0 800 30-74-85
З 8 до 18 по буднях
Повідомлення менеджеру
Відгук менеджеру
Підтримайте нашу армію та фонд «Повернись живим» — Підтримати
Шановний Користувач електронного майданчика "Zakupki UA",
для використання електронного майданчика "Zakupki UA" з метою участі у якості учасника у закупівлях у відповідності до законодавства у сфері публічних закупівель, кожен Користувач, крім реєстрації/авторизації на електронному майданчику "Zakupki UA", має:
Користувачі мають змогу ознайомитись з чинними редакціями Регламенту електронного майданчика "Zakupki UA" і Тарифів електронного майданчика "Zakupki UA" за посиланнями: https://zakupki.com.ua/reglament і https://zakupki.com.ua/pricing.
З повагою,
Служба підтримки Zakupki UA
support@zakupki.com.ua
class="modal-title" id="myModalLabel">Великий розмір файлу
Очікувана вартість
275 000.00 UAH
Знайдено порушення
Дата: 10 черв. 16:08
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Усунуто
Встановлено інші порушення законодавства у сфері закупівель
Усунуто
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
ПРИХОВАНО
Орган ДФК: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)
ПРИХОВАНО
Щодо першого питання вашого запиту, стосовно того яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі Згідно частини першої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Також згідно пункту 14 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 із змінами (далі – Особливості) закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Таким чином, замовник самостійно та виходячи з наявної потреби визначає очікувану вартість предмета закупівлі, враховуючи його специфіку, з дотриманням принципів, передбачених згідно статті 5 Закону. Згідно чинного законодавства не визначено загальнообов’язкових вимог, інструкцій тощо щодо планування закупівель, в тому числі щодо визначення очікуваної вартості таких закупівель. В той же час, замовником враховано положення наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (далі – Методика), зокрема визначення потреби в товарах згідно предмету закупівлі (номенклатура, технічні та якісні показники тощо) здійснено з урахуванням запланованих поточних завдань замовника щодо забезпечення належного функціонування підприємства в частині надання комунальних послуг населенню на території Смілянської міської територіальної громади, а також на об’єктах житлового фонду, соціальної інфраструктури, на підприємствах, у комунальних закладах, установах та організаціях, засновником яких є Смілянська міська рада. Відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі і запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання, Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації. Крім того, очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом порівняння ринкових цін, на підставі відкритих даних ринку про ціни на товари з відповідними параметрами з використанням інтернет-ресурсу та електронного каталогу (Prozorro Market, який знаходиться у відкритому доступі), а також з урахуванням розміру індексу інфляції в Україні у 2024 році (дана інформація оприлюднена на офіційному сайті Міністерства фінансів України - https://index.minfin.com.ua/ua/economy/index/inflation/). Замовником здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації, в тому числі: інформації про ціни на ідентичні товари, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, на сайтах виробників та/або постачальників товарів даної категорії, рекламі, прайс-листах. Крім того, Замовником здійснено моніторинг та аналіз ринкових цін ідентичних закупівель, що відображені в електронній системі закупівель PROZORRO, та які проводились іншими замовниками, а також шляхом направлення письмових запитів цінових пропозицій постачальникам (дані цінові (комерційні) пропозиції додаються у вигляді прикріплених файлів). Враховуючи вищезазначене, замовник обґрунтовано та у відповідності до існуючих методик визначив очікувану вартість предмета закупівлі з подальшим оприлюдненням вказаної закупівлі на веб-порталі уповноваженого органу. Щодо другого питання вашого запиту, стосовно того чи була виявлена під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» невідповідність його кваліфікаційних критеріїв вимогам тендерної документації Замовника? Зокрема, предмет закупівлі наданих ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» аналогічних договорів (постачання бензину А-95 та дизельного палива) не відповідає предмету закупівлі «Газ нафтовий скраплений (зріджений) автомобільний (по талонах)», чим не виконано вимогу пункту 1 додатку 1 до тендерної документації. Із зазначеного питання повідомляємо, що під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» замовником не було виявлено невідповідність даного учасника вимогам кваліфікаційних критеріїв тендерної документації, з огляду на наступне: відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Водночас, пунктом 3 розділу І порядку визначення предмета закупівлі, який затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, установлено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. В свою чергу, НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник (далі – ЄЗС) ДК 021:2015, затверджений наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 № 1749, призначений замовникам державних закупівель для описування в повідомленнях про запрошення до участі в торгах (тендерах) предмета державних закупівель, а також вітчизняним товаровиробникам і надавачам послуг для пошуку тендерних пропозицій як у межах, так і поза межами України. Основний словник ЄЗС установлює коди та назви продукції та послуг, що можуть бути предметом закупівель. ЄЗС складається з основного словника і додаткового словника. Основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр; групи цифр, у свою чергу, відповідають найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет контракту. Код складається з 8 цифр, що згруповані таким чином: перші дві цифри визначають розділ (XX000000-Y); перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y); перші чотири цифри визначають клас (XXXX0000-Y); перші п’ять цифр визначають категорію (XXXXX000-Y). Останні три цифри коду дають більший ступінь деталізації в межах кожної категорії. Дев’ята цифра — контрольна. Отже, клас Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 визначається системою кодів, яка складається із чотирьох послідовних цифр відмінних від нуля, у свою чергу, відповідає найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет договору, що згруповані наступним чином: (XXXX0000-Y). Варто зауважити, що дана закупівля здійснювалась замовником за предметом закупівлі ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти, тобто за четвертою цифрою ЄЗС. До даного класу ЄЗС ДК 021:2015 «09130000-9: Нафта і дистиляти» входять наступні предмети закупівель, а саме: 09131000-6 - Авіаційний гас, 09131100-7 - Реактивне паливо гасового типу, 09132000-3 – Бензин, 09132100-4 - Неетильований бензин, 09132200-5 - Етильований бензин, 09132300-6 - Бензин з етанолом, 09133000-0 - Нафтовий газ скраплений, 09134000-7 – Газойлі, 09134100-8 - Дизельна олива, 09134200-9 - Дизельне паливо, 09134210-2 - Дизельне паливо (0,2), 09134220-5 - Дизельне паливо (EN 590), 09134230-8 - Біодизельне паливо, 09134231-5 - Біодизельне паливо (B20), 09134232-2 - Біодизельне паливо (B100), 09135000-4 – Мазути, 09135100-5 - Опалювальний мазут, 09135110-8 - Паливний малосірчистий мазут. Зважаючи на те, що у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» надано договори на постачання бензину А-95 та дизельного палива, які входять до відповідного класу Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, згідно якого визначено предмет цієї закупівлі, беручи до уваги кваліфікаційний критерій передбачений пунктом 3 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) ЗА ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ договору (договорів)», а також з урахуванням правил визначення замовником предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», які встановлені Порядком визначення предмета закупівлі, надані у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» було розцінені замовником як аналогічні за предметом закупівлі, та, як наслідок, не було виявлено під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» невідповідність даного учасника такому кваліфікаційному критерію як «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
Щодо першого питання вашого запиту, стосовно того яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі Згідно частини першої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Також згідно пункту 14 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 із змінами (далі – Особливості) закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Таким чином, замовник самостійно та виходячи з наявної потреби визначає очікувану вартість предмета закупівлі, враховуючи його специфіку, з дотриманням принципів, передбачених згідно статті 5 Закону. Згідно чинного законодавства не визначено загальнообов’язкових вимог, інструкцій тощо щодо планування закупівель, в тому числі щодо визначення очікуваної вартості таких закупівель. В той же час, замовником враховано положення наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (далі – Методика), зокрема визначення потреби в товарах згідно предмету закупівлі (номенклатура, технічні та якісні показники тощо) здійснено з урахуванням запланованих поточних завдань замовника щодо забезпечення належного функціонування підприємства в частині надання комунальних послуг населенню на території Смілянської міської територіальної громади, а також на об’єктах житлового фонду, соціальної інфраструктури, на підприємствах, у комунальних закладах, установах та організаціях, засновником яких є Смілянська міська рада. Відповідно до частини четвертої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі і запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання, Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації. Крім того, очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом порівняння ринкових цін, на підставі відкритих даних ринку про ціни на товари з відповідними параметрами з використанням інтернет-ресурсу та електронного каталогу (Prozorro Market, який знаходиться у відкритому доступі), а також з урахуванням розміру індексу інфляції в Україні у 2024 році (дана інформація оприлюднена на офіційному сайті Міністерства фінансів України - https://index.minfin.com.ua/ua/economy/index/inflation/). Замовником здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації, в тому числі: інформації про ціни на ідентичні товари, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, на сайтах виробників та/або постачальників товарів даної категорії, рекламі, прайс-листах. Крім того, Замовником здійснено моніторинг та аналіз ринкових цін ідентичних закупівель, що відображені в електронній системі закупівель PROZORRO, та які проводились іншими замовниками, а також шляхом направлення письмових запитів цінових пропозицій постачальникам (дані цінові (комерційні) пропозиції додаються у вигляді прикріплених файлів). Враховуючи вищезазначене, замовник обґрунтовано та у відповідності до існуючих методик визначив очікувану вартість предмета закупівлі з подальшим оприлюдненням вказаної закупівлі на веб-порталі уповноваженого органу. Щодо другого питання вашого запиту, стосовно того чи була виявлена під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» невідповідність його кваліфікаційних критеріїв вимогам тендерної документації Замовника? Зокрема, предмет закупівлі наданих ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» аналогічних договорів (постачання бензину А-95 та дизельного палива) не відповідає предмету закупівлі «Газ нафтовий скраплений (зріджений) автомобільний (по талонах)», чим не виконано вимогу пункту 1 додатку 1 до тендерної документації. Із зазначеного питання повідомляємо, що під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» замовником не було виявлено невідповідність даного учасника вимогам кваліфікаційних критеріїв тендерної документації, з огляду на наступне: відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Водночас, пунктом 3 розділу І порядку визначення предмета закупівлі, який затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, установлено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. В свою чергу, НАЦІОНАЛЬНИЙ КЛАСИФІКАТОР УКРАЇНИ Єдиний закупівельний словник (далі – ЄЗС) ДК 021:2015, затверджений наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 № 1749, призначений замовникам державних закупівель для описування в повідомленнях про запрошення до участі в торгах (тендерах) предмета державних закупівель, а також вітчизняним товаровиробникам і надавачам послуг для пошуку тендерних пропозицій як у межах, так і поза межами України. Основний словник ЄЗС установлює коди та назви продукції та послуг, що можуть бути предметом закупівель. ЄЗС складається з основного словника і додаткового словника. Основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр; групи цифр, у свою чергу, відповідають найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет контракту. Код складається з 8 цифр, що згруповані таким чином: перші дві цифри визначають розділ (XX000000-Y); перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y); перші чотири цифри визначають клас (XXXX0000-Y); перші п’ять цифр визначають категорію (XXXXX000-Y). Останні три цифри коду дають більший ступінь деталізації в межах кожної категорії. Дев’ята цифра — контрольна. Отже, клас Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 визначається системою кодів, яка складається із чотирьох послідовних цифр відмінних від нуля, у свою чергу, відповідає найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет договору, що згруповані наступним чином: (XXXX0000-Y). Варто зауважити, що дана закупівля здійснювалась замовником за предметом закупівлі ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти, тобто за четвертою цифрою ЄЗС. До даного класу ЄЗС ДК 021:2015 «09130000-9: Нафта і дистиляти» входять наступні предмети закупівель, а саме: 09131000-6 - Авіаційний гас, 09131100-7 - Реактивне паливо гасового типу, 09132000-3 – Бензин, 09132100-4 - Неетильований бензин, 09132200-5 - Етильований бензин, 09132300-6 - Бензин з етанолом, 09133000-0 - Нафтовий газ скраплений, 09134000-7 – Газойлі, 09134100-8 - Дизельна олива, 09134200-9 - Дизельне паливо, 09134210-2 - Дизельне паливо (0,2), 09134220-5 - Дизельне паливо (EN 590), 09134230-8 - Біодизельне паливо, 09134231-5 - Біодизельне паливо (B20), 09134232-2 - Біодизельне паливо (B100), 09135000-4 – Мазути, 09135100-5 - Опалювальний мазут, 09135110-8 - Паливний малосірчистий мазут. Зважаючи на те, що у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» надано договори на постачання бензину А-95 та дизельного палива, які входять до відповідного класу Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, згідно якого визначено предмет цієї закупівлі, беручи до уваги кваліфікаційний критерій передбачений пунктом 3 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) ЗА ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ договору (договорів)», а також з урахуванням правил визначення замовником предмета закупівлі із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», які встановлені Порядком визначення предмета закупівлі, надані у складі тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» було розцінені замовником як аналогічні за предметом закупівлі, та, як наслідок, не було виявлено під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» невідповідність даного учасника такому кваліфікаційному критерію як «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)».
За висновком про результати моніторингу процедури закупівлі, КП «ВодГео» було зобов’язано вжити заходи щодо усунення порушень, які виявлені у встановленому законом порядку під час проведення моніторингу, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України. Зобов'язання виконані шляхом підписання Додаткової угоди про дострокове розірвання Договору № 040421-04/06/24-ШК210 від 04.06.2024