0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
2 313 000.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 15 квіт. 20:27
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Усунуто
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
У межах проведення моніторингу закупівлі «Бензин А-95, дизельне паливо ДК 021:2015 09130000-9 – Нафта і дистиляти" Кегичівським комунальним підприємством "Кегичівка - Сервіс плюс" (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-03-14-009940-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надаємо наступні пояснення: Щодо питання 1 Згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коливідмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. Так, 29.02.2024 Замовником було оголошено відкриті торги у порядку визначеному Особливостями на закупівлю Бензин А-95, дизельне паливо ДК 021:2015 09130000 - 9 Нафта і дистиляти за № UA-2024-02-29-008195-a, які були відмінені через неподання жодної тендерної пропозиції, що підтверджується Оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2024-02-29-008195-a та звітом про результати проведення процедури закупівлі № UA-2024-02-29-008195-a, що додаються. Враховуючи викладене вище та з метою задоволення потреби на 2024 рік у товарі за предметом закупівлі Бензин А-95, дизельне паливо ДК 021:2015 09130000 - 9 Нафта і дистиляти необхідно здійснити закупівлю без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу для закупівлі товару шляхом укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель. Щодо питання 2 Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затверджена примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18.02.2020 № 275, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: 1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо; 2) отримання комерційних (цінових) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників; 3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют). Відповідно до вказаної методики, при визначені очікуваної вартості предмету закупівлі товарів, робіт та послуг використовується один із методів формування очікуваної вартості предмету закупівлі та проведення моніторингу цін для подальшого укладення договорів. Очікувана вартість предмета закупівлі сформована на підставі аналізу сучасного ринку через мережу Інтернет та визначена методом моніторингу ринкових цін на основі комерційних пропозицій. На сайті Мінфін (за посиланнямhttps://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/reg/harkovskaya/2024-02/) встановлено середньоринкову ціну на пальне в Харківській області за лютий 2024 року (витяг з сайту додається до пояснень). До ціни товару входять: вартість товару, доставка, податки, збори, інші обов'язкові платежі, які учасник сплачує або повинен сплатити відповідно до законодавства. Згідно з «ПРИМІРНОЮ МЕТОДИКОЮ визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженою Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 очікувану вартість предмета закупівлі (Товару) необхідно визначити за методом порівняння ринкових цін. Зокрема, визначити орієнтовну ціну за 1 одиницю Товару, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних. Відповідно, з урахуванням кошторисних призначень, очікувана вартість предмета закупівлі становить 2 313 000,00 грн. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: 1. Бензин А-95: 1560 л за бюджетні кошти, 2602 л за власні кошти, всього 4162 л. Дизельне паливо: 11700 л за бюджетні кошти, 30398 л за власні кошти, всього 42098 л. 2. Послуги, які обов’язково надає учасник та включає в ціну товару: - доставка товару до місця, передбаченого цією документацією; - проведення лабораторних випробувань та експертних досліджень у випадку поставки неякісного товару. 3. Загальні умови поставки товарів: - Переможець забезпечує суворе дотримання правил прийому сировини, наявність сертифікатів відповідності (якості) та термінів придатності нафтопродуктів. - Товар постачається учасником-переможцем протягом 2024 року за додатково погодженими партіями на підставі паливних талонів (карток). - Право на отримання товарів передбачених даною документацією виникає на підставі талонів, скреч-карток. - Талон на паливо виготовлений на паперовому носії; глянцевому паперовому носії, заламінованого плівкою; пластиковому носії. Містить вказівку на вид (марку) Товару та номінал і строк дії картки. На картку нанесено штрих - код, голографічне зображення та інші ступені захисту. Номінал талонів, скреч-карток 10, 20 л. незалежно від виду пального. - Переможець, що передає (реалізує) паливні картки повинен бути власником товару (палива, що є предметом закупівлі). - Учасник повинен передати (поставити) Замовнику товари, передбачені цією документацією, якість яких відповідає умовам ДСТУ (ГОСТ, ТУ). 4. Поставка здійснюється згідно потреб Замовника за адресою та місцезнаходженням АЗС у межах смт. Кегичівка, Харківської області. Учасник має підтвердити знаходження не менше однієї власної або партнерської АЗС в смт Кегичівка, Харківська обл. 5. Якість товару має відповідати вимогам документації та діючим в Україні нормам, щодо якості зазначених у цій документації товарів. 6. Приймання Товару за кількістю і якістю здійснюється представником замовника. Щодо питання 3 П. 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), визначено, що головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Замовником було проведено закупівлю без використання електронної системи: «Бензин А-95, дизельне паливо ДК 021:2015 09130000-9 – Нафта і дистиляти", яка в розумінні вимог Закону не являється конкурентною закупівлею чи закупівлею за результатами переговорної процедури закупівель А змінами до Постанови № 710 передбачено обов’язок замовників підготувати обґрунтування кожної закупівлі, але обов’язок щодо оприлюднення відповідного обґрунтування стосується лише процедур закупівель (відкритих торгів, відкритих торгів з публікацією англійською мовою, торгів з обмеженою участю, конкурентного діалогу та переговорної процедури закупівлі). Тобто замовник має підготувати обґрунтування закупівлі та зберігати його у себе. Щодо питання 4 Оцінку потенційного виконавця робіт здійснено за критерієм ЦІНА та за принципом максимальної економії коштів. Крім цього, АЗС ТОВ "Кегичівський ринок" (код ЄДРПОУ 24672046) знаходяться найближче до місця розташування Замовника 5 км. Інша найближча АЗС до Замовника розташована на відстані близько 40 км (витяг з сайту https://www.google.com/maps/search/%D0%90%D0%97%D0%A1/@49.3349354,35.5465869,11z?entry=ttu додаються до пояснень). Оскільки, для економії бюджетних коштів, недоцільно заправляти техніку Замовника на більшій відстані розташування АЗС, Замовником прийнято рішення про заключення договору саме з ТОВ "Кегичівський ринок". Також і ціна товару запропонована ТОВ "Кегичівський ринок" є максимально економічно вигідною. Щодо питання 5 Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування та підстави для здійснення замовником закупівлі, які відображені ним в протоколі уповноваженої особи № 10 від 14.03.2024 та затверджені наказом № 60-ОД від 14.03.2024 (далі – Протокол) про заключення прямого договору на придбання паливо мастильних матеріалів. Протокол розміщено під час публікації звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель в системі Рrozorro в розділі «Документи» (скріншот з системи Рrozorro додається до пояснень).
У межах проведення моніторингу закупівлі «Бензин А-95, дизельне паливо ДК 021:2015 09130000-9 – Нафта і дистиляти" Кегичівським комунальним підприємством "Кегичівка - Сервіс плюс" (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-03-14-009940-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), надаємо наступні пояснення: Щодо питання 1 Згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коливідмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. Так, 29.02.2024 Замовником було оголошено відкриті торги у порядку визначеному Особливостями на закупівлю Бензин А-95, дизельне паливо ДК 021:2015 09130000 - 9 Нафта і дистиляти за № UA-2024-02-29-008195-a, які були відмінені через неподання жодної тендерної пропозиції, що підтверджується Оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2024-02-29-008195-a та звітом про результати проведення процедури закупівлі № UA-2024-02-29-008195-a, що додаються. Враховуючи викладене вище та з метою задоволення потреби на 2024 рік у товарі за предметом закупівлі Бензин А-95, дизельне паливо ДК 021:2015 09130000 - 9 Нафта і дистиляти необхідно здійснити закупівлю без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу для закупівлі товару шляхом укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель. Щодо питання 2 Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затверджена примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18.02.2020 № 275, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: 1) здійснення пошуку, збору та аналіз загальнодоступної інформації про ціну товару (тобто інформація про ціни, що містяться в мережі інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозоро», тощо; 2) отримання комерційних (цінових) пропозицій від виробників, офіційних представників (дилерів), постачальників; 3) у разі обмеження конкуренції на ринку певних товарів та враховуючи їх специфіку при розрахунку використовуються ціни попередніх закупівель аналогічного товару та/або минулих періодів (з урахуванням індексу інфляції, зміни курсів іноземних валют). Відповідно до вказаної методики, при визначені очікуваної вартості предмету закупівлі товарів, робіт та послуг використовується один із методів формування очікуваної вартості предмету закупівлі та проведення моніторингу цін для подальшого укладення договорів. Очікувана вартість предмета закупівлі сформована на підставі аналізу сучасного ринку через мережу Інтернет та визначена методом моніторингу ринкових цін на основі комерційних пропозицій. На сайті Мінфін (за посиланнямhttps://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/reg/harkovskaya/2024-02/) встановлено середньоринкову ціну на пальне в Харківській області за лютий 2024 року (витяг з сайту додається до пояснень). До ціни товару входять: вартість товару, доставка, податки, збори, інші обов'язкові платежі, які учасник сплачує або повинен сплатити відповідно до законодавства. Згідно з «ПРИМІРНОЮ МЕТОДИКОЮ визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженою Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 очікувану вартість предмета закупівлі (Товару) необхідно визначити за методом порівняння ринкових цін. Зокрема, визначити орієнтовну ціну за 1 одиницю Товару, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних. Відповідно, з урахуванням кошторисних призначень, очікувана вартість предмета закупівлі становить 2 313 000,00 грн. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: 1. Бензин А-95: 1560 л за бюджетні кошти, 2602 л за власні кошти, всього 4162 л. Дизельне паливо: 11700 л за бюджетні кошти, 30398 л за власні кошти, всього 42098 л. 2. Послуги, які обов’язково надає учасник та включає в ціну товару: - доставка товару до місця, передбаченого цією документацією; - проведення лабораторних випробувань та експертних досліджень у випадку поставки неякісного товару. 3. Загальні умови поставки товарів: - Переможець забезпечує суворе дотримання правил прийому сировини, наявність сертифікатів відповідності (якості) та термінів придатності нафтопродуктів. - Товар постачається учасником-переможцем протягом 2024 року за додатково погодженими партіями на підставі паливних талонів (карток). - Право на отримання товарів передбачених даною документацією виникає на підставі талонів, скреч-карток. - Талон на паливо виготовлений на паперовому носії; глянцевому паперовому носії, заламінованого плівкою; пластиковому носії. Містить вказівку на вид (марку) Товару та номінал і строк дії картки. На картку нанесено штрих - код, голографічне зображення та інші ступені захисту. Номінал талонів, скреч-карток 10, 20 л. незалежно від виду пального. - Переможець, що передає (реалізує) паливні картки повинен бути власником товару (палива, що є предметом закупівлі). - Учасник повинен передати (поставити) Замовнику товари, передбачені цією документацією, якість яких відповідає умовам ДСТУ (ГОСТ, ТУ). 4. Поставка здійснюється згідно потреб Замовника за адресою та місцезнаходженням АЗС у межах смт. Кегичівка, Харківської області. Учасник має підтвердити знаходження не менше однієї власної або партнерської АЗС в смт Кегичівка, Харківська обл. 5. Якість товару має відповідати вимогам документації та діючим в Україні нормам, щодо якості зазначених у цій документації товарів. 6. Приймання Товару за кількістю і якістю здійснюється представником замовника. Щодо питання 3 П. 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), визначено, що головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Замовником було проведено закупівлю без використання електронної системи: «Бензин А-95, дизельне паливо ДК 021:2015 09130000-9 – Нафта і дистиляти", яка в розумінні вимог Закону не являється конкурентною закупівлею чи закупівлею за результатами переговорної процедури закупівель А змінами до Постанови № 710 передбачено обов’язок замовників підготувати обґрунтування кожної закупівлі, але обов’язок щодо оприлюднення відповідного обґрунтування стосується лише процедур закупівель (відкритих торгів, відкритих торгів з публікацією англійською мовою, торгів з обмеженою участю, конкурентного діалогу та переговорної процедури закупівлі). Тобто замовник має підготувати обґрунтування закупівлі та зберігати його у себе. Щодо питання 4 Оцінку потенційного виконавця робіт здійснено за критерієм ЦІНА та за принципом максимальної економії коштів. Крім цього, АЗС ТОВ "Кегичівський ринок" (код ЄДРПОУ 24672046) знаходяться найближче до місця розташування Замовника 5 км. Інша найближча АЗС до Замовника розташована на відстані близько 40 км (витяг з сайту https://www.google.com/maps/search/%D0%90%D0%97%D0%A1/@49.3349354,35.5465869,11z?entry=ttu додаються до пояснень). Оскільки, для економії бюджетних коштів, недоцільно заправляти техніку Замовника на більшій відстані розташування АЗС, Замовником прийнято рішення про заключення договору саме з ТОВ "Кегичівський ринок". Також і ціна товару запропонована ТОВ "Кегичівський ринок" є максимально економічно вигідною. Щодо питання 5 Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування та підстави для здійснення замовником закупівлі, які відображені ним в протоколі уповноваженої особи № 10 від 14.03.2024 та затверджені наказом № 60-ОД від 14.03.2024 (далі – Протокол) про заключення прямого договору на придбання паливо мастильних матеріалів. Протокол розміщено під час публікації звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель в системі Рrozorro в розділі «Документи» (скріншот з системи Рrozorro додається до пояснень).
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, Замовником здійснено заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи та винесення попередження уповноваженій особі) щодо недопущення у подальшому порушень норм пункту 13 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю.