0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
2 614 000.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 8 квіт. 16:55
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.)
ПРИХОВАНО
АТ «Одесаобленерго» проведено процедуру закупівлі UA-2019-03-12-002293-a «БЕНЗИН А-92, А-95, ДИЗЕЛЬНЕ ПАЛИВО ДЛЯ ПІДРОЗДІЛІВ АТ «ОДЕСАОБЛЕНЕРГО» виключно відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до частини першої статті 28 Закону: «Оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону» При цьому вибір критеріїв оцінки можливий з двох варіантів в залежності від фактичної складності предмета закупівлі та умов його придбання і експлуатації (використання), а саме: «1) у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, - лише найнижча ціна. 2) у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт), - ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема, такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, експлуатаційні витрати, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів.» Водночас Закон не містить визначення поняття "закупівля, яка має складний або спеціалізований характер". Тому віднесення предмета закупівлі до такої, яка має складний або спеціалізований характер, здійснюється Замовником самостійно у кожному конкретному випадку, керуючись обставинами і умовами такої закупівлі та виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Таким чином Замовником в рамках Закону було визначено процедуру закупівлі як таку, що має складний або спеціалізований характер. Дане рішення обґрунтовано насамперед тим, що підприємство Замовника відноситься до класу стратегічних та своєю діяльністю проводить безперебійне забезпечення електричною енергією в тому числі установ: тепло-, водопостачання, лікарні, дитячі садки, школи і т.д. та повинно усувати аварійні ситуації в мережах у чітко визначені терміни. Разом з тим предмет закупівлі, без якого діяльність підприємства не є можливою, не може постачатися учасником в конкретний підрозділ Замовника в терміни та об’ємах необхідних для його поточної діяльності, враховуючи специфічність зберігання та транспортування предмету закупівлі, що викликає понесення додаткових експлуатаційних витрат Замовником, які пов’язані з обмеженими часовими ресурсами та необхідністю здійснення щоденної заправки транспорту. Враховуючи вищевикладене вартість предмета закупівлі напряму залежить від експлуатаційних витрат замовника, що будуть понесені при доланні відстані від підрозділів Замовника до АЗС. Замовником за процедурою закупівлі встановлено наступні критерії оцінки – ціна, та критерій оцінки, який прямо впливає на експлуатаційні витрати Замовника – відстань від підрозділу Замовника до АЗС. При цьому зазначаємо, що відповідно до закону та тендерної документації Замовника питома вага цінового критерію не нижча ніж 70 відсотків. Оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених Замовником у тендерній документації та шляхом застосування електронного аукціону. Оцінка пропозиції здійснюється на основі наступних критеріїв: 1. Ціна – 70 балів. 2. Неціновий критерій – 30 балів. Інші критерії не застосовуються. Оцінка проводиться згідно з наступною методикою. Методика оцінки 1. Кількість балів за критерієм "Ціна" визначається наступним чином. Пропозиції, значення критерію "Ціна" у якої є найвигіднішим (найменшим), присвоюється максимально можлива кількість балів. Кількість балів для решти пропозицій з визначається за формулою: Б1обчисл = Цmin / Цобчисл * 70, де Б1обчисл = обчислювана кількість балів; Цmin - найнижче значення за критерієм "Ціна"; Цобчисл - значення поточного критерію тендерних пропозиції торгів, кількість балів для якого обчислюється; 70 - максимально можлива кількість балів за критерієм "Ціна". 2. Неціновий критерій: 30 - максимально можлива кількість балів за критерієм "відстань". - Відстань шляху від АЗС до РЕМ - від 0 км. – до 10 км. - 30 балів - Відстань шляху від АЗС до РЕМ - від 10 км. – до 20 км. - 20 балів - Відстань шляху від АЗС до РЕМ - від 20 км. – до 25 км. - 0 балів У вкладенні (додаток до відповіді) приведений розрахунок вартості палива в залежності від відстані між підрозділом замовника та АЗС. Замовником у даному прикладі обґрунтовано та доведено, що відстань від підрозділу для здійснення заправки є складовою ціни предмета закупівлі, від якої залежать експлуатаційні витрати Замовника з витрачанням таких ресурсів, як час і кошти, які впливають в цілому на його поточну діяльність та ефективність роботи. Тому для Замовника найбільш економічно обґрунтованою, буде пропозиція учасника, яка оцінюватиметься не лише за ціною, але і за умови, що транспорт Замовника не долатиме щодня значну відстань з метою здійснення заправки. Якщо відстань становитиме більше вказаної межі, Замовник щодня нестиме додаткові грошові та часові витрати на дорогу, що нівелюватиме користь від нижчої ціни тендерної пропозиції учасника протягом періоду дії договору. При цьому витрати часу в даному випадку мають особливу соціальну складову, так як Замовник повинен безперебійно забезпечувати електричною енергією населення та підприємства. Отже Замовником АТ «Одесаобленерго» закупівлю проведено виключно в рамках Закону «Про публічні закупівлі».
АТ «Одесаобленерго» проведено процедуру закупівлі UA-2019-03-12-002293-a «БЕНЗИН А-92, А-95, ДИЗЕЛЬНЕ ПАЛИВО ДЛЯ ПІДРОЗДІЛІВ АТ «ОДЕСАОБЛЕНЕРГО» виключно відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі». Відповідно до частини першої статті 28 Закону: «Оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону» При цьому вибір критеріїв оцінки можливий з двох варіантів в залежності від фактичної складності предмета закупівлі та умов його придбання і експлуатації (використання), а саме: «1) у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, - лише найнижча ціна. 2) у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер (у тому числі консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт), - ціна разом з іншими критеріями оцінки, зокрема, такими як: умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, експлуатаційні витрати, передача технології та підготовка управлінських, наукових і виробничих кадрів.» Водночас Закон не містить визначення поняття "закупівля, яка має складний або спеціалізований характер". Тому віднесення предмета закупівлі до такої, яка має складний або спеціалізований характер, здійснюється Замовником самостійно у кожному конкретному випадку, керуючись обставинами і умовами такої закупівлі та виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Таким чином Замовником в рамках Закону було визначено процедуру закупівлі як таку, що має складний або спеціалізований характер. Дане рішення обґрунтовано насамперед тим, що підприємство Замовника відноситься до класу стратегічних та своєю діяльністю проводить безперебійне забезпечення електричною енергією в тому числі установ: тепло-, водопостачання, лікарні, дитячі садки, школи і т.д. та повинно усувати аварійні ситуації в мережах у чітко визначені терміни. Разом з тим предмет закупівлі, без якого діяльність підприємства не є можливою, не може постачатися учасником в конкретний підрозділ Замовника в терміни та об’ємах необхідних для його поточної діяльності, враховуючи специфічність зберігання та транспортування предмету закупівлі, що викликає понесення додаткових експлуатаційних витрат Замовником, які пов’язані з обмеженими часовими ресурсами та необхідністю здійснення щоденної заправки транспорту. Враховуючи вищевикладене вартість предмета закупівлі напряму залежить від експлуатаційних витрат замовника, що будуть понесені при доланні відстані від підрозділів Замовника до АЗС. Замовником за процедурою закупівлі встановлено наступні критерії оцінки – ціна, та критерій оцінки, який прямо впливає на експлуатаційні витрати Замовника – відстань від підрозділу Замовника до АЗС. При цьому зазначаємо, що відповідно до закону та тендерної документації Замовника питома вага цінового критерію не нижча ніж 70 відсотків. Оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених Замовником у тендерній документації та шляхом застосування електронного аукціону. Оцінка пропозиції здійснюється на основі наступних критеріїв: 1. Ціна – 70 балів. 2. Неціновий критерій – 30 балів. Інші критерії не застосовуються. Оцінка проводиться згідно з наступною методикою. Методика оцінки 1. Кількість балів за критерієм "Ціна" визначається наступним чином. Пропозиції, значення критерію "Ціна" у якої є найвигіднішим (найменшим), присвоюється максимально можлива кількість балів. Кількість балів для решти пропозицій з визначається за формулою: Б1обчисл = Цmin / Цобчисл * 70, де Б1обчисл = обчислювана кількість балів; Цmin - найнижче значення за критерієм "Ціна"; Цобчисл - значення поточного критерію тендерних пропозиції торгів, кількість балів для якого обчислюється; 70 - максимально можлива кількість балів за критерієм "Ціна". 2. Неціновий критерій: 30 - максимально можлива кількість балів за критерієм "відстань". - Відстань шляху від АЗС до РЕМ - від 0 км. – до 10 км. - 30 балів - Відстань шляху від АЗС до РЕМ - від 10 км. – до 20 км. - 20 балів - Відстань шляху від АЗС до РЕМ - від 20 км. – до 25 км. - 0 балів У вкладенні (додаток до відповіді) приведений розрахунок вартості палива в залежності від відстані між підрозділом замовника та АЗС. Замовником у даному прикладі обґрунтовано та доведено, що відстань від підрозділу для здійснення заправки є складовою ціни предмета закупівлі, від якої залежать експлуатаційні витрати Замовника з витрачанням таких ресурсів, як час і кошти, які впливають в цілому на його поточну діяльність та ефективність роботи. Тому для Замовника найбільш економічно обґрунтованою, буде пропозиція учасника, яка оцінюватиметься не лише за ціною, але і за умови, що транспорт Замовника не долатиме щодня значну відстань з метою здійснення заправки. Якщо відстань становитиме більше вказаної межі, Замовник щодня нестиме додаткові грошові та часові витрати на дорогу, що нівелюватиме користь від нижчої ціни тендерної пропозиції учасника протягом періоду дії договору. При цьому витрати часу в даному випадку мають особливу соціальну складову, так як Замовник повинен безперебійно забезпечувати електричною енергією населення та підприємства. Отже Замовником АТ «Одесаобленерго» закупівлю проведено виключно в рамках Закону «Про публічні закупівлі».
За результатом проведеного моніторингу закупівлі UA-2019-03-12-002293-a Південним офісом Держаудитслужби опубліковано висновок в якому зазначено, що Замовником у тендерній документації на закупівлю бензину встановлені такі критерії оцінки, як «ціна» та «відстань». Тоді як бензин є товаром, який виробляється не за окремо розробленою специфікацією, та для якого існує постійно діючий ринок і повинен застосовуватись єдиний критерій «ціна». Як наслідок, органом державного фінансового контролю зроблено висновок, що Замовник порушив норми частини 1 статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі». За результатом виявленого нібито порушення орган контролю визначено наступне зобов’язання «Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.» АТ «Одесаобленерго» зазначає, що частиною 7 ст. 71 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що у висновку обов’язково зазначаються: 4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу закупівлі; 5) зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Крім того, у висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю необхідною для більш детального опису результатів моніторингу закупівлі. У той же час частиною 8 вказаної статті передбачено, що Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку. Керуючись вказаним правом АТ «Одесаобленерго» просить роз’яснити зміст висновку в частині не віднесення предмета закупівлі UA-2019-03-12-002293-a до «закупівля, яка має складний або спеціалізований характер», з урахуванням листа роз’яснення Міністерство економічного розвитку і торгівлі України від 08.10.2018 № 3304-04/44053-06, в якому, між іншим, вказано, що Закон України «Про публічні закупівлі» не містить визначення поняття "закупівля, яка має складний або спеціалізований характер". Тому віднесення предмета закупівлі до такої, яка має складний або спеціалізований характер, здійснюється замовником самостійно у кожному конкретному випадку, керуючись обставинами і умовами такої закупівлі та виходячи зі специфіки предмета закупівлі. Крім того, АТ «Одесаобленерго» просить роз’яснити зміст зобов’язання, визначеного у висновку, з огляду на те, що зі змісту самого зобов’язання не вбачається можливим встановити, які саме дії необхідно здійснити Замовнику для усунення нібито виявленого порушення.
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.)
Південний офіс Держаудитслужби розглянув звернення акціонерного товариства «Одесаобленерго» (далі – Замовник) щодо роз’яснень змісту висновку про результати моніторингу «Бензин А-92, А-95, дизельне паливо для підрозділів АТ «Одесаобленерго» (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти)» та повідомляє наступне. Відповідно до статті 28 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), разом з ціновим критерієм оцінки замовники можуть встановлювати інші критерії оцінки, але у разі здійснення закупівлі, яка має складний або спеціалізований характер. Бензин, який закуповується Замовником, є товаром, для якого є постійно діючий ринок і цей вид товару не має складний або спеціалізований характер, не виробляється за окремо розробленою специфікацією та є готовим до вжитку (використання). Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Правові основи діяльності органів державного фінансового контролю, визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Положенням про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 № 23 та статтею 113 Бюджетного кодексу України, не надають повноважень Південному офісу Держаудитслужби визначати шляхи (спосіб) усунення встановлених порушень. Крім того, відповідно до частини восьмої статті 71 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням лише змісту висновку та його зобов’язань, визначених у ньому, а не способів його виконання.
Орган ДФК: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Одеська обл.)
ПРИХОВАНО
Заперечення до висновку складеного за результатами моніторингу закупівлі.