0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
9 661 653.71 UAH
Порушення не знайдено
Дата: 22 квіт. 17:41
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
На Ваше запитання повідомляємо наступне. Обґрунтування розміру бюджетного призначення здійснювалось відповідно до кошторису на 2024 рік. Якісні та технічні характеристики встановлені виходячи з вимог законодавства України. Перелік вимоги оприлюднено Замовником у тендерній документації ( додаток №1) згідно з вимогами статей 22 і 23 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 28, п. 44 Постанови Кабінету міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Очікувана вартість визначена методом моніторингу ринкових цін на дану послугу, а саме на основі прайс-листів, комерційних пропозицій, шляхом відовідей на письмові запити, а також з електронної системи публічних закупівель Prozorro та інтернет ресурсами. Письмові запити 08.01.2024 року направлені: ТОВ «ОК «ЄВРОГАРД», ТОВ «ОК «АЛЬФА БЕЗПЕКА», ТОВ «АНТАРЕС-3000» та Управлінню поліції охорони в Черкаській області. На письмовий запит НІКЗ «Чигирин» надійшли відповіді з комерційними пропозиціями, крім Управління поліції охорони в Черкаській області. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднена шляхом розміщення на власному веб-сайті Національного історико – культурного заповідника «Чигирин» в розділі «Державні закупівлі» http://chigirinzapovidnyk.org.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=667:-2024&catid=48:2012-01-25-20-58-04&Itemid=116 Повідомляємо Вам, що аналогічний моніторинг закупівлі послуг охорони UA-2023-02-09-015172-a здійснювався у 2023 році Західним офісом Держаудитслужби в Рівненській області. За результатами вищезазначеної перевірки порушень не виявлено. Також, за власною ініціативою, надаємо Вам пояснення щодо закупівлі «Послуги охорони приміщень та територій НАЦІОНАЛЬНОГО ІСТОРИКО-КУЛЬТУРНОГО ЗАПОВІДНИКА «ЧИГИРИН» (фізична охорона)», за кодом ДК 021:2015:79710000-4:Охоронні послуги, (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-02-02-010076-a ). Положенням Національного історико-культурного заповідника «Чигирин», затвердженим наказом Міністерства культури та інформаційної політики України від 25.05.2020 року №1817 (далі – Положення), передбачено, що Заповідник є об’єктом державної власності, перебуває в сфері управління Міністерства культури та інформаційної політики України та має особливу історико-культурну та наукову цінність. Відповідно до п. 2.1. Положення Заповідник створено з метою забезпечення збереження, охорони, збереження та популяризації пам'яток культурної спадщини, розташованих на його території. Згідно п. 2.2.1. Положення предметом діяльності Заповідника у сфері охорони пам’яток культурної спадщини є, зокрема, надання пропозицій щодо режимів збереження і використання об’єктів культурної спадщини, що входять до складу Заповідника, забезпечення дотримання режимів збереження пам`яток, їх утримання, захисту, та належного використання; забезпечення захисту об’єктів культурної спадщини в межах Заповідника від загрози знищення, руйнування або пошкодження. Пунктом 10 Постанови №975 визначено категорію - музейні заклади, в яких зберігаються музейні предмети державної частини Музейного фонду України, внесені до Державного реєстру національного культурного надбання. Згідно п.1.1 розділу 1 «Загальні положення» Положення НАЦІОНАЛЬНИЙ ІСТОРИКО-КУЛЬТУРНИЙ ЗАПОВІДНИК «ЧИГИРИН» (далі – Заповідник) – науково-дослідний, науково-методичний і культурно-освітній заклад, створений на базі комплексу пам’яток історії, культури та природи м.Чигирина, с. Суботова i урочища Холодний Яр та призначений для здійснення їх комплексного наукового дослідження та охорони. Отже Замовник не є музейним закладом. Для виконання визначених Положенням обов’язків Заповідник має відповідну структуру, яка складається з відділів і секторів та одного філіалу. Сюди ж входять приміщення музеїв (музей Б.Хмельницького та Археологічний музей) без права юридичної особи, в яких зберігаються музейні предмети державної частини Музейного фонду України, внесені до Державного реєстру національного культурного надбання. На виконання Постанови КМУ від 21.11.2018 № 975 та Постанови КМУ від 02.12.2021 №1388, Національним історико-культурним заповідником «Чигирин» було укладено договори охорони з Управлінням поліції охорони в Черкаській області №2 від 09.01.2024 «Про спостереження за ручними системами тривожної сигналізації, що встановлені на об’єктах з реагуванням наряду поліції охорони» (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-10-002631-a) та №3 від 09.01.2024 «Про спостереження за станом засобів сигналізації, що встановлені на Об’єкті з реагуванням наряду поліції охорони» (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-09-007146-a). Отже, об’єкти Замовника внесені до Державного реєстру національного культурного надбання, а саме вищезазначені приміщення музеїв, охороняються органами поліції охорони на договірних засадах. Охорона бюджетних установ (організацій) здійснюється органами поліції охорони на договірних засадах у межах асигнувань, передбачених у державному бюджеті на утримання таких установ (організацій). НІКЗ «Чигирин, крім музейних приміщень в яких зберігаються музейні предмети державної частини Музейного фонду України, внесені до Державного реєстру національного культурного надбання, належать на праві оперативного управління території природно-заповідного, історико-культурного та господарського призначення, на яких розташовані інші об’єкти та матеріальні цінності (247,5707 га.), які потребують охорони від загрози знищення, руйнування або пошкодження. Так як дані території та об’єкти не входять до переліку Постанови №1388, не підпадають під дію Постанови №975 та враховуючи розмір кошторисних призначень на послуги охорони Замовником, на підставі Закону України «Про публічні закупівлі», прийнято рішення провести відкриті торги з особливостями послуг фізичної охорони приміщень та території НІКЗ «Чигирин». З метою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (послуг фізичної охорони) проведено моніторинг ринкових цін на дані послуги, а саме на основі прайс-листів, комерційних пропозицій з електронної системи публічних закупівель Prozorro та Інтернет ресурсами. Письмові запити 08.01.2024 року направлені: ТОВ «ОК «ЄВРОГАРД», ТОВ «ОК «АЛЬФА БЕЗПЕКА», ТОВ «АНТАРЕС-3000» та Управлінню поліції охорони в Черкаській області. На письмовий запит НІКЗ «Чигирин» надійшли відповіді з комерційними пропозиціями, крім Управління поліції охорони в Черкаській області. Вартість послуг фізичної охорони в наданих комерційних пропозиціях коливаєься від 101,46 грн. до 118,93 грн за годину охорони з ПДВ. Відповідно до комерційних пропозицій з електронної системи публічних закупівель Prozorro встановлено, що вартість години цілодобової охорони станом на 2024 рік коливається від 26,32 грн. до 155,00 грн. Зокрема пропозиція учасника ТОВ «Легіон 23» становить 26,32 грн. за годину охорони, пропозиція Управління поліції охорони в Чернівецькій області 155,00 грн. за годину охорони. На офіційній веб-сторінці Української федерації професіоналів безпеки вартість охорони на 2024 рік становить 173 грн. 75 коп. включаючи ПДВ (для платників ПДВ), або 144 грн. 64 коп. для платників єдиного податку. У зв’язку з тим, що Управління поліції охорони в Черкаській області не надали відповідь на наш запит щодо вартості послуг фізичної охорони на 2024 рік, НІКЗ «Чигирин» самостійно провів моніторинг цін на дані послуги які надають Управління поліції охорони в інших областях. Так Управління поліції охорони в Чернівецькій області надає послуги фізичної охорони вартістю 155,00 грн. за годину охорони, вартість години фізичної охорони Управління поліції охорони в Тернопільській області становить 190,00 грн. Виходячи з вищезазначеного, вартість послуг охорони Управління поліції охорони подекуди перевищує вартість даних послуг інших виконавців щонайменше на 50%. Враховуючи потребу Замовника в забезпеченні 14 постів цілодобової охорони, з розрахунку розміру території (247,5707 га.) та відстані між об’єктами, вартість послуг охорони на рік за цінами Управління поліції охорони, становила б, приблизно, 19 000 000,00 грн. Відповідно затвердженого Міністерством культури та інформаційної політики України кошторису на 2024 рік сума витрат на послуги фізичної охорони НІКЗ «Чигирин» становить 9661653,71 грн. Частиною 1 статті 48 Бюджетного кодексу України передбачено, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. Частинами 3, 4 статті 48 Бюджетного кодексу України встановлено, що розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, за якими розпорядником бюджетних коштів взято зобов'язання без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), є недійсними. За такими операціями не виникають бюджетні зобов'язання та не утворюється бюджетна заборгованість. Зобов'язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов'язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов'язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов'язань не здійснюються. Відповідно до Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №43 від 03.02.2016, Держаудитслужба є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Згідно з підпунктом 3 пункту 3 вказаного Положення одним із основних завдань Держаудитслужби є здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів. Тобто, втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим у разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів). Враховуючи кошторисні призначення НІКЗ «Чигирин» на 2023 рік, а також на підставі ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) закупівлі здійснюються за принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням, Замовником прийнято рішення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю послуг охорони з метою ефективного використання бюджетних коштів та забезпечення виконання покладених на Замовника завдань згідно Положення. Враховуючи розмір території природно-заповідного, історико-культурного та господарського призначення, на якій розташовані інші об’єкти та матеріальні цінності (247,5707 га.), які належить НІКЗ «Чигирин» на праві оперативного управління та потребують охорони від загрози знищення, руйнування або пошкодження, враховуючи розмір бюджетного призначення на 2024 рік, Замовником прийнято рішення, в межах чинного законодавства України, та проведено відкриті торги з особливостями послуг охорони, що в свою чергу дало змогу повністю забезпечити збереження об’єктів Замовника та зекономити бюджетні кошти. Також, як вже зазначалось вище, аналогічні питання щодо ідентичної процедури закупівлі, що проводилась нами у 2023 році, були досліджені в ході моніторингу закупівлі послуг охорони UA-2023-02-09-015172-a у 2023 році Західним офісом Держаудитслужби в Рівненській області, за результатами вищезазначеної перевірки порушень не виявлено. Враховуючи завдання Держаудитслужби щодо узагальнення практики застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції згідно п.1. ст. 4 Положення Про державну аудиторську службу України, затвердженого Постановою КМУ від 03.02.2016 № 43, просимо забезпечити єдиний підхід під час проведення моніторингу та прийняття рішень за результатами його проведення.
На Ваше запитання повідомляємо наступне. Обґрунтування розміру бюджетного призначення здійснювалось відповідно до кошторису на 2024 рік. Якісні та технічні характеристики встановлені виходячи з вимог законодавства України. Перелік вимоги оприлюднено Замовником у тендерній документації ( додаток №1) згідно з вимогами статей 22 і 23 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 28, п. 44 Постанови Кабінету міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Очікувана вартість визначена методом моніторингу ринкових цін на дану послугу, а саме на основі прайс-листів, комерційних пропозицій, шляхом відовідей на письмові запити, а також з електронної системи публічних закупівель Prozorro та інтернет ресурсами. Письмові запити 08.01.2024 року направлені: ТОВ «ОК «ЄВРОГАРД», ТОВ «ОК «АЛЬФА БЕЗПЕКА», ТОВ «АНТАРЕС-3000» та Управлінню поліції охорони в Черкаській області. На письмовий запит НІКЗ «Чигирин» надійшли відповіді з комерційними пропозиціями, крім Управління поліції охорони в Черкаській області. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднена шляхом розміщення на власному веб-сайті Національного історико – культурного заповідника «Чигирин» в розділі «Державні закупівлі» http://chigirinzapovidnyk.org.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=667:-2024&catid=48:2012-01-25-20-58-04&Itemid=116 Повідомляємо Вам, що аналогічний моніторинг закупівлі послуг охорони UA-2023-02-09-015172-a здійснювався у 2023 році Західним офісом Держаудитслужби в Рівненській області. За результатами вищезазначеної перевірки порушень не виявлено. Також, за власною ініціативою, надаємо Вам пояснення щодо закупівлі «Послуги охорони приміщень та територій НАЦІОНАЛЬНОГО ІСТОРИКО-КУЛЬТУРНОГО ЗАПОВІДНИКА «ЧИГИРИН» (фізична охорона)», за кодом ДК 021:2015:79710000-4:Охоронні послуги, (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-02-02-010076-a ). Положенням Національного історико-культурного заповідника «Чигирин», затвердженим наказом Міністерства культури та інформаційної політики України від 25.05.2020 року №1817 (далі – Положення), передбачено, що Заповідник є об’єктом державної власності, перебуває в сфері управління Міністерства культури та інформаційної політики України та має особливу історико-культурну та наукову цінність. Відповідно до п. 2.1. Положення Заповідник створено з метою забезпечення збереження, охорони, збереження та популяризації пам'яток культурної спадщини, розташованих на його території. Згідно п. 2.2.1. Положення предметом діяльності Заповідника у сфері охорони пам’яток культурної спадщини є, зокрема, надання пропозицій щодо режимів збереження і використання об’єктів культурної спадщини, що входять до складу Заповідника, забезпечення дотримання режимів збереження пам`яток, їх утримання, захисту, та належного використання; забезпечення захисту об’єктів культурної спадщини в межах Заповідника від загрози знищення, руйнування або пошкодження. Пунктом 10 Постанови №975 визначено категорію - музейні заклади, в яких зберігаються музейні предмети державної частини Музейного фонду України, внесені до Державного реєстру національного культурного надбання. Згідно п.1.1 розділу 1 «Загальні положення» Положення НАЦІОНАЛЬНИЙ ІСТОРИКО-КУЛЬТУРНИЙ ЗАПОВІДНИК «ЧИГИРИН» (далі – Заповідник) – науково-дослідний, науково-методичний і культурно-освітній заклад, створений на базі комплексу пам’яток історії, культури та природи м.Чигирина, с. Суботова i урочища Холодний Яр та призначений для здійснення їх комплексного наукового дослідження та охорони. Отже Замовник не є музейним закладом. Для виконання визначених Положенням обов’язків Заповідник має відповідну структуру, яка складається з відділів і секторів та одного філіалу. Сюди ж входять приміщення музеїв (музей Б.Хмельницького та Археологічний музей) без права юридичної особи, в яких зберігаються музейні предмети державної частини Музейного фонду України, внесені до Державного реєстру національного культурного надбання. На виконання Постанови КМУ від 21.11.2018 № 975 та Постанови КМУ від 02.12.2021 №1388, Національним історико-культурним заповідником «Чигирин» було укладено договори охорони з Управлінням поліції охорони в Черкаській області №2 від 09.01.2024 «Про спостереження за ручними системами тривожної сигналізації, що встановлені на об’єктах з реагуванням наряду поліції охорони» (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-10-002631-a) та №3 від 09.01.2024 «Про спостереження за станом засобів сигналізації, що встановлені на Об’єкті з реагуванням наряду поліції охорони» (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-09-007146-a). Отже, об’єкти Замовника внесені до Державного реєстру національного культурного надбання, а саме вищезазначені приміщення музеїв, охороняються органами поліції охорони на договірних засадах. Охорона бюджетних установ (організацій) здійснюється органами поліції охорони на договірних засадах у межах асигнувань, передбачених у державному бюджеті на утримання таких установ (організацій). НІКЗ «Чигирин, крім музейних приміщень в яких зберігаються музейні предмети державної частини Музейного фонду України, внесені до Державного реєстру національного культурного надбання, належать на праві оперативного управління території природно-заповідного, історико-культурного та господарського призначення, на яких розташовані інші об’єкти та матеріальні цінності (247,5707 га.), які потребують охорони від загрози знищення, руйнування або пошкодження. Так як дані території та об’єкти не входять до переліку Постанови №1388, не підпадають під дію Постанови №975 та враховуючи розмір кошторисних призначень на послуги охорони Замовником, на підставі Закону України «Про публічні закупівлі», прийнято рішення провести відкриті торги з особливостями послуг фізичної охорони приміщень та території НІКЗ «Чигирин». З метою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (послуг фізичної охорони) проведено моніторинг ринкових цін на дані послуги, а саме на основі прайс-листів, комерційних пропозицій з електронної системи публічних закупівель Prozorro та Інтернет ресурсами. Письмові запити 08.01.2024 року направлені: ТОВ «ОК «ЄВРОГАРД», ТОВ «ОК «АЛЬФА БЕЗПЕКА», ТОВ «АНТАРЕС-3000» та Управлінню поліції охорони в Черкаській області. На письмовий запит НІКЗ «Чигирин» надійшли відповіді з комерційними пропозиціями, крім Управління поліції охорони в Черкаській області. Вартість послуг фізичної охорони в наданих комерційних пропозиціях коливаєься від 101,46 грн. до 118,93 грн за годину охорони з ПДВ. Відповідно до комерційних пропозицій з електронної системи публічних закупівель Prozorro встановлено, що вартість години цілодобової охорони станом на 2024 рік коливається від 26,32 грн. до 155,00 грн. Зокрема пропозиція учасника ТОВ «Легіон 23» становить 26,32 грн. за годину охорони, пропозиція Управління поліції охорони в Чернівецькій області 155,00 грн. за годину охорони. На офіційній веб-сторінці Української федерації професіоналів безпеки вартість охорони на 2024 рік становить 173 грн. 75 коп. включаючи ПДВ (для платників ПДВ), або 144 грн. 64 коп. для платників єдиного податку. У зв’язку з тим, що Управління поліції охорони в Черкаській області не надали відповідь на наш запит щодо вартості послуг фізичної охорони на 2024 рік, НІКЗ «Чигирин» самостійно провів моніторинг цін на дані послуги які надають Управління поліції охорони в інших областях. Так Управління поліції охорони в Чернівецькій області надає послуги фізичної охорони вартістю 155,00 грн. за годину охорони, вартість години фізичної охорони Управління поліції охорони в Тернопільській області становить 190,00 грн. Виходячи з вищезазначеного, вартість послуг охорони Управління поліції охорони подекуди перевищує вартість даних послуг інших виконавців щонайменше на 50%. Враховуючи потребу Замовника в забезпеченні 14 постів цілодобової охорони, з розрахунку розміру території (247,5707 га.) та відстані між об’єктами, вартість послуг охорони на рік за цінами Управління поліції охорони, становила б, приблизно, 19 000 000,00 грн. Відповідно затвердженого Міністерством культури та інформаційної політики України кошторису на 2024 рік сума витрат на послуги фізичної охорони НІКЗ «Чигирин» становить 9661653,71 грн. Частиною 1 статті 48 Бюджетного кодексу України передбачено, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. Частинами 3, 4 статті 48 Бюджетного кодексу України встановлено, що розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, за якими розпорядником бюджетних коштів взято зобов'язання без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), є недійсними. За такими операціями не виникають бюджетні зобов'язання та не утворюється бюджетна заборгованість. Зобов'язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов'язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов'язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов'язань не здійснюються. Відповідно до Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №43 від 03.02.2016, Держаудитслужба є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Згідно з підпунктом 3 пункту 3 вказаного Положення одним із основних завдань Держаудитслужби є здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів. Тобто, втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим у разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів). Враховуючи кошторисні призначення НІКЗ «Чигирин» на 2023 рік, а також на підставі ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) закупівлі здійснюються за принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням, Замовником прийнято рішення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю послуг охорони з метою ефективного використання бюджетних коштів та забезпечення виконання покладених на Замовника завдань згідно Положення. Враховуючи розмір території природно-заповідного, історико-культурного та господарського призначення, на якій розташовані інші об’єкти та матеріальні цінності (247,5707 га.), які належить НІКЗ «Чигирин» на праві оперативного управління та потребують охорони від загрози знищення, руйнування або пошкодження, враховуючи розмір бюджетного призначення на 2024 рік, Замовником прийнято рішення, в межах чинного законодавства України, та проведено відкриті торги з особливостями послуг охорони, що в свою чергу дало змогу повністю забезпечити збереження об’єктів Замовника та зекономити бюджетні кошти. Також, як вже зазначалось вище, аналогічні питання щодо ідентичної процедури закупівлі, що проводилась нами у 2023 році, були досліджені в ході моніторингу закупівлі послуг охорони UA-2023-02-09-015172-a у 2023 році Західним офісом Держаудитслужби в Рівненській області, за результатами вищезазначеної перевірки порушень не виявлено. Враховуючи завдання Держаудитслужби щодо узагальнення практики застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції згідно п.1. ст. 4 Положення Про державну аудиторську службу України, затвердженого Постановою КМУ від 03.02.2016 № 43, просимо забезпечити єдиний підхід під час проведення моніторингу та прийняття рішень за результатами його проведення.