особливостей Замовником виконано повністю. Пункт 44 Особливостей стосується відхилення тендерної пропозиції «44. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли…». У той час як пункт 1 розділу 6 тендерної документації жодним чином не стосується відхилення тендерної пропозиції. Пункт 50 Особливостей відповідає повністю пункту 1 розділу 6 тендерної документації Замовника. Редакція пункту 50 Особливостей – «50. Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.» Редакція 1 розділу 6 тендерної документації Замовника – «Замовник відміняє торги в разі: - відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг; - неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель; - скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг. - якщо здійснення закупівлі стало неможливим унаслідок непереборної сили;» Різниця практично відсутня. Формулювання пункту 1 розділу 6 тендерної документації Замовника жодним чином не спотворює зміст пункту 50 Особливостей та не видозмінює його дію. Пункт 51 Особливостей відповідає повністю пункту 1 розділу 6 тендерної документації Замовника. Редакція пункту 51 Особливостей – «51. Відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі: 1) відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями; 2) неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями. Електронною системою закупівель автоматично протягом одного робочого дня з дати настання підстав для відміни відкритих торгів, визначених цим пунктом, оприлюднюється інформація про відміну відкритих торгів. » Редакція 1 розділу 6 тендерної документації Замовника – « - відхилення всіх тендерних пропозицій згідно із Законом. - подання для участі в них менше однієї тендерної пропозиції; » Різниця практично відсутня. Формулювання пункту 1 розділу 6 тендерної документації Замовника жодним чином не спотворює зміст пункту 51 Особливостей та не видозмінює його дію. Отже, пункти 1 та 2 розділу 6 тендерної документації жодним чином не стосуються відхилення тендерних пропозицій. Підстави відміни замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися у пункті 1 розділу 6 тендерної документації повністю відповідають п. 50 та 51 Особливостей. Твердження про наявність невідповідностей між пунктами 44, 50 та 51 Особливостей та пунктом 1 розділу 6 тендерної документації повністю беспідставне. Електронна адреса посадової особи Замовника міститься наприклад на сторінці закупівлі https://www.dzo.com.ua/tenders/22046088 або в ПРОЗОРРО (скріншот Додаток1 додається). Невиконання цієї вимоги є в принципі технічно неможливим в силу будови та архітектури порталу ПРОЗОРРО або dzo.com.ua. Електронна адреса посадової особи Замовника буде відображена незалежно від бажання Замовника. Тендерна документація Замовника не повинна бути повним дослівним переказом Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710. Втім викладення формальних помилок у пункті 1 розділу 3 тендерної документації фактично відповідає переліку формальних помилок згідно Наказу Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710. І таким чином спотворення результатів торгів з цієї причини є повністю виключеним. Положення підпункту 2 пункту 50 Особливостей стосуються цивільно-правових дій Замовника під час проведення закупівель та укладення договору, які були здійснені з порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель (наприклад укладення договору у строки, що перевищують зазначені 15 днів з дати прийняття рішення чи невірний вибір переможця закупівлі), а не редакції формулювань у тендерній документації замовника. Таким чином використання положень підпункту 2 пункту 50 Особливостей в даному випадку є незастосовним. Відповідь на зауваження перераховані у запиті надана. Втім підкреслюємо, - абсолютно очевидно, що навіть гіпотетично вказані зауваження ніяк не могли спотворити результати торгів. У той час як замовник зазнає збитків через неможливість працювати по договору. За результатами торгів була закуплена продукція якісна (така, що перевищує стандарти України, що видно з сертифікатів виробника) за дуже вигідною ціною, особливо як для такої продукції, результати торгів не спотворено, права інших учасників торгів не порушено, в тому числі і з огляду на їх відсутність. Таким чином замовник несе необґрунтовані втрати у зв’язку з моніторингом.
Замовник надає відповідь на запит по пунктах Номер договору укладеного з ТОВ «БУДТРАНС-С» за № 153/23 від 14.11.2023р. у той час як в довідці про наявність документально підтвердженого досвіду зазначено № 153/253. Довідку у довільній формі про наявність документально підтвердженого досвіду Учасник готує самостійно. Відповідно до переліку формальних помилок згідно Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 в частині пунктів 3 «3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.» та 2 «2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.» дана невідповідність не впливає на ціну тендерної пропозиції та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, при цьому зміст наданого документа відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації. Таким чином дана невідповідність є механічною опискою та формальною помилкою в розумінні Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 і не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції у результаті торгів. Відповідно до пункту 43 Особливостей «Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність (!) у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності (!) інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).». Отже, мова йде про відсутність документа у тендерній документації. Таким чином відповідно до пункту 43 Особливостей підставою для застосування даного пункту є відсутність зазначеного документу, втім Учасник його надав. Таким чином підстави для направлення повідомлення з вимогою про усунення такої невідповідності на основі пункту 43 Особливостей не було. У пункті 1.2. Додатку 1 тендерної документації Замовника чітко зазначено, що є наданням договору у повному обсязі у розумінні тендерної документації Замовника в частині, - «… не менше 2 копій договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору),». В даному переліку тендерної документації Замовника відсутній рахунок-фактура. У той же час Учасник у тендерній пропозиції надав Замовнику видаткові накладні по даному договору. Отже, вимоги тендерної документації Замовника Учасник виконав та підтвердив відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» на основі вимог передбачених пунктом 1 розділу 3 тендерної документації Замовника та пунктом 1.2 Додатку № 1 до тендерної документації Замовника та у повній відповідності до тендерної документації Замовника. Документ під повною назвою сертифікат відповідності державному стандарту України може бути наданий лише на території України. В інших країнах цей документ має іншу назву. Що є логічним, оскільки не може на території іншої країни бути наданий документ під повною назвою сертифікат відповідності державному стандарту України. Замовник у своїй тендерній документації жодним чином не обмежує Учасника у наданні українського сертифікату або іноземного з перекладом на пропоновану продукцію. Замовник не надає жодних переваг місцю походження сертифікатів. Замовник не встановлює у своїй тендерній документації, яким саме стандартам повинен відповідати пропонований учасником товар, українським або іноземним. Замовник прямо передбачає у своїй тендерній документації, що учасник може надати іноземний сертифікат з перекладом. Учасник у своїй тендерній пропозиції надав усі сертифікати до усіх видів палива і забезпечив їх перекладом. Дані сертифікати буде прикладено до цієї відповіді окремо. Просимо звернути увагу, в сертифікатах наданих учасником зазначено, яким стандартам вони відповідають та на базі яких стандартів зроблено виміри, - вони мають серію EN, EN ISO. Таким чином Учасник безперечно довів відповідність стандартам палива, яке він пропонує. Замовник в свою чергу не звужував яким саме стандартам повинен відповідати пропонований учасником товар. Враховуючи, що стандарти EN практично завжди у своїх вимогах перевищують ДСТУ, а також те що більшість показників палива у сертифікатах є кращими від нормативних (які в свою чергу перевищують ДСТУ) можна сказати, що Учасник дану вимогу не просто виконав, а навіть перевиконав. Враховуючи зазначене вище підстав для відхилення пропозиції учасника на основі підпункту 2 пункту 44 Особливостей або направлення йому повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей на основі пункту 43 Особливостей не було. Учасник безперечно виконав передбачені тендерною документацією вимоги в повному обсязі. Підстав для застосування положень підпункту 2 пункту 50 Особливостей немає. Відповідь на зауваження в обох запитах надана. Звертаємо увагу, що всі зауваження в обох запитах навіть теоретично не могли ніяк спотворити результати закупівлі. За результатами торгів Замовник отримує підтверджено високоякісний товар за дуже вигідною ціною. Реальна ціна палива у закупівлі на ринку України при такій самій якості набагато вища. Таким чином збитки пов’язані з зауваженнями у запитах відсутні повністю, а втрати через неможливість працювати по договору для Замовника можуть бути великі.
Керуючись ст. 188 Господарського Кодексу України, відповідно до висновків моніторингу публічних закупівель по предмету закупівель «Бензин, дизельне паливо, газ скраплений» (ідентифікатор закупівлі - UA-2024-01-26-014713-a, ID моніторингу - UA-M-2024-02-19-000050) до ПП "Мобілтранс." надано лист щодо підписання додаткової угоди про розірвання договору № 20-02-24 від 20.02.2024р. та саму додаткову угоду. Відповідно до ст. 188 Господарського Кодексу України сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. ПП "Мобілтранс." повідомлене про припинення зобов'язань за зазначеним договором. Наразі лист щодо підписання додаткової угоди про розірвання договору № 20-02-24 від 20.02.2024р. та сама додаткова угода про розірвання договору № 20-02-24 від 20.02.2024р. прийняті та знаходяться на розгляді ПП "Мобілтранс.". Відповідно до п. 3 ст. 188 Господарського Кодексу України сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. Додаткова угода про розірвання договору № 20-02-24 від 20.02.2024р. буде додатково оприлюднена на порталі DZO та в електронній системі PROZORRO після підписання зі сторони ПП "Мобілтранс.".