0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
4 200 000.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 4 бер. 21:54
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Комунальне підприємство «Сучасне місто» (далі – Замовник) надає пояснення на запит Держаудитслужби України від 06.03.2024 щодо моніторингу (UA-M-2024-03-04-000084) процедури закупівлі послуг з проведення незалежної оцінки майна, унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-02-13-011659-a (далі – Закупівля). 1. З метою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275, зі змінами (далі – Методика), суб’єктам оціночної діяльності були направлені запити цінових пропозицій, а саме: 1) лист від 07.02.2024 № 710/0/967-24 до ФОП Радіонова В.В.; 2) лист від 07.02.2024 № 711/0/967-24 до ТОВ «ЛІК ПРОЕКТ»; 3) лист від 07.02.2024 № 712/0/967-24 до ТОВ «ГИС КОНСАЛТИНГ»; 4) лист від 07.02.2024 № 713/0/967-24 до ФОП Яковенко Є.М.; 5) лист від 07.02.2024 № 714/0/967-24 до ФОП Остащенко К.Ю. На запит цінових пропозицій надійшла така інформація: № з/п Назва суб’єкта оціночної діяльності Номер, дата листа Вартість в розрахунку за 1 об’єкт, грн. 1. ФОП Радіонова В.В. № 05/2024 від 09.02.2024 1 350,00 2. ТОВ «ГИС КОНСАЛТИНГ» № 712/0/967-24 від 07.02.2024 1 500,00 3. ТОВ «ЛІК-ПРОЕКТ» б/н від 12.02.2024 1 450,00 4. ФОП Яковенко Є.М. № 15 від 09.02.2024 1 300,00 (копії листів додаються). Для розрахунку очікуваної вартості за методом порівняння ринкових цін, відповідно до Методики: 1) з масиву цінових даних (щонайменше 3 ціни) виключаємо ціни, які суттєво (на 30 % і більше) відрізняються в меншу/більшу сторону від найближчої наступної/попередньої ціни (такі відсутні); 2) визначаємо очікувану ціну за одиницю (1 об’єкт оцінки), як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К, Цод = (1 350,00 + 1 500,00 + 1 450,00 + 1 300,00) / 4 = 1 400,00 грн. Враховуючи, що прогнозована кількість об’єктів оцінки становить 3000 об’єктів, розрахункова очікувана вартість предмета закупівлі: 3000 * 1 400,00 = 4 200 000,00 грн. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведена в Додатку 1 до тендерної документації, яка оприлюднена замовником разом з оголошенням про проведення процедури Закупівлі в електронній системі закупівель. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі сформовані з урахуванням специфіки та мети послуг. Так, оцінка майна та професійна оціночна діяльність регулюються Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні». Відповідно до ст. 9 зазначеного закону методичне регулювання оцінки майна здійснюється у відповідних нормативно-правових актах з оцінки майна: положеннях (національних стандартах) оцінки майна, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, методиках та інших нормативно-правових актах. Положення (національні стандарти) оцінки майна містять визначення понять, у тому числі поняття ринкової вартості, принципів оцінки, методичних підходів та особливостей проведення оцінки відповідного майна залежно від мети оцінки, вимоги до змісту звіту про оцінку майна тощо. Положення (національні стандарти) оцінки майна є обов'язковими до виконання суб'єктами оціночної діяльності під час проведення ними оцінки майна всіх форм власності та в будь-яких випадках її проведення. Метою послуги, що є предметом Закупівлі, є визначення ринкової вартості окремих елементів благоустрою або їх частин, що знаходяться на балансі замовника, та є комунальною власністю територіальної громади м. Харкова, для передачі у тимчасове користування з метою розміщення тимчасових об`єктів торговельного, побутового, соціально-культурного та іншого призначення. Враховуючи мету послуг, при формуванні інформації про технічні та якісні характеристики послуг Замовник керувався порядком передачі об’єктів оцінки у тимчасове користування, що встановлений Положенням про тимчасове користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного та іншого призначення на території міста Харкова, затвердженим рішенням 13 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 21.06.2017 № 688/17 (зі змінами та доповненнями). Слід зазначити, що пунктом 4.1 додатку до рішення Харківської міської ради від 21.06.2017 № 688/17 встановлено, що 95% чистого прибутку КП «Сучасне місто» підлягає зарахуванню до бюджету міста Харкова, тобто Замовник є бюджетонаповнюючим підприємством. Строки оцінки безпосередньо впливають на строки укладання договорів тимчасового користування окремими елементами благоустрою комунальної власності і, як наслідок, на надходження плати за користування комунальним майном. Враховуючи досить велику прогнозовану орієнтовну кількість об’єктів оцінки, а також важливість забезпечення надходжень до бюджету територіальної громади м. Харкова, Замовник повинен мати можливість оперативно отримувати послугу, що є предметом Закупівлі, належної якості. Таким чином, інформація про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі була сформована на підставі вимог Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», Національного стандарту № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 № 1440, зі змінами, Національного стандарту оцінки № 2 «Оцінка нерухомого майна», затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 28.10.2004 № 1442, зі змінами, Положення про тимчасове користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного та іншого призначення на території міста Харкова, затвердженого рішенням 13 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 21.06.2017 № 688/17, зі змінами та доповненнями, враховуючи важливість своєчасного отримання послуги належної якості, можливі ризики, економічну доцільність та досвід Замовника. 2. Постановою Кабінету Міністрів України від 09.02.2024 № 131 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (далі – постанова № 131) були внесені зміни до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Зазначені зміни набрали чинності 13.02.2024. Основні положення тендерної документації розроблялась до набрання чинності постановою № 131, тендерна документація була затверджена рішенням уповноваженої особи (протокол № 14 від 13.02.2024) та оприлюднена замовником разом з оголошенням про проведення процедури Закупівлі в електронній системі закупівель 13.02.2024. Внаслідок значної завантаженості уповноваженої особи, дійсно, в тендерній документації не були враховані зазначені зміни. При цьому необхідно зазначити наступне. Внесеними змінами перелік країн, на здійснення закупівель у громадян та юридичних осіб яких існує заборона, доповнено Ісламською республікою Іран (при цьому, обмеження не стосується іноземців, що проживають на території України на законних підставах). Слід врахувати, що предметом закупівлі є послуги з проведення незалежної оцінки майна. Правові засади здійснення оцінки майна визначаються Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні». Зокрема, статтею 4 цього Закону встановлено, що практична діяльність з оцінки майна може здійснюватися виключно суб'єктами оціночної діяльності. Відповідно до статті 5 цього Закону суб'єктами оціночної діяльності є суб'єкти господарювання – зареєстровані в установленому законодавством порядку фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, а також юридичні особи незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які здійснюють господарську діяльність, у складі яких працює хоча б один оцінювач, та які отримали сертифікат суб'єкта оціночної діяльності. Водночас, згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» перевірка правоздатності та дієздатності фізичної особи - іноземця або особи без громадянства здійснюється на підставі документа, що встановлює його особу і є підставою для перебування в Україні. Виходячи з вказаних норм законодавства, громадянин Ісламської республіки Іран, що не має законних підстав для перебування на території України, не може мати статус суб’єкта оціночної діяльності і, відповідно, не може бути переможцем процедури Закупівлі, що є предметом моніторингу. Також не має підстав для отримання сертифікату суб’єкта оціночної діяльності юридична особа, утворена та зареєстрована відповідно до законодавства Ісламської Республіки Іран. Крім того, такі юридичні і фізичні особи не брали участь в Закупівлі. Також, в процедурі Закупівлі не брали участь юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Ісламська Республіка Іран, громадянин Ісламської Республіки Іран. Таким чином, дії уповноваженої особи не спричинили ніякої шкоди територіальній громаді, суспільним інтересам, правам та свободам громадян, що охороняються законом, а також не вплинули на результат процедури закупівлі, на об’єктивність і неупередженість ухвалення рішення щодо вибору переможця процедури закупівлі. Також просимо прийняти до уваги, що уповноважена особа Замовника раніше не притягувалась до адміністративної відповідальності за порушення Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отже, виходячи із змісту статті, Замовник на власний розсуд уповноважений включити до тендерної документації інформацію, яку він вважає за потрібне, із дотриманням вимог законодавства України. В даному випадку, жодних порушень не вбачається, оскільки тендерна документація не містить заперечень щодо дії (або певних застережень щодо її дії) Постанови № 131. Тому, зважаючи на той факт, що нормативно-правові акти, прийняті уповноваженими органами в установленому законодавством порядку, є обов’язковими для виконання, то Замовником в жодному разі не заперечувався факт дії Постанови № 131 та застосування її до процедури закупівлі.
Відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Комунальне підприємство «Сучасне місто» (далі – Замовник) надає пояснення на запит Держаудитслужби України від 06.03.2024 щодо моніторингу (UA-M-2024-03-04-000084) процедури закупівлі послуг з проведення незалежної оцінки майна, унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-02-13-011659-a (далі – Закупівля). 1. З метою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275, зі змінами (далі – Методика), суб’єктам оціночної діяльності були направлені запити цінових пропозицій, а саме: 1) лист від 07.02.2024 № 710/0/967-24 до ФОП Радіонова В.В.; 2) лист від 07.02.2024 № 711/0/967-24 до ТОВ «ЛІК ПРОЕКТ»; 3) лист від 07.02.2024 № 712/0/967-24 до ТОВ «ГИС КОНСАЛТИНГ»; 4) лист від 07.02.2024 № 713/0/967-24 до ФОП Яковенко Є.М.; 5) лист від 07.02.2024 № 714/0/967-24 до ФОП Остащенко К.Ю. На запит цінових пропозицій надійшла така інформація: № з/п Назва суб’єкта оціночної діяльності Номер, дата листа Вартість в розрахунку за 1 об’єкт, грн. 1. ФОП Радіонова В.В. № 05/2024 від 09.02.2024 1 350,00 2. ТОВ «ГИС КОНСАЛТИНГ» № 712/0/967-24 від 07.02.2024 1 500,00 3. ТОВ «ЛІК-ПРОЕКТ» б/н від 12.02.2024 1 450,00 4. ФОП Яковенко Є.М. № 15 від 09.02.2024 1 300,00 (копії листів додаються). Для розрахунку очікуваної вартості за методом порівняння ринкових цін, відповідно до Методики: 1) з масиву цінових даних (щонайменше 3 ціни) виключаємо ціни, які суттєво (на 30 % і більше) відрізняються в меншу/більшу сторону від найближчої наступної/попередньої ціни (такі відсутні); 2) визначаємо очікувану ціну за одиницю (1 об’єкт оцінки), як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К, Цод = (1 350,00 + 1 500,00 + 1 450,00 + 1 300,00) / 4 = 1 400,00 грн. Враховуючи, що прогнозована кількість об’єктів оцінки становить 3000 об’єктів, розрахункова очікувана вартість предмета закупівлі: 3000 * 1 400,00 = 4 200 000,00 грн. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведена в Додатку 1 до тендерної документації, яка оприлюднена замовником разом з оголошенням про проведення процедури Закупівлі в електронній системі закупівель. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі сформовані з урахуванням специфіки та мети послуг. Так, оцінка майна та професійна оціночна діяльність регулюються Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні». Відповідно до ст. 9 зазначеного закону методичне регулювання оцінки майна здійснюється у відповідних нормативно-правових актах з оцінки майна: положеннях (національних стандартах) оцінки майна, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, методиках та інших нормативно-правових актах. Положення (національні стандарти) оцінки майна містять визначення понять, у тому числі поняття ринкової вартості, принципів оцінки, методичних підходів та особливостей проведення оцінки відповідного майна залежно від мети оцінки, вимоги до змісту звіту про оцінку майна тощо. Положення (національні стандарти) оцінки майна є обов'язковими до виконання суб'єктами оціночної діяльності під час проведення ними оцінки майна всіх форм власності та в будь-яких випадках її проведення. Метою послуги, що є предметом Закупівлі, є визначення ринкової вартості окремих елементів благоустрою або їх частин, що знаходяться на балансі замовника, та є комунальною власністю територіальної громади м. Харкова, для передачі у тимчасове користування з метою розміщення тимчасових об`єктів торговельного, побутового, соціально-культурного та іншого призначення. Враховуючи мету послуг, при формуванні інформації про технічні та якісні характеристики послуг Замовник керувався порядком передачі об’єктів оцінки у тимчасове користування, що встановлений Положенням про тимчасове користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного та іншого призначення на території міста Харкова, затвердженим рішенням 13 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 21.06.2017 № 688/17 (зі змінами та доповненнями). Слід зазначити, що пунктом 4.1 додатку до рішення Харківської міської ради від 21.06.2017 № 688/17 встановлено, що 95% чистого прибутку КП «Сучасне місто» підлягає зарахуванню до бюджету міста Харкова, тобто Замовник є бюджетонаповнюючим підприємством. Строки оцінки безпосередньо впливають на строки укладання договорів тимчасового користування окремими елементами благоустрою комунальної власності і, як наслідок, на надходження плати за користування комунальним майном. Враховуючи досить велику прогнозовану орієнтовну кількість об’єктів оцінки, а також важливість забезпечення надходжень до бюджету територіальної громади м. Харкова, Замовник повинен мати можливість оперативно отримувати послугу, що є предметом Закупівлі, належної якості. Таким чином, інформація про необхідні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі була сформована на підставі вимог Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», Національного стандарту № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 № 1440, зі змінами, Національного стандарту оцінки № 2 «Оцінка нерухомого майна», затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 28.10.2004 № 1442, зі змінами, Положення про тимчасове користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного та іншого призначення на території міста Харкова, затвердженого рішенням 13 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 21.06.2017 № 688/17, зі змінами та доповненнями, враховуючи важливість своєчасного отримання послуги належної якості, можливі ризики, економічну доцільність та досвід Замовника. 2. Постановою Кабінету Міністрів України від 09.02.2024 № 131 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (далі – постанова № 131) були внесені зміни до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Зазначені зміни набрали чинності 13.02.2024. Основні положення тендерної документації розроблялась до набрання чинності постановою № 131, тендерна документація була затверджена рішенням уповноваженої особи (протокол № 14 від 13.02.2024) та оприлюднена замовником разом з оголошенням про проведення процедури Закупівлі в електронній системі закупівель 13.02.2024. Внаслідок значної завантаженості уповноваженої особи, дійсно, в тендерній документації не були враховані зазначені зміни. При цьому необхідно зазначити наступне. Внесеними змінами перелік країн, на здійснення закупівель у громадян та юридичних осіб яких існує заборона, доповнено Ісламською республікою Іран (при цьому, обмеження не стосується іноземців, що проживають на території України на законних підставах). Слід врахувати, що предметом закупівлі є послуги з проведення незалежної оцінки майна. Правові засади здійснення оцінки майна визначаються Законом України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні». Зокрема, статтею 4 цього Закону встановлено, що практична діяльність з оцінки майна може здійснюватися виключно суб'єктами оціночної діяльності. Відповідно до статті 5 цього Закону суб'єктами оціночної діяльності є суб'єкти господарювання – зареєстровані в установленому законодавством порядку фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, а також юридичні особи незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які здійснюють господарську діяльність, у складі яких працює хоча б один оцінювач, та які отримали сертифікат суб'єкта оціночної діяльності. Водночас, згідно з частиною 7 статті 6 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» перевірка правоздатності та дієздатності фізичної особи - іноземця або особи без громадянства здійснюється на підставі документа, що встановлює його особу і є підставою для перебування в Україні. Виходячи з вказаних норм законодавства, громадянин Ісламської республіки Іран, що не має законних підстав для перебування на території України, не може мати статус суб’єкта оціночної діяльності і, відповідно, не може бути переможцем процедури Закупівлі, що є предметом моніторингу. Також не має підстав для отримання сертифікату суб’єкта оціночної діяльності юридична особа, утворена та зареєстрована відповідно до законодавства Ісламської Республіки Іран. Крім того, такі юридичні і фізичні особи не брали участь в Закупівлі. Також, в процедурі Закупівлі не брали участь юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Ісламська Республіка Іран, громадянин Ісламської Республіки Іран. Таким чином, дії уповноваженої особи не спричинили ніякої шкоди територіальній громаді, суспільним інтересам, правам та свободам громадян, що охороняються законом, а також не вплинули на результат процедури закупівлі, на об’єктивність і неупередженість ухвалення рішення щодо вибору переможця процедури закупівлі. Також просимо прийняти до уваги, що уповноважена особа Замовника раніше не притягувалась до адміністративної відповідальності за порушення Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об’єктом авторського права та/або суміжних прав. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отже, виходячи із змісту статті, Замовник на власний розсуд уповноважений включити до тендерної документації інформацію, яку він вважає за потрібне, із дотриманням вимог законодавства України. В даному випадку, жодних порушень не вбачається, оскільки тендерна документація не містить заперечень щодо дії (або певних застережень щодо її дії) Постанови № 131. Тому, зважаючи на той факт, що нормативно-правові акти, прийняті уповноваженими органами в установленому законодавством порядку, є обов’язковими для виконання, то Замовником в жодному разі не заперечувався факт дії Постанови № 131 та застосування її до процедури закупівлі.
Відповідно до Наказу Північно - східного офісу Держаудитслужби України від 04.03.2024 № 36 «Про початок моніторингу закупівель» відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, відділом контролю у сфері закупівель з (далі – Орган державного фінансового контролю) було проведено моніторинг закупівлі з кодом національного класифікатора України ДК 021:2015:79410000-1: Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління з ідентифікатором закупівлі № UA-2024-02-13-011659-a. За результатом зазначеного моніторингу опубліковано висновок про результати проведення моніторингу від 18.03.2024, відповідно до якого встановлено наявність порушення законодавства: тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону - порушення частини третьої статті 22 Закону, пунктів 2 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості) та, з огляду на встановлене порушення зобов’язав замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Зазначений недолік розглянуто на нараді КП «Сучасне місто» з наданням уповноваженою особою пояснень. За результатами вивчення та аналізу вказаного висновку та наданих пояснень зазначається, що постановою Кабінету Міністрів України від 09.02.2024 № 131 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (далі – постанова № 131) внесені зміни до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178. Зазначена постанова була оприлюднена 13.02.2024. Основні положення тендерної документації розроблялись до набрання чинності постанови № 131, тендерна документація була затверджена рішенням уповноваженої особи (протокол № 14 від 13.02.2024) та оприлюднена замовником разом з оголошенням про проведення процедури Закупівлі в електронній системі закупівель 13.02.2024 – в день набрання чинності змін. Внаслідок значної службової навантаженості при розміщенні оголошення уповноваженою особою не було перевірено набуття чинності вищевказаних змін на поточну дату. Враховуючи, що дії уповноваженої особи не містять всі складові дисциплінарного проступку, не спричинили шкоди комунальному підприємству, територіальній громаді, суспільним інтересам, правам та свободам громадян, що охороняються законом, а також не вплинули на результат процедури закупівлі, об’єктивність і неупередженість ухвалення рішення щодо вибору переможця процедури закупівлі, на нараді підприємства з цього питання у присутності колективу уповноваженій особі керівництвом комунального підприємства зроблено зауваження. Разом з цим, з метою недопущення у подальшому таких випадків уповноваженій особі надано доступ до комп’ютерної програми LIGA360 Юрист (Преміум) для оперативного опрацювання змін та встановлення актуального стану законодавчих актів, необхідних для належної підготовки процедур закупівель.