0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
13 000 000.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 4 черв. 11:47
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Опис: У межах проведення моніторингу публічної закупівлі квадрокоптерів DJI Mavic 3T та/або еквівалент «ДК 021:2015 - 34710000-7 - Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-03-013035-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43. Надання пояснень: 1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі інші документи) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. На виконання роз’яснення та надання інформації щодо вимог даного пункту до відповіді надаються наступні документи: - Лист потреба військової частини від 20.02.2024 № 1/37/2147 (вхідний номер Бучанської райдержадміністрації № 01.3-39/1023 від 20.02.2024). - Програма «Цільової програми підтримки Збройних Сил України, Національної Гвардії України та Державної прикордонної служби в 2023-2025 роках». - Доповідна записка начальника відділу економічного та агропромислового розвитку територій адміністрації Тетяни ЄФРЕМЕНКО від 14.03.2024 моніторингу цін на обладнання для укомплектування військової частини А2167, як підрозділу Сили оборони ЗСУ Бучанського району Київської області з інтернет ресурсів станом на 14.03.2024 з додатками: порівняльною таблицею та скрінами з інтернет ресурсів. Виходячи з наведених документів: технічні, якісні та кількостні характеристики були визначені на підставі листа потреби військової частини від 20.02.2024 № 1/37/2147. розмір бюджетних призначень визначені в межах прийнятих рішень місцевих громад та на підставі моніторингу відкритих веб ресурсів. 2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» (далі — Постанова № 1266) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: ● обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; ● оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Відповідно до частини 4 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон про публічні закупівлі, Закон) відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, установлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі «Прикінцеві положення» (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону. Постанова № 1266 та Постанова № 710 не належать до законодавства про закупівлі, за невиконання встановлених ними вимог щодо обґрунтування та оприлюднення інформації з питань закупівель відповідальність за статтею 16414 КУпАП не настає. Відповідно до частини 1 статті 117 Конституції України Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов’язковими до виконання. Згідно з частиною 1 статті 49 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти – постанови і розпорядження. Постанови № 1266 застосовуються до замовників, зазначених у пунктах 1 (крім органів місцевого самоврядування) і 3, абзаці 2 пункту 4 частини 1 статті 2 Закону. Відповідно до пункту 22 VI «прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України, законів України «Про місцеві державні адміністрації», «про правовий режим воєнного стану», указів Президента України від 24 лютого 2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», від 24 лютого 2022 №68/2022 «Про утворення військових адміністрацій», постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2022 року №252 «Деякі питання та виконання бюджетів у період воєнного стану». Данна закупівля відбувалася коштом спеціального фонду районного бюджету за КПКВКМБ 0218240 та на виконання й реалізацію «Цільової програми підтримки Збройних Сил України, Національної Гвардії України та Державної прикордонної служби в 2023-2025 роках» за кошти отримані місцевих громад та за рішенням сесій місцевих громад. Додатково зазначаємо що вказана Закупівля відбувалася не на потребу Бучанської районної державної (військової) адміністрації Київської області тобто - технічні, якісні та кількісні характеристики визначені на підставі листа потреби військової частини А2167 від 20.02.2024 № 1/37/2147 згідно до Указу Президента України «Про шефську допомогу військовим частинам Збройних Сил України, Національної гвардії України та Державної прикордонної служби України». Кошти залучені до відповідної закупівлі надані органами місцевого самоврядування Бучанського району та не є наданими з державного бюджету. Враховуючі вищеозначене, дана закупівля не підпадає під дію постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710». 3. Надати інформацію та її документального підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 6 Розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, в частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю. Учасником Товариством з обмеженою відповідальністю «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ» (далі – Учасник) у складі тендерної пропозиції було надано zip файл згружений в систему Прозоро, який містив 5 документів та 5 аналогічних документів з розширеним підписом p7s від 11 квітня 2024 року виданий АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ МІЖНАРОДНИЙ БАНК» що надало банківську гарантію № KHAG326195816 на суму 650 000,00 грн. (Шістсот п'ятдесят тисяч гривень 00 копійок), як забезпечення тендерної пропозиції, для участі у відкритих торгах з особливостями (номер закупівлі UA-2024-04-03-013035-a) на закупівлю товарів: «ДК 021:2015 - 34710000-7 - Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном». Виходячи з наданого пакету документів від АТ «ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ МІЖНАРОДНИЙ БАНК» Учасником було внесено забезпечення виконання договору про закупівлю. Долучаємо до відповіді відповідний файл наданий Учасником ТОВ «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ» в своїй тендерній пропозиції. 4. Надати інформацію, пояснення з підтверджуючими документами щодо обґрунтування документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили продовження строків поставки по Договору від 30.04.2024 № 05/04 Додатковою угодою від 07.05.2024 № 1. Дата оприлюднення закупівлі товарів «ДК 021:2015 - 34710000-7 - Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном» (номер закупівлі UA-2024-04-03-013035-a) від 03 квітня 2024. Початок аукціону за даною закупівлею 12 квітня 2024. Електронною системою у відкритих торгах із застосуванням електронного аукціону було визначено найбільш економічно вигідною пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЦЕНТРАЛЬНА КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ". Відповідно до пункту 29 Закону № 922, строк розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати 5 робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. 18 квітня 2024 року Протоколом № 30 було Замовником було відхилено пропозицію ТОВ «Центральна керуючи компанія» При розгляді пропозиції наступного Учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ" Замовником була висунута вимога про усунення невідповідностей до 20 квітня 2024. Дата акцептування про визнання переможцем Учасника ТОВ «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ» 20 квітня 2024 року. Період подачі оскарження рішення Замовника про визначення Переможця спливав 26 квітня 2024 року (п’ятниця). В тендерній документації Замовником визначено, таке: істотними умовами цього договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору до 31.12.2024. Інші умови цього договору не є істотними та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів України та умов договору про закупівлю, то строк поставки товарів/ виконання робіт / надання послуг не є істотною умовою договору про закупівлю й у випадку прострочення такої дати сторони урегульовують таке питання шляхом укладення відповідної додаткової угоди до такого договору про закупівлю, керуючись Господарським та Цивільним кодексами України. Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом (ч. 1 ст. 41 Закону про публічні закупівлі). Частиною 1 ст. 638 Цивільного кодексу України визначено: договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. У ч. 3 ст. 180 Господарського кодексу України зазначено: при укладенні господарського договору сторони зобов’язані в будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. У ч. 4 цієї самої статті також зазначено: умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їхньої якості. Вимоги щодо якості предмета договору визначаються відповідно до обов’язкових для сторін нормативних документів, зазначених у ст. 15 цього Кодексу, а в разі їх відсутності — у договірному порядку, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг. Закон України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі — Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону. Відповідно пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Згідно з пунктом 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених цим пунктом. Отже, Законом та Особливостями встановлено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених у підпунктах 1-9 пункту 19 Особливостей. Так, відповідно до підпункту 4 пункту 19 Особливостей продовження строку дії договору про закупівлю та / або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Отже, зміна істотних умов договору про закупівлю може здійснюватися у випадках та порядку, що були передбачені проєктом договору та договором про закупівлю з урахуванням Особливостей. При цьому, враховуючи вимоги частини першої статті 631 Цивільного кодексу України, згідно з якою строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов’язки відповідно до договору, продовження дії договору про закупівлю можливе у разі, коли строк його дії не закінчився у встановленому чинним законодавством порядку. 30.04.2024 було укладено договір № 05/04 де визначено: 4.1. Договір набирає чинності з дати його підписання та діє до 31.12.2024 року, але до повного виконання Сторонами зобов’язань. Тобто строк дії договору до 31.12.2024. Згідно з умовами проєкту договору термін поставки товару до 30.04.2024. У зв’язку з дотриманням законодавства України та термінів щодо оскарженням до АМКУ й кваліфікацією декількох учасників Закупівлі процедура об’єктивно була подовжена що унеможливило постачання та приймання товару вказаний термін передачу товару. Внесення змін на цій стадії до тендерної документації було вже об’єктивно та законодавчо неможливо. Від постачальника ТОВ «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ» 30.04.2024 (вівторок) року в день укладання договору було надано Замовнику лист-пояснення щодо подовження термінів постачання. (копія листа пояснення додається) Після всебічного розгляду з боку Цивільно-господарського Кодексу та законодавства України з публічних закупівель не було знайдено підстав щодо не укладання та/або розірвання договору з Переможцем процедури закупівль ТОВ «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ», та не взяттям до уваги його листа пояснення щодо відтермінування терміну постачання позаяк технічні, якісні, кількісні характеристики не змінювались та це не призводило до зміни ціни договору. Відповідно було прийнято рішення про дотримання законодавства України та про укладання Додаткової угоди з ТОВ «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ». З огляду на територіальне знаходження Бучанської районної державної (військової) адміністрації Київської області в м. Буча та ТОВ «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ» м. Полтава укладання/підписання Додаткової угоди від 07.05.2023 (вівторок) наручно разом з постачанням першої партії товару про що свідчіть видаткова накладна № 28 від 07.05.2024 (додається) Вказана Додаткова угода була опубліковано в електронній системі Прозоро 08.05.2024 та згаданий лист пояснення від ТОВ «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ». Ще раз зазначаємо строк дії договору не було змінено, було відкориговано та узгоджено термін передачі товару в зв’язку з виникненням об’єктивних обставин. Додатково треба зауважити - форма документального підтвердження об’єктивних обставин Особливостями не визначена, оскільки вона залежить саме від обставин, що спричинили продовження строку виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг. Тому замовник самостійно визначає форму документального підтвердження таких обставин з дотриманням законодавства. Особливості не містять обмежень щодо можливості продовження як окремо строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг, так і строку дії договору в цілому у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження. Також підкреслюємо що вже 23.05.2024 предмет закупівлі, а саме квадрокоптери у розмірі 210 штук різних моделей було передано на Покровському направленні до 72 бригади імені Чорних Запорожців. 5. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання замовником та учасником процедури закупівлі умов пункту 13-1 Постанови Кабінету Міністрів від 02 серпня 2022 року № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» з урахуванням вимог абзацу 5 пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Відповідно до пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує: у 2022 році — 10 відсотків; у 2023 році — 15 відсотків; у 2024 році — 20 відсотків; у 2025 році — 25 відсотків; у 2026 році — 30 відсотків; у 2027 році — 35 відсотків. Підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном. Відповідно до пункту 3 розділу 1 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини 1 статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Відповідно до Класифікатора ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника товари, такі як вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном, відносяться до коду 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника. Отже, квадрокоптери з двигуном є літальним апаратом з двигуном, а отже відносяться до коду 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном ДК 021 2015 Єдиного закупівельного словника. Згідно до пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1082 від 11.06.2020, визначено, зокрема, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, вноситься інформація, зокрема, щодо коду товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником. Враховуючи викладене, найбільш відповідний квадрокоптеру код може бути 34711200-6 Безпілотні літальні апарати ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника. Пунктом 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості № 1178), визначено, що Положення пункту 6–1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону не застосовуються замовниками у разі здійснення замовником закупівлі товару для потреб Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів на їх запит з подальшою передачею таких товарів на облік запитувача. Частиною 1 статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» (далі — Закон про оборонні закупівлі) встановлено, що особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею. На виконання цієї норми Кабінет Міністрів України постановою № 1275 від 11.11.2022 затвердив Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі — Особливості № 1275). Пунктом 4 Особливостей № 1275 передбачено, що державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у період дії правового режиму воєнного стану відповідно до цих особливостей. Своєю чергою постановою КМУ № 363 від 03.03.2021 «Питання оборонних закупівель» визначено Міністерство внутрішніх справ, Міністерство економіки, Міністерство оборони, Міністерство юстиції, Державну службу з надзвичайних ситуацій, Службу безпеки, Службу зовнішньої розвідки, Державне космічне агентство, Адміністрацію Державної прикордонної служби, Адміністрацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, Головне управління розвідки Міністерства оборони, Управління державної охорони, Національне антикорупційне бюро, Національну гвардію, Національну поліцію, Державну спеціальну службу транспорту, Державне бюро розслідувань, Державну судову адміністрацію, Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості державними замовниками у сфері оборони. Разом з цим підтвердження ступеня локалізації, встановлене пунктом 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, ні в Особливостях № 1275, ні в Законі про оборонні закупівлі не передбачено. Враховуючи викладене, державні замовники, які здійснюють оборонні закупівлі відповідно до Закону про оборонні закупівлі з урахуванням Особливостей № 1275, та замовники в розумінні Закону, які здійснюють закупівлі для потреб Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів на їх запит з подальшою передачею таких товарів на облік запитувача, не застосовують норми щодо підтвердження ступеня локалізації, передбачені пунктом 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону. Додатково слід зауважити, що замовником було передбачено та зазначено в тендерній документації, що квадрокоптерів, які купує Замовник, будуть передані, відповідно до норм Особливостей № 1178, для потреб Збройних Сил або інших військових формувань, або правоохоронних органів на їх запит з подальшою передачею. Додатково, для надання доцілиних та розгорнутих пояснень на запит ДАСУ, в складі відповіді надаємо файл-відповідь, де зазначена детальна інформація по деяких відповідях на запит.
Опис: У межах проведення моніторингу публічної закупівлі квадрокоптерів DJI Mavic 3T та/або еквівалент «ДК 021:2015 - 34710000-7 - Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-03-013035-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43. Надання пояснень: 1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі інші документи) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. На виконання роз’яснення та надання інформації щодо вимог даного пункту до відповіді надаються наступні документи: - Лист потреба військової частини від 20.02.2024 № 1/37/2147 (вхідний номер Бучанської райдержадміністрації № 01.3-39/1023 від 20.02.2024). - Програма «Цільової програми підтримки Збройних Сил України, Національної Гвардії України та Державної прикордонної служби в 2023-2025 роках». - Доповідна записка начальника відділу економічного та агропромислового розвитку територій адміністрації Тетяни ЄФРЕМЕНКО від 14.03.2024 моніторингу цін на обладнання для укомплектування військової частини А2167, як підрозділу Сили оборони ЗСУ Бучанського району Київської області з інтернет ресурсів станом на 14.03.2024 з додатками: порівняльною таблицею та скрінами з інтернет ресурсів. Виходячи з наведених документів: технічні, якісні та кількостні характеристики були визначені на підставі листа потреби військової частини від 20.02.2024 № 1/37/2147. розмір бюджетних призначень визначені в межах прийнятих рішень місцевих громад та на підставі моніторингу відкритих веб ресурсів. 2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710» (далі — Постанова № 1266) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: ● обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; ● оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Відповідно до частини 4 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон про публічні закупівлі, Закон) відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюються виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, установлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі «Прикінцеві положення» (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону. Постанова № 1266 та Постанова № 710 не належать до законодавства про закупівлі, за невиконання встановлених ними вимог щодо обґрунтування та оприлюднення інформації з питань закупівель відповідальність за статтею 16414 КУпАП не настає. Відповідно до частини 1 статті 117 Конституції України Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов’язковими до виконання. Згідно з частиною 1 статті 49 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України на основі та на виконання Конституції і законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, видає обов’язкові для виконання акти – постанови і розпорядження. Постанови № 1266 застосовуються до замовників, зазначених у пунктах 1 (крім органів місцевого самоврядування) і 3, абзаці 2 пункту 4 частини 1 статті 2 Закону. Відповідно до пункту 22 VI «прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України, законів України «Про місцеві державні адміністрації», «про правовий режим воєнного стану», указів Президента України від 24 лютого 2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», від 24 лютого 2022 №68/2022 «Про утворення військових адміністрацій», постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2022 року №252 «Деякі питання та виконання бюджетів у період воєнного стану». Данна закупівля відбувалася коштом спеціального фонду районного бюджету за КПКВКМБ 0218240 та на виконання й реалізацію «Цільової програми підтримки Збройних Сил України, Національної Гвардії України та Державної прикордонної служби в 2023-2025 роках» за кошти отримані місцевих громад та за рішенням сесій місцевих громад. Додатково зазначаємо що вказана Закупівля відбувалася не на потребу Бучанської районної державної (військової) адміністрації Київської області тобто - технічні, якісні та кількісні характеристики визначені на підставі листа потреби військової частини А2167 від 20.02.2024 № 1/37/2147 згідно до Указу Президента України «Про шефську допомогу військовим частинам Збройних Сил України, Національної гвардії України та Державної прикордонної служби України». Кошти залучені до відповідної закупівлі надані органами місцевого самоврядування Бучанського району та не є наданими з державного бюджету. Враховуючі вищеозначене, дана закупівля не підпадає під дію постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710». 3. Надати інформацію та її документального підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 6 Розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, в частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю. Учасником Товариством з обмеженою відповідальністю «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ» (далі – Учасник) у складі тендерної пропозиції було надано zip файл згружений в систему Прозоро, який містив 5 документів та 5 аналогічних документів з розширеним підписом p7s від 11 квітня 2024 року виданий АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ МІЖНАРОДНИЙ БАНК» що надало банківську гарантію № KHAG326195816 на суму 650 000,00 грн. (Шістсот п'ятдесят тисяч гривень 00 копійок), як забезпечення тендерної пропозиції, для участі у відкритих торгах з особливостями (номер закупівлі UA-2024-04-03-013035-a) на закупівлю товарів: «ДК 021:2015 - 34710000-7 - Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном». Виходячи з наданого пакету документів від АТ «ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ МІЖНАРОДНИЙ БАНК» Учасником було внесено забезпечення виконання договору про закупівлю. Долучаємо до відповіді відповідний файл наданий Учасником ТОВ «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ» в своїй тендерній пропозиції. 4. Надати інформацію, пояснення з підтверджуючими документами щодо обґрунтування документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили продовження строків поставки по Договору від 30.04.2024 № 05/04 Додатковою угодою від 07.05.2024 № 1. Дата оприлюднення закупівлі товарів «ДК 021:2015 - 34710000-7 - Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном» (номер закупівлі UA-2024-04-03-013035-a) від 03 квітня 2024. Початок аукціону за даною закупівлею 12 квітня 2024. Електронною системою у відкритих торгах із застосуванням електронного аукціону було визначено найбільш економічно вигідною пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЦЕНТРАЛЬНА КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ". Відповідно до пункту 29 Закону № 922, строк розгляду тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати 5 робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. 18 квітня 2024 року Протоколом № 30 було Замовником було відхилено пропозицію ТОВ «Центральна керуючи компанія» При розгляді пропозиції наступного Учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ" Замовником була висунута вимога про усунення невідповідностей до 20 квітня 2024. Дата акцептування про визнання переможцем Учасника ТОВ «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ» 20 квітня 2024 року. Період подачі оскарження рішення Замовника про визначення Переможця спливав 26 квітня 2024 року (п’ятниця). В тендерній документації Замовником визначено, таке: істотними умовами цього договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору до 31.12.2024. Інші умови цього договору не є істотними та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів України та умов договору про закупівлю, то строк поставки товарів/ виконання робіт / надання послуг не є істотною умовою договору про закупівлю й у випадку прострочення такої дати сторони урегульовують таке питання шляхом укладення відповідної додаткової угоди до такого договору про закупівлю, керуючись Господарським та Цивільним кодексами України. Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом (ч. 1 ст. 41 Закону про публічні закупівлі). Частиною 1 ст. 638 Цивільного кодексу України визначено: договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. У ч. 3 ст. 180 Господарського кодексу України зазначено: при укладенні господарського договору сторони зобов’язані в будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору. У ч. 4 цієї самої статті також зазначено: умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їхньої якості. Вимоги щодо якості предмета договору визначаються відповідно до обов’язкових для сторін нормативних документів, зазначених у ст. 15 цього Кодексу, а в разі їх відсутності — у договірному порядку, з додержанням умов, що забезпечують захист інтересів кінцевих споживачів товарів і послуг. Закон України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі — Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону. Відповідно пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Згідно з пунктом 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених цим пунктом. Отже, Законом та Особливостями встановлено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, визначених у підпунктах 1-9 пункту 19 Особливостей. Так, відповідно до підпункту 4 пункту 19 Особливостей продовження строку дії договору про закупівлю та / або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Отже, зміна істотних умов договору про закупівлю може здійснюватися у випадках та порядку, що були передбачені проєктом договору та договором про закупівлю з урахуванням Особливостей. При цьому, враховуючи вимоги частини першої статті 631 Цивільного кодексу України, згідно з якою строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов’язки відповідно до договору, продовження дії договору про закупівлю можливе у разі, коли строк його дії не закінчився у встановленому чинним законодавством порядку. 30.04.2024 було укладено договір № 05/04 де визначено: 4.1. Договір набирає чинності з дати його підписання та діє до 31.12.2024 року, але до повного виконання Сторонами зобов’язань. Тобто строк дії договору до 31.12.2024. Згідно з умовами проєкту договору термін поставки товару до 30.04.2024. У зв’язку з дотриманням законодавства України та термінів щодо оскарженням до АМКУ й кваліфікацією декількох учасників Закупівлі процедура об’єктивно була подовжена що унеможливило постачання та приймання товару вказаний термін передачу товару. Внесення змін на цій стадії до тендерної документації було вже об’єктивно та законодавчо неможливо. Від постачальника ТОВ «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ» 30.04.2024 (вівторок) року в день укладання договору було надано Замовнику лист-пояснення щодо подовження термінів постачання. (копія листа пояснення додається) Після всебічного розгляду з боку Цивільно-господарського Кодексу та законодавства України з публічних закупівель не було знайдено підстав щодо не укладання та/або розірвання договору з Переможцем процедури закупівль ТОВ «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ», та не взяттям до уваги його листа пояснення щодо відтермінування терміну постачання позаяк технічні, якісні, кількісні характеристики не змінювались та це не призводило до зміни ціни договору. Відповідно було прийнято рішення про дотримання законодавства України та про укладання Додаткової угоди з ТОВ «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ». З огляду на територіальне знаходження Бучанської районної державної (військової) адміністрації Київської області в м. Буча та ТОВ «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ» м. Полтава укладання/підписання Додаткової угоди від 07.05.2023 (вівторок) наручно разом з постачанням першої партії товару про що свідчіть видаткова накладна № 28 від 07.05.2024 (додається) Вказана Додаткова угода була опубліковано в електронній системі Прозоро 08.05.2024 та згаданий лист пояснення від ТОВ «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ». Ще раз зазначаємо строк дії договору не було змінено, було відкориговано та узгоджено термін передачі товару в зв’язку з виникненням об’єктивних обставин. Додатково треба зауважити - форма документального підтвердження об’єктивних обставин Особливостями не визначена, оскільки вона залежить саме від обставин, що спричинили продовження строку виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг. Тому замовник самостійно визначає форму документального підтвердження таких обставин з дотриманням законодавства. Особливості не містять обмежень щодо можливості продовження як окремо строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг, так і строку дії договору в цілому у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження. Також підкреслюємо що вже 23.05.2024 предмет закупівлі, а саме квадрокоптери у розмірі 210 штук різних моделей було передано на Покровському направленні до 72 бригади імені Чорних Запорожців. 5. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо виконання замовником та учасником процедури закупівлі умов пункту 13-1 Постанови Кабінету Міністрів від 02 серпня 2022 року № 861 «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» з урахуванням вимог абзацу 5 пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Відповідно до пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує: у 2022 році — 10 відсотків; у 2023 році — 15 відсотків; у 2024 році — 20 відсотків; у 2025 році — 25 відсотків; у 2026 році — 30 відсотків; у 2027 році — 35 відсотків. Підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном. Відповідно до пункту 3 розділу 1 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини 1 статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Відповідно до Класифікатора ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника товари, такі як вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном, відносяться до коду 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника. Отже, квадрокоптери з двигуном є літальним апаратом з двигуном, а отже відносяться до коду 34710000-7 Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном ДК 021 2015 Єдиного закупівельного словника. Згідно до пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1082 від 11.06.2020, визначено, зокрема, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, вноситься інформація, зокрема, щодо коду товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником. Враховуючи викладене, найбільш відповідний квадрокоптеру код може бути 34711200-6 Безпілотні літальні апарати ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника. Пунктом 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості № 1178), визначено, що Положення пункту 6–1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону не застосовуються замовниками у разі здійснення замовником закупівлі товару для потреб Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів на їх запит з подальшою передачею таких товарів на облік запитувача. Частиною 1 статті 30 Закону України «Про оборонні закупівлі» (далі — Закон про оборонні закупівлі) встановлено, що особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених цієї статтею. На виконання цієї норми Кабінет Міністрів України постановою № 1275 від 11.11.2022 затвердив Особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі — Особливості № 1275). Пунктом 4 Особливостей № 1275 передбачено, що державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у період дії правового режиму воєнного стану відповідно до цих особливостей. Своєю чергою постановою КМУ № 363 від 03.03.2021 «Питання оборонних закупівель» визначено Міністерство внутрішніх справ, Міністерство економіки, Міністерство оборони, Міністерство юстиції, Державну службу з надзвичайних ситуацій, Службу безпеки, Службу зовнішньої розвідки, Державне космічне агентство, Адміністрацію Державної прикордонної служби, Адміністрацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, Головне управління розвідки Міністерства оборони, Управління державної охорони, Національне антикорупційне бюро, Національну гвардію, Національну поліцію, Державну спеціальну службу транспорту, Державне бюро розслідувань, Державну судову адміністрацію, Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості державними замовниками у сфері оборони. Разом з цим підтвердження ступеня локалізації, встановлене пунктом 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, ні в Особливостях № 1275, ні в Законі про оборонні закупівлі не передбачено. Враховуючи викладене, державні замовники, які здійснюють оборонні закупівлі відповідно до Закону про оборонні закупівлі з урахуванням Особливостей № 1275, та замовники в розумінні Закону, які здійснюють закупівлі для потреб Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів на їх запит з подальшою передачею таких товарів на облік запитувача, не застосовують норми щодо підтвердження ступеня локалізації, передбачені пунктом 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону. Додатково слід зауважити, що замовником було передбачено та зазначено в тендерній документації, що квадрокоптерів, які купує Замовник, будуть передані, відповідно до норм Особливостей № 1178, для потреб Збройних Сил або інших військових формувань, або правоохоронних органів на їх запит з подальшою передачею. Додатково, для надання доцілиних та розгорнутих пояснень на запит ДАСУ, в складі відповіді надаємо файл-відповідь, де зазначена детальна інформація по деяких відповідях на запит.
Орган ДФК: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Пояснення щодо виконання учасником ТОВ «Сайбер-ф Технолоджи» учасником та переможцем закупівлі публічної закупівлі квадрокоптерів DJI Mavic 3T та/або еквівалент «ДК 021:2015 - 34710000-7 - Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-03-013035-a) пункту 2 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», зокрема банківську гарантію щодо забезпечення тендерної пропозиції від 11.04.2024 № KHAG326195816 та документального підтвердження виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «Сайбер-ф Технолоджи» умов пункту 6 Розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, в частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю. Пояснення: В тендерній документації Бучанської районної державної (військової) адміністрація Київської області (далі – Замовник) з огляду на значущість закупівлі для обороноздатності країни та мінімізації можливої недоброчестності/неуважності учасників закупівлі/виконавця договору майбутнім переможцем, було зазначені наступні вимоги у тендерній документації: Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 650 000,00 гривень. Вид забезпечення тендерної пропозиції: банківська гарантія виконання зобов’язання з покриттям. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше 120 (ста двадцяти) днів із дати кінцевого строку подання пропозицій. Учасником ТОВ «Сайбер-ф Технолоджи» було надано у складі тендерної пропозиції від 11.04.2024 року у складі тендерної пропозиції було надано zip файл, який містив 5 документів та 5 аналогічних документів з розширеним підписом p7s від 11 квітня 2024 року виданий АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ МІЖНАРОДНИЙ БАНК» (далі – ПУМБ). В одному з документів, а саме в «Довідка за БГ_650 000,00 UAH» зазначено наступне: « повідомляємо Вам про те, що «11» квітня 2024 року за дорученням ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ», АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ МІЖНАРОДНИЙ БАНК» надало банківську гарантію № KHAG326195816 на суму 650 000,00 грн. (Шістсот п'ятдесят тисяч гривень 00 копійок), як забезпечення тендерної пропозиції, для участі у відкритих торгах з особливостями (номер закупівлі UA-2024-04-03-013035-a) на закупівлю товарів: «ДК 021:2015 - 34710000-7 - Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном». Цим ми, як Банк-гарант, підтверджуємо, що у разі визнання переможцем торгів нашого клієнта ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ», ми гарантуємо надати банківську гарантію, як забезпечення виконання договору, яка не суперечить чинному законодавству України, після настання умов надання гарантії та виконання клієнтом вимог, встановлених АТ «ПУМБ». Після визнання переможцем 21.04.2024 ТОВ «Сайбер-ф Технолоджи» було підвантажено в систему Прозоро документів переможця, в тому числі ще раз той самий zip файл. Тендерною документацією Замовника була вказана банківська гарантія виконання зобов’язання з покриттям - сума виконання договору у розмірі 5 відсотків від очікуваної вартості предмету закупівлі, а саме 650 000 грн. В одному з документів, а саме в «Довідка покриття_UAH_650 000,00» зазначено наступне: «повністю забезпечена грошовим покриттям в розмірі суми Гарантії, що розміщене на відповідному рахунку покриття в АТ "ПУМБ" на весь строк дії Гарантії включно, шляхом списання (перерахування/резервування) грошових коштів із поточного рахунку Учасника на рахунок покриття за банківською гарантією» Зазначений банк ПУМБ має кредитний-рейтинг uaAAA, тобто найвища кредитоспроможність у нашій країні, зі стабільним прогнозом від Міністерства фінансів. Просимо взяти до уваги, що форма надання гарантії банком законодавством не встановлена, але до документа пред’явлена конкретна вимога: у ньому має бути зазначено, що банк бере на себе обов’язок виплатити Замовнику всю суму грошей, вказану в тендерній документації, якщо настане гарантійний випадок з вини Учасника. Такими випадками вважається: відкликання тендерної пропозиції; зміна умов пропозиції після того, як закінчиться строк її подання; Учасник, який переміг у тендері, не підписав договору про закупівлю. якщо Учасник не виконує всі умови участі в закупівлі й зобов’язання за підписаним договором. Тобто при розгляді поданих документів Учасника, а в наступному документів Переможця у Замовника не було підстав не взяти до уваги надане та обґрунтоване на законних підставах оформлення банком Пумб пакету документів щодо обох видів гарантій, а також рішення Учасника-Переможця ще на стадії подання пропозиції перерахувати (заморозити) 650 000 грн власних грошових коштів із власного поточного рахунку на рахунок покриття за банківською гарантією банку Пумб. Додатково зазначаємо, щодо відсутності аналогічної практики оскарження/відхилення подібних документів Учасника/Переможця Антимонопольним комітетом України щодо аналогічних випадків, що не регулюється закупівельним законодавством України, відхилення/підтвердження пропозиції є на розсуд Замовника та не давало підстав щодо заканодавчого підгрунтя для невзяття до уваги документів наданих Учасником/Переможцем. Під час укладання договору Замовнику Постачальником було надано документальне підтвердження у вигляді наступних копій: «Інформаційне повідомлення про списання коштів на підставі платіжної інструкції банку NoTR.78704614.764044.11273 …… Призначення платежу: Розміщення покриття по гарантії̈ ТОВ "САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ" NoKHAG326195816 від 11/04/2024» (додається). Тобто виходячи з вищенаведеного та законодавчих повноважень Замовника в частині законодавства про закупівлі, ставити під сумнів документи та форми щодо їх оформлення наданих від банку Пумб та поданих Учасником/Переможцем для сумнівів/відхилення/розірвання не було підстав. З Повагою.
Пояснення щодо виконання учасником ТОВ «Сайбер-ф Технолоджи» учасником та переможцем закупівлі публічної закупівлі квадрокоптерів DJI Mavic 3T та/або еквівалент «ДК 021:2015 - 34710000-7 - Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-03-013035-a) пункту 2 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», зокрема банківську гарантію щодо забезпечення тендерної пропозиції від 11.04.2024 № KHAG326195816 та документального підтвердження виконання переможцем процедури закупівлі ТОВ «Сайбер-ф Технолоджи» умов пункту 6 Розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, в частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю. Пояснення: В тендерній документації Бучанської районної державної (військової) адміністрація Київської області (далі – Замовник) з огляду на значущість закупівлі для обороноздатності країни та мінімізації можливої недоброчестності/неуважності учасників закупівлі/виконавця договору майбутнім переможцем, було зазначені наступні вимоги у тендерній документації: Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 650 000,00 гривень. Вид забезпечення тендерної пропозиції: банківська гарантія виконання зобов’язання з покриттям. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше 120 (ста двадцяти) днів із дати кінцевого строку подання пропозицій. Учасником ТОВ «Сайбер-ф Технолоджи» було надано у складі тендерної пропозиції від 11.04.2024 року у складі тендерної пропозиції було надано zip файл, який містив 5 документів та 5 аналогічних документів з розширеним підписом p7s від 11 квітня 2024 року виданий АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ МІЖНАРОДНИЙ БАНК» (далі – ПУМБ). В одному з документів, а саме в «Довідка за БГ_650 000,00 UAH» зазначено наступне: « повідомляємо Вам про те, що «11» квітня 2024 року за дорученням ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ», АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ПЕРШИЙ УКРАЇНСЬКИЙ МІЖНАРОДНИЙ БАНК» надало банківську гарантію № KHAG326195816 на суму 650 000,00 грн. (Шістсот п'ятдесят тисяч гривень 00 копійок), як забезпечення тендерної пропозиції, для участі у відкритих торгах з особливостями (номер закупівлі UA-2024-04-03-013035-a) на закупівлю товарів: «ДК 021:2015 - 34710000-7 - Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном». Цим ми, як Банк-гарант, підтверджуємо, що у разі визнання переможцем торгів нашого клієнта ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ», ми гарантуємо надати банківську гарантію, як забезпечення виконання договору, яка не суперечить чинному законодавству України, після настання умов надання гарантії та виконання клієнтом вимог, встановлених АТ «ПУМБ». Після визнання переможцем 21.04.2024 ТОВ «Сайбер-ф Технолоджи» було підвантажено в систему Прозоро документів переможця, в тому числі ще раз той самий zip файл. Тендерною документацією Замовника була вказана банківська гарантія виконання зобов’язання з покриттям - сума виконання договору у розмірі 5 відсотків від очікуваної вартості предмету закупівлі, а саме 650 000 грн. В одному з документів, а саме в «Довідка покриття_UAH_650 000,00» зазначено наступне: «повністю забезпечена грошовим покриттям в розмірі суми Гарантії, що розміщене на відповідному рахунку покриття в АТ "ПУМБ" на весь строк дії Гарантії включно, шляхом списання (перерахування/резервування) грошових коштів із поточного рахунку Учасника на рахунок покриття за банківською гарантією» Зазначений банк ПУМБ має кредитний-рейтинг uaAAA, тобто найвища кредитоспроможність у нашій країні, зі стабільним прогнозом від Міністерства фінансів. Просимо взяти до уваги, що форма надання гарантії банком законодавством не встановлена, але до документа пред’явлена конкретна вимога: у ньому має бути зазначено, що банк бере на себе обов’язок виплатити Замовнику всю суму грошей, вказану в тендерній документації, якщо настане гарантійний випадок з вини Учасника. Такими випадками вважається: відкликання тендерної пропозиції; зміна умов пропозиції після того, як закінчиться строк її подання; Учасник, який переміг у тендері, не підписав договору про закупівлю. якщо Учасник не виконує всі умови участі в закупівлі й зобов’язання за підписаним договором. Тобто при розгляді поданих документів Учасника, а в наступному документів Переможця у Замовника не було підстав не взяти до уваги надане та обґрунтоване на законних підставах оформлення банком Пумб пакету документів щодо обох видів гарантій, а також рішення Учасника-Переможця ще на стадії подання пропозиції перерахувати (заморозити) 650 000 грн власних грошових коштів із власного поточного рахунку на рахунок покриття за банківською гарантією банку Пумб. Додатково зазначаємо, щодо відсутності аналогічної практики оскарження/відхилення подібних документів Учасника/Переможця Антимонопольним комітетом України щодо аналогічних випадків, що не регулюється закупівельним законодавством України, відхилення/підтвердження пропозиції є на розсуд Замовника та не давало підстав щодо заканодавчого підгрунтя для невзяття до уваги документів наданих Учасником/Переможцем. Під час укладання договору Замовнику Постачальником було надано документальне підтвердження у вигляді наступних копій: «Інформаційне повідомлення про списання коштів на підставі платіжної інструкції банку NoTR.78704614.764044.11273 …… Призначення платежу: Розміщення покриття по гарантії̈ ТОВ "САЙБЕР-Ф ТЕХНОЛОДЖИ" NoKHAG326195816 від 11/04/2024» (додається). Тобто виходячи з вищенаведеного та законодавчих повноважень Замовника в частині законодавства про закупівлі, ставити під сумнів документи та форми щодо їх оформлення наданих від банку Пумб та поданих Учасником/Переможцем для сумнівів/відхилення/розірвання не було підстав. З Повагою.
Держаудитслужбою проведено моніторинг публічної закупівлі квадрокоптерів DJI Mavic 3T та/або еквівалент «ДК 021:2015 - 34710000-7 - Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA- 2024- 04- 03- 013035-a), за результатами моніторингу складено Висновок від 27.06.2024 (далі - висновок), яким зобов’язано Бучанську районну державну (військову) адміністрацію здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Керуючись частиною 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо надати роз’яснення змісту висновку та його зобов’язань, а саме в частині його виконання, оскільки зобов’язання за договором виконано в повному обсязі. Придбане обладнання передане Військовій частині А2167 Міністерства оборони України для якісного виконання бойових завдань з протидії збройної агресії російської федерації, завдань з розвідки та безпосереднього знищення противника Силами оборони України. Додатки: - копія видаткової накладної № 28 від 07.05.2024; - копія видаткової накладної № 29 від 20.05.2024; - копія видаткової накладної № 30 від 20.05.2024; - копія акту приймання-передачі матеріальних цінностей від 22.05.2024.
Доброго дня Бучанською районною державною адміністрацією Київської області, враховуючи проведення моніторингу закупівлі ДК 021:2015 - 34710000-7 - Вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-04-03-013035-a) та виявлені порушення, надає. Копію лист звернення до Товариство з обмеженою відповідальністю "Сайбер-ф технолоджи" щодо розгляду питання стосовно приведення сторін Договору у первісний стан, який був до моменту виконання своїх зобов`язань та підписати Додаткову угоду про припинення зобов’язань за Договором поставки № 05/04 від 30.04.2024, укладений між Бучанською районною державною адміністрацією Київської області та Товариством з обмеженою відповідальністю «Сайбер-ф технолоджи». від 04 липня 2024 року. Додаткова зазначаємо що Бучанською районною державною адміністрацією Київської області зверталася за роз’ясненнями щодо механізмів усунення невідповідності Держаудитслужби до шляхом надсилання звернення через електронну систему 02.07.2024 о 13:57. Також, з метою здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень, зокрема шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо для уповноваженої особи з метою забезпечення недопущення в подальшому порушень законодавства у сфері закупівель Фахівець з публічних закупівель - Уповноважена особа буде направлена на підвищення кваліфікації на он-лайн навчання «Дводенне підвищення кваліфікації для замовника» від Академії «Радник» яке пройде 1-2.08.2024. Дякуємо за об’єктивний розгляд нашої закупівлі. Додатки в копіях: 1. Копію лист звернення до Товариство з обмеженою відповідальністю "Сайбер-ф технолоджи" на 1 арк. в 1 прим. 2. Копія програми навчення на 1 арк. в 1 прим. 3. Копія рахунку на оплату навчання 1 арк 1 прим 4. Проєкт додаткової угоди № 2 про розірвання договору З Повагою