0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
10 565 625.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 11 бер. 11:25
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.)
ПРИХОВАНО
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ У відповідь на запит Державної аудиторської служби України в рамках моніторингу процедури закупівлі Послуги з гарячого харчування за ДК 021:2015 - 55320000-9 Послуги з організації харчування за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-22-004711-a, надаємо наступну інформацію (додатково у прикріплених файлах): 1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та відповідні документи: аналіз ринку щодо цін, листування з учасниками ринку тощо)? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Обґрунтування розміру бюджетних призначень та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Розмір бюджетних призначень та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено у відповідності до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0275915-20#Text та шляхом аналізу цін на ринку на зазначений вид послуг враховуючи потребу у закупівлі необхідних послуг з організації харчування на відповідний рік. При визначені ціни послуги використовувалися дані з https://prozorro.gov.ua/ в Івано-Франківській області, дані договору про закупівлю укладеного в попередньому році, наказ 01/01-05 від 02.01.2024р. «Про організацію послуги гарячого харчування для учасників освітнього процесу у закладах дошкільної освіти та дошкільник підрозділах закладів загальної середньої освіти з 01.01.2024 року», рішення Городенківської міської ради «Про місцевий бюджет Городенківської територіальної громади на 2024 рік», кошторису на 2024 рік відділу освіти Городенківської міської ради за кодом КЕКВ 2230, вартості одного дня харчування (105,00 грн.), переліку пільгових категорій згідно з наказом 01/01-05 від 02.01.2024р., кількості вихованців на підставі мережі закладів дошкільної освіти та дошкільні групи у закладах загальної середньої освіти Городенківської територіальної громади на 2024р. навчальний рік, затвердженої розпорядженням №122 від 05.09.2023 року «Про затвердження мережі закладів освіти Городенківської міської ради на 2023-2024 навчальні роки», а також з урахуванням потреби відповідно до перспективного меню, погодженого Держпродспоживслужбою та кількості днів харчування (визначено за допомогою розрахунку робочих днів з 01.04.2024 по 31.12.2024р, враховуючи канікули та святкові дні) і становить 10 565 625,00 грн. Розмір бюджетного призначення предмета закупівлі визначено відповідно до бюджету Городенківської міської територіальної громади на 2024 рік. Визначення потреби здійснено на підставі аналізу фактичного наданих аналогічних послуг для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника. При визначенні розміру бюджетних призначень та очікуваної вартості предмета закупівлі враховувалась кількість дітей в закладах замовника, кількість робочих днів, а саме: кількість дітей – 441, заклади дошкільної освіти з сезонним перебуванням дітей – з 15.04 по 15.10.2024р. - 125 робочих днів; заклади дошкільної освіти з круглорічним перебуванням дітей – з 01.04 по 31.12.2024р. – 190 робочих днів; разом - 1950 робочих днів; кількість дітей – 169, заклади загальної середньої освіти з дошкільним підрозділом З 01.04-31.05.2024р., 01.08-31.12. 2024р. – 1500 робочих днів. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника та необхідністю своєчасного забезпечення безперервного харчування вихованців у закладах Замовника та відповідно до норм чинного законодавства України і прописані в тендерній документації цієї процедури закупівлі. При визначенні технічних та якісних характеристик предмета закупівлі враховане перспективне меню попередніх закупівель та поточні потреби закладів Замовника, а також враховане рішення виконавчого комітету Городенківської міської ради №869 від 08.03.2024 року «Про затвердження програми реалізації Стратегії реформування системи шкільного харчування в закладах освіти Городенківської міської ради на 2024-2027 роки. Посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) - https://gorodenka.osv.org.ua/news/1710417286/ 2. Чим керувався Замовник та яким чином здійснено розгляд тендерної пропозиції ФОП Мальон М.М., якщо у Виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Фізична особа-підприємець Мальон Михайло Михайлович та у Витягу з реєстру платників єдиного податку (файл «установчі мальон мм.pdf») у переліку видів економічної діяльності та видів господарської діяльності відповідно, відсутній КВЕД для надання послуг з організації харчування? Замовник при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ (та в цілому при розгляді тендерних пропозицій учасників) керується п. 41 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (зі змінами, далі – Особливості), де зазначено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Також, Замовник керується зокрема і п. 32 частини 1 ст. 1 Закону, де зазначено, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Пунктом 31 ч. 1 ст. 1 Закону зазначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Таким чином, Замовником здійснено розгляд тендерної пропозицій учасника ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ на відповідність усім вимогам та умовам, що зазначені Замовником саме у тендерній документації конкретної процедури закупівлі. Тендерна документація процедури відкритих торгів у порядку визначеному Особливостями щодо закупівлі «послуги з гарячого харчування за ДК 021:2015 - 55320000-9 Послуги з організації харчування» за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-22-004711-a, не містить обмежень щодо застосування учасниками певного виду економічної діяльності та/або видів господарської діяльності, оскільки така вимога може вважатися дискримінацією та може бути визначена такою, що не передбачена чинним законодавством. Тобто, відсутність чи наявність певного КВЕД у Виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та/або у Витягу з реєстру платників єдиного податку не може бути предметом розгляду та врахуванням при розгляді тендерної пропозиції учасника та відповідно не є підставою для відхилення його тендерної пропозицій відповідно до п. 44 Особливостей, не є підставою для застосування п. 43 Особливостей та не є підставою для відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до п. 47 Особливостей. Таким чином, жодних умов, щоб відхилити учасника чи його тендерну пропозицію через наявність та/або відсутність певного КВЕД, законодавство у сфері публічних закупівель та тендерна документація цієї процедури закупівлі не передбачає. Окрім того, відповідно до статті 43 Господарського кодексу України підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, а також перелік видів діяльності, підприємництво в яких забороняється, встановлюються виключно законом. Підприємництво здійснюється на основі, зокрема, вільного вибору підприємцем видів підприємницької діяльності (стаття 44 ГКУ). Однією із засад цивільного законодавства є свобода підприємницької діяльності, яка не заборонена законом (стаття 3 Цивільного Кодексу України). При цьому, законодавчі документи не містять обов’язку здійснювати діяльність виключено за КВЕДами внесеними до ЄДР або до статутних документів підприємства (за виключенням окремих видів діяльності, таких як ліцензована діяльність або діяльність платників ЄП). Таким чином, юридична чи фізична особи, без жодних наслідків, має право здійснювати і ті види діяльності, які не зазначено у ЄДР або її статутних документах. Підтверджується така позиція і п. 3.8 Постанови пленуму Вищого господарського суду №11, в якій, зокрема, зазначається, що сама лише відсутність у статутних документах чи в положеннях, якими регулюється діяльність, зокрема, субʼєктів господарювання, записів щодо можливості здійснення ними певної діяльності та, відповідно, вчинення тих чи інших правочинів не тягне за собою визнання таких правочинів за їх участю недійсними. Також, у розділі 1. Сфера застосування Національного класифікатора Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010 визначено, що код виду діяльності не створює прав чи обовʼязків для підприємств і організацій, не спричинює жодних правових наслідків. Код виду діяльності не обовʼязково достатній критерій для виконання умов, передбачених нормативними актами. Тобто, законодавець прямо не забороняє здійснювати господарську діяльність за відсутності відповідного КВЕД. Таким чином, враховуючи вище наведене, відсутні підстави для відхилення тендерної пропозицій учасника відповідно до п. 44 Особливостей та/або застосування п. 43 Особливостей та/або відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до п. 47 Особливостей. 3. Чим керувався Замовник та яким чином здійснено розгляд тендерної пропозиції ФОП Мальон М.М., якщо на підтвердження наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (пункт 2 таблиці 1 Додатку 1 до ТД), ФОП Мальон М.М. надано довідку від 29.02.2024 (файл «гарантійні листи (2).pdf»), в якій зазначена інформація про наявність 2 (двох) кухарів Худин Г.М. та Яковлеву С.В., тоді як згідно Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД передбачається надання послуг з організації харчування в 13 закладах дошкільної освіти та 10 закладах загальної середньої освіти з дошкільним підрозділом Городенківської територіальної громади? Замовник при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ (та в цілому при розгляді тендерних пропозицій учасників) керується п. 41 Особливостей, де зазначено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей, зокрема Замовник керується п. 31, 32 частини 1 ст. 1 Закону, де зазначено, що: «тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації», «тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель». Таким чином, Замовником здійснено розгляд тендерної пропозицій учасника ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ на відповідність усім вимогам та умовам, що зазначені Замовником саме у тендерній документації конкретної процедури закупівлі. Пунктом 2.1 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації процедури відкритих торгів у порядку визначеному Особливостями щодо закупівлі «послуги з гарячого харчування за ДК 021:2015 - 55320000-9 Послуги з організації харчування» за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-22-004711-a, передбачено подання «Довідки у довільній формі від учасника про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», де відсутня вимога щодо подання інформації про певну кількості необхідних працівників, та/або конкретної їх кількості та/або повного переліку працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та будуть залученні до надання послуг в обʼємі, що зазначений у додатку №2 до тендерної документації. Тобто, вимоги тендерної документації не містять обмежень щодо кількості необхідних для надання послуг працівників учасника, відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Вимогами п. 2.1 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації передбачено лише подання не менше 2 таких працівників, а саме вимога зазначена у множені – «… про наявність працівникІВ відповідної кваліфікації, якІ мають…». Учасник ФОП МАЛЬОНМИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ надав довідку від 29.02.2024 (файл «гарантійні листи (2).pdf»), в якій зазначена інформація про наявність 2 (двох) кухарів Худин Г.М. та Яковлеву С.В., чим виконано вимогу щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (зазначено не менше 2 працівників відповідної кваліфікації, який має необхідні знання та досвід). Таким чином, у зв’язку з виконанням учасником ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ вимог п. 2.1 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації, відсутні підстави для відхилення його тендерної пропозицій відповідно до п. 44 Особливостей та/або застосування п. 43 Особливостей. 3. Чим керувався Замовник та яким чином здійснено розгляд тендерної пропозиції ФОП Мальон М.М., якщо на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (пункт 3 таблиці 1 Додатку 1 до ТД) ФОП Мальон М.М. надано договір про закупівлю послуг за державні кошти від 05.04.2021 №83 (предмет договору ДК 021:2015:55520000-1 Кейтерингові послуги), тоді як предметом закупівлі даної процедури закупівлі є ДК 021:2015 - 55320000-9 Послуги з організації харчування? Замовник при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ (та в цілому при розгляді тендерних пропозицій учасників) керується п. 41 Особливостей, де зазначено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей, зокрема Замовник керується п. 31, 32 частини 1 ст. 1 Закону, де зазначено, що: «тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації», «тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель». Таким чином, Замовником здійснено розгляд тендерної пропозицій учасника ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ на відповідність усім вимогам та умовам, що зазначені Замовником саме у тендерній документації конкретної процедури закупівлі. Пунктом 3.1, 3.2 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації процедури відкритих торгів у порядку визначеному Особливостями щодо закупівлі «послуги з гарячого харчування за ДК 021:2015 - 55320000-9 Послуги з організації харчування» за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-22-004711-a, передбачено подання документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому визначено в цій частині, що «аналогічним за предметом закупівлі договором про закупівлю відповідно до умов цієї тендерної документації є договір, який підтверджує наявність у учасника досвіду щодо надання аналогічних послуг, що є предметом закупівлі». Учасником ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ, на виконання вимог пунктів 3.1, 3.2 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації, надано «Договір _83_ду відгук.pdf», де зазначено що предметом договору є «послуги ДК 021:2025: 55520000-1 – Кейтерингові послуги (55523100-3 – Послуги з організації шкільного харчування»)», та в розділі 3, 6 наданого договору описані детально такі послуги з організації гарячого харчування учнів. Також, в наданому файлі «акти.pdf» зазначено про надання «послуг по харчуванню дітей», до є аналогічними послугами. Також, керуючись п. 42 Особливостей, замовником детально перевірено умови проведеної процедури закупівлі за результатами якої укладено наданий договір про закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-02-008626-b. Таким чином, за сукупністю усіх даних та інформації наданої учасником ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ у відповідності до вимог пунктів 3.1, 3.2 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації, учасником виконано вимогу щодо підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та підтверджено надання аналогічних послуг. Окрім того, межі критерію «аналогічний договір» визначаються виходячи зі специфіки предмету закупівлі, що підтверджується постановою Верховного суду України у справі №826/114/18 від 30.09.2020р., де колегія суддів, досліджуючи матеріали справи та висновки суду апеляційної інстанції, сформулювала свою позицію визначення поняття «аналогічний договір», а саме: закон не містить критеріїв визначення такого поняття як «аналогічний договір», а тому замовник може самостійно визначати спосіб документального підтвердження, в тому числі, й такого критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також може визначати межі відповідності документального підтвердження вказаного критерію поняттю «аналогічний договір» з урахуванням загальних принципів здійснення державних закупівель. У даному випадку межі критерію «аналогічний договір» визначаються, виходячи зі специфіки предмету закупівлі. Також, суть аналогічних договорів, наданих учасником, має відповідати суті предмету закупівлі, що підтверджується постановою третього апеляційний адміністративний суду у справі № 160/9952/21 від 27.01.2022р., де постановлено, що Закон встановлює право замовника вимагати аналогічні, а не ідентичні договори. У свою чергу, «аналогічні» договори не означає «повністю тотожні» (у тому числі з на кодом ДК і назвою по коду ДК) у зв’язку з тим, що в умовах вільної економіки де-факто не можливо знайти повністю тотожний договір, це зумовлюється свободою договору. Таким чином, у зв’язку з виконанням учасником ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ вимог п. 3.1, 3.2 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації, відсутні підстави для відхилення його тендерної пропозицій відповідно до п. 44 Особливостей та/або застосування п. 43 Особливостей. 4. У підпункті 3.2. пункту 3 таблиці 1 Додатку 1 до ТД Замовник зазначив, що: «На підтвердження виконання аналогічного(-их) договору(-ів) про закупівлю надати копії видаткових накладних або актів, які підтверджують виконання наданого договору, а також позитивні відгуки до зазначеного(-их) аналогічного(-их) договору(-ів).». Чим керувався Замовник та яким чином здійснено розгляд тендерної пропозиції ФОП Мальон М.М., якщо на підтвердження вищевказаного ФОП Мальон М.М. надано два акти про надання послуг від 17.12.2021 загальною вартістю 10752,00 грн і 17186,00 грн, тоді як згідно додаткової угоди від 21.12.2021 №1 до договору про закупівлю від 05.04.2021 №83 ціна договору становить 182690,00 грн та згідно додаткової угоди від 30.03.2022 №3 до договору про закупівлю від 05.04.2021 №83 ціна додаткової угоди становить 23057,00 грн? Замовник при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ (та в цілому при розгляді тендерних пропозицій учасників) керується п. 41 Особливостей, де зазначено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей, зокрема Замовник керується п. 31, 32 частини 1 ст. 1 Закону, де зазначено, що: «тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації», «тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель». Таким чином, Замовником здійснено розгляд тендерної пропозицій учасника ФОП МАЛЬОНМИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ на відповідність усім вимогам та умовам, що зазначені Замовником саме у тендерній документації конкретної процедури закупівлі. Пунктом 3.2 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації процедури відкритих торгів у порядку визначеному Особливостями щодо закупівлі «послуги з гарячого харчування за ДК 021:2015 - 55320000-9 Послуги з організації харчування» за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-22-004711-a, передбачено подання «копії видаткових накладних або актів, які підтверджують виконання наданого договору, а також позитивні відгуки до зазначеного(-их) аналогічного(-их) договору(-ів)». Вимогами тендерної документації в цій частині не встановлено вимоги щодо подання усіх копій видаткових накладних або актів, які підтверджують виконання наданого договору та/або копій видаткових накладних або актів, які підтверджують виконання наданого договору на всю суму зазначену в такому договорі. Учасником ФОП МАЛЬОНМИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ, на виконання вимоги п. 3.2 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації, надано файл «акти.pdf», де підтверджено виконання наданого договору двома актами, що є достатнім для встановлення відповідності вимогам тендерної документації та підтвердження виконання аналогічного договору. Окрім того, керуючись п. 42 Особливостей, замовником перевірено виконання наданого аналогічного договору за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-02-008626-b, де є звіт про виконання договору про закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-02-008626-b/print/contract-ongoing/pdf/211b0f0bad1d4d22afd8b2eac01cc9b8. Таким чином, у зв’язку з виконанням учасником ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ вимог п. 3.2 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації, відсутні підстави для відхилення його тендерної пропозицій відповідно до п. 44 Особливостей та/або застосування п. 43 Особливостей. З повагою,
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ У відповідь на запит Державної аудиторської служби України в рамках моніторингу процедури закупівлі Послуги з гарячого харчування за ДК 021:2015 - 55320000-9 Послуги з організації харчування за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-22-004711-a, надаємо наступну інформацію (додатково у прикріплених файлах): 1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та відповідні документи: аналіз ринку щодо цін, листування з учасниками ринку тощо)? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Обґрунтування розміру бюджетних призначень та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Розмір бюджетних призначень та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено у відповідності до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0275915-20#Text та шляхом аналізу цін на ринку на зазначений вид послуг враховуючи потребу у закупівлі необхідних послуг з організації харчування на відповідний рік. При визначені ціни послуги використовувалися дані з https://prozorro.gov.ua/ в Івано-Франківській області, дані договору про закупівлю укладеного в попередньому році, наказ 01/01-05 від 02.01.2024р. «Про організацію послуги гарячого харчування для учасників освітнього процесу у закладах дошкільної освіти та дошкільник підрозділах закладів загальної середньої освіти з 01.01.2024 року», рішення Городенківської міської ради «Про місцевий бюджет Городенківської територіальної громади на 2024 рік», кошторису на 2024 рік відділу освіти Городенківської міської ради за кодом КЕКВ 2230, вартості одного дня харчування (105,00 грн.), переліку пільгових категорій згідно з наказом 01/01-05 від 02.01.2024р., кількості вихованців на підставі мережі закладів дошкільної освіти та дошкільні групи у закладах загальної середньої освіти Городенківської територіальної громади на 2024р. навчальний рік, затвердженої розпорядженням №122 від 05.09.2023 року «Про затвердження мережі закладів освіти Городенківської міської ради на 2023-2024 навчальні роки», а також з урахуванням потреби відповідно до перспективного меню, погодженого Держпродспоживслужбою та кількості днів харчування (визначено за допомогою розрахунку робочих днів з 01.04.2024 по 31.12.2024р, враховуючи канікули та святкові дні) і становить 10 565 625,00 грн. Розмір бюджетного призначення предмета закупівлі визначено відповідно до бюджету Городенківської міської територіальної громади на 2024 рік. Визначення потреби здійснено на підставі аналізу фактичного наданих аналогічних послуг для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника. При визначенні розміру бюджетних призначень та очікуваної вартості предмета закупівлі враховувалась кількість дітей в закладах замовника, кількість робочих днів, а саме: кількість дітей – 441, заклади дошкільної освіти з сезонним перебуванням дітей – з 15.04 по 15.10.2024р. - 125 робочих днів; заклади дошкільної освіти з круглорічним перебуванням дітей – з 01.04 по 31.12.2024р. – 190 робочих днів; разом - 1950 робочих днів; кількість дітей – 169, заклади загальної середньої освіти з дошкільним підрозділом З 01.04-31.05.2024р., 01.08-31.12. 2024р. – 1500 робочих днів. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника та необхідністю своєчасного забезпечення безперервного харчування вихованців у закладах Замовника та відповідно до норм чинного законодавства України і прописані в тендерній документації цієї процедури закупівлі. При визначенні технічних та якісних характеристик предмета закупівлі враховане перспективне меню попередніх закупівель та поточні потреби закладів Замовника, а також враховане рішення виконавчого комітету Городенківської міської ради №869 від 08.03.2024 року «Про затвердження програми реалізації Стратегії реформування системи шкільного харчування в закладах освіти Городенківської міської ради на 2024-2027 роки. Посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) - https://gorodenka.osv.org.ua/news/1710417286/ 2. Чим керувався Замовник та яким чином здійснено розгляд тендерної пропозиції ФОП Мальон М.М., якщо у Виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Фізична особа-підприємець Мальон Михайло Михайлович та у Витягу з реєстру платників єдиного податку (файл «установчі мальон мм.pdf») у переліку видів економічної діяльності та видів господарської діяльності відповідно, відсутній КВЕД для надання послуг з організації харчування? Замовник при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ (та в цілому при розгляді тендерних пропозицій учасників) керується п. 41 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (зі змінами, далі – Особливості), де зазначено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Також, Замовник керується зокрема і п. 32 частини 1 ст. 1 Закону, де зазначено, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Пунктом 31 ч. 1 ст. 1 Закону зазначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Таким чином, Замовником здійснено розгляд тендерної пропозицій учасника ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ на відповідність усім вимогам та умовам, що зазначені Замовником саме у тендерній документації конкретної процедури закупівлі. Тендерна документація процедури відкритих торгів у порядку визначеному Особливостями щодо закупівлі «послуги з гарячого харчування за ДК 021:2015 - 55320000-9 Послуги з організації харчування» за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-22-004711-a, не містить обмежень щодо застосування учасниками певного виду економічної діяльності та/або видів господарської діяльності, оскільки така вимога може вважатися дискримінацією та може бути визначена такою, що не передбачена чинним законодавством. Тобто, відсутність чи наявність певного КВЕД у Виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та/або у Витягу з реєстру платників єдиного податку не може бути предметом розгляду та врахуванням при розгляді тендерної пропозиції учасника та відповідно не є підставою для відхилення його тендерної пропозицій відповідно до п. 44 Особливостей, не є підставою для застосування п. 43 Особливостей та не є підставою для відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до п. 47 Особливостей. Таким чином, жодних умов, щоб відхилити учасника чи його тендерну пропозицію через наявність та/або відсутність певного КВЕД, законодавство у сфері публічних закупівель та тендерна документація цієї процедури закупівлі не передбачає. Окрім того, відповідно до статті 43 Господарського кодексу України підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, а також перелік видів діяльності, підприємництво в яких забороняється, встановлюються виключно законом. Підприємництво здійснюється на основі, зокрема, вільного вибору підприємцем видів підприємницької діяльності (стаття 44 ГКУ). Однією із засад цивільного законодавства є свобода підприємницької діяльності, яка не заборонена законом (стаття 3 Цивільного Кодексу України). При цьому, законодавчі документи не містять обов’язку здійснювати діяльність виключено за КВЕДами внесеними до ЄДР або до статутних документів підприємства (за виключенням окремих видів діяльності, таких як ліцензована діяльність або діяльність платників ЄП). Таким чином, юридична чи фізична особи, без жодних наслідків, має право здійснювати і ті види діяльності, які не зазначено у ЄДР або її статутних документах. Підтверджується така позиція і п. 3.8 Постанови пленуму Вищого господарського суду №11, в якій, зокрема, зазначається, що сама лише відсутність у статутних документах чи в положеннях, якими регулюється діяльність, зокрема, субʼєктів господарювання, записів щодо можливості здійснення ними певної діяльності та, відповідно, вчинення тих чи інших правочинів не тягне за собою визнання таких правочинів за їх участю недійсними. Також, у розділі 1. Сфера застосування Національного класифікатора Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010 визначено, що код виду діяльності не створює прав чи обовʼязків для підприємств і організацій, не спричинює жодних правових наслідків. Код виду діяльності не обовʼязково достатній критерій для виконання умов, передбачених нормативними актами. Тобто, законодавець прямо не забороняє здійснювати господарську діяльність за відсутності відповідного КВЕД. Таким чином, враховуючи вище наведене, відсутні підстави для відхилення тендерної пропозицій учасника відповідно до п. 44 Особливостей та/або застосування п. 43 Особливостей та/або відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до п. 47 Особливостей. 3. Чим керувався Замовник та яким чином здійснено розгляд тендерної пропозиції ФОП Мальон М.М., якщо на підтвердження наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (пункт 2 таблиці 1 Додатку 1 до ТД), ФОП Мальон М.М. надано довідку від 29.02.2024 (файл «гарантійні листи (2).pdf»), в якій зазначена інформація про наявність 2 (двох) кухарів Худин Г.М. та Яковлеву С.В., тоді як згідно Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до ТД передбачається надання послуг з організації харчування в 13 закладах дошкільної освіти та 10 закладах загальної середньої освіти з дошкільним підрозділом Городенківської територіальної громади? Замовник при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ (та в цілому при розгляді тендерних пропозицій учасників) керується п. 41 Особливостей, де зазначено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей, зокрема Замовник керується п. 31, 32 частини 1 ст. 1 Закону, де зазначено, що: «тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації», «тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель». Таким чином, Замовником здійснено розгляд тендерної пропозицій учасника ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ на відповідність усім вимогам та умовам, що зазначені Замовником саме у тендерній документації конкретної процедури закупівлі. Пунктом 2.1 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації процедури відкритих торгів у порядку визначеному Особливостями щодо закупівлі «послуги з гарячого харчування за ДК 021:2015 - 55320000-9 Послуги з організації харчування» за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-22-004711-a, передбачено подання «Довідки у довільній формі від учасника про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», де відсутня вимога щодо подання інформації про певну кількості необхідних працівників, та/або конкретної їх кількості та/або повного переліку працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та будуть залученні до надання послуг в обʼємі, що зазначений у додатку №2 до тендерної документації. Тобто, вимоги тендерної документації не містять обмежень щодо кількості необхідних для надання послуг працівників учасника, відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Вимогами п. 2.1 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації передбачено лише подання не менше 2 таких працівників, а саме вимога зазначена у множені – «… про наявність працівникІВ відповідної кваліфікації, якІ мають…». Учасник ФОП МАЛЬОНМИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ надав довідку від 29.02.2024 (файл «гарантійні листи (2).pdf»), в якій зазначена інформація про наявність 2 (двох) кухарів Худин Г.М. та Яковлеву С.В., чим виконано вимогу щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (зазначено не менше 2 працівників відповідної кваліфікації, який має необхідні знання та досвід). Таким чином, у зв’язку з виконанням учасником ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ вимог п. 2.1 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації, відсутні підстави для відхилення його тендерної пропозицій відповідно до п. 44 Особливостей та/або застосування п. 43 Особливостей. 3. Чим керувався Замовник та яким чином здійснено розгляд тендерної пропозиції ФОП Мальон М.М., якщо на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (пункт 3 таблиці 1 Додатку 1 до ТД) ФОП Мальон М.М. надано договір про закупівлю послуг за державні кошти від 05.04.2021 №83 (предмет договору ДК 021:2015:55520000-1 Кейтерингові послуги), тоді як предметом закупівлі даної процедури закупівлі є ДК 021:2015 - 55320000-9 Послуги з організації харчування? Замовник при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ (та в цілому при розгляді тендерних пропозицій учасників) керується п. 41 Особливостей, де зазначено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей, зокрема Замовник керується п. 31, 32 частини 1 ст. 1 Закону, де зазначено, що: «тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації», «тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель». Таким чином, Замовником здійснено розгляд тендерної пропозицій учасника ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ на відповідність усім вимогам та умовам, що зазначені Замовником саме у тендерній документації конкретної процедури закупівлі. Пунктом 3.1, 3.2 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації процедури відкритих торгів у порядку визначеному Особливостями щодо закупівлі «послуги з гарячого харчування за ДК 021:2015 - 55320000-9 Послуги з організації харчування» за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-22-004711-a, передбачено подання документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому визначено в цій частині, що «аналогічним за предметом закупівлі договором про закупівлю відповідно до умов цієї тендерної документації є договір, який підтверджує наявність у учасника досвіду щодо надання аналогічних послуг, що є предметом закупівлі». Учасником ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ, на виконання вимог пунктів 3.1, 3.2 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації, надано «Договір _83_ду відгук.pdf», де зазначено що предметом договору є «послуги ДК 021:2025: 55520000-1 – Кейтерингові послуги (55523100-3 – Послуги з організації шкільного харчування»)», та в розділі 3, 6 наданого договору описані детально такі послуги з організації гарячого харчування учнів. Також, в наданому файлі «акти.pdf» зазначено про надання «послуг по харчуванню дітей», до є аналогічними послугами. Також, керуючись п. 42 Особливостей, замовником детально перевірено умови проведеної процедури закупівлі за результатами якої укладено наданий договір про закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-02-008626-b. Таким чином, за сукупністю усіх даних та інформації наданої учасником ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ у відповідності до вимог пунктів 3.1, 3.2 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації, учасником виконано вимогу щодо підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та підтверджено надання аналогічних послуг. Окрім того, межі критерію «аналогічний договір» визначаються виходячи зі специфіки предмету закупівлі, що підтверджується постановою Верховного суду України у справі №826/114/18 від 30.09.2020р., де колегія суддів, досліджуючи матеріали справи та висновки суду апеляційної інстанції, сформулювала свою позицію визначення поняття «аналогічний договір», а саме: закон не містить критеріїв визначення такого поняття як «аналогічний договір», а тому замовник може самостійно визначати спосіб документального підтвердження, в тому числі, й такого критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також може визначати межі відповідності документального підтвердження вказаного критерію поняттю «аналогічний договір» з урахуванням загальних принципів здійснення державних закупівель. У даному випадку межі критерію «аналогічний договір» визначаються, виходячи зі специфіки предмету закупівлі. Також, суть аналогічних договорів, наданих учасником, має відповідати суті предмету закупівлі, що підтверджується постановою третього апеляційний адміністративний суду у справі № 160/9952/21 від 27.01.2022р., де постановлено, що Закон встановлює право замовника вимагати аналогічні, а не ідентичні договори. У свою чергу, «аналогічні» договори не означає «повністю тотожні» (у тому числі з на кодом ДК і назвою по коду ДК) у зв’язку з тим, що в умовах вільної економіки де-факто не можливо знайти повністю тотожний договір, це зумовлюється свободою договору. Таким чином, у зв’язку з виконанням учасником ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ вимог п. 3.1, 3.2 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації, відсутні підстави для відхилення його тендерної пропозицій відповідно до п. 44 Особливостей та/або застосування п. 43 Особливостей. 4. У підпункті 3.2. пункту 3 таблиці 1 Додатку 1 до ТД Замовник зазначив, що: «На підтвердження виконання аналогічного(-их) договору(-ів) про закупівлю надати копії видаткових накладних або актів, які підтверджують виконання наданого договору, а також позитивні відгуки до зазначеного(-их) аналогічного(-их) договору(-ів).». Чим керувався Замовник та яким чином здійснено розгляд тендерної пропозиції ФОП Мальон М.М., якщо на підтвердження вищевказаного ФОП Мальон М.М. надано два акти про надання послуг від 17.12.2021 загальною вартістю 10752,00 грн і 17186,00 грн, тоді як згідно додаткової угоди від 21.12.2021 №1 до договору про закупівлю від 05.04.2021 №83 ціна договору становить 182690,00 грн та згідно додаткової угоди від 30.03.2022 №3 до договору про закупівлю від 05.04.2021 №83 ціна додаткової угоди становить 23057,00 грн? Замовник при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ (та в цілому при розгляді тендерних пропозицій учасників) керується п. 41 Особливостей, де зазначено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей, зокрема Замовник керується п. 31, 32 частини 1 ст. 1 Закону, де зазначено, що: «тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації», «тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель». Таким чином, Замовником здійснено розгляд тендерної пропозицій учасника ФОП МАЛЬОНМИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ на відповідність усім вимогам та умовам, що зазначені Замовником саме у тендерній документації конкретної процедури закупівлі. Пунктом 3.2 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації процедури відкритих торгів у порядку визначеному Особливостями щодо закупівлі «послуги з гарячого харчування за ДК 021:2015 - 55320000-9 Послуги з організації харчування» за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-22-004711-a, передбачено подання «копії видаткових накладних або актів, які підтверджують виконання наданого договору, а також позитивні відгуки до зазначеного(-их) аналогічного(-их) договору(-ів)». Вимогами тендерної документації в цій частині не встановлено вимоги щодо подання усіх копій видаткових накладних або актів, які підтверджують виконання наданого договору та/або копій видаткових накладних або актів, які підтверджують виконання наданого договору на всю суму зазначену в такому договорі. Учасником ФОП МАЛЬОНМИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ, на виконання вимоги п. 3.2 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації, надано файл «акти.pdf», де підтверджено виконання наданого договору двома актами, що є достатнім для встановлення відповідності вимогам тендерної документації та підтвердження виконання аналогічного договору. Окрім того, керуючись п. 42 Особливостей, замовником перевірено виконання наданого аналогічного договору за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-02-008626-b, де є звіт про виконання договору про закупівлю https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-03-02-008626-b/print/contract-ongoing/pdf/211b0f0bad1d4d22afd8b2eac01cc9b8. Таким чином, у зв’язку з виконанням учасником ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ вимог п. 3.2 таблиці 1 додатку №1 до тендерної документації, відсутні підстави для відхилення його тендерної пропозицій відповідно до п. 44 Особливостей та/або застосування п. 43 Особливостей. З повагою,
Рішення уповноваженої особи №84 від 05.03.2024р. про визначення переможця торгів ФОП МАЛЬОН МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ 2620715057 щодо закупівлі послуг з гарячого харчування за ДК 021:2015 - 55320000-9 Послуги з організації харчування, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-02-22-004711-a скасовано та відповідну інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель (додається).