0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
1 859 040.00 UAH
Замовник
Великобурлуцьке комунальне водопровідно-каналізаційне підприємство "Водоканал"
Контакти та закупівліЗнайдено порушення
Дата: 26 лют. 16:53
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
На Ваш Запит про надання пояснень повідомляємо наступне. 1. Обґрунтування розміру витрат та очікуваної вартості закупівлі здійснено у відповідності до Наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 18.02.2020 року №275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”. Так, згідно з п.1 розділу ІІІ Методики визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося наступним методом - методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку. На момент укладання договору замовником були проведені маркетингові дослідження ринку продуктів нафтоперероблення шляхом аналізу цін постачальників на сайті https://prozorro.gov.ua, а також на інших загальнодоступних сайтах постачальників такого виду продукції. Законодавством України не передбачена обов’язковість зберігання інформації, яка отримана з мережі Інтернет. Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації. Замовником були проведені попередні консультації з потенційними учасниками ринку. Проте, оскільки такі консультації здійснювалися через електронну систему, у Замовника відсутні будь-які документи щодо цих консультацій. На підставі вищезазначеного, Замовник не надає документів (цінові пропозиції, прайс, тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо), оскільки, обов’язковість складання таких документів не передбачена законодавством України. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обумовлені потребами замовника та нормами чинного законодавства та встановлювалися на підставі діючих в Україні ДСТУ, ТУ та інших нормативів та стандартів, України. 2. У файлі під назвою «Договір» на сторінці 7 в межах оприлюднення цього звіту без застосування електронної системи міститься наказ та обґрунтування проведення даної закупівлі. Повторно надаємо для ознайомлення цей документ. 3. Повідомляємо, що договір про закупівлю знаходиться в стані виконання сторонами договірних зобов’язань по цьому договору. У зв’язку з близькими військовими діями на території Великобулрлуцької територіальної громади та постійними обстрілами з боку російської федерації, Замовник не може надати в межах цього моніторингу документів, які є конференційними (у тому числі ті, що містять комерційну таємницю), а саме: рахунки-фактури, видаткові накладні, платіжні доручення, банківські виписки. На сьогодні, у зв’язку з відсутністю технічних можливостей, в межах моніторингу, Замовник не має змоги надавати документи з обмеженим доступом. 4. Оцінка можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, здійснювалася за єдиним критерієм «Ціна» (враховуючи місце поставки, строки поставки та інші умови). 5. Згідно з п.п. 6 п.13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. Так, 02.01.2024 року ФО-П Фунікову В.Є. було направлено запрошення для укладання договору про закупівлю без застосування електронної системи. У цьому запрошенні, учаснику був запропонований проект договору, який є ідентичним до проекту договору, який був оприлюднений в межах відкритих торгів. Тобто, проект договору жодним чином не відрізнявся від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Замовник не порушив п.п.6 п.13 Особливостей. Разом з тим, стороною постачальника були запропоновані певні зміни в проект договору (зміни умов договору, які не є істотними). Тому, Замовник уклав договір про закупівлю з несуттєвими змінами. Ці дії не заборонені законодавством України, а навпаки, передбачені Цивільним кодексом України.
На Ваш Запит про надання пояснень повідомляємо наступне. 1. Обґрунтування розміру витрат та очікуваної вартості закупівлі здійснено у відповідності до Наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 18.02.2020 року №275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”. Так, згідно з п.1 розділу ІІІ Методики визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося наступним методом - методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку. На момент укладання договору замовником були проведені маркетингові дослідження ринку продуктів нафтоперероблення шляхом аналізу цін постачальників на сайті https://prozorro.gov.ua, а також на інших загальнодоступних сайтах постачальників такого виду продукції. Законодавством України не передбачена обов’язковість зберігання інформації, яка отримана з мережі Інтернет. Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації. Замовником були проведені попередні консультації з потенційними учасниками ринку. Проте, оскільки такі консультації здійснювалися через електронну систему, у Замовника відсутні будь-які документи щодо цих консультацій. На підставі вищезазначеного, Замовник не надає документів (цінові пропозиції, прайс, тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо), оскільки, обов’язковість складання таких документів не передбачена законодавством України. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обумовлені потребами замовника та нормами чинного законодавства та встановлювалися на підставі діючих в Україні ДСТУ, ТУ та інших нормативів та стандартів, України. 2. У файлі під назвою «Договір» на сторінці 7 в межах оприлюднення цього звіту без застосування електронної системи міститься наказ та обґрунтування проведення даної закупівлі. Повторно надаємо для ознайомлення цей документ. 3. Повідомляємо, що договір про закупівлю знаходиться в стані виконання сторонами договірних зобов’язань по цьому договору. У зв’язку з близькими військовими діями на території Великобулрлуцької територіальної громади та постійними обстрілами з боку російської федерації, Замовник не може надати в межах цього моніторингу документів, які є конференційними (у тому числі ті, що містять комерційну таємницю), а саме: рахунки-фактури, видаткові накладні, платіжні доручення, банківські виписки. На сьогодні, у зв’язку з відсутністю технічних можливостей, в межах моніторингу, Замовник не має змоги надавати документи з обмеженим доступом. 4. Оцінка можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, здійснювалася за єдиним критерієм «Ціна» (враховуючи місце поставки, строки поставки та інші умови). 5. Згідно з п.п. 6 п.13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. Так, 02.01.2024 року ФО-П Фунікову В.Є. було направлено запрошення для укладання договору про закупівлю без застосування електронної системи. У цьому запрошенні, учаснику був запропонований проект договору, який є ідентичним до проекту договору, який був оприлюднений в межах відкритих торгів. Тобто, проект договору жодним чином не відрізнявся від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Замовник не порушив п.п.6 п.13 Особливостей. Разом з тим, стороною постачальника були запропоновані певні зміни в проект договору (зміни умов договору, які не є істотними). Тому, Замовник уклав договір про закупівлю з несуттєвими змінами. Ці дії не заборонені законодавством України, а навпаки, передбачені Цивільним кодексом України.
На підставі ч. 8 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі-Закон) Великобурлуцьке комунальне водопровідно-каналізаційне підприємство «Водоканал» надає наступні заперечення на висновок ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (надалі - ДЕРЖАУДИТСЛУЖБА) від 18.03.2024 року. У висновку Держаудитслужби зазначено, що в ході моніторингу встановлено, що умови Договору відрізняється від проекту договору, оприлюдненого Замовником по відміненій закупівлі (за номером ID: UA-2023-12-19-008222-a). Замовник не згодний з зауваженнями з наступних причин. Згідно з п.п. 6 п.13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. Так, 02.01.2024 року ФО-П Фунікову В.Є. було направлено запрошення для укладання договору про закупівлю без застосування електронної системи. У цьому запрошенні, учаснику був запропонований проект договору, який є ідентичним до проекту договору, який був оприлюднений в межах відкритих торгів. Тобто, проект договору жодним чином не відрізнявся від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації. Замовник не порушив п.п.6 п.13 Особливостей. Разом з тим, стороною постачальника були запропоновані певні зміни в проект договору (зміни умов договору, які не є істотними). Тому, Замовник уклав договір про закупівлю з несуттєвими змінами. Ці дії не заборонені законодавством України, а навпаки, передбачені Цивільним кодексом України. ДЕРЖАУДИТСЛУЖБА у своєму висновку посилається на «договір про закупівлю», хоча в п.п. 6 п.13 Особливостей йдеться мова про «проект договору про закупівлю». Це є різні поняття. Слід зауважити, що п.п. 6 п.13 Особливостей не встановлено заборони внесення змін до проекту договору перед укладенням договору про закупівлю. Крім цього, законодавством не визначено, що умови проекту договору не можуть відрізнятися від договору про закупівлю. Враховуючи вищевикладене, дії Замовника не суперечать чинному законодавству України. Тому просимо прийняти та врахувати дані обґрунтовані та змістовні заперечення.